• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

EasyJet Συγκέντρωση υπογραφών από Κερκυραίους και φίλους του νησιού

fotast

Member
Μηνύματα
9.727
Likes
15.152
Αρα το ζητουμενο για σενα ειναι να κανεις ενα ταξιδακι με -150. Λαθος λογικη, μου θυμιζει αυτη των αγροτων της 10ετιας του 80 & 90 "αντε να παρουμε καμια επιδοτηση να πηδηξουμε λιγακι", συγγνωμη για το λεξιλογιο αλλα αυτη ειναι η πραγματικοτητα, οι επιδοτησεις πηγαν κατα μεγαλο μερος στις πουτανες, στα σκυλαδικα και στα αυθαιρετα.
Το θεμα ειναι να μπει τουρισμος στο (καθε) νησι, να πεσουν χρηματα και αντι για ενα ταξιδι να κανεις δυο και να περισσεψει και χρημα. Για αυτο το σκοπο ας μπει οχι μια αλλα 10 low cost σε καθε προορισμο.
Σοφή κουβέντα είπες για τις επιδοτήσεις που χάθηκαν τόσο άδικα αλλά όποιος τα έλεγε τότε ήταν γραφικός..Αλλά βλέπεις όλοι τότε πουλούσαν μαγκιά με τις πλάτες των κομμάτων οτι τα τρώμε απο τους κουτόφραγκους.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
10.023
Likes
52.876
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Δηλαδή κατ' εσέ πολιτιστικός τουρισμός ή οικοτουρισμός δεν υπάρχει. Οι μόνοι άνθρωποι που ταξιδεύουν εκτός καλοκαιριού πάνε μόνο σε χειμωνιάτικες Πράγες & Βιέννες, για μπάνια ή για σκι, λες και είμαστε στο 1950.

Η Κέρκυρα έχει εξαιρετική αρχιτεκτονική, πολιτισμό, γαστρονομία, φρούρια, μουσεία, φύση και ως αεροδρόμιο υποδοχής θα αποτελούσε εφαλτήριο για κλασικότατους μη καλοκαιρινούς προορισμούς μέσω Ηγουμενίτσας που είναι μόλις μια ώρα με το καράβι, από τα Ζαγοροχώρια μέχρι τα Μετέωρα. Η ιδέα ότι ο κόσμος πηγαίνει μόνο όπου κάνει ζέστη ή έχει χιονοδρομικό είναι μεσαιωνική, δες λίγο τι κάνει η Ισπανία, από την Αστούριας μέχρι τη Γαλικία.

Ξυπνήστε και σκεφτείτε λίγο τι λέτε. Δεν θα είχαν έρθει από μόνα τους κεφάλαια ή εταιρίες αν πίστευαν ότι υπήρχε κάποιο εμπορικό μέλλον?

Το ίδιο έλεγαν και στη Μάλαγα, το Σανταντέρ, το Σαντιάγο πριν 10 χρόνια.Άνοιξαν την αγορά τους, επιμήκυναν την τουριστική περίοδο, δημιούργησαν
νέο κύμα και στο τέλος, όποιες από αυτές ένιωθαν δυνατές, έκοψαν και τις επιδοτήσεις στις αεροπορικές. Τα κεφάλαια δεν τα περιμένεις, τα προσκαλείς.Το ίδιο και τους τουρίστες, η εποχή που καθόσουν και περίμενες να πέσουν ουρανοκατέβατοι πέρασε, πλέον ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος.

Την κάθε FR περίμεναν?
Έχεις εκεί έξω ένα λωποδύτη, που έχει βρεί ένα τρόπο να ξεγλιστρήσει από την απόφαση Charleroi.
Άκυρη όλη η παράγραφος: δεν μίλησε κανείς για τη Ryan, οι διαπραγματεύσεις είναι με την easy και την AirBerlin.

Όπως κάθε λωποδύτης βέβαια μπορεί να σου αυξάνει κάθε χρόνο τις απαιτήσεις του
Κι εσύ μπορείς να τον στείλεις σπίτι του, το έκαναν πολλά αεροδρόμια. Το θέμα είναι ποιος είναι πιο δυνατός. Αν καταφέρεις να φτιάξεις μια αγορά, το πάνω χέρι το έχεις εσύ, αν όχι το έχει η αεροπορική. Στην προκειμένη πάντως ο λωποδύτης δεν είναι το θέμα συζήτησης, διότι δεν αφορά αυτός την Κέρκυρα, είμαστε εκτός θέματος. Εκτός αν θεωρείς λωποδύτες όλες τις loco.

Αντί όμως ο Έλληνας να κοιτάξει με κριτική σκέψη αυτά που γίνονται στην υπόλοιπη Ευρώπη, και να κοιτάξει πώς να γίνει ανταγωνιστικός βάση των δικών του δυνατοτήτων,
Προσπαθώ να καταλάβω τι προτείνεις: θα είναι πιο ανταγωνιστικός αν ΔΕΝ έχει τρόπο ο επισκέπτης να φτάσει στην Κέρκυρα;

Αντί να μάθεις από τα λάθη των άλλων, θες να τα ξανακάνεις.
Σκέτη αποτυχία βρε παιδί μου αυτή η Ισπανία, πεινάνε οι άνθρωποι τουριστικά, μες στα λάθη είναι.

Τα Greconomics σε συνδυασμό με υπεροψία και ημιμάθεια σε όλο τους το μεγαλείο.
Χάρηκα που σε γνώρισα, Γιώργος. Πουτ δε κοτ ντάουν.

για να φέρουν το φραγκοφονιά τουρίστα

Η φίλη μου υπεύθυνη προώθησης της Γαλικίας έκανε μια πολύ ωραία ανάλυση από διάφορες έρευνες για το προφίλ του επιβάτη των loco: δεν είναι τουρίστες χαμηλής κατανάλωσης, ξοδεύουν μόλις 4% λιγότερο από τον επιβάτη της regular. Φραγκοφονιάδες είναι οι βραχιολάδες που έρχονται με τα τσάρτερ, που δε βγαίνουν από το ξενοδοχείο ούτε για να πάρουν εφημερίδα.

και να ξοδεύουν εκατοντάδες χιλιάδες για αυτό, τότε δικό τους πρόβλημα. Η απάντηση άλλωστε θα δοθεί όταν η U2 πει "that's nice, we're sorry but...thank you, bye".

Αν έχεις κάνει τη δουλειά σου σωστά, θα σε παρακαλάει για να μείνει κιόλας. Όσο για τις "εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ" είναι ψίχουλα σε σχέση με τα ανταποδοτικά, υπολόγισε πόσους φέρνουν και πόσα θα ξοδεύουν. Μια πίτσα να φάει ο καθένας τους, τα λεφτά βγήκαν.

Η στροφή από το χαζο-ηλιο-θάλασσα προς τον πολιτιστικό τουρισμό δεν είναι κάτι νέο, πίσω μείναμε και πολύ μάλιστα, πιο πίσω κι από τη Μάλτα (που από το 2006 έκανε εθνική πολιτική πάνω στο θέμα, ξεκινώντας με τις loco). Αν δεν κάνεις αυτή τη στροφή, θα μείνεις έρμαιο των τσάρτερ της Thomas Cook, με τις 160 λίρες πακέτο που κατέκρινες (κι είμαι μαζί σου), τους βραχιολοποιημένους τουρίστες και τα ξεπερασμένα ΑΙ. Για να ξεφύγεις από αυτό, αρχικά πρέπει να βρεις ένα τρόπο να έρχονται οι τουρίστες, και οι loco είναι το πρώτο βήμα. Το αν θα κάνεις το επόμενο βήμα σωστά είναι άλλο θέμα και θα το δούμε. Αλλά το να μην το κάνεις καθόλου είναι αυτοκτονία.


Εγώ αποχωρώ από το θέμα
Κι εγώ, καλό σου ΣΚ.
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.812
Likes
7.915
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
σε ευχαριστω πολυ Γιωργο
το κατεχεις το θεμα και εισαι και σαφης !!
μπραβο σου ....
επιμενω οτι χρειαζονται νοητικοι τυποι στο φορουμ σαν εσενα και την Ερση να βαζουν τα θεματα στη σωστη θεση τους ....
 

meli

Member
Μηνύματα
1.261
Likes
366
Επόμενο Ταξίδι
...μηπως στην αγάπη???
Ταξίδι-Όνειρο
Ολος ο κόσμος
Eχεις απόλυτο δικιο Κικη μου (και μην ξεχνιεσαι,περιμενω πληροφοριες..:clap:)...
Μετα απο τις απαντησεις του ,μου φαινεται περιττο οτι και να γραψω...:roll:
 
Μηνύματα
826
Likes
758
Επόμενο Ταξίδι
Κάπου μακριά
Ταξίδι-Όνειρο
Λος Ρόκες
Αν και το θέμα παραεπεκτάθηκε δεν έχω παρά να συμφωνήσω 100% με τον Yorgo.
Α, και να ξαναδηλώσω ότι ΝΑΙ, θέλω να πετάω το χειμώνα και εγώ με -150 ευρώ για οπουδήποτε, μπορώ?
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.345
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Λυπάμαι, αλλά σας λέω υπεύθυνα ότι ο yorgos ΔΕΝ κατέχει το θέμα, όπως το κατέχει ο zephx.
 

traveladdict

Member
Μηνύματα
1.380
Likes
1.345
Επόμενο Ταξίδι
Λος Άντζελες
Ταξίδι-Όνειρο
ΣριΛάνκα,Βενεζουέλα ξανά!
Γιατί αυτά που λέει είναι wishful thinking και φαντάζουν λογικότατα στους κοινούς ανθρώπους, αλλά δεν έχουν καμία σχέση με το σύγχρονο τουριστικό μάρκετινγκ και κυρίως με τη στυγνή και ωμή πραγματικότητα.
Δεν έχει να κάνει με την Κέρκυρα, είναι πολύ πιο πολύπλοκο. Τώρα μη με ρωτάς γιατί, θέλει ολόκληρες σελίδες για να το αναλύσω, κάτι που δεν μπορώ να κάνω τώρα. Έχω πτήση νωρίς το πρωί αύριο.
Aφήνω το προνόμιο της τελευταίας λέξης και των ατελείωτων κατεβατών σε άλλον.
 

meli

Member
Μηνύματα
1.261
Likes
366
Επόμενο Ταξίδι
...μηπως στην αγάπη???
Ταξίδι-Όνειρο
Ολος ο κόσμος
E,αμα το λες υπευθυνα, you know I bet και δεν ειναι wishful thinking ....:bleh:
Στο travelstories ειμαι ή στο trip advisor ????:roll:
 

Traveller

Member
Μηνύματα
3.938
Likes
3.932
σε ευχαριστω πολυ Γιωργο
το κατεχεις το θεμα και εισαι και σαφης !!
μπραβο σου ....
Eίπαμε να λέμε καμιά σάχλα εδώ μέσα αλλά εσύ το παρακάνεις... δεν έχει να κάνει με τις αναμφισβήτιτες ταξιδιωτικές γνώσεις του Γιώργου αλλά στο συγκεκριμένο θέμα ο Γιώργος...


Η Κέρκυρα έχει εξαιρετική αρχιτεκτονική, πολιτισμό, γαστρονομία, φρούρια, μουσεία, φύση και ως αεροδρόμιο υποδοχής θα αποτελούσε εφαλτήριο για κλασικότατους μη καλοκαιρινούς προορισμούς μέσω Ηγουμενίτσας που είναι μόλις μια ώρα με το καράβι, από τα Ζαγοροχώρια μέχρι τα Μετέωρα.
Eξαιρετική ιδέα... εξάλλου και το Βριδίζιο είναι κανένα τρίωρο με το γρήγορο, μήπως να το σκεφτούμε και για εκεί? Βέβαια στην απίθανη περίπτωση που Γενάρη μήνα έχει φουρτούνα και δεν σαλπάρουν τα καράβια η Εύκολη θα ναυλώσει υδροπλάνα να πάρει τους ηρωικούς τουρίστες που θα μας κουνάνε μαντίλι από την εξωτική Ηγουμενίστα...

Βεβαιότατα έχει εξαιρετικό μαστέλο και φοβερή αρχιτεκτονική στην παλιά πόλη αλλά... εδώ ο συναγωνισμός σου είναι το Σαντιάγκο η Ντορντόν η Τοσκάνη... που πα ρε Καραμήτροοοοοοοοοο... άσε που άμα βγεις έξω από την παλιά πόλη κουτουλάς στις πολυκατοικίες...



Το ίδιο έλεγαν και στη Μάλαγα, το Σανταντέρ, το Σαντιάγο πριν 10 χρόνια.Άνοιξαν την αγορά τους, επιμήκυναν την τουριστική περίοδο, δημιούργησαν
νέο κύμα και στο τέλος, όποιες από αυτές ένιωθαν δυνατές, έκοψαν και τις επιδοτήσεις στις αεροπορικές. Τα κεφάλαια δεν τα περιμένεις, τα προσκαλείς.Το ίδιο και τους τουρίστες, η εποχή που καθόσουν και περίμενες να πέσουν ουρανοκατέβατοι πέρασε, πλέον ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος
Συν ένα και εδώ με μια μικρή, πολύ μικρή διαφορά... τη Μάλαγα το Σανταντέρ και το Σαντιάγκο δεν τα κόβω για νησιά... οι επιλογές που έχεις αν βρέξει, χιονίσει, ρίξει χαλάζι εκεί είναι εκατοντάδες... στην Κέρκυρα έχεις την εξής μια καταχείμωνο... να μπεις για ευχέλαιο στον Αγ. Σπυρίδωνα μεγάλη η χάρη του...

Γιώργο και οι Άγιοι Πάντες να βάλουνε το χεράκι τους και το ποδαράκι τους η Κέρκυρα χωρίς επιδότηση το καταχείμωνο τουρίστες είναι αδύνατο να φέρει... εκτός αν πιστεύεις στα σοβαρά ότι θα δώσει κάποιος 300? μόνο για αεροπορικό για να πιεί τσιτσιμπίρα στο Λιστόν το Φλεβάρη...

Σωστά, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος αλλά όταν στα έλεγε ο ZephX πιο πάνω εσύ μας έλεγες ότι συναγωνίζεσαι το Ντουμπρόβνικ και την Αγ.Νάπα... Γιώργο ΟΛΟΥΣ τους συναγωνίζεσαι...


Την κάθε FR περίμεναν? Έχεις εκεί έξω ένα λωποδύτη, που έχει βρεί ένα τρόπο να ξεγλιστρήσει από την απόφαση Charleroi.
Άκυρη όλη η παράγραφος: δεν μίλησε κανείς για τη Ryan, οι διαπραγματεύσεις είναι με την easy και την AirBerlin.
Η παράγραφος μόνο άκυρη δεν είναι... επιδοτήσεις παίρνει ο Λίγδης επιδοτήσεις θα πάρει και η Εύκολη...

Κι εσύ μπορείς να τον στείλεις σπίτι του, το έκαναν πολλά αεροδρόμια. Το θέμα είναι ποιος είναι πιο δυνατός. Αν καταφέρεις να φτιάξεις μια αγορά, το πάνω χέρι το έχεις εσύ, αν όχι το έχει η αεροπορική.
Σωστά... οι προοπτικές γιγάντωσης του χειμερινού τουρισμού στην Κέρκυρα είναι τεράστιες... τους πιάνουμε κότσους τους loco... το σχέδιο είναι απλό... στην αρχή τους πληρώνουμε για να φέρνουν τουρίστες και σε 2-3 χρόνια που θα τα κονομίσουμε τους διώχνουμε και ναυλώνουμε το 380 των Εμίρηδων και πλημυρίζει το νησί περτοδολλάρια... το ότι το αεροδρόμιο μας είναι κωλοχανίο και οι υποδομές μας του κώλου είναι λεπτομέρειες... θα τα φτιάξουμε στην πορεία...

Προσπαθώ να καταλάβω τι προτείνεις: θα είναι πιο ανταγωνιστικός αν ΔΕΝ έχει τρόπο ο επισκέπτης να φτάσει στην Κέρκυρα;
Μήπως λέω μήπως να φτιάξουμε τις υποδομές του νησιού? Μήπως να φτιάξουμε δρόμους, πεζοδρόμους, πάρκινγκ, φωτισμό, αποχετευτικό? Μήπως να εκπαιδεύσουμε τουριστικά τον κόσμο? Λεω εγώ τώρα κου δεν έχω κανένα μάστερ στα τουριστικά... αν δεν γίνουν αυτά Γιώργο όχι μόνο χειμερινό τουρισμό δεν θα έχεις αλλά θα χάσεις στο τέλος και τον καλοκαιρινό...

Και επειδή γουστάρεις τις τουριστικές μελέτες πάρε μία για να έχεις... μια απλή... όσο και να ψάξεις πρόβλημα για να φτάσει ο επισκέπτης στην Κέρκυρα δεν θα βρεις... άλλα είναι τα προβλήματα...

http://nefeli.lib.teicrete.gr/brows...-document/_______________________________.pdf


για να φέρουν το φραγκοφονιά τουρίστα
Η φίλη μου υπεύθυνη προώθησης της Γαλικίας έκανε μια πολύ ωραία ανάλυση από διάφορες έρευνες για το προφίλ του επιβάτη των loco: δεν είναι τουρίστες χαμηλής κατανάλωσης, ξοδεύουν μόλις 4% λιγότερο από τον επιβάτη της regular. Φραγκοφονιάδες είναι οι βραχιολάδες που έρχονται με τα τσάρτερ, που δε βγαίνουν από το ξενοδοχείο ούτε για να πάρουν εφημερίδα.
Είναι κι αυτό μια άποψη... οι λεφτάδες του κόσμου να αφήσουν την Ελβετία την Γαλλία και την Ιταλία να καβαλήσουν την Easy και να έρθουν καταχείμωνο στην Κέρκυρα να ακούσουν την φιλαρμονική του Αγίου και να παίξουν στο καζίνο... Αυτά τώρα τα λες σοβαρά?
Αν έχεις κάνει τη δουλειά σου σωστά, θα σε παρακαλάει για να μείνει κιόλας. Όσο για τις "εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ" είναι ψίχουλα σε σχέση με τα ανταποδοτικά, υπολόγισε πόσους φέρνουν και πόσα θα ξοδεύουν. Μια πίτσα να φάει ο καθένας τους, τα λεφτά βγήκαν.
Τα είπαμε είπαμε... όλη η Ευρώπη στην Κέρκυρα θα έρθει χειμωνιάτικα και ο κάθε Λίγδης θα μας πληρώνει κι από πάνω για να ξανάρθει... αν περιμένεις να φάνε οι τουρίστες μια πίτσα για να ρεφάρεις άστα να πάνε...



Κλείνω με το εξής απλό... όταν χτίζεις σπίτι αρχίζεις από τα θεμέλια και όχι από τους πίνακες για το σαλόνι... αν οι υπεύθυνοι στην Κέρκυρα και σε άλλα νησιά δεν ξυπνήσουν και δεν ρίξουν λεφτά να φτιάξουν καλύτερο το προιόν τους τότε θα χάσουν κι αυτά που έχουν... το νησί δεν έχει δρόμους, καλό αεροδρόμιο, αξιοπρεπή μαρίνα, αποχέτευση, πάρκινγκ, φωτισμό και καμιά δεκαριά ακόμα βασικότατες υποδομές κι εσείς μας λέτε στα σοβαρά φίδια για χειμερινό τουρισμό και loco...

Το θέμα έκλεισε και για μένα... πιστεύψτε όποιον θέτε... φεύγω για την Σοσιαλιστική Δημοκρατία του Βιετνάμ... ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ σε όλους...
 

Clemence

Member
Μηνύματα
305
Likes
80
δεν ξέρω ποιος έχει δίκιο ή περισσότερες γνώσεις, ξέρω όμως ότι η τουριστική είναι η βασικότερη βιομηχανία που μας απέμεινε και της δίνουμε την λιγότερη δυνατή προσοχή. δεν ξέρω τι κάνουν στην κέρκυρα αλλά στη ρόδο οι υποδομές είναι άθλιες, το νοσοκομείο πάει για κλείσιμο, οι δημόσιες υπηρεσίες μετακινούνται στη ... σύρο (με τις 35 χιλιάδες πληθυσμό) και τα πάντα πάνε για φούντο! έλεος! ας στρωθούμε έστω και στο παρά πέντε να σώσουμε κάτι, αν γίνεται.

τώρα αν, αν λέμε, έρθει τελικά στην κέρκυρα η αεροπορική, λέτε να κάνει κανένα κακό? δε νομίζω.
 

IoanLam

New Member
Μηνύματα
1
Likes
7
Καλησπέρα σε όλους τους συνομιλητές.

Κάποιος φίλος μου υπέδειξε το συγκεκριμένο θέμα και δράττομαι της ευκαιρίας να συμμετάσχω κι εγώ στη συζήτηση, εκμεταλλευόμενος την ιδιότητά μου ως πρώην εμπλεκόμενος στον τουριστικό σχεδιασμό .

Προτού ξεκινήσω θα ήθελα να υπογραμμίσω πως οι τρεις βασικοί συνομιλητές παρουσιάζουν ενδιαφέροντα επιχειρήματα, ωστόσο ο τόνος της συζήτησης είναι λίγο «πολεμικός», τουλάχιστον για κάποιους από εμάς που δεν συμμετέχουν ενεργά στην κοινότητά σας. Υποθέτω πως οι τρεις (τέσσερεις αν υπολογίσουμε και τον συνομιλητή που δυστυχώς δεν είχε τη χρονική δυνατότητα να εμβαθύνει) γνωρίζονται μεταξύ τους κι αυτό σε κάποιο βαθμό δικαιολογεί το διαφορετικό τόνο, ωστόσο για κάποιον νέο συνομιλητή λειτουργεί ανασταλτικά στη συμμετοχή. Αυτό ως παρατήρηση για τη χρήση σκωπτικών σχολίων.

Το ζήτημα εν προκειμένω είναι κατά πόσον η προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους θα βοηθούσε την τουριστική αγορά της Κέρκυρας και ως προς αυτή την παράμετρο θα έλεγα πως σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την προσέγγιση του χρήστη Yorgos. Όπως φαίνεται και στο απλό πόνημα που παρέθεσε ο χρήστης Traveller, είναι εμφανές πως το μέγιστο πρόβλημα της Κέρκυρας είναι η υπερβολική εξάρτηση από τους μεγάλους tour operators (θα μου συγχωρήσετε τη χρήση ξένων όρων, θα προσπαθήσω να μην προβώ σε κατάχρηση). Η εξάρτηση αυτή οφείλεται σε διάφορους λόγους, πολλοί εκ των οποίων είναι εξωγενείς κι έχουν να κάνουν με το γενικότερο μοντέλο τουρισμού στις παράκτιες περιοχές της Μεσογείου. Στην παροουσίαση πουπαρατέθηκε, αναφέρεται πως το 85% των αφίξεων αφορά οργανωμένους επισκέπτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν αγοράσει το πακέτο μεταφοράς και σίτισης, συνήθως (αν και όχι αποκλειστικά) σε ξενοδοχεία τύπου all-inclusive. Εάν η Κέρκυρα δεν απαγκιστρωθεί από την πλήρη εξάρτηση από αυτό το μοτίβο, δεν υπάρχει περιθώριο διεύρυνσης και για να συμβεί αυτό απαιτείται νέος τρόπος προσέλκυσης αυτόνομων επισκεπτών. Οι εταιρείες χαμηλού κόστους είναι αυτή τη στιγμή ο λιγότερο ριψοκίνδυνος και πιο αποδοτικός, ποσοτικά τουλάχιστον, τρόπος να επιτευχθεί αυτό, όπως φανερώνεται από τις εν γένει πρακτικές στην υπόλοιπη Ευρώπη, και ειδικότερα τις επιτυχημένες. Θεωρώ πως έχει γίνει επαρκής αναφορά σε τέτοια παραδείγματα.

Πέραν τούτου, το θέμα στο οποίο έχουμε εστιάσει στη συζήτηση έχει να κάνει και με το target group. Όταν μιλάμε για τουρισμό εκτός υψηλής περιόδου, μιλάμε για αποδράσεις μικρότερης διάρκειας, συνήθως για αστικό πολιτιστικό τουρισμό ή για τουρισμό ειδικού ενδιαφέροντος (φυσιολατρικό, αθλητικό, συνεδριακό κλπ.). Για τον αστικό τουρισμό μικρής διάρκειας, η Κέρκυρα είναι προορισμός που έχει προϊόν να προσφέρει, χάρη στα ιστορικά και φυσικά χαρακτηριστικά της. Αυτό το είδος του τουρισμού απαιτεί απευθείας πτήσεις, ακριβώς λόγω της μικρής του διάρκειας, κι εδώ ο ρόλος των αεροπορικών συνδέσεων είναι ρόλος-κλειδί.

Ο εναλλακτικός τουρισμός απαιτεί ένα πλέγμα δράσεων σαφώς πιο πολύπλοκο. Τέτοια δίκτυα οργάνωσης στην Ελλάδα έχουν αρχίσει να δημιουργούνται πολύ πρόσφατα, δυστυχώς με μεγάλη καθυστέρηση και μάλλον άναρχα, παρότι θα έλεγα πως τα μηνύματα είναι ελπιδοφόρα. Διάβασα με προσοχή την περιληπτική έκθεση και έχει πολύ ενδιαφέρον να δει κανείς σε πόσα από τα ζητούμενα έχει γίνει πρόοδος. Σε θέματα παραδοσιακών ξενώνων, μονοπατιών, υποδομής στις μαρίνες, έστω και καθυστερημένα υπάρχει πρόοδος. Ένας συνομιλητής αναφέρθηκε σε προβλήματα φωτισμού για παράδειγμα και ήδη –στα πλαίσια του σχεδίου δράσης που εκπονήθηκε το φθινόπωρο- τον προηγούμενο μήνα με χρήση ευρωπαϊκών κονδυλίων ξεκίνησε ο φωτισμός του ιστορικού κέντρου της πόλεως, με θετικά αποτελέσματα. Στο θέμα των πεζόδρομων που αναφέρθηκε επίσης υπάρχει πρόοδος, στις μαρίνες ομοίως. Θα προσέθετα πως η μαρίνα Κυριακούλη είναι πρότυπο ιδιωτικής πρωτοβουλίας σε μια χώρα όπου έχουμε μάθει να περιμένουμε τα πάντα από τις κρατικές αρχές. Υπάρχουν άλλα θέματα στα οποία ακόμη έχουν γίνει λίγα ή τίποτε: το αποχετευτικό, το θέμα των εγκαταλελειμμένων κτιρίων, το πρόβλημα με τις συγκοινωνίες, τα προβλήματα που δημιουργούνται σε κάθε ισχυρή βροχόπτωση και ούτω καθεξής, στα οποία η πρόοδος είναι απογοητευτική, καθώς και σε άλλα (π.χ η βελτίωση της πρόσβασης στο αεροδρόμιο) όπου τώρα γίνονται κάποιες κινήσεις. Δε θεωρώ πως το αεροδρόμιο είναι ανεπαρκές, είναι το πέμπτο μεγαλύτερο της Ελλάδας και πιο επαρκές από αντίστοιχα περιφερειακά εκτός Ελλάδος, αλλά όπως και η όλη υποδομή του νησιού, απαιτεί σαφείς βελτιώσεις.

Σε ό,τι αφορά την τουριστική προώθηση, ίσως είναι η πρώτη φορά που έγινε μια συντονισμένη προσπάθεια για την προώθηση των πολιτιστικών χαρακτηριστικών των Ιονίων νήσων γενικότερα. Θεωρώ πως έγινε με λανθασμένο τρόπο, η εταιρεία που ανέλαβε το εγχείρημα δεν εκμεταλλεύθηκε τις δυνατότητες σωστά, ωστόσο οφείλουμε να αναγνωρίσουμε πως «κάτι έγινε». Εδώ θα ήθελα να εκφράσω και μία πικρία: είναι κρίμα να περιμένουμε να υπάρχει πολιτική σύμπλευση υπουργείου, περιφέρειας και δήμου για να αναληφθεί μία δράση. Επί πολλά χρόνια ένας από τους λόγους για τους οποίους οι προσπάθειες προώθησης ήταν ανύπαρκτες ήταν οι γνωστές κομματικές έριδες. Δεν κατανοώ γιατί πρέπει να περιμένουμε να είναι όλοι οι φορείς πολιτικά «συμβατοί» προκειμένου να γίνει μια σωστή προσπάθεια, τέτοιου είδους πρακτικές μας άφησαν πολύ πίσω. Θεωρώ άδικο να επαίρονται ορισμένοι για μια επιτυχία (που είναι και μικρότερη του αναμενομένου), όταν οι ίδιοι εσκεμμένα αποτελούσαν τροχοπέδη στην επίτευξή της όσο βρίσκονταν στην αντιπολίτευση. Δε θα ήθελα να επεκταθώ στο θέμα, δεν είναι σκοπός μου η πολιτικοποίησή του, αλλά θεωρώ πως ο μικροκομματισμός είναι μία παράμετρος που πρέπει να ληφθεί υπόψη όταν ο ιστορικός του μέλλοντος θα μελετήσει τους λόγους της τουριστικής μας υστέρησης.

Η αντιδικία σε ό,τι αφορά το ποιον ανταγωνιζόμαστε ως προϊόν αλλά και ως παροχείς υπηρεσιών (είναι σημαντικός ο διαχωρισμός πιστεύω) είναι άκαρπη. Είναι προφανές πως ανταγωνίζεσαι τους πάντες, αλλά πως μιμείσαι τις καλές πρακτικές αυτών που έχουν παρεμφερές προϊόν και παρεμφερή προβλήματα. Το positioning που γίνεται αυτή τη στιγμή γίνεται με τις υπάρχουσες ελλείψεις και με τα διαθέσιμα μέσα, που στη δεδομένη οικονομική συγκυρία είναι μετρημένα, αλλά ορθώς γίνεται κατά τη γνώμη μου.

Επίσης θεωρώ πως είναι λάθος ο αποπροσανατολισμός από τους ποσοτικούς στόχους. Η ιδέα πως η Κέρκυρα θα παραγκωνίσει παγκοσμίως γνωστούς προορισμούς είναι λανθασμένη, αλλά αμφιβάλλω αν υπάρχει κάποιος στην ομάδα διαχείρισης του εγχειρήματος που έχει υποσχεθεί τέτοια πράγματα, αν το έκανε είναι εγκληματικό. Ο στόχος πρέπει να είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η αύξηση των αφίξεων και –κυρίως- η προσέλκυση επισκεπτών διαφορετικής τουριστικής υφής, με συγκεκριμένους ποσοτικούς στόχους. Αν ο στόχος είναι να χτυπήσουμε την Τοσκάνη, έχουμε αποτύχει εξαρχής, αν είναι απλώς να έρθουν «κάποιοι, όποιοι κι αν είναι», επίσης αποτύχαμε. Σκοπός είναι να έρθουν «τόσοι» και «οι συγκεκριμένοι» που θέλουμε, ώστε στο τέλος να κάνουμε και μια αποτίμηση και να ενισχύσουμε τις όποιες επιθυμητές τάσεις.

Θα συμφωνήσω με την παρομοίωση της Κέρκυρας –και του ελληνικού τουρισμού γενικότερα- με οικοδόμημα, αλλά για το συγκεκριμένο θέμα το οποίο συζητούμε θα έκανα μια μετατροπή: για να μπει κάποιος στο σπίτι, θα πρέπει να υπάρχει και μια πύλη που να οδηγεί τον επισκέπτη προς αυτό. Μέχρι τώρα επειδή δεν υπήρχε τέτοια πύλη, οι επισκέπτες αναγκαστικά συνοδεύονταν από έναν κασκαντέρ, που εκμεταλλευόμενος τη μοναδική του θέση ως παροχός πρόσβασης, έπαιρνε και τη μερίδα του λέοντος, κατευθύνοντας τους επισκέπτες προς συγκεκριμένες μορφές κατανάλωσης, όχι πάντα επιθυμητές στην ολότητά τους.

Οι εταιρείες low cost δε θα μας λύσουν όλο το πρόβλημα και δεν είναι πανάκεια, δεν ήταν πουθενά. Θα μπορέσουν να λύσουν ένα πρόβλημα, αυτό της αποσύνδεσης της αεροπορικής πρόσβασης από τον παροχέα καταλύματος, που είναι και πρωταρχικό. Από εκεί και πέρα, η Κέρκυρα έχει πάρα πολλά θέματα να επιλύσει, δυστυχώς πολλά από αυτά είναι διαιωνιζόμενα και ορισμένα δεν έχουν θιχθεί καθόλου στη συζήτηση (π.χ η εικόνα της Κέρκυρας στο εξωτερικό, το θέμα του ακτοπλοϊκού τουρισμού, η έλλειψη συντονισμού με άλλες περιοχές για σχεδιασμό περιφερειακών δράσεων). Συμφωνώ πως η αεροπορική σύνδεση είναι το πρώτο βήμα, αλλά θα πρέπει να ακολουθηθεί από τα επόμενα, τα οποία θα πρέπει να έχουν σχεδιασθεί.

Στο θέμα των επιδοτήσεων των εταιρειών, θα πρέπει να είμαι ειλικρινής και να αναφέρω πως δεν γνωρίζω το τι παραχωρήσεις έχουν γίνει και σε ποιο επίπεδο. Το αν ένας προορισμός είναι επικερδής για μια αεροπορική εταιρεία αποτελεί ολόκληρο κλάδο του τομέα μας, από τους πιο εξειδικευμένους, με τον οποίο δεν έχω ασχοληθεί. Υπάρχουν πάντως πολλά παραδείγματα, καλά και κακά, τα οποία μπορούν να λειτουργήσουν ως οδηγός και υπό αυτή την έννοια είναι ευλογία το ότι δεν αποτελούμε πρωτοπόρους στο ζήτημα, διότι είναι σοβαρό και δεν προσφέρεται για πειραματισμούς. Ελπίζω να έχουν γνώση οι φύλακες και η μελέτη να έχει γίνει με γνώμονα το μεθαύριο κι όχι μόνο το αύριο.

Επαγωγικά, στο αν το συγκεκριμένο route θα είναι κερδοφόρο ή όχι, δεν μπορώ να απαντήσω. Ορθώς η Κέρκυρα παίζει το χαρτί των ξένων υπηκόων που διαμένουν στο νησί, διότι θα αποτελέσουν ένα μαξιλάρι ασφαλείας για τις αεροπορικές που θα επιλέξουν να συμμετάσχουν στο εγχείρημα. Πρέπει όμως να προσέξει κανείς να μη γίνει αυτοσκοπός ένας παράγοντας που αποτελεί «κράχτη». Δεν κατέχω το θέμα των αεροπορικών εταιρειών και κυρίως, δεν έχω τα αριθμητικά στοιχεία που θα μπορούσαν να με βοηθήσουν στην εξαγωγή συμπεράσματος, έστω και αυθαιρέτου, ως μη ειδικού στο aviation. Με μια προσεκτική μελέτη πάντως, θα δει κανείς πως ακόμη και εταιρείες που φημίζονται για τις αμφιβόλου νομιμότητας επιδοτήσεις, ενεργούν routes στα οποία δεν επιδοτούνται καθόλου και μάλιστα αρκετές.

Εν κατακλείδι, διαφωνώ με τη δαιμονοποίηση της συγκεκριμένης κίνησης. Δε διαφωνώ καθόλου με τις αμφιβολίες για την ύπαρξη ευρύτερου σχεδίου, αλλά η κίνηση αυτή καθαυτή ενέχει συγκριτικά μικρό επενδυτικό ρίσκο και πιθανά μεγάλα οφέλη, καλώς γίνεται. Τα πραγματικά προβλήματα μπορεί να ξεκινήσουν αν αποδειχθεί πως η κίνηση είναι πετυχημένη και εστιάσουμε σε αυτή, κάνοντάς την αυτοσκοπό. Ο αυτοσκοπός δεν είναι να έρχονται πελάτες, αλλά όταν φεύγουν να είναι ικανοποιημένοι ώστε να λειτουργούν πολλαπλασιαστικά. Καλώς τους φέρνουμε, αρκεί να ξεκινήσουμε να τους ικανοποιούμε κιόλας. Το προϊόν δεν είναι το καλύτερο, αλλά είναι επαρκές, αρκεί να στηριχθεί με συγκεκριμένες δράσεις, χρειάζονται κι άλλα πράγματα για να πλαισιώσουν μια σωστή κίνηση, όπως οι υπηρεσίες μας που είναι σε επίπεδο κάτω του μετρίου, ακόμη και σε σύγκριση με αγορές με μικρότερη εμπειρία ή λιγότερους πόρους.

Τέλος, θα ήθελα να κάνω και μια παρατήρηση. Κατανοώ πως ο συγκεκριμένος διαδικτυακός χώρος απευθύνεται κυρίως σε ανεξάρτητους ταξιδιώτες και λογικό είναι οι συμμετέχοντες να μην έχουν την τάση κατανάλωσης προϊόντων-πακέτα. Ο τουρισμός που έχουμε στην Κέρκυρα, περισσότερο από ό,τι σε άλλα μέρη του Ιονίου, είναι κυρίως ο τουρισμός ΑΙ, με όλα τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που έχει το συγκεκριμένο μοντέλο. Είναι χρήσιμο να μην ξεχνά κανείς τα πλεονεκτήματα, καθώς και ότι σε παραπλήσιους προορισμούς η προσέλκυση των εταιρειών χαμηλού κόστους επέφερε πλήγματα σε τομείς του συγκεκριμένου κλάδου. Το παράδειγμα της Τενερίφης, των Βαλεαρίδων, της Μάλτας, όπου λειτούργησαν τελείως διαφορετικά τα πράγματα ανά περίπτωση, είναι χαρακτηριστικά. Ο κίνδυνος είναι μικρότερος στην Κέρκυρα, αλλά η μελέτη των παραδειγμάτων είναι διδακτική. Η υποβάθμιση μιας βιομηχανίας που καλώς ή κακώς συνεισφέρει σε εισόδημα και απασχόληση δεν είναι η λύση, η λύση είναι η βελτίωσή της και η συμπλήρωσή της με άλλες μορφές τουρισμού, ώστε να μην αποτελεί μονόδρομο. Θεωρώ πως προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η περιφέρεια, λειτουργώντας ενισχυτικά. Η κατεύθυνση είναι σωστή, αλλά δεν είμαι σίγουρος –ούτε αισιόδοξος, λόγω πρότερης εμπειρίας- για το κατά πόσο θα πλαισιωθεί από δράσεις follow-up.


Θα ήθελα να ευχαριστήσω όσους είχαν την καλοσύνη να αναγνώσουν το μακροσκελές κειμενό μου και να ευχηθώ καλό ταξίδι στους συνομιλητές που ήδη δήλωσαν πως ταξιδεύουν. Σας ζηλεύω και θα ήθελα κι εγώ να είχα τη δυνατότητα να ταξιδεύσω αυτές τις ημέρες, αλλά οι υποχρεώσεις μου με κρατούν στην Αθήνα. Να είστε καλά και παρακαλώ να ληφθεί υπόψη η καλοπροαίρετη σημείωσή μου για τον τόνο της αντιδικίας, αδικεί την ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Καλό Πάσχα,
Ι.Λ.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.745
Μηνύματα
910.951
Μέλη
39.484
Νεότερο μέλος
dvasilo_

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom