soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.755
- Likes
- 6.505
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Μετά την επίσκεψη μας στη Νουβία σαλπάραμε με το «Kahila» ώρα μεσημέρι για την κρουαζιέρα μας. Οι μέρες ήταν ηλιόλουστες, ο ουρανός καθαρός χωρίς σκόνη, αλλά αν εξαιρέσουμε την τελευταία μέρα, ένα δυνατό και κρύο βοριαδάκι μας ανάγκαζε σε καλό ντύσιμο πάνω στο κατάστρωμα. Για μπανάκι βεβαία στην πισίνα ούτε συζήτηση. Άσε που δεν εμπιστεύεται κανείς την ποιότητα του νερού της πισίνας. Όμως τα νερά του Νείλου ήταν καθαρά στο χρώμα της θάλασσας, κάτι που δεν το περίμενα έχοντας την εμπειρία απ όλα τα μεγάλα ποτάμια του κόσμου που έχω ταξιδέψει και που όλα τους ήταν καφετιά ανακατεμένα με μπόλικο χώμα.. Άλλη μια ευχάριστη διαφορά ότι στο Νείλο οι όχθες έχουν ποικιλία χρωμάτων και εικόνων, κι όχι τις ατέλειωτες μονότονες φοινικοκαλιέργειες που σου κρύβουν τον ορίζοντα. Δεκάδες κρουαζιερόπλοια άλλα συναντούσαμε, με άλλα συνταξιδεύαμε, πολυτελή, απλά, ονόματα εντυπωσιακά, πριγκιπικά, βασιλικά ο τουρισμός της Αιγύπτου σε όλο του το μεγαλείο. Τώρα πλέον το Κάιρο υπολογίζεται σαν μια στάση για το μουσείο και τις πυραμίδες για το μαζικό τουρισμό και το κύριο βάρος μετατοπίζεται στην κρουαζιέρα στο Νείλο.
Μαζί με τον ευτραφή και ευχάριστο ξεναγό,(τον βλέπεται στη προηγούμενη φωτό στην βάρκα), επισκεφτήκαμε τον καπετάνιο στη γέφυρα την ώρα της πλοήγησης. Μικρή η γέφυρα , λίγα τα όργανα, σαγιονάρες και κελεμπία ο εξηντάρης καπετάνιος του «γλυκού νερού» που δε θα αντιμετωπίσει ποτέ τρικυμία, αλλά απαιτείται πολύ προσοχή και εμπειρία η πλοήγηση στο ποτάμι με την πυκνή κίνηση των πλοίων, τις συνεχείς στροφές, τα ρεύματα, ή τα αναπάντεχα μπουρίνια. Συζητήσαμε για την προ του πολέμου με το Ισραήλ εποχή, πριν κλείσει το κανάλι του Σουέζ, τότε που στην πανέμορφη και περισσότερο τότε ελληνική Αλεξάνδρεια οι γυναίκες κυκλοφορούσαν χωρίς μαντίλα, τα ζευγάρια ρομαντζάδα αγκαλιά χωρίς απαγόρευση, που στη ράδα του Port Said, στην αναμονή για το κανάλι του Σουέζ, οι έμποροι μαυραγορίτες με τις βάρκες τους τριγύρω από το καράβι προσπαθούσαν να μας πουλήσουν μπουκάλια ουίσκι που μέσα είχαν τσάι, και στην πόλη του Σουέζ, που βρίσκεται στην έξοδο του καναλιού στην πλευρά της Ερυθρά Θάλασσας, κουτουκάκια με μεζέδες από τεράστιες γαρίδες, καβούρια και μεγάλα πράσινα μπουκάλια μπύρας, τα συνόδευαν ελληνικά λαϊκά τραγούδια στο γραμμόφωνο. Άφωνος ο καλαμπουριτζής ξεναγός, άρχισε να με λέει captain A…, και το μετέφερε στους επόμενους ξεναγούς μας καθώς και στον διευθυντή Sammy.
Η ανθρώπινη δραστηριότητα ήταν συχνή στις όχθες από άτομα μεμονωμένα ή οικογένειες που προσπαθούσαν να κερδίσουν τα προς το ζει, βόσκοντας οικόσιτα ζώα ή καλλιεργώντας ένα κηπάκο ποτίζοντας τον με αντλίες που τράβαγαν νερό από το ποτάμι. Βορειότερα, μεγαλύτερες εκτάσεις με πατάτες, απ΄ αυτές που εισάγουμε στην Ελλάδα, αμπέλια, λαχανικά, ο Θεός Νείλος φροντίζει για χιλιάδες χρόνια τους κατοίκους της Αιγύπτου.
Περάσαμε δίπλα από χωριά μικρά μεγάλα, πόλεις με το σταυρό της εκκλησίας να ξεχωρίζει πάνω από τις σκεπές των σπιτιών, μιναρέδες από τζαμιά που σαν βέλη οι κορυφές τους τρυπούσαν τον ουρανό. Στις πόλεις όπου διανυχτερεύσαμε, Assuan και Luxor, κεντρικοί αυτοκινητόδρομοι με φαρδιά δενδροφυτεμένα πεζοδρόμια παράλληλα με το ποτάμι, απογευματινό και νυχτερινό σεργιάνισα νεολαίας, (νυφοπάζαρο?), κουτσομπολιό στα παγκάκια, χρώμα πόλεων Μεσογειακών, συνήθεια αλλοτινών εποχών, και μόνο η μαντίλα των απογόνων της Κλεοπάτρας υποβάθμιζε την εικόνα, κρίμα!!!
Πάμπολλες είναι οι αρχαιότητες στην Κάτω Αίγυπτο δίπλα στο Νείλο. Κίονες βαρείς και τεράστιοι, κιονόκρανα ακαλαίσθητα μονόχνοτα, μισογκρεμισμένοι ναοί, οικοδομές, αγάλματα ζώων και θεών, εικονογραφίες ανθρώπων ή θεών με λεπτή μέση και χάρη στην κίνηση.
Όμως, εκτός από τα παραπάνω, δύο ήταν οι μεγάλες εκπλήξεις που μου πρόσφερε η κρουαζιέρα, και οι δύο την τελευταία μέρα. Μια μέρα με τα πιο όμορφα χρώματα, και εικόνες απ όλο το ταξίδι στην Αίγυπτο. (πάντα πλην του Σινά…) Αξιοθέατα σημερινά.. ζωντανά… Μήπως όμως είναι καλλίτερα να μην παίρνουμε πληροφορίες για τα μέρη που πηγαίνουμε αλλά να τις ανακαλύπτουμε μόνοι μας, λαμβάνοντας το αίσθημα της έκπληξης;
Φτάσαμε νύχτα στη Edfu, έγερση 0630. Πρωινό και αναχώρηση στις 0730. Βγαίνουμε στην προβλήτα, μια άμαξα με άλογα μας περίμενε για να μας πάει μέσα από την πόλη με τα κλειστά ακόμα καταστήματα στον τόπο των αρχαιοτήτων. Ουρές μεγάλε οι άμαξες περίμενα τους υπόλοιπους επιβάτες. Στον τόπο των αρχαίων ειδικός πάρκιν σκιαζόμενο από καλαμωτές για τις άμαξες τα άλογα και τους αμαξάδες. Επιστροφή με τον ίδιο τρόπο. Αμαξάδα μετά από πολλές δεκαετίες.
Η δεύτερη ήταν λίγες ώρες μετά την αναχώρηση από το Edfu. Mία λεκάνη σαν αυτές που έχω περάσει στο κανάλι του Παναμά δεκάδες φορές, όπου παρακολουθήσαμε όλη την διαδικασία για κα κατεβούμε σε χαμηλότερο υψόμετρο του Νείλου απ το οποίο βρισκόμασταν και να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Στις εκεί αποβάθρες δεκάδες έμποροι φωνασκώντας προσπαθούσαν να μας πουλήσουν το εμπόρευμα τους, αποτελούμενο κυρίως από τραπεζομάντηλα ή σεντόνια. Για το ελέγξουμε το τύλιγαν το έκλειναν σε αδιάβροχη τσάντα μας το πέταγαν από την προβλήτα πάνω στο κατάστρωμα σε ύψος πάνω από 30 μέτρα. Λίγο πριν φτάσουμε στη λεκάνη άλλοι έμποροι είχαν δέσει τη βάρκα τους με σχοινιά πλάι στο πλοίο ταξίδευαν μαζί μας και με τον ίδιο τρόπο μας πετούσαν το εμπόρευμα εν κινήσει του πλοίου. Οι φωνές των εμπόρων τα απλωμένα στα χέρια τους εμπορεύματα για να τα βλέπουμε έδιναν ένα σκηνικό ανατολίτικο, εξωτικό. Βέβαια έχω δει ξανά όμοια κατάσταση αλλά εδώ η φάση παρακολούθησης των διαδικασιών αλλαγής λεκάνης και δίπλα οι φωνές των εμπόρων καλώντας τους επιβάτες κάθε κρουαζιεροπλοίου από το πρωί έως το βράδυ είχε μια πανηγυρική, εξωτική ατμόσφαιρα.
Como Obo
Edfu
Στη Λεκάνη
Μαζί με τον ευτραφή και ευχάριστο ξεναγό,(τον βλέπεται στη προηγούμενη φωτό στην βάρκα), επισκεφτήκαμε τον καπετάνιο στη γέφυρα την ώρα της πλοήγησης. Μικρή η γέφυρα , λίγα τα όργανα, σαγιονάρες και κελεμπία ο εξηντάρης καπετάνιος του «γλυκού νερού» που δε θα αντιμετωπίσει ποτέ τρικυμία, αλλά απαιτείται πολύ προσοχή και εμπειρία η πλοήγηση στο ποτάμι με την πυκνή κίνηση των πλοίων, τις συνεχείς στροφές, τα ρεύματα, ή τα αναπάντεχα μπουρίνια. Συζητήσαμε για την προ του πολέμου με το Ισραήλ εποχή, πριν κλείσει το κανάλι του Σουέζ, τότε που στην πανέμορφη και περισσότερο τότε ελληνική Αλεξάνδρεια οι γυναίκες κυκλοφορούσαν χωρίς μαντίλα, τα ζευγάρια ρομαντζάδα αγκαλιά χωρίς απαγόρευση, που στη ράδα του Port Said, στην αναμονή για το κανάλι του Σουέζ, οι έμποροι μαυραγορίτες με τις βάρκες τους τριγύρω από το καράβι προσπαθούσαν να μας πουλήσουν μπουκάλια ουίσκι που μέσα είχαν τσάι, και στην πόλη του Σουέζ, που βρίσκεται στην έξοδο του καναλιού στην πλευρά της Ερυθρά Θάλασσας, κουτουκάκια με μεζέδες από τεράστιες γαρίδες, καβούρια και μεγάλα πράσινα μπουκάλια μπύρας, τα συνόδευαν ελληνικά λαϊκά τραγούδια στο γραμμόφωνο. Άφωνος ο καλαμπουριτζής ξεναγός, άρχισε να με λέει captain A…, και το μετέφερε στους επόμενους ξεναγούς μας καθώς και στον διευθυντή Sammy.
Η ανθρώπινη δραστηριότητα ήταν συχνή στις όχθες από άτομα μεμονωμένα ή οικογένειες που προσπαθούσαν να κερδίσουν τα προς το ζει, βόσκοντας οικόσιτα ζώα ή καλλιεργώντας ένα κηπάκο ποτίζοντας τον με αντλίες που τράβαγαν νερό από το ποτάμι. Βορειότερα, μεγαλύτερες εκτάσεις με πατάτες, απ΄ αυτές που εισάγουμε στην Ελλάδα, αμπέλια, λαχανικά, ο Θεός Νείλος φροντίζει για χιλιάδες χρόνια τους κατοίκους της Αιγύπτου.
Περάσαμε δίπλα από χωριά μικρά μεγάλα, πόλεις με το σταυρό της εκκλησίας να ξεχωρίζει πάνω από τις σκεπές των σπιτιών, μιναρέδες από τζαμιά που σαν βέλη οι κορυφές τους τρυπούσαν τον ουρανό. Στις πόλεις όπου διανυχτερεύσαμε, Assuan και Luxor, κεντρικοί αυτοκινητόδρομοι με φαρδιά δενδροφυτεμένα πεζοδρόμια παράλληλα με το ποτάμι, απογευματινό και νυχτερινό σεργιάνισα νεολαίας, (νυφοπάζαρο?), κουτσομπολιό στα παγκάκια, χρώμα πόλεων Μεσογειακών, συνήθεια αλλοτινών εποχών, και μόνο η μαντίλα των απογόνων της Κλεοπάτρας υποβάθμιζε την εικόνα, κρίμα!!!
Πάμπολλες είναι οι αρχαιότητες στην Κάτω Αίγυπτο δίπλα στο Νείλο. Κίονες βαρείς και τεράστιοι, κιονόκρανα ακαλαίσθητα μονόχνοτα, μισογκρεμισμένοι ναοί, οικοδομές, αγάλματα ζώων και θεών, εικονογραφίες ανθρώπων ή θεών με λεπτή μέση και χάρη στην κίνηση.
Όμως, εκτός από τα παραπάνω, δύο ήταν οι μεγάλες εκπλήξεις που μου πρόσφερε η κρουαζιέρα, και οι δύο την τελευταία μέρα. Μια μέρα με τα πιο όμορφα χρώματα, και εικόνες απ όλο το ταξίδι στην Αίγυπτο. (πάντα πλην του Σινά…) Αξιοθέατα σημερινά.. ζωντανά… Μήπως όμως είναι καλλίτερα να μην παίρνουμε πληροφορίες για τα μέρη που πηγαίνουμε αλλά να τις ανακαλύπτουμε μόνοι μας, λαμβάνοντας το αίσθημα της έκπληξης;
Φτάσαμε νύχτα στη Edfu, έγερση 0630. Πρωινό και αναχώρηση στις 0730. Βγαίνουμε στην προβλήτα, μια άμαξα με άλογα μας περίμενε για να μας πάει μέσα από την πόλη με τα κλειστά ακόμα καταστήματα στον τόπο των αρχαιοτήτων. Ουρές μεγάλε οι άμαξες περίμενα τους υπόλοιπους επιβάτες. Στον τόπο των αρχαίων ειδικός πάρκιν σκιαζόμενο από καλαμωτές για τις άμαξες τα άλογα και τους αμαξάδες. Επιστροφή με τον ίδιο τρόπο. Αμαξάδα μετά από πολλές δεκαετίες.
Η δεύτερη ήταν λίγες ώρες μετά την αναχώρηση από το Edfu. Mία λεκάνη σαν αυτές που έχω περάσει στο κανάλι του Παναμά δεκάδες φορές, όπου παρακολουθήσαμε όλη την διαδικασία για κα κατεβούμε σε χαμηλότερο υψόμετρο του Νείλου απ το οποίο βρισκόμασταν και να συνεχίσουμε το ταξίδι μας. Στις εκεί αποβάθρες δεκάδες έμποροι φωνασκώντας προσπαθούσαν να μας πουλήσουν το εμπόρευμα τους, αποτελούμενο κυρίως από τραπεζομάντηλα ή σεντόνια. Για το ελέγξουμε το τύλιγαν το έκλειναν σε αδιάβροχη τσάντα μας το πέταγαν από την προβλήτα πάνω στο κατάστρωμα σε ύψος πάνω από 30 μέτρα. Λίγο πριν φτάσουμε στη λεκάνη άλλοι έμποροι είχαν δέσει τη βάρκα τους με σχοινιά πλάι στο πλοίο ταξίδευαν μαζί μας και με τον ίδιο τρόπο μας πετούσαν το εμπόρευμα εν κινήσει του πλοίου. Οι φωνές των εμπόρων τα απλωμένα στα χέρια τους εμπορεύματα για να τα βλέπουμε έδιναν ένα σκηνικό ανατολίτικο, εξωτικό. Βέβαια έχω δει ξανά όμοια κατάσταση αλλά εδώ η φάση παρακολούθησης των διαδικασιών αλλαγής λεκάνης και δίπλα οι φωνές των εμπόρων καλώντας τους επιβάτες κάθε κρουαζιεροπλοίου από το πρωί έως το βράδυ είχε μια πανηγυρική, εξωτική ατμόσφαιρα.
Como Obo
Edfu