• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στην κορυφή της Ευρώπης

babaduma

Member
Μηνύματα
5.057
Likes
7.820
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Στοκχόλμης και του Κόπερ (Σλοβενία) έφτασαν φέτος στην τελική φάση του διαγωνισμού που διοργανώνει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων (ESPO) για τη σχέση λιμανιού – πόλης. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε το βράδυ της Τετάρτης 9 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες, όπου πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση του ESPO, με τη Στοκχόλμη να επικρατεί τελικά και τη Θεσσαλονίκη να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση. Η διάκριση είναι σημαντική καθώς, κατά την κρίση της ολιγομελούς επιτροπής, μετείχε Σουηδός αλλά όχι Έλληνας. Το 2009 το βραβείο το κέρδισε το λιμάνι της Gijon (Ισπανία), ενώ το 2010 το βραβείο πήγε στο λιμάνι του Ελσίνκι.

Η επιτυχία γίνεται καθοριστική λόγω της χρονικής συγκυρίας. Τους τελευταίους μήνες η χώρα μας αντιμετωπίζεται στην Ευρώπη με καχυποψία, λόγω της διαρκούς αρνητικής προβολής, εξαιτίας του προβλήματος του δημοσίου χρέους που αντιμετωπίζει.

Η αξία, όμως, της συγκεκριμένης διάκρισης, είναι ακόμη μεγαλύτερη αν αναλογιστεί κανείς την ανύπαρκτη μέχρι σήμερα σχέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την πόλη, τους κατοίκους και τους επισκέπτες της. Μέχρι πρότινος το λιμάνι ήταν ένας περίκλειστος χώρος, στον οποίο πρόσβαση είχαν κατά βάση όσοι είχαν κάποια δουλειά. Διότι, μπορεί την τελευταία 15ετία – από την εποχή της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας – να υπάρχουν στην α’ προβλήτα αρκετοί – και οργανωμένοι – χώροι πολιτισμού, αλλά η πρόσβαση εξακολουθούσε να είναι δυσχερής και γι’ αυτό περιορισμένη. Ως αποτέλεσμα, οι χώροι αυτοί – οι περίφημες Αποθήκες – υπολειτουργούσαν και αξιοποιούνταν ελάχιστα.

Είναι γεγονός ότι οι ελληνικοί λιμένες δεν έχουν θέσει στις στρατηγικές τους προτεραιότητες τις σχέσεις τους με την πόλη στην οποία βρίσκονται, πολλώ δε μάλλον δεν έχουν συμβάλει τα μέγιστα στον διάλογο και στις σχετικές πρωτοβουλίες που βρίσκονται σε εξέλιξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η διοίκηση του ΟΛΘ αποφάσισε το 2010 να υιοθετήσει ως στρατηγικό στόχο τη σύσφιγξη των σχέσεων του λιμένα και της πόλης της Θεσσαλονίκης και την επίτευξη μιας αγαστής συνεργασίας με τους φορείς της. Προς αυτήν την κατεύθυνση εφαρμόσθηκε μια σειρά ενεργειών που απευθύνονταν τόσο στους φορείς όσο και, πολύ περισσότερο, στους κατοίκους της πόλης.

Το στοίχημα ήταν να έλθει το λιμάνι πιο κοντά στην πόλη, αφού άλλωστε βρίσκεται στην «καρδιά» του ιστορικού κέντρου του πολεοδομικού συγκροτήματος. Για να υλοποιηθεί το σχέδιο έπρεπε να γίνουν κάποια συγκεκριμένα βήματα που θα άλλαζαν την όψη της α’ προβλήτας και θα τη μετέτρεπαν σε ελκυστικό χώρο. Κατ’ αρχήν, απομακρύνθηκαν τα αυτοκίνητα που έδιναν στην α’ προβλήτα τριτοκοσμική όψη. Εν συνεχεία, ξεκίνησε η ήπια αισθητική και λειτουργική ανάπλαση του χώρου. Τοποθετήθηκε φωτισμός κα έγινε δενδροφύτευση. Μετακόμισαν οι υπηρεσίες του λιμενικού και απομακρύνθηκε ο παιδικός σταθμός. Έτσι, έμειναν διαθέσιμα κτίρια τα οποία θα αξιοποιηθούν για να φιλοξενήσουν δράσεις που συνάδουν με το λιμενικό χαρακτήρα.

aimg141.imageshack.us_img141_9282_565m.png



Προκηρύχθηκε η κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής, που θα ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια, αλλάζοντας όχι μόνο το «πρόσωπο» του λιμανιού αλλά και της ίδιας της πόλης. Σύμφωνα με το σχεδιασμό της διοίκησης, προβλέπεται η παραχώρηση για περίοδο τουλάχιστον 30 ετών της θαλάσσιας ζώνης μπροστά από το κρηπίδωμα Νο. 1 του λιμανιού για τον ελλιμενισμό τουριστικών σκαφών και της χερσαίας ζώνης στην α’ προβλήτα (7195 στρέμματα) για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας – εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών. Επίσης, προβλέπεται η παραχώρηση υπαίθριου χώρου στη β’ προβλήτα (9370 στρέμματα) για τη διαχείριση και την επισκευή σκαφών αναψυχής. Η μαρίνα θα διαθέτει 218 θέσεις ελλιμενισμού, ο χρόνος κατασκευής της υπολογίζεται στα τρία έτη, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου εκτιμάται στα 11,3 εκατ. Ευρώ.

awww.onair24.gr_sites_default_files_imagecache_new_body_large_photos_anaplasi.jpg

Ήδη η ήπια ανάπλαση της α’ προβλήτας έχει ολοκληρωθεί και οι Θεσσαλονικείς έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν τη βόλτα τους δίπλα στη θάλασσα με απόλυτη ασφάλεια. Μπορούν ακόμη να δουν τη Θεσσαλονίκη από τη θάλασσα, όπως προτρέπει ο ποιητής. Ένα «νεκρό και σκοτεινό» σημείο πήρε «ζωή και φως». Τα σχολεία έρχονται στο λιμάνι και τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να γνωρίζουν από κοντά και να πάρουν μια καλή «γεύση» του εμπορίου και της παγκοσμιοποίησης. Το Λιμενικό και Ναυτικό Μουσείο βρίσκεται σε φάση οργάνωσης, τόσο των εσωτερικών, όσο και των εξωτερικών του χώρων. Η διοίκηση του ΟΛΘ συνεργάζεται γι’ αυτό με το Ολυμπιακό Μουσείο. Όπως συνεργάζεται για διάφορα θέματα (κρουαζιέρα, προβολή της Θεσσαλονίκης, κλπ.) με το δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, τα άλλα επιμελητήρια και παραγωγικούς συνδέσμους, αλλά και τους εκπροσώπους των χρηστών του λιμένος.

Η ανάπλαση του παλιού λιμανιού – στην α’ προβλήτα εδώ και χρόνια δεν υπάρχουν λιμενικές εργασίες – βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και είναι ορατή στον καθένα. Όπως, επίσης, είναι παρόν το πνεύμα συνεργασίας των φορέων, κάτι όχι και τόσο συνηθισμένο. Όλα αυτά εκτιμήθηκαν στην Ευρώπη από τον ESPO και στη Θεσσαλονίκη από πολλούς, σχεδόν απ’ όλους.
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.980
Likes
15.750
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Αγαπάμε λιμανι Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστεί σε όμορφες στιγμές της ζωής μας.
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.707
Θυμήθηκα τώρα το Μπεχτσινάρ, γνωστό και ως Πάρκο των Πριγκίπων (προς τιμή των γιων του Γεωργίου) εκεί που τώρα είναι τα σφαγεία περίπου. Φυσικά δεν το έχω δει ποτέ αλλά άκουσα πολλές ιστορίες για μπεκρουλιάσματα και πλαζ γυμνιστών και πατινάζ και καμπαρέ μάλιστα. Φυσικά η περιοχή έχει μεταμορφωθεί τόσο που κανενα πρόγραμμα του ΟΛΘ δεν μπορεί να καταφέρει τιποτα. Δεν πέρασαν πολλά χρόνια που γκρεμίστηκε και το ''κόκκινο σπίτι'' οπου συγκεντρώνονταν οι Εβραίοι που έπαιρναν το δρόμο των στρατοπέδων. Τέλος πάντων, καλή είναι η διάκριση του λιμανιού αλλά όλη η ιστορία της περιοχής αποτελεί ακόμη ένα συγχρονο ελληνικό έγκλημα χωρίς τιμωρία.
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.057
Likes
7.820
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Θυμήθηκα τώρα το Μπεχτσινάρ, γνωστό και ως Πάρκο των Πριγκίπων (προς τιμή των γιων του Γεωργίου) εκεί που τώρα είναι τα σφαγεία περίπου. Φυσικά δεν το έχω δει ποτέ αλλά άκουσα πολλές ιστορίες για μπεκρουλιάσματα και πλαζ γυμνιστών και πατινάζ και καμπαρέ μάλιστα. Φυσικά η περιοχή έχει μεταμορφωθεί τόσο που κανενα πρόγραμμα του ΟΛΘ δεν μπορεί να καταφέρει τιποτα. Δεν πέρασαν πολλά χρόνια που γκρεμίστηκε και το ''κόκκινο σπίτι'' οπου συγκεντρώνονταν οι Εβραίοι που έπαιρναν το δρόμο των στρατοπέδων. Τέλος πάντων, καλή είναι η διάκριση του λιμανιού αλλά όλη η ιστορία της περιοχής αποτελεί ακόμη ένα συγχρονο ελληνικό έγκλημα χωρίς τιμωρία.
Έχεις δίκηο. Εγκλήματα έχουν γίνει πολλά - πάρα πολλά (και μαζεμένα μετά το σεισμό). Απλά, υπό τις παρούσες συνθήκες και καταστάσεις, αν μπορούμε, να συμμαζέψουμε και να σώσουμε/βελτιώσουμε κάτι...
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.707
Έχεις δίκηο. Εγκλήματα έχουν γίνει πολλά - πάρα πολλά (και μαζεμένα μετά το σεισμό). Απλά, υπό τις παρούσες συνθήκες και καταστάσεις, αν μπορούμε, να συμμαζέψουμε και να σώσουμε/βελτιώσουμε κάτι...[/quot

Συμφωνώ, μάλλον υπερβάλλω με τα παράπονα. Αλλά ας κάνει μια βόλτα ο Δήμαρχος (που τον συμπαθώ ιδιαιτερα) να δει τη κατάσταση του Φιξ και το σκουπιδαριό γύρω από το Μύλο και τη Βίλκα. Το λιμάνι δεν τελειώνει στη Πλατεία Ελευθερίας.
 

North66

Member
Μηνύματα
4.361
Likes
5.217
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία
Σε τι αναφέρεται το συγκεκριμένο βραβείο?
Δηλαδή τι κάνει τόσο ξεχωριστό το λιμάνι που παίρνει το πρώτο βραβείο?
 

babaduma

Member
Μηνύματα
5.057
Likes
7.820
Επόμενο Ταξίδι
terra incognita
Ταξίδι-Όνειρο
α του Κενταύρου
Σε τι αναφέρεται το συγκεκριμένο βραβείο?
Δηλαδή τι κάνει τόσο ξεχωριστό το λιμάνι που παίρνει το πρώτο βραβείο?
Την τελευταία δεκαετία έχει έρθει στο προσκήνιο ο ρόλος του λιμένα στην κοινωνικοοικονομική ζωή της πόλης που τον φιλοξενεί ή, πιο απλά, οι σχέσεις πόλης και λιμένα. Η διερεύνηση αυτής της σχέσης έχει εξελιχθεί σε μείζον ζήτημα για το ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα και ιδιαίτερα για τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Λιμένων. Η σημασία που αποδίδεται στην αγαστή σχέση της πόλης και του λιμένα είναι εμφανής και από τη θέσπιση ειδικού, για το σκοπό αυτό, βραβείου, του βραβείου που αναφέρεται στο αρχικό ποστ.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.454
Likes
7.851
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
ωραία τα βραβεια για δημόσιες σχέσεις,
αλλά,
οταν δεν μπορείς σχεδόν πουθενά να ταξιδέψεις με πλοίο από την Θεσσαλονίκη:(
 

fenia42

Member
Μηνύματα
3.980
Likes
15.750
Επόμενο Ταξίδι
Азербайджан
Ταξίδι-Όνειρο
Γροιλανδία,Σβάλμπαρντ
Ναι αλλά από κοντέινερ να φανε κι οι κότες, Θανο.
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.454
Likes
7.851
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
εχω μια απορία:
γιατί οι χώροι στο λιμάνι δεν αξιοποιούνται και συναυλιακά;:roll:
σαν χθες θυμάμαι εκείνη την σούπερ βραδυά με τους U2 να δίνουν την σούπερ συναυλία τους στα πλαίσια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας...

Εμπειρία αξέχαστη!
 
Last edited by a moderator:

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.344
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Αμάν με τη γκρίνια τους αυτοί οι νεοέλληνες!
Ναι μεν, αλλά...
Το θέμα μας είναι τα σκουπίδια στο Φιξ? ή τα πλοία?
Συνεχίστε να δίνετε βάση στο αλλά και να μη δίνετε στην ουσία.
Κάτι καλό έγινε επιτέλους και πάλι γκρίνια?
 

gauguin

Member
Μηνύματα
7
Likes
0
Επόμενο Ταξίδι
ΑΓΓΛΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΧΑΒΑΗ
Το καλό που έγινε είναι η βράβευση; Η ήπια ανάπλαση του χώρου; Η μαρίνα που θα γίνει; Κάτι κινείται, αλλά δεν ξέρω αν έχουμε ακόμα λόγους να πανηγυρίζουμε για το λιμάνι μας.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.636
Μηνύματα
905.139
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
Vichumills

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom