Κούβα Το ταξίδι με τη ninia, με φτερά, πούπουλα, σαντερία, casas και salsa.

STAV

Member
Μηνύματα
235
Likes
907
Επόμενο Ταξίδι
ΜΟΓΓΟΛΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Δ.ΑΦΡΙΚΗ
KLEOPATRA και deka ευχαριστώ :bleh::bleh:

STAV Προς το παρόν μπορείς να συγκεντρωθείς και να γράψεις όσο πιο πολλά κεφάλαι μπορείς, δεν χορταίνουμε!!!
μη δίνεις θάρρος στο χωριάτη :haha::haha:γιατί έχει άλλες 14 ημέρες να ταξιδέψει στην κούβα :shock:

λέω για fast track
 

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.202
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
KLEOPATRA και deka ευχαριστώ :bleh::bleh:



μη δίνεις θάρρος στο χωριάτη :haha::haha:γιατί έχει άλλες 14 ημέρες να ταξιδέψει στην κούβα :shock:

λέω για fast track
Όπα οπα όπα δεν θέλω τέτοια, θα κάνεις ότι θέλει το κοινό σου, τι θες τώρα παρακάλια? :bleh:

Στο slow παρακαλώ και γρήγορα!
 

STAV

Member
Μηνύματα
235
Likes
907
Επόμενο Ταξίδι
ΜΟΓΓΟΛΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Δ.ΑΦΡΙΚΗ
- Desayunas, desayunas!!!!

- Μπαμπά ξύπνα, κάτι φωνάζει αυτός ο Mariano, λες να πήραμε φωτιά;;

-σαν τα κοτόπουλα θα καούμε, σκάω μύτη στην πόρτα
-Τι έγινε ρε φίλε πρωϊνιάτικα
-Desayunas και άρχισε να δείχνει τη ταράτσα
Παρέα ήθελε ο Mariano στο πρωινό του. Με τη τσίμπλα στο μάτι πάμε ταράτσα.
-που πήγατε; πώς ήτανε; πού θα πάτε σήμερα;
Άρχισε ένα κοκτέιλ ερωταποκρίσεων.
-Α, όλα και όλα Mariano, σήμερα θα πάμε να πάρουμε τον αέρα μας, vamos a la playas. Α γιa λέγε και κανένα paladar στην πόλη.
Αυτό το τελευταίο δεν του πολυάρεσε, σου λέει έχασα τα cuc από τη μάσα, το γύρισε στις discotheque,
-να πάτε το βράδυ στην Discoteca Espania Sueno στο Hotel Santiago de Cuba
ή στην Havana Club στο Hotel las Americas, οι καλύτερες της πόλης. Εκεί δίπλα είναι και το Hotel Melia Santiago όπου το μπαράκι του, το Pico Real,είναι στον τελευταίο όροφο με θέα τη πόλη. Πετάχτηκε και η γειτόνισσα από δίπλα, κάτι είπε.


ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C100390_4.jpg


-Mariano άστα τα hotelια και λέγε για κανένα paladar που δεν έχουμε δει μέχρι τώρα.
-Νομίζω, το paladar las Gallegasστην Bartolomeο Maso 305, που το έχουν τέσσερεις αδελφές, είναι λίγα τετράγωνα πιο κάτω από το Parque Cespedes,αξίζει τον κόπο. Το φαγητό είναι καλό με κύρια πιάτα κοτόπουλο fricassee, και χοιρινές μπριζόλες με 8CUC.
-άλλο υπάρχει; Άντε με το τσιγκέλι τα βγάζουμε και γρήγορα γιατί εμφανίστηκε και ο Karlito με μπάλα ψάχνοντας πάλι και θύματα.
-Θα έλεγα το Paladar Salon Tropical στην Luis F. Marcane 310 στην περιοχή του ξενοδοχείου Las Americas. Από εκεί θα φύγετε με 7-8 cuc τα βασικά πιάτα για κάθε άτομο. Το πιο κομψό paladar, ζωγραφιστά παράθυρα, η ταράτσα γεμάτη φυτά αλλά είναι τόσο φημισμένη που πρέπει να κάνετε κράτηση.
-είσαι καλά, να κάνουμε Reservations στην Κούβα για να πάμε σε paladar;Άσε θα δούμε πως θα μας βγάλει η μέρα, ίσως στην παραλία.
-ε, καλά η κοντινότερη παραλία είναι 19kmανατολικά, κατά μήκος του δρόμου μεταξύ Siboney και Baconao.
-Και ποιος σου είπε ότι θα πάμε από εκεί που πάνε όλοι; Εμείς είμαστε ανάποδοι θα πάμε στις δυτικές παραλίες προς το Chivirico.
-είστε τελείως περίεργοι εσείς οι έλληνες.


ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C100393_1.jpg

Βγαίνουμε από το σπίτι και αφού προσπεράσαμε το μανάβη της γειτονιάς, κατά λάθος συμμετέχουμε στις κόντρες αμαξιδίων της παραλιακής Santiago,
ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C100342_1.jpg


φεύγουμε για παραλίες μαγικές.
Ένας καλός δρόμος στην αρχή, στην αρχή λέω, φτάνει στην Playa Mar Verde όπου συχνάζουν πολλοί κουβανοί.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200012.jpg


Η Playa Bueycabon με ένα μικρό καφέ στην παραλία, η Playa El Oquendo με το ναυάγιο στη μέση του κόλπου να δίνει ένα άλλο χρώμα στο τοπίο και ακολουθεί η Playa Caleton Blanco. To λέει το όνομά της, λευκό νησί, λόγω των αμμουδερών νησίδων που υπάρχουν και κάνουν ακόμη πιο όμορφο το τοπίο. Παραλίες με το πράσινο να φτάνει μέχρι την άμμο και πίσω η Sierra Maestra, ένα μοναδικό φυσικό σκηνικό.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200016.jpg

Δεν είναι τυχαίο ότι οι ταξιδιωτικοί οδηγοί αναφέρουν αυτή τη διαδρομή σαν μια από τις ωραιότερες της Κούβας.


ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200014.jpg


Ο δρόμος σκέτη καταστροφή, γεμάτος λακκούβες, χωματόδρομος σχεδόν, δεν σε αφήνει να χαρείς τις έρημες παραλίες που ακολουθούν η μία την άλλη, μας προσπερνά και το καταλυτικό λεωφορείο της γραμμής, που να δεις παραλία πια.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200046.jpg


Playa Ikalkal, η Playa aserradero και η Playa El frances με ένα ξενοδοχείο-κτήριο μεγάλων διαστάσεων, τη villa turquino, το οποίο τελικά δημιουργήθηκε για τη στρατιωτική νομενκλατούρα του νησιού.
- μόνο αυτοί μπορούν να πάνε εκεί, θα μας πει στραβομουτσουνιάζοντας αργότερα ο Mariano.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200024.jpg


Λίγο πιο κάτω η Playa Sevilla και τελικά καταλήγεις στο Chivirico ένα μικρό χαρακτηριστικό χωριό.
-Νεφέλη, κοίτα στο βάθος, η κορυφή Turquino , με υψόμετρο 1970 περίπου μέτρα, αυτό ντε που ρίχνει τη σκιά του στις καταπράσινες παραλίες. Να ξέρεις ότι στο βάθος η θάλασσα βαθαίνει απότομα και η υψομετρική διαφορά μεταξύ της κορυφής του βουνού και του βυθού της θάλασσας είναι περίπου 8 χιλιάδες μέτρα, σχεδόν παρόμοια με το Chomolugma. Εδώ είναι μία από τις μεγαλύτερες ανισότητες του φλοιού της γης, πήγα να κάνω τον ξύπνιο πάλι.
-τάχω παίξει, δε πάμε κάπου να ρίξουμε καμιά βουτιά, το κεφάλι μας έγινε καζάνι από το δρόμο και να μην ακούσω καμιά ιδέα να δούμε την κορυφή, εεεε.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200025.jpg


Γυρίσαμε πίσω στην Playa Elf rances. Μεγάλη παραλία, δέντρα μέχρι τη θάλασσα, τουρίστες ουδείς, την πέφτουμε στην ζεστότατη θάλασσα. Πάμε μια βόλτα δυτικά, εκεί που ακούγεται λάτιν μουσική από ένα κασετόφωνο της συμφοράς. Εκεί μες τα δέντρα έχει στηθεί η σουβλακερί, οι ψητούρες σπάνε μύτη, κουβάνικες οικογένειες κάνουν το πικνίκ τους, κάπου πιο πέρα ζευγάρια χαίρονται τον έρωτά τους.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200037.jpg


Οι κουβανοί μες την τρελή χαρά, και γιατί να μην είναι αφού φόρτωναν τις κοιλιές τους με δεκάδες μπύρες Bucanero και ρούμι ντόπιο, δυνατό. Όπου πάει το μάτι, κόλποι με χρυσές παραλίες. Γυρίσαμε πάλι πίσω.
-δε πάμε και προ της άλλη πλευρά;
Ήρθαν και δύο κουβανοκαμάκια, τους είχα συνηθίσει πλέον, ρώταγαν αμέσως τι τον έχεις, με το padre αφήνιαζαν. Με γείωναν κανονικά.
-τι σου λέει βρε κορίτσι μου αυτός ο άγριος;
-κάτι μου δείχνει για πλύσιμο, κάτι για θάλασσα , κρατάει και κάτι σαν χτένι, ξέρω εγώ;
-μασέρ της παραλίας, λες να το δω και αυτό

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200034.jpg


Αμ δε, μασέρ ήταν ουχί ανθρώπων αλλά αλόγων. Δεν προλάβαμε να πάμε καμιά πενηνταριά μέτρα και ορμάει ο τύπος στην θάλασσα , αρχίζει να πλένει, να λουστράρει το άλογό του, κάτι φωνάζει στη Νεφέλη
-κάτσε κάτω, δε σε μεγάλωσα για τον αλογατά της Κούβας. Αυτοί οι αλογατάδες συνέχεια μπροστά μας ήταν τελικά. Και σε κοιτούν με τουπέ του στυλ ακόμη εδώ είσαι padre.


ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200035.jpg


Πρέπει να πέρασαν αρκετές ώρες σε αυτή την όμορφη παραλία του νησιού, όταν πήραμε το δρόμο της επιστροφής για την casa.
Κόσμος και αυτοκίνητα στο δρόμο, χμμμμ ένα κάρο και το γνωστό local bus.
ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200045.jpg


Να ξεκουράσουμε τα κορμιά μας, να πλυθούμε, να σενιαριστούμε και να βγούμε για βραδινή έξοδο κατά τις 10 τη νύχτα.
- Mariano πάμε για το κεντρικό καρναβάλι, έρχεσαι;
- Άπαπα, δεν αφήνω τη Marisel με τίποτε.
Τον λυπήθηκα γιατί το βλέμμα του άλλα έλεγε, θα έτρωγε ταψιά που θα ήταν όλη δική του έτσι και τολμούσε να έρθει. Έτσι και αλλιώς ακούστηκε βροντερή η φωνή της.
-Μariano, κοίτα να κοιμήσεις τον Karlito.
Πήραμε την ανηφόρα για την Victoriano Garzon εκεί όπου η επιτροπή περιμένει κάθε βράδυ για 15 ημέρες να βαθμολογήσει τις παραδοσιακές comparsas , τα καρναβαλικά γρουπ δηλαδή όπως και τις congas (τα μουσικά γκρουπ). Εννέα η ώρα και φτάνουμε σε ένα δρόμο γεμάτο κόσμο από τα δύο πεζοδρόμια, κλειστός με σχοινιά, δεκάδες αστυνομικοί και άντε στην να βρεις άκρη για να βγάλεις εισιτήρια για το σαμποδρόμιο.
Ρωτάμε δύο μπατσούληδες, εκεί μας λένε, τρώμε μια ουρά, δε κουνιόταν ρούπι κανένας, εισιτήρια γιοκ. Ξαναρωτάμε δύο μπατσίνες τώρα, μας δείχνουν άλλη κατεύθυνση. Κάνουμε τον κύκλο ενός τετραγώνου εκείνου που ήταν το copellia με τα παγωτά, νάσου άλλη μια ουρά. Σπρωξίδι, τσακωμοί, βρισιές κουβανέζικες, σηκώνονται και κάτι καρέκλες, πέφτουν κάτι καρεκλιές για πότε τους μπουζούριασαν οι μπάτσοι είναι απίστευτο. Είχαμε απογοητευτεί, δεν υπήρχε πιθανότητα να βρούμε θέση.
-Δε καθόμασταν στην παραλία;


ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200039.jpg



Ξαφνικά μια κουβάνα το ξεστόμισε, cuc ;;; και δείχνει με το χέρι της απέναντι.
-πως περνάμε;
-ε, μπατσούληδες, cuc, cuc,
Άνοιξαν, τα σχοινιά, περάσαμε κάθετα το δρόμο, ευτυχώς τα πρώτα άρματα ερχόντουσαν και εκείνος ο αθεόφοβος Άλκης Στέας του κουβανικού καρναβαλιού δεν είχε δώσει το σύνθημα.
Αυτά τα cuc τα άτιμα, τα ατιμούλικα. Με το που πλησιάζουμε στο χώρο από τον οποίο εισέρχονται οι έχοντες και κατέχοντες cuc, λες και βρίσκεσαι σε άλλη χώρα.
Ο κύριος επί της υποδοχής σε πηγαίνει στο ταμείο όπου δεν υπάρχει κανείς. Πληρώνεις 5 cuc, το άτομο, παίρνεις εισιτήριο του καρναβαλιού του 2011 , μάλλον γιατί οι κουβανοί είναι υπέρ της ανακύκλωσης δεν μπορούσα να φανταστώ κάτι άλλο, έρχεται συνοδός, δίμετρη κουβανή που σε πάει στη θέση σου, ακολουθεί γκαρσόνα που σε ρωτάει τι θα πάρεις, έρχονται τα ποτά με δίσκο κλπ, κλπ.
Άτιμο cuc. Πρώτη σειρά, πίστα. Δίπλα μας ένας Σλοβένος και μια αγγλίδα, είχανε ήδη μεσιάσει ένα μπουκάλι ρούμι υπό μορφή σφινακίων. Μα με κάθε φωτογραφία που τραβούσε αυτή, δώστου εβίβα ο Σλοβένος. Έρχεται και μια κουβάνα μάνα με το τέκνο της, άρα και κουβανοί μπαίνουν εδώ αρκεί να διαθέτουν το κούκι, αυτό το τέκνο έφαγε τον άμπακα όλο το βράδυ.
-Άντε ντε 10.30, τι γίνεται δε θα αρχίσει το καρναβάλι ρε μπαμπά.
Θυμήθηκα την ιστορία που μας είπε η Marisel πριν φύγουμε. Μια φορά έβγαζε λόγω ο Κάστρο στην Moncada, η ώρα είχε φτάσει περίπου 10:00 και αυτός δεν έλεγε να τελειώσει. Που να κουνηθεί κουβανός για καρναβάλι, είχαν μουρλαθεί όλοι. Όταν τέλειωσε κατά τις 10:30 έγινε πανικός στο Santiago. Άνθρωποι έτρεχαν παντού να προλάβουν, άλλοι πετούσαν τα κόκκινα μαντήλια της επανάστασης για να ντυθούν ινδιάνοι, άλλοι γδυνόντουσαν στις άκρες του δρόμου, τέτοιο πράγμα δεν ήθελαν να το ξαναζήσουν. Καλός ο κάστρο αλλά το καρναβάλι για του κατοίκους του Santiago είναι η ψυχή τους
-ελπίζω να μη βγάζει λόγο κανένας, εεεεεε
Μπροστά μας και εκείνοι οι ακατονόμαστοι Χατζηνικολάου, Στάη, Τρέμη και Σία της Κούβας να ουρλιάζουν conga o carotsa, carotsa o conga και να κάνουν απεγνωσμένα νοήματα στον χοντρομπαλά να ξεκινήσει το καρναβάλι

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200058.jpg


Αυτός ακατάδεκτος. Όλα θα γίνουν με τον κουβανικό τρόπο, έτσι και αλλιώς έσπασαν οι κορσέδες και οι ζαρτιέρες των γυναικών του γκρουπ από τη Βενεζουέλα, άρα wait.:bleh:
 
Last edited by a moderator:

zmaria

Member
Μηνύματα
1.335
Likes
1.202
Επόμενο Ταξίδι
Ρώμη (αμήν)
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα,Περού,Ν.Αφρική
Λίγο πριν τους έντονους ρυθμούς του καρναβαλιού, ας χαλαρώσουμε λιγάκι χαζεύοντας την Sierra Maestra..

 
Last edited by a moderator:

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Σήμερα προσπάθησα να πασαλείψω ότι μπορούσα απο την ιστορία! Όπως έχουν σημειώσει κι άλλοι, μεταφέρεις έντονα όσα ζήσατε εκεί. Δεν ξέρω αν το αναφέρεις κάπου, γιατί είναι ήδη πολλά κεφάλαια, τι εποχή πήγατε;
 

STAV

Member
Μηνύματα
235
Likes
907
Επόμενο Ταξίδι
ΜΟΓΓΟΛΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Δ.ΑΦΡΙΚΗ
Σήμερα προσπάθησα να πασαλείψω ότι μπορούσα απο την ιστορία! Όπως έχουν σημειώσει κι άλλοι, μεταφέρεις έντονα όσα ζήσατε εκεί. Δεν ξέρω αν το αναφέρεις κάπου, γιατί είναι ήδη πολλά κεφάλαια, τι εποχή πήγατε;
antonis_ εγώ είπα να το κάνω fast track αλλά είναι μερικοι...:mad::mad: προφανώς και πήγαμε την περίοδο των βροχών, τέλος ιουλίου με αρχές αυγούστου -20 ημέρες- .


Λίγο πριν τους έντονους ρυθμούς του καρναβαλιού, ας χαλαρώσουμε λιγάκι χαζεύοντας την Sierra Maestra..



Μαρία ο youtubης κάνει θαύματα τελικα:bleh::bleh:΄

το βιντεάκι δείχνει ακριβώς τη διαδρομή, μη σου πω και τον πιτσιικά με το κόκκινο σορτς ...... είναι αυτός στις φωτογραφίες μου. Μα καλά δεν κατεβαίνει ποτέ από το άλογο;;;;;;;;;:shock::shock::shock:
όποιος δει καλά το βιντεάκι καταλαβαίνει περί τίνος δρόμου μιλάμε:haha::haha::haha:
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
antonis_ εγώ είπα να το κάνω fast track αλλά είναι μερικοι...:mad::mad: προφανώς και πήγαμε την περίοδο των βροχών, τέλος ιουλίου με αρχές αυγούστου -20 ημέρες- .
Καλά κάνουν οι άλλοι, εγώ φταίω που δεν έχω χρόνο...
 

STAV

Member
Μηνύματα
235
Likes
907
Επόμενο Ταξίδι
ΜΟΓΓΟΛΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Δ.ΑΦΡΙΚΗ
Έχουμε πάρει πια θέση στο σαμποδρόμιο του Santiago de Cuba, περιμένοντας το boss να δώσει εντολή να ξεκινήσουν όλα.
-καλά ρε Νεφέλη δε σου κάνει εντύπωση που στις πιο πολλές χώρες όπως και στην Ελλάδα, το καρναβάλι διεξάγεται αμέσως πριν από τη Σαρακοστή, δηλ. τον Φεβρουάριο ή το Μάρτιο, ενώ σε αυτούς γίνεται μέσα στη ντάλα ζέστη, καλοκαιριάτικα;
-έχεις δίκιο, είναι ανάποδοι, μήπως για να γδύνονται άνετα και να παρελαύνουν φορώντας μόνο μπικίνι με φτερά και πούπουλα; για πες ξέρεις κάτι;

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200248.jpg


Αυτό ήταν, βγάζω τη χαρταπιάγκα που είχα κατεβάσει από το internet, νάναι καλά το άτιμο, και άρχισα να λέω τις εξυπνάδες μου. Ήμουν προετοιμασμένος, γιατί το ταξίδι με μία έφηβη δε ξέρεις πως θα σου ξημερώσει, τι απορίες θα αναπτυχθούν, τι λέξεις θα ετυμολογηθούν όπως π.χ. τσολομιάζω, απορώντας μάλιστα που δεν έχεις εντρυφήσει τέτοιου γλωσσικού πλούτου λέξεις και ανακαλύπτεις πόσες πιθανότητες έχεις στο να σου κατεβάσει μία έφηβη την αυτοεκτίμησή σου ως γονιό.
- Λοιπόν καρναβάλι δεν υπήρχε στο Santiago de Cuba, αυτό είναι μια μετεξέλιξη ενός φεστιβάλ του καλοκαιριού που σχετιζόταν με τις γιορτές των Mamarrachos. Δηλαδή τις συνολικά ονομαζόμενες όσιες ημέρες των Αγίου Ιωάννη, Αγίου Πέτρου, Αγίας Χριστίνας, Αγίας Άννας και του Αγίου Ιακώβου. Το πραγματικό περιεχόμενο του καρναβαλιού δεν είχε καμία σχέση με τη θρησκεία. Σήμερα ίσως μόνο η γιορτή του Αγίου Ιακώβου, ( 25 Ιούλη), προστάτης Άγιος του Santiago de Cuba, συμπίπτει με τις ημερομηνίες του σύγχρονου καρναβαλιού.




ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200270.jpg


- Καλά και πότε ακριβώς ξεκινούσε αυτή η γιορτή, τους γιόρταζαν όλους πακέτο;
- Μα τι λες τώρα. Το έχω μελετήσει το γεγονός. Το Mamarrachos ξεκινούσε μετά το τέλος της zafra (της συγκομιδής σακχαροκάλαμων) που ξεκινούσε τον Ιανουάριο και τελείωνε τον Μάιο. Έτσι μετά το Μάιο, οι άνεργοι πια εργαζόμενοι στις φυτείες ζάχαρης, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν αφρικανικοί σκλάβοι και απελεύθεροι μιγάδες, μπορούσαν να συμμετέχουν στο Mamarrachos. Σπαταλούσαν τα λεφτά του στις διασκεδάσεις και άντε μετά να σηκώσουν κεφάλι αφού είχαν ανάγκη τη δουλειά που τους έδιναν οι τσιφλικάδες. Αυτό αποτελεί ένα κομμάτι από την ιστορία του Santiago de Cuba. Το καλοκαιρινό αυτό καρναβάλι δηλ. το mamarrachos αρχικά προορίστηκε ως περίοδος ανάπαυσης και διασκέδασης των εργαζομένων μαύρων και ονομάστηκε τελικά «Carnaval de las classes» (καρναβάλι των χαμηλότερων τάξεων). Η άρχουσα τάξη και κυρίως οι ιδιοκτήτες φυτειών πίεζαν την εξουσία για αύξηση των mamarrachos προκειμένου να αποσπούν τους σκλάβους και τους απελεύθερους, από σκέψεις για πιο ανατρεπτικές δραστηριότητες.
-καλά πότε γίνονταν αυτά; Τόσο παλιό είναι το καρναβάλι εδώ;




ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200272.jpg


- η λέξη Mamarrachos "μουντζούρες" και το αντίστοιχο φεστιβάλ καταγράφεται ήδη από το 1679. Οι αποικιακές αρχές μάλιστα ανέχτηκαν τα mamarrachoς μόνο στα χαρτιά. Απαγόρευσαν το Mamarrachos κάποιες χρονιές όπως το 1788, λόγω των καταχρήσεων εκ μέρους των νέγρων όπως έλεγαν. Το 1679 δε, οι μαύροι σκλάβοι δεν είχαν την άδεια για να συμμετέχουν στα comparsas των οποίων τα μέλη φορούσαν μάσκες καθώς και οι μαύροι απελεύθεροι ήταν οι μόνοι που δεν είχαν την άδεια να κρύψουν τα πρόσωπά τους με χρώμα ή με μάσκες.


ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200223.jpg


-Το 1841 μάλιστα, ο ισπανικός κυβερνήτης έκανε το πρώτο βήμα και προσπάθησε να παρέμβει , απαγορεύοντας την οδήγηση με άλογα ή άλλα ζώα στο paseo, το να οδηγούν οι μαύροι τα οχήματα γρήγορα κατά τη διάρκεια του paseo, την γελοιοποίηση οποιουδήποτε προσώπου με τη βοήθεια της ομιλίας, του τραγουδιού ή του στίχου και τελικά απαγόρευσε και το ντύσιμο με άσεμνα κοστούμια που θα μπορούσαν να προσβάλουν τη δημόσια ηθική. Η φιέστα πολλές φορές βρέθηκε μπροστά στο δίλημμα της μεταρρύθμισης ή ακόμα και την κατάργηση των mamarrachos.

-τελικά δεν τους πέρασε απ’ ότι βλέπω;
-μάλλον όχι. Χαίρομαι που με κοιτάς και προσέχεις αυτά που λέω!
-δεν κοιτάω εσένα αλλά τον τύπο πίσω σου, που χορεύει καταπληκτικά!
-κάνω ότι δεν το άκουσα αυτό. Λοιπόν άκου τι λέει εδώ. Στις αρχές του 1900, οι κάτοικοι του Santiago de Cuba χωρίστηκαν σε αυτούς οι οποίοι έλιωναν από θαυμασμό για κάθε τι που είχε σχέση με τα ευρωπαϊκά πράγματα και ρίζωνε η πεποίθηση τους κυρίως μεταξύ των hispano-Κουβανών ότι τα mamarrachos ήταν ένα είδος ενετικού καρναβαλιού που κάπου το πράγμα στράβωσε. Η τότε άρχουσα τάξη της εποχής απέβλεπε ότι ο εκλεπτυσμός των mamarrachos θα περιελάμβανε την αφαίρεση των αφρικανικών ή afro-κουβανικών στοιχείων. Έτσι έφτιαξαν και άλλο ένα καρναβάλι το χειμερινό

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200268A.jpg


- αααα, ωραία. Η Κούβα είχε καρναβάλι χειμώνα καλοκαίρι. Κανένας διεστραμμένος να κάνει κάτι και για το φθινόπωρο δεν υπήρξε;

-Όχι ρε τρελό, μέχρι το πρώτο μισό του 19ου υπήρχαν μόνο δύο τύποι καρναβαλιού στο Santiago de Cuba. Το χειμωνιάτικο καρναβάλι, ήταν «ιδιωτικής φύσεως», υποστηρίχθηκε ουσιαστικά από ορισμένες οργανώσεις και λέσχες τως προυχόντων, όπως τη Philharmonic Society, το Club San Carlos, το Club Catalonia ή το Club Galicia. Γιορταζόταν μόνο από την ευκατάστατη μειονότητα των ισπανοκουβανών, αυτών δηλ. που είχαν σχέση περισσότερο με την ισπανική παρά την αφρικανική πολιτισμική κληρονομιά.
Οι λέσχες αποτελούσαν τμήμα της ανώτερης κοινωνικής τάξης του Σαντιάγο από το 1860. Η ιδιότητα μέλους ήταν περιορισμένη και οι περισσότερες από αυτές τις οργανώσεις είχαν τα κτήρια τους όπου τα μέλη μπόρεσαν να συναντηθούν, να προετοιμάσουν και υποστηρίζουν τις εκδηλώσεις του καρναβαλιού. Το χειμωνιάτικο καρναβάλι ονομάστηκε «cubanos Carnaval por Los blancos» (Καρναβάλι για λευκούς Κουβανούς).

Αυτό το καρναβάλι είχε όλα τα στοιχεία που ήθελε η άρχουσα τάξη, όπως οι μεταμφιέσεις με ευρωπαϊκό ύφος και με κάποιο τρόπο ξερίζωνε και ότι είχε σχέση με την αφρικανική ρίζα, ξορκίζοντας ότι υποστήριζαν οι afro-Κουβανοί, δηλ. τα θορυβώδη μουσικά σύνολα και τους «ανάγωγους» χορούς. Το 1907, το χειμωνιάτικο καρναβάλι δεν ήταν τίποτε άλλα παρά μια παρέλαση αμαξηλατών κάρων και μια βροχή λουλουδιών και κομφετί. Το χειμωνιάτικο καρναβάλι συνέχισε να προωθείται ως δημοφιλής εναλλακτική λύση στα mamarrachos, αλλά κρατήθηκε μέχρι το 1929.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200247.jpg


-το καλοκαιρινό έπαιζε ταυτόχρονα ή το είχε φάει η μαρμάγκα;
-Σιγά μη δεν έπαιζε, αφού σημαντικότεροι προστάτες αυτών των θερινών εορτασμών ήταν τοπικές βιομηχανίες: Polar, οι μπύρες La Cristal και Hatuey , το Bacardirum και το Eden tobacco. Οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες είπαμε, ήταν οι πρόσφατα άνεργοι εργαζόμενοι στη συγκομιδή της ζάχαρης και του καφέ.
Τον 19ο αιώνα οι γιορτές αυτές περιελάμβαναν ρίψη αντικειμένων παντός είδους και καιρού καθώς και υγρών μεταξύ των συμμετεχόντων, μου θυμίζει τα αλευρομουτζουρώματα του Γαλαξιδίου, καθώς και την προετοιμασία παραδοσιακών φαγητών τα οποία κατανάλωναν μόνο την περίοδο αυτή, ιπποδρομίες, παραστάσεις από θεατρικές ομάδες οι οποίες ονομάζονταν relaciones, παρέλαση των αλόγων που έσερναν αμαξίδια , προσκύνημα σε ιερά με δάδες και βέβαια υπερβολική κατανάλωση ποτών, όπως μπράντι, «Yara» ρούμι , σοκολάτας, σούπας, μπύρα, και καφέ. Φορούσαν κοστούμια και μάσκες, μάσκες μπάλες και γυρνούσαν την πόλη χορεύοντας υπό τους ήχους ζωντανής μουσικής contradanzas, danzas,danzones, rigadoons και walzes.
Τα τραγούδια συνήθως χλεύαζαν τις συνήθειες της τοπικής κοινωνίας. Όλοι οι συμμετέχοντες έπαιρναν μέρος στην μεγάλη παρέλαση της τελευταίας ημέρας, την montompolo, ως μια παρέλαση- παράσταση αποχαιρετισμού.
-τελικά το καρναβάλι στο Santiago de Cuba είχε κοινωνικές προεκτάσεις, έχουν σχέση με την παράδοση των μαύρων, χαίρομαι που κέρδισαν οι μαυρούληδες.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200074.jpg


Οι σημαντικότερες εκδηλώσεις των mamarrachos και σήμερα του καρναβαλιού του Santiago de Cuba είναι οι παρελάσεις και οι εκδηλώσεις στους δρόμους από τις comparsas. Στα καστιλιάνικα, η λέξη comparsa προέρχεται από το ιταλικό comparire - «σύντομη εμφάνιση» και σημάνει εδώ στην Κούβα, μια ομάδα μουσικών και χορευτών που τραγουδούν και χορεύουν στους δρόμους κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού ή άλλων φεστιβάλ.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200099.jpg


Υπήρχαν 46 comparsas που δραστηριοποιήθηκαν τον 19ο αιώνα στο καρναβάλι του Santiagο και χωρίζονταν σε δύο κατηγορίες: paseos και congas.

Το paseo χαρακτηριζόταν «από τη συνοδευτική μουσική του, τη σκηνογραφία και τα βήματα χορού» . Τα μουσικά σύνολα που συνόδευσαν τα paseos, ήταν συνήθως κινητές εκδόσεις των danzoneras ή των τυπικών ορχηστρών που έπαιζαν στις αίθουσες χορού ή ακόμη ακόμη μερικές φορές και στις ισπανικές στρατιωτικές μπάντες. Μιλώντας για τον 20ο αιώνα, «τα paseos» χρησιμοποίησαν ορχήστρες τζαζ, με περισσότερα τύμπανα και ερμηνεύουν δημοφιλή καινούργια μουσικά κομμάτια.

Ο δεύτερος τύπος ήταν η conga, δηλαδή μεγάλη ομάδα χορευτών που κατά τρόπο τακτικό, ομοιόμορφο και ντυμένοι σύμφωνα με ένα επιλεγμένο θέμα, χορεύουν και κινούνται με ρυθμικό βήμα, με συνοδευτικά όργανα, τα οποία είναι κυρίως κρουστά όπως τύμπανα: tumbas, quintos, και κάτι μεταλλικά τηγάνια , τρύπια κιόλας.
Τα μέλη των congas προέρχονταν κυρίως από τον ταπεινό λαό. Ήταν η conga όπου με τη μοναδική, χαρακτηριστική μουσική και το χορό εξέλιξαν το καρναβάλι του Santiago de Cuba

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200081.jpg
 
Last edited by a moderator:

STAV

Member
Μηνύματα
235
Likes
907
Επόμενο Ταξίδι
ΜΟΓΓΟΛΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
Δ.ΑΦΡΙΚΗ
Τα Congas και τα comparsas παρελαύνουν μπροστά μας σαν μια μαγική κινούμενη πολύχρωμη άμμος, σε δρόμους χορευτικούς, σε αγώνες μουσικούς με κύριο χαρακτηριστικό το αισθησιακό περιεχόμενο.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200230.jpg


Οι μισόγυμνοι συμμετέχοντες, άλλοτε ντυμένοι ως orichos (θεοί), άλλοτε ως κλόουν με τεράστια κεφάλια από παπιέ μασέ, άλλοτε υιοθετώντας αποικιακές ενδυμασίες εποχής δημιουργούν ένα σκηνικό που θα σε παρασύρει οπωσδήποτε σε καταστάσεις ευφορίας, μέθης, αναζήτησης του νέου. Ο εκκωφαντικός ήχος από τις κορνέτες και των τυμπάνων μπάτα αντηχεί συνεχώς , ακατάπαυστα, καθώς αλυσίδες χορευτών της conga και καρναβαλικά άρματα διασχίζουν το δρόμο.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200238.jpg


Η αγγλίδα ουρλιάζει και κουνιέται στους ρυθμούς της μουσικής, ο Σλοβένος κατεβάζει το ένα σφηνάκι μετά το άλλο, οι cucίτες φωτογραφίζουν ακατάπαυστα προσπαθώντας να κουνήσουν τις μέσες τους αλά κουβάνικο στυλ, η κουβανομάνα δίπλα μου αφού τάισε με τα μύρια όσα τον μικρό γιό της που μασουλούσε ακατάπαυστα προσπαθούσε να μου εξηγήσει για τα comparsas, η Νεφέλη χαριεντίζεται με τους πιτσιρικάδες χορευτές που περνούν από μπροστά μας ενώ όλα γύρω μας και κυρίως τα οπίσθια των γυναικών όπου θεωρείς ότι κινούνται σαν ένα κύμα, τι κύμα τσουνάμι μάλλον.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200087.jpg


Η κουβανομάνα δίπλα μου αφού χώνει και μια cola στο μικρό της αποφασίζει εν μέσω χορού και κουνήματος να μου εξηγήσει τις ουσιώδεις διαφορές της παρέλασης.
- Λοιπόν τα Congas και τα comparsas είναι διαφορετικά μέρη του καρναβαλιού του Santiago de Cuba. Τα congas είναι ομάδα μουσικών που χρησιμοποιούν ως βασικά όργανα μια corneta china και οι υπόλοιποι, κάτι για percussionistas είπε που δεν το έπιασα παίζουν τύμπανα και άλλα όργανα. Πίσω τους ακολουθεί μια ομάδα ανθρώπων που κινούνται με το ρυθμό των τυμπάνων. Οι μουσικοί και όσοι τους ακολουθούν δεν φορούν στολές.
- καλά και αυτοί που είναι ντυμένοι καρναβαλικά;
- τα comparsas θα λες, κάθε comparsa είναι μια ομάδα με ομοιόμορφη στολή ή καρναβαλικά κοστούμια και ο χορός κινείται σε ένα προσχεδιασμένο σχέδιο, αυτό της χορογραφίας. Γι αυτό μπροστά από κάθε γκρουπ τιμητικά παρελαύνει ο χορογράφος και ο σκηνοθέτης της ομάδας καθότι είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα για την επιτυχία της ομάδας, πίσω πάει το λάβαρο και μετά οι oldies, οι παλιοί που θα πάρουν και το μεγαλύτερο χειροκρότημα.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200097.jpg



-καλά πόσα comparsas υπάρχουν και για κούνα και το κορμάκι σου να δούμε πως πάει ο ρυθμός
-μπαμπάααα θα το πω στη μαμά!
-καλά εδώ κοιτάς εσύ, κοίτα τη παρέλαση παιδάκι μου
Η κουβανομαμά πάντως έπιανε πουλιά στον αέρα.
-οι καλύτερες congas της πόλης είναι η Conga Los Hoyos και η conga San Agustin κατά τη γνώμη μου.. Μερικά από τα comparsas έχουν πολύ μεγάλη ιστορία, τόσο για τα κοστούμια όσο και τις παραδόσεις τους , που περνούν από τη μια γενεά στην επόμενη. Τα παλαιότερα comparsas προέρχονται από cabildos de nacion ή άλλες κοινωνικές ομάδες. Οι πιο πρόσφατοι comparsas, αποκαλούνται paseos και προέρχονται από τα barrios της πόλης. Οι καλύτερες comparsas του Santiago de Cuba είναι η Paseo El Tivoli και η Paseo La Placita.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200214.jpg


- Η conga του Los Hoyos κλείνει παραδοσιακά την παρέλαση της τελετής λήξης. Το Los Hoyos είναι μια περιοχή στο κέντρο του Santiago de Cuba. Η ημερομηνία ίδρυσής της conga του Los Hoyos, είναι άγνωστη, αλλά υπήρχε ήδη το 1902. Κατά τη διάρκεια του καρναβαλιού, το Los Hoyos εκτελεί ένα παραδοσιακό δρώμενο γνωστό ως «invasion» κατά τη διάρκεια του οποίου γυρίζει όλους τους δρόμους της πόλης και επισκέπτεται τις γειτονιές όπου βρίσκονται τα άλλα διάσημα congas. Εκατοντάδες άτομα ακολουθούν χορεύοντας , πίνοντας και τραγουδώντας και έτσι ένα ανθρώπινο χορευτικό ποτάμι κυλάει μέσα στην καρδιά της πόλης. Αυτή η «invasion» τιμά την μνήμη της εισβολής του στρατού της απελευθέρωσης, στο τέλος της επανάστασης.
Τα γκρουπ αργά αλλά με ρυθμό κινούνται πάντα με στόχο να περάσουν μπροστά από την επιτροπή. Είπαμε πρώτα η conga , μετά τα λάβαρα, οι oldies, μια μικρή χορευτική ομάδα, το άρμα που μεταφέρει και τους τραγουδιστές καθότι όλα τα γκρουπ θα διαγωνιστούν τόσο στο χορό, όσο στη μουσική αλλά και το τραγούδι. Μόλις τελειώσει το τραγούδι υπό τους ήχους ζωντανής μουσικής, βαθμολογεί η επιτροπή και τότε ομάδες ομάδες τα μέλη του γκρουπ φορώντας διαφορετικά κουστούμια, παίρνουν θέση και εκτελούν τα χορευτικά υπό τους ήχους κασετοφώνου τώρα.


ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200207_1.jpg


Α, τα ακούσαμε όλα και τα είδαμε όλα. Κουβανέζες ντυμένες ινδές να αναπαριστούν το μπόλυγουντ, κουβανοί ντυμένοι - γδυμένοι μάλλον ως αιγύπτιοι σκλάβοι να χορεύουν Michael Jackson ξυπόλητοι κλπ.
Κατά τις 2 το πρωί η ατμόσφαιρα άρχισε να ζεσταίνεται, εμφανίστηκαν τα άρματα με τις ντυμένες με φτερά και πούπουλα μόνο κουκλάρες, οι οποίες χορεύοντας αισθησιακά πάνω στις καρότσες ανέβασαν τον κόσμο στα κάγκελα. Αυτό το κούνημα, αριστερού στήθους πάνω, δεξιού στήθους κάτω, γοφός αριστερά και μέση δεξιά πως στο χαμό το έκαναν θα σας γελάσω.

Τα conga διαδέχονταν το ένα το άλλο. Ο Σλοβένος και εμείς να προσπαθούμε να καταλάβουμε αυτά τα περίεργα βήματα της conga , αυτός πιο φέσι απ’ όλους το είχε, μια χαρά τα πήγαινε.
-Αυτός δεν είναι χορός, τα κύματα της καραϊβικής είναι ούρλιαζε η Νεφέλη.
Μικρά βήματα, σαν να γλιστράς πάνω στο έδαφος, εναλλάσσοντας την κίνησή σου από αριστερά στα δεξιά και άντε πάλι. Από την μία πλευρά του δρόμου τους έβλεπες ξαφνικά στην άλλη. Όταν το δεξί πόδι αρχίζει την κίνηση στο πρώτο τέταρτο της μουσικής υπόκρουσης, το αριστερό πόδι αρχίζει στο τρίτο τέταρτο και άντε ξανά από την αρχή, μετακινώντας το σώμα από αριστερά προς τα δεξιά . Μιλάμε για μουσική 2/4. Αυτό το βασικό βήμα καλείται «arrollao» Τα χέρια κάμπτονται στον αγκώνα και ταλαντεύονται ανάλογα με το ρυθμό των ποδιών. Ήμουν ανεπίδεκτος μαθήσεως.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200215.jpg


-ρε μπαμπά για ρώτα την κυρά, το conga προέρχεται από τη λέξη congo;
-τι λες βρε, ο congos, η conga πάει; μόνο εσύ θα το πέταγες αυτό.
Και όμως η κυρά με έβαλε στα ίσα μου
-congo ήταν η λέξη που χρησιμοποιούσαμε για να τους αφρικανούς σκλάβους που μεταφέρθηκαν στην Κούβα από την περιοχή του Κονγκό και της Αγκόλας. Το θηλυκό είναι conga. Πολλοί λένε ότι το conga μπορεί να μας έρχεται από το maconga που θα πει τραγούδι.
Έκανα τον χαζό γιατί το ενδιαφέρον όλου του πλήθους είχε τραβήξει η carotsa της Βενεζουέλας. Ο Τσάβες δεν μπορούσε, παρά να στείλει μία ομάδα να εκπροσωπηθεί στο πιο διάσημο καρναβάλι του φίλου του Κάστρο.
Στην αρχή, όσο ήταν μακριά η carotsa, δεν καταλαβαίναμε γιατί το πλήθος παραληρούσε, όρθιο χόρευε, φώναζε, ούρλιαζε, χτυπιόταν, οι φωτογραφικές μηχανές είχαν πάρει φωτιά.
Ο αναπάντεχος, απίστευτος , απρόσμενος, αστείρευτος σε φαντασία Τσάβες είχε κάνει το θαύμα του πάλι και ήταν βαρέων βαρών.
Το θέαμα σοκαριστικό. Καμιά σαρανταριά βενεζουέλες με μίνιμουμ τα 120 κιλά η μία στριφογύριζαν τα κορμιά τους πάνω σε ένα άρμα έτοιμο να διαλυθεί από το βάρος. Η κεντρική αρτίστα στην κορυφή, περί τα 200 κιλά χόρευε σάλσα με απίστευτη ευλυγισία, ενώ οι υπόλοιπες με τα κάλλη τους όλα στη φόρα να κάνουν μπάρα. Ήταν όλα τα λεφτά του καρναβαλιού.

ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200203.jpg


Έχει φτάσει 4,30 το πρωί και τα περνούν πια οι τελευταίες σχολές όπου στη μουσική και στον χορό οι κουβανέζικοι ρυθμοί συναντούν τους αφρικανικούς ήχους, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εμφάνιση των θρησκευτικών ομάδων της Σαντερίας.
Στις 5 το πρωί αφήνουμε τους πάντες στουπί και ορμάμε σε μια πόλη ξάγρυπνη, με εκατοντάδες ανθρώπους να τραγουδούν, να χορεύουν, να πίνουν.
Το «Καρναβάλι του Santiago de Cuba. Μπορεί να είναι η μεγαλύτερη τουριστική ατραξιόν της πόλης αλλά δεν παύει να καθρεφτίζει την ψυχή ενός ολόκληρου λαού. Οι Κουβανοί ξεχνούν για λίγο τη φτώχεια, τις έγνοιες και τη μίζερη καθημερινότητα και ξεφαντώνουν χορεύοντας τι άλλο, σάλσα.
ai868.photobucket.com_albums_ab250_stav2_C200206.jpg
 
Last edited by a moderator:

KLEOPATRA

Member
Μηνύματα
5.870
Likes
2.265
Ταξίδι-Όνειρο
Ειρηνικος ..παντου
Ωρε και να μουν εκει κατι χορους που θα εριχνα!!!!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.539
Μηνύματα
899.999
Μέλη
39.267
Νεότερο μέλος
Simmons Robert

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom