ΕΡΣΗ
Member
Να πω οτι συμφωνώ οτι το τι αρέσει στον καθένα είναι θέμα γούστου και είναι απολύτως θεμιτό και λογικό ένα αριστουργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας σε κάποιους να μην αρέσει.Γιατι πεφτει το επιπεδο; Μια χαρα τα βρισκω τα βιβλια που προτεινει ο madman, πολυ σοβαροτερα απο αρκετα που αναφερονται παρα κατω.
Να προσθεσω στην κατηγορια που αναφερει ο Madman στα καθ' ημας τον Μεγαλο Ανατολικο του Ανδρεα Εμπειρικου. Ανοικονομητο μεν (9 τομοι) ερωτικο και ταξιδιωτικο![/quote
η λογοτεχία είναι σοβαρή απο μονη της.......δεν αναφερόμαστε σε άρλεκιν,νομίζω άστοχος ο χαρακτηρισμος σου περι σοβαροτερου......απο κει και πέρα ειναι καθαρά θέμα γουστου ,προσωπικής επιλογής,ιδιοσυγκρασίας το τι θα επιλέξει ο καθενας ,τι του αρεσει η όχι
Αλλά το οτι δεν αναφερόσαστε σε έργα των εκδόσεων Αρλεκιν από μόνο του δε σημαίνει και τίποτε. Στους χαλεπούς καιρους που ζουν οι εκδότες, οι περισσότεροι έχουν λίγο ή πολύ ζηλέψει τα κέρδη των εκδοσεων τύπου Άρλεκιν ή τύπου βίπερ Νόρα και αναλόγως έχουν αναπροσαρμόσει το είδος των εκδόσεών τους έτσι ώστε να χτυπήσουν κυκλοφορίες και να συντηρηθούν. Εν ολίγοις: όλοι οι εκδότες λίγο ως πολύ λειτουργούν και ως "Άρλεκιν". Τη μια θα εκδίδουν Έκο ή Μαρκές και την άλλη οτιδήποτε που θα διαγραφεί από τη μνήμη μας μια εβδομάδα μετά την ανάγνωσή του.
Όταν χαρακτηρίζουμε ένα βιβλίο τύπου "Άρλεκιν" εννοούμε οτι έχει γραφεί βάσει μιας προκαθορισμένης συνταγής που περιλαμβάνει ολίγον από περίπλοκο συνήθως έρωτα σε κάποιο ιστορικό φόντο είτε σε κάποιο μακρινό τόπο είτε και στα δύο, ενδεχομένως και ολίγον από μυστήριο -ίσως και μεταφυσικής τάξης- και κάποια ανατροπη για να δικαιολογηθεί και ο ογκος των γραφομένων. Τώρα αναλόγως με το πόσο καλογραμμένα είναι, άλλοτε το αποτέλεσμα είναι πιο θελκτικό και άλλοτε πιο αδιάφορο.
Εννοείται οτι συν το χρόνο οι απαιτήσεις του αναγνωστικού κοινού έχουν ανεβεί και πλέον δεν χρειάζεται να διαβάζουμε τόσο πολύ για "τετράγωνα θεληματικά πηγούνια", με συνέπεια η συνταγή να έχει γίνει κάπως πιο εκλεπτυσμένη. Το γεγονός μάλιστα οτι πρόκειται για ελληνίδες συγγραφείς κυρίως δίνει στο χαρακτήρα του έργου ένα ενδιαφέρον μεγαλύτερο για εμας. Πόσο πια να συγκινηθεί κανείς με τις αντίστοιχες αγγλίδες συγγραφείς η οποίες έστελναν τις ηρωίδες τους γκουβερνάντες στην Ινδία προκειμένου να γνωρίσουν τον μαχαραγιά ή τον λόρδο των ονείρων τους;
Συμφωνώ και εγώ οτι η λογοτεχνία είναι σοβαρή από μόνη της. Μόνο που πολλά έργα από όσα αναφέρθηκαν δεν τα κατατάσσω στη λογοτεχνία, αλλά στην παραλογοτεχνία. Εννοείται φυσικά οτι το γεγονός οτι κάποιο βιβλίο έχει υψηλές πωλήσεις δε σημαίνει οτι αυτομάτως κατατάσσεται σε κάποια ομάδα (ειτε του λογοτεχνικού έργου ειτε του παραλογοτεχνικού). Ούτε οτι όσοι γράφουν παραλογοτεχνικό είδος δε μπορούν να το αναδείξουν σε λογοτεχνικό αριστούργημα: Τρανό παράδειγμα Κάρολος Ντίκενς. Επί τη ευκαιρία το Bleak House το οποίο εκδόθηκε πρόσφατα σε εκδόσεις Gutenberg και θεωρείται από τα αριστουργήματά του γράφηκε σε συνέχειες για εφημερίδα. Ήταν δηλαδή ένα roman feuilleton στα οποία οι λόγιοι της εποχής σούρνανε τα εξ αμάξης ως ένα είδος μη σοβαρό.
Όσον αφορά τον Στέφεφν Κίνγκ που αναφέρει ο Traveladdict θεωρώ οτι τα πρώτα του έργα ήταν σαφώς πιο πρωτότυπα από τα επόμενα, στα οποία προσπαθεί να αντιγράψει τον παλιό επιτυχημένο εαυτό του. Αν έχει εκδοθεί κάτι αξιόλογο πρόσφατα, θα χαρώ να το μάθω. Ένα από τα αγαπημένο μου αυτού του συγγραφέα είναι ένα που μάλλον πέρασε απαρατήρητο "Το καλοκαίρι της διαφθοράς". Υποθέτω οτι θα σόκαρε λόγω του θέματος. Στην Αμερική πάντως πήγε άπατο.