nasos_traveler
Member
- Μηνύματα
- 257
- Likes
- 1.044
- Επόμενο Ταξίδι
- Παταγονία-Γη του πυρός.
Ένα από τα ταξίδια που ήθελα να κάνω ήταν η Πολώνια. Φθηνός και κοντινός προορισμός. 4 μέρες Κρακοβία και 2 Βαρσοβία ήταν ότι πρέπει για να πάρω μια πρώτη γεύση από αυτή την όμορφη χώρα.
Τα αεροπορικό το έκλεισα με Ryanair απο Αθηνα για Κρακόβία, και με λεωφορείο πήγα Bαρσοβία.
Στην Βαρσοβία για να πας απο την πόλη στο αεροδρόμιο Μοντλιν με λεωφορέιο, έκλεισα στο παρακάτω site
https://www.modlinbus.com/
Το εισητήριο μου για να πάω άπο Κρακοβία στην Βαρσοβία με λεωφορείο της FLIXBUS στα 4,49 ευρω το έκλεισα στο παρακάτω site
https://global.flixbus.com/bus-routes/bus-krakow-warsaw
Φυσικά στην Κρακοβία χρειάζεται κανείς τουλάχιστον 4 μέρες για να δεις τα βασικά όπως η παλιά πόλη, το Αουσβιτς και τα αλατωρυχεία.
Η Πολωνία ως γνωστό δεν έχει ευρώ όποτε εδώ η κάρτα Revolut είναι μονόδρομος.
Για διαμονή και στις 2 πόλεις έκλεισα σε airbnb σε πολύ καλές τιμές με αξίολογα σπίτια.
Όσο αφορά το Αουσβιτς
Μπορεί κάποιος να κλείσει με ξεναγό από την Κρακοβία, είτε να πάει μόνος.
Επειδή οι τιμές ήταν αρκετά τσιμπημένες , εγώ προτίμησα να πάω μόνος. Φυσικά για να πας μόνος θα πρέπει να έχεις κάνει κράτηση αρκετό καιρό πριν και φυσικά δεν μπορείς να μπείς ότι ώρα θες.
Για επισκέπτες που δεν πάνε οργανωμένα οι ώρες το καλοκαίρι με φθινόπωρο για να μπείς είναι από τις 7:30 έως τις 9:00 και μετά έχει από το μεσημέρι προς το απόγευμα ( Το χειμώνα έχει ποιο ελαστικό ωράριο). Μετά τις 9 το πρωί αναγκαστικά θα πρέπει να πληρώσετε γκρουπ ξεναγήσεις, Πριν τις 9 είναι Δωρεάν. Υπ' όψιν το λεωφορείο από Κρακοβία για Αουσβιτς κάνει πάνω από μιάμιση ώρα όποτε θα πρέπει να πάρει κανείς το πρώτο που φεύγει γύρω στις 6:45 για να είναι γύρω στις 8:30.
εδώ είναι και το link για να κάνει κανείς κράτηση
https://visit.auschwitz.org/?lang=en ( επιλογή individuals )
Αλατωρυχείο Βιελίτσκα
Για τα αλατορυχεια μπορεί να κάνεις κράτηση από το site και να παραλαβείς το εισητητήριο σου στην είσοδο, ή να βγάλεις εισητηριο εκεινη την ώρα με κάποιο ρίσκο να μην βρέις την ώρα που θες και να πρέπει να περιμένεις. Η εισόδος στα αλατορυχεια γίνετε υποχρεωτικά με group , οπότε διαλέξτε το αγγλόφωνο. Εγώ στα ορυχεία πήγα με το αστικό 304 απο το κέντρο της πόλης και κάνει γύρω στο 20λεπτο
Το site για να κάνετε κράτηση.
https://www.ebilety.kopalnia.pl/gs_rezerwacja.php…
Στο ταξίδι τώρα.
1 μέρα
Η πτήση ήταν πρωινή και έφτασα στο αεροδρομιο σχετικά νωρίς. Από το αεροδρόμιο για το κέντρο της πόλης πήρα το τραινο. Ακολουθήστε της πινακίδες του αεροδρομίου και φτάστε στην αποβάθρα. Εκεί έχει μηχάνημα οπου μπορείς να βγάλεις εισητηριο επιλέγοντας προορισμό τον Kraków Główny ( είναι ο κεντρικός σταθμός της κρακοβίας-πολυ κοντά στο κέντρο / εκει βρίσκονται και τα λεωφορεία για Αουσβιτς και για όποια πέριοχη της Πολωνιας θες, και όχι μόνο)
Εισητήριο μπορείτε να βγάλετε και μέσα στο τρένο, είτε στα μηχανήματα, είτε στο ελεγκτή.
Δυστυχώς ο καιρός δεν μου έκανε την χάρη και η Κρακοβία με υποδέχθηκε με βροχή.
Αφού βρήκα τον χώρο διαμονής μου ( Χίλια ευχαριστώ σε αυτούς που καταργήσαν το roaming ) τακτοποιήθηκα και
το απογευματάκι πήγα για μία πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην παλιά πόλη μίας και η βροχή είχε κάπως σταματήσει.
Μετά από αρκετές περιπλανήσεις ανακάληψα και την υπαίθρια αγορά με αρκετά ντόπια εδέσματα που βρίσκεται πίσω ακριβώς από την Βσιλικη της Παναγίας. Φυσικά και δοκίμασα pierogi ( δεν μπορώ να πω ότι ξετρελάθηκα ) και γύρισα σπίτι μιας και είχα πολυ πρωινό ξύπνημα για να πάω στο Αουσβιτς.
2 μέρα.
Ξύπνημα από τα άγρια χαράματα ( βασικά δεν είχε χαράξει καν) για να πάρω το πρώτο λεωφορείο που πάει στο Αουσβιτς. Εγώ είχα κοιτάξει να δω πως πάει στο σταθμό των λεωφορείων από την προηγούμενη ημέρα γιατί είναι λίγο περίεργη διαδρομή για το πώς θα φτάσεις( πρέπει να περάσει κάτω από μια στοά που βρίσκετε στο σταθμό των τρένων ). Αν δεν το είχα κοιτάξει θα το είχα χάσει γιατί έφαγα αρκετή ώρα για να καταλάβω πως πας από τον σταθμό των τρένων στο σταθμό των λεωφορείων.
Έφτασα λοιπόν 6:15 περιμένωντας να έρθει το λεοφωρειο. Ήρθε το λεωφορείο , και αφού πλήρωσα τον οδηγό ( πλήρωσα με μετρητά γυρω στα 15 -16 ζλότι - δεν θυμαμε αν είχε POS για να πληρώσεις με καρτα-μαλλον όχι ) και εφύγα για Αουσβιτς. Εφτασα γυρω στις 8:20.
Θυμηθείτε το μέρος που σας αφήνει το λεωφορείο γιατί από κει θα το ξαναπάρετε για να επιστρέψετε.
Προχώρησα στην κεντρική είσοδο και εκεί έπρεπε να παραδώσω το σακίδιο μου γιατί απαγορεύεται- Φυσικά και πληρώνεις για την φύλαξη της τσάντας ( όχι πολλά- 4 ζλότι και δέχονται και κάρτα αν δεν έχετε μετρητά )
Περνώντας την είσοδο με το εισητήριο της κράτησης που είχα κάνει από Ελλάδα, στα δεξιά έχει ένα μικρό βιβλιοπωλείο. Εκεί αγόρασα και έναν οδηγό που ήταν στα Ελληνικά για το χώρο του στρατοπέδου σε πολύ καλή τιμή ( γύρω στα 5 ευρώ )
«Arbeit Macht Frei» δηλαδή «η εργασία απελευθερώνει»… Η σιδερένια επιγραφή που «κοσμεί» την πύλη του στρατοπέδου του Άουσβιτς είναι η πρώτη εικόνα που αντικρύζει ο επισκέπτης στο στρατόπεδο συγκέντρωσης στην Πολωνία.
Τι να πει κανείς για το Άουσβιτς. Πραγματικά ανατριχιαστικά τα όσα αντικρίζεις μέσα σε κάθε ένα από τα σπιτάκια του. Από την μια οι φούρνοι που έκαιγαν ανθρώπους, από την άλλη βαλίτσες με τα ονόματα των ανθρώπων που ζούσαν εκεί, πλεξίδες από μαλλιά ακόμα και από μικρά παιδάκια και τόσα ακόμα. Είναι μια εμπειρία που έχει χαραχτεί στο μυαλό μου και στη μνήμη μου όσα ταξίδια και αν προηγήθηκαν, όσα ταξίδια και αν ακολουθήσουν..
Όταν τελειώσει η ξενάγηση στο Άουσβιτς απ' έξω υπάρχει αστικό που σε πάει δωρεάν στο άλλο στρατόπεδο που λέγετε Μπικερναου. Είναι πολύ ποιο μεγάλο σε έκταση από το Αουσβιτσ αλλά αξίζει να πάτε.
Ξαναγύρισα στο σημείο που με άφησε το λεωφορείο το πρωί για να πάρω να γυρίσω πίσω στην Κρακοβία.
Επιστροφή στην Κρακοβία και επιτέλους ο καιρός έφτιαξε όποτε θα μπορούσα να κάνω την βόλτα στην παλιά πόλη με την άνεση μου.
Από τον σταθμό τον λεωφορείων κατευθύνθηκα προς την βόρεια μεριά της παλιάς πόλης. Πρώτο όμορφο κτήριο που συνάντησα είναι το Slowacki Theatre. Το θέατρο Slowacki που χτίστηκε το 1890 με αρχιτεκτονική μπαρόκ.
Λίγο παραδίπλα βρίσκεται η πύλη St. Florian's
Μια πύλη που σε οδηγεί σε μια όμορφη πλευρά της πόλης. Καλλιτέχνες ζωγράφοι εκθέτουν τα έργα τους με καλές τιμές σχετικά με το μέγεθος. Από εκεί ουσιαστικά μπαίνεις στην παλιά πόλη.
Ακολουθώντας τα τοίχοι έφθασα στο Μπάρμπικαν
Το Μπάρμπικαν της Κρακοβίας είναι ένα στρογγυλό φρούριο μπροστά από την Κεντρική Πύλη του Αγίου Φλωριανού και χρησιμοποιόταν ως προπύργιο - παρατηρητήριο. Γύρω του υπήρχε τάφρος για την καλύτερη άμυνα της πόλης. Το κτίριο χτίστηκε περί το 1498 σε γοτθικό ρυθμό και αποτελεί ένα από τα ελάχιστα αμυντικά κτίρια αυτού του τύπου στην Ευρώπη.
Επόμενη στάση η κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης
Η πλατεία είναι τεράστια! Από οποία γωνία και να μπεις ξεχωρίζει η Εκκλησία της Παναγίας και ο πύργος του δημαρχείου.... Στην μέση της πλατείας είναι ένα ακόμα επιβλητικό κτήριο που φιλοξενεί την αγορά. Διαφορά μαγαζάκια με τουριστικά είδη κτλ.
Ο Ναός της Παναγίας, στην ομορφότερη πλατεία της Κρακοβίας.Χρειάζεται να πληρώσετε είσοδο 10zl, μόνο μετρητά, για να την επισκεφθείτε. Ωραία αρχιτεκτονική και πολύ όμορφο εσωτερικό.
Απέναντι βρίσκετε ο πύργος του δημαρχείου( ή ότι έμεινε από το παλιό δημαρχείο ). Δυστυχώς ήταν κλειστός για να ανέβεις. Χτισμένος από πέτρα και τούβλο στα τέλη του 13ου αιώνα, ο τεράστιος γοτθικός πύργος του πρώην Δημαρχείου είναι 70 μέτρα ψηλός και είναι το μόνο κομμάτι που έχει απομείνει από το παλιό δημαρχείο.
Ενδιάμεσα από τον ναός της Παναγίας και τον Πύργο βρίσκεται και η σκεπαστή αγορά. Κτήριο στο κέντρο της μεγάλης πλατείας από τον 13ο αιώνα και μετά . Υπάρχουν αρκετά μαγαζάκια εκεί μέσα γι ´αυτό μην βιαστείτε να αγοράσετε κάτι, δείτε πρώτα όλα τα μαγαζάκια και μετά επιλέξτε τι θα πάρετε και από που. Τα περισσότερα δέχονται πληρωμή με κάρτα.
Συνέχισα προς το κάστρο της Wawel.
Στον δρόμο μου συνάντησα τον Ναό Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
H μεγαλύτερη ιστορική εκκλησία της Κρακοβίας με τα αγάλματα των 12 Αποστόλων στην είσοδο. Είναι το πρώτο μπαρόκ μνημείο της πολωνικής τέχνης. Μια από τις ομορφότερες εκκλησίες στην Πολωνία. Τα βράδια φιλοξενούνται συναυλίες κλασσικής μουσικής, αν σας ενδιαφέρει.
Και ύστερα έφτασα στο κάστρο της Wawel.
Εντυπωσιακό το κάστρο βρίσκεται στις όχθες του Βιστούλα , στο τέλος της βασιλικής οδού. Εκεί υπάρχει ο καθεδρικός ναός, η αίθουσα του θρόνου , το θησαυροφυλάκιο και το παρεκκλήσι του Σιγιμούνδου με τον ολόχρυσο τρούλο! Τον καθεδρικό θα τον επισκεφθόμουν άλλη μέρα.
Προς το παρόν τον θαύμασα απέξω.
Αφού βγήκα από την πίσω μεριά του κάστρο προχώρησα προς το ποταμό Βιστούλα όπου ήταν πολύ όμορφα και έφυγα κατευθείαν σπίτι για ξεκούραση.
Ξανά επέστρεψα το βράδυ στο κάστρο και στην πλατεία της παλιάς πόλης για μερικές βόλτες. Η ατμόσφαιρα ήταν μαγευτική.
Και κάπως έτσι έκλεισε και αυτή η μέρα.
3 μέρα
Σήμερα είχε επίσκεψη στα αλατωρυχεία Βιελίτσκα.
Το αλατωρυχείο της Βιελίτσκα ιδρύθηκε τον 13ο αιώνα καθώς είναι το δεύτερο αρχαιότερο της Ευρώπης. Βρίσκεται στην Βιελίτσκα η οποία απέχει μόλις 15χλμ από την Κρακοβία. Έχει περιληφθεί στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Το αλατωρυχείο βρίσκεται 137 μέτρα κάτω από την γη. Για να κατέβει κάποιος θα πρέπει να έχει υπομονή και αντοχή γιατί ο μόνος τρόπος για να κατέβεις εκεί κάτω είναι τα 800 σκαλοπάτια. Κάτω θα δει πολλές στοές και πολλά δωμάτια με διάφορες αναπαραστάσεις φτιαγμένα από αλάτι, επίσης έχει μια εκκλησία και ένα χώρο για φαγητό. Δεν γίνεται να πάτε Κρακοβία και να μην επισκεφθείτε το συγκεκριμένο αλατωρυχείο. Τρομερή εμπειρία. Στο ανέβασμα έχει ασανσέρ που σε λιγότερο από μισό λεπτό έχεις ανέβει πάλι πάνω.
Επέστρεψα με το ίδιο αστικό που είχα πάρει, και κατέβηκα στο κάστρο της Βαβέλ. Μερικές βόλτες ακόμα στην παλιά πόλη και επιστροφή για ξεκούραση και ύπνο.
4 μέρα
H μέρα ξεκίνησε με βόλτα στην παλία συνοικία των Εβραίων, μιας και το σπίτι που έμενα ήταν πολύ κόντα.
Η παλιά εβραϊκή συνοικία έχει πια λίγους Εβραίους, αν και η κοινότητα διατηρεί πολλές συναγωγές, κάποιες από τις οποίες είναι επισκέψιμες. Στην πλατεία και σε πολλά κτήρια έχουν γυριστεί σκηνές από την ταινία "Η λίστα του Σίντλερ". Υπάρχουν ακόμα αρκετά εβραϊκά εστιατόρια και καταστήματα.
Από κει περπάτησα και ξαναπήγα στο Κάστρο Wawel με σκοπό να επισκευθώ τον Καθεδρικό ναό
Έχετε πρόσβαση και από τις 2 πύλες του κάστρου για να πάτε στον ναό. Το εισιτήριο κοστίζει 2,80 ευρώ και το προμηθεύεστε απέναντι από την πόρτα του ναού. Πολύ ιδιαίτερη αρχιτεκτονική εξωτερικά. Με το ίδιο εισιτήριο μπορείς να επισκεφτείς την κρύπτη με τους βασιλικούς τάφους αλλά και ανεβείτε στο καμπαναριό (η μεγαλύτερη καμπάνα της χώρας, γνωστής ως "Καμπάνα του Σιγισμούνδου" (1520), το βάρος της οποίας φτάνει τους 11 τόνους. Ο Καθεδρικός Ναός της Κρακοβίας είναι αφιερωμένος στους Αγίους Στανίσλαος και Βεντσέσλαος. Πρόκειται για γοτθικό ναό του 14ου αιώνα. Κατά μήκος του ναού υπάρχουν περισσότερα από δεκαπέντε πλευρικά παρεκκλήσια σε γοτθικό ή σε μπαρόκ ρυθμό, όπου είναι ενταφιασμένοι βασιλείς, πρίγκιπες και επίσκοποι
Αρνητικό επίσης που δεν επιτρέπεται η φωτογράφιση εντός του ναού.( Εγώ έβγαλα με το κινητό μερικές )
Αφού περιπλανήθηκα αρκετά στο κάστρο και έξω από αυτό
συνέχισα για το εθνικό μουσείο της Κρακοβίας με σκοπό να δω το έργο του Ντα Βίντσι - Η κυρία με την ερμίνα -Είναι μόνο του σε ένα σκοτεινό δωμάτιο και λάμπει στον χώρο. Εθνικός θησαυρός της Πολωνίας. Το εισητήριο είναι ευτελές. Έχει και άλλα πράγματα να δεις στο μουσείο όπου μεσαιωνικά έπιπλα, πορσελάνες άλλα και πίνακες μοντέρνας τέχνης. Δεν έκατσα πάρα πολύ.
Κατευθύνθηκα προς την παλιά πόλη όπου συνάντησα το Πανεπιστημίου των Γιαγκελλόνων ενός από τα παλαιότερα πανεπιστήμια της Ευρώπης όπου απέξω είχε το άγαλμα του Κοπέρνικου.
Περιπλανήθηκα ξανά στην παλιά πόλη και επέστρεψα σπίτι για ξεκούραση.
Το απόγευμα πήγα στην Ghetto Heroes Square
Στην πλατεία αυτή υπάρχουν 33 καρέκλες .Καθε καρεκλα αντιπροσωπευει 1000 Εβραιους που περιμεναν στο σημειο αυτο για να γινει ο διαχωρισμος τους και να φυγουν με τρενα στα στρατοπεδα συγκεντρωσης. Καθε Εβραιος επαιρνε μια καρεκλα για να καθισει, ενω περιμενε. Φυσικα φευγοντας οι καρεκλες εμεναν πισω αδειες….
Από κει συνέχησα προς την γέφυρα Father Bernatek’s συναντότας την εκκλησία του Αγίου Ιωσήφ- Απο της ποίο όμορφες εκκλήσιες που έχω δεί-
Έφτασα στην πεζογέφυρα Father Bernatek. Ωραία πεζογέφυρα με διάφορα αγάλματα κατά μήκος που δίνουν την εντύπωση ότι αιωρούνται.
Περπάτησα δίπλα στον ποταμό Βιστούλα, είχε είδη αρχίσει να βραδιάζει, έκανα αρκετές βόλτες ακόμα στην παλιά πόλη και κάπως έτσι χαιρέτησα την Κρακοβία.
5 μέρα.
Σηκώθηκα πόλη πρωί για να πάω στο σταθμό των κτελ ( εκεί που πήρα και το λεωφορείο για το Αουσβιτσ ) Εκεί είχα κλείσει από το Ίντερνετ το εισητήριο μου για να πάω Κρακοβία με λεωφορείο με την FLIXBUS στα 4,49 ευρω !!!
https://global.flixbus.com/bus-routes/bus-krakow-warsaw
Πολύ καλή τιμή. Το λεωφορείο έφυγε στην ώρα του. Ήταν καινούργιο και καθαρό. Η διάρκεια του ταξιδίου ήταν γύρω στις 4 ώρες. Βαρσοβία έφτασα κάπου στις 12 το μεσημέρι.
Αφού έφτασα στο διαμέρισμα και άφησα τα πράγματα, έφυγα κατευθείαν για την παλιά πόλη.
Πρώτη στάση η Castle Square (Plac Zamkowy)
Πρόκειται για την αρχή της παλιά πόλης δίπλα στο βασιλικό παλάτι. Η πλατεία αποτελεί την είσοδο στην παλιά πόλη. Είναι το μόνο σημείο που μπορείς να δείς την προπολεμική Βαρσοβία. Χρωματιστά σπίτια, κάστρα και μνημεία συνθέτουν ένα πανέμορφο σκηνικό. Σε ταξιδεύει σε άλλη εποχή.
Περιπλάνηση στα σοκκάκια. Πέρασα από τον ναο Archcathedral Basilica of St. John the Baptist που είναι και ο καθεδρικός ναός. εξωτερικα η εκκλησια ειναι εντυπωσιακη. Εσωτερικα δεν θα σας εντυπωσιασει.
Λίγο παραπέρα είναι η πλατεία αγοράς. Μικρά σοκάκια, πλακόστρωτοι δρόμοι, μαγαζιά. Γραφική πλατεία όπου οι κάτοικοι την την ξαναέχτισαν μετά την καταστροφή του πολέμου. Είναι αξιοθαύμαστο πως από φωτογραφίες που υπάρχουν είχε καταστραφεί το 85% και κατάφεραν μέσα σε περίπου 8 χρόνια να ανοικοδομήσουν πλήρως την παλιά πόλη έτσι ακριβώς όπως ήταν. ... Ότι βλέπετε είναι αντίγραφα των κτιρίων που υπήρχαν. Πολλά αξιοθέατα τριγύρω και το γραφικό συντριβάνι με το άγαλμα της γοργόνας της Βαρσοβίας.
Ο δρόμος με έβγαλε στο φρούριο Barbican.
Φρούριο με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική που χωρίζει την παλιά από την νέα πόλη.Ίδιο στυλ με της Κρακοβιας το Μπαρμπακαν στη Βαρσοβία πολύ επισκεψιμότητα έχει ιδιαίτερο αρχιτεκτονική.
Εξερευνώντας την παλιά πόλη.
Συνάντησα το Μνημείο Εξέγερσης της Βαρσοβίας που βρίσκεται έξω από το ανώτατο δικαστήριο.Ένα μνημείο που συμβολίζει την εξέγερση των Πολωνών ενάντια των Γερμανών κατα την διάρκεια του ΒΠΠ.
Κατευθύνθηκα μετά νότια της παλιάς πόλης που έχει ποιο νεοκλασικά κτήρια.
Πέρασα από τον Ναός Τίμιου Σταυρού. Εδώ βρίσκεται και η καρδιά του Σοπέν.
Και κατέληξα στο άγαλμα του Κοπέρνικου.
Επιστροφή στην παλιά πόλη και μετά από μερικές φωτογραφίες πήρα τον δρόμο του γυρισμού για το σπίτι.
Έπρεπε να διασχίσω μία γέφυρα και αφού είχα φτάσει κάπου στην μέση γύρισα προς τα πίσω σου και η εικόνα που αντίκρισα ήταν συγκλονιστική . Από την αριστερή μεριά έβλεπα την παλιά πόλη και από την δεξιά την μοντέρνα δημιουργώντας ένα μοναδικό πάντρεμα.
6 μέρα
Για αρχή πέρασα από ένα ναό που βρισκόταν κοντά στο σπίτι που έμενα, πήρα το μέτρο και κατέβηκα στο Palace of Culture and Science.
Για τους επισκέπτες ένα επιβλητικό κτήριο. Για τους Πολωνούς ένα αμφιλεγόμενο κτήριο. Δώρο του Στάλιν προς τους Πολωνούς, για το λόγο αυτό ήθελαν να το κατεδαφίσουν μετά την πτώση του καθεστώτος.
Από κει έφυγαμε προορισμό το Πάρκο Lazienki
Υπέροχο πάρκο με ένα παλάτι του 18ου αιώνα μέσα στο νερό (λειτουργεί ως μουσείο με μια μικρή είσοδο) , με ωραίες λίμνες , παγκάκια και ξαπλώστρες για ηλιοθεραπεία, με θερμοκήπια, ένα περίπτερο με ωραία παγωτά και το άγαλμα του Σοπέν. 'Ενα από τα πολλά όμορφα σημεία του πάρκου. Γύρω από το μνημείο υπάρχουν παγάκια που παίζουν μουσική του Σοπέν.
Στην συνέχεια πήγα στο Εθνικό μουσείο της Βαρσοβίας.
Το μεγαλύτερο τμήμα του μουσείου έχει να κάνει με Πολωνικούς πίνακες ζωγραφικής από τον 16ο έως περίπου τον 19ο αιώνα. Στο ισόγειο υπάρχει έκθεση ξύλινων σκαλιστών εκκλησιαστικών τέμπλων περίπου του 14ου αιώνα που πραγματικά αξίζει να δεις.
Αφού έφαγα κάτι επέστρεψα στην παλιά πόλη και ανέβηκα στον Observation Terrace που βρήσκετε δίπλα απο την εκκλήσια της Αγιας Αννας, απέναντι απο το παλάτι.
Μην παραλείψετε, αξιζει να ανεβείτε....η είσοδος ειναι μονο 5 zloty ...αλλα θα σας αποζημίωση η πανέμορφη θέα.
Ξανά επέστρεψα στην παλιά πόλη για μερικές τελευταίες φωτογραφίες και κάπως έτσι τελείωσε και αυτή η μέρα.
Την επομένη έφευγα από Πολωνία.
Για να πας στο αεροδρόμιο Μόντλιν όπου έφευγε η Ryanair δεν υπαρχει αστική συγκοινωνία γιατί ειναι πολύ παραέξω απο την πόλη. Ο μόνος οικονομικός τρόπος ειναι με λεοφωρίο που η στάση του είναι στο Palace of Culture and Science και καλό είναι να έχετε κλείσει τα είσητηρια απο το internet γιατι τα εκδοτήρια είναι μέσα στο κτήριο και είναι λιγο λαβυρινθος μέχρι να τα βρέιτε
Το site για να κλεισετε το εισητηριο του λεωφορείου είναι το
https://www.modlinbus.com/
Και κάπως έτσι τελείωσε και αυτό ταξίδι. Εγώ φυσικά δεν γύρισα πίσω αλλά συνέχισα και πήγα Κιέβο, αλλά αυτό είναι η επόμενη μου ιστορία. Η Πολωνία είναι μια φανταστική χώρα με πολλές ομορφιές, καλό φαί, κουλτούρα και σίγουρα θα ξανά πάω στο κοντινό μέλλον γιατί έχει και άλλα μέρη να ανακαλύψω.
Τα αεροπορικό το έκλεισα με Ryanair απο Αθηνα για Κρακόβία, και με λεωφορείο πήγα Bαρσοβία.
Στην Βαρσοβία για να πας απο την πόλη στο αεροδρόμιο Μοντλιν με λεωφορέιο, έκλεισα στο παρακάτω site
https://www.modlinbus.com/
Το εισητήριο μου για να πάω άπο Κρακοβία στην Βαρσοβία με λεωφορείο της FLIXBUS στα 4,49 ευρω το έκλεισα στο παρακάτω site
https://global.flixbus.com/bus-routes/bus-krakow-warsaw
Φυσικά στην Κρακοβία χρειάζεται κανείς τουλάχιστον 4 μέρες για να δεις τα βασικά όπως η παλιά πόλη, το Αουσβιτς και τα αλατωρυχεία.
Η Πολωνία ως γνωστό δεν έχει ευρώ όποτε εδώ η κάρτα Revolut είναι μονόδρομος.
Για διαμονή και στις 2 πόλεις έκλεισα σε airbnb σε πολύ καλές τιμές με αξίολογα σπίτια.
Όσο αφορά το Αουσβιτς
Μπορεί κάποιος να κλείσει με ξεναγό από την Κρακοβία, είτε να πάει μόνος.
Επειδή οι τιμές ήταν αρκετά τσιμπημένες , εγώ προτίμησα να πάω μόνος. Φυσικά για να πας μόνος θα πρέπει να έχεις κάνει κράτηση αρκετό καιρό πριν και φυσικά δεν μπορείς να μπείς ότι ώρα θες.
Για επισκέπτες που δεν πάνε οργανωμένα οι ώρες το καλοκαίρι με φθινόπωρο για να μπείς είναι από τις 7:30 έως τις 9:00 και μετά έχει από το μεσημέρι προς το απόγευμα ( Το χειμώνα έχει ποιο ελαστικό ωράριο). Μετά τις 9 το πρωί αναγκαστικά θα πρέπει να πληρώσετε γκρουπ ξεναγήσεις, Πριν τις 9 είναι Δωρεάν. Υπ' όψιν το λεωφορείο από Κρακοβία για Αουσβιτς κάνει πάνω από μιάμιση ώρα όποτε θα πρέπει να πάρει κανείς το πρώτο που φεύγει γύρω στις 6:45 για να είναι γύρω στις 8:30.
εδώ είναι και το link για να κάνει κανείς κράτηση
https://visit.auschwitz.org/?lang=en ( επιλογή individuals )
Αλατωρυχείο Βιελίτσκα
Για τα αλατορυχεια μπορεί να κάνεις κράτηση από το site και να παραλαβείς το εισητητήριο σου στην είσοδο, ή να βγάλεις εισητηριο εκεινη την ώρα με κάποιο ρίσκο να μην βρέις την ώρα που θες και να πρέπει να περιμένεις. Η εισόδος στα αλατορυχεια γίνετε υποχρεωτικά με group , οπότε διαλέξτε το αγγλόφωνο. Εγώ στα ορυχεία πήγα με το αστικό 304 απο το κέντρο της πόλης και κάνει γύρω στο 20λεπτο
Το site για να κάνετε κράτηση.
https://www.ebilety.kopalnia.pl/gs_rezerwacja.php…
Στο ταξίδι τώρα.
1 μέρα
Η πτήση ήταν πρωινή και έφτασα στο αεροδρομιο σχετικά νωρίς. Από το αεροδρόμιο για το κέντρο της πόλης πήρα το τραινο. Ακολουθήστε της πινακίδες του αεροδρομίου και φτάστε στην αποβάθρα. Εκεί έχει μηχάνημα οπου μπορείς να βγάλεις εισητηριο επιλέγοντας προορισμό τον Kraków Główny ( είναι ο κεντρικός σταθμός της κρακοβίας-πολυ κοντά στο κέντρο / εκει βρίσκονται και τα λεωφορεία για Αουσβιτς και για όποια πέριοχη της Πολωνιας θες, και όχι μόνο)
Εισητήριο μπορείτε να βγάλετε και μέσα στο τρένο, είτε στα μηχανήματα, είτε στο ελεγκτή.
Δυστυχώς ο καιρός δεν μου έκανε την χάρη και η Κρακοβία με υποδέχθηκε με βροχή.
Αφού βρήκα τον χώρο διαμονής μου ( Χίλια ευχαριστώ σε αυτούς που καταργήσαν το roaming ) τακτοποιήθηκα και
το απογευματάκι πήγα για μία πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην παλιά πόλη μίας και η βροχή είχε κάπως σταματήσει.
Μετά από αρκετές περιπλανήσεις ανακάληψα και την υπαίθρια αγορά με αρκετά ντόπια εδέσματα που βρίσκεται πίσω ακριβώς από την Βσιλικη της Παναγίας. Φυσικά και δοκίμασα pierogi ( δεν μπορώ να πω ότι ξετρελάθηκα ) και γύρισα σπίτι μιας και είχα πολυ πρωινό ξύπνημα για να πάω στο Αουσβιτς.
2 μέρα.
Ξύπνημα από τα άγρια χαράματα ( βασικά δεν είχε χαράξει καν) για να πάρω το πρώτο λεωφορείο που πάει στο Αουσβιτς. Εγώ είχα κοιτάξει να δω πως πάει στο σταθμό των λεωφορείων από την προηγούμενη ημέρα γιατί είναι λίγο περίεργη διαδρομή για το πώς θα φτάσεις( πρέπει να περάσει κάτω από μια στοά που βρίσκετε στο σταθμό των τρένων ). Αν δεν το είχα κοιτάξει θα το είχα χάσει γιατί έφαγα αρκετή ώρα για να καταλάβω πως πας από τον σταθμό των τρένων στο σταθμό των λεωφορείων.
Έφτασα λοιπόν 6:15 περιμένωντας να έρθει το λεοφωρειο. Ήρθε το λεωφορείο , και αφού πλήρωσα τον οδηγό ( πλήρωσα με μετρητά γυρω στα 15 -16 ζλότι - δεν θυμαμε αν είχε POS για να πληρώσεις με καρτα-μαλλον όχι ) και εφύγα για Αουσβιτς. Εφτασα γυρω στις 8:20.
Θυμηθείτε το μέρος που σας αφήνει το λεωφορείο γιατί από κει θα το ξαναπάρετε για να επιστρέψετε.
Προχώρησα στην κεντρική είσοδο και εκεί έπρεπε να παραδώσω το σακίδιο μου γιατί απαγορεύεται- Φυσικά και πληρώνεις για την φύλαξη της τσάντας ( όχι πολλά- 4 ζλότι και δέχονται και κάρτα αν δεν έχετε μετρητά )
Περνώντας την είσοδο με το εισητήριο της κράτησης που είχα κάνει από Ελλάδα, στα δεξιά έχει ένα μικρό βιβλιοπωλείο. Εκεί αγόρασα και έναν οδηγό που ήταν στα Ελληνικά για το χώρο του στρατοπέδου σε πολύ καλή τιμή ( γύρω στα 5 ευρώ )
«Arbeit Macht Frei» δηλαδή «η εργασία απελευθερώνει»… Η σιδερένια επιγραφή που «κοσμεί» την πύλη του στρατοπέδου του Άουσβιτς είναι η πρώτη εικόνα που αντικρύζει ο επισκέπτης στο στρατόπεδο συγκέντρωσης στην Πολωνία.
Τι να πει κανείς για το Άουσβιτς. Πραγματικά ανατριχιαστικά τα όσα αντικρίζεις μέσα σε κάθε ένα από τα σπιτάκια του. Από την μια οι φούρνοι που έκαιγαν ανθρώπους, από την άλλη βαλίτσες με τα ονόματα των ανθρώπων που ζούσαν εκεί, πλεξίδες από μαλλιά ακόμα και από μικρά παιδάκια και τόσα ακόμα. Είναι μια εμπειρία που έχει χαραχτεί στο μυαλό μου και στη μνήμη μου όσα ταξίδια και αν προηγήθηκαν, όσα ταξίδια και αν ακολουθήσουν..
Όταν τελειώσει η ξενάγηση στο Άουσβιτς απ' έξω υπάρχει αστικό που σε πάει δωρεάν στο άλλο στρατόπεδο που λέγετε Μπικερναου. Είναι πολύ ποιο μεγάλο σε έκταση από το Αουσβιτσ αλλά αξίζει να πάτε.
Ξαναγύρισα στο σημείο που με άφησε το λεωφορείο το πρωί για να πάρω να γυρίσω πίσω στην Κρακοβία.
Επιστροφή στην Κρακοβία και επιτέλους ο καιρός έφτιαξε όποτε θα μπορούσα να κάνω την βόλτα στην παλιά πόλη με την άνεση μου.
Από τον σταθμό τον λεωφορείων κατευθύνθηκα προς την βόρεια μεριά της παλιάς πόλης. Πρώτο όμορφο κτήριο που συνάντησα είναι το Slowacki Theatre. Το θέατρο Slowacki που χτίστηκε το 1890 με αρχιτεκτονική μπαρόκ.
Λίγο παραδίπλα βρίσκεται η πύλη St. Florian's
Μια πύλη που σε οδηγεί σε μια όμορφη πλευρά της πόλης. Καλλιτέχνες ζωγράφοι εκθέτουν τα έργα τους με καλές τιμές σχετικά με το μέγεθος. Από εκεί ουσιαστικά μπαίνεις στην παλιά πόλη.
Ακολουθώντας τα τοίχοι έφθασα στο Μπάρμπικαν
Το Μπάρμπικαν της Κρακοβίας είναι ένα στρογγυλό φρούριο μπροστά από την Κεντρική Πύλη του Αγίου Φλωριανού και χρησιμοποιόταν ως προπύργιο - παρατηρητήριο. Γύρω του υπήρχε τάφρος για την καλύτερη άμυνα της πόλης. Το κτίριο χτίστηκε περί το 1498 σε γοτθικό ρυθμό και αποτελεί ένα από τα ελάχιστα αμυντικά κτίρια αυτού του τύπου στην Ευρώπη.
Επόμενη στάση η κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης
Η πλατεία είναι τεράστια! Από οποία γωνία και να μπεις ξεχωρίζει η Εκκλησία της Παναγίας και ο πύργος του δημαρχείου.... Στην μέση της πλατείας είναι ένα ακόμα επιβλητικό κτήριο που φιλοξενεί την αγορά. Διαφορά μαγαζάκια με τουριστικά είδη κτλ.
Ο Ναός της Παναγίας, στην ομορφότερη πλατεία της Κρακοβίας.Χρειάζεται να πληρώσετε είσοδο 10zl, μόνο μετρητά, για να την επισκεφθείτε. Ωραία αρχιτεκτονική και πολύ όμορφο εσωτερικό.
Απέναντι βρίσκετε ο πύργος του δημαρχείου( ή ότι έμεινε από το παλιό δημαρχείο ). Δυστυχώς ήταν κλειστός για να ανέβεις. Χτισμένος από πέτρα και τούβλο στα τέλη του 13ου αιώνα, ο τεράστιος γοτθικός πύργος του πρώην Δημαρχείου είναι 70 μέτρα ψηλός και είναι το μόνο κομμάτι που έχει απομείνει από το παλιό δημαρχείο.
Ενδιάμεσα από τον ναός της Παναγίας και τον Πύργο βρίσκεται και η σκεπαστή αγορά. Κτήριο στο κέντρο της μεγάλης πλατείας από τον 13ο αιώνα και μετά . Υπάρχουν αρκετά μαγαζάκια εκεί μέσα γι ´αυτό μην βιαστείτε να αγοράσετε κάτι, δείτε πρώτα όλα τα μαγαζάκια και μετά επιλέξτε τι θα πάρετε και από που. Τα περισσότερα δέχονται πληρωμή με κάρτα.
Συνέχισα προς το κάστρο της Wawel.
Στον δρόμο μου συνάντησα τον Ναό Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.
H μεγαλύτερη ιστορική εκκλησία της Κρακοβίας με τα αγάλματα των 12 Αποστόλων στην είσοδο. Είναι το πρώτο μπαρόκ μνημείο της πολωνικής τέχνης. Μια από τις ομορφότερες εκκλησίες στην Πολωνία. Τα βράδια φιλοξενούνται συναυλίες κλασσικής μουσικής, αν σας ενδιαφέρει.
Και ύστερα έφτασα στο κάστρο της Wawel.
Εντυπωσιακό το κάστρο βρίσκεται στις όχθες του Βιστούλα , στο τέλος της βασιλικής οδού. Εκεί υπάρχει ο καθεδρικός ναός, η αίθουσα του θρόνου , το θησαυροφυλάκιο και το παρεκκλήσι του Σιγιμούνδου με τον ολόχρυσο τρούλο! Τον καθεδρικό θα τον επισκεφθόμουν άλλη μέρα.
Προς το παρόν τον θαύμασα απέξω.
Αφού βγήκα από την πίσω μεριά του κάστρο προχώρησα προς το ποταμό Βιστούλα όπου ήταν πολύ όμορφα και έφυγα κατευθείαν σπίτι για ξεκούραση.
Ξανά επέστρεψα το βράδυ στο κάστρο και στην πλατεία της παλιάς πόλης για μερικές βόλτες. Η ατμόσφαιρα ήταν μαγευτική.
Και κάπως έτσι έκλεισε και αυτή η μέρα.
3 μέρα
Σήμερα είχε επίσκεψη στα αλατωρυχεία Βιελίτσκα.
Το αλατωρυχείο της Βιελίτσκα ιδρύθηκε τον 13ο αιώνα καθώς είναι το δεύτερο αρχαιότερο της Ευρώπης. Βρίσκεται στην Βιελίτσκα η οποία απέχει μόλις 15χλμ από την Κρακοβία. Έχει περιληφθεί στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Το αλατωρυχείο βρίσκεται 137 μέτρα κάτω από την γη. Για να κατέβει κάποιος θα πρέπει να έχει υπομονή και αντοχή γιατί ο μόνος τρόπος για να κατέβεις εκεί κάτω είναι τα 800 σκαλοπάτια. Κάτω θα δει πολλές στοές και πολλά δωμάτια με διάφορες αναπαραστάσεις φτιαγμένα από αλάτι, επίσης έχει μια εκκλησία και ένα χώρο για φαγητό. Δεν γίνεται να πάτε Κρακοβία και να μην επισκεφθείτε το συγκεκριμένο αλατωρυχείο. Τρομερή εμπειρία. Στο ανέβασμα έχει ασανσέρ που σε λιγότερο από μισό λεπτό έχεις ανέβει πάλι πάνω.
Επέστρεψα με το ίδιο αστικό που είχα πάρει, και κατέβηκα στο κάστρο της Βαβέλ. Μερικές βόλτες ακόμα στην παλιά πόλη και επιστροφή για ξεκούραση και ύπνο.
4 μέρα
H μέρα ξεκίνησε με βόλτα στην παλία συνοικία των Εβραίων, μιας και το σπίτι που έμενα ήταν πολύ κόντα.
Η παλιά εβραϊκή συνοικία έχει πια λίγους Εβραίους, αν και η κοινότητα διατηρεί πολλές συναγωγές, κάποιες από τις οποίες είναι επισκέψιμες. Στην πλατεία και σε πολλά κτήρια έχουν γυριστεί σκηνές από την ταινία "Η λίστα του Σίντλερ". Υπάρχουν ακόμα αρκετά εβραϊκά εστιατόρια και καταστήματα.
Από κει περπάτησα και ξαναπήγα στο Κάστρο Wawel με σκοπό να επισκευθώ τον Καθεδρικό ναό
Έχετε πρόσβαση και από τις 2 πύλες του κάστρου για να πάτε στον ναό. Το εισιτήριο κοστίζει 2,80 ευρώ και το προμηθεύεστε απέναντι από την πόρτα του ναού. Πολύ ιδιαίτερη αρχιτεκτονική εξωτερικά. Με το ίδιο εισιτήριο μπορείς να επισκεφτείς την κρύπτη με τους βασιλικούς τάφους αλλά και ανεβείτε στο καμπαναριό (η μεγαλύτερη καμπάνα της χώρας, γνωστής ως "Καμπάνα του Σιγισμούνδου" (1520), το βάρος της οποίας φτάνει τους 11 τόνους. Ο Καθεδρικός Ναός της Κρακοβίας είναι αφιερωμένος στους Αγίους Στανίσλαος και Βεντσέσλαος. Πρόκειται για γοτθικό ναό του 14ου αιώνα. Κατά μήκος του ναού υπάρχουν περισσότερα από δεκαπέντε πλευρικά παρεκκλήσια σε γοτθικό ή σε μπαρόκ ρυθμό, όπου είναι ενταφιασμένοι βασιλείς, πρίγκιπες και επίσκοποι
Αρνητικό επίσης που δεν επιτρέπεται η φωτογράφιση εντός του ναού.( Εγώ έβγαλα με το κινητό μερικές )
Αφού περιπλανήθηκα αρκετά στο κάστρο και έξω από αυτό
συνέχισα για το εθνικό μουσείο της Κρακοβίας με σκοπό να δω το έργο του Ντα Βίντσι - Η κυρία με την ερμίνα -Είναι μόνο του σε ένα σκοτεινό δωμάτιο και λάμπει στον χώρο. Εθνικός θησαυρός της Πολωνίας. Το εισητήριο είναι ευτελές. Έχει και άλλα πράγματα να δεις στο μουσείο όπου μεσαιωνικά έπιπλα, πορσελάνες άλλα και πίνακες μοντέρνας τέχνης. Δεν έκατσα πάρα πολύ.
Κατευθύνθηκα προς την παλιά πόλη όπου συνάντησα το Πανεπιστημίου των Γιαγκελλόνων ενός από τα παλαιότερα πανεπιστήμια της Ευρώπης όπου απέξω είχε το άγαλμα του Κοπέρνικου.
Περιπλανήθηκα ξανά στην παλιά πόλη και επέστρεψα σπίτι για ξεκούραση.
Το απόγευμα πήγα στην Ghetto Heroes Square
Στην πλατεία αυτή υπάρχουν 33 καρέκλες .Καθε καρεκλα αντιπροσωπευει 1000 Εβραιους που περιμεναν στο σημειο αυτο για να γινει ο διαχωρισμος τους και να φυγουν με τρενα στα στρατοπεδα συγκεντρωσης. Καθε Εβραιος επαιρνε μια καρεκλα για να καθισει, ενω περιμενε. Φυσικα φευγοντας οι καρεκλες εμεναν πισω αδειες….
Από κει συνέχησα προς την γέφυρα Father Bernatek’s συναντότας την εκκλησία του Αγίου Ιωσήφ- Απο της ποίο όμορφες εκκλήσιες που έχω δεί-
Έφτασα στην πεζογέφυρα Father Bernatek. Ωραία πεζογέφυρα με διάφορα αγάλματα κατά μήκος που δίνουν την εντύπωση ότι αιωρούνται.
Περπάτησα δίπλα στον ποταμό Βιστούλα, είχε είδη αρχίσει να βραδιάζει, έκανα αρκετές βόλτες ακόμα στην παλιά πόλη και κάπως έτσι χαιρέτησα την Κρακοβία.
5 μέρα.
Σηκώθηκα πόλη πρωί για να πάω στο σταθμό των κτελ ( εκεί που πήρα και το λεωφορείο για το Αουσβιτσ ) Εκεί είχα κλείσει από το Ίντερνετ το εισητήριο μου για να πάω Κρακοβία με λεωφορείο με την FLIXBUS στα 4,49 ευρω !!!
https://global.flixbus.com/bus-routes/bus-krakow-warsaw
Πολύ καλή τιμή. Το λεωφορείο έφυγε στην ώρα του. Ήταν καινούργιο και καθαρό. Η διάρκεια του ταξιδίου ήταν γύρω στις 4 ώρες. Βαρσοβία έφτασα κάπου στις 12 το μεσημέρι.
Αφού έφτασα στο διαμέρισμα και άφησα τα πράγματα, έφυγα κατευθείαν για την παλιά πόλη.
Πρώτη στάση η Castle Square (Plac Zamkowy)
Πρόκειται για την αρχή της παλιά πόλης δίπλα στο βασιλικό παλάτι. Η πλατεία αποτελεί την είσοδο στην παλιά πόλη. Είναι το μόνο σημείο που μπορείς να δείς την προπολεμική Βαρσοβία. Χρωματιστά σπίτια, κάστρα και μνημεία συνθέτουν ένα πανέμορφο σκηνικό. Σε ταξιδεύει σε άλλη εποχή.
Περιπλάνηση στα σοκκάκια. Πέρασα από τον ναο Archcathedral Basilica of St. John the Baptist που είναι και ο καθεδρικός ναός. εξωτερικα η εκκλησια ειναι εντυπωσιακη. Εσωτερικα δεν θα σας εντυπωσιασει.
Λίγο παραπέρα είναι η πλατεία αγοράς. Μικρά σοκάκια, πλακόστρωτοι δρόμοι, μαγαζιά. Γραφική πλατεία όπου οι κάτοικοι την την ξαναέχτισαν μετά την καταστροφή του πολέμου. Είναι αξιοθαύμαστο πως από φωτογραφίες που υπάρχουν είχε καταστραφεί το 85% και κατάφεραν μέσα σε περίπου 8 χρόνια να ανοικοδομήσουν πλήρως την παλιά πόλη έτσι ακριβώς όπως ήταν. ... Ότι βλέπετε είναι αντίγραφα των κτιρίων που υπήρχαν. Πολλά αξιοθέατα τριγύρω και το γραφικό συντριβάνι με το άγαλμα της γοργόνας της Βαρσοβίας.
Ο δρόμος με έβγαλε στο φρούριο Barbican.
Φρούριο με ιδιαίτερη αρχιτεκτονική που χωρίζει την παλιά από την νέα πόλη.Ίδιο στυλ με της Κρακοβιας το Μπαρμπακαν στη Βαρσοβία πολύ επισκεψιμότητα έχει ιδιαίτερο αρχιτεκτονική.
Εξερευνώντας την παλιά πόλη.
Συνάντησα το Μνημείο Εξέγερσης της Βαρσοβίας που βρίσκεται έξω από το ανώτατο δικαστήριο.Ένα μνημείο που συμβολίζει την εξέγερση των Πολωνών ενάντια των Γερμανών κατα την διάρκεια του ΒΠΠ.
Κατευθύνθηκα μετά νότια της παλιάς πόλης που έχει ποιο νεοκλασικά κτήρια.
Πέρασα από τον Ναός Τίμιου Σταυρού. Εδώ βρίσκεται και η καρδιά του Σοπέν.
Και κατέληξα στο άγαλμα του Κοπέρνικου.
Επιστροφή στην παλιά πόλη και μετά από μερικές φωτογραφίες πήρα τον δρόμο του γυρισμού για το σπίτι.
Έπρεπε να διασχίσω μία γέφυρα και αφού είχα φτάσει κάπου στην μέση γύρισα προς τα πίσω σου και η εικόνα που αντίκρισα ήταν συγκλονιστική . Από την αριστερή μεριά έβλεπα την παλιά πόλη και από την δεξιά την μοντέρνα δημιουργώντας ένα μοναδικό πάντρεμα.
6 μέρα
Για αρχή πέρασα από ένα ναό που βρισκόταν κοντά στο σπίτι που έμενα, πήρα το μέτρο και κατέβηκα στο Palace of Culture and Science.
Για τους επισκέπτες ένα επιβλητικό κτήριο. Για τους Πολωνούς ένα αμφιλεγόμενο κτήριο. Δώρο του Στάλιν προς τους Πολωνούς, για το λόγο αυτό ήθελαν να το κατεδαφίσουν μετά την πτώση του καθεστώτος.
Από κει έφυγαμε προορισμό το Πάρκο Lazienki
Υπέροχο πάρκο με ένα παλάτι του 18ου αιώνα μέσα στο νερό (λειτουργεί ως μουσείο με μια μικρή είσοδο) , με ωραίες λίμνες , παγκάκια και ξαπλώστρες για ηλιοθεραπεία, με θερμοκήπια, ένα περίπτερο με ωραία παγωτά και το άγαλμα του Σοπέν. 'Ενα από τα πολλά όμορφα σημεία του πάρκου. Γύρω από το μνημείο υπάρχουν παγάκια που παίζουν μουσική του Σοπέν.
Στην συνέχεια πήγα στο Εθνικό μουσείο της Βαρσοβίας.
Το μεγαλύτερο τμήμα του μουσείου έχει να κάνει με Πολωνικούς πίνακες ζωγραφικής από τον 16ο έως περίπου τον 19ο αιώνα. Στο ισόγειο υπάρχει έκθεση ξύλινων σκαλιστών εκκλησιαστικών τέμπλων περίπου του 14ου αιώνα που πραγματικά αξίζει να δεις.
Αφού έφαγα κάτι επέστρεψα στην παλιά πόλη και ανέβηκα στον Observation Terrace που βρήσκετε δίπλα απο την εκκλήσια της Αγιας Αννας, απέναντι απο το παλάτι.
Μην παραλείψετε, αξιζει να ανεβείτε....η είσοδος ειναι μονο 5 zloty ...αλλα θα σας αποζημίωση η πανέμορφη θέα.
Ξανά επέστρεψα στην παλιά πόλη για μερικές τελευταίες φωτογραφίες και κάπως έτσι τελείωσε και αυτή η μέρα.
Την επομένη έφευγα από Πολωνία.
Για να πας στο αεροδρόμιο Μόντλιν όπου έφευγε η Ryanair δεν υπαρχει αστική συγκοινωνία γιατί ειναι πολύ παραέξω απο την πόλη. Ο μόνος οικονομικός τρόπος ειναι με λεοφωρίο που η στάση του είναι στο Palace of Culture and Science και καλό είναι να έχετε κλείσει τα είσητηρια απο το internet γιατι τα εκδοτήρια είναι μέσα στο κτήριο και είναι λιγο λαβυρινθος μέχρι να τα βρέιτε
Το site για να κλεισετε το εισητηριο του λεωφορείου είναι το
https://www.modlinbus.com/
Και κάπως έτσι τελείωσε και αυτό ταξίδι. Εγώ φυσικά δεν γύρισα πίσω αλλά συνέχισα και πήγα Κιέβο, αλλά αυτό είναι η επόμενη μου ιστορία. Η Πολωνία είναι μια φανταστική χώρα με πολλές ομορφιές, καλό φαί, κουλτούρα και σίγουρα θα ξανά πάω στο κοντινό μέλλον γιατί έχει και άλλα μέρη να ανακαλύψω.
Attachments
-
328,9 KB Προβολές: 0
-
233,5 KB Προβολές: 0
-
178 KB Προβολές: 0
-
278,1 KB Προβολές: 0
-
285,1 KB Προβολές: 0
-
297,9 KB Προβολές: 0
-
181,9 KB Προβολές: 0
-
171,1 KB Προβολές: 0
-
249 KB Προβολές: 0
-
431,4 KB Προβολές: 0
-
294,5 KB Προβολές: 0
-
239,5 KB Προβολές: 0
-
234,2 KB Προβολές: 0
-
236,7 KB Προβολές: 0
-
187,4 KB Προβολές: 0
-
268,9 KB Προβολές: 0
-
210,3 KB Προβολές: 0
-
155,6 KB Προβολές: 0
Last edited: