Πτώχευση - Αφερεγγυότητα & Επαγγελματική Αστ. Ευθύνη Ταξιδιωτικού Πράκτορα

Travelsafe

Member
Μηνύματα
122
Likes
117
Επόμενο Ταξίδι
Όχι στον ... άλλο κόσμο!
Ταξίδι-Όνειρο
3 χρόνια Θιβέτ & Ινδίες
Με αφορμή τα σημερινά δημοσιεύματα για την υποβολή αίτησης πτώχευσης του 3ου μεγαλύτερου ταξ/κού πρακτορείου της Γερμανίας, FTI γράφω το παρακάτω «σεντόνι».
Ακόμη περιμένω τον Webmaster μου ν΄ ανεβάσουμε το Travelsafe.gr με νέο look & σε mobile friendly έκδοση..

Στην ΕΕ τα ταξιδιωτικά γραφεία που οργανώνουν ή πωλούν οργανωμένες εκδρομές άλλων ταξιδιωτικών γραφείων υποχρεούνται σύμφωνα με το Νόμο ν’ ασφαλίζονται για την Επαγγ/τική Αστ. τους Ευθύνη. Στη χώρα μας για ν’ αδειοδοτηθεί ένας πράκτορας καταβάλλει εγγυητική επιστολή της τάξεως των 5.000€ υποχρεούται δε να προσκομίσει και το συμβόλαιο της ασφαλιστικής που του καλύπτει την ΕΑΕ.
Μην κοιτάτε μόνο το ποια εταιρεία έχει τα φθηνότερα ασφάλιστρα ή το πόσο καλή είναι στις ταξιδιωτικές. Εάν αγοράζετε πακέτα διακοπών στην Ελλάδα ή αλλαχού, ενδιαφερθείτε να δείτε αν το πρακτορείο είναι ασφαλισμένο απέναντι σας. Τώρα αν μόνοι σας οργανώνετε τις διακοπές σας η ευθύνη βαρύνει εσάς αποκλειστικά.

Τέτοια συμβόλαια καλύπτουν 4 κινδύνους: 1. Υλικές Ζημιές ή και Σωματικές Βλάβες Αν δηλδ με υπαιτιότητα του προξενηθούν τα προαναφερθέντα, είναι υποχρεωμένο ν’ αποζημιώσει οικονομικά τα όσα προκάλεσε. 2. Πτώχευση: Η πτώχευση τεκμαίρεται με δικαστική απόφαση και καταβάλλονται χρηματικές αποζημιώσεις για όσα ξαναπλήρωσε ο ταξιδιώτης μέχρι να επιστρέψει στο τόπο της μόνιμης κατοικίας του, είτε να του επιστραφούν οι προκαταβολές που έχει δώσει για ένα μελλοντικό ταξίδι. 3. Αφερεγγυότητα: Είναι η δυσχερής κατάσταση του πρακτορείου (πρόσκαιρη ορισμένες φορές) όπου δεν μπορεί να πληρώσει οικονομικές υποχρεώσεις του σε προμηθευτές (Ξενοδόχους, Αεροπορικές κλπ.), οπότε αδυνατεί να προσφέρει τις υποσχεμένες υπηρεσίες. Με τα προβλεπόμενα από το συμβόλαιο κεφάλαια, αποζημιώνονται οι πελάτες του (συνήθως εκείνοι που πλήρωσαν αλλά το ταξίδι τους δεν ξεκίνησε). Προπαθείται εδώ να καλυφθεί ασφαλιστικά η χρονική διαδικασία που μεσολαβείς μέχρι την οριστική πτώχευση. 4. Οικονομικές Απώλειες: Όταν πχ συμβεί overbooking και κάποιος βρίσκει εναλλακτικό κατάλυμα μόνος του, κακή περιγραφή ξενοδοχείου (πχ walking Distance) από Μουσείο, παραλία κλπ που κάποιος αναγκάζεται να πάρει συγκοινωνίες, νοικιάσει αυτοκίνητο και πάει λέγοντας.

Με επαγγελματικές ΑΕ καλύπτονται πολλές επαγγελματικές δραστηριότητες ( Ιατροί για malpractice, Δικηγόροι, Ταξ/κοί Πράκτορες, Αρχιτέκτονες, Πολ. Μηχανικοί, Υδραυλικοί, Ηλεκτρολόγοι, Ασφαλιστές κλπ). Η παραδοχή είναι ότι πρόκειται για εργασίες που απαιτούν πνευματική συγκέντρωση, οπότε καλύπτονται οι αρνητικές συνέπειες από λάθη, αμέλεια και παραλείψεις από τη συνήθη τους καλή ενασχόληση. ΔΕΝ καλύπτεται ο Δόλος και η Βαρεία Αμέλεια.

Στο προκείμενο τα πρακτορεία υποχρεούνται ν’ ασφαλίζουν τα πακέτα υπηρεσιών και όχι τόσο μια απλή υπηρεσία. Δηλ. μία αεροπορική /ακτοπλοϊκή κράτηση, ή μιάς ξενοδοχειακής κράτησης.

Καλό είναι να κοιτάτε την αναφορά στον αριθ. Συμβολαίου και το όνομα της Ασφαλιστικής στα διαφημιστικά έντυπα. Όσο μεγαλύτερο το πρακτορείο τόσο μεγαλύτερα τα κεφάλαια κάλυψης θα έπρεπε να έχει. Αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Τα συμβόλαια του είδους δεν τα δίνουν όλες οι ασφαλιστικές. Κάποιες προσφέρουν γκάμα κεφαλαίων κάλυψης. Άλλες όχι.

Μία λανθασμένη πρακτική είναι εκείνων των πρακτορείων που πωλούν πακέτα μεγαλύτερων Tour Operator.
Επειδή ο δεύτερος έχει συμβόλαιο και κοινοποιεί τους ταξιδεύοντες ο μικρός δεν κοινοποιεί το κόσμο αυτόν στην ασφαλιστική του. Έτσι αν η στραβή κάτσει με υπαιτιότητα του, τότε τη ζημιά οφείλει να τη πληρώσει απ’ τη τσέπη του. Το πόσο σοβαρός είναι θα φανεί αν αποζημιώσει το πελάτη.
Τέτοια συμβαίνουν όχι, συχνά, αλλά συμβαίνουν. Οι ασφαλιστικές έχουν 2 τρόπους να χρεώσουν το πράκτορα πελάτη τους. Α) Σύμφωνα με την εκτίμηση του πράκτορα και τον ελάχιστο αριθμό ταξιδιωτών που θα διακινήσει.
Εδώ μπορεί ένα γραφείο να «γλυτώνει» ασφάλιστρα μη δηλώνοντας όλα τα άτομα που διακινεί. Το φαινόμενο θ’ αποκαλυφθεί από τους τζίρους του – εφ’ όσον τους ζητήσει η ασφαλιστική, που μπορεί αν οι διαφορές είναι κραυγαλέες να μην αποζημιώσει. Β) Με Βάσει τους τζίρους από τους ισολογισμούς του. Πιο ασφαλής και δίκαιος τρόπος χρέωσης που οδηγεί όμως σε ακριβότερα ασφάλιστρα…

Όσο πιο μεγάλα τα γραφεία τόσο πιο δυνατές οι κανονιές….
Στο προκείμενο. Το FTI είχε περί τους 11.000 εργαζόμενους. Πήρε δάνεια το καιρό της πανδημίας αλλά δεν κατάφερε ν’ ανακάμψει. Έμεινε πίσω οικονομικά και υπέβαλε αίτηση πτώχευσης. Οπότε βρίσκεται στη φάση της αφερεγγυότητας (insolvency) όπως πολύ σωστά αναφέρουν τα ξένα sites. Τα δικά μας γράφουν για πτώχευση.

Πρακτικά μένει κόσμος «αμανάτι» που δεν θα έρθει κανένα τσάρτερ να τον φέρει πίσω. Στην Ελλάδα είναι περί τις 7.500 νοματαίοι. Μερικές φορές η ασφαλιστική αναθέτει σε άλλο πράκτορα να αναλάβει τον επαναπατρισμό τους και φυσικά του καταβάλει τα έξοδα. Διαφορετικά απ’ τσέπη τους πληρώνουν και απευθύνονται μετά.
Στο παρελθόν οι εταιρείες τσάρτερ, από το καθαρό ναύλο που εισέπρατταν είχαν δημιουργήσει ένα ταμείο αλληλεγγύης για τέτοιες έκτακτες και δυσάρεστες καταστάσεις. Έτσι μέσω αυτού δίναν την εντολή - αν πχ μια εταιρεία από Κρήτη πχ είχε κάποιες θέσεις κενές, να παραλάβει ισάριθμούς άτυχους και να πληρωθεί το ναύλο μέσω του ταμείου αυτού. Με το τρόπο αυτό διευκόλυναν μέρος των άτυχων. Επειδή τα σημάδια της οικονομικής δυσχέρειας του συγκεκριμένου Tour Operator είχαν φανεί από πέρσι, οι εδώ ξενοδόχοι απαιτούσαν προπληρωμή των υπηρεσιών. Έτσι γλύτωσαν τη ζημιά. Τώρα αν κάποιος έδωσε πίστωση…

Σας ευχαριστώ πολύ για τη προσοχή σας
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.512
Μηνύματα
897.835
Μέλη
39.217
Νεότερο μέλος
Vaggelis19

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom