chrisbd
Member
- Μηνύματα
- 2.884
- Likes
- 18.562
Κρατικό ασφαλιστικό ταμείο της χώρας αγοράζει μερίδια της Hochtief σε διεθνείς αερολιμένες
Την πώληση της εταιρικής μονάδας των αεροδρομίων της, στην οποία περιλαμβάνεται και το 26% του «Ελ. Βενιζέλος», σε θυγατρική του δημοσίου επενδυτικού ταμείου συντάξεων του Καναδά (PSP Investments), έναντι 1,1 δισ. ευρώ ανακοίνωσε την Τρίτη η Hochtief. Η πώληση στην PSP Investments θα έχει αναδρομική ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2013.
Η επιχειρηματική συμφωνία αλλάζει και τα δεδομένα στην επιχειρούμενη αποκρατικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος», καθώς η ελληνική πλευρά θα βρεθεί να έχει απέναντί της έναν νέο συνομιλητή.
Ωστόσο, η Hochtief δεν αποχωρεί πλήρως από το το αεροδρόμιο, καθώς διατήρησε εκτός συμφωνίας την HOCHTIEF AirPort Capital GmbH & Co. KGaA, μέσω της οποίας ελέγχει μερίδιο 13,3% στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών. Έτσι, η πώληση αφορά μόνο την HOCHTIEF AirPort GmbH, που διατηρεί μερίδιο 26,6% στο «Ελ. Βενιζέλος».
Εκ των πραγμάτων, όμως, η αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα καθίσταται εν μέρει περίπλοκη. Και αυτό διότι, ενώ αρχικά η Hochtief είχε εξαιρέσει τον αερολιμένα της Αθήνας από το πωλητήριο, προκειμένου να συντονίσει τις προσπάθειές της με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που προσανατολίζεται στην παράλληλη πώληση μεριδίου 30% με ταυτόχρονη επέκταση της χρονικής διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης του ααερολιμένα, εν τούτοις αυτός ο σχεδιασμός ανετράπη από τα πράγματα.
Η Hochtief AirPort έχει συμμετοχές στα αεροδρόμια της Αθήνας, της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου, του Σίδνεϋ και των Τιράνων, τα οποία αθροιστικά διαχειρίζονται περί τους 95 εκατ. επιβάτες κατ’ έτος.
Η συναλλαγή συνολικά ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα δικαιώματα μειοψηφίας φτάνουν τα 400 εκατ. ευρω. Η συναλλαγή υπόκειται σε έγκριση από τις αρμόδιες αρχές, εάν χρειαστεί, καθώς και σε άλλες εγκρίσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2013.
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=511278
Ποιοι είναι οι Καναδοί που αγόρασαν το «Ελ. Βενιζέλος»
Τι σημαίνει η εμπλοκή της Οτάβας στην αποκρατικοποίηση του διεθνούς αερολιμένος
Ο επενδυτικός βραχίονας του συνταξιοδοτικού ταμείου των δημοσίων υπαλλήλων του Καναδά αγόρασε τελικά τη Hochtief AirPort, τη θυγατρική εταιρεία του ομώνυμου γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου, που διαχειρίζεται έξι αεροδρόμια ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων και το «Ελ. Βενιζέλος», αντί καθαρού τιμήματος ύψους 1,1 δισ. ευρώ.
Η PSP Investments, όπως λέγεται το Ταμείο, διαχειρίζεται ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο αξιών, που περιλαμβάνει μερίδια σε τράπεζες, χρυσωρυχεία, τηλεπικοινωνίες, πληροφορική, εταιρείες παραγωγής ενέργειας, διαχειριστές υποδομών και εταιρείες real estate, το οποίο φθάνει σε αξία σχεδόν τα 50 δισ. ευρώ.
Η PSP Investments ιδρύθηκε με πράξη της καναδικής Βουλής το 1999 με εντολή να διαχειρίζεται τις εισφορές των εργοδοτών και των εργαζομένων των ασφαλιστικών ταμείων των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα, των ενόπλων δυνάμεων και της Αστυνομίας του Καναδά. Το Ταμείο λειτουργεί από το 2000 με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Γκόρντον Φυφ.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2012 η περιουσία του Ταμείου αυξήθηκε κατά 5 δισ. ευρώ και ποσοστό 11%, η αξία του χαρτοφυλακίου προσέγγισε τα 50 δισ. ευρώ, τα δε καθαρά κέρδη από επενδύσεις ανήλθαν σχεδόν σε 1,3 δισ. ευρώ (από 5,2 δισ. ευρώ το 2011).
Με την πώληση της Hochtief AirPort GmbH στην PSP Investments οι Καναδοί «βάζουν πόδι» στα αεροδρόμια όπου συμμετέχει η κατασκευαστική εταιρεία της Εσσης, σε Αθήνα, Βουδαπέστη, Ντύσελντορφ, Αμβούργο, Τίρανα και Σίδνεϊ.
Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί της Hochtief δεν αποχωρούν πλήρως από το «Ελ. Βενιζέλος», καθώς διατηρούν ακόμη τον έλεγχο της Hochtief AirPort Capital GmbH, η οποία διατηρεί μερίδιο 13,3% στον διεθνή αερολιμένα.
Πρόκειται για μια αναπάντεχη εξέλιξη αναφορικά με την επικείμενη αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, έχει τόσο αρνητικές όσο και θετικές πτυχές.
Το αρνητικό της υπόθεσης, εξηγούν, είναι ότι το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο έχει βγάλει «στο σφυρί» το 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος» (από το 55% που συνολικά ανήκει στο Δημόσιο), είχε πείσει τους Γερμανούς να αποσύρουν τον Διεθνή Αερολιμένα από το «πωλητήριο» της Hochtief AirPort, προκειμένου να επιτύχουν έναν «τριπλό» συντονισμό.
Δηλαδή σχεδιαζόταν τόσο το Δημόσιο όσο και η Hochtief να πωλούσαν ταυτόχρονα τα μερίδιά τους σε κάποιον επενδυτή, με παράλληλη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, εγχείρημα το οποίο στόχευε σε ένα καλύτερο τίμημα που θα ικανοποιούσε και τους δύο βασικούς μετόχους του «Ελ. Βενιζέλος».
Από τα πράγματα όμως αυτός ο σχεδιασμός ανετράπη και το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, θα πρέπει να αναπροσαρμόσει τη στρατηγική του στο ζήτημα.
Ωστόσο υπάρχει και μια θετικότατη ανάγνωση, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Οι Καναδοί επενδύουν μακροπρόθεσμα και έρχονται για να μείνουν, κάτι που σηματοδοτεί την έλευση ενός σίγουρου επενδυτή στο «Ελ. Βενιζέλος» και μπορεί να αποτελέσει «καταλύτη» για θετικές εξελίξεις σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου.
Οπως παρατηρούν στελέχη της αγοράς, η έλευση στην Ελλάδα ενός μεγάλου, δημόσιου επενδυτικού ταμείου από τον Καναδά της G8 στέλνει - έστω και εμμέσως - ένα μήνυμα εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, αφού στα μάτια των διεθνών αγορών σηματοδοτεί την υποχώρηση του «δραχμικού» κινδύνου
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=511369
Την πώληση της εταιρικής μονάδας των αεροδρομίων της, στην οποία περιλαμβάνεται και το 26% του «Ελ. Βενιζέλος», σε θυγατρική του δημοσίου επενδυτικού ταμείου συντάξεων του Καναδά (PSP Investments), έναντι 1,1 δισ. ευρώ ανακοίνωσε την Τρίτη η Hochtief. Η πώληση στην PSP Investments θα έχει αναδρομική ισχύ από 1η Ιανουαρίου 2013.
Η επιχειρηματική συμφωνία αλλάζει και τα δεδομένα στην επιχειρούμενη αποκρατικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος», καθώς η ελληνική πλευρά θα βρεθεί να έχει απέναντί της έναν νέο συνομιλητή.
Ωστόσο, η Hochtief δεν αποχωρεί πλήρως από το το αεροδρόμιο, καθώς διατήρησε εκτός συμφωνίας την HOCHTIEF AirPort Capital GmbH & Co. KGaA, μέσω της οποίας ελέγχει μερίδιο 13,3% στο διεθνή αερολιμένα Αθηνών. Έτσι, η πώληση αφορά μόνο την HOCHTIEF AirPort GmbH, που διατηρεί μερίδιο 26,6% στο «Ελ. Βενιζέλος».
Εκ των πραγμάτων, όμως, η αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα καθίσταται εν μέρει περίπλοκη. Και αυτό διότι, ενώ αρχικά η Hochtief είχε εξαιρέσει τον αερολιμένα της Αθήνας από το πωλητήριο, προκειμένου να συντονίσει τις προσπάθειές της με το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), που προσανατολίζεται στην παράλληλη πώληση μεριδίου 30% με ταυτόχρονη επέκταση της χρονικής διάρκειας της σύμβασης παραχώρησης του ααερολιμένα, εν τούτοις αυτός ο σχεδιασμός ανετράπη από τα πράγματα.
Η Hochtief AirPort έχει συμμετοχές στα αεροδρόμια της Αθήνας, της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου, του Σίδνεϋ και των Τιράνων, τα οποία αθροιστικά διαχειρίζονται περί τους 95 εκατ. επιβάτες κατ’ έτος.
Η συναλλαγή συνολικά ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα δικαιώματα μειοψηφίας φτάνουν τα 400 εκατ. ευρω. Η συναλλαγή υπόκειται σε έγκριση από τις αρμόδιες αρχές, εάν χρειαστεί, καθώς και σε άλλες εγκρίσεις και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο δεύτερο εξάμηνο του 2013.
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=511278
Ποιοι είναι οι Καναδοί που αγόρασαν το «Ελ. Βενιζέλος»
Τι σημαίνει η εμπλοκή της Οτάβας στην αποκρατικοποίηση του διεθνούς αερολιμένος
Ο επενδυτικός βραχίονας του συνταξιοδοτικού ταμείου των δημοσίων υπαλλήλων του Καναδά αγόρασε τελικά τη Hochtief AirPort, τη θυγατρική εταιρεία του ομώνυμου γερμανικού κατασκευαστικού ομίλου, που διαχειρίζεται έξι αεροδρόμια ανά τον κόσμο, μεταξύ άλλων και το «Ελ. Βενιζέλος», αντί καθαρού τιμήματος ύψους 1,1 δισ. ευρώ.
Η PSP Investments, όπως λέγεται το Ταμείο, διαχειρίζεται ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο αξιών, που περιλαμβάνει μερίδια σε τράπεζες, χρυσωρυχεία, τηλεπικοινωνίες, πληροφορική, εταιρείες παραγωγής ενέργειας, διαχειριστές υποδομών και εταιρείες real estate, το οποίο φθάνει σε αξία σχεδόν τα 50 δισ. ευρώ.
Η PSP Investments ιδρύθηκε με πράξη της καναδικής Βουλής το 1999 με εντολή να διαχειρίζεται τις εισφορές των εργοδοτών και των εργαζομένων των ασφαλιστικών ταμείων των υπαλλήλων του δημοσίου τομέα, των ενόπλων δυνάμεων και της Αστυνομίας του Καναδά. Το Ταμείο λειτουργεί από το 2000 με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Γκόρντον Φυφ.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, το 2012 η περιουσία του Ταμείου αυξήθηκε κατά 5 δισ. ευρώ και ποσοστό 11%, η αξία του χαρτοφυλακίου προσέγγισε τα 50 δισ. ευρώ, τα δε καθαρά κέρδη από επενδύσεις ανήλθαν σχεδόν σε 1,3 δισ. ευρώ (από 5,2 δισ. ευρώ το 2011).
Με την πώληση της Hochtief AirPort GmbH στην PSP Investments οι Καναδοί «βάζουν πόδι» στα αεροδρόμια όπου συμμετέχει η κατασκευαστική εταιρεία της Εσσης, σε Αθήνα, Βουδαπέστη, Ντύσελντορφ, Αμβούργο, Τίρανα και Σίδνεϊ.
Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι οι Γερμανοί της Hochtief δεν αποχωρούν πλήρως από το «Ελ. Βενιζέλος», καθώς διατηρούν ακόμη τον έλεγχο της Hochtief AirPort Capital GmbH, η οποία διατηρεί μερίδιο 13,3% στον διεθνή αερολιμένα.
Πρόκειται για μια αναπάντεχη εξέλιξη αναφορικά με την επικείμενη αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, έχει τόσο αρνητικές όσο και θετικές πτυχές.
Το αρνητικό της υπόθεσης, εξηγούν, είναι ότι το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το οποίο έχει βγάλει «στο σφυρί» το 30% των μετοχών του «Ελ. Βενιζέλος» (από το 55% που συνολικά ανήκει στο Δημόσιο), είχε πείσει τους Γερμανούς να αποσύρουν τον Διεθνή Αερολιμένα από το «πωλητήριο» της Hochtief AirPort, προκειμένου να επιτύχουν έναν «τριπλό» συντονισμό.
Δηλαδή σχεδιαζόταν τόσο το Δημόσιο όσο και η Hochtief να πωλούσαν ταυτόχρονα τα μερίδιά τους σε κάποιον επενδυτή, με παράλληλη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του αεροδρομίου, εγχείρημα το οποίο στόχευε σε ένα καλύτερο τίμημα που θα ικανοποιούσε και τους δύο βασικούς μετόχους του «Ελ. Βενιζέλος».
Από τα πράγματα όμως αυτός ο σχεδιασμός ανετράπη και το ΤΑΙΠΕΔ, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, θα πρέπει να αναπροσαρμόσει τη στρατηγική του στο ζήτημα.
Ωστόσο υπάρχει και μια θετικότατη ανάγνωση, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Οι Καναδοί επενδύουν μακροπρόθεσμα και έρχονται για να μείνουν, κάτι που σηματοδοτεί την έλευση ενός σίγουρου επενδυτή στο «Ελ. Βενιζέλος» και μπορεί να αποτελέσει «καταλύτη» για θετικές εξελίξεις σε σχέση με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου.
Οπως παρατηρούν στελέχη της αγοράς, η έλευση στην Ελλάδα ενός μεγάλου, δημόσιου επενδυτικού ταμείου από τον Καναδά της G8 στέλνει - έστω και εμμέσως - ένα μήνυμα εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, αφού στα μάτια των διεθνών αγορών σηματοδοτεί την υποχώρηση του «δραχμικού» κινδύνου
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=511369