LULLU
Member
- Μηνύματα
- 3.615
- Likes
- 8.261
- Επόμενο Ταξίδι
- το ψαχνω....
- Ταξίδι-Όνειρο
- Νιγηρας-Μαλι
Και μια και η δεύτερη καραντίνα μου αφήνει περισσότερο χρονο από τη δουλειά..ειπα να τελειώσω την ιστορία….
Φτάνουμε στο Μeroe camp που βρίσκεται σε ένα ύψωμα απέναντι από τις πυραμίδες σε απόσταση 3 χιλιομέτρων και μια ανεμπόδιστη θέα της νεκρόπολης
.Tο Camp αποτελείται από ένα κεντρικό κτίσμα που εχει χρήση ρεσεψιόν και αίθουσα πρωινού, ενώ μια σκάλα οδηγεί στη ταράτσα για νυχτερινό δείπνο υπό το φώς των αστεριών και κεριών.
.στα δεξιά βρίσκονται οι τέντες για το προσωπικό και στα αριστερά βρίσκεται μια σειρά μεγάλων μόνιμων σταθερών σκηνών, που μπορεί να φιλοξενήσουν δυο άτομα, με βεράντα με θέα τις πυραμίδες και πίσω από τις σκηνές είναι τα μπάνια και τα ντούζ ένα για κάθε σκηνή..
Για καλωσόρισμα εκτός από βρεγμένες πετσέτες για να απαλλαγούμε από την πολύ σκόνη, μας περιμένει μια μεγάλη γυάλινη καράφα με το δροσιστικό καρκαντε και γευστικότατους χουρμάδες… Μέχρι να ξεφορτωθούν τις αποσκευές μας , Vivian η διευθύντρια μας δίνει πληροφορίες για το καμπ και τιπς για το πως θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε καλύτερα μέσα και εξω από τις σκηνές….Τακτοποιηθήκαμε ευρύχωρες στις σκηνές ετοιμάσαμε τις μηχανές για φόρτιση και έτοιμες πια να διώξουμε από πανω μας τη κούραση και τη αμμο με ένα τονωτικό ντούζ. Καθαρή και ανανεωμένη και με ένα καφέ στο χέρι κάθομαι στη βεράντα μου με το βλέμμα μου να απλώνεται κάτω στη νεκρόπολη ,όπου οι τελευταίες ακτίνες του ήλιου χαϊδεύουν τις πυραμίδες μέχρι που έγιναν αχνές σκιές και χάθηκαν από το βλέμμα μου..
Το δείπνο μας στη ταράτσα με το δροσερό αεράκι και το γευστικότατο φαγητό ήταν σκέτη απόλαυση και τίποτα δεν προμήνυε για το δύσκολο βράδυ μας…Ένας δυνατός αέρας σηκώθηκε τη νύχτα που νόμιζες ότι θα σήκωνε τη σκηνή. Δεν έφτιανε ο θόρυβος ,έπεσε και η θερμοκρασία τόσο πολύ και το τσουχτερό κρύο μας έβαλε κάτω από τις κουβέρτες..
Επιτέλους ξημέρωσε , ο ήλιος άρχισε να μας ζεσταίνει σιγά σιγά και καταλάγιασε ο αέρας ….μια μέρα με ηρεμία ξεδιπλώνεται.. απολαμβάνοντας ένα πλούσιο πρωινό με φάτσα ένα ουρανό βαμμένο μωβ ρόζ..
Φεύγουμε και ανεβαίνουμε στο αμμόλοφο που βρίσκεται από τη πίσω πλευρά.. φτάνουμε ψηλά από όπου έχουμε μια ανεμπόδιστη καταπληκτική θέα κάτω στη κοιλάδα όπου βρίσκονται σχεδόν θαμμένες μέσα σε θίνες ψιλής χρυσοκίτρινης άμμου οι πυραμίδες..
Μπροστά και κάτω βλέπουμε τους βασιλικούς τάφους, τις τελευταίες κατοικίες των 40 περίπου βασιλιάδων και βασίλισσών που κυβέρνησαν το Nubian Kingdom of kush στις όχθες του Νείλου για πάνω από 1000 χρόνια και που σήμερα αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομίας της UNESCO..Οι μηχανές παίρνουν φωτιά να καταγράψουν εικόνες, ο Εμιλιανο προσπαθεί υψώνοντας τη φωνή, να επικρατήσει της έντασης του αέρα και να ακουστούν αυτά που έχει να μας διηγηθεί από την ιστορία αυτού του Βασιλείου Κους.. Ένα από τα πιο ισχυρα βασίλεια του Νείλου (590 πχ εως 350μχ) τόσο σε δύναμη όσο και πλούτο.. Μεταλλεύματα σιδήρου , ξύλου, κεραμικών, βαμβάκι ,χρυσό , εμπόριο εξωτικών ζώων, σταθμός με πρόσβαση σε εμπορικές διαδρομές προς την Ερυθρά Θάλασσα Ινδία και Κίνα ήταν όλα εκείνα έδωσαν επιρροή δύναμη στο βασίλειο αυτό..
Οι Κουσίτες η Νουβιοι , αναπτυχθήκαν παράλληλα με τους Αιγυπτίους που δεν έτρεφαν δα και τα καλύτερα συναισθήματα μεταξύ τους. Διατηρούσαν μια σχέση αγάπης - μίσους , γιατί οι Νουβιοι ήταν το μόνιμο εμπόδιο για την προέλαση των Αιγυπτίων προς το Νότο .Απο την άλλη πάλι οι Αιγύπτιοι ως ένας μόνιμος κίνδυνο για τους Μαύρους Φαραώ, ήταν η αιτία να δημιουργηθούν συνοριακά φρούρια στους καταρράκτες του Νείλου ως αμυντικά έργα , στην προσπάθεια των βασιλέων , να προστατέψουν τα εδάφη και την εξουσία τους…
Ο ήλιος άρχισε να μας ζεσταίνει καλά και αποφασίσαμε να κατηφορίσουμε προς το κεντρικό τμήμα της νεκρόπολης συνοδεία παιδιών που προωθούν τη πώληση χειροποίητων έργων και καμηλιέρηδων που προσπαθούν να κλείσουν αγώγι.. Τα πόδια μας βυθίζονται στη άμμο και δυσκολευόμαστε να ακολουθήσουμε το γρήγορο ρυθμό των fit του γκρουπ.. τι σου κάνει ο ορειβατικός και η γιόγκα…οι υπόλοιπες αγκομαχητό..
Ο χώρος είναι γεμάτος από εργάτες και συνέργεια ανασκαφών.. άλλοι απαλά απομακρύνουν την άμμο με κουβάδες , άλλοι τοποθετούν καρτελάκια και σημάδια, άλλοι με πινέλα καθαρίζουν τις επιγραφές και εμείς κάνουμε σλάλομ ανάμεσα σε πλαστικά, κουβάδες, εργαλεία και εργάτες. Σε αρκετές πυραμίδες μπορούμε να μπούμε μέσα και να θαυμάσουμε τα περίπλοκα σχέδια και εικόνες που κοσμούν το εσωτερικό αποκαλύπτοντας στιγμές από τη ζωή των βασιλιάδων.
Περίπου 200 ήταν οι πυραμίδες χτισμένες από γρανίτη και ψαμμίτη σε στιλ Nubian ομαδοποιημένες σε 3 τοποθεσίες που ανεγέρθηκαν ως βασιλικοί τάφοι. Αρχιτεκτονικά χαρακτηρίζονται από μικρές βάσεις και απότομες πλαγιές ύψους μεταξύ 6 και 30 μέτρων, σε αντίθεση με εκείνες της Αιγύπτου της Γκίζας που η μεγαλύτερη έχει 139 μέτρα ύψος.. Δεν διατηρούνται φυσικά όλες οι πυραμίδες παρά ελάχιστες και από αυτές πολλές λεηλατήθηκαν και συληστικαν. Η βόρεια πλευρά είναι η καλύτερα διατηρημένη και αποτελείται από 30 περίπου πυραμίδες που όμως σε πολλές λείπει η κορυφή , έργο ενός άθλιου Ιταλού εξερευνητή Giuseppe Ferlini .O κυνηγός αυτός θησαυρών πίστευε πως μέσα στις πυραμίδες υπήρχαν αμύθητα πλούτη και το 1834 που έφτασε στη περιοχή, έθεσε σε εφαρμογή το σχέδιο αρπαγής του θησαυρού καταστρέφοντας τις πυραμίδες αφού μέχρι και μπαρούτι χρησιμοποίησε για να ανοίξει δίοδο ανατινάζοντας τις. . θησαυρός που αρπάχτηκε από το Φρελινι πουλήθηκε αργότερα στο μουσείο του Βερολίνου…Αρκετές ώρες περιπλανηθήκαμε ανάμεσα στις πυραμίδες και γεμίσαμε πληροφορίες από την ιστορία μιας σπουδαίας δυναστείας.
Η περιοχή γύρω από τη Μερόε κατοικείται από νομάδες με κύρια ασχολία την κτηνοτροφία .Πλούσια περιοχή δεν την λες και οι κάτοικοι των γυρω χωριών έρχονται αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα . Ένα είναι και η εκπαίδευση των παιδιών τους. Ένα σχολείο μικρό που εξυπηρετεί τρία χωριά βρίσκεται στο Tarabil στα 4 χιλιόμετρα από τη βασιλική νεκρόπολη Μεροε. Το σχολείο όμως αυτό έχει ανάγκες, κυρίως επέκτασης για να μπορέσει να φιλοξενήσει περισσότερα παιδιά που θέλουν να ξεφύγουν από το να βόσκουν ζωα.. .Δυο Ιταλοί, η Έλενα και ο Μαουριτζιο δυο ικανοί περιηγητές -ταξιδιώτες και λάτρεις του Σουδάν το 2012 αποφάσισαν να αφοσιωθούν και αναλάβουν δράση ιδρύοντας μια ομάδα ‘’amici di Sudan’’ με σκοπό να βοήσουν και να υποστηρίξουν τις ανάγκες του σχολείου, πιστεύοντας πως η εκπαίδευση είναι το κλειδί για να προσφέρει στους νέους ένα καλύτερο μέλλον. Το παρελθόν δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά το μέλλον μπορεί! Βρήκαν δωρητές, υποστηρικτές και εταιρείες πρόθυμες να συμβάλουν. Μια από τις υποστηρικτικές εταιρείες είναι και το Italian turism sudan , που είναι και το γραφείο που έχει αναλάβει το ταξίδι μας. Μάθαμε για τις δράσεις του γραφείου και ζητήσαμε να επισκεφτούμε το σχολείο προσφέροντας γραφική ύλη.. Ο Εμιλιανο σε συνεννόηση με τους οδηγούς, μας οδήγησαν σε ένα μαγαζί για να αγοράσουμε τα απαραίτητα.. το μαγαζί έκτασης ένα επι ένα που με το ζόρι στεκόταν όρθιος ο υπάλληλος η ο ιδιόκτητης, είχε είσοδο μέσα από ένα κουρείο και από το μοναδικό ανοικτό προς το δρόμο παράθυρο με σιδεριές δώσαμε τη παραγγελία μας.. Απορούσαμε αν θα υπήρχαν όλα αυτά που παραγγείλαμε σε αυτό το τόσο μικρό χώρο και με μεγάλη έκπληξη είδαμε να γεμίζουν κούτες με τετράδια στυλό, χάρτες, παιχνίδια, μπάλες, κορδέλες και κονκάρδες για τα κορίτσια..
Βρεθήκαμε στο σχολείο την ώρα μαθήματος των αγγλικών… η διευθύντρια μας οδήγησε σε μια αίθουσα να χαιρετήσουμε τα παιδιά που μας υποδέχτηκαν με τα γελαστά πρόσωπα ανοίγοντας συζήτηση στα αγγλικά.. Τολμήσαμε να φωτογραφίσουμε τα γλυκά προσωπάκια, που άλλα κρύβονταν πίσω από τους συμμαθητές τους , άλλα χαμηλώνοντας το βλέμμα πάνω στο θρανίο και άλλα σηκώνοντας τη μαντήλα καλύπτοντας το πρόσωπο.. Αφήσαμε τα παιδιά να συνεχίσουν το μάθημα τους και εμείς πήγαμε στο γραφείο της διευθυντρίας όπου δώσαμε τα σχολικά είδη, γνωρίζοντας και τις υπόλοιπες δασκάλες.
Επιστροφή στο Camp για φαγητό και μεσημεριανή σιεστα αποφεύγοντας τον καυτό μεσημεριανό ήλιο..
Το απόγευμα θα επισκεφτούμε το royal palace.
Μια διαφορετική είσοδος από αυτή της νεκρόπολης μας οδηγεί στη βασιλική πόλη στη όχθη του Νείλου που υπολογίζεται ότι κατοικείτο από 25.000 κατοίκους στη εποχή της ακμής της. Χτίστηκε αρχικά πάνω σε ένα νησί μέσα στο ποτάμι, αλλά αργότερα το ανατολικό κανάλι στέγνωσε και έτσι το νερό δεν αποτελούσε πια το κυρίαρχο στοιχείο . Τώρα οι ακακίες, οι φοίνικες εμποδίζουν από του να καταλάβουμε την ακριβή έκταση. Περπατάμε πάνω σε ερείπια, σπασμένες κολώνες, αγγεία. Οι ανασκαφές λέει ο Εμιλιανο, επιβεβαιώνουν την ύπαρξη μιας ορθογώνιας έκτασης που περιβάλλεται απο ενα πέτρινο τοίχο με πύργους, πυλώνες και μέσα βρίσκονται το παλάτι, τα βασιλικά λουτρά, ένα σιντριβάνι, ο ναός του θεού Αμωνα χτισμένος με ρωμαϊκές αλλά και ελληνικές επιρροές. Αρχαία ελληνικά νομίσματα βρέθηκαν στο χώρο, όπως επίσης βρέθηκε και το μπρούτζινο κεφάλι του αυτοκράτορα Αυγούστου, που οι Κους είχαν πάρει από το Ασουάν το 24 μχ. Μέσα στη πόλη υπήρχαν μεγάλοι δρόμοι με ανακτορικές κατοικίες οι περισσότερες διώροφες, μια μεγάλη λεωφόρος διακοσμημένη με κεφάλια κριαριών , οδηγούσε στη είσοδο του κεντρικού ναού, στοιχεία που δείχνουν μια πόλη αστικού τρόπου ζωής που κράτησε ως τη εγκατάλειψη της το 350 που οδήγησε και στη κατάρρευση ολοκλήρου του βασιλείου των Κους ..
Δεν θα μπορούσαμε να αντισταθούμε σε μια επίσκεψη στα μαγαζάκια και τοπικό παζάρι απολαμβάνοντας εικόνες με χαρούμενα ευγενικά πρόσωπα, χαμογελαστά παιδιά, με μυρωδιές μπαχαρικών, πολύχρωμα υφάσματα και πεντανοστιμο ψωμί…
Η ημέρα μας θα έκλεινε με το ηλιοβασίλεμα που μας βρήκε να το παρακολουθούμε με τις μηχανές στα χέρια , ψηλά στο λόφο απέναντι από τις πυραμίδες.. Αν και η ατμόσφαιρα δεν ήταν καθαρή και ο ήλιος στο φευγιό του
μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης ,τα χρώματα που βάφτηκαν η άμμος και οι πυραμίδες ήταν
συγκλονιστικά. .ούτε οι καμηλιέρηδες με τις καμήλες τους που μπήκαν ξαφνικά στο κάδρο μας δεν μπόρεσαν να μας αποσπάσουν από τη έκσταση και να μειώσουν το δέος που μας ειχε καθηλώσει ..
Γυρνάμε στο καμπ για άλλο ένα υπέροχο δείπνο και με ένα επιδόρπιο που θα θυμάμαι πάντα…παγωτό καρκαντε…μας το είχε υποσχεθεί η Βίβιαν από χθες και τα παιδιά το κατάφεραν..
Πρωί πρωί φεύγουμε για Karima..
Φτάνουμε στο Μeroe camp που βρίσκεται σε ένα ύψωμα απέναντι από τις πυραμίδες σε απόσταση 3 χιλιομέτρων και μια ανεμπόδιστη θέα της νεκρόπολης
Για καλωσόρισμα εκτός από βρεγμένες πετσέτες για να απαλλαγούμε από την πολύ σκόνη, μας περιμένει μια μεγάλη γυάλινη καράφα με το δροσιστικό καρκαντε και γευστικότατους χουρμάδες… Μέχρι να ξεφορτωθούν τις αποσκευές μας , Vivian η διευθύντρια μας δίνει πληροφορίες για το καμπ και τιπς για το πως θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε καλύτερα μέσα και εξω από τις σκηνές….Τακτοποιηθήκαμε ευρύχωρες στις σκηνές ετοιμάσαμε τις μηχανές για φόρτιση και έτοιμες πια να διώξουμε από πανω μας τη κούραση και τη αμμο με ένα τονωτικό ντούζ. Καθαρή και ανανεωμένη και με ένα καφέ στο χέρι κάθομαι στη βεράντα μου με το βλέμμα μου να απλώνεται κάτω στη νεκρόπολη ,όπου οι τελευταίες ακτίνες του ήλιου χαϊδεύουν τις πυραμίδες μέχρι που έγιναν αχνές σκιές και χάθηκαν από το βλέμμα μου..
Το δείπνο μας στη ταράτσα με το δροσερό αεράκι και το γευστικότατο φαγητό ήταν σκέτη απόλαυση και τίποτα δεν προμήνυε για το δύσκολο βράδυ μας…Ένας δυνατός αέρας σηκώθηκε τη νύχτα που νόμιζες ότι θα σήκωνε τη σκηνή. Δεν έφτιανε ο θόρυβος ,έπεσε και η θερμοκρασία τόσο πολύ και το τσουχτερό κρύο μας έβαλε κάτω από τις κουβέρτες..
Επιτέλους ξημέρωσε , ο ήλιος άρχισε να μας ζεσταίνει σιγά σιγά και καταλάγιασε ο αέρας ….μια μέρα με ηρεμία ξεδιπλώνεται.. απολαμβάνοντας ένα πλούσιο πρωινό με φάτσα ένα ουρανό βαμμένο μωβ ρόζ..
Φεύγουμε και ανεβαίνουμε στο αμμόλοφο που βρίσκεται από τη πίσω πλευρά.. φτάνουμε ψηλά από όπου έχουμε μια ανεμπόδιστη καταπληκτική θέα κάτω στη κοιλάδα όπου βρίσκονται σχεδόν θαμμένες μέσα σε θίνες ψιλής χρυσοκίτρινης άμμου οι πυραμίδες..
Οι Κουσίτες η Νουβιοι , αναπτυχθήκαν παράλληλα με τους Αιγυπτίους που δεν έτρεφαν δα και τα καλύτερα συναισθήματα μεταξύ τους. Διατηρούσαν μια σχέση αγάπης - μίσους , γιατί οι Νουβιοι ήταν το μόνιμο εμπόδιο για την προέλαση των Αιγυπτίων προς το Νότο .Απο την άλλη πάλι οι Αιγύπτιοι ως ένας μόνιμος κίνδυνο για τους Μαύρους Φαραώ, ήταν η αιτία να δημιουργηθούν συνοριακά φρούρια στους καταρράκτες του Νείλου ως αμυντικά έργα , στην προσπάθεια των βασιλέων , να προστατέψουν τα εδάφη και την εξουσία τους…
Ο ήλιος άρχισε να μας ζεσταίνει καλά και αποφασίσαμε να κατηφορίσουμε προς το κεντρικό τμήμα της νεκρόπολης συνοδεία παιδιών που προωθούν τη πώληση χειροποίητων έργων και καμηλιέρηδων που προσπαθούν να κλείσουν αγώγι.. Τα πόδια μας βυθίζονται στη άμμο και δυσκολευόμαστε να ακολουθήσουμε το γρήγορο ρυθμό των fit του γκρουπ.. τι σου κάνει ο ορειβατικός και η γιόγκα…οι υπόλοιπες αγκομαχητό..
Ο χώρος είναι γεμάτος από εργάτες και συνέργεια ανασκαφών.. άλλοι απαλά απομακρύνουν την άμμο με κουβάδες , άλλοι τοποθετούν καρτελάκια και σημάδια, άλλοι με πινέλα καθαρίζουν τις επιγραφές και εμείς κάνουμε σλάλομ ανάμεσα σε πλαστικά, κουβάδες, εργαλεία και εργάτες. Σε αρκετές πυραμίδες μπορούμε να μπούμε μέσα και να θαυμάσουμε τα περίπλοκα σχέδια και εικόνες που κοσμούν το εσωτερικό αποκαλύπτοντας στιγμές από τη ζωή των βασιλιάδων.
Περίπου 200 ήταν οι πυραμίδες χτισμένες από γρανίτη και ψαμμίτη σε στιλ Nubian ομαδοποιημένες σε 3 τοποθεσίες που ανεγέρθηκαν ως βασιλικοί τάφοι. Αρχιτεκτονικά χαρακτηρίζονται από μικρές βάσεις και απότομες πλαγιές ύψους μεταξύ 6 και 30 μέτρων, σε αντίθεση με εκείνες της Αιγύπτου της Γκίζας που η μεγαλύτερη έχει 139 μέτρα ύψος.. Δεν διατηρούνται φυσικά όλες οι πυραμίδες παρά ελάχιστες και από αυτές πολλές λεηλατήθηκαν και συληστικαν. Η βόρεια πλευρά είναι η καλύτερα διατηρημένη και αποτελείται από 30 περίπου πυραμίδες που όμως σε πολλές λείπει η κορυφή , έργο ενός άθλιου Ιταλού εξερευνητή Giuseppe Ferlini .O κυνηγός αυτός θησαυρών πίστευε πως μέσα στις πυραμίδες υπήρχαν αμύθητα πλούτη και το 1834 που έφτασε στη περιοχή, έθεσε σε εφαρμογή το σχέδιο αρπαγής του θησαυρού καταστρέφοντας τις πυραμίδες αφού μέχρι και μπαρούτι χρησιμοποίησε για να ανοίξει δίοδο ανατινάζοντας τις. . θησαυρός που αρπάχτηκε από το Φρελινι πουλήθηκε αργότερα στο μουσείο του Βερολίνου…Αρκετές ώρες περιπλανηθήκαμε ανάμεσα στις πυραμίδες και γεμίσαμε πληροφορίες από την ιστορία μιας σπουδαίας δυναστείας.
Η περιοχή γύρω από τη Μερόε κατοικείται από νομάδες με κύρια ασχολία την κτηνοτροφία .Πλούσια περιοχή δεν την λες και οι κάτοικοι των γυρω χωριών έρχονται αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα . Ένα είναι και η εκπαίδευση των παιδιών τους. Ένα σχολείο μικρό που εξυπηρετεί τρία χωριά βρίσκεται στο Tarabil στα 4 χιλιόμετρα από τη βασιλική νεκρόπολη Μεροε. Το σχολείο όμως αυτό έχει ανάγκες, κυρίως επέκτασης για να μπορέσει να φιλοξενήσει περισσότερα παιδιά που θέλουν να ξεφύγουν από το να βόσκουν ζωα.. .Δυο Ιταλοί, η Έλενα και ο Μαουριτζιο δυο ικανοί περιηγητές -ταξιδιώτες και λάτρεις του Σουδάν το 2012 αποφάσισαν να αφοσιωθούν και αναλάβουν δράση ιδρύοντας μια ομάδα ‘’amici di Sudan’’ με σκοπό να βοήσουν και να υποστηρίξουν τις ανάγκες του σχολείου, πιστεύοντας πως η εκπαίδευση είναι το κλειδί για να προσφέρει στους νέους ένα καλύτερο μέλλον. Το παρελθόν δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά το μέλλον μπορεί! Βρήκαν δωρητές, υποστηρικτές και εταιρείες πρόθυμες να συμβάλουν. Μια από τις υποστηρικτικές εταιρείες είναι και το Italian turism sudan , που είναι και το γραφείο που έχει αναλάβει το ταξίδι μας. Μάθαμε για τις δράσεις του γραφείου και ζητήσαμε να επισκεφτούμε το σχολείο προσφέροντας γραφική ύλη.. Ο Εμιλιανο σε συνεννόηση με τους οδηγούς, μας οδήγησαν σε ένα μαγαζί για να αγοράσουμε τα απαραίτητα.. το μαγαζί έκτασης ένα επι ένα που με το ζόρι στεκόταν όρθιος ο υπάλληλος η ο ιδιόκτητης, είχε είσοδο μέσα από ένα κουρείο και από το μοναδικό ανοικτό προς το δρόμο παράθυρο με σιδεριές δώσαμε τη παραγγελία μας.. Απορούσαμε αν θα υπήρχαν όλα αυτά που παραγγείλαμε σε αυτό το τόσο μικρό χώρο και με μεγάλη έκπληξη είδαμε να γεμίζουν κούτες με τετράδια στυλό, χάρτες, παιχνίδια, μπάλες, κορδέλες και κονκάρδες για τα κορίτσια..
Βρεθήκαμε στο σχολείο την ώρα μαθήματος των αγγλικών… η διευθύντρια μας οδήγησε σε μια αίθουσα να χαιρετήσουμε τα παιδιά που μας υποδέχτηκαν με τα γελαστά πρόσωπα ανοίγοντας συζήτηση στα αγγλικά.. Τολμήσαμε να φωτογραφίσουμε τα γλυκά προσωπάκια, που άλλα κρύβονταν πίσω από τους συμμαθητές τους , άλλα χαμηλώνοντας το βλέμμα πάνω στο θρανίο και άλλα σηκώνοντας τη μαντήλα καλύπτοντας το πρόσωπο.. Αφήσαμε τα παιδιά να συνεχίσουν το μάθημα τους και εμείς πήγαμε στο γραφείο της διευθυντρίας όπου δώσαμε τα σχολικά είδη, γνωρίζοντας και τις υπόλοιπες δασκάλες.
Επιστροφή στο Camp για φαγητό και μεσημεριανή σιεστα αποφεύγοντας τον καυτό μεσημεριανό ήλιο..
Το απόγευμα θα επισκεφτούμε το royal palace.
Μια διαφορετική είσοδος από αυτή της νεκρόπολης μας οδηγεί στη βασιλική πόλη στη όχθη του Νείλου που υπολογίζεται ότι κατοικείτο από 25.000 κατοίκους στη εποχή της ακμής της. Χτίστηκε αρχικά πάνω σε ένα νησί μέσα στο ποτάμι, αλλά αργότερα το ανατολικό κανάλι στέγνωσε και έτσι το νερό δεν αποτελούσε πια το κυρίαρχο στοιχείο . Τώρα οι ακακίες, οι φοίνικες εμποδίζουν από του να καταλάβουμε την ακριβή έκταση. Περπατάμε πάνω σε ερείπια, σπασμένες κολώνες, αγγεία. Οι ανασκαφές λέει ο Εμιλιανο, επιβεβαιώνουν την ύπαρξη μιας ορθογώνιας έκτασης που περιβάλλεται απο ενα πέτρινο τοίχο με πύργους, πυλώνες και μέσα βρίσκονται το παλάτι, τα βασιλικά λουτρά, ένα σιντριβάνι, ο ναός του θεού Αμωνα χτισμένος με ρωμαϊκές αλλά και ελληνικές επιρροές. Αρχαία ελληνικά νομίσματα βρέθηκαν στο χώρο, όπως επίσης βρέθηκε και το μπρούτζινο κεφάλι του αυτοκράτορα Αυγούστου, που οι Κους είχαν πάρει από το Ασουάν το 24 μχ. Μέσα στη πόλη υπήρχαν μεγάλοι δρόμοι με ανακτορικές κατοικίες οι περισσότερες διώροφες, μια μεγάλη λεωφόρος διακοσμημένη με κεφάλια κριαριών , οδηγούσε στη είσοδο του κεντρικού ναού, στοιχεία που δείχνουν μια πόλη αστικού τρόπου ζωής που κράτησε ως τη εγκατάλειψη της το 350 που οδήγησε και στη κατάρρευση ολοκλήρου του βασιλείου των Κους ..
Δεν θα μπορούσαμε να αντισταθούμε σε μια επίσκεψη στα μαγαζάκια και τοπικό παζάρι απολαμβάνοντας εικόνες με χαρούμενα ευγενικά πρόσωπα, χαμογελαστά παιδιά, με μυρωδιές μπαχαρικών, πολύχρωμα υφάσματα και πεντανοστιμο ψωμί…
Η ημέρα μας θα έκλεινε με το ηλιοβασίλεμα που μας βρήκε να το παρακολουθούμε με τις μηχανές στα χέρια , ψηλά στο λόφο απέναντι από τις πυραμίδες.. Αν και η ατμόσφαιρα δεν ήταν καθαρή και ο ήλιος στο φευγιό του
συγκλονιστικά. .ούτε οι καμηλιέρηδες με τις καμήλες τους που μπήκαν ξαφνικά στο κάδρο μας δεν μπόρεσαν να μας αποσπάσουν από τη έκσταση και να μειώσουν το δέος που μας ειχε καθηλώσει ..
Γυρνάμε στο καμπ για άλλο ένα υπέροχο δείπνο και με ένα επιδόρπιο που θα θυμάμαι πάντα…παγωτό καρκαντε…μας το είχε υποσχεθεί η Βίβιαν από χθες και τα παιδιά το κατάφεραν..
Πρωί πρωί φεύγουμε για Karima..
Attachments
-
294,2 KB Προβολές: 0
-
279,9 KB Προβολές: 0
-
216,5 KB Προβολές: 0
Last edited: