Alex Loco
Member
- Μηνύματα
- 363
- Likes
- 1.946
- Επόμενο Ταξίδι
- Ταξίδι-Όνειρο
- Pamir highway
Περιεχόμενα
Αλβανική οδύσσεια μα στο βάθος Μαυροβούνιο!!
Μετά από ένα εξάμηνο επιτέλους ήταν όλα έτοιμα για ένα ακόμα πρωινό ξημέρωμα γεμάτο όρεξη για να καταπιούμε πολλά χιλιόμετρα όπως πέρσι . Τελευταία στάση μου οι Βρυξέλλες και το κρύο Βέλγιο. Πλέον κατακαλόκαιρο Ιούλιο μήνα όπως είχε καθιερωθεί από το τελευταίο roadtrip( ΣΚΟΠΙΑ-ΣΕΡΒΙΑ-ΟΥΓΓΑΡΙΑ) όλα ήταν έτοιμα για ένα ακόμα μεγαλύτερο και πιο περίεργο οδικό ταξίδι σε 5 χώρες αυτή τη φορά .Οι νέες προσθήκες στη κλασική τριάδα ήταν ο Τάκης και ο αδερφός μου ο Γιώργος τον οποίο θα αφήναμε στα Τίρανα της Αλβανίας ίσως και ταξίδι της μοίρας για τον ίδιο αφού μια γνωριμία πιθανόν να του άλλαζε τη ζωή. Νωρίς λοιπόν σηκωθήκαμε φτιάξαμε και τα τελευταία πράγματα πεταχτήκαμε να φάμε μια μπουγάτσα και ξεκίνησε το μεγάλο ταξίδι . Μια ακόμα όμορφη εμπειρία άρχιζε για εμάς.
Μέχρι τα σύνορα η διαδρομή κυλούσε με συζητήσεις περί πολιτικής θρησκειών και αθλητισμού. Οι πλάκες και τα αστεία μεταξύ μας πέφτανε βροχή. Σιγά σιγά βγήκαμε αρχίσαμε να αφήνουμε πίσω μας το πολιτισμό περνώντας τη Φλώρινα και διασχίζοντας τα βουνά και τις στροφές περνώντας και τα τελευταία χωριά πριν τα σύνορα τα οποία φάνηκαν μέσα στη καρδιά του βουνού. Σταματήσαμε πριν τα σύνορα για ένα τσιγάρο .Εγώ πήρα τηλέφωνο τη κοπέλα μου να τη χαιρετήσω και τηλεφωνικά καθώς μετά θα ήταν δύσκολο να μιλήσουμε για την υπόλοιπη εβδομάδα. Εκεί ήταν μια δύσκολη στιγμή που με λύγισε όμως ήξερα ότι δεν αλλάζει κάτι απλά μια εβδομάδα θα ήμασταν χωριστά εφόσον δεν μπορούσε να έρθει κι εγώ το είχα κανονισμένο από πολύ καιρό πριν. Μπήκαμε στο αμάξι ετοιμάσαμε ταυτότητες και το διαβατήριο του ο αδερφός μου και φτάσαμε στο συνοριοφύλακα. Αρχικά τις δικές μας ταυτότητες τις πέρασε εύκολα αλλά η κακοφτιαγμένη ταυτότητα του Τάκη φάνηκε να προβληματίζει το φύλακα που ζήταγε διαβατήριο καθώς του φάνηκε περίεργη για ταυτότητα! Ο Τάκης είχε αγχωθεί έντονα και εμείς τον πειράζαμε λέγοντάς του αν θυμάται το δρόμο της επιστροφής! Τελικά αφού κοίταξε και ξανακοίταξε τη ταυτότητα και τον υπολογιστή μας άφησε να περάσουμε και έτσι μπήκαμε στην Αλβανία.
Χρειαζόμασταν βενζίνη και έπρεπε να αλλάξουμε τα λεφτά μας σε αλβανικά lek. Σταματήσαμε παρακάτω από τα σύνορα. Κατεβαίνοντας από το αμάξι ξαφνικά ο καιρός είχε αγριέψει και άρχισε να βρέχει και να κάνει κρύο. Εγώ και ο Σπο περπατήσαμε μέχρι τα σύνορα πίσω μήπως βρούμε να αλλάξουμε τα λεφτά μας. Αντί για μαγαζί ανταλλαγής βρήκαμε ένα τύπο που είχε πολλά χάρτινα αλβανικά στα χέρια του και μας τα άλλαξε με τα euro βγάζοντας ίσως ένα πολύ ελάχιστο κέρδος ! Αφού βρήκαμε και λεφτά βάλαμε βενζίνη και ξεκινήσαμε για τα Τίρανα. Κάτι που μας έκανε αρχικά εντύπωση ήταν ότι βλέπαμε μνημεία με ονόματα μάλλον νεκρών του πολέμου και δίπλα ακριβώς αμερικάνικες σημαίες! Πιθανότατα η Αμερική είχε βοηθήσει τους Αλβανούς οι οποίοι τους είχαν σε εκτίμηση. Είχαν αρχίσει να πέφτουν και κάποιες ψιχάλες. Φτάναμε στο πρώτο αλβανικό χωριό το Bilisht. To πιο έντονο στοιχείο ήταν η φτώχεια των ανθρώπων και των χτισμάτων αλλά και των αυτοκινήτων.
Φτάνοντας κοντά στην κεντρική πλατεία ένας αστυνομικός μας έκανε νόημα να σταματήσουμε όπως πάντα φυσικά οι ξένοι βλέποντας ελληνική πινακίδα έβρισκαν ευκαιρία όπως και στη Σερβία αλλά και στη Ρουμανία που μας είχαν κόψει κλήση έτσι κι εδώ αφού δεν βρήκε κάποιο ελάττωμα έκοψε κλήση επειδή είχαμε σβηστά φώτα ενώ ήταν πρωί με τι δικαιολογία ότι έτσι είναι στην Αλβανία! Και το πρόστιμο ήταν 8 euro ! Και η γυφτιά και η εξουσία έχουν όρια ! Αναγκαστήκαμε να το πληρώσουμε μέσα στη πλατεία του χωριού που είχε μια τράπεζα επειδή πήρε το δίπλωμα του Σπο για να μη φύγουμε αλλιώς θα είχε πάει το πρόστιμο σε κάποιο Αλβανικό χαντάκι ! Αφού τελειώσαμε με τον εκμεταλλευτή φύγαμε για τη συνέχεια του ταξιδιού σε μια χώρα που ήταν γεμάτη μπλόκα αστυνομικών και κακούς οδηγούς που προσπερνούσανε πάνω σε στροφές η περνάγανε δύο τρία αμάξια μαζί ενώ ερχότανε άλλο από το αντίθετο ρεύμα αν και αυτό ήταν βαλκανικό φαινόμενο και υπήρχε σε όλες τις χώρες που θα πηγαίναμε.
Στη διαδρομή καταφέραμε να περάσουμε πάρα μα πάρα πολλά μπλόκα χωρίς να μας σταματήσουμε αφού κολλάγαμε πίσω από το μπροστινό αμάξι ώστε να μην προλάβουν να δούνε τη πινακίδα που ήταν τροφή για τους αστυνομικούς! Το μεγάλο λάθος ήτανε να διαλέξουμε ένα δρόμο που έκοβε ουσιαστικά από το κεντρικό δρόμο για να μην κάνουμε το κύκλο αλλά να πάμε καρφί προς Τίρανα μέσω κάποιων χωριών διασχίζοντας παράλληλα τη λίμνη Οχρίδα και περνώντας από το Pogradec αντί της Κορυτσάς . Μεγάλο λάθος. Ένα μεγάλο κομμάτι του δρόμου ήταν υπό κατασκευή η μάλλον υπό παραίτηση αφού ήταν χωματόδρομος γεμάτος λάσπη και λάκκους ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου ήταν απαράδεκτο με μικρό δρόμο και στροφές επικίνδυνες και συνεχείς και αργότερα και μέσα από βουνό! Ευτυχώς που ήμασταν με τζιπάκι γιατί είχαμε πλεονέκτημα στις λακκούβες ενώ τα άλλα αμάξια πήγαιναν με το ζόρι εμείς προσπερνάγαμε και συνεχίζαμε πιο άνετα που λέει ο λόγος! Πάντως κάποιες στιγμές θύμιζε τουριστικό θέρετρο αφού υπήρχαν δίπλα στη λίμνη ταβέρνες και ξενοδοχεία αλλά σίγουρα δεν εκμεταλλεύονταν τη λίμνη σωστά οι Αλβανοί.
Και αφού επιτέλους αφήσαμε πίσω το κάκιστο δρόμο και τα βουνά αλλά και τη καταρρακτώδη βροχή που μας έπιασε φτάναμε στο Pogradec μια από τις μεγάλες πόλεις της Αλβανίας γιατί χωριό δεν ήτανε. Όμως κι εκεί τα πράγματα ήταν πολύ άσχημα αν κρίνει κανείς ότι είναι από τις μεγάλες πόλεις και ήταν σε αυτή τη κατάσταση τότε σίγουρα ο κουμμουνισμός οι πόλεμοι και η φτώχεια δεν άφησαν τον κόσμο να αναπτυχθεί σχεδόν καθόλου αφού έβλεπες μια πόλη σε κατάσταση διάλυσης και βομβαρδισμού. Περνώντας και αυτή τη πόλη και αφού κάναμε μια στάση δίπλα στη λίμνη συνεχίσαμε για το Ελμπασάν, κάποια χωριά ακόμα και τελικά τα Τίρανα. Φτάσαμε αργά το απόγευμα ενώ υπολογίζαμε να φτάσουμε μεσημέρι. Ο λόγος ήταν ότι ο δρόμος τελικά ήταν γεμάτος βουνά αρκετά χωριά ένα από αυτά και το Librazhd ,που κάναμε κι εκεί μια στάση . Πολλά αμάξια και νταλίκες μέσα στη καρδιά του βουνού που για να τις περάσεις σε τόσο στενό δρόμο πρέπει να ρισκάρεις κατά πολύ τη ζωή σου. Όσο για το Ελμπασάν ήταν μια ίδια κατάσταση με το Πόγραδετς. Πλέον ανυπομονούσαμε να περάσουμε και τα τελευταία χωριά καθώς πλησιάζαμε στα Τίρανα όπως έλεγαν και οι πινακίδες και θέλαμε να δούμε πώς είναι η πρωτεύουσα της Αλβανίας . Κατά τις 7 το απόγευμα αρχίσαμε να μπαίνουμε στα Τίρανα. Ήδη φαινότανε ότι εδώ υπάρχει σαφώς καλύτερη υποδομή σε όλα αφού έβλεπες μια κανονική πόλη με κανονικά κτήρια και δρόμους. Σίγουρα και εδώ δεν ήταν όλα τέλεια αλλά υπήρχε σημαντική διαφορά από τις άλλες πόλεις. Σίγουρα η Αλβανία είχε να περηφανεύεται για τη πρωτεύουσα και από όσο ξέρω και για τα παράλια της που δεν επισκεφτήκαμε καθώς δεν ήταν στο δρόμο μας.
Τα Τίρανα ήταν πολύ μεγάλη πόλη σε σημείο να μην μπορείς να καταλάβεις από πού ήρθες και πως θα βγεις . Ήταν γεμάτο δρόμους στενά και πολύ μα πολύ κόσμο στους δρόμους μέσα στη πόλη αλλά και παντού ακόμα και στους δρόμους μέσα στα βουνά και στις ερημιές !! Όσο για την οδήγηση και μέσα στη πόλη ήταν το κάτι άλλο. Ευτυχώς που καταφέραμε να βγούμε χωρίς γρατζουνιά από τα Τίρανα. Τον αδερφό μου τον αφήσαμε μπροστά σε ένα τζαμί στη κεντρική πλατεία που υπάρχει ένα τεράστιο άγαλμα του Γεωργίου Καστριώτη όπως ήταν το κανονικό του όνομα εθνικού ήρωα.
Αφού πήραμε τα αναμνηστικά γρήγορα που θέλαμε ο καθένας ήρθε και η φίλη του αδερφού μου και ξεκινήσαμε να φύγουμε. Αφού χαθήκαμε από κάτι τύπους που μας κόβανε επίμονα και σταμάτησαν από πίσω μας όταν κατεβήκαμε και αφού πρώτα χαθήκαμε μέσα στη πόλη τελικά βρήκαμε την έξοδο και ξεκινήσαμε αρχικά για Σκόνδρα τη πιο μεγάλη πόλη του βορρά και έπειτα από εκεί στα 30 χιλιόμετρα περίπου ήταν η Podgorica η πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου. Πλέον είχε αρχίσει να νυχτώνει και ήταν αργά. Τέτοια ώρα έπρεπε να είμαστε στο Μαυροβούνιο αλλά εμείς ήμασταν κολλημένοι πίσω από κάποια νταλίκα καμιά εξηνταριά χιλιόμετρα από τη Podgorica. Εκεί ο Σπο αφού προσπέρασε τη νταλίκα αποφάσισε να τρέξει όσο μπορείς να τρέξεις στους δρόμους εκεί για να φτάσουμε όσο πιο νωρίς γινότανε. Η Σκόνδρα άρχισε να φαίνεται μπροστά μας μετά από λίγη ώρα . Αφού την περάσαμε και ακούγοντας ένα cd με rock επιτυχίες που ταιριάζανε πολύ με νυχτερινή οδήγηση οδηγούσαμε πλέον σε μια ερημιά με τις ταμπέλες να μας ενημερώνουν ότι τα σύνορα απέχουν λιγότερο από 10 χιλιόμετρα. Συμφωνήσαμε ότι δεν θα πηγαίναμε σε club στο Μαυροβούνιο όπως είχαμε κανονίσει αλλά μόλις βρίσκαμε το hostel θα ξεκουραζόμασταν. Και επιτέλους μέσα στο απόλυτο σκοτάδι φάνηκαν τα φώτα των συνόρων! Οι ταυτότητες ήταν έτοιμες και η μόνη μας σκέψη ήταν αν θα μας επιτρέψουν να μπούμε στο Μαυροβούνιο με ταυτότητες. Αφού περάσαμε τα Αλβανικά σύνορα κανονικά φτάσαμε στον Μαυροβούνιο ο οποίος μόλις είδε τις ταυτότητες μας ρώτησε αν έχουμε διαβατήρια και φαινότανε από το βλέμμα του ότι δεν του άρεσε καθόλου η επιλογή να μην έχουμε διαβατήρια. Αφού του εξηγήσαμε διάφορα έδειξε να προβληματίζεται με του Τάκη μόνο τη ταυτότητα όπως είχε γίνει και στην Αλβανία κάτι που θα γινόταν σε κάθε σύνορο. Μας είπε να σταματήσουμε στα δεξιά για έλεγχο. Μας ψάξανε ελαφρώς ,μας ρώτησαν που πάμε και αν είχαμε ναρκωτικά μαζί μας !
Και όταν τέλειωσε ο έλεγχος φύγαμε και βρισκόμασταν επιτέλους σε σλαβικό έδαφος και μάλιστα λίγα χιλιόμετρα έξω από τη πρωτεύουσα. Αφού περάσαμε μέσα από βουνό για πολύ λίγο όμως , κάναμε μια τελευταία στάση σε μια απόλυτη ερημιά αλλά όλα φαίνονταν τόσο ήρεμα και ωραία. Εκεί είδαμε ένα φοβερό φαινόμενο . Στο βάθος στον ουρανό υπήρχαν κάτι μπλε φώτα που έμοιαζαν με κεραυνούς και φαινόταν σαν τρέχανε πάνω στον ουρανό. Έπειτα σταματούσαν και ξανά ξεκινούσαν σε πολλές κατευθύνσεις. Μείναμε αποσβολωμένοι με αυτή την όμορφη εικόνα κάναμε και ένα τσιγάρο στείλαμε και μηνύματα στις οικογένειες μας για ενημέρωση και ξεκινήσαμε να βρούμε το hostel μας. Μετά από ένα τέταρτο περίπου φτάσαμε σε μια διασταύρωση που όπως θυμόμουν από το χάρτη έπρεπε να πάρουμε δεξιά για το hostel καθώς ευθεία πήγαινε για τη πόλη ενώ εμείς μέναμε έξω από τη πόλη. Προχωρήσαμε αρκετά και φαινότανε από τη τοποθεσία οτι το ξενοδοχείο ήταν κάπου εκεί καθώς ήταν ίδιο με τις φωτογραφίες . Και ξαφνικά στα δεξιά μας είδαμε μια ταμπέλα με το όνομα του hostel. To hostel Izvor ήτανε μπροστά μας κι εμείς πανηγυρίζαμε έντονα χαρούμενοι που το βρήκαμε. Αν και βράδυ μπορούσες να διακρίνεις ότι η τοποθεσία ήταν πολύ όμορφη . Ήταν μέσα στα βουνά μπροστά σε ένα φαράγγι που από κάτω από το ξενοδοχείο υπήρχε ένα ποτάμι και μια γέφυρα που τη διέσχιζες για να περάσεις από πάνω από το ποτάμι. Επίσης κάτι που διακρίναμε το πρωί υπήρχε και γραμμή τρένου στην απέναντι μεριά του βουνού ου περνούσες μέσα από τα βουνά κάτι που θα ήταν σίγουρα συναρπαστικό το να ταξιδέψεις σε αυτή τη γραμμή.
Παρκάραμε και βρήκαμε έναν ευγενικό κύριο στη receptionπου μας έδωσε το κλειδί του δωματίου μας . Αφήσαμε τα πράγματα μας εγώ μπήκα στο ίντερνετ να μιλήσω με το κορίτσι μου που μου έγραφε τα πιο όμορφα μηνύματα που είχα δει ποτέ κάτι που μου έδωσε πολύ χαρά και δύναμη να συνεχίζω το ταξίδι μου. Αν και ήμασταν κουρασμένοι κατεβήκαμε στη πόλη γιατί έπρεπε να φάμε και κάτι ήμασταν νηστικοί από το πρωί. Βρήκαμε και μάθαμε εύκολα το δρόμο αφού ήταν μια ευθεία και μια στροφή για να βγούμε αμέσως στο κέντρο της πόλης. Το μόνο που βρήκαμε ανοιχτό ήταν ένα μαγαζί που θύμιζε ψητοπωλείο και είχε αρκετό κόσμο μέσα. Σταματήσαμε και πήραμε hamburger σε πολύ φτηνή τιμή και σε αρκετά χορταστικό μέγεθος. Μας έκανε εντύπωση ότι όλοι οι Μαυροβούνιοι μέσα στο μαγαζί ήταν πάρα πολύ ψηλοί ! Επίσης ήρθανε και τρις τύποι με ξυρισμένα κεφάλια και σώματα bodybuilder! Εκεί κοιταχτήκαμε μεταξύ μας με μια αμηχανία. Όταν τελειώσαμε επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο φάγαμε και πέσαμε για ύπνο αφού κάναμε και ένα μπάνιο να χαλαρώσουμε.
Η επόμενη μέρα είχε πιο μεγάλη διαδρομή αλλά ελπίζαμε σε καλύτερους δρόμους . Πέσαμε για ύπνο κάτω από την όμορφη βραδινή νύχτα του Μαυροβουνίου.
Μετά από ένα εξάμηνο επιτέλους ήταν όλα έτοιμα για ένα ακόμα πρωινό ξημέρωμα γεμάτο όρεξη για να καταπιούμε πολλά χιλιόμετρα όπως πέρσι . Τελευταία στάση μου οι Βρυξέλλες και το κρύο Βέλγιο. Πλέον κατακαλόκαιρο Ιούλιο μήνα όπως είχε καθιερωθεί από το τελευταίο roadtrip( ΣΚΟΠΙΑ-ΣΕΡΒΙΑ-ΟΥΓΓΑΡΙΑ) όλα ήταν έτοιμα για ένα ακόμα μεγαλύτερο και πιο περίεργο οδικό ταξίδι σε 5 χώρες αυτή τη φορά .Οι νέες προσθήκες στη κλασική τριάδα ήταν ο Τάκης και ο αδερφός μου ο Γιώργος τον οποίο θα αφήναμε στα Τίρανα της Αλβανίας ίσως και ταξίδι της μοίρας για τον ίδιο αφού μια γνωριμία πιθανόν να του άλλαζε τη ζωή. Νωρίς λοιπόν σηκωθήκαμε φτιάξαμε και τα τελευταία πράγματα πεταχτήκαμε να φάμε μια μπουγάτσα και ξεκίνησε το μεγάλο ταξίδι . Μια ακόμα όμορφη εμπειρία άρχιζε για εμάς.
Μέχρι τα σύνορα η διαδρομή κυλούσε με συζητήσεις περί πολιτικής θρησκειών και αθλητισμού. Οι πλάκες και τα αστεία μεταξύ μας πέφτανε βροχή. Σιγά σιγά βγήκαμε αρχίσαμε να αφήνουμε πίσω μας το πολιτισμό περνώντας τη Φλώρινα και διασχίζοντας τα βουνά και τις στροφές περνώντας και τα τελευταία χωριά πριν τα σύνορα τα οποία φάνηκαν μέσα στη καρδιά του βουνού. Σταματήσαμε πριν τα σύνορα για ένα τσιγάρο .Εγώ πήρα τηλέφωνο τη κοπέλα μου να τη χαιρετήσω και τηλεφωνικά καθώς μετά θα ήταν δύσκολο να μιλήσουμε για την υπόλοιπη εβδομάδα. Εκεί ήταν μια δύσκολη στιγμή που με λύγισε όμως ήξερα ότι δεν αλλάζει κάτι απλά μια εβδομάδα θα ήμασταν χωριστά εφόσον δεν μπορούσε να έρθει κι εγώ το είχα κανονισμένο από πολύ καιρό πριν. Μπήκαμε στο αμάξι ετοιμάσαμε ταυτότητες και το διαβατήριο του ο αδερφός μου και φτάσαμε στο συνοριοφύλακα. Αρχικά τις δικές μας ταυτότητες τις πέρασε εύκολα αλλά η κακοφτιαγμένη ταυτότητα του Τάκη φάνηκε να προβληματίζει το φύλακα που ζήταγε διαβατήριο καθώς του φάνηκε περίεργη για ταυτότητα! Ο Τάκης είχε αγχωθεί έντονα και εμείς τον πειράζαμε λέγοντάς του αν θυμάται το δρόμο της επιστροφής! Τελικά αφού κοίταξε και ξανακοίταξε τη ταυτότητα και τον υπολογιστή μας άφησε να περάσουμε και έτσι μπήκαμε στην Αλβανία.
Χρειαζόμασταν βενζίνη και έπρεπε να αλλάξουμε τα λεφτά μας σε αλβανικά lek. Σταματήσαμε παρακάτω από τα σύνορα. Κατεβαίνοντας από το αμάξι ξαφνικά ο καιρός είχε αγριέψει και άρχισε να βρέχει και να κάνει κρύο. Εγώ και ο Σπο περπατήσαμε μέχρι τα σύνορα πίσω μήπως βρούμε να αλλάξουμε τα λεφτά μας. Αντί για μαγαζί ανταλλαγής βρήκαμε ένα τύπο που είχε πολλά χάρτινα αλβανικά στα χέρια του και μας τα άλλαξε με τα euro βγάζοντας ίσως ένα πολύ ελάχιστο κέρδος ! Αφού βρήκαμε και λεφτά βάλαμε βενζίνη και ξεκινήσαμε για τα Τίρανα. Κάτι που μας έκανε αρχικά εντύπωση ήταν ότι βλέπαμε μνημεία με ονόματα μάλλον νεκρών του πολέμου και δίπλα ακριβώς αμερικάνικες σημαίες! Πιθανότατα η Αμερική είχε βοηθήσει τους Αλβανούς οι οποίοι τους είχαν σε εκτίμηση. Είχαν αρχίσει να πέφτουν και κάποιες ψιχάλες. Φτάναμε στο πρώτο αλβανικό χωριό το Bilisht. To πιο έντονο στοιχείο ήταν η φτώχεια των ανθρώπων και των χτισμάτων αλλά και των αυτοκινήτων.
Φτάνοντας κοντά στην κεντρική πλατεία ένας αστυνομικός μας έκανε νόημα να σταματήσουμε όπως πάντα φυσικά οι ξένοι βλέποντας ελληνική πινακίδα έβρισκαν ευκαιρία όπως και στη Σερβία αλλά και στη Ρουμανία που μας είχαν κόψει κλήση έτσι κι εδώ αφού δεν βρήκε κάποιο ελάττωμα έκοψε κλήση επειδή είχαμε σβηστά φώτα ενώ ήταν πρωί με τι δικαιολογία ότι έτσι είναι στην Αλβανία! Και το πρόστιμο ήταν 8 euro ! Και η γυφτιά και η εξουσία έχουν όρια ! Αναγκαστήκαμε να το πληρώσουμε μέσα στη πλατεία του χωριού που είχε μια τράπεζα επειδή πήρε το δίπλωμα του Σπο για να μη φύγουμε αλλιώς θα είχε πάει το πρόστιμο σε κάποιο Αλβανικό χαντάκι ! Αφού τελειώσαμε με τον εκμεταλλευτή φύγαμε για τη συνέχεια του ταξιδιού σε μια χώρα που ήταν γεμάτη μπλόκα αστυνομικών και κακούς οδηγούς που προσπερνούσανε πάνω σε στροφές η περνάγανε δύο τρία αμάξια μαζί ενώ ερχότανε άλλο από το αντίθετο ρεύμα αν και αυτό ήταν βαλκανικό φαινόμενο και υπήρχε σε όλες τις χώρες που θα πηγαίναμε.
Στη διαδρομή καταφέραμε να περάσουμε πάρα μα πάρα πολλά μπλόκα χωρίς να μας σταματήσουμε αφού κολλάγαμε πίσω από το μπροστινό αμάξι ώστε να μην προλάβουν να δούνε τη πινακίδα που ήταν τροφή για τους αστυνομικούς! Το μεγάλο λάθος ήτανε να διαλέξουμε ένα δρόμο που έκοβε ουσιαστικά από το κεντρικό δρόμο για να μην κάνουμε το κύκλο αλλά να πάμε καρφί προς Τίρανα μέσω κάποιων χωριών διασχίζοντας παράλληλα τη λίμνη Οχρίδα και περνώντας από το Pogradec αντί της Κορυτσάς . Μεγάλο λάθος. Ένα μεγάλο κομμάτι του δρόμου ήταν υπό κατασκευή η μάλλον υπό παραίτηση αφού ήταν χωματόδρομος γεμάτος λάσπη και λάκκους ενώ το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου ήταν απαράδεκτο με μικρό δρόμο και στροφές επικίνδυνες και συνεχείς και αργότερα και μέσα από βουνό! Ευτυχώς που ήμασταν με τζιπάκι γιατί είχαμε πλεονέκτημα στις λακκούβες ενώ τα άλλα αμάξια πήγαιναν με το ζόρι εμείς προσπερνάγαμε και συνεχίζαμε πιο άνετα που λέει ο λόγος! Πάντως κάποιες στιγμές θύμιζε τουριστικό θέρετρο αφού υπήρχαν δίπλα στη λίμνη ταβέρνες και ξενοδοχεία αλλά σίγουρα δεν εκμεταλλεύονταν τη λίμνη σωστά οι Αλβανοί.
Και αφού επιτέλους αφήσαμε πίσω το κάκιστο δρόμο και τα βουνά αλλά και τη καταρρακτώδη βροχή που μας έπιασε φτάναμε στο Pogradec μια από τις μεγάλες πόλεις της Αλβανίας γιατί χωριό δεν ήτανε. Όμως κι εκεί τα πράγματα ήταν πολύ άσχημα αν κρίνει κανείς ότι είναι από τις μεγάλες πόλεις και ήταν σε αυτή τη κατάσταση τότε σίγουρα ο κουμμουνισμός οι πόλεμοι και η φτώχεια δεν άφησαν τον κόσμο να αναπτυχθεί σχεδόν καθόλου αφού έβλεπες μια πόλη σε κατάσταση διάλυσης και βομβαρδισμού. Περνώντας και αυτή τη πόλη και αφού κάναμε μια στάση δίπλα στη λίμνη συνεχίσαμε για το Ελμπασάν, κάποια χωριά ακόμα και τελικά τα Τίρανα. Φτάσαμε αργά το απόγευμα ενώ υπολογίζαμε να φτάσουμε μεσημέρι. Ο λόγος ήταν ότι ο δρόμος τελικά ήταν γεμάτος βουνά αρκετά χωριά ένα από αυτά και το Librazhd ,που κάναμε κι εκεί μια στάση . Πολλά αμάξια και νταλίκες μέσα στη καρδιά του βουνού που για να τις περάσεις σε τόσο στενό δρόμο πρέπει να ρισκάρεις κατά πολύ τη ζωή σου. Όσο για το Ελμπασάν ήταν μια ίδια κατάσταση με το Πόγραδετς. Πλέον ανυπομονούσαμε να περάσουμε και τα τελευταία χωριά καθώς πλησιάζαμε στα Τίρανα όπως έλεγαν και οι πινακίδες και θέλαμε να δούμε πώς είναι η πρωτεύουσα της Αλβανίας . Κατά τις 7 το απόγευμα αρχίσαμε να μπαίνουμε στα Τίρανα. Ήδη φαινότανε ότι εδώ υπάρχει σαφώς καλύτερη υποδομή σε όλα αφού έβλεπες μια κανονική πόλη με κανονικά κτήρια και δρόμους. Σίγουρα και εδώ δεν ήταν όλα τέλεια αλλά υπήρχε σημαντική διαφορά από τις άλλες πόλεις. Σίγουρα η Αλβανία είχε να περηφανεύεται για τη πρωτεύουσα και από όσο ξέρω και για τα παράλια της που δεν επισκεφτήκαμε καθώς δεν ήταν στο δρόμο μας.
Τα Τίρανα ήταν πολύ μεγάλη πόλη σε σημείο να μην μπορείς να καταλάβεις από πού ήρθες και πως θα βγεις . Ήταν γεμάτο δρόμους στενά και πολύ μα πολύ κόσμο στους δρόμους μέσα στη πόλη αλλά και παντού ακόμα και στους δρόμους μέσα στα βουνά και στις ερημιές !! Όσο για την οδήγηση και μέσα στη πόλη ήταν το κάτι άλλο. Ευτυχώς που καταφέραμε να βγούμε χωρίς γρατζουνιά από τα Τίρανα. Τον αδερφό μου τον αφήσαμε μπροστά σε ένα τζαμί στη κεντρική πλατεία που υπάρχει ένα τεράστιο άγαλμα του Γεωργίου Καστριώτη όπως ήταν το κανονικό του όνομα εθνικού ήρωα.
Αφού πήραμε τα αναμνηστικά γρήγορα που θέλαμε ο καθένας ήρθε και η φίλη του αδερφού μου και ξεκινήσαμε να φύγουμε. Αφού χαθήκαμε από κάτι τύπους που μας κόβανε επίμονα και σταμάτησαν από πίσω μας όταν κατεβήκαμε και αφού πρώτα χαθήκαμε μέσα στη πόλη τελικά βρήκαμε την έξοδο και ξεκινήσαμε αρχικά για Σκόνδρα τη πιο μεγάλη πόλη του βορρά και έπειτα από εκεί στα 30 χιλιόμετρα περίπου ήταν η Podgorica η πρωτεύουσα του Μαυροβουνίου. Πλέον είχε αρχίσει να νυχτώνει και ήταν αργά. Τέτοια ώρα έπρεπε να είμαστε στο Μαυροβούνιο αλλά εμείς ήμασταν κολλημένοι πίσω από κάποια νταλίκα καμιά εξηνταριά χιλιόμετρα από τη Podgorica. Εκεί ο Σπο αφού προσπέρασε τη νταλίκα αποφάσισε να τρέξει όσο μπορείς να τρέξεις στους δρόμους εκεί για να φτάσουμε όσο πιο νωρίς γινότανε. Η Σκόνδρα άρχισε να φαίνεται μπροστά μας μετά από λίγη ώρα . Αφού την περάσαμε και ακούγοντας ένα cd με rock επιτυχίες που ταιριάζανε πολύ με νυχτερινή οδήγηση οδηγούσαμε πλέον σε μια ερημιά με τις ταμπέλες να μας ενημερώνουν ότι τα σύνορα απέχουν λιγότερο από 10 χιλιόμετρα. Συμφωνήσαμε ότι δεν θα πηγαίναμε σε club στο Μαυροβούνιο όπως είχαμε κανονίσει αλλά μόλις βρίσκαμε το hostel θα ξεκουραζόμασταν. Και επιτέλους μέσα στο απόλυτο σκοτάδι φάνηκαν τα φώτα των συνόρων! Οι ταυτότητες ήταν έτοιμες και η μόνη μας σκέψη ήταν αν θα μας επιτρέψουν να μπούμε στο Μαυροβούνιο με ταυτότητες. Αφού περάσαμε τα Αλβανικά σύνορα κανονικά φτάσαμε στον Μαυροβούνιο ο οποίος μόλις είδε τις ταυτότητες μας ρώτησε αν έχουμε διαβατήρια και φαινότανε από το βλέμμα του ότι δεν του άρεσε καθόλου η επιλογή να μην έχουμε διαβατήρια. Αφού του εξηγήσαμε διάφορα έδειξε να προβληματίζεται με του Τάκη μόνο τη ταυτότητα όπως είχε γίνει και στην Αλβανία κάτι που θα γινόταν σε κάθε σύνορο. Μας είπε να σταματήσουμε στα δεξιά για έλεγχο. Μας ψάξανε ελαφρώς ,μας ρώτησαν που πάμε και αν είχαμε ναρκωτικά μαζί μας !
Και όταν τέλειωσε ο έλεγχος φύγαμε και βρισκόμασταν επιτέλους σε σλαβικό έδαφος και μάλιστα λίγα χιλιόμετρα έξω από τη πρωτεύουσα. Αφού περάσαμε μέσα από βουνό για πολύ λίγο όμως , κάναμε μια τελευταία στάση σε μια απόλυτη ερημιά αλλά όλα φαίνονταν τόσο ήρεμα και ωραία. Εκεί είδαμε ένα φοβερό φαινόμενο . Στο βάθος στον ουρανό υπήρχαν κάτι μπλε φώτα που έμοιαζαν με κεραυνούς και φαινόταν σαν τρέχανε πάνω στον ουρανό. Έπειτα σταματούσαν και ξανά ξεκινούσαν σε πολλές κατευθύνσεις. Μείναμε αποσβολωμένοι με αυτή την όμορφη εικόνα κάναμε και ένα τσιγάρο στείλαμε και μηνύματα στις οικογένειες μας για ενημέρωση και ξεκινήσαμε να βρούμε το hostel μας. Μετά από ένα τέταρτο περίπου φτάσαμε σε μια διασταύρωση που όπως θυμόμουν από το χάρτη έπρεπε να πάρουμε δεξιά για το hostel καθώς ευθεία πήγαινε για τη πόλη ενώ εμείς μέναμε έξω από τη πόλη. Προχωρήσαμε αρκετά και φαινότανε από τη τοποθεσία οτι το ξενοδοχείο ήταν κάπου εκεί καθώς ήταν ίδιο με τις φωτογραφίες . Και ξαφνικά στα δεξιά μας είδαμε μια ταμπέλα με το όνομα του hostel. To hostel Izvor ήτανε μπροστά μας κι εμείς πανηγυρίζαμε έντονα χαρούμενοι που το βρήκαμε. Αν και βράδυ μπορούσες να διακρίνεις ότι η τοποθεσία ήταν πολύ όμορφη . Ήταν μέσα στα βουνά μπροστά σε ένα φαράγγι που από κάτω από το ξενοδοχείο υπήρχε ένα ποτάμι και μια γέφυρα που τη διέσχιζες για να περάσεις από πάνω από το ποτάμι. Επίσης κάτι που διακρίναμε το πρωί υπήρχε και γραμμή τρένου στην απέναντι μεριά του βουνού ου περνούσες μέσα από τα βουνά κάτι που θα ήταν σίγουρα συναρπαστικό το να ταξιδέψεις σε αυτή τη γραμμή.
Παρκάραμε και βρήκαμε έναν ευγενικό κύριο στη receptionπου μας έδωσε το κλειδί του δωματίου μας . Αφήσαμε τα πράγματα μας εγώ μπήκα στο ίντερνετ να μιλήσω με το κορίτσι μου που μου έγραφε τα πιο όμορφα μηνύματα που είχα δει ποτέ κάτι που μου έδωσε πολύ χαρά και δύναμη να συνεχίζω το ταξίδι μου. Αν και ήμασταν κουρασμένοι κατεβήκαμε στη πόλη γιατί έπρεπε να φάμε και κάτι ήμασταν νηστικοί από το πρωί. Βρήκαμε και μάθαμε εύκολα το δρόμο αφού ήταν μια ευθεία και μια στροφή για να βγούμε αμέσως στο κέντρο της πόλης. Το μόνο που βρήκαμε ανοιχτό ήταν ένα μαγαζί που θύμιζε ψητοπωλείο και είχε αρκετό κόσμο μέσα. Σταματήσαμε και πήραμε hamburger σε πολύ φτηνή τιμή και σε αρκετά χορταστικό μέγεθος. Μας έκανε εντύπωση ότι όλοι οι Μαυροβούνιοι μέσα στο μαγαζί ήταν πάρα πολύ ψηλοί ! Επίσης ήρθανε και τρις τύποι με ξυρισμένα κεφάλια και σώματα bodybuilder! Εκεί κοιταχτήκαμε μεταξύ μας με μια αμηχανία. Όταν τελειώσαμε επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο φάγαμε και πέσαμε για ύπνο αφού κάναμε και ένα μπάνιο να χαλαρώσουμε.
Η επόμενη μέρα είχε πιο μεγάλη διαδρομή αλλά ελπίζαμε σε καλύτερους δρόμους . Πέσαμε για ύπνο κάτω από την όμορφη βραδινή νύχτα του Μαυροβουνίου.
Attachments
-
8,5 KB Προβολές: 703
Last edited: