• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Γενικά Ταξιδεύοντας με αεροπλάνο

dk

Banned
Μηνύματα
1.397
Likes
55
Επόμενο Ταξίδι
Κρουαζιέρα Αιγαίου-Dubai
Ταξίδι-Όνειρο
Βραζιλία
[IMGa="left"]http://www.agnostos.gr/agnman/data/upimages/spata270606.jpg[/IMGa] Η αεροπορική εταιρία, που εκτελεί την πτήση, με την οποία ταξιδεύουμε, ευθύνεται, για να μεταφέρει εμάς και τις αποσκευές μας και οφείλει να σεβαστεί τα δικαιώματά μας.

Αρνηση επιβίβασης

Όταν ο αριθμός των επιβατών υπερβαίνει τον αριθμό των διαθέσιμων θέσεων, η αεροπορική εταιρία πρέπει, καταρχάς, να ζητήσει εθελοντές, για να παραιτηθούν, από τις θέσεις τους, προσφέροντάς τους άλλα οφέλη, όπως η δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ της επιστροφής του αντίτιμου του εισιτηρίου (με δωρεάν πτήση, προς το αρχικό σημείο αναχώρησης, όπου αυτό ισχύει) και της εξασφάλισης εναλλακτικού τρόπου μετάβασης, στον τελικό προορισμό.

Εάν δε θέλουμε να παραιτηθούμε, εθελοντικά, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας καταβάλει αποζημίωση:

250 ευρώ, για πτήσεις, κάτω από 1500 χλμ.,

400 ευρώ, για πτήσεις, μεγαλύτερης απόστασης, στο εσωτερικό της Ε.Ε.,

400 ευρώ, για πτήσεις, μεταξύ 1500 χλμ. και 3000 χλμ., εκτός Ε.Ε.,

600 ευρώ, για πτήσεις, πάνω από 3500 χλμ., εκτός Ε.Ε.


Η αεροπορική εταιρεία οφείλει, επίσης, να μας εξασφαλίσει:

Την επιστροφή του αντίτιμου του εισιτηρίου μας και με δωρεάν πτήση, προς το αρχικό σημείο αναχώρησης, όπου αυτό χρειάζεται ή της δυνατότητας μεταφοράς, στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε.

Γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς, από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

Ακύρωση

Όποτε ακυρώνεται η πτήση μας, η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας προσφέρει:

Την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου μας και με δωρεάν πτήση, προς το αρχικό σημείο αναχώρησης, όπου αυτό χρειάζεται ή της δυνατότητας μεταφοράς, στον τελικό μας προορισμό. Εμείς επιλέγουμε.

Γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς, από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

Η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας αποζημιώσει, με τα προαναφερθέντα ποσά, για την άρνηση επιβίβασης, εκτός εάν μας ενημερώσει, εκ των προτέρων και εγκαίρως και μας προσφέρει εναλλακτικές δυνατότητες μεταφοράς, οι οποίες, όμως, δε θα διαφέρουν, χρονικά, από την αρχική μας συμφωνία.

Οι αποζημιώσεις ή οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν, εντός 7 ημερών, διαφορετικά πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.

Μεγάλες καθυστερήσεις

Αμεση αγωγή

Εάν κάνουμε τον έλεγχο των εισιτηρίων (check-in), για οποιαδήποτε πτήση, συμπεριλαμβανομένων και των έκτακτων ναυλωμένων πτήσεων «τσάρτερ», από αερολιμένα της Ε.Ε. ή προς αερολιμένα της Ε.Ε., από χώρα εκτός Ε.Ε., εφόσον η πτήση εκτελείται από αεροπορική εταιρία της Ε.Ε. και εάν υπάρξει καθυστέρηση της πτήσης

2 και πλέον ωρών, για πτήσεις, κάτω από 1500 χλμ.,

3 και πλέον ωρών, για μεγαλύτερης απόστασης πτήσεις, εντός της Ε.Ε.

3 και πλέον ωρών, για πτήσεις, μεταξύ 1500 και 3500 χλμ., εκτός Ε.Ε.

4 και πλέον ωρών, για πτήσεις πάνω από 3500 χλμ., εκτός της Ε.Ε.,

η αεροπορική εταιρεία οφείλει να μας παράσχει γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς από και προς το ξενοδοχείο) και επικοινωνιακές διευκολύνεις.

Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να μας προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου (με δωρεάν πτήση, προς το αρχικό σημείο αναχώρησης, όπου αυτό ισχύει). Εάν δε μας παρασχεθούν τα παραπάνω, πρέπει να παραπονεθούμε, αμέσως, στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση.

Μεταγενέστερες απαιτήσεις

Στις περιπτώσεις, κατά τις οποίες αεροπορική εταιρεία της Ε.Ε. είναι υπεύθυνη, για την καθυστέρηση πτήσης, σε οποιοδήποτε σημείο, ανά την υφήλιο, μπορούμε να διεκδικήσουμε έως και 4,150 SDR (1 SDR = 1,18�, την 30.9.2004), για συνακόλουθες ζημίες. Εάν η αεροπορική εταιρεία δε συμφωνεί, με την απαίτησή μας μπορούμε να προσφύγουμε, στη δικαιοσύνη.

Μπορούμε να προβάλουμε τις απαιτήσεις μας, στην αεροπορική εταιρεία, από την οποία αγοράσαμε το εισιτήριο, ή στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση, σε περίπτωση, που δεν είναι ίδια.

Αποσκευές

Μπορούμε να διεκδικήσουμε έως και 1000 SDR, για τις ζημίες, που μας προκάλεσε η μερική ή η πλήρης καταστροφή, η απώλεια ή η καθυστέρηση των αποσκευών μας, σε πτήση, που εκτελείται, από αεροπορική εταιρεία της Ε.Ε., ανά την υφήλιο. Εάν η αεροπορική εταιρεία δε συμφωνεί με τις απαιτήσεις μας, μπορούμε να προσφύγουμε, στη δικαιοσύνη. Οι απαιτήσεις μας, πρέπει να υποβληθούν, γραπτώς, εντός 7 ημερών από την επιστροφή μας. Για τις καθυστερημένες αποσκευές, πρέπει να υποβάλλουμε το αίτημά μας, εντός 21 ημερών, από την επιστροφή των αποσκευών.

Μπορούμε να προβάλουμε τις απαιτήσεις μας, στην αεροπορική εταιρεία, από την οποία αγοράσαμε το εισιτήριο, ή στην αεροπορική εταιρεία, που εκτελεί την πτήση, σε περίπτωση, που δεν είναι ίδια.

Τραυματισμός και θάνατος λόγω ατυχήματος

Μπορούμε να διεκδικήσουμε αποζημιώσεις, για τραυματισμό ή θάνατο, συνεπεία ατυχήματος, σε πτήση οποιαδήποτε αεροπορικής εταιρείας της Ε.Ε. Έχουμε το δικαίωμα να απαιτήσουμε προκαταβολή, για την κάλυψη των άμεσων οικονομικών μας αναγκών. Εάν η αεροπορική εταιρεία δε συμφωνεί με την απαίτησή μας μπορούμε να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη, είτε εναντίον της εταιρίας, από την οποία αγοράσαμε το εισιτήριό μας ή από την εταιρία, που εκτελεί πτήση.

Οργανωμένα ταξίδια

Επιπλέον των προαναφερομένων δικαιωμάτων, μπορούμε να διεκδικήσουμε αποζημιώσεις, από το ταξιδιωτικό πράκτορα, εφόσον δεν είναι σε θέση να παράσχει τις υπηρεσίες, που έχουμε συμφωνήσει εντός της Ε.Ε., ανεξάρτητα του προορισμού μας.

Προσοχή: Οι υποχρεώσεις των αεροπορικών εταιριών δεν εφαρμόζονται, σε περιπτώσεις, ανωτέρας βίας, π.χ. θεομηνίες, απεργίες κ.λπ.

news agnostos.gr
 

Lthanos

Member
Μηνύματα
1.387
Likes
283
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο
Ταξίδι-Όνειρο
2 μήνες στην Κίνα
Σίγουρα πολύ χρήσιμο. Πρέπει να ξέρουμε τα διακιώματά μας και να τα διεκδικούμε.
 

vagantos

Member
Μηνύματα
2.030
Likes
1.618
Επόμενο Ταξίδι
Θιβέτ, K.Aμερική ή Αφρική
Ταξίδι-Όνειρο
στου Ν.Καββαδία τα μέρη
Πολύ χρήσιμο Δημήτρη.
Προσωπικά, δεν είχα κάποιο πρόβλημα με αεροπορική εταιρία, εκτός από δυο κατεστραμμένες βαλίτσες που τις αντικατέστησαν.
 

sisy

Member
Μηνύματα
59
Likes
8
Επόμενο Ταξίδι
Μαλδίβες
Ταξίδι-Όνειρο
Σκανδιναβία
Όταν ήταν να επιστρέψω από Παρίσι στο Μόναχο πετούσα με την Air France. Ήμουν στην ουρά για το τσεκάρισμα των εισητηρίων όταν άρχισε να δημιουργείται μια βαβούρα. Ρώτησα τους μπροστινούς μου που ήταν Γερμανοί (καθότι Γαλλικά δεν γνωρίζω) και μου εξήγησαν οτι η πτήση γέμισε και θα παραμείνουμε στην Γαλλία και θα πετάξουμε την επόμενη μέρα. Εγώ τα έχασα, δεν ήξερα τι με βρήκε, νόμιζα θα κοιμηθώ σε κάποιο παγκάκι του αεροδρομίου....
Τελικά μας μετέφεραν με πούλμαν σε ξενοδοχείο Α' Κατηγορίας, δικαιούμασταν βραδυνό γεύμα και πρωινό, το ίδιο πούλμαν μας πήρε το πρωί και μας πήγε στο αεροδρόμιο για να πετάξουμε με την πρώτη πτήση και μας είπαν οτι δικαιούμαστε να πάρουμε και αποζημίωση από το γραφείο στο οποίο είχαμε βγάλει τα εισητήρια.
Μπορώ να πω οτι ήμουν πολύ τυχερή. Δεν είχα φροντίσει να τσεκάρω στην επιστροφή αν έφτανα κανονικά με το αεροπλάνο θα υπήρχε μετά τρένο να με μεταφέρει στο χωριό που έμενα (80 χλμ. έξω απο το Μόναχο)? :shock:
ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ... με αποτέλεσμα, αν πέταγα κανονικά με την πτήση που έπρεπε, θα πέρναγα το βράδυ στο παγκάκι του σιδηροδρομικού σταθμού στο Μόναχο....:bash:
Έτσι λοιπόν κατέληξα και σε χλιδάτο ξενοδοχείο ανέξοδα να μείνω και το τρένο να βρώ κανονικά το πρωί για να επιστρέψω στο χωριό και αποζημίωση να πάρω από την εταιρεία!!!:xalara:
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.017
Likes
9.784
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Εχω κανει το Αθηνα-Μαδριτη 4 φορεs , εχονταs εξαντλησει ολουs τουs εκκλησιαστικουs υμνουs που ηξερα (δεν ξερω πολλουs).Την τελευταια φορα ερχομενοι απο Κανκουν με ενδιαμεσο σταθμο τη Μαδριτη , οι βαλιτσεs μαs δεν μπηκαν στην πτηση για Αθηνα.Ημουν τοσο ευτυχισμενη που προσγειωθηκα που δε με ενοιαξε καθολου.
Υπηλληλοs τηs Iberia μαs τιs εφερε στο σπιτι την επομενη με τη συγνωμη τηs εταιριαs.

Πολυ χρησιμα αυτα που μαs γραφει ο Δημητρηs , αν και εγω το μονο που θελω ειναι να προσγειωθει με ασφαλεια το αεροπλανο.
 

varsa

Member
Μηνύματα
1.291
Likes
128
Ταξίδι-Όνειρο
far away
ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ 7/2008 eportal.gr
Τα δικαιώματα σας όταν ταξιδεύετε με αεροπλάνο

Αν έχετε εισιτήριο, φθάσετε την καθορισμένη ώρα και πραγματοποιήσετε τον έλεγχο εισιτηρίου έγκαιρα, αλλά η αεροπορική εταιρία, εφόσον ανήκει...
σε χώρα της Ε.Ε., αρνηθεί την επιβίβασή σας λόγω έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, αντικατάστασης αεροσκάφους με μικρότερο και ασφάλειας επιβατών, έχετε δικαίωμα :

Αποζημίωσης από 250? έως και 600? ανάλογα με τα χιλιόμετρα της πτήσης σας ή επιλογής μεταξύ επιστροφής της τιμής του εισιτηρίου και εναλλακτικής πτήσης διαμονής σε ξενοδοχείο, γεύματα και αναψυκτικά

Αν η πτήση ακυρωθεί με ευθύνη της αεροπορικής εταιρίας δικαιούστε: Αποζημίωση σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα ποσά, εκτός αν πριν το ταξίδι είχατε εγκαίρως ενημερωθεί (δύο εβδομάδες νωρίτερα) ή μετά από ενημέρωση 1 με 2 εβδομάδες πριν σας δόθηκε δυνατότητα εναλλακτικής μεταφοράς στον προορισμό σας με διαφορά μικρότερη των 2 ωρών από την προγραμματισμένη πτήση ή τέλος, ενημερωθήκατε λιγότερο από 1 εβδομάδα πριν αλλά η πτήση που προτείνεται αναχωρεί το πολύ 1 ώρα μετά την προγραμματισμένη

Διαμονή σε ξενοδοχείο, όταν μεσολαβεί διανυκτέρευση

Γεύματα και αναψυκτικά

Αν η πτήση καθυστερήσει περισσότερο:

των 2 ωρών για όλες τις πτήσεις μέχρι 1.500 χλμ

των 3 ωρών για πτήσεις εντός Ε.Ε. άνω των 1.500 χλμ και μέχρι 3.500 χλμ για όλους τους προορισμούς

των 4 ωρών για όλες τις άλλες πτήσεις, τότε έχετε δικαίωμα:

Διαμονής σε ξενοδοχείο (διανυκτέρευση) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο

Δωρεάν γεύματα και αναψυκτικά

Αν οι αποσκευές χάθηκαν ή καταστράφηκαν σε ένα αεροπορικό ταξίδι δικαιούστε: Αποζημίωση 36,38? ανά κιλό για ταξίδι στο εξωτερικό και 11,73? ανά κιλό για ταξίδι στο εσωτερικό, ανάλογα με το βάρος των αποσκευών σας, το οποίο σημειώνεται στο ειδικό χαρτάκι (ticket) που επικολλάται στο εισιτήριό σας.

Στην περίπτωση που το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας είναι προτιμότερο και ασφαλέστερο για σας να το δηλώσετε πριν ταξιδέψετε, ώστε σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής να αποζημιωθείτε για ότι έχτε δηλώσει

Αν κατά τη διάρκεια της πτήσης πάθετε κάποιο ατύχημα έχετε δικαίωμα:

Πλήρους αποζημίωσης από την αεροπορική εταιρία, χωρίς να έχει σημασία ο τόπος, όπου σημειώθηκε το ατύχημα

Σε προκαταβολές ποσών (το αργότερο μέσα σε 15 μέρες – όχι κατωτέρω των 20.000,00? ανά επιβάτη σε περίπτωση 8ανάτου) προκειμένου να καλύψετε τυχόν έξοδα, που ενδέχεται να προκύψουν

Αν η ζημία προκλήθηκε εξ ολοκλήρου ή εν μέρει από αμέλεια του επιβάτη η αεροπορική εταιρεία ενδέχεται να περιορίσει την ευθύνη της ή και να απαλλαγεί από αυτή».
 
Last edited by a moderator:

elpihonmar

Member
Μηνύματα
117
Likes
17
Επόμενο Ταξίδι
Βουδαπέστη
Ταξίδι-Όνειρο
Άνδεις
Πολύ χρήσιμα όσα γράφετε, πιστεύετε όμως ότι μπορεί κάποιος να βρεί το δίκιο του όταν υπάρχει "ρεμούλα" ? Γιατί όλα όσα αναφέρετε ισχύουν για οργανωμένα κράτη. Θαρρώ, πως πρέπει να χεις πολύ γερό συκώτι, να "σκάσεις" από αγανάκτηση και ίσως να βρεις το δίκιο σου.Εδώ δε σηκώνουν τα τηλέφωνα.....Τί μου λέτε?
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
Aσφαλώς και μπορείς να βρεις το δίκιο σου άμεσα... Και η Ο.Α και η Α3 είναι μέλη της ΙΑΤΑ και τηρούν κατά γράμμα τις νομοθεσίες της... Μην τα μηδενίζουμε όλα... και συγνώμη που στο χαλάω αλλά η Ελλάδα είναι οργανωμένο κράτος...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.177
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom