galat
Member
- Μηνύματα
- 851
- Likes
- 2.126
- Επόμενο Ταξίδι
- ...
- Ταξίδι-Όνειρο
- Λατινική Αμερική
Από το 2008 πληρώνω περίπου το ίδιο. Γύρω στο 2007 είχε γίνει μία σημανική αύξηση, αλλά πολύ πριν από την κρίση.Και τα προηγούμενα χρόνια τόσα πλήρωνες ή έγιναν τεράστιες αυξήσεις τα τελευταία χρόνια;; π.χ. το 2008 πόσα πλήρωνες;;
Το πρόβλημα με το νερό στα νησιά είναι ιδιαίτερο και οι όποιες λύσεις πολύ πιο δύσκολες και ακριβές.Επίσης, πιστεύεις πως αν ήταν ιδιωτική η ΔΕΥΑΣ πως θα ήταν καλύτερα τα πράγματα για κάποιο λόγο;;
Η Σύρος π.χ. έχει εργοστάσιο αφαλάτωσης, που έχει μεγάλο κόστος κατασκευής, συντήρησης και παραγωγής γιατί είναι πολύ ενεργιοβόρο.
Η Μύκονος έχει δύο μεγάλες λιμνοδεξαμενές (φράγματα) με ταχυδιυλιστήριο και δίκτυα μεταφοράς. Όλα αυτά είναι πολύ ακριβά και μόνο με τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις του 75% έγινε δυνατόν να γίνουν.
Το ίδιο και η Ρόδος, που για το φράγμα του Γαδουρά δαπάνησε πάνω από 100.000.000 ευρώ, χωρίς σε αυτά να υπολογιστούν τα δίκτυα μεταφοράς για το νότιο μέρος του νησιού.
Στην Ανάφη των 250 κατοίκων το φράγμα στοίχισε 6.000.000 ευρώ, χωρίς το ταχυδιυλιστήριο και τα δίκτυα μεταφοράς.
Γενικά τα υδραυλικά έργα υποδομής είναι πανάκριβα. Γι'αυτό η άποψη ότι το νερό είναι ένα αγαθό που το βρίσκει κανείς δωρεάν είναι λάθος. Γιατί αυτό ισχύει μόνο εάν πάει κανείς να το πιεί στην πηγή. Όμως για τις μεγάλες πόλεις οι υποδομές αποθήκευσης, επεξεργασίας και μεταφοράς είναι πολύ ακριβές.
Τώρα εάν θα ήταν πιό φτηνό το νερό με την ιδιωτική πρωτοβουλία, ειλικρινά δεν το ξέρω. Εάν δεν έχω μία σοβαρή οικονομοτεχνική μελέτη επ'αυτού δεν θα διατύπωνα άποψη. Εάν όμως η πολιτεία μπορούσε να εξασφαλίσει συμβάσεις για φτηνότερο (ή ίσης τιμής) νερό και ίσης ή καλύτερης ποιότητας με ιδιωτικές εταιρείες, τότε εγώ προσωπικά την λύση αυτή δεν θα την απέκλεια.