Traveller
Member
- Μηνύματα
- 3.938
- Likes
- 3.932
Το TransMilenio έκανε άριστα την δουλειά του. Σκάρτο τέταρτο διαδρομή και εντελώς απροβλημάτιστα, από τα σαλόνια της Zona Rosa, βρεθήκαμε στα αλώνια της La Candelaria.
Η περιοχή της La Candelaria, του ιστορικού κέντρου δηλαδή της πόλης, μέχρι πριν δέκα, άντε δεκαπέντε χρόνια, ήταν ουσιαστικά απροσπέλαστη για τους τουρίστες. Οι ληστείες, οι δολοφονίες και οι μικροκλοπές, ήταν ρουτίνα στον μικρόκοσμο των καταφρονεμένων της Bogota. Το χάος που διαφέντευε την χώρα έκανε κι εδώ κουμάντο. Οι σχεδόν ανύπαρκτοι τουρίστες που έφταναν στην πρωτεύουσα και είχαν το βίτσιο να θελήσουν να κάνουν μια βόλτα στο ιστορικό της κέντρο, το εγκατέλειπαν σχεδόν αμέσως, έντρομοι. Ελάχιστα άλλωστε είχαν να δουν. Η Bogota της αποικιοκρατίας, ήταν χρόνια πια παρελθόν. Πυρκαγιές και σεισμοί, διέλυσαν το πάλαι ποτέ γραφικό κέντρο και η χαριστική βολή δόθηκε, όταν στο βωμό ενός αμφιλεγόμενου αρχιτεκτονικού μοντερνισμού, θυσιάστηκαν δεκάδες παραδοσιακά κτίρια, δίνοντας την θέση τους σε ακαλαίσθητα τερατουργήματα. Μα κι όσα γλίτωσαν από την μανία της άναρχης ανοικοδόμησης, έστεκαν σχεδόν ερείπια, φιλοξενώντας παρά ταύτα, πλήθη κόσμου, που συνέρρεαν στην πρωτεύουσα για ένα καλύτερο μέλλον. Η πόλη άλλωστε, είχε μύρια όσα προβλήματα να αντιμετωπίσει, που το αισθητικό σουλούπωμα της, φάνταζε περιττή πολυτέλεια.
Από τα μέσα του ενενήντα όμως, όταν άρχισε να αχνοφαίνεται κάποιο φως στο συνεχόμενο ιστορικό σκοτάδι της χώρας, όταν τα αντάρτικα εξασθενούσαν και οι ναρκοβαρώνοι γύρναγαν στα λαγούμια τους, αυτά τα θλιβερά απομεινάρια αλλοτινών, ένδοξων καιρών, τα υπέροχα σπίτια της La Candelaria, άρχισαν δειλά – δειλά να ανακαινίζονται, αποτελώντας τον πυρήνα της πολιτιστικής αναγέννησης της πόλης. Πολλά παραμένουν κατοικίες, άλλα άλλαξαν χρήση και μετατράπηκαν σε καφέ εστιατόρια ή μαγαζιά, το αποτέλεσμα όμως μένει ίδιο, τα σπίτια της La Candelaria, με τους έντονους παστέλ χρωματισμούς και τα υπέροχα μπαλκόνια, ξαφνιάζουν ευχάριστα, δίνοντας την ψευδαίσθηση ότι περιδιαβαίνεις στα σοκάκια μιας Bogota άλλων αιώνων.
Κι αφού γυρίσεις και γυρίσεις, χαζέψεις τα τουριστικά με τις φτηνές πραμάτειες και πεις δυο τρεις κουβέντες με τους ντόπιους, που στα σίγουρα θα σε ρωτήσουν από πούθε κρατάει η σκούφια σου, αργά ή γρήγορα θα βρεθείς μπροστά του. Το μουσείο του Botero, του πιο λαμπρού Κολομβιανού ζωγράφου, στέκει περήφανο στο κέντρο της La Candelaria, σε ένα υπέροχο αρχοντόσπιτο του 16ου αιώνα. Το 2000, στα πρώτα χρόνια της ανάκαμψης από την λαίλαπα της βίας, που χαντάκωνε την χώρα, ο Fernando Botero, πιστεύοντας πως ο πολιτισμός θα δώσει πνοή ανάπτυξης στην δύστυχη την πόλη, αποφάσισε να δωρίσει στην πατρίδα του πάνω από διακόσια έργα του, με μια και μόνη προϋπόθεση, αυτά να στεγαστούν σε ένα σύγχρονο μουσείο, που θα δημιουργηθεί στο κέντρο της πόλης. Έτσι, μια που δημόσια λεφτά δεν περίσσευαν για τέτοια μεγαλόπνοα σχέδια, μια τράπεζα στάθηκε πολύτιμος αρωγός στο φιλόδοξο σχέδιο του κι ανέλαβε την πλήρη ανακαίνιση ενός τεράστιου αρχοντικού και την μετατροπή του σε μουσείο. Σήμερα που το όνειρο έγινε πραγματικότητα κι η φήμη του ξεπέρασε τα στενά όρια της Κολομβίας, το μουσείο σίγουρα αποτελεί λόγο επίσκεψης στην Κολομβιανή πρωτεύουσα.Οι συλλογές διαρκώς εμπλουτίζονται και πλάι στα έργα του Botero προστίθενται δεκάδες πίνακες σύγχρονων Λατινοαμερικανών ζωγράφων, αλλά και έργα παγκοσμίως καταξιωμένων καλλιτεχνών όπως Picasso, Leger, Renoir, Monet, Dalí, Giacometti, με αποτέλεσμα να διαθέτει μια από τις εντυπωσιακότερες συλλογές τέχνης στη Νότια Αμερική.
Με τούτα και με εκείνα λοιπόν, η La Candelaria φτιασιδώνεται και γίνεται τουριστικός μαγνήτης μιας πόλης παρεξηγημένης, που προσπαθεί με νύχια και με δόντια να αποκτήσει κοινό και να κρατήσει τους τουρίστες, που μόλις που της ρίχνουν μια φευγαλέα ματιά, πριν αποδράσουν στις συναρπαστικές ομορφιές της υπόλοιπης χώρας.
Η περιοχή της La Candelaria, του ιστορικού κέντρου δηλαδή της πόλης, μέχρι πριν δέκα, άντε δεκαπέντε χρόνια, ήταν ουσιαστικά απροσπέλαστη για τους τουρίστες. Οι ληστείες, οι δολοφονίες και οι μικροκλοπές, ήταν ρουτίνα στον μικρόκοσμο των καταφρονεμένων της Bogota. Το χάος που διαφέντευε την χώρα έκανε κι εδώ κουμάντο. Οι σχεδόν ανύπαρκτοι τουρίστες που έφταναν στην πρωτεύουσα και είχαν το βίτσιο να θελήσουν να κάνουν μια βόλτα στο ιστορικό της κέντρο, το εγκατέλειπαν σχεδόν αμέσως, έντρομοι. Ελάχιστα άλλωστε είχαν να δουν. Η Bogota της αποικιοκρατίας, ήταν χρόνια πια παρελθόν. Πυρκαγιές και σεισμοί, διέλυσαν το πάλαι ποτέ γραφικό κέντρο και η χαριστική βολή δόθηκε, όταν στο βωμό ενός αμφιλεγόμενου αρχιτεκτονικού μοντερνισμού, θυσιάστηκαν δεκάδες παραδοσιακά κτίρια, δίνοντας την θέση τους σε ακαλαίσθητα τερατουργήματα. Μα κι όσα γλίτωσαν από την μανία της άναρχης ανοικοδόμησης, έστεκαν σχεδόν ερείπια, φιλοξενώντας παρά ταύτα, πλήθη κόσμου, που συνέρρεαν στην πρωτεύουσα για ένα καλύτερο μέλλον. Η πόλη άλλωστε, είχε μύρια όσα προβλήματα να αντιμετωπίσει, που το αισθητικό σουλούπωμα της, φάνταζε περιττή πολυτέλεια.
Από τα μέσα του ενενήντα όμως, όταν άρχισε να αχνοφαίνεται κάποιο φως στο συνεχόμενο ιστορικό σκοτάδι της χώρας, όταν τα αντάρτικα εξασθενούσαν και οι ναρκοβαρώνοι γύρναγαν στα λαγούμια τους, αυτά τα θλιβερά απομεινάρια αλλοτινών, ένδοξων καιρών, τα υπέροχα σπίτια της La Candelaria, άρχισαν δειλά – δειλά να ανακαινίζονται, αποτελώντας τον πυρήνα της πολιτιστικής αναγέννησης της πόλης. Πολλά παραμένουν κατοικίες, άλλα άλλαξαν χρήση και μετατράπηκαν σε καφέ εστιατόρια ή μαγαζιά, το αποτέλεσμα όμως μένει ίδιο, τα σπίτια της La Candelaria, με τους έντονους παστέλ χρωματισμούς και τα υπέροχα μπαλκόνια, ξαφνιάζουν ευχάριστα, δίνοντας την ψευδαίσθηση ότι περιδιαβαίνεις στα σοκάκια μιας Bogota άλλων αιώνων.
Κι αφού γυρίσεις και γυρίσεις, χαζέψεις τα τουριστικά με τις φτηνές πραμάτειες και πεις δυο τρεις κουβέντες με τους ντόπιους, που στα σίγουρα θα σε ρωτήσουν από πούθε κρατάει η σκούφια σου, αργά ή γρήγορα θα βρεθείς μπροστά του. Το μουσείο του Botero, του πιο λαμπρού Κολομβιανού ζωγράφου, στέκει περήφανο στο κέντρο της La Candelaria, σε ένα υπέροχο αρχοντόσπιτο του 16ου αιώνα. Το 2000, στα πρώτα χρόνια της ανάκαμψης από την λαίλαπα της βίας, που χαντάκωνε την χώρα, ο Fernando Botero, πιστεύοντας πως ο πολιτισμός θα δώσει πνοή ανάπτυξης στην δύστυχη την πόλη, αποφάσισε να δωρίσει στην πατρίδα του πάνω από διακόσια έργα του, με μια και μόνη προϋπόθεση, αυτά να στεγαστούν σε ένα σύγχρονο μουσείο, που θα δημιουργηθεί στο κέντρο της πόλης. Έτσι, μια που δημόσια λεφτά δεν περίσσευαν για τέτοια μεγαλόπνοα σχέδια, μια τράπεζα στάθηκε πολύτιμος αρωγός στο φιλόδοξο σχέδιο του κι ανέλαβε την πλήρη ανακαίνιση ενός τεράστιου αρχοντικού και την μετατροπή του σε μουσείο. Σήμερα που το όνειρο έγινε πραγματικότητα κι η φήμη του ξεπέρασε τα στενά όρια της Κολομβίας, το μουσείο σίγουρα αποτελεί λόγο επίσκεψης στην Κολομβιανή πρωτεύουσα.Οι συλλογές διαρκώς εμπλουτίζονται και πλάι στα έργα του Botero προστίθενται δεκάδες πίνακες σύγχρονων Λατινοαμερικανών ζωγράφων, αλλά και έργα παγκοσμίως καταξιωμένων καλλιτεχνών όπως Picasso, Leger, Renoir, Monet, Dalí, Giacometti, με αποτέλεσμα να διαθέτει μια από τις εντυπωσιακότερες συλλογές τέχνης στη Νότια Αμερική.
Με τούτα και με εκείνα λοιπόν, η La Candelaria φτιασιδώνεται και γίνεται τουριστικός μαγνήτης μιας πόλης παρεξηγημένης, που προσπαθεί με νύχια και με δόντια να αποκτήσει κοινό και να κρατήσει τους τουρίστες, που μόλις που της ρίχνουν μια φευγαλέα ματιά, πριν αποδράσουν στις συναρπαστικές ομορφιές της υπόλοιπης χώρας.