• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Τσεχική Δημοκρατία Πράγα: Παραμύθι ή εφιάλτης?

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Mala Strana / Μικρή Πόλη!

Από τα σκαλιά λοιπόν του κάστρου, κατεβήκαμε στη συνοικία της Μάλα Στράνα. Από τα ομορφότερα σημεία της συνοικίας είναι σε μια μίνι παραλία με αμέτρητους κύκνους. Οι τεράστιοι κύκνοι είχα κατακλύσει την περιοχή εντός και εκτός του ποταμού και ήταν πολύ φιλικοί. Η θέα από αυτό το μέρος προς τη γέφυρα του Καρόλου μαζί με τους κύκνους είναι από τις ομορφότερες μη πανοραμικές της Πράγας!







Το μέρος αυτό δίπλα από το μεγάλο πάρκο Vojanovy, έχει αρκετά ενδιαφέρον. Περάσαμε την οδό Cihelna και το μουσείο Franz Kafka και βρεθήκαμε σε μια αυλή με ένα ασυνήθιστο έργο τέχνης, τους κατρουλιάρηδες! Το γλυπτό με τους δύο άντρες που κατουράνε σε μια λεκάνη στο σχήμα της Τσεχίας, τοποθετήθηκε στο σημείο το 2004 και είναι δημιουργία του αμφιλεγόμενου Τσέχου καλλιτέχνη David Cerny (αυτός που έφτιαξε και γλυπτό ''άλογο'' στη στοά Lucerna στην πλατεία Wenceslas). Έχει την πλάκα του γιατί τα δυο χάλκινα αγάλματα δεν είναι στατικά. Περιέχουν μια ηλεκτρονική συσκευή που τα επιτρέπουν να γυρίζουν τους γοφούς και να κουνάνε τα πέη τους με τέτοιο τρόπο ώστε η ροή του νερού να γράφει γράμματα στην επιφάνεια. Πως? Με αποστολή sms. Υποτίθεται ότι εάν στείλεις ένα μήνυμα κειμένου σε συγκεκριμένο αριθμό αυτό θα εμφανιστεί στη λεκάνη! Τώρα πως γίνεται αυτό και σε ποιόν αριθμό στέλνεις μήνυμα θα σας γελάσω. Πάντως όλοι συμφωνούν πως το γλυπτό αυτό είναι τόσο αμφιλεγόμενο όσο και διασκεδαστικό!



Δίπλα είναι ένα πέρασμα με ένα μπαλκονάκι που κοιτάει στο κανάλι Certovka


Εκεί κοντά, από την οδό U Luzickeho seminare, είναι ένα ίσως όχι τόσο γνωστό αξιοθέατο της Μάλα Στράνα. Το Nejuzsi prazska ulicka ή αλλιώς το πιο στενό δρομάκι στην Πράγα. Είναι 10 μέτρα μήκος και μόλις 50 εκατοστά σε πλάτος και για να αποφευχθεί η σύγκρουση των ανθρώπων που ανεβοκατεβαίνουν τα σκαλιά, έχουν τοποθετηθεί στο κάθε άκρο δύο φωτεινοί σηματοδότες που ο πεζός πρέπει να πατήσει το κουμπί ώστε να δείχνει πότε το στενό είναι ελεύθερο και πότε κατειλημμένο.

page1.jpg


Ακόμα κι αν αυτό έγινε πιθανότατα για την καινοτομία και όχι για λόγους ευκολίας, όπως είναι φυσικό έχει γίνει δημοφιλές αξιοθέατο στους επισκέπτες. Κατεβαίνοντας τα σκαλιά βρεθήκαμε σε ένα μικρό πλάτωμα στην είσοδο του εστιατορίου Certovka. Ένα πραγματικό γεγονός που συνέβη είναι που ένας παχύσαρκος Γερμανός πριν κάποια χρόνια κόλλησε στο στενό και δεν μπορούσε να πάει ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω. Το προσωπικό του εστιατορίου Certovka προσπάθησε να τον ωθήσει πίσω προς το δρόμο, αλλά μάταια. Στο τέλος χρησιμοποίησαν σαπούνι ώστε να γλιστρήσει πιο εύκολα. Το σίγουρο είναι ότι έπρεπε να πάει κάπου αλλού για το γεύμα του!:D

Στην μικρή αυλή του εστιατορίου αν και έγραφε απαγορεύεται το πέρασμα, εμείς κατεβήκαμε λίγα ακόμα σκαλιά και βγήκαμε στο μικρό μπαλκόνι ακριβώς μπροστά στον ποταμό και στο κανάλι Certovka. Συγνώμη αλλά δεν μπορούσα να αντισταθώ. Το μέρος είναι πανέμορφο και γαλήνιο.





Κάποια στιγμή εμφανίστηκε ένας υπεύθυνος από το εστιατόριο. Θέλετε να σας βοηθήσω σε κάτι? Μας ρώτησε. Δεν διαβάσατε ότι απαγορεύεται η είσοδος και ότι επιτρέπεται μόνο για τους πελάτες του εστιατορίου? Μας το λέει με ύφος ευγενικό και συγχρόνως αυστηρό και ειρωνικό! Του ζητήσαμε συγνώμη και φύγαμε σαν βρεγμένες γάτες!

Στη συνέχεια περάσαμε τη γραφική οδό Misenska






Πήγαμε και πάλι στην πλατεία Malostranske, μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου για να αναπροσδιορίσω τους χάρτες μου και να δω ποια θα είναι η συνέχεια της διαδρομής μας στη Μάλα Στράνα.




Το κομμάτι που είχαμε να δούμε στη συνέχεια ήταν και το καλύτερο. Γενικά η Μάλα Στράνα μου άρεσε περισσότερο από την παλιά πόλη. Αν και είναι εξίσου δημοφιλής, βγάζει μια ηρεμία και μια απομόνωση. Η Μικρή Συνοικία, στην στην αριστερή όχθη του ποταμού απέναντι από την Παλιά Πόλη, έχει πιο άμεση επαφή με το υγρό στοιχείο του ποταμού Μολδάβα που την κάνει πιο γραφική αλλά και πιο ήρεμη. Βρισκόμαστε ακόμη στην καρδιά της Πράγας, αλλά με μια ατμόσφαιρα πιο χαλαρή από το κέντρο της παλιάς πόλης. Είναι πολύχρωμη και μπαρόκ είναι μποέμ και γραφική! Κατά το Μεσαίωνα, η Μάλα Στράνα ήταν συνοικία της γερμανικής μειονότητας στην πόλη, ενώ στέγαζε επίσης πολυάριθμες πολυτελείς κατοικίες και παλάτια, σε αντίθεση με τη δεξιά όχθη του Μολδάβα, όπου διέμεναν κυρίως αστοί και Τσέχοι (Βοημοί).

Οι βόλτες στα λιθόστρωτα σοκάκια της Μαλα Στρανα μέσα στην ηρεμία και τη φύση ήταν από τα ωραιότερα πράγματα που κάναμε στην Πράγα. Συνεχίσαμε από την οδό Lazenska και είδαμε την Εκκλησία της Παρθένου Μαρίας (Panny Marie pod retezem). Ένα μεσαιωνικό συγκρότημα που ιδρύθηκε το 1158 και ήταν μια θρησκευτική κοινότητα του Τάγματος των Ιπποτών της Μάλτας.







Ακριβώς δίπλα η πλατεία Maltezske που πήρε το όνομά της από τους ιππότες που τον 12ο αιώνα βρίσκονταν στο βορειοανατολικό τμήμα της σημερινής πλατείας.


Μέσω της οδού Lazenska φτάσαμε σε ένα από τα πιο δημοφιλή σημεία της Μάλα Στρανα, στην μικρή απομονωμένη πλατεία Velkoprevorske όπου βρίσκεται ο τοίχος του Τζον Λένον (Zed Johna Lennona)! Όλα ξεκίνησαν μετά τη δολοφονία του Τζον Λένον στις 8 Δεκεμβρίου 1980 όπου ένας άγνωστος καλλιτέχνης ζωγράφισε σ’αυτόν τον απλό τοίχο μια εικόνα του τραγουδιστή-τραγουδοποιού και στίχους από τα τραγούδια του. Από τότε μετατράπηκε σε ένα αυτοσχέδιο μνημείο που έχει γεμίσει με εμπνευσμένα γκράφιτι με το πρόσωπο του τραγουδιστή. Αναμμένα κεριά συνοδεύονται από αποσπάσματα από τα τραγούδια του σχετικά με την παγκόσμια ειρήνη και ελευθερία. Το 1988 άρχισαν να γράφονται στον τοίχο συνθήματα κατά του κομμουνιστικού καθεστώτος της Τσεχοσλοβακίας από φοιτητές, ένα κίνημα που περιγράφηκε όπως ''Lennonism''. Με την άφιξη της Δημοκρατίας, ο τοίχος έχει χάσει κάπως την σημασία του, αλλά εξακολουθεί να παραμένει ως μια γεμάτη χρώματα οθόνη και αντιπροσωπεύει ένα σύμβολο με παγκόσμια ιδεώδη όπως είναι η αγάπη και η ειρήνη. Ο τοίχος είναι ιδιοκτησία του Κυρίαρχου Στρατιωτικού Τάγματος της Μάλτας, η οποία επέτρεψε να συνεχιστούν τα γκράφιτι στον τοίχο.

Ο τοίχος εκτός από τον συμβολισμό που έχει, είναι ένα πολύχρωμο όμορφο σκηνικό για φωτογράφιση. Είχε αρκετό κόσμο που πόζαρε, όμως επειδή είναι αρκετά μεγάλος δεν υπήρχε πρόβλημα στο να περιμένουμε να ποζάρουμε κι εμείς! Εγώ βασικά!





page3.jpg




Το πιο ωραίο μέρος της μικρής συνοικίας είναι το καταπράσινο νησάκι Kampa, ανάμεσα στον ποταμό Vltava και το κανάλι Certovka. Το Νησί Kampa αναφέρθηκε για πρώτη φορά το 1169 ενώ οι όχθες σχηματίστηκαν μετά το 1600. Το κανάλι Certovka (κανάλι του διαβόλου), όπως φημολογείται πήρε το όνομα αυτό από μια άσχημη κακιά γυναίκα που διέμενε σε ένα κοντινό σπίτι με τίτλο ''οι επτά διάβολοι'' και που πλένονταν στο βρώμικο ρέμα! Λέγεται επίσης πως κυκλοφορούν τη νύχτα φαντάσματα και ξωτικά του νερού! Είπαμε, στους Τσέχους αρέσουν οι ιστορίες!

Για μένα το νησί με το κανάλι αυτό είναι το ομορφότερο και πιο γραφικό μέρος της Πράγας. Μου θύμισε κάτι από Λουξεμβούργο αν και συχνά αναφέρεται ως η Βενετία της Πράγας! Βενετία δεν είναι, βόλτα με γόνδολα δεν κάνεις, αλλά είναι τα ιδανικό μέρος για ρομαντικές βόλτες μέσα στην βλάστηση, στα γεφύρια με την μοναδική θέα στο στενό κανάλι και τον ποταμό Μολδάβα. Στο VirtualTourist είχε ψηφιστεί ως το δεύτερο πιο όμορφο αστικό νησί στον κόσμο! Το πρώτο δεν ξέρω ποιο είναι!

Χαρακτηριστικό του νησιού Κάμπα είναι οι ξύλινοι νερόμυλοι, από τους οποίους τρεις σώζονται μέχρι σήμερα. Πιο χαρακτηριστικός είναι αυτός που είναι δίπλα από τον τοίχο του Τζον Λένον, που ονομάζεται Velkoprevorsky mlyn και είναι ένας ανακατασκευασμένος μύλος που χρονολογείται περίπου από το 1110 από την εποχή των ιπποτών!







Το καταπράσινο νησάκι είναι μια όαση ηρεμίας και σίγουρα ένα καταπληκτικό μέρος για τους ζεστούς μήνες. Πόσο θα ήθελα να το δω καλοκαίρι με ήλιο και να κάνω πικνίκ! Εμείς θα το δούμε με ένα σπαστικό ψιλόβροχο που δεν έλεγε να σταματήσει. Όμως μου άρεσε τόσο πολύ το μέρος αυτό που ξέχασα την ενοχλητική βροχή.







Η θέα προς κάθε κατεύθυνση ήταν ειδυλλιακή. Σε ένα σημείο είδαμε μια σειρά από κίτρινους πιγκουίνους! Το έργο αυτό κατά μήκος της όχθης του ποταμού, έχει συμβολικό χαρακτήρα που στέλνει ένα μήνυμα σχετικά με τους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής και την ανάγκη για την κοινωνία να αναλάβει δράση για την προστασία του περιβάλλοντός μας. Οι 34 πιγκουίνοι είναι όλοι κατασκευασμένοι από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια. Που θα διαβάζατε αυτές τις πληροφορίες? Μόνο εδώ!:p



Πιο δίπλα, μπροστά από το μουσείο τέχνης Kampa (Sovovy mlyny), δεν θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα 3 γιγάντια απρόσωπα μωρά! Τα εμβληματικά χάλκινα γλυπτά είναι έργο του διάσημου παιδιού της πόλης, David Cerny. Τρίτη φορά που συναντάμε έργο του που επίσης είναι εντυπωσιακό και εξαιρετικά αμφιλεγόμενο.Τα μωρά έχουν ιστορία. Αρχικά ο καλλιτέχνης τα δημιούργησε για να εγκατασταθούν στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Σικάγο. Αργότερα εμφανίστηκαν σε διάφορα κτίρια σε όλο τον κόσμο – το 1999, για παράδειγμα, βρίσκονταν στο Λονδίνο για το κτίριο της Πρεσβείας της Τσεχίας. Από το 2001, τα 10 μωρά τοποθετήθηκαν στο ψηλότερο κτίριο στην Τσεχία, τον πύργο τηλεόρασης Zizkov. Τα 3 χάλκινα μωρά είναι αντίγραφα και έχουν εγκατασταθεί στο πάρκο δίπλα στο Μουσείο Kampa το 2008.



Συνεχίσαμε τον αναζωογονητικό περίπατο στο πάρκο Kampa κάτω από την ψιλή βροχή. Είχε πολύ λίγο κόσμο και η αίσθηση της ηρεμίας ήταν έντονη. Τι να πω γι’ αυτό το μέρος! Το αγάπησα!







Απέναντι, στη μέση του ποταμού είναι το νησί Strelecky. Επίσης πολύ ωραίο μέρος για ρομαντικούς περιπάτους αλλά στο καταχείμωνο δεν είναι και το ιδανικό. Άλλωστε δεν είχαμε χρόνο. Φτάσαμε στη γέφυρα Legii που είναι αυτοκινητόδρομος και ενώνει τη Μάλα Στράνα με τη Νέα Πόλη.





Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας στη Μάλα Στράνα και από την οδό Vitezna σε λίγα λεπτά φτάσαμε σε ένα πολύ ιδιαίτερο μνημείο. Στο τέλος της οδού, στους πρόποδες του λόφου Πετρίν ανεβήκαμε λίγα σκαλιά και φτάσαμε στο μνημείο για τα θύματα του κομμουνισμού στην Πράγα (Pomnik obetem komunismu) που βρίσκεται στο σημείο αυτό από το 2002. 6 άνθρωποι ανάπηροι και εξαθλιωμένοι που όμως στέκονται ακόμα όρθιοι, και συμβολίζουν τον πόνο των πολιτικών κρατούμενων, καθώς και το θάρρος και την ανθεκτικότητα στη μνήμη των 205.486 θυμάτων της κομμουνιστικής εποχής από το 1948 έως το 1989.Τα αγάλματα μοιάζουν σαν ζόμπι και ομολογώ πως σιάχτηκα έτσι όπως το είδα!

page4.jpg




Η ώρα πέρασε, το πρωινό που είχαμε φάει το χωνέψαμε με τόσο περπάτημα, ήταν μεσημέρι, έβρεχε και ήταν η ιδανική στιγμή να μπούμε κάπου ζεστά και να φάμε. Στο εστιατόριο Kolkovna Olympia που βρίσκεται στο 7 της οδού Vitezna, λογικά πρέπει να έχει περάσει το μισό φόρουμ και όχι μόνο! Βρήκαμε εύκολα τραπέζι αν και το μαγαζί ήταν σχεδόν γεμάτο. Ωραίος χώρος, καλή ποικιλία στα πιάτα, μια χαρά ευγενική εξυπηρέτηση και ο λογαριασμός μόνο 425 CZK (17€), για 2 μπύρες Pilsner Urquell, δυο καταπληκτικές σούπες με γιουβαρλάκια κοτόπουλου και λαχανικά και μια ποικιλία κρεατικά. Ευχαριστηθήκαμε και πήραμε δυνάμεις για τη συνέχεια!

page5.jpg
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Λόφος Petrin!

Η ψιλή βροχή συνέχιζε ακάθεκτη σε συνδυασμό με το κρύο που όλο και γινόταν πιο τσουχτερό, δεν δημιουργούσαν τις καλύτερες συνθήκες για την ανάβαση μας στο λόφο Πετρίν. Ας είναι. Ακόμα κι έτσι δεν υπήρχε περίπτωση να μην ανέβουμε. Άλλωστε ήμασταν πάρα πολύ κοντά στο σταθμό του τελεφερίκ Ujezd, η χρήση του οποίου περιλαμβάνεται και στην κάρτα απεριορίστων διαδρομών που είχαμε. Το μήκος της διαδρομής είναι μόνο 510 μέτρα και το υψόμετρο στην τελική στάση στο λόφο είναι 130 μέτρα πάνω από την αριστερή όχθη του Ποταμού Μολδάβα. Στην καμπίνα ήμασταν ελάχιστα άτομα, και όσο ανέβαινε το τελεφερίκ, ξεπρόβαλε η πανοραμική άποψη της πόλης. Πριν την τελική στάση Petrin LD στην κορυφή, το τελεφερίκ κάνει ακόμα μια στάση στη μέση της διαδρομής στη Nebozizek.





Κατεβήκαμε στο τέρμα του λόφου με τη βροχή να έχει κοπάσει. Κυκλοφορούσε πολύ λίγος κόσμος, το μέρος έμοιαζε έρημο αλλά αυτή η ησυχία μας χαλάρωσε και μας πρόσφερε έναν υπέροχο χειμερινό ήσυχο περίπατο. Πάνω στο λόφο έχει αρκετά πράγματα να δεις και να κάνεις. Εκτός από τις διαδρομές μέσα στο δάσος, στα πάρκα και τους κήπους άλλα αξιοθέατα είναι το αστεροσκοπείο Stefanik, ο Πύργος Πετρίν σαν άλλος Άιφελ, ο Λαβύρινθος με τους καθρέπτες, ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Λαυρεντίου, τα τείχη της πείνας και φυσικά σε αρκετά σημεία του λόφου υπάρχουν καφέ και εστιατόρια. Όμως μέσα σ’αυτή την ερημιά και λίγη ώρα πριν σουρουπώσει, το μόνο που μπορούσαμε να κάνουμε είναι μια βόλτα στο λόφο και στα μονοπάτια του.

Το Αστεροσκοπείο Stefanik


Rose Garden


Ο Πύργος Πετρίν (Petrinska rozhledna), είναι η μίνι έκδοση του πύργου του Άιφελ! Το 1889 τα μέλη της τουριστικής λέσχης της Τσεχίας, επισκέφτηκαν την παγκόσμια έκθεση στο Παρίσι και εντυπωσιάστηκαν τόσο από τον διάσημο Πύργο του Άιφελ, που αποφάσισαν να δημιουργήσουν έναν παρόμοιο σε δεσπόζουσα θέση πάνω από την πόλη της Πράγας. Συγκέντρωσαν ένα επαρκές ποσό και σε μόνο 4 μήνες έγινε η ανέγερση του Πύργου Πετρίν στα πλαίσια της Παγκόσμιας Έκθεσης που έγινε στην Πράγα.

Είναι 5 φορές μικρότερος από τον πύργο του Άιφελ με 63,5 μέτρα ύψος και τα 299 σκαλοπάτια του οδηγούν στην κορυφή. Είμαι σίγουρος ότι η θέα προς την Πράγα αλλά και την ευρύτερη περιοχή θα είναι τέλεια αλλά με τέτοιο καιρό και με τόσες πανοραμικές θέες που είχαμε δει και θα βλέπαμε, δεν σκέφτηκα καν να ανεβούμε κι ας έχει είσοδο 150CZK (6€).

page6.jpg


Ο τοίχος της πείνας (Hladova zed), είναι ένα μεσαιωνικό αμυντικό τείχος που χτίστηκε πάνω στο Λόφο Πέτριν μεταξύ 1360 και 1362 με διάταξη Καρόλου IV, προκειμένου να ενισχυθεί η οχύρωση του κάστρου της Πράγας και η Μάλα Στράνα. Ο τοίχος αρχικά ονομαζόταν Zubata (οδοντωτός). Το επίθετο Hladova (πεινασμένα) εμφανίστηκε το 1361 όταν ξέσπασε πείνα και στο χτίσιμο βοήθησαν οι φτωχοί της πόλης και έβγαζαν τα προς το ζην. Σύμφωνα με το μύθο, ο σκοπός του τοίχου δεν ήταν στρατηγικός αλλά για να εργάζονται και να θρέφονται οι φτωχοί. Ένας άλλος μύθος, λέει ότι και ο ίδιος ο αυτοκράτορας Κάρολος εργάστηκε στην κατασκευή του τοίχου αρκετές ώρες κάθε μέρα για να βοηθήσει την αγαπημένη του πόλη και το λαό της Πράγας από την πείνα!



Ο Καθεδρικός Ναός του Αγίου Λαυρεντίου (Katedrální chrám sv. Vavřince)


Απέναντι ακριβώς ένα μικρό κάστρο που δεν είναι κάστρο αλλά το κτίριο του διασκεδαστικού λαβύρινθου με τους καθρέφτες (Zrcadlove bludiste), που κι αυτό χτίστηκε για την Έκθεση του 1891. Ήταν ανοιχτό εκείνη την ώρα και η είσοδος είναι μόνο 90 CZK (3,5€) αλλά δεν μπήκαμε.



Εκείνη τη στιγμή άρχισε μια δυνατή βροχή. Είπαμε να μην επιστρέψουμε στο τελεφερίκ της κορυφής, αλλά να κατηφορίσουμε το λόφο και να πάρουμε το τελεφερίκ από τον μεσαίο σταθμό του λόφου τον Nebozizek. Έτσι θα περπατούσαμε μια όμορφη δασική διαδρομή που σε πολλά σημεία της είχαμε πανοραμική θέα. Αν και έβρεχε ο περίπατος ήταν ωραιότατος και δεν γκρίνιαξα καν που βρεχόμουν!

Η γραμμή του τελεφερίκ. Στη μέση φαίνεται ο σταθμός Nebozizek


page7.jpg




Το τείχος της πείνας


Η θέα προς το κάστρο


Φτάνοντας στο σταθμό Nebozizek


Ευτυχώς δεν περιμέναμε πολλή ώρα στη βροχή και το τελεφερίκ ήρθε γρήγορα. Άλλωστε έχει δρομολόγια ανά 15 λεπτά. Κατεβήκαμε στη βάση του τελεφερίκ στο σταθμό Ujezd ενώ είχε σχεδόν σουρουπώσει. Η 2η μέρα της περιήγησης είχε ουσιαστικά τελειώσει. Ήταν η ώρα της χαλάρωσης και του καφέ. Περπατήσαμε τη Μάλα Στράνα, και ξανά από την οδό Vitezna, βγήκαμε στην μεγάλη γέφυρα Legii. Η θέα από την γέφυρα ήταν τόσο γαλήνια με ένα υπέροχο μουντό χειμωνιάτικο σκηνικό.





Το νησάκι Strelecky στη μέση του ποταμού Μολδάβα




Το Εθνικό Θέατρο από τη γέφυρα Legii


Καταπληκτική παραποτάμια λεωφόρος Masarykovo, και απέναντι το νησάκι Slovansky




Η ώρα του καφέ ήρθε στο Kavarna Slavia απέναντι από το Εθνικό Θέατρο


Το καφέ Slavia είναι ένα από τα πιο ιστορικά και καλλιτεχνικά καφενεία της Πράγας με πολλούς διάσημους θαμώνες. Ιδρύθηκε το 1884 και υπήρξε μάρτυρας πολλών σημαντικών ιστορικών γεγονότων του 20ού αιώνα, τα οποία έλαβαν χώρα στην τσεχική πρωτεύουσα. Ο Βάτσλαβ Χάβελ και οι συνοδοιπόροι του είχαν κάνει το Καφέ Σλάβια καταφύγιο μυστικών συναντήσεών τους, όπου κατέστρωναν τα σχέδιά τους για την ανατροπή του κομμουνιστικού καθεστώτος στη χώρα τους.

Το καφέ είχε κόσμο όλων των ηλικιών, ντόπιους και τουρίστες που απολάμβαναν τη χαλαρή ατμόσφαιρα και τη θέα στον ποταμό και το κάστρο. Προνομιακή η θέση του Καφέ Σλάβια. Δύο καπουτσίνο και ένα γευστικό γλυκό κόστισαν 220CZK (8,60€). Τι ωραίες τιμές!



page8.jpg


Όταν φύγαμε ήταν η μπλε ώρα! Δεν γινόταν να μην απολαύσουμε για ακόμα μια φορά τη θέα του φωτισμένου κάστρου που η σκιά του αντανακλάται στα ήρεμα νερά του Μολδάβα!


Δίπλα από τη στάση του τραμ Narodni divadlo, η κρήνη Krannerova στο πάρκο Narodniho Probuzeni


Επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας και ζεστάθηκε το κοκαλάκι μας στο υπερ ζεστό δωμάτιο μας. Ξεκουραστήκαμε και συγχρόνως έψαχνα από τη λίστα μου που θα φάμε για βράδυ. Η απόφαση πάρθηκε. Εκεί έχει φάει το μισό φόρουμ, έχει πάει και η κουτσή Μαρία και ήταν η ώρα να πάμε κι εμείς. Καταλάβατε σε ποιο αναφέρομαι. Στο Kolkovna Celnice. Αν και έχει τρελό κρύο αυτό το βράδυ, ξέρω ότι δεν θα ταλαιπωρηθούμε καθόλου. Με το τραμ σε 3 στάσεις κατεβήκαμε στην Namesti Republiky. Ένα λεπτό περπάτημα και φτάνουμε στη διάσημη μπυραρία Kolkovna Celnice στην πλατεία Republiky.



Στην είσοδο μας ρώτησε ο υπάλληλος αν έχουμε κάνει κράτηση. Είπαμε όχι και μας έβαλε σε αναμονή. Ήταν η πρώτη φορά που θα περιμέναμε. Το μαγαζί ήταν φίσκα γεμάτο και η πλειοψηφία προς έκπληξη μας ήταν Τσέχοι. Το κατάλαβα και από τις μπύρες που τις κατέβαζαν τη μία μετά την άλλη! Μετά από 10 λεπτά ο υπεύθυνος μας λέει πως υπάρχει ένα τραπέζι που ήδη κάθονται δυο κορίτσια και μας ρωτάει αν δεν έχουμε πρόβλημα να καθίσουμε μαζί τους! Με δύο στόματα και δύο φωνές εγώ λέω όχι και ο Rose λέει ναι! Εγώ ήμουν απόλυτος πως δεν θέλω να περάσω τρελοπαρέα όλη τη βραδιά μου σε ένα μικρό τραπέζι με δυο Κινέζες. Δεν θα με ενοχλούσαν τα κορίτσια αλλά το φαγητό είναι ιερό και θέλω να φάω με την άνεσή μου! Ο Rose με λέει κανίβαλο και πως έχω τον ανθρωποδιώκτη μέσα μου! Εγώ λέω πως δεν τρέχει και τίποτα να περιμένουμε λίγο ακόμα!

Τελικά μετά από άλλα 10 λεπτά, φεύγει μια παρέα και μας βάζουν σε ένα ωραιότατο τραπέζι σε περίοπτη θέση. Όποιος έχει υπομονή κερδίζει! Giannis – Rose: 1-0! Που προτιμάς, εδώ ή με τις Κινέζες φίλες σου? Δεν απάντησε. Η βραδιά κύλισε ωραία με μπύρες, σούπες και κοτοφτερούγες και ο λογαριασμός μόνο 367CZK (14,50€). Ο σερβιτόρος φιλικός και χιουμορίστας και όλο το προσωπικό που ήταν νέα παιδιά ήταν σβέλτο και συγχρόνως χαλαρό! Μας καληνύχτισαν θερμά και εκτίμησαν όπως φάνηκε τις 33 κορόνες (1,30€) πουρμπουάρ!

page9.jpg


Με τη θερμοκρασία υπό το μηδέν επιστρέψαμε στη θαλπωρή του δωματίου μας υπερπλήρεις και σκασμένοι από το φαγητό. Δεν ξέρω αν φάγαμε τόσο πολύ αυτές τις 2,5 μέρες στην Πράγα αλλά νοιώθαμε μπουχτισμένοι, ίσως από τα τρελά πρωινά, από την κρεατοφαγία και τις βαριές γεύσεις ίσως και από τις μπύρες. Αντοχές έχουμε, είμαστε του κρέατος αλλά από μια φάση και μετά ήμασταν έτσι!



Την επόμενη μέρα είπαμε να μη φάμε τίποτα! Που λέει ο λόγος!
 
Last edited:

georgeant

Member
Μηνύματα
608
Likes
2.606
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ο Rose με λέει κανίβαλο και πως έχω τον ανθρωποδιώκτη μέσα μου!
Επειδή τυχαίνει να έχω γνωρίσει από κοντά το συγκεκριμένο δίδυμο, είναι σα να σας βλέπω! χα χα χα!
ps. Μα τι υπέροχες εικόνες από το λόφο Πετριν! Πολύ κρίμα που δεν πρόλαβα να πάω. Next time :)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Επειδή τυχαίνει να έχω γνωρίσει από κοντά το συγκεκριμένο δίδυμο, είναι σα να σας βλέπω! χα χα χα!
ps. Μα τι υπέροχες εικόνες από το λόφο Πετριν! Πολύ κρίμα που δεν πρόλαβα να πάω. Next time :)
Που να το έβλεπες live:DΠόση ώρα με κατηγορούσε για αντικοινωνικό λες και ήμουν υποχρεωμένος να καθίσω με 2 άγνωστες σε ένα μικρό τραπέζι ή λες και πρόσβαλα τις κοπέλες. Η αλήθεια είναι πως φτάσαμε στο τραπέζι, ο Rose έβαλε το μπουφαν του στην καρέκλα και ήταν έτοιμος να καθίσει αλλά δεν τον άφησα :D Οι Κινέζες βέβαια στον κόσμο τους, αμφιβάλω αν κατάλαβαν τι έγινε.

Ο λόφος ειδικά με ζεστό καιρό πρέπει να είναι το τέλειο μέρος για χαλάρωση και περιπάτους. Κι εμάς το πρόγραμμα ήταν σφιχτό αλλά με τη Μάλα Στράνα μπορεί να συνδυαστεί η ανάβαση στο λόφο. Δεν σου τρώει πολύ χρόνο.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Λόφος του Vysehrad!

Το καθήκον μας να φάμε πάλι υπερβολικά πρωί πρώί το κάναμε! Μη χάσουμε! Μετά από αυτό, μπουχτίσαμε και είπαμε ότι θα φάμε το βράδυ! Η Πράγα μας έκατσε βαριά όσον τελικά! Την τελευταία μας μέρα στην Πράγα θα κινηθούμε λίγο πιο εναλλακτικά. Θα τριγυρίσουμε στα διαμερίσματα 2, 3, 4 και 7. Η αρχή της ημέρας όμως έγινε από τη Νέα Πόλη. Το τραμ 17 μας κατέβασε στη στάση Jiraskovo namesti , κοντά στη γέφυρα Jiraskuv και στο ''Κτίριο που χορεύει''!

Untitled_Panorama1.jpg


Το Κτίριο που χορεύει (Tancici dum είναι ένα ευτράπελο αρχιτεκτονικά κτήριο της Πράγας που χτίστηκε κατά τα έτη 1992-1996 και έχει γίνει ορόσημο της σύγχρονης αρχιτεκτονικής στην πόλη. Καθώς το κτίριο βρίσκεται ανάμεσα σε μπαρόκ, γοτθικά και αρ νουβώ κτίρια, υπήρξε αμφιλεγόμενο την εποχή κατασκευής του, όμως κατάφερε να κερδίσει τον σεβασμό και θαυμασμό των κατοίκων και των επισκεπτών. Ο σχεδιασμός του είναι εμπνευσμένος από τους διάσημους χορευτές Φρεντ Αστέρ και Τζίντζερ Ρότζερς, μιας και το κτίριο θυμίζει ένα ζευγάρι χορευτών.



Το κτίριο στεγάζει ένα ξενοδοχείο, γκαλερί, γραφεία, ένα πολυτελές εστιατόριο και στον τελευταίο 6ο όροφο μια καφετέρια με βεράντα και πανοραμική θέα. Δεν είχα ψάξει πληροφορίες και τελευταία στιγμή σκέφτηκα να βλέπαμε μια θέα από ψηλά διαφορετική και όχι τόσο γνωστή. Δεν ήθελα να χάσω την ευκαιρία. Μπήκαμε από την είσοδο λίγο στα χαμένα, και στο χώρο υποδοχής κάτω μας ενημέρωσαν σε ποιον όροφο είναι το καφέ. Όταν ανεβήκαμε πάνω ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες και διστακτικά ρωτήσαμε τον μπαρίστα αν μπορούμε να βγούμε στη βεράντα να δούμε τη θέα. Ο μπάρμαν-μοντέλο ήταν ευγενέστατος και με άψογα αγγλικά μας είπε πως θα έπρεπε να πάρουμε κάτι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να βγούμε και στη βεράντα. Λογικό το βρίσκω να πρέπει να κάνεις κατανάλωση διαφορετικά θα πήγαινε ο καθένας μόνο και μόνο για να βγάλει φωτογραφίες. Πήραμε λοιπόν δυο καπουτσίνο πάμφθηνους με 138CZK (5,40€), καθίσαμε στον εξαιρετικό χώρο με τις τζαμαρίες, και φυσικά βγήκαμε και στη βεράντα για αν απολαύσουμε μια διαφορετική πανοραμική άποψη της Πράγας.



Untitled_Panorama2.jpg




Μετά το καφεδάκι, περπατήσαμε κατά μήκος του ποταμού στην οδό Rasinova και κατεβήκαμε τα σκαλιά και σεργιανίσαμε στην παραποτάμια οδό naplavka ακριβώς δίπλα στον Μολδάβα.



Στο μέρος αυτό βρίσκεται η Αγορά των αγροτών (Farmarske trziste Naplavka), που όμως είναι ανοιχτή μόνο τα Σάββατα. Κρίμα και ήθελα να τη δω. Το μέρος ήταν κρύο κι έρημο. Όμως δεν πειράζει, γιατί έτσι απολαύσαμε έναν όμορφο πρωινό περίπατο δίπλα στο ποτάμι. Αν οι περισσότεροι έχουν την Πράγα στο μυαλό τους συνώνυμη με την πολυκοσμία και τον χαμό, εγώ θα την έχω στο μυαλό μου για την ηρεμία της και για τους μοναχικούς περιπάτους που κάναμε!





naplavka Rasinova nabrezi


page9.jpg


Η σιδηροδρομική γέφυρα (Zeleznicni most)






Προς το πάρκο Zitkovy και την πλατεία Pod Emauzy


Πλατεία Palackeho


Ο κύριος στόχος της ημέρας ήταν να πάμε στην περιοχή Vysehrad. Αν και το τραμ 17 προσεγγίζει αρκετά κοντά το λόφο του Βίσεχραντ, δεν το προτιμήσαμε γιατί θα είχαμε ανηφόρα. Έτσι επιλέξαμε να πάμε με το μετρό και μετά φεύγοντας να κατηφορίσουμε με τα πόδια από τον λόφο. Με την κόκκινη γραμμή C κατεβήκαμε στον σταθμό Vysehrad που βρίσκεται στο διαμέρισμα 4 της Πράγας. Κατά την έξοδο από το μετρό βρεθήκαμε σε ένα μεγάλο μπαλκόνι-αυλή με πανοραμική θέα. Στο σημείο αυτό βρίσκεται το Συνεδριακό Κέντρο Πράγας καθώς και το Corinthia Hotel Prague.





Η περιοχή μου άρεσε γιατί επικρατούσε ηρεμία ενώ μας δόθηκε η ευκαιρία να δούμε μια συνοικία λίγο έξω
από το κέντρο με πολύ ενδιαφέρον. Συνεχίσαμε από την οδό Na Bucance …




Πύλη Taborska


Και αμέσως μετά η Πύλη Leopoldova


Έχουμε μπει πια στο Vysehrad. Το φρούριο του Βίσεχραντ στο βραχώδη λόφο δίπλα στον ποταμό Μολδάβα, χτίστηκε αρχικά τον 10ο αιώνα. Σύμφωνα με τον θρύλο, εκεί κατοικούσε η πριγκίπισσα Λιμπούσε, η οποία οραματίστηκε το κατώφλι από όπου θα ξεκινούσε μια ένδοξη πόλη. Με αφετηρία εκείνο τον λόφο στη συνέχεια ίδρυσε την πόλη της Πράγας! Μπορεί να έχασε την αίγλη του όταν η έδρα της Δυναστείας μεταφέρθηκε στο Κάστρο της Πράγας, ωστόσο η περίοπτη θέση του με την καταπληκτική θέα και οι αναρίθμητοι αρχιτεκτονικοί θησαυροί του, καθιστούν το Βίσεχραντ έναν τόπο ιστορικό με τεράστιο ενδιαφέρον, ένα σύμβολο της Πράγας.

Η βόλτα ήταν χαλαρή και δεν είχα σκοπό να επισκεφτούμε και να δούμε όλα τα αξιοθέατα του λόφου. Το πρώτο πράγμα που είδαμε με το που διαβήκαμε την πύλη Leopoldova είναι η Ροτόντα του Αγίου Μαρτίνου (Rotunda sv. Martina), η μεγαλύτερη και αρχαιότερη διατηρημένη Ροτόντα στην Πράγα χτισμένη στο δεύτερο μισό του 11ου αιώνα.



Η θέα από ένα ύψωμα πίσω από τη Ροτόντα




page1.jpg


Στη συνέχεια περπατήσαμε κατά μήκος των τειχών σε μονοπάτια που ατενίζουν τον Μολδάβα και τα προάστια της πόλης. Αν και είχε επισκέπτες, επικρατούσε μια ιδιαίτερη ησυχία που νόμιζες πως είσαι μόνος σου. Η πανοραμική θέα όπως πάντα υπέροχη!







page2.jpg


Κάτω στο βάθος τα Ερείπια των λουτρών της πριγκίπισσας Libuse (Libušina lázeň)




Μια ξεκάρφωτη πόρτα…


μας έβγαλε στο χείλος του γκρεμού!


Στο σημείο αυτό, είναι η πιο γνωστή πανοραμική θέα από τον λόφο του Βίσεχραντ και σίγουρα η πιο ωραία. Όπως έχουμε ξανα πει, της πάει της Πράγας ο μουντός καιρός, αλλά θα ήθελα να δω και έναν γαλανό ουρανό με ήλιο από αυτό το σημείο! Είμαι σίγουρος πως η ατμόσφαιρα στο Βίσεχραντ με καλό καιρό τους ζεστούς μήνες μέσα στο καταπράσινο τοπίο θα είναι πολύ πιο ωραία και ιδανική. Εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε ένα ψιλόβροχο, το πρώτο της ημέρας που ευτυχώς δεν κράτησε πολλή ώρα.

page3.jpg




Στους κήπους του Vysehrad (Vysehradske sady)
page4.jpg


Το σημαντικότερο όλων στο κάστρο του Βίσεχραντ, είναι η Βασιλική των Αγίων Πέτρου και Παύλου (Bazilika sv. Petra a Pavla na Vysehrade). Ο Καθεδρικός ιδρύθηκε το 1080 όμως η εντυπωσιακή νέο-γοτθική πέτρινη όψη του κατασκευάστηκε το 1903. Αν και μόνο 50CZK (2€) η είσοδός του, δεν μπήκαμε μέσα. Κάναμε όμως μια περιήγηση στην αυλή του.

page5.jpg


Πίσω από την εκκλησία βρίσκεται το κοιμητήριο Vysehrad. Είχα καιρό να τριγυρίσω σε κάποιο ιστορικό νεκροταφείο οπότε το απόλαυσα, σε αντίθεση με τον Rose που δεν είναι και το καλύτερο του! Λογικό θα μου πείτε! Το κοιμητήριο ιδρύθηκε το 1869 και είναι ένα από τα σημαντικότερα νεκροταφεία στην Πράγα. Πάνω από 600 διάσημες προσωπικότητες είναι θαμμένες εδώ όμως η έκταση του είναι μικρή γι’ αυτό και το γυρίσαμε εύκολα όλο.







page6.jpg


Στο ανατολικό άκρο του νεκροταφείου, είναι ο μνημειώδης τάφος Slavin, ένας ομαδικός τάφος των μεγαλύτερων προσωπικοτήτων της Τσεχίας! Στην μπροστινή πλευρά του μνημείου, υπάρχουν τρία πάνελ που φέρουν τα ονόματα των πρώτων δεκαπέντε ανθρώπων που έχουν θαφτεί στο Slavin. Πάνω από το πάνελ με τα ονόματα, υπάρχει μια επιγραφή με το σύνθημα: ''Αν και νεκροί, ακόμα μιλούν!''



Στο κάστρο βρίσκεται και η Πύλη Cihelna που οδηγεί στις υπόγειες οχυρώσεις, τα Casements Gorlice. Δεν είχαμε χρόνο να πάμε, όμως νομίζω πως θα έχει ενδιαφέρον γιατί σε μια αίθουσα εκτίθενται έξι από τα πρωτότυπα αγάλματα από τη γέφυρα του Καρόλου. Το κόστος είναι 60CZK (2,30€).

Αποχωρήσαμε από τα σκαλιά που βρίσκονται στον λόφο




page8.jpg




Τα σκαλοπάτια μας έβγαλαν στην κεντρική λεωφόρο Rasinovo δίπλα στον ποταμό.
Με το τραμ 17 και με μια αλλαγή τραμ φτάσαμε στην περιοχή Vinohrady, στο 2ο διαμέρισμα της Πράγας!
 

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
4.432
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
N. Υόρκη
Α, πα, πα!!!! Δεν άφησες τετραγωνικό της Πράγας που να μην το περπάτησες και λόφο για λόφο που να μην τον ανέβεις!!
Για άλλη μια φορά θα γίνει η ιστορία σου το απόλυτο travelstory για την Πράγα!!:clap:
Θα προσθέσω και εγώ φωτογραφίες από 2 σημεία του κάστρου που μου άρεσαν πολύ και μάλλον ξέχασες να τα φωτογραφήσεις! ;)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Α, πα, πα!!!! Δεν άφησες τετραγωνικό της Πράγας που να μην το περπάτησες και λόφο για λόφο που να μην τον ανέβεις!!
Για άλλη μια φορά θα γίνει η ιστορία σου το απόλυτο travelstory για την Πράγα!!:clap:
Θα προσθέσω και εγώ φωτογραφίες από 2 σημεία του κάστρου που μου άρεσαν πολύ και μάλλον ξέχασες να τα φωτογραφήσεις! ;)
χαχα ναι η αλήθεια είναι ότι την γυρίσαμε καλά και εξ αρχής είχα στόχο να μη κολλήσω μόνο στο ιστορικό κέντρο. Πάντως κουρασμένοι δεν νοιώσαμε, δηλαδή δεν τρέχαμε να τα προλάβουμε όλα. Thank you Έλενα. Δεν έχω παράπονο, η ιστορία αν και αναφέρεται σε μια λιωμένη υπερ τουριστική πόλη, έχει ανταπόκριση και σας ευχαριστώ. Κι ελπίζω όντως να γίνει οδηγός για τους μελλοντικούς. Εννοείται να παραθέσεις όσες φωτό θες.

Ωραίος! Είδα και ένα κομμάτι που δεν το είχα περπατήσει...
Ποσο κατεψηγμένος φαίνεσαι ρε γιάννη; Deep frozen! χαχα
χαχαχα όχι οι φωτογραφίες δεν αντικατοπτρίζουν απόλυτα την αλήθεια! Απλά έχω την τάση να βγαίνω στις φωτογραφίες σοβαρός να το πω? Μουντρούχος να το πω? (το ακριβώς αντίθετο του χαρακτήρα μου) :D Αλήθεια δεν κρύωνα πολύ. Ήμουν απίστευτα καλά ντυμένος.
 

Elena2508

Member
Μηνύματα
1.299
Likes
4.432
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
N. Υόρκη
Εμείς Γιάννη μπήκαμε στο κάστρο από την είσοδο που μπήκες εσύ, αλλά δεν βγήκαμε από την έξοδο από το χρυσό σοκάκι αλλά από μία άλλη πύλη. Έτσι είδαμε περιμετρικά το κάστρο από έξω και ξαναεπιστρέψαμε στην κύρια πύλη με τους γίγαντες. Την διαδρομή με τα σκαλάκια την είχα κάνει την πρώτη φορά χειμώνα και ήταν πολύ όμορφη!
Η νέα διαδρομή που επιλέξαμε την δεύτερη φορά ήταν μέσα από κήπους και είχαμε στα αριστερά μας πανοραμική θέα της πόλης και δεξιά μας το παλάτι. Την προτείνω ειδικά για άνοιξη και καλοκαίρι.
DSC_0453.jpg
DSC_0454.jpg


DSC_0442.jpg
DSC_0450.jpg
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
10.029
Likes
13.056
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Μπράβο @giannismits, το πήγατε πολύ off the beaten track! Το Vysehrad σπάνια εμφανίζεται σε ιστορίες για την Πράγα. Για να δούμε που αλλού πήγατε ;).
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Μπράβο @giannismits, το πήγατε πολύ off the beaten track! Το Vysehrad σπάνια εμφανίζεται σε ιστορίες για την Πράγα. Για να δούμε που αλλού πήγατε ;).
thanks :) Η αλήθεια είναι πως κινηθηκαμε όσο γίνεται πιο εναλλακτικά. Σχετικά. Η τελευταία μέρα ήταν η πιο off the beaten track. Οπότε στο επόμενο κεφάλαιο θα δείτε πού αλλού πήγαμε.

Πάντως μου κάνει εντύπωση που οι περισσότεροι δεν επισκέπτονται το Vysehrad. Είναι εξαιρετικό μέρος.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.497
Likes
11.811
Επόμενο Ταξίδι
?
Έλενα τέλειο το μέρος και σούπερ οι φωτογραφίες. Πράγματι για άνοιξη και καλοκαίρι είναι ιδανική αυτή η επιλογή διαδρομής. Το χειμώνα οι κήποι είναι νεκροί.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.196
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom