• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ποιος φταίει?

rethimno

Member
Μηνύματα
1.770
Likes
1.054
Επόμενο Ταξίδι
Λεσβος
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κοσμου
απο προσωπικη εμπειρια σε γραπτο μαθητριας β γυμνασιου μαθημα γεωγραφιας

ερωτηση : τα μεγαλυτερα ποταμια της ευρωπης
απαντηση: το μεγαλυτερο ποταμι της ευρωπης ειναι .....η βαλκανικη χερσονησος που περναει εξω απο τη Ρωμη...

χαρακιρι.....επι τοπου...

σε γραπτο μαθημα ιστοριας στη σχολη αστυφυλακων
ερωτηση:τι ξερεται για τη μαχη των θερμοπυλων
απαντηση εξεταζομενου υποψηφιου αστυφυλακα
ο Λεωνιδας μαζι με τους 300 σταματησε μπροστα στο περση στρατηγο και με τα λιγα περσικα που ηξερε του ειπε : ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

απο την εφημεριδα ¨αποψη του νοτου¨ στο ηρακλειο κρητης στηλη μαργαριταρια σχολειων
 

dimosf

Member
Μηνύματα
2.302
Likes
5.900
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΑ-ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Ωραίο αλλά και αχανές το θέμα που ανοιχτηκε εδώ.
Διδάσκω σε Γυμνάσιο και έχω υπηρεσία 27 χρόνια. Είμαι Βιολόγος αλλά το αγαπημένο μου μάθημα είναι η Γεωγραφία (που το απεχθάνονται οι περισσότεροι συνάδελφοι για πολλούς λόγους με κυριότερο οτι κανείς μας δεν το σπούδασε ποτέ). Το γιατί μου αρέσει τόσο η Γεωγραφία νομίζω οτι σε αυτό το φόρουμ μπορεί να γίνει απόλυτα κατανοητό!!
Και δε στέκομαι απλά στο βιβλίο. Και βιβλία με φωτογραφίες κουβαλάω και βίντεο τους δείχνω και μουσική από τις χώρες που κάνουμε τους βάζω να ακούσουνε και βιβλία τους δανίζω να διαβάσουνε. Είναι λοιπόν οι μαθητές μου σε καλύτερο γνωσιακό επίπεδο από άλλους; Νομίζω πως όχι. Υπάρχουν βέβαια μαθητές που αγάπησαν το αντικείμενο. Δεν ξέρω όμως αν τους βοήθησα εγώ ή θα το αγάπαγαν έτσι κι αλλιώς. Δυστυχώς αυτά τα παιδιά και οι οικογένειές τους ξέρουν οτι θα το διδαχτούν στην Α΄ και τη Β΄ Γυμνασίου και μετά τέρμα. Άρα μάθημα "άχρηστο" αφού δεν πρόκειται να τους φανεί χρήσιμο σε κανενός είδους "καριέρα".
Στις μέρες μας μπερδέψαμε δύο ουσιαστικά πράγματα. Την πληροφορία με τη γνώση. Πληροφορία υπάρχει, γνώση; Αντί να καθοδηγούμε τα παιδιά πως να βρούν την πληροφορία εμείς τα υποχρεώνουμε να την μάθουν απέξω. Αυτό είναι το μεγάλο ζητούμενο.
Όσον αφορά τα μαργαριτάρια. Είναι άραγε τωρινό το φαινόμενο; Αν κοιτάξετε τις χρονολογίες σε αυτά που πόσταρε η Rethimno είναι περίπου 15-20 χρόνια πριν. Σημερινοί 30άρηδες-35άρηδες. Όταν ήμουν μαθητής στο εξατάξιο γυμνάσιο επί χούντας κυκλοφορούσαν βιβλία με παρόμοια μαργαριτάρια. Ας μην κατηγορούμε λοιπόν τα παιδιά. Είναι τα τελευταία που φταίνε. Η προσωπική ευθύνη βέβαι πάντα υπάρχει. Ισχύει και για τα παιδιά με πολλά όμως ελαφρυντικά, που δεν υπάρχουν βέβαια για μας τους μεγαλύτερους.
Θα τελειώσω με ένα παράδειγμα. Την προηγούμενη εβδομάδα μαθητής της Α΄ Γυμνασίου (13 χρονών) μου είπε σε σχετική συζήτηση οτι το ένειρό του είναι να γίνει ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ. :shock: Ναι! και μη μου πήτε οτι αυτό το διαμόρφωσε μέσα του μόνο του αυτό το παιδί!
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
ακρως διασκεδαστικά εκ πρώτης αναγνώσεως ολα τα παραπάνω παραδείγματα με τα μαργαριτάρια.
Τετοιου είδους μαργαριτάρια τα συναντάμε ομως στα παιδιά και άλλων χωρών.
Δεν νομίζω οτι ειναι ελληνικό το φαινόμενο.

μηπως γνωρίζει κανείς απο τους φιλους συνφορουμίτες λειτουργούς της εκπαιδευσης
στην γνωστή έρευνα PISA, οι Ελληνες μαθητές τι θέση κατέλαβαν, σε συγκριση με μαθητές αλλων ευρωπαικών χωρών;:roll:
 

axinos

Member
Μηνύματα
712
Likes
220
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγραδι ισως...
Ταξίδι-Όνειρο
Νεα Υορκη
Βρηκα διαφορα στο ιντερνετ, λιγο αντιφατικα.
"Στη χώρα μας οι επιδόσεις των μαθητών στις φυσικές επιστήμες και τα μαθηματικά είναι 28ες στο σύνολο των 30 χωρών του ΟΟΣΑ και στην κατανόηση κειμένου 27ες στις 30."
"Τεράστιες διαφορές που επιβεβαιώνουν την έρευνα του ΟΟΣΑ ότι η χώρα μας από την 33η πήγε στην 42η θέση στο χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα ανά τον κόσμο."
 

thanosth

Member
Μηνύματα
3.456
Likes
7.858
Επόμενο Ταξίδι
Θάσος με ιστιοπλοϊκό!
Ταξίδι-Όνειρο
Happy Slam, AO
από οτι ειδα σε μια γερμανική εκδοση της σχετικής ερευνας,
η ελλάδα ειναι κάτω απο το μέσο όρο και φυσικά στις τελευταίες θέσεις!
http://www.mpib-berlin.mpg.de/pisa/PISA_im_Ueberblick.pdf

για τους συνφορουμίτες/ισσες που δεν ξερουν τι εστί ερευνα PISA
ΕΝΩΣΗ Ξ“ΞŸΞΞ•Ξ©Ξ Ξ‘ΞœΞ‘Ξ‘ΞŸΞ?Ξ£Ξ™ΞŸΞ?: ΕκπαιδΡυτικη έρΡυνα PISA του ΞŸΞŸΞ£Ξ‘

Υ.Γ:mad:axinos:το αντιφατικό σε ποιο σημείο το εντόπισες;:roll:
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
"Τεράστιες διαφορές που επιβεβαιώνουν την έρευνα του ΟΟΣΑ ότι η χώρα μας από την 33η πήγε στην 42η θέση στο χειρότερο εκπαιδευτικό σύστημα ανά τον κόσμο."
Σε μια κατάταξη ως προς το χειρότερο (οτιδήποτε), η μετάβαση από την 33η στην 42η θέση είναι πρόοδος, σημαίνει ότι έγινες λιγότερο κακός. Μάλλον ο γράφων, εκεί που βρήκες την πληροφορία, κάτι άλλο ήθελε να πεί, αλλά δεν ήξερε και τόσο καλά Ελληνικά....
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.798
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
προσωπικα πιστευω πωςδεν πρεπει οι γονεις να αφηνουν τα παιδια τους να στηριζουν τις γνωσεις τους μονο στο σχολειο,αλλα απο μονοι τους πρεπει να τους δινουν ερεθισματα και να μην επαναπαυονται... Πολλα πραγματα τα οποια εμαθα στο σχολειο ηταν χρησιμα για την μετεπειτα επαγγελματικη μου πορεια, αλλα μεγαλυτερο ρολο στην ζωη μου σαν πολιτης αυτου του κοσμου επαιξε η παροτρυνση του πατερα μου στο να διαβαζω λογοτεχνια, να ακουω ειδη μουσικης που δεν ακουει ευκολα ενα μικρο παιδι και βεβαια να μαθω Γεωγραφια ενα μαθημα το οποιο λατρευε. δεν περναει ουτε μια μερα που να μην τον ευγνωμονω γιατι στην ουσια αυτα ηταν που μου εδωσαν μια ποιοτητα ζωης
 

axinos

Member
Μηνύματα
712
Likes
220
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγραδι ισως...
Ταξίδι-Όνειρο
Νεα Υορκη
Σε μια κατάταξη ως προς το χειρότερο (οτιδήποτε), η μετάβαση από την 33η στην 42η θέση είναι πρόοδος, σημαίνει ότι έγινες λιγότερο κακός. Μάλλον ο γράφων, εκεί που βρήκες την πληροφορία, κάτι άλλο ήθελε να πεί, αλλά δεν ήξερε και τόσο καλά Ελληνικά....
Σωστος ο Ταβερ, οπως παντα! Θανο, η αντιφαση που εντοπισα ειναι στη θεση, οτι δηλαδη αλλη θεση παρουσιαζει το ενα αρθρο και αλλη το αλλο. Ισως βεβαια ειναι απο διαφορετικες χρονιες. Η αληθεια ειναι οτι εψαξα πολυ βιαστικα για να παρω μονο μια γενικη ιδεα, αν και ηξερα οτι ειμαστε στις τελευταιες θεσεις (και λεω "ειμαστε", γιατι και εγω ανηκω στο προσωπικο της δευτεροβαθμιας εκπαιδευσης και εχω ευθυνη για τις επιδοσεις των μαθητων).
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Το κάτωθι βίντεο δεν έχει καμία σχέση με το θέμα που έχετε ανοίξει...Δεν ξέρω τι συνειρμό έκανα και το έβαλα εδώ...εγώ την πρωτεύουσα της Κροατίας έψαχνα...

 

latina

Member
Μηνύματα
1.414
Likes
299
Επόμενο Ταξίδι
??
Ταξίδι-Όνειρο
κούβα και ινδία
Το κάτωθι βίντεο δεν έχει καμία σχέση με το θέμα που έχετε ανοίξει...Δεν ξέρω τι συνειρμό έκανα και το έβαλα εδώ...εγώ την πρωτεύουσα της Κροατίας έψαχνα...

χαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!δεν υπαρχει αυτο το video!!
αυτο με τον παρθενη με αποτελειωσε!!!!!!!!!
 

trapper

Member
Μηνύματα
355
Likes
54
Κατ αρχήν μπράβο στον thanosth για τα link PISA. Δεν είχα υπ όψη μου τις σχετικές έρευνες και λίγο υποψιαζόμουνα την κατάταξη της Ελλάδας. Πιστεύω ότι στη γενική κατάσταση ευδαιμονίας που ζούμε στην Ελλάδα, λίγοι είναι αυτοί που υποψιάζονται σε πια κατάσταση είμαστε τώρα, αλλά κυρίως την τάση διαρκούς πτώσης που υπάρχει στο γνωστικό επίπεδο.

Το θέμα ειναι τεράστιο φυσικά, και καίριο για την κοινωνία.

Πιστεύω ότι είναι μεν θέμα εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και των απόψεων της κοινωνίας που επικρατούν σε γενικότερα θέματα.

Πάντως το link για την "Εκπαιδευτικη έρευνα PISA του ΟΟΣΑ" που δίνει ο thanosth είναι πολύ κατατοπιστικό, τόσο για τα αποτελέσματα όσο και για τις αιτίες της διαρκούς πτώσης επιπέδου των Ελλήνων μαθητών.

Ενα παράδειγμα, που δείχνει μια αιτία πτώσης επιπέδου μαθητή:
" Αν έμαθε "ξερά" έναν τύπο μαθηματικών ή φυσικής ή τη χημική αντίδραση, χωρίς τη "χρησιμότητα-εφαρμογή τους" στην καθημερινή ζωή ....Αν ζει σε ένα περιβάλλον -σχολικό, οικογενειακό κλπ- όπου οι εκπαιδευτικοί/επιθεωρητές, γονείς, κοινότητα και ΜΜΕ, δεν διαθέτουν και δεν προβάλλουν το σχετικό προβληματισμό και την αναζήτηση της σημασίας και της σχέσης της γνώσης με τις πολλές εκφάνσεις της ίδιας της ζωής, τότε λίγες πιθανότητες θα έχει να αναπτύξει σχετικές δεξιότητες και ικανότητες σκέψης και εφαρμογής τους."

Προσοχή στο ότι δεν θεωρεί το σχολικό περιβάλλον αποφασιστικό (απο μόνο του) για το γνωστικό επίπεδο, αλλά υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που σπρώχνουν (στην άνοδο η πτώση) όπως τα ΜΜΕ και η κοινότητα.

Για την επίδραση της κοινωνίας, και πως συνδυάζεται με την (ελαφρά θυμωμένη για το κοινωνικό περιβάλλον) άποψη της latina, δίνω το παρακάτω παράδειγμα:

H ίδια η υπογραφή της HELEN « Να έχεις ή να είσαι;», δεν παρουσιάζει κανένα δίλημμα για μένα. Επειδή η απάντηση είναι προφανώς το δεύτερο. Οπότε γιατί το θεωρεί τόσο σπουδαίο η HELEN και το βάζει σαν υπογραφή; Απάντηση μπορεί να δώσει η latina, αν δηλαδή νομίζει ότι οι περισσότεροι φίλοι της σκέφτονται το ίδιο με μένα. Αν όχι, τότε να μια απο τις βασικές αιτίες που σπρώχνουν με άγχος τους νεαρούς στο κυνήγι του χρήματος, που, για μένα, δεν οδηγεί στον πλούτο, αλλά στην ανάλωση κάθε προσπάθειας στη ζωή, στο να γίνεται μόνο για τη βασική επιβίωση. Ενας φαυλος κύκλος που ενώ ξεκινά σαν προσπάθεια εύκολης απόκτησης πλούτου, να καταλήγει στην απαγοήτευση του να έχει κανείς μετά βίας τα απαραίτητα. Οχι μόνο "άνθρακες ο θησαυρός" αλλά χάνεται και η ικανότητα για απόκτηση επιπέδου ζωής, όπου βεβαίως το χρήμα παίζει αρκετά μικρό ρόλο. Σ αυτό το σημείο, στη σημασία του χρήματος για την ποιότητα ζωής, είναι που χάσαμε το παιχνίδι (αλλά και το χρήμα).

Για το παραπάνω θα μπορούσα να παραθέσω επιστημονικά η βεβαια φιλοσοφικά συγγράμματα (οπωσδήποτε και θρησκευτικά). Ομως, στο ίδιο συμπέρασμα και με πιο χιουμοριστικό τρόπο, καταλήγει κανείς διαβάζοντας το περίφημο καρτούν των Goscinny-Uderzo "Οβελίξ και Σια", μια βαθιά φιλοσοφική αντιμετώπιση της κυρίαρχης (;;; ) αξίας της σημερινής εποχής. Εκεί αναλύει (απολαυστικά) πως ένας ανύποπτος-απλοικός-ευτυχισμένος χωρικός, με το οργανωμένο "σπρώξιμο νοοτροπίας" θεοποίησης του χρήματος, μετατρέπεται σε νεόπλουτο παραγωγό (αέρα κοπανιστού) για να καταλήξει στην τάξη των νεόπτωχων.

Με τέτοιες αξίες, πως τα παιδιά (του καθενός, κανείς δεν ξεφεύγει) να μην έχουν σαν μοναδικό στόχο την απόλυτη άνεση (=τεμπελιά) και μέσο το σίγουρο (=άκοπο) χρήμα του δημοσίου; Οπότε η εκπαίδευση είναι το αναγκαίο κακό για να διοριστεί κανείς, τίποτε περισσότερο, οι γνώσεις είναι άχρηστες μετά το διορισμό.

Πιστεύω ότι οποιαδήποτε προσπάθεια τώρα για βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα είναι μάταιη, εφ όσον δεν αλλάξει πρώτα η νοοτροπία της κοινωνίας. Και κατά συνέπεια μάταιη η διάθεση πόρων, σεμιναρίων, επιτροπών ερευνών κλπ. Τόσο βαθύ είναι το πρόβλημα.

Οι υποδείξεις:
-αναγκαζόμαστε να διδάξουμε στα παιδιά τόσο πολλά πράγματα...έτσι να ξεχνάνε και τα στοιχειώδη.
-μαθητες με μεσο ορο 8 και 9....βγαζουν καθηγητες που διδασκουν
κλπ
είναι καλές και απαραίτητες μονο μέσα σε καλό κοινωνικό περιβάλλον, αλλοιώς ελάχιστα αποδίδουν.

Χρειαζόμαστε περισσότερο:
-....Φταίει το κοινωνικό περιβάλλον με το οποίο συναναστρεφόμαστε?
-...υπεύθυνο το οικογενειακό περιβάλλον που περνά στα παιδιά το μήνυμα ότι η γνώση είναι αναγκαία μόνο για επαγγελματική αποκατάσταση...
-....Άρα μάθημα "άχρηστο" αφού δεν πρόκειται να τους φανεί χρήσιμο σε κανενός είδους "καριέρα".
-....να διαβαζω λογοτεχνια, να ακουω ειδη μουσικης
 

afriend

Member
Μηνύματα
26
Likes
2
Επόμενο Ταξίδι
...
Ταξίδι-Όνειρο
Όπου να'ναι με καλή παρέα
Συμφωνώ και επαυξάνω και με εσένα trapper και με τους υπόλοιπους. Αν το κοινωνικό περιβάλλον ήταν καλό, όπως λές, θα ήταν διαφορετική και η κατάσταση στην εκπαίδευση.

Το χειρότερο για μένα είναι ότι στο διάλογο για την παιδεία που ξεκινά, ενώ φυσιολογικά θα ασχοληθούν με τέτοια ζητήματα, φοβάμαι ότι θα τα αντιμετωπίσουν κάπως επιφανειακά. Και μακάρι να κάνω λάθος...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.295
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom