Klair
Member
- Μηνύματα
- 2.386
- Likes
- 29.128
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2: Η παραλαβή του αυτοκινήτου και η εξερεύνηση της Floriana
- Κεφάλαιο 3: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 4: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 2o
- Κεφάλαιο 5: Βαλέτα (Il-Belt) Μέρος 3o
- Κεφάλαιο 6: Marsaxlokk-St. Peter΄s Pool-Blue Wall and Grotto Viewpoint
- Κεφάλαιο 7: Ħaġar Qim and Mnajdra Temples
- Κεφάλαιο 8: Blue Grotto (Taħt il-Ħnejja)-Ġnejna Bay-Għajn Tuffieħa-Golden Bay (Ir-Ramla tal-Mixquqa)
- Κεφάλαιο 9: Popeye Village-Saint Agatha's Tower (Torri ta' Sant' Agata)-Coral Lagoon
- Κεφάλαιο 10: Paola (Raħal Ġdid)-Ħal Saflieni Hypogeum-Tarxien Temples (It-Tempji ta' Ħal Tarxien)
- Κεφάλαιο 11: Mosta (Il-Mosta)
- Κεφάλαιο 12: Rabat (Ir-Rabat)
- Κεφάλαιο 13: Mdina (L-Imdina) και βραδινή Sliema
- Κεφάλαιο 14: Senglea (L-Isla)
- Κεφάλαιο 15: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 1ο
- Κεφάλαιο 16: Città Vittoriosa (Il-Birgu) Μέρος 2ο
- Κεφάλαιο 17: Solo απογευματινή βόλτα στο St. Julian΄s
- Κεφάλαιο 18: Valletta by night
- Κεφάλαιο 19: Solo πρωινή βόλτα στο Fort St. Elmo και στην Προκυμαία της Βαλέτας
- Κεφάλαιο 20: Gozo (Għawdex): Mġarr Harbour-Victoria (Il-Belt Victoria/Rabat)
- Κεφάλαιο 21: Gozo (Għawdex): Cittadella (Iċ-Ċittadella)
- Κεφάλαιο 22: Comino (Kemmuna)-Blue Lagoon (Laguna Blu)
- Κεφάλαιο 23: Gozo (Għawdex): Ġgantija Archaeological Park (It-Tempji Tal-Ġgantija)
- Κεφάλαιο 24: Gozo (Għawdex): Dwejra (St. Lawrence)
- Κεφάλαιο 25: Sliema
- Κεφάλαιο 26: Sliema (παλιά πόλη)
Η βραδινή άφιξη και οι πρώτες βόλτες στο St. Julian's
Κυριακή 26 Ιουνίου 2022
Το αεροπλάνο τροχοδρόμησε, με μικρή καθυστέρηση, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Μάλτας στις 20:25 (τοπική ώρα) την Κυριακή 26 Ιουνίου του 2022. Τεράστιες αφίσες, στον εσωτερικό χώρο του αεροδρομίου, σκοπό έχουν να σαγηνεύσουν τον επισκέπτη από την πρώτη κιόλας στιγμή δηλώνοντάς του ότι αυτό που πρόκειται να δει και να ζήσει στα νησιά δε θα σβήσει ποτέ από τη μνήμη του, αφού αυτό το μικροσκοπικό μέρος έχει πολύ πλούσια ιστορία και ιδιαίτερη αρχιτεκτονική.
Η στρατηγική τοποθεσία της Μάλτας, στην καρδιά της Μεσογείου, έχει προσελκύσει κατά τη διάρκεια της ύπαρξής της φίλους και εχθρούς που πολεμούν για αυτήν εδώ και χιλιάδες χρόνια. Από τους ταξιδιώτες της λίθινης εποχής, τους Σταυροφόρους, τους Βρετανούς και άλλους, πολλοί ξένοι έχουν αφήσει το στίγμα τους. Αυτό σημαίνει ότι η χώρα είναι μια μοναδική χρονοκάψουλα με αστείρευτους θησαυρούς πολλούς από τους οποίους είχαμε σκοπό να εξερευνήσουμε τις μέρες παραμονής μας στα νησιά.
Δεν είχαμε να παραλάβουμε αποσκευές οπότε γρήγορα-γρήγορα βγήκαμε έξω για να δρομολογήσουμε τη μεταφορά μας στο ξενοδοχείο. Ζέστη και υγρασία μας άρπαξαν βίαια από τη μούρη και μας υπόταξαν από την πρώτη κιόλας στιγμή καθώς περιμέναμε το Uber να καταφθάσει μπροστά στο έρημο κτίριο του αεροδρομίου. Αλήθεια, πού εξαφανίστηκαν, μονομιάς, όλοι οι επιβάτες;
Καθισμένοι αναπαυτικά στο πίσω κάθισμα του οχήματος, με τον δροσερό αέρα του air condition να στεγνώνει τις μικρές δροσοσταλίδες ιδρώτα που είχαν ήδη προλάβει να σχηματιστούν στα μέτωπά μας, ξεκινήσαμε για την περιοχή San Ġiljan (St. Julian’s) η οποία φημίζεται για την τουριστική βιομηχανία της, με τα πολλά και διαφορετικά εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, τα casinos, τα nightclubs και την ξέφρενη νυχτερινή ζωή.
Από τη διαδρομή, των 15 περίπου χιλιομέτρων, λίγα πράγματα μπορέσαμε να καταλάβουμε μέσα στη νύχτα. Μπαίνοντας, όμως, στην πόλη San Ġiljan και αντιμετωπίζοντας την πυκνή κίνηση αυτοκινήτων και λεωφορείων αισθανθήκαμε ένα σφίξιμο στο στομάχι που δεν ήταν από την πείνα η οποία είχε, ήδη, αρχίσει να μας χτυπάει κουδουνάκια συναγερμού. Ήταν ένα φευγαλέο συναίσθημα ανησυχίας, αβεβαιότητας και ανασφάλειας, που μας κυρίευσε ξαφνικά, βλέποντας το «χάος» της κίνησης που επικρατούσε στους δρόμους της περιοχής που θα μας φιλοξενούσε τα επόμενα πέντε (5) μερόνυχτα. Πώς θα ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της ανάποδης, για εμάς, οδήγησης αύριο που θα παραλάβουμε το δικό μας νοικιασμένο αυτοκίνητο; Για λίγα δευτερόλεπτα πέρασε μπροστά από τα μάτια μου η σκηνή από την ταινία το «Εξπρές του Μεσονυχτίου» (Midnight Express) όπου όλοι οι τρόφιμοι της φυλακής ακολουθούν την ίδια κυκλική πορεία γύρω από έναν στύλο, ενώ ο έγκλειστος πρωταγωνιστής περπατάει την ίδια κυκλική διαδρομή αλλά με αντίθετη φορά από τους υπόλοιπους. Λες, αύριο να μας συμβεί το ίδιο σε κανέναν κυκλικό κόμβο; σκέφτηκα, τρομάζοντας μόνο και με τη σκέψη.
Το ταξί έστριψε στην οδό Schreiber και σταμάτησε μπροστά στην είσοδο του Alexandra Hotel. Πληρώσαμε τα 17 € της κούρσας και διαβαίνοντας τη γυάλινη περιστρεφόμενη πόρτα του ξενοδοχείου βρεθήκαμε στην υποδοχή όπου μια «αυστηρά» επαγγελματίας ρεσεψιονίστ έκανε τα διαδικαστικά για την παραμονή μας στο κατάλυμα. Σε μετρητά ήταν η εξόφληση του λογαριασμού και με δύο κάρτες-κλειδιά στα χέρια ήμασταν, πλέον, έτοιμοι να ανέβουμε στον 5ο όροφο του Alexandra Hotel. Πριν όμως συμβεί αυτό, η ρεσεψιονίστ είχε να μας δώσει επιπλέον πληροφορίες για τις παροχές που περιλαμβάνονταν στην τιμή που ήδη είχαμε καταβάλει. Έτσι, μας ενημέρωσε ότι στον τελευταίο όροφο λειτουργεί πισίνα με ξαπλώστρες γύρω από αυτήν και ότι δίνονται ξεχωριστές πετσέτες. Επίσης, στο υπόγειο του κτιρίου λειτουργεί γυμναστήριο με δεύτερη εσωτερική πισίνα. Το πρωινό σερβίρεται στην τεράστια σάλα του ισογείου όπου υπάρχει μπουφές με μεγάλη ποικιλία εδεσμάτων, φρούτων και γλυκών.
Η έρευνα που είχα κάνει για τα εστιατόρια της περιοχής με είχε οδηγήσει στην απόφαση να προτιμήσω, για το πρώτο βράδυ μας, το Santini Restaurant το οποίο, παρεμπιπτόντως, ανήκει στον όμιλο του Alexandra Hotel. Δίπλα στη ρεσεψιονίστ, όλη αυτήν την ώρα, καθόταν ένας ακόμη υπάλληλος ο οποίος δεν είχε λάβει καθόλου μέρος, μέχρι στιγμής, στη διαδικασία του check in μας. Μόλις, όμως, άκουσε ότι ζητάω πληροφορίες για το Santini «ξύπνησε», ανασκουμπώθηκε, πήρε ύφος χιλίων καρδηναλίων και χρωματίζοντας με φιλικότητα τη φωνή του μας ανακοίνωσε ότι είναι ο μάνατζερ του εν λόγω εστιατορίου. Μάλιστα, μας είπε ότι θα μας οδηγήσει ο ίδιος εκεί και ότι θα δώσει εντολή στον υπεύθυνο να μας κάνει 10% έκπτωση στον λογαριασμό. Τα ΄λεγε δεν τα ΄λεγε όλα αυτά εμείς είχαμε πάρει απόφαση, από την Αθήνα ακόμη, πως θα τρώγαμε εκεί το πρώτο βράδυ, αφού το μαγαζί έχει πολύ καλές κριτικές για το φαγητό του και βρίσκεται στο διπλανό τετράγωνο από το ξενοδοχείο, γεγονός που μας διευκόλυνε αφάνταστα την ώρα που φτάσαμε στο San Ġiljan.
Ανεβήκαμε στο δωμάτιο για ένα γρήγορο φρεσκάρισμα και στη συνέχεια ο μάνατζερ μας συνόδευσε μέχρι το Santini Restaurant όπου η εξυπηρέτηση ήταν άψογη από το προσωπικό, το φαγητό αρκετά ικανοποιητικό, και ο λογαριασμός πολύ φιλικός για αυτά που παραγγείλαμε (39,50 €)
Η συνέχεια της βραδιάς είχε βόλτα στην καρδιά της διασκέδασης, στο Paceville. Όλοι οι δρόμοι γύρω από το ξενοδοχείο μας διαθέτουν πληθώρα εστιατορίων και bars. Η πεμπτουσία της νυχτερινής ζωής στη Μάλτα είναι συνυφασμένη με τη συγκεκριμένη περιοχή όπου οι ντόπιοι συγχρωτίζονται και συναναστρέφονται με τους τουρίστες δημιουργώντας μικρά πάρτι, ακόμα και στη μέση του δρόμου, τα οποία μπορεί να κρατήσουν μέχρι το πρωί. Κάθε βράδυ, επιστρέφοντας στη γειτονιά μας από τις εξορμήσεις μας στο νησί, δεν μπορούσαμε να διασχίσουμε τους δρόμους με το αυτοκίνητο γιατί το οδόστρωμα ήταν κατειλημμένο από νεαρούς και νεαρές που κάθονταν, είτε όρθιοι είτε κάτω στην άσφαλτο, έξω από κάποιο bar. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τί συμβαίνει εδώ τους χειμερινούς μήνες, αλλά το καλοκαίρι όλη η περιοχή είναι μια πολύβουη κυψέλη με το ακούραστο μελίσσι της να μην ξεκουράζεται ποτέ. Εμάς δεν μας κούρασε αυτή η αέναη κίνηση και ζωντάνια της περιοχής. Μετά από τόσους δύσκολους μήνες αποξένωσης και εγκλεισμού, λόγω πανδημίας, μπορώ να πω ότι το είχαμε ανάγκη να βρεθούμε ανάμεσα σε ζωντανούς και χαρούμενους ανθρώπους.
Παρόλο που δεν μας αντιπροσωπεύει, πια, αυτού του είδους η διασκέδαση (τα έχουμε ζήσει κατά κόρον στα νιάτα μας και είμαστε χορτάτοι) φροντίζουμε σε κάθε μας ταξίδι να ανακατευτούμε με το πλήθος και να αφουγκραστούμε, όσο αυτό είναι δυνατόν, τους ρυθμούς και τις συνήθειες των ντόπιων. Έτσι, σε αυτήν τη νυχτερινή μας βόλτα βρεθήκαμε στην Paceville Piazza στην οποία επικρατούσε το αδιαχώρητο. Ο Triq San Gorg (St. George’s Road) είναι η κεντρική αρτηρία του οργανισμού της διασκέδασης που μεταφέρει τον παλμό και τη ζωντάνια και στα υπόλοιπα αγγεία-δρόμους της περιοχής. Χαοτικά clubs και bars πλαισιώνουν τον δρόμο, ο οποίος γίνεται όλο και πιο στενός καταλήγοντας σε σκαλιά, με τον κόσμο να συνωστίζεται στα «μπαλκόνια» με τις μπάρες και τα ψηλά σκαμπό.
Καταλήξαμε στο Bay Street Shopping Complex, το μεγαλύτερο εμπορικό συγκρότημα του νησιού, και καθίσαμε να πάρουμε μια ανάσα πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.
Όσο προχωρούσε η νύχτα τόσο οι θαμώνες και το κέφι πολλαπλασιάζονταν. Μη θέλοντας να ακολουθήσουμε διαφορετική πορεία κάναμε ακριβώς την ίδια διαδρομή, μυρίζοντας τα χνώτα και αγγίζοντας τυχαία τα ξαναμένα κορμιά των ανθρώπων που βρίσκονταν σε ντελίριο ενθουσιασμού και στο αποκορύφωμα της διασκέδασης.
Μπορεί σήμερα το St. Julian's να είναι ένα σύγχρονο τουριστικό hotspot και να διαθέτει ουρανοξύστες, ωστόσο αυτή η περιοχή του νησιού κουβαλάει μια μακροχρόνια και πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Πίσω, στα τέλη του 1700, η Μάλτα ήταν υπό γαλλική κυριαρχία και ήταν ακριβώς σε αυτό το μέρος που τα γαλλικά στρατεύματα αποβιβάστηκαν για πρώτη φορά και ξεκίνησαν την κατοχή τους. Η ιστορία μας δείχνει ότι το St Julian's ήταν η πρώτη πόλη που κατακτήθηκε από τους Γάλλους. Ήταν το 1798, όταν ο στρατηγός Claude Henri Vabois αποβιβάστηκε με τους στρατιώτες του ακριβώς στη μέση του κόλπου Spinola ο οποίος αποτελεί, πλέον, τουριστικό αξιοθέατο και κατακλύζεται από πολλούς λάτρεις της παραλίας.
Σύραμε για αρκετή ακόμα ώρα τα βήματά μας στους δρόμους της περιοχής η οποία σήμερα γνωρίζει μια αλματώδη οικοδομική ανάπτυξη. Είδαμε έτοιμους ουρανοξύστες να «τρυπούν» με το ύψος τους τον ουρανό του νησιού, αλλά και πολλούς ακόμα να βρίσκονται στα σκαριά προς ανέγερση. Σε λίγα χρόνια το St. Julian's θα αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, το «Μανχάταν» της Μάλτας αν κρίνουμε σύμφωνα με τον οικοδομικό οργασμό που είδαμε, με τα ίδια μας τα μάτια, να βρίσκεται σε εξέλιξη. Η νύχτα είχε προχωρήσει πολύ όταν επιστρέψαμε στο δωμάτιο. Δώσαμε φουλ «γκάζια» στο air condition γιατί η ζέστη ήταν απερίγραπτη και απάλευτη και την πέσαμε για ξεκούραση.
Υ.Γ. Η Μάλτα είναι μικρό και πυκνοκατοικημένο νησιωτικό κράτος αποτελούμενο από ένα αρχιπέλαγος επτά (7) νησιών που βρίσκονται στο μέσον της Μεσογείου Θάλασσας. Στον τίτλο της ιστορίας έχω χρησιμοποιήσει, όμως, ενικό αριθμό (νησί) για χάρη της ομοιοκαταληξίας
Κυριακή 26 Ιουνίου 2022
Το αεροπλάνο τροχοδρόμησε, με μικρή καθυστέρηση, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Μάλτας στις 20:25 (τοπική ώρα) την Κυριακή 26 Ιουνίου του 2022. Τεράστιες αφίσες, στον εσωτερικό χώρο του αεροδρομίου, σκοπό έχουν να σαγηνεύσουν τον επισκέπτη από την πρώτη κιόλας στιγμή δηλώνοντάς του ότι αυτό που πρόκειται να δει και να ζήσει στα νησιά δε θα σβήσει ποτέ από τη μνήμη του, αφού αυτό το μικροσκοπικό μέρος έχει πολύ πλούσια ιστορία και ιδιαίτερη αρχιτεκτονική.
Η στρατηγική τοποθεσία της Μάλτας, στην καρδιά της Μεσογείου, έχει προσελκύσει κατά τη διάρκεια της ύπαρξής της φίλους και εχθρούς που πολεμούν για αυτήν εδώ και χιλιάδες χρόνια. Από τους ταξιδιώτες της λίθινης εποχής, τους Σταυροφόρους, τους Βρετανούς και άλλους, πολλοί ξένοι έχουν αφήσει το στίγμα τους. Αυτό σημαίνει ότι η χώρα είναι μια μοναδική χρονοκάψουλα με αστείρευτους θησαυρούς πολλούς από τους οποίους είχαμε σκοπό να εξερευνήσουμε τις μέρες παραμονής μας στα νησιά.
Δεν είχαμε να παραλάβουμε αποσκευές οπότε γρήγορα-γρήγορα βγήκαμε έξω για να δρομολογήσουμε τη μεταφορά μας στο ξενοδοχείο. Ζέστη και υγρασία μας άρπαξαν βίαια από τη μούρη και μας υπόταξαν από την πρώτη κιόλας στιγμή καθώς περιμέναμε το Uber να καταφθάσει μπροστά στο έρημο κτίριο του αεροδρομίου. Αλήθεια, πού εξαφανίστηκαν, μονομιάς, όλοι οι επιβάτες;
Καθισμένοι αναπαυτικά στο πίσω κάθισμα του οχήματος, με τον δροσερό αέρα του air condition να στεγνώνει τις μικρές δροσοσταλίδες ιδρώτα που είχαν ήδη προλάβει να σχηματιστούν στα μέτωπά μας, ξεκινήσαμε για την περιοχή San Ġiljan (St. Julian’s) η οποία φημίζεται για την τουριστική βιομηχανία της, με τα πολλά και διαφορετικά εστιατόρια, τα ξενοδοχεία, τα casinos, τα nightclubs και την ξέφρενη νυχτερινή ζωή.
Από τη διαδρομή, των 15 περίπου χιλιομέτρων, λίγα πράγματα μπορέσαμε να καταλάβουμε μέσα στη νύχτα. Μπαίνοντας, όμως, στην πόλη San Ġiljan και αντιμετωπίζοντας την πυκνή κίνηση αυτοκινήτων και λεωφορείων αισθανθήκαμε ένα σφίξιμο στο στομάχι που δεν ήταν από την πείνα η οποία είχε, ήδη, αρχίσει να μας χτυπάει κουδουνάκια συναγερμού. Ήταν ένα φευγαλέο συναίσθημα ανησυχίας, αβεβαιότητας και ανασφάλειας, που μας κυρίευσε ξαφνικά, βλέποντας το «χάος» της κίνησης που επικρατούσε στους δρόμους της περιοχής που θα μας φιλοξενούσε τα επόμενα πέντε (5) μερόνυχτα. Πώς θα ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της ανάποδης, για εμάς, οδήγησης αύριο που θα παραλάβουμε το δικό μας νοικιασμένο αυτοκίνητο; Για λίγα δευτερόλεπτα πέρασε μπροστά από τα μάτια μου η σκηνή από την ταινία το «Εξπρές του Μεσονυχτίου» (Midnight Express) όπου όλοι οι τρόφιμοι της φυλακής ακολουθούν την ίδια κυκλική πορεία γύρω από έναν στύλο, ενώ ο έγκλειστος πρωταγωνιστής περπατάει την ίδια κυκλική διαδρομή αλλά με αντίθετη φορά από τους υπόλοιπους. Λες, αύριο να μας συμβεί το ίδιο σε κανέναν κυκλικό κόμβο; σκέφτηκα, τρομάζοντας μόνο και με τη σκέψη.
Το ταξί έστριψε στην οδό Schreiber και σταμάτησε μπροστά στην είσοδο του Alexandra Hotel. Πληρώσαμε τα 17 € της κούρσας και διαβαίνοντας τη γυάλινη περιστρεφόμενη πόρτα του ξενοδοχείου βρεθήκαμε στην υποδοχή όπου μια «αυστηρά» επαγγελματίας ρεσεψιονίστ έκανε τα διαδικαστικά για την παραμονή μας στο κατάλυμα. Σε μετρητά ήταν η εξόφληση του λογαριασμού και με δύο κάρτες-κλειδιά στα χέρια ήμασταν, πλέον, έτοιμοι να ανέβουμε στον 5ο όροφο του Alexandra Hotel. Πριν όμως συμβεί αυτό, η ρεσεψιονίστ είχε να μας δώσει επιπλέον πληροφορίες για τις παροχές που περιλαμβάνονταν στην τιμή που ήδη είχαμε καταβάλει. Έτσι, μας ενημέρωσε ότι στον τελευταίο όροφο λειτουργεί πισίνα με ξαπλώστρες γύρω από αυτήν και ότι δίνονται ξεχωριστές πετσέτες. Επίσης, στο υπόγειο του κτιρίου λειτουργεί γυμναστήριο με δεύτερη εσωτερική πισίνα. Το πρωινό σερβίρεται στην τεράστια σάλα του ισογείου όπου υπάρχει μπουφές με μεγάλη ποικιλία εδεσμάτων, φρούτων και γλυκών.
Η έρευνα που είχα κάνει για τα εστιατόρια της περιοχής με είχε οδηγήσει στην απόφαση να προτιμήσω, για το πρώτο βράδυ μας, το Santini Restaurant το οποίο, παρεμπιπτόντως, ανήκει στον όμιλο του Alexandra Hotel. Δίπλα στη ρεσεψιονίστ, όλη αυτήν την ώρα, καθόταν ένας ακόμη υπάλληλος ο οποίος δεν είχε λάβει καθόλου μέρος, μέχρι στιγμής, στη διαδικασία του check in μας. Μόλις, όμως, άκουσε ότι ζητάω πληροφορίες για το Santini «ξύπνησε», ανασκουμπώθηκε, πήρε ύφος χιλίων καρδηναλίων και χρωματίζοντας με φιλικότητα τη φωνή του μας ανακοίνωσε ότι είναι ο μάνατζερ του εν λόγω εστιατορίου. Μάλιστα, μας είπε ότι θα μας οδηγήσει ο ίδιος εκεί και ότι θα δώσει εντολή στον υπεύθυνο να μας κάνει 10% έκπτωση στον λογαριασμό. Τα ΄λεγε δεν τα ΄λεγε όλα αυτά εμείς είχαμε πάρει απόφαση, από την Αθήνα ακόμη, πως θα τρώγαμε εκεί το πρώτο βράδυ, αφού το μαγαζί έχει πολύ καλές κριτικές για το φαγητό του και βρίσκεται στο διπλανό τετράγωνο από το ξενοδοχείο, γεγονός που μας διευκόλυνε αφάνταστα την ώρα που φτάσαμε στο San Ġiljan.
Ανεβήκαμε στο δωμάτιο για ένα γρήγορο φρεσκάρισμα και στη συνέχεια ο μάνατζερ μας συνόδευσε μέχρι το Santini Restaurant όπου η εξυπηρέτηση ήταν άψογη από το προσωπικό, το φαγητό αρκετά ικανοποιητικό, και ο λογαριασμός πολύ φιλικός για αυτά που παραγγείλαμε (39,50 €)
Frittura Calamari
Spaghetti alle Vongole
Η συνέχεια της βραδιάς είχε βόλτα στην καρδιά της διασκέδασης, στο Paceville. Όλοι οι δρόμοι γύρω από το ξενοδοχείο μας διαθέτουν πληθώρα εστιατορίων και bars. Η πεμπτουσία της νυχτερινής ζωής στη Μάλτα είναι συνυφασμένη με τη συγκεκριμένη περιοχή όπου οι ντόπιοι συγχρωτίζονται και συναναστρέφονται με τους τουρίστες δημιουργώντας μικρά πάρτι, ακόμα και στη μέση του δρόμου, τα οποία μπορεί να κρατήσουν μέχρι το πρωί. Κάθε βράδυ, επιστρέφοντας στη γειτονιά μας από τις εξορμήσεις μας στο νησί, δεν μπορούσαμε να διασχίσουμε τους δρόμους με το αυτοκίνητο γιατί το οδόστρωμα ήταν κατειλημμένο από νεαρούς και νεαρές που κάθονταν, είτε όρθιοι είτε κάτω στην άσφαλτο, έξω από κάποιο bar. Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τί συμβαίνει εδώ τους χειμερινούς μήνες, αλλά το καλοκαίρι όλη η περιοχή είναι μια πολύβουη κυψέλη με το ακούραστο μελίσσι της να μην ξεκουράζεται ποτέ. Εμάς δεν μας κούρασε αυτή η αέναη κίνηση και ζωντάνια της περιοχής. Μετά από τόσους δύσκολους μήνες αποξένωσης και εγκλεισμού, λόγω πανδημίας, μπορώ να πω ότι το είχαμε ανάγκη να βρεθούμε ανάμεσα σε ζωντανούς και χαρούμενους ανθρώπους.
Παρόλο που δεν μας αντιπροσωπεύει, πια, αυτού του είδους η διασκέδαση (τα έχουμε ζήσει κατά κόρον στα νιάτα μας και είμαστε χορτάτοι) φροντίζουμε σε κάθε μας ταξίδι να ανακατευτούμε με το πλήθος και να αφουγκραστούμε, όσο αυτό είναι δυνατόν, τους ρυθμούς και τις συνήθειες των ντόπιων. Έτσι, σε αυτήν τη νυχτερινή μας βόλτα βρεθήκαμε στην Paceville Piazza στην οποία επικρατούσε το αδιαχώρητο. Ο Triq San Gorg (St. George’s Road) είναι η κεντρική αρτηρία του οργανισμού της διασκέδασης που μεταφέρει τον παλμό και τη ζωντάνια και στα υπόλοιπα αγγεία-δρόμους της περιοχής. Χαοτικά clubs και bars πλαισιώνουν τον δρόμο, ο οποίος γίνεται όλο και πιο στενός καταλήγοντας σε σκαλιά, με τον κόσμο να συνωστίζεται στα «μπαλκόνια» με τις μπάρες και τα ψηλά σκαμπό.
Καταλήξαμε στο Bay Street Shopping Complex, το μεγαλύτερο εμπορικό συγκρότημα του νησιού, και καθίσαμε να πάρουμε μια ανάσα πριν επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο.
Όσο προχωρούσε η νύχτα τόσο οι θαμώνες και το κέφι πολλαπλασιάζονταν. Μη θέλοντας να ακολουθήσουμε διαφορετική πορεία κάναμε ακριβώς την ίδια διαδρομή, μυρίζοντας τα χνώτα και αγγίζοντας τυχαία τα ξαναμένα κορμιά των ανθρώπων που βρίσκονταν σε ντελίριο ενθουσιασμού και στο αποκορύφωμα της διασκέδασης.
Μπορεί σήμερα το St. Julian's να είναι ένα σύγχρονο τουριστικό hotspot και να διαθέτει ουρανοξύστες, ωστόσο αυτή η περιοχή του νησιού κουβαλάει μια μακροχρόνια και πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Πίσω, στα τέλη του 1700, η Μάλτα ήταν υπό γαλλική κυριαρχία και ήταν ακριβώς σε αυτό το μέρος που τα γαλλικά στρατεύματα αποβιβάστηκαν για πρώτη φορά και ξεκίνησαν την κατοχή τους. Η ιστορία μας δείχνει ότι το St Julian's ήταν η πρώτη πόλη που κατακτήθηκε από τους Γάλλους. Ήταν το 1798, όταν ο στρατηγός Claude Henri Vabois αποβιβάστηκε με τους στρατιώτες του ακριβώς στη μέση του κόλπου Spinola ο οποίος αποτελεί, πλέον, τουριστικό αξιοθέατο και κατακλύζεται από πολλούς λάτρεις της παραλίας.
Σύραμε για αρκετή ακόμα ώρα τα βήματά μας στους δρόμους της περιοχής η οποία σήμερα γνωρίζει μια αλματώδη οικοδομική ανάπτυξη. Είδαμε έτοιμους ουρανοξύστες να «τρυπούν» με το ύψος τους τον ουρανό του νησιού, αλλά και πολλούς ακόμα να βρίσκονται στα σκαριά προς ανέγερση. Σε λίγα χρόνια το St. Julian's θα αποτελεί, κατά τη γνώμη μου, το «Μανχάταν» της Μάλτας αν κρίνουμε σύμφωνα με τον οικοδομικό οργασμό που είδαμε, με τα ίδια μας τα μάτια, να βρίσκεται σε εξέλιξη. Η νύχτα είχε προχωρήσει πολύ όταν επιστρέψαμε στο δωμάτιο. Δώσαμε φουλ «γκάζια» στο air condition γιατί η ζέστη ήταν απερίγραπτη και απάλευτη και την πέσαμε για ξεκούραση.
Υ.Γ. Η Μάλτα είναι μικρό και πυκνοκατοικημένο νησιωτικό κράτος αποτελούμενο από ένα αρχιπέλαγος επτά (7) νησιών που βρίσκονται στο μέσον της Μεσογείου Θάλασσας. Στον τίτλο της ιστορίας έχω χρησιμοποιήσει, όμως, ενικό αριθμό (νησί) για χάρη της ομοιοκαταληξίας
Last edited: