dimosf
Member
- Μηνύματα
- 2.302
- Likes
- 5.900
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
1. ΝΟΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΣΑΧΑΡΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΟΑΣΕΙΣ ΤΗΣ
ΗΜΕΡΑ 1η
Άγρια μεσάνυχτα και φτάνουμε στο «Ελ. Βενιζέλος» για την πτήση μας στο νησί Djerba της Τυνησίας. Μετά τις σχετικές διατυπώσεις και τη σχετική αναμονή αναχωρούμε με ψιλόβροχο και πολύ κρύο στις 5.00. Λιγότερο από δύο ώρες μετά είμαστε στην Djerba. Και εκεί ψιλόβροχο και αρκετό κρύο στις 6.00 χαράματα και σχεδόν τα πάντα είναι ακόμα κλειστά. Κάνα δυο καφενεία για να πιούμε τον πρώτο καφέ της μέρας μας προσφέρουν τη γλυκιά θαλπωρή τους. Εν τω μεταξύ αρχίζουν σιγά σιγά να εμφανίζονται οι ντόπιοι που ανοίγουν τα μαγαζάκια τους μέσα στα στενά σοκάκια (souks). Τριγυρνάω και βγάζω φωτογραφίες αν και η βροχή δε λέει να σταματήσει. Αν και καταφανώς ένας άγνωστος τουρίστας όλοι με καλημερίζουν. Η πρώτη εντύπωση από τους ντόπιους άριστη.
Το νησί Djerba είναι το νησί των λωτοφάγων που αναφέρει στην Οδύσσεια ο Όμηρος. Βέβαια λωτοί δεν υπάρχουν και οι εικασίες για τα γραφόμενα του Ομήρου διάφορες. Άλλοι λένε ότι αναφέρεται στους γλυκύτατους χουρμάδες και άλλοι στις όμορφες γυναίκες που με τα κάλλη τους μάγεψαν τον Οδυσσέα.
Μετά τον καφέ αναχωρούμε με κατεύθυνση δυτικά και όντας ξενύχτηδες παίρνουμε ένα υπνάκο μέχρι να περάσουμε με το φέρυ στη χερσαία Τυνησία. Το τοπίο καθαρά Μεσογειακό από τα πιο ξέρα που ξέρουμε. Αλλού πολλές ελιές, αλλού άγονο με λίγους θάμνους και αλλού τελείως άγονο και ξερό. Βρισκόμαστε άλλωστε αρκετά νότια και ταξιδεύουμε προς την έρημο. Η γειτνίαση όμως με τη θάλασσα διαφοροποιεί το τοπίο. Αυτό που φαίνεται απίστευτο είναι ότι αν και βρισκόμαστε στην Αφρική και κοντά στην έρημο η βροχή βροχή και το κρύο αρκετά τσουχτερό. Βέβαια βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα, τέσσερις μέρες πριν αλλάξει ο χρόνος.
Δύο ώρες μετά που περάσαμε στο χερσαίο κομμάτι της χώρας φτάνουμε στην πόλη Matmata. Την προσπερνάμε για να σταματήσουμε σε ένα Βερβέρικο χωριό όπου τα σπίτια είναι σκαμμένα μέσα στο μαλακό πέτρωμα και εξασφαλίζουν έτσι αρκετά σταθερές θερμοκρασίες όλο το χρόνο. Μην ξεχνάμε ότι το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες σε αυτά τα μέρη είναι πολύ ψηλές. Οι Βέρβεροι είναι πολύ παλιά φυλή στη Βόρεια Αφρική. Βρίσκονται εκεί πολύ πριν φτάσουν οι Άραβες που κυριάρχησαν τελικά. Είναι λαός που ασχολείται κυρίως με την κτηνοτροφία, σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και σήμερα νομαδικός και αρκετά προσκολλημένος στις συνήθειες και τις παραδόσεις του. Φυσικά το βιοτικό επίπεδο αυτών των ανθρώπων είναι πιο χαμηλό από των άλλων Τυνήσιων. Σε κάποια από τα χωριά αυτών των «τρωγλοδυτών» που βρίσκονται πάνω στους τουριστικούς οδικούς άξονες η κυβέρνηση δίνει χρήματα προκειμένου να ανοίξουν τα σπίτια τους στους τουρίστες. Αυτό δίνει στους επισκέπτες μια εικόνα της ζωής των Βέρβερων αλλά σε κάνει να αισθάνεσαι ότι παραβιάζεις βάναυσα τη ζωή τους για μερικά δηνάρια. Τέλος πάντων. Στο βράχο σκάβουν ένα φαρδύ «πηγάδι» βάθους περίπου 3 μέτρων και διαμέτρου 5. αυτό λειτουργεί σαν εσωτερική αυλή. Γύρω γύρω σκάβουνε τα δωμάτια. Στενόμακρα και αψιδωτά. Υπνοδωμάτια, κουζίνα, αποθήκες για τα τρόφιμα, στάβλοι για τα ζώα και ότι άλλο χρειαστεί. Μια στενή αψιδωτή «σήραγγα» ενώνει την αυλή με τον έξω κόσμο.
Μετά την επίσκεψή μας φύγαμε για φαΐ σε κοντινό ξενοδοχείο και από εκεί γραμμή για την πόλη «πύλη» της ερήμου, την Douz. Γραμμή για κελεμπίες, τουρμπάνια και βόλτα μιας ώρας με καμήλες υπό συνεχή βροχή!!! Η αίσθηση πάνω στο «καράβι της ερήμου» και η εμπειρία ήταν μοναδική. Ένα καφεδάκι σε παρακείμενο ξενοδοχείο και συνεχίζουμε. Η έρημος μας δείχνει την πρώτη της μορφή. Άγονα εδάφη με χαμηλούς αγκαθωτούς θάμνους.
Τελευταία στάση πριν τον τελικό μας προορισμό η Chot El Jerid (η Αλμυρή Λίμνη). Μια απέραντη έκταση καλυμμένη με αλάτι. Εκεί βγάζουνε και το περίφημο «Ρόδο της Ερήμου». Πέτρωμα γύψου και άμμου που σχηματίζεται από τις συνεχείς εναλλαγές των ακραίων θερμοκρασιών και που παίρνει καταπληκτικά σχήματα που μοιάζουν με τριαντάφυλλο, εξ ου και το όνομά του. Βρισκόμασταν μόνο 150 χιλιόμετρα από την Αλγερία. Μικρή στάση για μια ανάσα και την αγορά «Ρόδων» και μετά από μισή ώρα στην νυχτερινή κρύα και βροχερή έρημο φτάσαμε στην πόλη Tozeur και στο ξενοδοχείο μας για να πέσουμε ξεροί από το ξενύχτι και την κούραση για ύπνο. Καληνύχτα και καλώς σε βρήκαμε Σαχάρα!
Φωτό: Djerba, Douz, Matmata
Άλλες φωτό στην Gallery
ΗΜΕΡΑ 1η
Άγρια μεσάνυχτα και φτάνουμε στο «Ελ. Βενιζέλος» για την πτήση μας στο νησί Djerba της Τυνησίας. Μετά τις σχετικές διατυπώσεις και τη σχετική αναμονή αναχωρούμε με ψιλόβροχο και πολύ κρύο στις 5.00. Λιγότερο από δύο ώρες μετά είμαστε στην Djerba. Και εκεί ψιλόβροχο και αρκετό κρύο στις 6.00 χαράματα και σχεδόν τα πάντα είναι ακόμα κλειστά. Κάνα δυο καφενεία για να πιούμε τον πρώτο καφέ της μέρας μας προσφέρουν τη γλυκιά θαλπωρή τους. Εν τω μεταξύ αρχίζουν σιγά σιγά να εμφανίζονται οι ντόπιοι που ανοίγουν τα μαγαζάκια τους μέσα στα στενά σοκάκια (souks). Τριγυρνάω και βγάζω φωτογραφίες αν και η βροχή δε λέει να σταματήσει. Αν και καταφανώς ένας άγνωστος τουρίστας όλοι με καλημερίζουν. Η πρώτη εντύπωση από τους ντόπιους άριστη.
Το νησί Djerba είναι το νησί των λωτοφάγων που αναφέρει στην Οδύσσεια ο Όμηρος. Βέβαια λωτοί δεν υπάρχουν και οι εικασίες για τα γραφόμενα του Ομήρου διάφορες. Άλλοι λένε ότι αναφέρεται στους γλυκύτατους χουρμάδες και άλλοι στις όμορφες γυναίκες που με τα κάλλη τους μάγεψαν τον Οδυσσέα.
Μετά τον καφέ αναχωρούμε με κατεύθυνση δυτικά και όντας ξενύχτηδες παίρνουμε ένα υπνάκο μέχρι να περάσουμε με το φέρυ στη χερσαία Τυνησία. Το τοπίο καθαρά Μεσογειακό από τα πιο ξέρα που ξέρουμε. Αλλού πολλές ελιές, αλλού άγονο με λίγους θάμνους και αλλού τελείως άγονο και ξερό. Βρισκόμαστε άλλωστε αρκετά νότια και ταξιδεύουμε προς την έρημο. Η γειτνίαση όμως με τη θάλασσα διαφοροποιεί το τοπίο. Αυτό που φαίνεται απίστευτο είναι ότι αν και βρισκόμαστε στην Αφρική και κοντά στην έρημο η βροχή βροχή και το κρύο αρκετά τσουχτερό. Βέβαια βρισκόμαστε στην καρδιά του χειμώνα, τέσσερις μέρες πριν αλλάξει ο χρόνος.
Δύο ώρες μετά που περάσαμε στο χερσαίο κομμάτι της χώρας φτάνουμε στην πόλη Matmata. Την προσπερνάμε για να σταματήσουμε σε ένα Βερβέρικο χωριό όπου τα σπίτια είναι σκαμμένα μέσα στο μαλακό πέτρωμα και εξασφαλίζουν έτσι αρκετά σταθερές θερμοκρασίες όλο το χρόνο. Μην ξεχνάμε ότι το καλοκαίρι οι θερμοκρασίες σε αυτά τα μέρη είναι πολύ ψηλές. Οι Βέρβεροι είναι πολύ παλιά φυλή στη Βόρεια Αφρική. Βρίσκονται εκεί πολύ πριν φτάσουν οι Άραβες που κυριάρχησαν τελικά. Είναι λαός που ασχολείται κυρίως με την κτηνοτροφία, σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και σήμερα νομαδικός και αρκετά προσκολλημένος στις συνήθειες και τις παραδόσεις του. Φυσικά το βιοτικό επίπεδο αυτών των ανθρώπων είναι πιο χαμηλό από των άλλων Τυνήσιων. Σε κάποια από τα χωριά αυτών των «τρωγλοδυτών» που βρίσκονται πάνω στους τουριστικούς οδικούς άξονες η κυβέρνηση δίνει χρήματα προκειμένου να ανοίξουν τα σπίτια τους στους τουρίστες. Αυτό δίνει στους επισκέπτες μια εικόνα της ζωής των Βέρβερων αλλά σε κάνει να αισθάνεσαι ότι παραβιάζεις βάναυσα τη ζωή τους για μερικά δηνάρια. Τέλος πάντων. Στο βράχο σκάβουν ένα φαρδύ «πηγάδι» βάθους περίπου 3 μέτρων και διαμέτρου 5. αυτό λειτουργεί σαν εσωτερική αυλή. Γύρω γύρω σκάβουνε τα δωμάτια. Στενόμακρα και αψιδωτά. Υπνοδωμάτια, κουζίνα, αποθήκες για τα τρόφιμα, στάβλοι για τα ζώα και ότι άλλο χρειαστεί. Μια στενή αψιδωτή «σήραγγα» ενώνει την αυλή με τον έξω κόσμο.
Μετά την επίσκεψή μας φύγαμε για φαΐ σε κοντινό ξενοδοχείο και από εκεί γραμμή για την πόλη «πύλη» της ερήμου, την Douz. Γραμμή για κελεμπίες, τουρμπάνια και βόλτα μιας ώρας με καμήλες υπό συνεχή βροχή!!! Η αίσθηση πάνω στο «καράβι της ερήμου» και η εμπειρία ήταν μοναδική. Ένα καφεδάκι σε παρακείμενο ξενοδοχείο και συνεχίζουμε. Η έρημος μας δείχνει την πρώτη της μορφή. Άγονα εδάφη με χαμηλούς αγκαθωτούς θάμνους.
Τελευταία στάση πριν τον τελικό μας προορισμό η Chot El Jerid (η Αλμυρή Λίμνη). Μια απέραντη έκταση καλυμμένη με αλάτι. Εκεί βγάζουνε και το περίφημο «Ρόδο της Ερήμου». Πέτρωμα γύψου και άμμου που σχηματίζεται από τις συνεχείς εναλλαγές των ακραίων θερμοκρασιών και που παίρνει καταπληκτικά σχήματα που μοιάζουν με τριαντάφυλλο, εξ ου και το όνομά του. Βρισκόμασταν μόνο 150 χιλιόμετρα από την Αλγερία. Μικρή στάση για μια ανάσα και την αγορά «Ρόδων» και μετά από μισή ώρα στην νυχτερινή κρύα και βροχερή έρημο φτάσαμε στην πόλη Tozeur και στο ξενοδοχείο μας για να πέσουμε ξεροί από το ξενύχτι και την κούραση για ύπνο. Καληνύχτα και καλώς σε βρήκαμε Σαχάρα!
Φωτό: Djerba, Douz, Matmata
Άλλες φωτό στην Gallery
Attachments
-
255,2 KB Προβολές: 554
-
237,7 KB Προβολές: 607
-
254,9 KB Προβολές: 606