• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ισλανδία Πάνω από κάθε προσδοκία..πέρα από κάθε φαντασία... Ισλανδία 2016!

Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
Νοσταλγία....
Χρόνια πολλά (έστω και όψιμα) και πάντα τόσο όμορφες εικόνες να σε/σας συγκινούν
Να ΄σαι καλά βρε Παναγιώτη! Πού θα πάει, θα σε γνωρίσουμε κι από κοντά κάποια στιγμή, εκεί στην Αθήνα.. :)
 

antouan28

Member
Μηνύματα
41
Likes
210
Επόμενο Ταξίδι
Μέλανας δρυμός, Αλσατία
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Ζηλανδία
Έτσι, να γινόμαστε πολλοί οι "Ισλανδοί"!!!
Μπράβο παιδιά!!! Διαβάζουμε με την γυναίκα μου την ιστορία σας και μέσα από την υπέροχη αφήγηση και τις πανέμορφες φωτογραφίες ξαναζωντανέψατε μνήμες και εικόνες που- είμαι σίγουρος πια- δεν θα σβήσουν ποτέ από το μυαλό μας!
Αναμένουμε την συνέχεια της περιπέτειάς σας!!!
 

sif.....

Member
Μηνύματα
366
Likes
1.690
Επόμενο Ταξίδι
Κιργιστάν - Ιαπωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Περού - Κίνα
Δηλώνω μαγεμένος από τις εικόνες,από μια χώρα που δείχνει να'ναι απόκοσμη,και ξυπνά μέσα μου η επιθυμία να ταξιδέψω σ'αυτήν και να νιώσω όπως και εσείς....:)
 

sif.....

Member
Μηνύματα
366
Likes
1.690
Επόμενο Ταξίδι
Κιργιστάν - Ιαπωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Περού - Κίνα
Αλλά αυτά τα ονόματα από τα αξιοθεατα ....γλωσσοδέτης κανονικός...
 
Last edited:
Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
Έτσι, να γινόμαστε πολλοί οι "Ισλανδοί"!!!
Μπράβο παιδιά!!! Διαβάζουμε με την γυναίκα μου την ιστορία σας και μέσα από την υπέροχη αφήγηση και τις πανέμορφες φωτογραφίες ξαναζωντανέψατε μνήμες και εικόνες που- είμαι σίγουρος πια- δεν θα σβήσουν ποτέ από το μυαλό μας!
Αναμένουμε την συνέχεια της περιπέτειάς σας!!!
Παιδιά, ειλικρινά δεν το περιμέναμε..Τουλάχιστον δεν περιμέναμε ότι θα μαγευτούμε έτσι :) Είναι απλά εκτός συναγωνισμού, που λέγαμε και στο στίβο όταν πήγαινα, χεχε! Σύντομα και τα υπόλοιπα, χαίρομαι που σας αρέσει η εμπειρία μας!
 
Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
Δηλώνω μαγεμένος από τις εικόνες,από μια χώρα που δείχνει να'ναι απόκοσμη,και ξυπνά μέσα μου η επιθυμία να ταξιδέψω σ'αυτήν και να νιώσω όπως και εσείς....:)
Να ταξιδέψεις, να μαγευτείς και να μας διηγηθείς κι εσύ ;)

Αλλά αυτά τα ονόματα από τα αξιοθεατα ....γλωσσοδέτης κανονικός...
Χμμ...Απλά τα λέγαμε μεταξύ μας όπως βόλευε, χωρίς προσπάθεια :D Αν και κάποιοι φθόγγοι τους που έχουν μείνει από τη γλώσσα των Βίκινγκς, είναι εύκολοι για εμάς τους Έλληνες..σαν το "δ" και το "θ", πράγμα που δεν έχουν άλλες γλώσσες ας πούμε.
 
Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
Παγετώνες, Skaftafell, και οδήγηση μέχρι.. εκεί που δεν πάει :cool:

Το ξημέρωμα μας βρήκε με σχεδόν την ίδια εικόνα μπροστά μας..απλά με πιο πολύ φως.. Ήδη μέσα σ’ αυτές τις ώρες η λίμνη ήταν διαφορετική, κάποια κομμάτια πάγου είχαν μετακινηθεί προς τη θάλασσα, άλλα προς το κέντρο της λίμνης. Η αλήθεια είναι ότι από την προηγούμενη νύχτα κιόλας, μου είχε κάνει εντύπωση η μεγάλη ποσότητα πάγου μέσα στη λίμνη. Τελικά, η υποψία επιβεβαιώθηκε. Δε θα γινόντουσαν καθόλου περιηγήσεις στη λίμνη εκείνες τις μέρες, εξαιτίας αυτού ακριβώς που ανέφερα.. :( Το έλεγε και το σχετικό email που μου είχαν στείλει από την προηγούμενη, αλλά προφανώς δεν το είδα.. ενημερωθήκατε ήδη για το πού βρισκόμασταν, με email θα ασχολούμαστε;;
Οπότε, αφού βαρκάδα στη λίμνη Jökulsárlón γιοκ, τραβήξαμε τις φωτογραφίες μας, ήπιαμε το καφεδάκι στο προκάτ τουριστικό γραφείο - souvenir shop - καφετέρια, χαζέψαμε και λιγουλάκι στο internet και πήραμε την απόφαση να πάμε προς Skaftafell, για τις πεζοπορίες μας εκεί. Προφανώς είχαμε οδηγήσει επιπλέον κάμποσα χιλιόμετρα την προηγούμενη τη νύχτα, αλλά ειλικρινά, πότε θα κοιμηθούμε ξανά μερικά μέτρα μακριά από παγετώνες και τα σχετικά;; Χαλάλι!
Όπως καταλάβατε, η φύση είχε ήδη ματαιώσει και αλλάξει ελαφρώς ένα από τα σχέδιά μας. Αυτή είναι η Ισλανδία, απλά το δέχεσαι και απολαμβάνεις τα υπόλοιπα.
Όπου υπόλοιπα, πεζοπορίες στο εθνικό πάρκο Skaftafell για εκείνη τη μέρα, και μετά οδήγηση με σκοπό να κοιμηθούμε κάπου μετά το Egilsstaðir. Έπρεπε να είμαστε κοντά στη λίμνη Mývatn νωρίς την επομένη… σχέδια….χεχε.. οι θεοί των Βίκινγκς μάλλον γελούσαν, μαζί και τα στοιχεία της φύσης..:shock:
Στο Skaftafell πάντως ο καιρός ήταν μια χαρά, μέχρι να ανέβουμε πιο ψηλά βέβαια και να αντιμετωπίσουμε τον παγωμένο αέρα από τα βουνά και τους παγετώνες. Αφού ελέγξαμε τις διαδρομές που θα ακολουθούσαμε, αφήνοντας εκτός την S3 των 17 χιλιομέτρων (ήταν ακόμη κλειστή λόγω καιρού, κρίμα..), και αφού ετοιμαστήκαμε πλήρως με σακίδιο, νεράκι, σνακς κτλ, ξεκινήσαμε προς Svartifoss για αρχή (διαδρομή S2). Εύκολη διαδρομή, ενδιαφέρον περιβάλλον τριγύρω, ένας ακόμη καταρράκτης πριν το Svartifoss, πουλάκια άγνωστα σε μας τουλάχιστον σχεδόν παντού. Φαντάζομαι πως το καλοκαίρι, με εντελώς πράσινη φύση, θα είναι όλα ακόμη πιο όμορφα! Στάση για φωτογραφίες στον πιο γνωστό καταρράκτη της εν λόγω περιοχής, έχει κι αυτός την ιδιαιτερότητά του, όπως βλέπετε :)
DSC00998logo.JPG


Και, μιας και η μεγάλη διαδρομή που θέλαμε ήταν κλειστή, πήραμε την S6, για να βγούμε έστω στα μισά του παγετώνα από πάνω και μετά να συνεχίσουμε πίσω προς το κέντρο επισκεπτών. Άλλη φάση να περπατάς με χιονισμένες κορυφές στο βάθος, και τον αέρα να σε σηκώνει κυριολεκτικά από το έδαφος αν δεν προσέχεις :haha:
DSC01008logo.JPG

Κρίμα που στις φωτογραφίες δε γίνεται εύκολα κατανοητό το πόσο δυνατός ήταν. Όσο για τη θέα όταν φτάσαμε στην άλλη πλευρά, αγναντεύοντας τον παγετώνα Skaftafellsjökull, δεν ξέρω πώς να περιγράψω και πάλι αυτή την ανωτερότητα της φύσης σ΄ αυτή τη χώρα, να με συμπαθάτε. Όπως ίσως έχω ξαναπεί, η αίσθηση που είχαμε αρκετές φορές σε τούτο το ταξίδι ήταν περίεργη, απόκοσμη, ένα δέος για όσα οι αισθήσεις μας κατανοούσαν, ή νόμιζαν πως κατανοούσαν.. Όταν το προηγούμενο βράδυ, μέσα στο μισοσκόταδο πλησιάσαμε δίπλα στον παγετώνα και τα τεράστια κομμάτια πάγου στη λίμνη, όταν τώρα νιώθαμε τον αέρα να έρχεται από το ομιχλώδες τοπίο στο βάθος του παγετώνα και των χιονισμένων βουνών, απλά ανακαλύψαμε κι άλλα συναισθήματα μέσα μας. Είναι κάτι που σε ξεπερνάει, γιατί απλά σε ξεπερνάει..
DSC01010logo.JPG

Το απολαύσαμε και προσπαθήσαμε να το χορτάσουμε όσο γίνεται, κατόπιν πήραμε το μονοπάτι της επιστροφής, για λίγη ξεκούραση και πολλή οδήγηση. Ζεστά καφεδάκια στο κέντρο επισκεπτών, φαγητό, τακτοποίηση του αυτοκινήτου και ξανά προς ανατολάς!
Μια στάση έγινε βέβαια και πάλι, στη λίμνη Fjallsárlón, λίγο πριν τη διάσημη Jökulsárlón. Ο καιρός είχε αγριέψει ήδη, ξέχασα να πω, ο αέρας ασταμάτητος, πού και πού έφερνε χιόνι ή βροχή κατά πρόσωπο. Ούτε εκεί φυσικά γινόντουσαν κρουαζιέρες στη λίμνη, πέσαμε στην εποχή που γεμίσανε οι λίμνες πάγο προφανώς.
Εφόσον τελικά είχαμε φύγει από το Skaftafell πιο νωρίς απ’ όσο υπολογίζαμε, ευκαιρία ήταν να οδηγήσουμε αρκετά μακριά, όσο πάει. Τελικά οδηγήσαμε όσο μας άφησε ο καιρός και τα βουνά στα δυτικά. :rolleyes: Αφήσαμε πίσω μας το Höfn, το Djúpivogur κι έξω από το Breiðdalsvík στρίψαμε προς βορρά. Ο δρόμος, η εθνική οδός ας πούμε, γινόταν χωματόδρομος για αρκετά χιλιόμετρα, αλλά αυτό το ξέραμε ήδη. Αυτό που δεν ξέραμε, ήταν ότι μετά από κάμποσα χιλιόμετρα, και αφού περάσαμε την κοιλάδα και αρχίσαμε να ανηφορίζουμε, η χιονοθύελλα έγινε τόσο ισχυρή που δε βλέπαμε τίποτα. Πού να συνεχίσω με το Peugeot 108, χωρίς αλυσίδες, χωρίς χειμερινά ελαστικά. Με το ζόρι το ακινητοποίησα και επέστρεψα με την όπισθεν, δε δοκίμασα καν αναστροφή σ’ εκείνες τις συνθήκες. Εμπειρία πρωτόγνωρη, αν μη τι άλλο! (Ετοιμάζουμε και το σχετικό βίντεο, να θυμηθούμε ξανά..) Σταματήσαμε σε κάποιες φάρμες, χτυπήσαμε κουδούνια μήπως και κάποιος ξέρει να μας βοηθήσει, αλλά η ώρα ήταν περασμένη και κανείς δε άνοιξε. Τελικά, μετά από συνάντηση στο δρόμο με έναν ντόπιο που πήγαινε την κατσίκα του μέσα στο ΙΧ στον κτηνίατρο, ακολουθήσαμε τη συμβουλή του να πάμε από τα fjords και να στρίψουμε στο Reyðarfjörður για Egilsstaðir. Η διαδρομή αυτή φαίνεται λίγο πιο μεγάλη στο χάρτη, θεωρητικά δεν είναι η εθνική οδός, αλλά είναι όλη ασφαλτοστρωμένη, με τούνελ που κάνει πιο εύκολη τη διάβαση ενός βουνού και με ΤΡΟΜΕΡΗ θέα!
DSC01067logo.JPG

Ξανά πίσω λοιπόν, και παραλιακά όλο το δρόμο. Η ώρα περασμένη, αλλά η κατάσταση του καιρού σαφώς καλύτερη δίπλα στη θάλασσα, χωρίς χιόνι. Να μην τα πολυλογώ, ακριβώς πριν το Reyðarfjörður πήραμε το δρόμο για Egilsstaðir. "Αυτή το φορά θα τα καταφέρουμε", λέμε. Πετύχαμε κι ένα αμάξι που ερχόταν από εκεί, δε φαινόταν πολύ χιονισμένο :)
Αμ δε. Κάπου 10 χιλιόμετρα πιο μακριά, σχεδόν στη μέση της διαδρομής, κολλήσαμε στο χιονοθύελλα και πάλι. Ήταν απίστευτο το πόσο γρήγορα το χιόνι στρωνόταν στην άσφαλτο, απλά ασύλληπτο πόσο εύκολα μπορείς να βρεθείς αποκλεισμένος στο βουνό σε τέτοιο μέρος. Τουλάχιστον είχε φώτα, έκανα αναστροφή και το πήραμε απόφαση, η νύχτα θα έβγαινε στο Reyðarfjörður, την επόμενη μέρα θα αποφασίζαμε πώς θα συνεχίζαμε. Δεν υπήρχε λόγος να ζορίζουμε την τύχη μας, σωστά; Τόσο απλά, ο Θωρ έβαλε φρένο σε προσπάθειες 3 ωρών, από δύο διαφορετικές διαδρομές, για τα βόρεια της χώρας :icon_evil:
Ένας άλλος θεός, αυτός του ύπνου, μας βρήκε σ’ ένα πάρκινγκ στη μικρή αυτή παραλιακή κωμόπολη.. Παρά τις δυσκολίες και την πιθανή ματαίωση του βορρά, δε νιώθαμε άσχημα. Η πρωινή πεζοπορία, οι εικόνες από τις λίμνες, τα fjords και τις διαδρομές στους απόκρημνους δρόμους δίπλα στη θάλασσα, τα χωριουδάκια που ξεπρόβαλαν στη διαδρομή, ακόμη και οι νυχτερινές περιπέτειες με τον τρομερά άσχημο καιρό, ήταν εμπειρίες ζωής!
DSC01050logo (800x524).jpg
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.535
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Όσο θυμάμαι ότι αυτό το καταρράκτη στο Skaftafell τον ψάχναμε , συναντήσαμε έναν άλλον πριν και αρκεστήκαμε σ'συτόν μου έχει μείνει απωθημένο.
Πάντως η περιπέτεια είναι το αλατοπίπερο ενός ταξιδιού
 
Μηνύματα
2.005
Likes
6.349
Απόφαση ελήφθη, 650 χλμ προς δυτικά και πάλι

Ακόμη ένα καλό της μέρας εκείνης; Ανακαλύψαμε τα πρατήρια Ollin, αφού πρωί πρωί μπήκα στο τοπικό πρατήριο να ρωτήσω για τους δρόμους, τον καιρό κτλ. Συνειδητοποιήσαμε ότι δε θα ήταν καλή ιδέα να συνεχίσουμε προς βόρεια, οι δρόμοι μετά το Egilsstaðir ήταν μαρκαρισμένοι με διάφορα χρώματα εκτός του πράσινου, και η πρόγνωση έδινε σποραδικές δυνατές χιονοπτώσεις και την επόμενη μέρα. Ο ευγενικός υπάλληλος μας είπε βέβαια ότι "είναι ανοιχτοί", αλλά προφανώς οι Ισλανδοί το εννοούν αλλιώς, με την εμπειρία στη χειμερινή οδήγηση, τα χειμερινά ελαστικά και τα monster trucks που κυκλοφορούν κατά κόρον :cool: Εξάλλου, δε θέλαμε να ταλαιπωρούμαστε στους δρόμους προκειμένου ντε και καλά να βγει το αρχικό σχέδιο.
Προμηθευτήκαμε την εκπτωτική καρτούλα δωρεάν στο πρατήριο, ήπιαμε τον (δωρεάν πλέον) καφέ μας, καθίσαμε με την ησυχία μας να βγάλουμε εναλλακτικό σχέδιο, χαζέψαμε παρέες ηλικιωμένων που ήρθαν στο βενζινάδικο για τον πρωινό τους καφέ. Ο καιρός το ίδιο ασταθής όπως πάντα, μην τα ξαναλέμε :rolleyes: Εν τω μεταξύ, ακυρώσαμε και το tour για φάλαινες που είχαμε προγραμματίσει από το Húsavík για την άλλη μέρα.
Τι έλεγε το πλάνο λοιπόν; Οδήγηση με στάσεις μόνο για καφέ (και φωτογραφίες βεβαίως βεβαίως, πώς να αντισταθείς, το χέρι πάει μόνο του στο κουμπί της μηχανής..) μέχρι και το Borgarnes στα δυτικά. Ξεκούραση και ύπνος εκεί, έξω από ένα 24ωρο Ollin, και την άλλη μέρα Snæfellsnes peninsula. Αφού δε θα βλέπαμε τα βόρεια, την περιοχή της λίμνης Mývatn και τον θεωρούμενο ως πιο δυνατό καταρράκτη της Ευρώπης, τον Dettifoss, τουλάχιστον θα βλέπαμε την πανέμορφη αυτή χερσόνησο, μαζί και τον (δεύτερο από το 2011) ψηλότερο καταρράκτη της Ισλανδίας, τον Glymur!
Και, αυτή το φορά, το πλάνο τηρήθηκε, έστω και με κάποιες δυσκολίες και λίγο στρες :D
Βλέπετε, δεν είχε πλέον χιόνια στα νότια. Είχε όμως αέρα, πολύ δυνατό αέρα αυτή το φορά.. Αν δεν κάνω λάθος, αφού συμβουλεύτηκα και ντόπιους οδηγούς, οι φωτεινές πινακίδες που υπάρχουν στους δρόμους και δείχνουν θερμοκρασία και δύναμη ανέμου, είχαν ενδείξεις μέχρι και 24 m/s. Δείτε το στην κλίμακα Beaufort, και έχοντας στο νου τις τεράστιες εκτάσεις μαύρης άμμου γύρω από το Vik, τις ιδιαιτερότητες των fjords και το γεγονός ότι οι άνεμοι είναι πλάγιοι οδηγώντας εκεί, και θα πάρετε μια ιδέα. Εμείς πήραμε και με το παραπάνω. Δύο – τρία τουμπαρισμένα αυτοκίνητα στη διαδρομή, έτσι απλά στην ευθεία, μια αμμοθύελλα 5-6 δευτερολέπτων μετά από γέφυρα, που με έκανε να οδηγώ στα τυφλά και να νιώθουμε την άμμο να προσπαθεί να τρυπήσει το αυτοκίνητο, και συνεχής μάχη να κρατηθεί το τιμόνι στην ευθεία όταν οι ριπές μας έσπρωχναν αριστερά.
Η παρακάτω εικόνα είναι έξω από το Vik, θυμάστε την ταινία "Η μούμια", με το σύννεφο άμμου που τους κυνηγούσε;; :haha:
2016-05-05 20.35.42.jpg
DSC01075logo (640x427).jpg

Το ζήσαμε κι αυτό. Όπως όμως ζήσαμε, για μια ακόμη φορά, μαγικές, πέρα από κάθε φαντασία εικόνες στα fjords, με τον ήλιο να λούζει τα βράχια, τα χωριουδάκια της προηγούμενης νύχτας να επιδεικνύουν τα κάλλη τους τη μέρα, τη θάλασσα και πάλι μανιασμένη να βγάζει θεόρατα κύματα (με κόντρα αέρα παρακαλώ). Και ξανά στη Jökulsárlón για να απολαύσουμε τον παγετώνα μια φορά ακόμη, και να πάμε και στην παραλία να γίνουμε μάρτυρες της ατελείωτης μάχης των κυμάτων με τα κομμάτια πάγου που έβγαιναν στη θάλασσα μετά τη λίμνη και το ποταμάκι.
Την ευχαριστηθήκαμε κι αυτή τη μέρα, κι ας ήταν επιστροφή από τον ίδιο δρόμο.
DSC01114logo (427x640).jpg
DSC01096logo (640x427).jpg
DSC01106logo (640x421).jpg

Τίποτα δεν είναι ίδιο σ’ αυτή τη χώρα από μέρα σε μέρα φαίνεται :) Αργά το απόγευμα (22:00 δηλαδή), και αφού περάσαμε το υποθαλάσσιο τούνελ έξω από το Akranes, φτάσαμε στον προορισμό μας. Η εικόνα του Borgarnes το σούρουπο πολύ όμορφη, ό,τι καλύτερο για να ξεκουραστούμε ακόμη μια νύχτα στο αυτοκίνητο, αφού πλέον τσεκάραμε ξανά και ξανά τα sites για τον καιρό και τους δρόμους. Είχαμε αρχίσει να μαθαίνουμε το μάθημα, έστω κι αργά, χοχο!

DSC01079logo (640x427).jpg
DSC01125logo (640x421).jpg
 

Arkoudou

Member
Μηνύματα
55
Likes
70
Επόμενο Ταξίδι
Βρυξέλλες-Μπρυζ-Γάνδη
Ταξίδι-Όνειρο
Νορβηγικα Φιορδ - Ν.Υόρκη
Μπράβο παιδιά, εύχομαι γρήγορα να διαβάσουμε την καινούργια σας ταξιδιωτική ιστορία! Ανήκω κι εγώ στο group των ''Ισλανδόπληκτων'' και μάλιστα την επισκεφθήκαμε πολύ πρόσφατα με τον άντρα μου από Μ.Παρασκευή έως 2/5/2016. Πολύ σύντομα θα ανεβάσω και την δική μου εμπειρία από το ύπέροχο αυτό ταξίδι!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.211
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom