Anas Tassos
Member
- Μηνύματα
- 168
- Likes
- 1.231
- Ταξίδι-Όνειρο
- Παπούα Νεα Γουινέα
Ημερολόγιο ταξιδιού
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου
Η πτήση με την οποία θα ξεκινήσω το ταξίδι μου είναι νυκτερινή. Είναι η πτήση Α3950 της Aegean με προορισμό τη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Το εισιτήριο το έβγαλα χρησιμοποιώντας τα μίλια που είχα συγκεντρώσει ως τακτικός πελάτης στην αεροπορική συμμαχία “star alliance” στην οποία συμμετέχει η Aegean. Ταξιδεύω μόνο με βαλίτσα καμπίνας. Είναι μια πρακτική που ακολουθώ τα τελευταία χρόνια τόσο για να έχω τους πιο φθηνούς αεροπορικούς ναύλους όσο και για ευκολία στις κινήσεις μου. Ειδικά σε τούτο το ταξίδι η βαλίτσα μου είναι πολύ ελαφριά, γύρω στα επτά κιλά διότι σε συνέχεια με αυτή την πτήση θα ακολουθήσει μια άλλη εσωτερική της Σαουδικής Αραβίας που έχει επιτρεπόμενο βάρος βαλίτσας καμπίνας μόνο επτά κιλά. Αλλά τα έχω υπολογίσει πολύ καλά και δε θα μου λείψει τίποτα. Φυσικά εκτός από τη βαλίτσα καμπίνας έχω και ένα σακίδιο πλάτης όπου μεταφέρω τα πιο πολύτιμα αντικείμενα, όπως φωτογραφική μηχανή, ταξιδιωτικά έγγραφα, χρήματα κλπ.
Η πτήση έχει αναχώρηση στις 22,10 το βράδυ. Καθώς φεύγουμε αρχίζει βροχή. Έχει αναγγελθεί ένα σύστημα κακοκαιρίας με την ονομασία «Γηρυόνης» που ακριβώς αυτή την ώρα ενσκήπτει στην Αττική.
Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου
Άφιξη στο Jizan
Στην πτήση συνταξιδεύει ένα πολυάριθμο γκρουπ με Αλβανούς που προφανώς είναι μουσουλμάνοι που πηγαίνουν για προσκύνημα στους άγιους τόπους του Ισλάμ. Μάλιστα θα έχω ένα μικρό επεισόδιο. Όταν κάποια στιγμή αποφασίζω να ρίξω προς τα πίσω την πλάτη του καθίσματός μου για να κοιμηθώ, η πίσω χοντρή Αλβανίδα αρχίζει και χτυπά με γροθιές το κάθισμά μου! Ένας αεροσυνοδός έρχεται να κατευνάσει το επεισόδιο και με στέλνει να καθίσω σε ένα από τα άδεια καθίσματα στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους. Κατά τα άλλα η πτήση είναι μια χαρά. Προσφέρουν και φαγητό. Διαρκεί περίπου τρεισήμισι ώρες. Ενώ η Σαουδική Αραβία βρίσκεται μια ώρα μπροστά από την Ελλάδα. Οπότε προσγειωνόμαστε πριν τις τρεις το πρωί, νύχτα βέβαια είναι, στο αεροδρόμιο King Abdulaziz της Τζέντας.
Η είσοδος στη χώρα, με μια σφραγίδα στο διαβατήριο, γίνεται κανονικά, αφού έχω βγάλει την απαραίτητη τουριστική βίζα.
Εγώ τώρα έχω σχεδιάσει να ξεκινήσω την περιήγηση της χώρας από το νοτιότερο μέρος. Έτσι έχω βγάλει εισιτήριο για εσωτερική πτήση ως το Jizan. Το εισιτήριο αυτό με την εταιρία Flynas μου κόστισε 34,39 ευρώ. Η πτήση έχει χρονοδιάγραμμα αναχώρησης 6,45 και προσγείωση στο Jizan στις 8,15.
Υπάρχει αρκετός χρόνος αναμονής ως αυτήν την επόμενη πτήση. Νόμιζα πως θα μπορούσα να περπατήσω ως το τέρμιναλ εσωτερικού αλλά αυτό είναι αδύνατον. Το αεροδρόμιο King Abdulaziz της Τζέντας είναι τεράστιο. Υπάρχει λεωφορείο που εκτελεί τις μεταφορές αυτές (με 20 ριάλια) αλλά καθώς αργεί ένας ταξιτζής προσφέρει σε μένα και σε άλλον έναν επιβάτη τη μεταφορά με κόστος 30 ριάλια το άτομο. Έτσι πηγαίνω με ταξί στο «Νότιο τέρμιναλ» από το οποίο θα αναχωρήσει η πτήση μου.. Η απόσταση που διανύσαμε πρέπει να ήταν δέκα χιλιόμετρα.
Στο μεταξύ αλλάζω χρήματα. Δοκίμασα τρία διαφορετικά ανταλλακτήρια. Έδωσα συνολικά 600 ευρώ και πήρα περίπου 2,400 ριάλια Σαουδικής Αραβίας (κωδικός SAR). Δηλαδή περίπου 4 ριάλια στο ευρώ.
Η πτήση της Flynas εκτελείται κανονικά. Κράτησε περίπου μιάμιση ώρα και συναντήσαμε πολλές αναταράξεις. Δεν έχω πρόβλημα με τη βαλίτσα μου. Άλλωστε τη ζύγισα και είναι μόνο 7,5 κιλά.
Στο αεροδρόμιο του Jizan παίρνω ταξί για το ξενοδοχείο μου. Ο ταξιτζής ζητάει τιμή που θεωρώ υπερβολική για τα περίπου τέσσερα χιλιόμετρα απόσταση, το αεροδρόμιο βρίσκεται δίπλα στην πόλη. Τελικά δέχεται να με πάει με 30 SAR. Αλλά το σκέπτεται και κάνουμε ένα είδος διαπληκτισμού. Άσε που δεν ξέρει που είναι το ξενοδοχείο μου και αρχικά με πηγαίνει σε ένα άλλο άσχετο. Και πάμε ρωτώντας αρκετούς, διότι δεν το ξέρουν και άλλοι. Εγώ του λέω μην κάνεις φασαρία, είμαι καλός άνθρωπος.
Αυτός επαναλαμβάνει με νεύρα “γκουντμάν, γκουντμάν”!
Στο ξενοδοχείο Al Safa suites που έχω κλείσει δωμάτιο όλα καλά. Μου δίνουν από τούτη την πρωινή ώρα ένα διαμέρισμα. Το υπνοδωμάτιο είναι πολύ μεγάλο με δυο τεράστια διπλά κρεβάτια. Πληρώνω 300 SAR για δυο διανυκτερεύσεις.
Εδώ στο Jizan κάνει απίστευτη ζέστη με υγρασία. Μάλιστα σήμερα βρέχει κάμποσην ώρα. Η πόλη βρίσκεται στα παράλια της Ερυθράς θάλασσας. Έχει κάπου εκατόν τόσες χιλιάδες κατοίκους αλλά μοιάζει μεγαλούπολη διότι βρίσκονται σε εξέλιξη έργα που τείνουν να την μετατρέψουν σε τεράστιο λιμάνι με στρατιωτικές εγκαταστάσεις και διυλιστήρια πετρελαίου της Aramco. Ένα φαραωνικό σχέδιο σε εξέλιξη αφορά την «Οικονομική ζώνη του Jizan». Θα έχει τόσο βαριές βιομηχανίες όσο και νέες τεχνολογικές εφαρμογές. Επίσης προβλέπονται τουριστικές δραστηριότητες και γεωργική ανάπτυξη. Ο φιλόδοξος στόχος προβλέπει δημιουργία 500,000 νέων θέσεων εργασίας.
Το Jizan είναι πρωτεύουσα της ομώνυμης μικρής σε έκταση επαρχίας που καταλαμβάνει τη Νοτιοδυτική γωνιά του Σαουδικού βασιλείου. Η επαρχία έχει έκταση 11,671 km2 (δεύτερη μικρότερη της χώρας) και πληθυσμό 1,600,000 κατοίκους (η πιο πυκνοκατοικημένη). Η περιοχή ιστορικά ανήκε στην Υεμένη. Κατελήφθη από τη Σαουδική Αραβία το 1934. Τότε η Υεμένη υπέστη δεινή ήττα από το στρατό της Σαουδικής Αραβίας και υποχρεώθηκε να παραχωρήσει τόσο την επαρχία Jizan όσο και τις επαρχίες Ασίρ και Νατζράν.
Τα σύνορα παρέμειναν για πολλά χρόνια αμφισβητούμενα και δεν είχαν χαραχθεί στο έδαφος. Τελικά το έτος 2,000 υπογράφηκε η «συνθήκη της Τζέντα» με την οποία λύθηκαν οι συνοριακές διαφορές και χαράχθηκαν τα σύνορα μεταξύ των δύο χωρών.
Για τον ταξιδιώτη που ζητά να δει αξιοθέατα η ίδια η πόλη του Jizan είναι μια απογοήτευση.
Ο λόγος που ήρθα εδώ είναι ότι σχεδιάζω να κάνω μια εκδρομή στα γειτονικά νησιά Φαρασάν. Και μιας και δε μπόρεσα να βρω στο διαδίκτυο δωμάτιο να διανυκτερεύσω στο Φαρασάν, θα μείνω εδώ και θα κάνω ημερήσια εκδρομή αύριο.
Τα εισιτήρια του πλοίου πρέπει να τα βγάλω από σήμερα. Για το λόγο αυτό πάω με ταξί (10 SAR) στο λιμάνι. Εκεί βρίσκω τα γραφεία της εταιρίας Macna που διαθέτει το φέριμποτ που κάνει δυο δρομολόγια ημερησίως. Τα εισιτήρια είναι δωρεάν. Όσο για το παραλιακό μέτωπο της πόλης Jizan που βλέπω εδώ γύρω από το λιμάνι, είναι μια λασποθάλασσα. Ίσως λόγω των διυλιστηρίων πετρελαίου αλλά και με την πρόσθετη λάσπη που έφερε η σημερινή βροχή.
Επιστρέφω (πάλι με ταξί) στο ξενοδοχείο μου όπου τρώω φαγητό που ήρθε με ντελίβερι και πέφτω για ύπνο ως τις πέντε περίπου το απόγευμα.
Δε βρίσκω κάτι αξιόλογο να δω στο Jizan. Το μόνο που κάπως με ενδιαφέρει είναι το Οθωμανικό Κάστρο λόγω και της θέσης του πάνω σε ένα λόφο με θέα, όπως διαβάζω στο ιντερνέτ.
Παίρνω ένα ταξί, από αυτά που κάνουν πιάτσα στο κοντινό βενζινάδικο. Ο ταξιτζής δε μπορεί να βρει το κάστρο αν και ρώτησε κάμποσους. Κάνει κάποιες βόλτες, αρκετά χιλιόμετρα και στο τέλος γυρίζει στο βενζινάδικο και με αφήνει εκεί χωρίς να με χρεώσει. Εν τω μεταξύ έχει νυχτώσει, εδώ βρισκόμαστε σε γεωγραφική περιοχή που το σκοτάδι πέφτει νωρίς και απότομα.
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου
Η πτήση με την οποία θα ξεκινήσω το ταξίδι μου είναι νυκτερινή. Είναι η πτήση Α3950 της Aegean με προορισμό τη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας. Το εισιτήριο το έβγαλα χρησιμοποιώντας τα μίλια που είχα συγκεντρώσει ως τακτικός πελάτης στην αεροπορική συμμαχία “star alliance” στην οποία συμμετέχει η Aegean. Ταξιδεύω μόνο με βαλίτσα καμπίνας. Είναι μια πρακτική που ακολουθώ τα τελευταία χρόνια τόσο για να έχω τους πιο φθηνούς αεροπορικούς ναύλους όσο και για ευκολία στις κινήσεις μου. Ειδικά σε τούτο το ταξίδι η βαλίτσα μου είναι πολύ ελαφριά, γύρω στα επτά κιλά διότι σε συνέχεια με αυτή την πτήση θα ακολουθήσει μια άλλη εσωτερική της Σαουδικής Αραβίας που έχει επιτρεπόμενο βάρος βαλίτσας καμπίνας μόνο επτά κιλά. Αλλά τα έχω υπολογίσει πολύ καλά και δε θα μου λείψει τίποτα. Φυσικά εκτός από τη βαλίτσα καμπίνας έχω και ένα σακίδιο πλάτης όπου μεταφέρω τα πιο πολύτιμα αντικείμενα, όπως φωτογραφική μηχανή, ταξιδιωτικά έγγραφα, χρήματα κλπ.
Η πτήση έχει αναχώρηση στις 22,10 το βράδυ. Καθώς φεύγουμε αρχίζει βροχή. Έχει αναγγελθεί ένα σύστημα κακοκαιρίας με την ονομασία «Γηρυόνης» που ακριβώς αυτή την ώρα ενσκήπτει στην Αττική.
Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου
Άφιξη στο Jizan
Στην πτήση συνταξιδεύει ένα πολυάριθμο γκρουπ με Αλβανούς που προφανώς είναι μουσουλμάνοι που πηγαίνουν για προσκύνημα στους άγιους τόπους του Ισλάμ. Μάλιστα θα έχω ένα μικρό επεισόδιο. Όταν κάποια στιγμή αποφασίζω να ρίξω προς τα πίσω την πλάτη του καθίσματός μου για να κοιμηθώ, η πίσω χοντρή Αλβανίδα αρχίζει και χτυπά με γροθιές το κάθισμά μου! Ένας αεροσυνοδός έρχεται να κατευνάσει το επεισόδιο και με στέλνει να καθίσω σε ένα από τα άδεια καθίσματα στο μπροστινό μέρος του αεροσκάφους. Κατά τα άλλα η πτήση είναι μια χαρά. Προσφέρουν και φαγητό. Διαρκεί περίπου τρεισήμισι ώρες. Ενώ η Σαουδική Αραβία βρίσκεται μια ώρα μπροστά από την Ελλάδα. Οπότε προσγειωνόμαστε πριν τις τρεις το πρωί, νύχτα βέβαια είναι, στο αεροδρόμιο King Abdulaziz της Τζέντας.
Η είσοδος στη χώρα, με μια σφραγίδα στο διαβατήριο, γίνεται κανονικά, αφού έχω βγάλει την απαραίτητη τουριστική βίζα.
Εγώ τώρα έχω σχεδιάσει να ξεκινήσω την περιήγηση της χώρας από το νοτιότερο μέρος. Έτσι έχω βγάλει εισιτήριο για εσωτερική πτήση ως το Jizan. Το εισιτήριο αυτό με την εταιρία Flynas μου κόστισε 34,39 ευρώ. Η πτήση έχει χρονοδιάγραμμα αναχώρησης 6,45 και προσγείωση στο Jizan στις 8,15.
Υπάρχει αρκετός χρόνος αναμονής ως αυτήν την επόμενη πτήση. Νόμιζα πως θα μπορούσα να περπατήσω ως το τέρμιναλ εσωτερικού αλλά αυτό είναι αδύνατον. Το αεροδρόμιο King Abdulaziz της Τζέντας είναι τεράστιο. Υπάρχει λεωφορείο που εκτελεί τις μεταφορές αυτές (με 20 ριάλια) αλλά καθώς αργεί ένας ταξιτζής προσφέρει σε μένα και σε άλλον έναν επιβάτη τη μεταφορά με κόστος 30 ριάλια το άτομο. Έτσι πηγαίνω με ταξί στο «Νότιο τέρμιναλ» από το οποίο θα αναχωρήσει η πτήση μου.. Η απόσταση που διανύσαμε πρέπει να ήταν δέκα χιλιόμετρα.
Στο μεταξύ αλλάζω χρήματα. Δοκίμασα τρία διαφορετικά ανταλλακτήρια. Έδωσα συνολικά 600 ευρώ και πήρα περίπου 2,400 ριάλια Σαουδικής Αραβίας (κωδικός SAR). Δηλαδή περίπου 4 ριάλια στο ευρώ.
Η πτήση της Flynas εκτελείται κανονικά. Κράτησε περίπου μιάμιση ώρα και συναντήσαμε πολλές αναταράξεις. Δεν έχω πρόβλημα με τη βαλίτσα μου. Άλλωστε τη ζύγισα και είναι μόνο 7,5 κιλά.
Στο αεροδρόμιο του Jizan παίρνω ταξί για το ξενοδοχείο μου. Ο ταξιτζής ζητάει τιμή που θεωρώ υπερβολική για τα περίπου τέσσερα χιλιόμετρα απόσταση, το αεροδρόμιο βρίσκεται δίπλα στην πόλη. Τελικά δέχεται να με πάει με 30 SAR. Αλλά το σκέπτεται και κάνουμε ένα είδος διαπληκτισμού. Άσε που δεν ξέρει που είναι το ξενοδοχείο μου και αρχικά με πηγαίνει σε ένα άλλο άσχετο. Και πάμε ρωτώντας αρκετούς, διότι δεν το ξέρουν και άλλοι. Εγώ του λέω μην κάνεις φασαρία, είμαι καλός άνθρωπος.
Αυτός επαναλαμβάνει με νεύρα “γκουντμάν, γκουντμάν”!
Στο ξενοδοχείο Al Safa suites που έχω κλείσει δωμάτιο όλα καλά. Μου δίνουν από τούτη την πρωινή ώρα ένα διαμέρισμα. Το υπνοδωμάτιο είναι πολύ μεγάλο με δυο τεράστια διπλά κρεβάτια. Πληρώνω 300 SAR για δυο διανυκτερεύσεις.
Εδώ στο Jizan κάνει απίστευτη ζέστη με υγρασία. Μάλιστα σήμερα βρέχει κάμποσην ώρα. Η πόλη βρίσκεται στα παράλια της Ερυθράς θάλασσας. Έχει κάπου εκατόν τόσες χιλιάδες κατοίκους αλλά μοιάζει μεγαλούπολη διότι βρίσκονται σε εξέλιξη έργα που τείνουν να την μετατρέψουν σε τεράστιο λιμάνι με στρατιωτικές εγκαταστάσεις και διυλιστήρια πετρελαίου της Aramco. Ένα φαραωνικό σχέδιο σε εξέλιξη αφορά την «Οικονομική ζώνη του Jizan». Θα έχει τόσο βαριές βιομηχανίες όσο και νέες τεχνολογικές εφαρμογές. Επίσης προβλέπονται τουριστικές δραστηριότητες και γεωργική ανάπτυξη. Ο φιλόδοξος στόχος προβλέπει δημιουργία 500,000 νέων θέσεων εργασίας.
Το Jizan είναι πρωτεύουσα της ομώνυμης μικρής σε έκταση επαρχίας που καταλαμβάνει τη Νοτιοδυτική γωνιά του Σαουδικού βασιλείου. Η επαρχία έχει έκταση 11,671 km2 (δεύτερη μικρότερη της χώρας) και πληθυσμό 1,600,000 κατοίκους (η πιο πυκνοκατοικημένη). Η περιοχή ιστορικά ανήκε στην Υεμένη. Κατελήφθη από τη Σαουδική Αραβία το 1934. Τότε η Υεμένη υπέστη δεινή ήττα από το στρατό της Σαουδικής Αραβίας και υποχρεώθηκε να παραχωρήσει τόσο την επαρχία Jizan όσο και τις επαρχίες Ασίρ και Νατζράν.
Τα σύνορα παρέμειναν για πολλά χρόνια αμφισβητούμενα και δεν είχαν χαραχθεί στο έδαφος. Τελικά το έτος 2,000 υπογράφηκε η «συνθήκη της Τζέντα» με την οποία λύθηκαν οι συνοριακές διαφορές και χαράχθηκαν τα σύνορα μεταξύ των δύο χωρών.
Για τον ταξιδιώτη που ζητά να δει αξιοθέατα η ίδια η πόλη του Jizan είναι μια απογοήτευση.
Ο λόγος που ήρθα εδώ είναι ότι σχεδιάζω να κάνω μια εκδρομή στα γειτονικά νησιά Φαρασάν. Και μιας και δε μπόρεσα να βρω στο διαδίκτυο δωμάτιο να διανυκτερεύσω στο Φαρασάν, θα μείνω εδώ και θα κάνω ημερήσια εκδρομή αύριο.
Τα εισιτήρια του πλοίου πρέπει να τα βγάλω από σήμερα. Για το λόγο αυτό πάω με ταξί (10 SAR) στο λιμάνι. Εκεί βρίσκω τα γραφεία της εταιρίας Macna που διαθέτει το φέριμποτ που κάνει δυο δρομολόγια ημερησίως. Τα εισιτήρια είναι δωρεάν. Όσο για το παραλιακό μέτωπο της πόλης Jizan που βλέπω εδώ γύρω από το λιμάνι, είναι μια λασποθάλασσα. Ίσως λόγω των διυλιστηρίων πετρελαίου αλλά και με την πρόσθετη λάσπη που έφερε η σημερινή βροχή.
Επιστρέφω (πάλι με ταξί) στο ξενοδοχείο μου όπου τρώω φαγητό που ήρθε με ντελίβερι και πέφτω για ύπνο ως τις πέντε περίπου το απόγευμα.
Δε βρίσκω κάτι αξιόλογο να δω στο Jizan. Το μόνο που κάπως με ενδιαφέρει είναι το Οθωμανικό Κάστρο λόγω και της θέσης του πάνω σε ένα λόφο με θέα, όπως διαβάζω στο ιντερνέτ.
Παίρνω ένα ταξί, από αυτά που κάνουν πιάτσα στο κοντινό βενζινάδικο. Ο ταξιτζής δε μπορεί να βρει το κάστρο αν και ρώτησε κάμποσους. Κάνει κάποιες βόλτες, αρκετά χιλιόμετρα και στο τέλος γυρίζει στο βενζινάδικο και με αφήνει εκεί χωρίς να με χρεώσει. Εν τω μεταξύ έχει νυχτώσει, εδώ βρισκόμαστε σε γεωγραφική περιοχή που το σκοτάδι πέφτει νωρίς και απότομα.
Attachments
-
174,5 KB Προβολές: 0
-
286,8 KB Προβολές: 0
-
129 KB Προβολές: 0
-
188,5 KB Προβολές: 0
-
323,4 KB Προβολές: 0
-
358,3 KB Προβολές: 0
-
214,5 KB Προβολές: 0
-
220,9 KB Προβολές: 0
-
230,6 KB Προβολές: 0
-
329,2 KB Προβολές: 0
-
251,1 KB Προβολές: 0
-
205,4 KB Προβολές: 0
-
400,2 KB Προβολές: 0
-
328,4 KB Προβολές: 0
-
353,5 KB Προβολές: 0
-
263,9 KB Προβολές: 0
-
190,6 KB Προβολές: 0
Last edited: