• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Την κατάργηση της σαρία στη Θράκη ζητούν νομικοί

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Την κατάργηση της σαρία, του ιερού ισλαμικού νόμου που εφαρμόζεται στη Θράκη, ζήτησαν νομικοί, συμμετέχοντες σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, που διοργάνωσε η ομάδα ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Οικολόγων Πράσινων. Όπως τόνισαν οι ομιλητές, η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, όπου εφαρμόζεται η σαρία, τη στιγμή που δεν έχει ισχύ ούτε ακόμη και στις χώρες εκείνες που σχηματίστηκαν από τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και στις οποίες ζουν συμπαγείς μουσουλμανικοί πληθυσμοί, ούτε και στην Τουρκία, όπου έχει καταργηθεί από το 1926.
Όπως εξήγησε ο Κωνσταντίνος Γούναρης, δικηγόρος και πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης, οι υποθέσεις οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου των 120.000 Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης δικάζονται από τον θρησκευτικό λειτουργό, δηλαδή τον μουφτή, ο οποίος προβαίνει σε «αδικαιολόγητες και αστήρικτες αποφάσεις».
«Η εφαρμογή της σαρία από τον μουφτή συνεπάγεται την παραβίαση των ατομικών δικαιωμάτων και της ισότητας των δύο φύλων, αφού οι γάμοι λύνονται δι' αντιπροσώπου, πολλές φορές μόνο από τον σύζυγο, που αιτεί διαζύγιο, ενώ δεν επιδικάζεται διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει ανισομέρεια στην κληρονομική διαδοχή, αφού η κόρη παίρνει το μισό του κληρονομικού δικαιώματος του γιου» ανέφερε ο κ. Γούναρης ζητώντας την κατάργηση των δικαιωμάτων του μουφτή.
«Ο αναχρονισμός που καταδικάζει την μειονότητα της Θράκης σε γκετοποίηση πρέπει να λήξει» συμπλήρωσε.
Από την πλευρά του, ο Γιάννης Κτιστάκις, δικηγόρος και λέκτορας Νομικής της Κομοτηνής, χαρακτήρισε ανησυχητική την στάση των Ελλήνων δικαστών, που αντί να ελέγχουν τις αποφάσεις του μουφτή, «κλείνουν» τα μάτια, όταν φτάνουν για επικύρωση στο Μονομελές Πρωτοδικείο.
«Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η άδεια του μουφτή για τον γάμο μιας 'ανήλικης παρθένου' με ενήλικα, το 2007 που λύθηκε μόλις τρεις μήνες μετά. Οι αποφάσεις αυτές, όταν πέρασαν από το ελληνικό δικαστήριο, κηρύχθηκαν εκτελεστέες» σημείωσε ο κ. Κτιστάκις.
Στην εκδήλωση μίλησε και η Λίνα Παπαδοπούλου, επίκουρη καθηγήτρια συνταγματικού δικαίου στο τμήμα Νομικής του ΑΠΘ, η οποία αναφέρθηκε στη σαρία και τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, ενώ ο ευρωβουλευτής των Πρασίνων, Μιχάλης Τρεμόπουλος, ζήτησε την παρέμβαση της ελληνικής πολιτείας για την κατάργηση του αναχρονιστικού αυτού καθεστώτος.


Εφημεριδα ΤΟ ΒΗΜΑ



Θεσσαλονίκη - Σάββατο 6 Μαρτίου 2010


Για να μην κατηγορουμε μονο τις αλλες χωρες για παραβιασεις ατομικων δικαιωματων τις οποιες ανεχομαστε στην ιδια μας την επικρατεια.
 

Bahari

Member
Μηνύματα
1.848
Likes
1.483
Δε μου είχε περάσει καν από το μυαλό ότι σε κάποιο μέρος της Ελλάδας θα μπορούσε να εφαρμόζεται η σαρία εν έτη 2010...

Έψαξα λίγο στο ίντερνετ και βρήκα ένα λίγο παλιό αλλά ενδιαφέρον άρθρο:

Η ισοπέδωση των ανθρωπίνων ελευθεριών επιτρέπεται αν γίνεται στο όνομα του Ισλάμ


  • Γάμος... δι' αντιπροσώπου στην Ελλάδα του 2005; Γίνεται!

  • Παιδιά 12 ετών, που παντρεύονται αναγκαστικά στην ελληνική Θράκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Γίνεται!

  • Γυναίκες στις οποίες δεν αναγνωρίζεται το δικαίωμα του διαζυγίου; Γίνεται!

  • Γυναίκες που χάνουν υποχρεωτικά την επιμέλεια των ανήλικων παιδιών τους; Βεβαίως και γίνεται...!

  • Πολύτεκνοι παπούδες που παίρνουν την επιμέλεια των εγγονών και όλα τα δικαιώματα του πολυτέκνου(!), αλλά και τα χρήματα του κράτους, γίνεται;

  • Φυσικά και γίνεται, κατά σύστημα…!!!
Όλα αυτά τα εξωπραγματικά προβλέπονται από τον ιερό μουσουλμανικό νόμο, τη σαρία, που έχει καταργηθεί εδώ και δεκαετίες στην Τουρκία. Ισχύει όμως για τους Έλληνες μουσουλμάνους, όπως ισχύει ακόμη και στα «σκληρά» ισλαμικά καθεστώτα, όπως στη Σαουδική Αραβία και στο Αφγανιστάν.

Αυτά και πολλά περισσότερα γίνονται στο όνομα της "Σαρία", του άγραφου ισλαμικού νόμου, τον οποίο σέβεται, τιμά και τηρεί απαρέγκλιτα η Ελλάδα...
Η συνέχεια εδώ: TOXOTIS: Γυναίκες Δίχως βασικά Ανθρώπινα Δικαιώματα στη σύγχρονη Ελλάδα
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
516
Likes
1.801
Οτι παραλογο προβλεπει η σαρια μπορει να απορριφθει καλλιστα απο την δικαστικη εξουσια σε επιπεδο μονομελους πρωτοδικειου..

Εδω , πιστευω ομως εγω, εχουμε να κανουμε με μια απιστευτη υποκρισια και φαρισαισμο των κυριων κυριων δικηγορων...Προσπαθουν να μας υποδειξουν να βλεπουμε το δεντρο και οχι το δασος..

Και ρωταω............:

Τι σας ενδιαφέρει ????να καταργηθει η σαρια γιατι δε συναγει με το 2010 κυριοι δικηγοροι???Ή να τα οικονοματε και απο τους μουσουλμανους στα δικαστηρια...γιατι επι της ουσιας, την μιση σας πελατεια την "διαχειριζεται ο μουφτης..

Δεν ειμαι υπερ της λυσης μουφτη, αλλα μη μας περνανε και για ηλιθιους οι δικηγοροι(οι οποιοι αντιδρουν και στην φορολογηση τους)...

Κατι αντιστοιχο (εκτος θεματος) κανει και ο δικηγορικος συλλογος Χανιων για το θεμα του εφετειου Κρητης.Εχει παρομοιασει μειζον προβλημα την ιδρυση εφετειου στο Ηρακλειο.Απλα επειδη θα χασουν τη μιση τους πελατεια.
 

Glosoli

Member
Μηνύματα
403
Likes
316
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Ζηλανδία
Εάν καταργηθεί ο νόμος της σαρίας στη Θράκη τότε αυτόματα θα καταργηθεί και ο ορισμός "Μουσουλμανική μειονότητα" και θα περάσουμε και επισήμως στους ορισμούς Πομακική μειονότητα, Τουρκική μειονότητα και Ρομά μειονότητα.
Το θεωρείτε ασφαλές στα σύνορα με την Τουρκία (και όταν η επίσημη τουρκία έχει αίτημα για συνδιοίκηση της Θράκης)να υπάρχει και με το νόμο μία μειονότητα της τάξης των 98000 τουρκόφωνων κατοίκων στο σύνολο των 150000 της μειονότητας που κατοικεί στη Θράκη;

Οι σχέσεις αυτές καθορίζονται από την συνθήκη της Λοζάνης. Μία συνθήκη όπου στην παρούσα φάση που είμαστε σα χώρα δεν υπάρχει καν το θέμα να διαπραγματευθεί η αλλαγή της.
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.344
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
H Συνθήκη της Λοζάνης σε ότι αφορά τις μειονότητες, είναι πλέον ξεπερασμένη και αναχρονιστική.
Τα γεγονότα τρέχουν με τέτοια ταχύτητα που μας έχουν ξεπεράσει. Αν η Τουρκία παίξει έξυπνα το χαρτί της - που θα το παίξει - θα μπλέξουμε πολύ άσχημα.

Εξηγούμαι: Σαφώς και ήταν λογικότατο να μιλάμε για μουσουλμανική μειονότητα, εφόσον ο όρος τουρκική μειονότητα δίνει δικαιώματα στην Τουρκία.
Βέβαια αν κοιτάξει κανείς τις ελληνικές εφημερίδες των δεκαετιών πριν την εισβολή στην Κύπρο, στις ειδήσεις που αφορούν τη Θράκη, δεν θα δει ΠΟΥΘΕΝΑ τη λέξη μουσουλμάνοι. Θα δει μόνο τη λέξη τουρκοι, ή οθωμανοί.

Η Τουρκία είναι η προστάτις των μουσουλμάνων στην Ελλάδα, που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν μόνο Τούρκοι, Τσιγγάνοι και Πομάκοι, όπως η Ελλάδα είναι προστάτις των ορθοδόξων της Τουρκίας, ανεξαρτήτως καταγωγής.
Αυτή μάλιστα είναι και μια από τις διαφωνίες του Οικουμενικού Πατριαρχείο με το Πατριαρχείο της Ρωσίας που θέλει να βάλει πόδι στην περιοχή, εκμεταλλευόμενο τα ελληνορθόδοξα προσκυνήματα.
Η προστασία της Τουρκίας δεν περιορίστηκε μόνο στους μουσουλμάνους της Θράκης, αλλά και σε εκείνους της Δωδεκανήσου, που ουδεμία σχέση έχουν με τη Συνθήκη της Λοζάνης. Και μακροπρόθεσμα επεκτάθηκε σε όλους τους μουσουλμάνους της Ελλάδας, ασχέτως καταγωγής.
Αυτός είναι και ο λόγος που δεν δίνουμε βίζες στους κρητικούς του Χαμιντιέ της Συρίας, που θέλουν να γυρίσουν στην Κρήτη, αλλά είναι μουσουλμάνοι. Δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μουσουλμανικό πρόβλημα στην Κρήτη.

Σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Έχουμε 1.000.000 μουσουλμάνους στην Ελλάδα, από την Αλβανία και το Κουρδιστάν, μέχρι τη Σομαλία και το Πακιστάν. Αυτή είναι μια βόμβα στα χέρια της Τουρκίας και είναι θέμα χρόνου πότε θα την πυροδοτήσει.

Η λύση? ο επαναπροσδιορισμός της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης και η αλλαγή της ονομασίας της σε τουρκική. Τολμηρό μέτρο, αλλά μάλλον απαραίτητο. Το ίδιο έχουν κάνει η Βουλγαρία και τα Σκόπια.
Και μια και η Τουρκία μπορεί να προσεταιριστεί είτε την τουρκική, είτε τη μουσουλμανική μεινότητα, πρέπει να δούμε τι θέλουμε:
Μια τουρκική μειονότητα 120.000 ανθρώπων, ή μια μουσουλμανική μειονότητα 1.000.000 ανθρώπων?
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Οτι παραλογο προβλεπει η σαρια μπορει να απορριφθει καλλιστα απο την δικαστικη εξουσια σε επιπεδο μονομελους πρωτοδικειου..
Το θεμα ειναι οτι το πρωτοδικειο δεν μπαινει ποτε στην ουσια της υποθεσης οπως τουλαχιστον αναφερεται: Από την πλευρά του, ο Γιάννης Κτιστάκις, δικηγόρος και λέκτορας Νομικής της Κομοτηνής, χαρακτήρισε ανησυχητική την στάση των Ελλήνων δικαστών, που αντί να ελέγχουν τις αποφάσεις του μουφτή, «κλείνουν» τα μάτια, όταν φτάνουν για επικύρωση στο Μονομελές Πρωτοδικείο.
«Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η άδεια του μουφτή για τον γάμο μιας 'ανήλικης παρθένου' με ενήλικα, το 2007 που λύθηκε μόλις τρεις μήνες μετά. Οι αποφάσεις αυτές, όταν πέρασαν από το ελληνικό δικαστήριο, κηρύχθηκαν εκτελεστέες» σημείωσε ο κ. Κτιστάκις.

Πραγμα που σημαινει οτι υπηρχε και η δυνατοτητα να μην κηρυχθουν εκτελεστεες.

''Εδω , πιστευω ομως εγω, εχουμε να κανουμε με μια απιστευτη υποκρισια και φαρισαισμο των κυριων κυριων δικηγορων...Προσπαθουν να μας υποδειξουν να βλεπουμε το δεντρο και οχι το δασος.''
Που στο προκειμενο αρθρο που διεγνωσες την απιστευτη υποκρισια και τον φαρισαισμο και δεν το καταλαβα; Για παραδειγμα οι συγκεκριμενοι νομικοι, ενω καταγγελλουν τους γαμους ανηλικων κοριτσιων, παντρευουν τις δικες τους κορες αφου πρωτα τις σταματησουν απο το σχολειο; Αν εχεις τετοια στοιχεια θα ειχε ενδιαφερον να τα μαθαιναμε και εμεις.
Δεδομενου οτι το αρθρο παραθετει τα ονοματα των νομικων που αναφερουν τις συγκεκριμενες αποψεις, καλο θα ειναι, προτου κατηγορησεις τους κυριους Κωνσταντίνο Γούναρη, Γιάννη Κτιστάκι και την κυρια Λίνα Παπαδοπούλου ως υποκριτες και φαρισαιους, να εχεις κατι πιο σοβαρο να αντιτεινεις απο τις αφοριστικες γενικοτητες οτι ταχα μου ειναι φοροφυγαδες η οτι γενικοτερα ο κλαδος τους εμποδιζει τη δημιουργια εφετειου στο Ηρακλειο και ως εκ τουτου οι θρακες δικηγοροι δε θα πρεπει ποτε να εκφραζουν καμια γνωμη και για κανενα θεμα, νομικο η μη.
Δηλαδη αν ο κυριος Κωνσταντίνος Γούναρης ως πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Ξάνθης εξεφραζε δημοσιως γνωμη υπερ της ιδρυσης εφετειου στο Ηρακλειο, αυτο ως προς τι θα αλλαζε τη βαρυτητα της γνωμης του σε σχεση με το υπο συζητηση θεμα;
Καλο ειναι να προσεχεις λοιπον τι γραφεις, οχι μονο γιατι σπιλωνεις την τιμη και την υποληψη των συγκεκριμενων ανθρωπων, οι οποιοι αναφερονται επωνυμα και οι οποιοι αλλωστε δεν ειναι και παροντες για να ανταπαντησουν, αλλα κυριως ως προφυλαξη προς τον εαυτο σου γιατι μπορει να θεωρηθεις ειτε λιβελογραφος (στην καλυτερη περιπτωση) ειτε γραφικος (στη χειροτερη).

Υ.Γ. Το να επιβληθει η απαγορευση γαμου στους ανηλικους δεν θα αυξησει την δικηγορικη υλη. Ισα ισα θα την περιορισει μια και δεν θα χρειαζεται πλεον η παρασταση στο Μονομελές Πρωτοδικείο (οπου εκει χρειαζεται οπωσδηποτε δικηγορος) για την επικύρωση των αποφάσεων του μουφτή.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Και μερικα αλλα site γι αυτο το θεμα:
Η ελληνική σαρία

Μεσαίωνας για την μουσουλμάνα γυναίκα, η σαρία - Ο Χρόνος

Ηδη απο 2007 μας την λεει και το State Department
kathimerini.gr | Eπικρίσεις από τις HΠA για τη σαρία

Για τη σχεση Σαρια και συνθηκης της Λωζανης και γενικοτερα για το ζητημα: Ελευθεροτυπία - «Στη Λωζάννη δεν υπάρχει λέξη για μουφτή και σαρία»


Την εκθεση για τα ανθρωπινα δικαιωματα στην Ελλαδα του επιτροπου του Συμβουλιου της Ευρωπης για τα ανθρωπινα δικαιωματα: https://wcd.coe.int/com.instranet.I...Image=1156816&SecMode=1&DocId=1368674&Usage=2

Απο την εισαγωγη του κιολας στην πρωτη σελιδα αντιγραφω:

III. Muftis and application of the Sharia Law in Greece: The Commissioner takes note of the very serious concerns that have been expressed by competent national and international organizations about the application to Muslim Greek citizens in Thrace of the Sharia Law in family and inheritance law matters by Muftis who are appointed by the Greek state. Given the issues of incompatibility of this practice with European and international human rights standards, the Commissioner recommends its review by the authorities, institutionalizing at the same time an open and continuous dialogue with representatives of the Muslim minority on all matters affecting their everyday life and human rights, in accordance with the Council of Europe standards. Any amendment of the current legal framework should be carried out with the direct involvement of the minority concerned that should be fully enabled to participate effectively in cultural and social life and in public affairs. In the meantime, the Commissioner urges the Greek authorities to ensure an effective review and control by domestic civil courts of the judicial decisions which are rendered by Muftis.

Στη συνεχεια κανει μια αναλυση του θεματος ειδικα στα αρθρα 32 -36

Μεταφρασμενη η εκθεση παρατειθεται εδω: Το Συμβούλιο της Ευρώπης για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης | TVXS.gr
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.184
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom