• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Λίβανος Ο Λίβανος μετά τον πόλεμο

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική

Καλοκαίρι 2006…Ο πολύπαθης Λίβανος βομβαρδίζεται και δοκιμάζεται για άλλη μία φορά…εικόνες φρίκης και παιδικά μάτια ανίκανα να κατανοήσουν τους λόγους αυτού του παράλογου πολέμου μας καθηλώνουν μπροστά στην τηλεόραση…
Η επιθυμία να επισκεφτούμε αυτήν τη μαρτυρική χώρα γίνεται έντονη όσο ποτέ. Μόλις ηρεμούν λίγο τα πράγματα επικοινωνούμε με κάποιον Λιβανέζο γνωστό, ο οποίος δουλεύει σε ταξιδιωτικό γραφείο και ο οποίος μας αποτρέπει από ένα τέτοιο ταξίδι, λέγοντας, πως οι ταραχές συνεχίζονται, η κατάσταση είναι πολύ ρευστή και επικίνδυνη. Μέσα στην πόλη της Βηρυτού εξακολουθούν να υπάρχουν περιστασιακές οδομαχίες, οι οποίες δεν φτάνουνε ποτέ στα αυτιά μας και στα μάτια μας…υπόσχεται να μας ενημερώσει, μόλις τα πράγματα ηρεμήσουν…

Αρχές Ιουνίου 2008…Το τηλέφωνο χτυπά και ο εν λόγω γνωστός ενθουσιασμένος μας παροτρύνει να πραγματοποιήσουμε το ταξίδι - τώρα - όμως επιμένει που ο κόσμος πανηγυρίζει την ειρήνη και σε κάθε γωνιά άνθρωποι χαρούμενοι στήνουν κάθε βράδυ αυτοσχέδιες γιορτές…
Χωρίς δεύτερη σκέψη συναινούμε στην πρότασή του και αναλαμβάνει να μας κλείσει εισιτήρια και ό,τι άλλο κρίνει απαραίτητο για μία εβδομάδα παραμονής στον Λίβανο.

11 Ιουνίου 2008. Το αεροπλάνο των Λιβανέζικων αερογραμμών ετοιμάζεται να προσγειωθεί στην Βηρυτό. Οι συνεπιβάτες μας όλοι Λιβανέζοι από τα μήκη και πλάτη όλης της γης επιστρέφουν πολλοί μετά από χρόνια, όπως μας εκμυστηρεύτηκαν κάποιοι κατά την αναμονή μας στην Αθήνα, πίσω στην χώρα τους…
Η πόλη, η Βενετία της Ανατολής, όπως συνηθίζουν να αποκαλούν την Βηρυτό απλώνεται κατά μήκος των ακτών της Μεσογείου και ξεπερνά
κάθε προσδοκία μας… μία υπερσύχρονη μεγαλούπολη με δεκάδες ουρανοξύστες, που σε καμία περίπτωση δεν σου θυμίζει Μέση Ανατολή..

Στον έλεγχο διαβατηρίων περιμένουμε υπομονετικά πίσω από μία τεράστια ουρά, που έχει σχηματιστεί στο γκισέ για κατοίκους χωρίς Λιβανέζικο διαβατήριο και έκπληκτοι ανακαλύπτουμε πως οι περισσότεροι συνταξιδιώτες μας, αν και Λιβανέζοι διαθέτουν ξένο διαβατήριο…δεν είναι τυχαίο επίσης, πως οι περισσότεροι είναι μουσουλμάνοι.
Έρχεται η σειρά μας και ο υπάλληλος μας ανακοινώνει, πως δεν χρειάζεται να πληρώσουμε βίζα, μια και οι Έλληνες είναι οι μόνοι κάτοικοι της Ε.Ε., οι οποίοι δεν πληρώνουν βίζα κατά την είσοδό τους στην χώρα…και μακαρίζουμε τον Παπανδρέου για το άνοιγμα που είχε κάνει κάποτε στις αραβικές χώρες…

Στο αεροδρόμιο μας περιμένει η Πωλίν, μία αξιολάτρευτη νεαρή Λιβανέζα, η οποία θα μας συνόδευε και θα μας ξεναγούσε κάποιες από τις επόμενες ημέρες…
Επιβιβαζόμαστε στο αυτοκίνητο και μια και είναι μεσημέρι υπάρχει απίστευτη κίνηση στους δρόμους και έτσι η Πωλίν βρίσκει ευκαιρία για μία πρώτη ξενάγηση..
Μένουμε έκπληκτοι με τα υπερμοντέρνα και σύγχρονα κτίρια, τους αυτοκινητόδρομους, όπως και τα πανάκριβα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους… Συζητάμε βέβαια, πως αυτή η χώρα βρίσκεται σε διαρκή ανοικοδόμηση, αφού συνεχώς καταστρέφεται τα τελευταία χρόνια.

Φτάνουμε μετά από αρκετή ώρα στο ξενοδοχείο Casa dor Hotel στην περιοχή Χάμρα, το εμπορικό κέντρο της Βηρυτού. Το ξενοδοχείο λιτό, όμορφο, περιποιημένο με εξυπηρετικότατο προσωπικό. Οι πελάτες του, όπως θα διαπιστώσουμε τις επόμενες ημέρες είναι κυρίως Άραβες και κάποιοι Γάλλοι δημοσιογράφοι.
Τακτοποιούμαστε στα δωμάτια μας, αφού χαιρετήσαμε την Πωλίν και ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη μέρα.
Μετά από ένα γρήγορο ντουζάκι και με τον χάρτη αγκαζέ ξεχυθήκαμε στους δρόμους. Στόχος μας είναι να κατεβούμε στην παραλιακή λεωφόρο την Κορνίς.
Πρώτη μας στάση όμως γίνεται το αμερικανικό πανεπιστήμιο, λίγα μέτρα από το ξενοδοχείο, ένα συγκρότημα κτιρίων, από τα οποία μερικά χρονολογούνται από το 1868, μεταξύ αυτών το μουσείο του, το οποίο περιλαμβάνει πολλά έργα τέχνης από την πρώιμη Λίθινη Εποχή, καθώς και συλλογή αραβικών νομισμάτων, αγαλματίδια και κεραμικά από το 3000π.Χ.
Αφήνουμε τα διαβατήρια μας στην είσοδο και μετά από έναν έλεγχο από έναν ένστολο, επισκεπτόμαστε το μουσείο και περιπλανιόμαστε, μέσα στους κήπους του.
Νεαροί και νεαρές με σημειώσεις και βιβλία ξαπλώνουν πάνω στο γρασίδι απολαμβάνοντας το απόγευμά τους με θέα την θάλασσα.
Βγαίνοντας κατηφορίζουμε ένα στενό δρομάκι με το σκεπτικό, πως λογικά όλες οι κατηφόρες οδηγούν στην θάλασσα. Όντως μετά από λίγα λεπτά αντικρίζουμε την παραλιακή λεωφόρο και το απέραντο γαλάζιο. Περπατάμε κατά μήκος της παραλιακής την ώρα που άρχιζε να σουρουπώνει. Πάνω στον πεζόδρομο οικογένειες Λιβανέζων έχουν στήσει τα φορητά τραπεζάκια τους, τα καρεκλάκια τους και πάνω σε υγραέριο ετοιμάζουν κάποιο κολατσιό, ενώ μέσα από το αυτοκίνητο, που έχουν παρκάρει παραδίπλα ακούγεται η μελωδική φωνή της Φαϊρούζ. Άλλοι πάλι δοκιμάζουν την τύχη τους στο ψάρεμα στα ήρεμα νερά της Μεσογείου. Περπατάμε μέχρι ένα καφέ γνωστής αλυσίδας και από κει σύμφωνα με τον χάρτη δεν είναι μακριά η Solidere, δηλ. το κέντρο και η πλατεία ρολογιού, στην οποία θέλουμε να καταλήξουμε. Παρατηρούμε πως σε κάθε κομβικό σημείο, υπάρχει και ένα τανκς με στρατιώτες, οι οποίοι μας φάνηκαν, πως μάλλον χαζεύανε τις όμορφες Λιβανέζες, παρά περιφρουρούσανε…

http://www.travelstories.gr/photo/watermark.php?file=13987&size=1
Όσο βράδιαζε παρατηρούσαμε, πως λιγόστευαν και οι πεζοί στους δρόμους, μέχρι που μετά από μισή ώρα περπάτημα, πάνω από κόμβους, μπροστά από ξενοδοχεία με άπειρους σεκιουριτάδες και διαφωνίες για το αν πάμε σωστά ή όχι, μείναμε μόνοι και έρημοι… ένας ταξιτζής, ο οποίος μας ακολούθησε για κάποιο διάστημα και προσφέρθηκε να μας μεταφέρει όπου θέλουμε, εξαφανίστηκε και αυτός.
Είμαστε μόνοι μέσα σε τεράστιους, έρημους δρόμους και να πω, πως δεν σκιαχτήκαμε, ψέματα θα πω…είχαμε χαθεί…ο Π. γυρνούσε και ξαναγυρνούσε τον χάρτη, για να προσανατολιστεί, ο Θ. συνεπαρμένος από τα υπέροχα κτίρια δεν σταμάτησε να φωτογραφίζει και εγώ να προσπαθώ να βρω έναν άνθρωπο να συνεννοηθούμε…Αφού περάσαμε για τρίτη φορά από το ίδιο σημείο, αποφασίσαμε να ανηφορίσουμε, ευτυχώς όχι για πολύ, γιατί μετά από λίγο εμφανίστηκαν μπροστά μας σεκιουριτάδες και ένστολοι πάσης φύσεως ρωτώντας τι στο διά…ο ζητούσαμε μέσα στον χώρο, όπου βρίσκονται τα κυβερνητικά κτίρια. Ο Θ. και ο Π. χαρήκανε… δεν χαθήκαμε μου λένε είμαστε κοντά… εγώ τραυλίζω κάτι σε τούριστ , Solidere και Place d’ etoile και μετά από έναν τυπικό έλεγχο – τσάντες, σακίδια, διαβατήρια – μας συνοδεύει κάποιος μέχρι ένα σημείο, απ’ όπου μας δείχνει πως θα προχωρήσουμε.
Να μην τα πολυλογώ, αλλά κάναμε περίπου 1μιση με δύο ώρες από τη Κορνίς για να βρούμε τον περίφημο πεζόδρομο, όπου βρίσκεται η πλατεία ρολογιού.
Όταν πλέον είχαμε χάσει κάθε ελπίδα είδαμε στην κυριολεξία φως. Ξαφνικά μέσα στην ερημιά και τα σκοτάδια πρόβαλε μπροστά μας ένας πεζόδρομος, ο οποίος έσφυζε από ζωή.
Η πλατεία ρολογιού βρίσκεται στην μέση πολλών ακτινωτών πεζόδρομων, οι οποίοι καταλήγουν σ’ αυτήν. Σε όλες τις εισόδους προς τους πεζόδρομους υπήρχαν οδοφράγματα με τανκς και στρατό, ενώ οι δύο κύριοι είσοδοι, που ήταν ανοιχτοί φρούρονταν και γινόταν εξονυχιστικός έλεγχος για να σου επιτρέψουν να περάσεις μέσα. ( ο Π., με μακρύ μαλλί και λίγο ύποπτη φάτσα, μας εκμυστηρεύτηκε, πως μόνο την κολ…ίδα – με το μπαρντόν- δεν του ελέγξανε).

Και περάσαμε μέσα σε έναν άλλο κόσμο…Μαγαζιά κάθε λογής με τραπεζάκια έξω.
Νέοι και νέες να φλερτάρουν και να σχηματίζουν πηγαδάκια σε κάθε γωνιά, υπερμοντέρνες Λιβανέζες να μιλούν σε κινητά 5ης γενιάς και άλλες με τουρμπάνι μεν, αλλά με το λαπ-τοπ πάνω στο τραπέζι να σερφάρουν στον ίντερνετ.
Είχε ξεκινήσει και το ευρωπαϊκό κύπελλο ποδοσφαίρου, οπότε γιγαντοοθόνες είχαν στηθεί σε διάφορα σημεία και οι Λιβανέζοι άλλοι πίνοντας τον ναργιλέ τους και άλλοι τσιμπολογώντας παρακολουθούσαν τους αγώνες. Τουρίστες δεν υπήρχαν πουθενά και αυτό το διαπιστώσαμε και τις επόμενες ημέρες.
Αποφασίσαμε μετά από μία μεγάλη βόλτα να επιστρέψουμε στην περιοχή που μέναμε, μια και φοβηθήκαμε, μήπως αργότερα δεν βρίσκαμε ταξί…
Επιστρέψαμε με ταξί, αφού κάναμε το απαραίτητο παζάρι και μετά από δέκα λεπτά μπαίναμε στο εστιατόριο Istanbul, κοντά στο ξενοδοχείο μας. Το επιλέξαμε, μια και το συνιστούσε ο ταξιδιωτικός οδηγός μας ( συνιστώ για όποιον ταξιδέψει να αναζητήσει έναν σύγχρονο οδηγό, αφού ο δικός μας ήταν του 2003 και τα περισσότερα μαγαζιά, που συνιστούσε είχαν κλείσει, ) και μείναμε πολύ ευχαριστημένοι. Είναι ένα ημιυπόγειο εστιατόριο, το οποίο κάποτε πρέπει να είχε γνωρίσει δόξα και αίγλη, αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν η διακόσμησή του και οι ηλικιωμένοι με όλους τους τύπους σερβιτόροι. Παραγγείλαμε διάφορα που μας έκαναν εντύπωση, κυρίως κροκέτες με λαχανικά και κρέας και κοτόπουλο.
Λίγα λεπτά μετά μπωλ με ξηρούς καρπούς και μία πιατέλα με ένα τεράστιο μαρούλι και κάθε λογής λαχανικά και τουρσί σερβιρίστηκαν μπροστά μας.


Κοιταζόμαστε με απορία, για το ποιος από εμάς έκανε την μαλ….α και παρήγγειλε αυτά τα πράγματα και ο Θ. που καθόταν απέναντί μου, μου λέει: « πάρε την σαλάτα- αφάνα από την μέση να σε βλέπω ».
Και εκεί που αρχίσαμε να βοσκάμε και να τρώμε πασατέμπο, σίγουροι πλέον, πως αυτό θα είναι το βραδινό μας, άρχισαν να έρχονται οι μεζέδες μας και τα φαγητά που παραγγείλαμε…Συνειδητοποιήσαμε αργότερα, πως αυτήν την σαλάτα αφάνα και τους ξηρούς καρπούς τα προσφέρουν πάντα και παντού και καλά είναι την σαλάτα να μην την πολυπροτιμούμε, γιατί περνάει από όλα τα τραπέζια και κατόπιν ψεκάζεται για να δείχνει δροσερή και φρέσκια για το επόμενο τραπέζι.
Θέλω να παραθέσω εδώ, πως κατά την διάρκεια του φαγητού μας πλησίασε ένας ηλικιωμένος σερβιτόρος, ο οποίος μας ρώτησε από που είμαστε. Όταν του απαντήσαμε, πως είμαστε Έλληνες συγκινήθηκε, έσκυψε και μας ψιθύρισε, πως είναι Χριστιανός ορθόδοξος και με κάθε ευκαιρία που έβρισκε ερχόταν και μας απάγγειλε ψιθυριστά αποσπάσματα από εκκλησιαστικούς ύμνους...

Δεν θυμάμαι να σας πως τι πληρώσαμε, το σίγουρο είναι, πως οι τιμές παντού μας φάνηκαν, περίπου το ένα τρίτο των ελληνικών τιμών. Βέβαια δεν φάγαμε αστακούς και σε πανάκριβα εστιατόρια…

Περπατήσαμε μέχρι το ξενοδοχείο και λιώσαμε στον ύπνο την πρώτη μας νύχτα στην Βηρυτό.
 

Attachments

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Πολυ ενδιαφερον το ταξιδι σου! Περιμενω τη συνεχεια...
 

Pandora

Member
Μηνύματα
2.803
Likes
961
Επόμενο Ταξίδι
θα δείξει...
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μπράβο Ελένη ! Χορταστική η πρώτη μέρα...αλλά η σαλάτα, όλα τα λεφτά ;):haha:
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.798
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
Για πες και αλλα, για πες και αλλα , μας ενδιαφερει αμεσα.......
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Μετά το πρωινό, μας παρέλαβε η Πωλίν για την πρώτη μας εξόρμηση στο Λίβανο και συγκεκριμένα στην κοιλάδα Κουαντίσα και στην περιοχή των Κέδρων.

Μετά από μία ώρα περίπου και κάποιες στάσεις σε διάφορα σημεία για φωτογραφίες, αρχίσαμε να διασχίζουμε αυτήν την περίφημη κοιλάδα

Πανέμορφα χωριουδάκια με περιποιημένα σπίτια και κήπους κουρνιάζουν στις κορυφές των λόφων, αυλές με υπερσύχρονα γεωργικά μηχανήματα και ατελείωτα αμπέλια απλώνονταν μπροστά μας. Η μεγαλύτερη πόλη της κοιλάδας είναι η Μπσαρέ και η γενέτειρα του Καλίλ Γκιμπράν, όπως και το προπύργιο του δεξιού κόμματος «φάλαγγα των μαρωνιτών χριστιανών.» Κάπου κάπου μέσα σε χαράδρες και γκρεμούς πρόβαλε και κάποιο μοναστήρι χριστιανών μαρωνιτών.


Επισκεφτήκαμε ένα τέτοιο μοναστήρι, του οποίου μου διαφεύγει το όνομα, όπου υπήρχε και ένα μικρό μουσείο με το παλαιότερο τυπογραφείο του Λιβάνου. Γύρω από το μοναστήρι μία απέραντη κοιλάδα με αμπέλια και παραδίπλα μία σπηλιά, όπου όπως μας εξήγησε η Πωλίν φέρνανε παλιά ανθρώπους που έπασχαν από σχιζοφρένεια και τους δένανε εκεί, για να τους γιατρέψει ο όποιος άγιος…


Η σπηλιά ήταν θεοσκότεινη και γεμάτη υγρασία. Υπήρχε και ένα ιερό με εικόνες και παραδίπλα χώρος, όπου άναβες κεριά. Στο έδαφος δεκάδες κατσαρόλες τοποθετημένες σε συγκεκριμένα σημεία συλλέγανε το νερό που έσταζε από την οροφή, το οποίο νερό θεωρείται καθαγιασμένο και ακόμη και σήμερα το χρησιμοποιούν για γιατρικό…Ανατρίχιασα με όλες αυτές τις δεισιδαιμονίες και βγήκα έξω να πάρω καθαρό αέρα…

Συνεχίσαμε την πορεία μας μέχρι τον εθνικό δρυμό των Κέδρων. Η θερμοκρασία εκεί σήκωνε μπουφανάκι. Αφού βγήκαμε κάποιες φωτογραφίες και αγοράσαμε κάποια αναμνηστικά με ξύλο κέδρου θέλω να πιστεύω, καθίσαμε σε ένα αναψυκτήριο και ήπιαμε κάτι ζεστό.
Στην επιστροφή καθίσαμε σε ένα εστιατόριο σε κάποιο από τα χωριά και φάγαμε μαζί με δύο λεωφορεία γυναικών, προσκυνητών, οι οποίες κάνανε γύρα τα μοναστήρια…μπρρρ….

Επιστρέψαμε κατά τις 4 στην Βηρυτό και ο Θ. προτίμησε να μείνει στο κέντρο για να βγάλει φωτογραφίες, μια και το βράδυ ήταν λίγο δύσκολο, όπως καταλάβαμε να κυκλοφορήσεις και να βγάλεις φωτογραφίες.
Ο Π. πήγε για ξεκούραση και εγώ βγήκα μία βόλτα στη γειτονιά αναζητώντας κάποια δωράκια ή αναμνηστικά και έκπληκτη ανακάλυψα, πως δεν υπήρχε ούτε ένα μαγαζί με σουβενίρ ή κάτι παρόμοιο…

Το δεύτερο βράδυ μας στη Βηρυτό θελήσαμε να το περάσουμε σε κάποιο μπαρ. Αναζητήσαμε πολλά από αυτά που σύστηνε ο οδηγός μας, τα οποία έχουν κλείσει και καταλήξαμε σε ένα Jazz-bar το Blue Νote στην περιοχή Χάμρα. Είμαστε τυχεροί, γιατί παίζανε ζωντανή μουσική και εκεί σε μία γωνιά απολαύσαμε τα ποτά μας, ακούγοντας υπέροχη μουσική και χαζεύοντας τους Λιβανέζους να τρώνε ( από ψάρια μέχρι αρνί!!!) και να συζητάνε ανέμελοι υπό τους ήχους της μουσικής της Έλλα Φίτζγκεραλντ.


Φυσικά επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο κάποιων η κοιλιά γουργούριζε και χαρήκαμε πολύ όταν είδαμε κάποια παρακμιακά ορθάδικα απέναντι από το αμερικανικό πανεπιστήμιο να ετοιμάζουν σαντουιτσάκια…έφαγα ένα με κοτόπουλο και ομολογώ, πως ήταν και είναι ό, τι πιο νόστιμο έφαγα στο Λίβανο…
Φυσικά αυτό επαναλήφθηκε όλα τα υπόλοιπα βράδια, ακόμη και εκείνα που γυρνούσαμε από φαγητό…Ο Π. αντίθετα ανακάλυψε το Bar-Bar, ένα από αυτά τα βρώμικα, που λέμε οι Βορειοελλαδίτες και το τιμούσε καθημερινά, συνήθως πριν βγούμε για φαγητό.

Συνοπτικά για τη δεύτερη μέρα μας στην κοιλάδα Qadisha και τους κέδρους, μπορώ να πω, πως δεν εντυπωσιάστηκα, ίσως επειδή αγαπώ το ανατολίτικο στοιχείο και αυτό έλειπε από την περιοδεία μας και ίσως γιατί έχω κάτι με όλο αυτό το θρησκευτικό ντελίριο και τα μοναστήρια…

Η τρίτη μέρα είχε στο πρόγραμμα το Μπάαλμπεκ και την Ααντζάρ.
Η διαδρομή αυτήν τη φορά πλησιάζοντας προς το Μπάαλμπεκ περνάει μέσα από την κοιλάδα Μπεκάα , χωριά μουσουλμάνων, φτωχικά, βρώμικα και εξαθλιωμένα…
Το Μπάαλμπεκ είναι διάσημο για την Ηλιούπολη, έναν από τους ωραιότερους αρχαιολογικούς χώρους της Μέσης Ανατολής και για το ότι είναι η βάση της Χεσμπολλάχ. Αυτό το καταλάβαμε πλησιάζοντας την πόλη, πρώτον από τα πανώ με φωτογραφίες μαρτύρων και στρατιωτών που πέσανε στον πόλεμο και ανέμιζαν κατά μήκος του δρόμου και δεύτερον από την παντελή έλλειψη στρατού και ένστολων…

Όταν φτάσαμε στον αρχαιολογικό χώρο αναζητήσαμε τον φύλακα, ο οποίος έπινε το τσάι του σε κοντινό καφενείο. Μας έκανε εντύπωση, πως είμαστε οι μόνοι τουρίστες και του έκανε εντύπωση, πως ήρθανε τουρίστες. Άνοιξε το γκισέ ,μας έβγαλε εισιτήρια και μας εξήγησε, πως δεν υπήρχε ρεύμα και δυστυχώς δεν θα μπορούσαμε να δούμε το μουσείο…Το μουσείο δεν το είδαμε, αλλά περιηγηθήκαμε έναν από τους ωραιότερους αρχαιολογικούς χώρους που έχω επισκεφτεί ποτέ.
::

Τόλμησα να το συγκρίνω με το Καρνάκ ( τόσο πολύ ενθουσιάστηκα), αλλά ο Π. μου είπε να χαλαρώσω λίγο, γιατί ο εν λόγω χώρος χρονολογείται από την ρωμαϊκή περίοδο. Περάσαμε τουλάχιστον 2-3 ώρες μέσα στον αρχαιολογικό χώρο και εντυπωσιαστήκαμε, όσο και στενοχωρηθήκαμε, που ένας τέτοιος χώρος ήταν έρημος ( αν και για μας ήταν ευχάριστο να περπατάμε και να απολαμβάνουμε ολομόναχοι όλο αυτό το μεγαλείο).

Μεσημεράκι πια ξεκινήσαμε για την Ααντζάρ, κάνοντας μία στάση στη Τζάχλα (Zahle), μία πόλη γνωστή σαν θέρετρο και κυρίως για τα υπέροχα παραποτάμια μέρη.
Σταματήσαμε σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο, όπου γευτήκαμε για άλλη μία φορά τα υπέροχα λιβανέζικα φαγητά.

Επόμενη στάση η Ααντζάρ, ο καλύτερος διατηρημένος ισλαμικός χώρος του Λιβάνου, μία πόλη που υπήρξε σημαντικό εμπορικό κέντρο της ενδοχώρας. Είναι χτισμένη πάνω σε συμμετρικές ρωμαϊκές γραμμές και χωρίζεται σε τέσσερις ίσες συνοικίες, που χωρίζονται από δύο λεωφόρους.


Εδώ δεν χρειάστηκε να ψάξουμε τον φύλακα, αφού έξω από τον αρχαιολογικό χώρο υπάρχει ένα αναψυκτήριο – μαγαζί με σουβενίρ και ώ! Χαρά μας βρήκαμε μαγαζί με σουβενίρ… αφού επισκεφτήκαμε πρώτα αυτό, ακολούθησε η ξενάγηση και εγώ ξαναεντυπωσιάστηκα και άρχισα τις συγκρίσεις…Ίσως να συνέβη αυτό, επειδή οι χώροι ήταν όλοι έρημοι, οπότε μπορούσες να αντιληφθείς όλο το μεγαλείο τους, σε αντίθεση με άλλους σαφώς πιο αξιόλογους χώρους, οι οποίοι χάνονται μέσα στις ορδές των τουριστών

Κατά την επιστροφή μας στη Βηρυτό συζητάμε με την Πωλίν για αυτές τις τεράστιες αντιθέσεις που είδαμε την προηγούμενη ημέρα με τον πλούτο στην περιοχή των Μαρωνιτών και την ανέχεια στα χωριά της Χεσμπολλάχ… Αποφεύγει την συζήτηση και ό, τιδήποτε έχει σχέση με τον πόλεμο ή τις θρησκείες. Στην ερώτησή μας, αν είναι χριστιανή ή μουσουλμάνα μας απαντά αφοπλιστικά :” I am a Libanese”.

Πριν φτάσουμε στη Βηρυτό βλέπουμε ένα ζαχαροπλαστείο και ζητάμε να κατεβούμε να πάρουμε κάποιο παγωτό. Φυσικά όπου μπαίνουνε Έλληνες επικρατεί μία κάποια αναστάτωση και ανάμεσα στα παγωτά και τα γλυκά μας πλησιάζει ένας κύριος, ο οποίος δηλώνει οδοντίατρος, έχει σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη και ζητά να καθίσουμε λίγο μαζί του. Μας ρωτά για την πόλη που σπούδασε, τα μαγαζιά που σύχναζε , μας διηγείται ιστορίες από τα φοιτητικά του χρόνια και τα παγωτά πάνε και έρχονται… και μετά έρχεται η σειρά μας, ρωτάμε για τον πόλεμο και βουρκώνει, όμως δεν θέλει να σταματήσει, θέλει να τα πει και σε μία άλλη γλώσσα αυτά που έζησε, στη γλώσσα της χώρας που τόσο αγάπησε, όπως μας λέει, και κρεμόμαστε από τα χείλη του ακούγοντας τις περιπέτειες και τις αγωνίες ενός έθνους μέσα από τα χείλη ενός ανθρώπου…
Το τρίτο βράδυ μας στη Βηρυτό το περάσαμε στην πλατεία ρολογιού, σε ένα από τα πολλά εστιατόρια, μια και έπαιζε η Εθνική Ελλάδας ποδόσφαιρο και τα αγόρια της παρέας, θέλανε να το απολαύσουμε παρέα με μεζέδες και αράκ. Φυσικά πήγαμε και επιστρέψαμε με ταξί στη Χάμρα και φυσικά πάλι υπήρχε εξονυχιστικός έλεγχος κατά την είσοδό μας οπουδήποτε…και φυσικά η Εθνική έχασε και έτσι πριν πάμε για ύπνο πνίξαμε τον πόνο μας σε μερικές μπύρες στο μπαρ “Τhe Prag”, παρέα με πιτσιρικάδες που λικνίζονταν στους ήχους ροκ μουσικής…
Μετά την απαραίτητη στάση για κολατσιό, ξημέρωνε όταν πήγαμε για ύπνο και μας περίμενε δύσκολη μέρα.
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Υπεροχα οσα γραφεις! Αντε να δουμε και τη δυσκολη ημερα...
 

Lyda

Member
Μηνύματα
723
Likes
241
Επόμενο Ταξίδι
ΚΑΛΜΥΚΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Πολυ ωραια η ιστορια σου Ελενη, δυστηχως ο Λιβανος δεν εχει περιοδους ειρηνης μονο περιοδους πριν τον πολεμο
 

Sugar

Member
Μηνύματα
224
Likes
149
Επόμενο Ταξίδι
Ψάχνεται....
Ταξίδι-Όνειρο
Απ' άκρη σ' άκρη
Ελένη σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι το ταξίδι μαζί μας μία εβδομάδα πριν φύγω για Βυρητό. Εκανα την ερώτηση και στις πληροφορίες να την κάνω κι εδώ. Να νοικιάσω αυτοκίνητο ή να κλείσουμε ταξί όπως κάνατε εσείς?
By the way με ποιά εταιρεία πέταξες εκεί?
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.805
Likes
7.810
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
πολυ ωραια ιστορια ...
σε ευχαριστουμε και περιμενω τη συνεχεια....
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Ελένη σ' ευχαριστώ που μοιράζεσαι το ταξίδι μαζί μας μία εβδομάδα πριν φύγω για Βυρητό. Εκανα την ερώτηση και στις πληροφορίες να την κάνω κι εδώ. Να νοικιάσω αυτοκίνητο ή να κλείσουμε ταξί όπως κάνατε εσείς?
By the way με ποιά εταιρεία πέταξες εκεί?
επειδή ακριβώς είδα πως υπήρχε ενδιαφέρον για Λίβανο, γι΄αυτό και ξεκίνησα την ιστορία...ευελπιστώ να την τελειώσω μέσα στην εβδομάδα.

Δεν ξέρω πόσο πάει η ενοικίαση αυτοκινήτου... όσο για μας δεν νοικιάσαμε ταξί, αλλά από λιβανέζικο ταξιδιωτικό γραφείο κλείσαμε για δύο μέρες αυτοκίνητο και ξενάγηση, όπως και να έρθει να μας πάρει και να μας πάει στο αεροδρόμιο, όλα αυτά μέσω του γνωστού λιβανέζου από εδώ... βέβαια το τηλ. της Πωλίν το έχω, οπότε αν θέλεις να επικοινωνήσεις μαζί της και αυτή με τη σειρά της με το γραφείο που συνεργάζεται, πές μου.
Τις υπόλοιπες ημέρες, δηλ παράλια Λιβάνου κινηθήκαμε με λεωφορεία...
βέβαια υπάρχουν υπηρεσιακά ταξί, τα οποία είναι πάμφθηνα για να κινηθείτε και εκτός Βηρυτού.
Πετάξαμε με Middle east Airlines (MEA), τον εθνικό αερομεταφορέα του Λιβάνου και οι
οι 6 διανυκτερεύσεις με αεροπορικά, δύο γεύματα, αυτά με τις ξεναγήσεις, το αυτοκίνητο και αν θυμάμαι καλά και οι είσοδοι στους αρχαιολογικούς χώρους που προανέφερα μας κόστισε γύρω στα 550-600 ευρώ...
να προσθέσω, πως το πρόγραμμά μας είχε και μία μέρα ξενάγηση στην Βυρητό και στην Βύβλο... εμείς το ανταλλάξαμε με μία μεταφορά στην Τρίπολη,απ' όπου γυρίσαμε με λεωφορείο
 

eleni70

Member
Μηνύματα
341
Likes
132
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική
Ευχαριστώ όλους σας για τα καλά σας λόγια...
και δική μου ευχαρίστηση αυτή η ιστορία, μια και πέρασε 1μιση χρόνος και μέσα από αυτές τις γραμμές ξαναθυμάμαι και ξαναζώ αυτό το ταξίδι...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.163
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom