tripdreamer1975
Member
- Μηνύματα
- 819
- Likes
- 743
- Επόμενο Ταξίδι
- Κάπου μακριά
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λος Ρόκες
To ταξίδι μας ξεκινάει από το κοντινό αεροδρόμιο του Μπέργκαμο. Μια 45λεπτη διαδρομή με το νοικιασμένο αυτοκίνητο, μας φέρνει στην ανατολική περιοχή της Λομβαρδίας. Πρόκειται για τον ίδιο δρόμο που συνεχίζει μετά το Lovere της λίμνης Ιζέο προς την κοιλάδα Val Camonica (Breno κλπ) γι’ αυτό και Παρασκευή απόγευμα έχει αρκετή κίνηση με εκδρομείς. Για να αποφύγουμε τις εξαιρετικά ψηλές τιμές των καταλυμάτων γύρω από τη λίμνη, επιλέξαμε να διανυκτερεύσουμε σε ένα B&B/αγρόκτημα στην ημιορεινή περιοχή San Fermo, ανατολικά της λίμνης. Άλλωστε, θέλαμε μέσα στο σαββατοκύριακο να προσπαθήσουμε να δούμε όσα περισσότερα χωριά και τοποθεσίες γύρω από την λίμνη προλαβαίναμε, οπότε το σημείο μπορεί να θεωρηθεί και «στρατηγικό», εκτός από εμφανώς low-budget. Δεν μας απογοήτευσε καθόλου, το αντίθετο μάλιστα.
Η πρώτη βραδινή βόλτα, μας έκρυβε μια ευχάριστη έκπληξη. Την μικρότερη και σχεδόν άγνωστη λίμνη Endine, μόλις 10 λεπτά μακριά. Δείπνο στις όχθες αυτής της λίμνης και… συνέχεια της εξερεύνησης από το ίδιο ακριβώς σημείο το επόμενο πρωί.
Με τις αχτίδες του ήλιου μόλις να αγγίζουν την μακρόστενη μικρή αδελφή της λίμνης, πάνω από τους λόφους San Fermo, ανακαλύπτουμε ένα ήρεμο τοπίο καρτποσταλικό. Οι δραστηριότητες στη λίμνη και γύρω της μόλις ξεκινούν (ποδηλασία, καγιάκ, ψάρεμα κλπ) και η κίνηση αρχίζει να αυξάνεται, κυρίως προς το Lovere, το πιο πολυδιαφημισμένο «χωριό» της περιοχής.
Αφήνοντας πίσω μας την λίμνη Endine, συνεχίζουμε προς τον αρχικό στόχο την Iseo. Το καλωσόρισμα σε αυτήν μας προσφέρεται απλόχερα μπαίνοντας στο γραφικότατο χωριό Riva di Solto. Picture-perfect θα έγραφαν οι ταξιδιωτικοί οδηγοί, και όχι άδικα. Το χωριό προετοίμαζε τον στολισμό του για την τοπική festa της επόμενης εβδομάδας και έτσι οι ντόπιοι στον δρόμο ήταν ακόμη περισσότεροι από τους επισκέπτες.
Πολλοί ταξιδιώτες, φεύγοντας από την Ρίβα ακολουθούν τον παραλίμνιο δρόμο προς Lovere με τα πόδια ή με το ποδήλατο. Ο δρόμος αυτός, περνάει κάτω από τις εντυπωσιακές απόκρημνες πλαγιές του Bogn. Κυριολεκτικά κάτω, καθώς πολλά σημεία της διαδρομής είναι σκαμμένα κάτω από τις πλαγιές και ελάχιστα πάνω από γραφικούς κολπίσκους που δημιουργούνται. Η αντίθεση των χρωμάτων μεταξύ του γκρί των κάθετων βράχων και του σκούρου μπλέ του νερού της βαθιάς σε αυτό το σημείο λίμνης προσθέτει στον εντυπωσιακό χαρακτήρα του σημείου.
Επόμενη στάση, θα ήταν το Lovere, η φήμη του όμως ως πρόσφατα ψηφισμένο ως ένα από τα ομορφότερα χωριά της Ιταλίας είχε κάνει τη δουλειά της και ήταν πλημμυρισμένο από κόσμο και γκρουπ. Αποφασίσαμε λοιπόν να το επισκεφθούμε αργότερα και τραβήξαμε για το διπλανό Pisogne, το βορειότερο χωριό της λίμνης. Το οποίο μας αποζημίωσε με μια εξαιρετική υπαίθρια αγορά με τοπικά προϊόντα τόσο στο κέντρο του χωριού όσο και κατά μήκος του παραλίμνιου πεζόδρομου (lungolago), τα οποία και φυσικά τιμήσαμε δεόντως. Σημεία ενδιαφέροντος εκεί, εκτός του παραλιμνίου πεζοδρόμου/πάρκου με το οικογενειακό vibe, είναι η όμορφη πλατεία Pellegrini με την εκκλησία της Santa Maria Assunta, ο χαρακτηριστικός πύργος του επισκόπου και φυσικά η εκκλησία της Santa Maria della Neve με τις τοιχογραφίες του Romanino.
To απόγευμα, το Lovere είχε πλέον αδειάσει από τον πάρα πολύ κόσμο. Έχοντας λοιπόν χορτάσει από «λίμνη», αρχικά οδηγηθήκαμε στα στενά ανηφορικά δρομάκια της μικρής πόλης ώστε να θαυμάσουμε στοιχεία της αρχιτεκτονικής της. Πρώτη στάση, το Sanctuario delle Sante Loveresi με τα εντυπωσιακά βιτρώ. Στη συνέχεια το ιστορικό κέντρο, με τα «πυργόσπιτα», τα σκεπαστά δρομάκια, τις άφθονες «κρυφές» σκάλες και τις μικρές πλατείες. Είναι σίγουρο ότι στο Lovere αξίζει πολύ περισσότερος χρόνος καθώς τα σημεία ενδιαφέροντος είναι πολλά, όπως το εσωτερικό της Ακαδημίας Καλών Τεχνών Tadini που δεσπόζει μπροστά στη λίμνη και η βασιλική της Santa Maria in Valvendra. Η θέα δε από τα ψηλά σημεία της πόλης προς την λίμνη είναι μαγευτική, αλλά και η passeggiata με ένα παγωτάκι από το Centrale στην κεντρική πλατεία απολαυστική.
Για τη βραδινή μας βόλτα αφήσαμε το κάπως πιο κεντρικό Sarnico, στο νότιο άκρο της λίμνης. Η επιλογή μας να «κόψουμε δρόμο» πάνω από τον ορεινό όγκο Monte Bronzone, αν και κουραστική, μας αποζημίωσε με όμορφες εικόνες της υπαίθρου και άφθονα σημεία θέας τόσο προς τη λίμνη, όσο και προς την κοιλάδα της Franciacorta. Αν και φθάσαμε μετά τη δύση του ήλιου στο Sarnico, δεν μπορέσαμε παρά να διακρίνουμε πως πρόκειται για ένα όμορφο χωριό, με γραφικό και ζωντανό ιστορικό κέντρο, που επεκτείνεται με μια γέφυρα και στο διπλανό Paratico. Αποτελεί δε πατρίδα των θρυλικών σκαφών Riva, γεγονός που σίγουρα προσθέτει στην κοσμοπολίτικη φήμη του. Σαββατόβραδο, με αρκετή κίνηση στα μαγαζιά ανακαλύψαμε το Bistrot Cancelli, ένα διαμάντι όπου φάγαμε μεταξύ άλλων την καλύτερη pasta pomodori mantecati /stracciatella του ιταλικού βορρά και δοκιμάσαμε και τα φημισμένα κρασιά της περιοχής από την διπλανή enoteca.
Διαλέξαμε για την επιστροφή προς το Bergamo να ακολουθήσουμε περιμετρικά την ανατολική πλευρά της λίμνης, στην περιφέρεια της Brescia. Ο δρόμος, άλλες φορές στο επίπεδο της λίμνης και άλλες ψηλά προσφέρει εξαιρετικά σημεία θέας και φωτογραφίας. Αρχικά προς το Lovere και τους κάθετους βράχους που βυθίζονται στη λίμνη, δίνοντας κάποιες εικόνες νοτιοανατολικής Ασίας σε σημεία. Στη συνέχεια, την παράσταση κλέβει το νησί. Πρόκειται για το Monte Isola, στην καρδιά της λίμνης. Μεγάλο νησί/βουνό, με πολλούς οικισμούς, ορεινούς και παραλίμνιους, αρκετή αγροτική παραγωγή, παραλίες και τον πύργο του μοναστηριού Madonna della Ceriola να δεσπόζει στην κορυφή του. Η συγκοινωνία γίνεται όπως και σε όλη τη λίμνη με τακτικά καραβάκια, η απόστασή του από τα κοντινότερα σημεία (Sulzano & Sale Marasino) είναι λιγότερο από 10 λεπτά.
Το Sulzano, εκτός του διαμετακομιστικού σημείου προς το Monte Isola, το οποίο αφαιρεί γοητεία από το κέντρο του λόγω της συνεχούς ροής κόσμου, έχει και ένα πιο ήσυχο πρόσωπο να δείξει. Στις νοτιότερες γειτονιές του, γύρω από την 2η «στάση» της λιμναίας συγκοινωνίας, αυτή των κατοίκων, επικρατεί μια χαλαρή και ήρεμη ατμόσφαιρα, με όμορφα αρχοντικά, καλοδιατηρημένα σπίτια και αρκετές προτάσεις διαμονής. Βρίσκεται δε αρκετά κοντά στις εθνικές οδούς οπότε η πρόσβαση σε Iseo (η ομόνυμη πόλη), Breschia, Bergamo κλπ είναι γρήγορη και εύκολη.
Η σύντομη απόδρασή μας στη λίμνη Iseo τελειώνει εδώ. Είναι σίγουρο πως της οφείλουμε μια ακόμη επίσκεψη, καθώς αφήσαμε αρκετά χωριά ανεξερεύνητα και παραλείψαμε πολλά αξιοθέατα και δραστηριότητες λόγω χρόνου. Πρόκειται όμως για μια πανέμορφη περιοχή που ενδείκνυται για χαλαρές εξερευνήσεις/βόλτες αν και κρύβεται στην σκιά των άλλων πιο διάσημων λιμνών της βόρειας Ιταλίας.
Practicalities & Budget:
Η πρώτη βραδινή βόλτα, μας έκρυβε μια ευχάριστη έκπληξη. Την μικρότερη και σχεδόν άγνωστη λίμνη Endine, μόλις 10 λεπτά μακριά. Δείπνο στις όχθες αυτής της λίμνης και… συνέχεια της εξερεύνησης από το ίδιο ακριβώς σημείο το επόμενο πρωί.
Με τις αχτίδες του ήλιου μόλις να αγγίζουν την μακρόστενη μικρή αδελφή της λίμνης, πάνω από τους λόφους San Fermo, ανακαλύπτουμε ένα ήρεμο τοπίο καρτποσταλικό. Οι δραστηριότητες στη λίμνη και γύρω της μόλις ξεκινούν (ποδηλασία, καγιάκ, ψάρεμα κλπ) και η κίνηση αρχίζει να αυξάνεται, κυρίως προς το Lovere, το πιο πολυδιαφημισμένο «χωριό» της περιοχής.
Αφήνοντας πίσω μας την λίμνη Endine, συνεχίζουμε προς τον αρχικό στόχο την Iseo. Το καλωσόρισμα σε αυτήν μας προσφέρεται απλόχερα μπαίνοντας στο γραφικότατο χωριό Riva di Solto. Picture-perfect θα έγραφαν οι ταξιδιωτικοί οδηγοί, και όχι άδικα. Το χωριό προετοίμαζε τον στολισμό του για την τοπική festa της επόμενης εβδομάδας και έτσι οι ντόπιοι στον δρόμο ήταν ακόμη περισσότεροι από τους επισκέπτες.
Πολλοί ταξιδιώτες, φεύγοντας από την Ρίβα ακολουθούν τον παραλίμνιο δρόμο προς Lovere με τα πόδια ή με το ποδήλατο. Ο δρόμος αυτός, περνάει κάτω από τις εντυπωσιακές απόκρημνες πλαγιές του Bogn. Κυριολεκτικά κάτω, καθώς πολλά σημεία της διαδρομής είναι σκαμμένα κάτω από τις πλαγιές και ελάχιστα πάνω από γραφικούς κολπίσκους που δημιουργούνται. Η αντίθεση των χρωμάτων μεταξύ του γκρί των κάθετων βράχων και του σκούρου μπλέ του νερού της βαθιάς σε αυτό το σημείο λίμνης προσθέτει στον εντυπωσιακό χαρακτήρα του σημείου.
Επόμενη στάση, θα ήταν το Lovere, η φήμη του όμως ως πρόσφατα ψηφισμένο ως ένα από τα ομορφότερα χωριά της Ιταλίας είχε κάνει τη δουλειά της και ήταν πλημμυρισμένο από κόσμο και γκρουπ. Αποφασίσαμε λοιπόν να το επισκεφθούμε αργότερα και τραβήξαμε για το διπλανό Pisogne, το βορειότερο χωριό της λίμνης. Το οποίο μας αποζημίωσε με μια εξαιρετική υπαίθρια αγορά με τοπικά προϊόντα τόσο στο κέντρο του χωριού όσο και κατά μήκος του παραλίμνιου πεζόδρομου (lungolago), τα οποία και φυσικά τιμήσαμε δεόντως. Σημεία ενδιαφέροντος εκεί, εκτός του παραλιμνίου πεζοδρόμου/πάρκου με το οικογενειακό vibe, είναι η όμορφη πλατεία Pellegrini με την εκκλησία της Santa Maria Assunta, ο χαρακτηριστικός πύργος του επισκόπου και φυσικά η εκκλησία της Santa Maria della Neve με τις τοιχογραφίες του Romanino.
To απόγευμα, το Lovere είχε πλέον αδειάσει από τον πάρα πολύ κόσμο. Έχοντας λοιπόν χορτάσει από «λίμνη», αρχικά οδηγηθήκαμε στα στενά ανηφορικά δρομάκια της μικρής πόλης ώστε να θαυμάσουμε στοιχεία της αρχιτεκτονικής της. Πρώτη στάση, το Sanctuario delle Sante Loveresi με τα εντυπωσιακά βιτρώ. Στη συνέχεια το ιστορικό κέντρο, με τα «πυργόσπιτα», τα σκεπαστά δρομάκια, τις άφθονες «κρυφές» σκάλες και τις μικρές πλατείες. Είναι σίγουρο ότι στο Lovere αξίζει πολύ περισσότερος χρόνος καθώς τα σημεία ενδιαφέροντος είναι πολλά, όπως το εσωτερικό της Ακαδημίας Καλών Τεχνών Tadini που δεσπόζει μπροστά στη λίμνη και η βασιλική της Santa Maria in Valvendra. Η θέα δε από τα ψηλά σημεία της πόλης προς την λίμνη είναι μαγευτική, αλλά και η passeggiata με ένα παγωτάκι από το Centrale στην κεντρική πλατεία απολαυστική.
Για τη βραδινή μας βόλτα αφήσαμε το κάπως πιο κεντρικό Sarnico, στο νότιο άκρο της λίμνης. Η επιλογή μας να «κόψουμε δρόμο» πάνω από τον ορεινό όγκο Monte Bronzone, αν και κουραστική, μας αποζημίωσε με όμορφες εικόνες της υπαίθρου και άφθονα σημεία θέας τόσο προς τη λίμνη, όσο και προς την κοιλάδα της Franciacorta. Αν και φθάσαμε μετά τη δύση του ήλιου στο Sarnico, δεν μπορέσαμε παρά να διακρίνουμε πως πρόκειται για ένα όμορφο χωριό, με γραφικό και ζωντανό ιστορικό κέντρο, που επεκτείνεται με μια γέφυρα και στο διπλανό Paratico. Αποτελεί δε πατρίδα των θρυλικών σκαφών Riva, γεγονός που σίγουρα προσθέτει στην κοσμοπολίτικη φήμη του. Σαββατόβραδο, με αρκετή κίνηση στα μαγαζιά ανακαλύψαμε το Bistrot Cancelli, ένα διαμάντι όπου φάγαμε μεταξύ άλλων την καλύτερη pasta pomodori mantecati /stracciatella του ιταλικού βορρά και δοκιμάσαμε και τα φημισμένα κρασιά της περιοχής από την διπλανή enoteca.
Διαλέξαμε για την επιστροφή προς το Bergamo να ακολουθήσουμε περιμετρικά την ανατολική πλευρά της λίμνης, στην περιφέρεια της Brescia. Ο δρόμος, άλλες φορές στο επίπεδο της λίμνης και άλλες ψηλά προσφέρει εξαιρετικά σημεία θέας και φωτογραφίας. Αρχικά προς το Lovere και τους κάθετους βράχους που βυθίζονται στη λίμνη, δίνοντας κάποιες εικόνες νοτιοανατολικής Ασίας σε σημεία. Στη συνέχεια, την παράσταση κλέβει το νησί. Πρόκειται για το Monte Isola, στην καρδιά της λίμνης. Μεγάλο νησί/βουνό, με πολλούς οικισμούς, ορεινούς και παραλίμνιους, αρκετή αγροτική παραγωγή, παραλίες και τον πύργο του μοναστηριού Madonna della Ceriola να δεσπόζει στην κορυφή του. Η συγκοινωνία γίνεται όπως και σε όλη τη λίμνη με τακτικά καραβάκια, η απόστασή του από τα κοντινότερα σημεία (Sulzano & Sale Marasino) είναι λιγότερο από 10 λεπτά.
Το Sulzano, εκτός του διαμετακομιστικού σημείου προς το Monte Isola, το οποίο αφαιρεί γοητεία από το κέντρο του λόγω της συνεχούς ροής κόσμου, έχει και ένα πιο ήσυχο πρόσωπο να δείξει. Στις νοτιότερες γειτονιές του, γύρω από την 2η «στάση» της λιμναίας συγκοινωνίας, αυτή των κατοίκων, επικρατεί μια χαλαρή και ήρεμη ατμόσφαιρα, με όμορφα αρχοντικά, καλοδιατηρημένα σπίτια και αρκετές προτάσεις διαμονής. Βρίσκεται δε αρκετά κοντά στις εθνικές οδούς οπότε η πρόσβαση σε Iseo (η ομόνυμη πόλη), Breschia, Bergamo κλπ είναι γρήγορη και εύκολη.
Η σύντομη απόδρασή μας στη λίμνη Iseo τελειώνει εδώ. Είναι σίγουρο πως της οφείλουμε μια ακόμη επίσκεψη, καθώς αφήσαμε αρκετά χωριά ανεξερεύνητα και παραλείψαμε πολλά αξιοθέατα και δραστηριότητες λόγω χρόνου. Πρόκειται όμως για μια πανέμορφη περιοχή που ενδείκνυται για χαλαρές εξερευνήσεις/βόλτες αν και κρύβεται στην σκιά των άλλων πιο διάσημων λιμνών της βόρειας Ιταλίας.
Practicalities & Budget:
- Διαμονή: Β&Β La Fattoria. Αγρόκτημα στην περιοχή Berzo San Fermo με μικρή φάρμα. Στα 90€ το τρίκλινο με πρωϊνό. Πεντακάθαρο, ήσυχο και «φρέσκο». Το πρωϊνό επαρκές, θα γινόταν καλύτερο με κάποια τοπικά υλικά.
- Αυτοκίνητο: 2 ημέρες ενοικίαση από αεροδρόμιο Bergamo 110€ μαζί με την ασφάλεια από Centauro. Προσοχή, η Centauro δεν έχει desk μέσα στο αεροδρόμιο αλλά 10 λεπτά μακριά με βανάκι από κοντινό parking. Βενζίνη 45€, γενικά οι αποστάσεις δεν είναι μεγάλες. Ο γύρος όλης της λίμνης είναι κάτω από 2 ώρες οδικώς. Parking σε όλα τα χωριά από 2-3€ η ώρα.
Attachments
-
2,1 MB Προβολές: 0
-
2,4 MB Προβολές: 0