• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ουκρανία Οδοιπορικό στην Ουκρανία

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.568
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος του κοσμου

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Εξερευνώντας τα παράλια της Μαύρης Θάλασσας-Κριμαία
Τετάρτη 18 Σεπτέμβρη 2013
Μια εβδομάδα έχει περάσει από την επιστροφή από τις καλοκαιρινές διακοπές. Πάλι θα φύγεις?
Που θα πας πάλι? Δεν χορταίνεις ποτέ? Και να σκεφθείτε δεν το είπα σε όλους.
Η πτήση μας 2.30 ώρες. Είχα προγραμματίσει να πάρουμε ταξί για τον σιδηροδρομικό σταθμό, αλλά...... άλλες οι βουλές της παρέας. Μέσα στην πτήση μας ήταν Ουκρανές που ζούσαν στην Ελλάδα ως εκ τούτου ήξεραν Ελληνικά. Μας πήγαν έξω από το αεροδρόμιο στην στάση του λεωφορείου. Είναι από την μεριά του αεροδρομίου. Μας έβαλαν σε ένα λεωφορείο 238 ίσως?
Έτσι κάναμε την πρώτη μας οικονομία – γιατί σε αυτό το ταξίδι κάναμε πολύ οικονομία – πληρώνοντας 1,5 γρίβνια η κάθε μία και 0,5 για κάθε βαλίτσα. (1ευρώ=11γρίβνια).
Να διευκρινίσω ότι το αεροδρόμιο μας ήταν το Ζουλιάνι. Η κατεύθυνσή μας ήταν ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός.
Στο σταθμό έδωσα τα τυπωμένα εισιτήρια για τις δύο διαδρομές που θα κάναμε και μας έδωσαν τα πρωτότυπα. Τα είχα κλείσει σύμφωνα με τις οδηγίες του Θανάση 1,5 μήνα πριν. Έχει ειδικό γκισέ για αυτά τα εισιτήρια, από την κεντρική είσοδο δεξιά μόλις μπεις.
Μετά από όλα αυτά τα διαδικαστικά μπορούσαμε να πιούμε ένα καφεδάκι περιμένοντας το τραίνο με αναχώρηση στις 20,10 για Συμφερούπολη. Δίπλα στο σταθμό έχει μια σκεπαστή αγορά. Εκεί μπορείς να βρεις πολύ καλές τιμές σε πολλά είδη. Εμείς πήραμε σαμπάνια, φαγώσιμα, πιροσκί και νερό για το ταξίδι. Φυσικά είχαμε και τις προμήθειες μας από το σπίτι, μέχρι ξυνοτύρι και ζυμωτό ψωμί από τη Σκύρο.
Το τραίνο στην ώρα του. Τα τραίνα στην Ουκρανία είναι μια εμπειρία. Ήταν 2η θέση .Ένα κουπέ με τέσσερα κρεβάτια και ένα κρεβάτι στο δίπλα κουπέ για τις 5. Είχε μια μικρή δυσκολία να ανέβεις στο πάνω κρεβάτι αλλά σαν αίλουροι το καταφέραμε. Το κουπέ ήταν καθαρό, μας έδωσαν και σεντόνια, αλλά δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τις τουαλέτες,.Ήταν πολύ βρώμικες. Με πολύ γέλιο, χαρούμενες περάσαμε την πιο πολύ ώρα τρώγοντας και πίνοντας ως την ώρα του ύπνου. Το τραίνο καθυστέρησε 2 ώρες. Φθάσαμε στον προορισμό μας στις 11,30.
as16.postimg.org_912iez49x_IMAG0010.jpg

Στην πλατεία έξω από το σταθμό αναχωρούν τα τρόλεϊ (ν52) για την Γιάλτα (85 χλμ.), κάνουν τουλάχιστον 2.30 ώρες. Αγοράσαμε το εισιτήριο στο ειδικό περίπτερο έξω από το σιδηροδρομικό σταθμό. (15Γριβνα) Αν θέλετε να πάτε πιο γρήγορα στην Γιάλτα παίρνεται μια marshrutka (minibus), εισιτήριο πληρώνετε στον οδηγό. Άλλη μια οικονομική λύση για τον προϋπολογισμό μας. Τόσα που είχα διαβάσει για το τρόλεϊ νόμισα ότι ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Μάλιστα έλεγε ότι πηγαίνει σιγά δίνοντας την δυνατότητα να βγάλεις φωτογραφίες και να δεις την περιοχή. Καθόλου δεν ισχύει αυτό. Το τρόλεϊ πηγαίνει σιγά γιατί δεν έχει την δυνατότητα να τρέξει και φωτογραφίες δεν μπορείς να βγάλεις μέσα από βρώμικα τζάμια και πιεσμένος από τους πολλούς όρθιους σε όλη τη διαδρομή. Για όλους αυτούς τους λόγους προσθέτοντας και τη βροχή η διαδρομή κράτησε 3,5 ώρες. Δεν ήταν καλή επιλογή, αλλά δεν χάσαμε το κέφι μας. Συνεχίζοντας με άλλο τρόλεϊ πήγαμε στο διαμέρισμα που είχαμε νοικιάσει.
Το διαμέρισμα το είχα νοικιάσει από την airbnb, όπου ιδιώτες νοικιάζουν τα σπίτια τους, σε πολύ χαμηλότερη τιμή από αυτή που μου έδιναν άλλες σελίδες για το ίδιο πάντα διαμέρισμα. Το μειονέκτημα ήταν ότι σου κρατούν όλο το ποσό και το δίνουν στον ιδιοκτήτη μια μέρα αφότου πας. Φυσικά αν για κάποιο λόγο ακυρώσεις την κράτηση σου επιστρέφουν το ποσό εκτός από μια μικρή προμήθεια που κρατάει η σελίδα.
Η επιλογή αποδείχτηκε πολύ καλή. Η τοποθεσία εξαίρετη, ένας δρόμος μας χώριζε από την προκυμαία της Γιάλτα. Δύο μεγάλα δωμάτια και σαλόνι, μεγάλη εξοπλισμένη κουζίνα, ίντερνετ ακόμη και υπολογιστή είχε. Ο George ο ιδιοκτήτης πολύ εξυπηρετικός, ευγενής πρόσχαρος. Η αγορά της πόλης λίγα τετράγωνα πιο πέρα .
Το πιο όμορφο όλων όμως ήταν η προκυμαία. Τεράστια και στο φάρδος αλλά και στο μήκος τελειώνει σε ένα μεγάλο πάρκο που είναι ακριβώς πάνω από την θάλασσα. Ξεκινάει από το άγαλμα του Λένιν (εδώ το έχουν αφήσει ακόμη) και συνεχίζει για χλμ περνώντας από το πάρκο και συνεχίζοντας. Τα παράλια της Μαύρης θάλασσας σχηματίζουν όμορφους κόλπους, και άκρες σαν ζωγραφιές. Η χερσόνησος της Κριμαίας με τις καμπυλωτές ακτές της Μαύρης Θάλασσας και τα αστραφτερά βράχια, είναι παράδεισος με απίστευτη θέα. Η προκυμαία συγκεντρώνει όλο τον κόσμο ιδιαίτερα τα βράδια. Παιδάκια που έπαιζαν, μικροπωλητές,μουσικοί. Νέοι κάθε ηλικίας απολάμβαναν τον περίπατό τους και το φεγγάρι που πρόβαλλε από την θάλασσα ολόγιομο καθότι πανσέληνος. Παρ όλη την κούρασή μας δεν θέλαμε να φύγουμε με τίποτα. Φάγαμε σε ένα εστιατόριο Restaurant Brewery Fabrikant λεγόταν, με ζωντανή μουσική, πάνω στη θάλασσα, βλέποντας το φεγγάρι. Το φαγητό καλό,μικρές οι μερίδες του,όχι πολύοικονομικό. Πιο πολύ από όλα άξιζε η τοποθεσία του. Είναι εκεί που αρχίζει το πάρκο στην προκυμαία.
Τα νυχτερινά κέντρα ,τα καζίνο,τα εστιατόρια της παραλίας είχαν πολύ μεγάλη χλιδή μέχρι υπερβολής θα έλεγα. Πολυτέλεια που καθόλου δεν ανταποκρίνεται στο τρόπο ζωής και στην οικονομική κατάσταση των Ου κρανών. Αυτοκίνητα πολύ ακριβά με οδηγούς, σεκιουριτάδες και φουσκωτούς παντού.
Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε χαρούμενες έτοιμες για εξερεύνηση. Μέχρι να ξυπνήσουν όλες κάναμε μια βόλτα στην προκυμαία. Το ψιλόβροχο και η συννεφιά έδινε μια μελαγχολία στην ατμόσφαιρα. Δύο κυρίες έκαναν μπάνιο στην θάλασσα. Δεν κρατήθηκα έβαλα και εγώ τα πόδια μου στην Μαύρη θάλασσα που δεν είναι καθόλου μαύρη. Πολύ λίγος κόσμος σε σχέση με το προηγούμενο βράδυ, η ησυχία δεν θύμιζε τίποτα από τον βραδινό πανζουρλισμό. Μας έκανε εντύπωση ότι καθάριζαν την προκυμαία με χλωρίνη, άστραφτε ο τόπος. Στον περίπατό μας είδαμε το εναέριο τελεφερίκ, εκκλησίες, ένα σχολείο. Στο σχολείο τα παιδάκια πριν το μάθημα έκαναν γυμναστική με μια γυμνάστρια που τους περίμενε στην αυλή.
Η μέρα όμως ήταν αφιερωμένη στα αξιοθέατα της Κριμαίας.
Στο σταθμό βρήκαμε μετά από πολλά παζάρια ένα βανάκι να μας πάει στο Άι Πέτρι, στο Μπαχτσί Σεράι και στα υπόλοιπα αξιοθέατα. Ήθελε 1000 γρίβνα για 8 ώρες ξενάγηση (περίπου 100ευρώ).
Φθάσαμε στην κορυφή του Άι-Petri με το αυτοκίνητο, ακολουθώντας την εθνική οδό Γιάλτα - Bakhchysarai. Ο δρόμος περνάει από το υψηλότερο καταρράκτη στην Ουκρανία, Uchan-Su («Water πετώντας»). Είναι 100 μέτρα (328 πόδια) υψηλά, που είναι διπλάσια από τους Καταρράκτες του Νιαγάρα. Ο καταρράκτης είναι πιο εντυπωσιακός κατά τη διάρκεια μιας καταιγίδας ή όταν το χιόνι λιώνει.Το Ai-Petri έχει τα πάντα για μια περιπετειώδη απόδραση. Μπορείτε να κάνετε βόλτα άλογα, ποδήλατο βουνού και τζιπ. Και το χειμώνα, οι χιονισμένες πλαγιές προσελκύουν τους λάτρεις του σκι και του snowmobile.
Το Αϊ-Petri μοιάζει με τα δόντια ενός τεράστιου δράκου (περίπου 100 μέτρα σε ύψος). Είναι ένας αρχαίος κοραλλιογενής ύφαλος, έχοντας αυξηθεί από το βυθό της θάλασσας πολλά εκατομμύρια έτη πριν. Το Οροπέδιο είναι επίσης γνωστό για τις καρστικές κοιλότητες, η πιο διάσημη είναι η Kaskadnaya pit, και η Σπηλιά Tryokhglazka .
Κατά την οδήγηση απολαύσαμε την μαγευτική θέα από τις πιο όμορφες κοιλάδες της Κριμαίας απρόσμενα βράχια, καταπράσινους λόφους. Εντυπωσιαστήκαμε από το πυκνό δάσος.Μαζέψαμε άγρια μανιτάρια πάνω στο βουνό. Μπορείς να περπατήσεις κατά μήκος του μεγάλου φαραγγιού της Κριμαίας (4 ώρες με τα πόδια). Μπορείς να σταματήσεις κοντά στη μαγεία με το ελιξίριο της ζωής και το νερό που βοηθά στην επούλωση των πληγών. Είναι εκπληκτική η θέα της νότιας ακτής της Κριμαίας από την κορυφή του Άι-Petri.
Μπορείς να κάνεις πολλά περισσότερα το καλοκαίρι, τώρα όμως είχε αρχίσει να κάνει πολύ κρύο.
Συνεχίσαμε για Bakhchisaray.Το παλάτι του Χαν ή Hansaray βρίσκεται στην πόλη της Bakhchisaray, η πρώην πρωτεύουσα της Χανάτου Κριμαίας. Χτίστηκε τον 16ο αιώνα και χρησιμοποιήθηκε ως κατοικία για τους Khans. Το παλάτι είναι το μόνο σωζόμενο παράδειγμα της μοναδικής αρχιτεκτονικής Palace Tatar που είναι ένα κόσμημα της χερσονήσου. Σήμερα το παλάτι του Khan είναι ανοιχτό για τους τουρίστες ως μουσείο. Οι επισκέπτες του Bakhchisaray έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν το μουσείο τέχνης του πολιτισμού των Τατάρων της Κριμαίας, την έκθεση των παλαιών και πυροβόλων όπλων, το τζαμί,το χαρέμικαι το νεκροταφείο, καθώς και τους χώρους διαβίωσης του. Θαυμάσιοι είναι οι εσωτερικοί κήποι με τις άγριες καστανιές.
Οι Τάταροι ήταν αρχικά μια ένωση φυλών νομάδων βοσκών που ζούσαν στην Μογγολία. Το 1206, Chingis Khan συγκέντρωσε τους ανθρώπους σε μια μεγάλη Kuriltay (λαϊκή συνέλευση) και κατάφερε να ενώσει τις φυλές υπό την ηγεσία του.Ο Chingis Khan συγκέντρωσε τον Ταταρικό στρατό και τη διοίκηση. Αναδιοργανώθηκε το σύστημα φατριών, εγκαθίδρυσε αυστηρή πειθαρχία και ξεκίνησε την κατάκτηση του κόσμου. Το Peking έπεσε το 1215, και το 1237 η Χρυσή Ορδή, όπως έγινε γνωστό, είχε επιτεθεί στην Μόσχα.
Οι Τάταροι είχαν αφομοιώσει γρήγορα τους τουρκικούς λαούς της Κεντρικής Ασίας. Σάρωσαν δυτικά, με αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς που έφθασαν στην Κριμαία ήταν τουρκόφωνες στρατιώτες υπό την ηγεσία Τατάρων, όπως και το μεγαλύτερο μέρος αυτών που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή. Ο Τατάρικη αυτοκρατορία ήταν μεγάλη, οι ηγέτες χρειάζονταν να ταξιδέψουν χιλιάδες χιλιόμετρα πίσω στο Karakorum στη Μογγολία, όταν ο θάνατος προκάλεσε την εκλογή του νέου Μεγάλου Χαν. Το αποτέλεσμα ήταν ότι σταδιακά οι πιο απομακρυσμένες περιοχές του βασιλείου Τατάρων έγιναν περισσότερο ή λιγότερο αυτόνομες. Για το μεγαλύτερο μέρος της περιόδου των Τατάρων , η Ρωσία δεν είχε χωριστεί από τη Μογγολία.
Το Χανάτο της Κριμαίας ήταν ένα από τα δυτικότερα φυλάκια ελέγχου των Τατάρων, και το πιο μακροχρόνιο. Όταν το 1475, όταν οι Οθωμανοί Τούρκοι εισέβαλαν στην Κριμαία, επέτρεψαν στον Khans να συνεχίσει, υπό την προϋπόθεση ότι δέχθηκε ένα βαθμό Τουρκικών παρεμβάσεων στις υποθέσεις του. Το Χανάτο επέζησε έως το 1783, όταν η ρωσική αυτοκράτειρα Αικατερίνη η Μεγάλη προσάρτησε την περιοχή.
Το επόμενο αξιοθέατοΗ Εκκλησία Φόρος, ή Εκκλησία της Αναστάσεως του Χριστού, είναι ένα γραφικό ιστορικό μνημείο, που είναι γνωστή για τη φυσική του θέση. Είδαμε την εκκλησία της Αναστάσεως που βρίσκεται στην κορυφή του βράχου. Είναι χτισμένη το 1892 με θέα στη Μαύρη Θάλασσα 400 μέτρα από την ακτή Red Cliff κοντά στο πέρασμα Baidarsky. Το 2002, ο Φόρος Εκκλησία της Αναστάσεως του Χριστού άνοιξε και πάλι. Σήμερα, είναι μια από τις πιο δημοφιλείς τοποθεσίες για γάμους στην Κριμαία.
Επίσης είδαμε τον Καθεδρικό ναό της Αναλήψεως.
Συνεχίσαμε για την Φωλιά του Swallow, ή το Φρούριο της Αγάπης, είναι ένα διακοσμητικό κάστρο κοντά στη Γιάλτα. Θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή τουριστικά αξιοθέατα στην Κριμαία. Χτίστηκε μεταξύ 1911 και 1912, στην κορυφή του λόφου 40 μέτρων (130 πόδια) στην Aurora. Κατά τη διάρκεια ενός αιώνα από την κατασκευή του, τουνέο-γοτθικού κάστρου ανήκε σε πολλές διάσημες οικογένειες, χρησιμοποιήθηκε ως βιβλιοθήκη και αργότερα ως εστιατόριο. Το 2011η Φωλιά του Swallow είχε ανοίξει εκ νέου ως δημόσιο μουσείο.
Στη συνέχεια θα συνεχίσουμε για το Λιβάδια Palace. η θερινή κατοικία του τελευταίου Ρώσου Τσάρου Νικολάου ΙΙ. Σχεδιασμένο από τον ρωσικό αρχιτέκτονα Krasnov στις αρχές της δεκαετίας με ιταλικό αναγεννησιακό ύφος ολοκληρώθηκε το 1911, το παλάτι έχει ακαταμάχητη ομορφιά . Νιώθετε την ατμόσφαιρα των δωματίων όπου η οικογένεια του Τσάρου έζησε. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης της Γιάλτας (Λιβαδειά) , το Φεβρουάριο του 1945, το Λιβάδια Palace έγινε ο τόπος συνάντησης των Ρούσβελτ, Στάλιν και Τσόρτσιλ. Στο White Hall, έγιναν οι ιστορικές συναντήσεις. Μην ξεχάσετε να δείτε στο ιταλικό αίθριο, ένα αντίγραφο της Αυλής της Μονής του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία.
Άλλο αξιοθέατο που όμως δεν είδαμε είναιτο ανάκτορο του Βοροντσόφ. Ο Μιχαήλ Βοροντσώφ, απόγονος μιας παλιάς αριστοκρατικής Ρώσικης οικογένειας, γιος του Ρώσου Πρεσβευτή στην Αγγλία. Το παλάτι κτίστηκε το 1828-1848 με τα σχέδια του αυλικού αρχιτέκτονα της Βασίλισσας της Βρετανίας Βικτορίας, του Εντουάρντ Μπλορ. Επίσης θα θαυμάσουμε το γραφικό πάρκο του ανακτόρου με τις τεχνητές λίμνες και τους καταρράκτες, τα σιντριβάνια και τις σπηλιές, τις αλέες και τα ξέφωτα.
Μπορείς επίσης να κάνεις μια επίσκεψη στοοινοποιείο Massandra.Επειδή δεν προλάβαμε να πάμε αγοράσαμε από την αγορά κρασί, δύο ποικιλίες. Πραγματικά ήταν από τα πιο γευστικά κρασιά που έχω πιει.Βράδιασε πια και γυρίσαμε. Μια επίσκεψη στην αγορά επιβεβλημένη. Αγοράσαμε άγρια μανιτάρια, φρέσκα ζυμαρικά, λαχανικά τουρσί μαζί με λουκάνικα και μπριζόλες που αποτέλεσαν το βραδινό μας. Ακόμη εξαιρετικός ήταν ο χυμός από ρόδι, που σου έστυβαν επιτόπου και το έπαιρνες μαζί σου. Το φαγητό συνόδευε άφθονη μπύρα, που είχε πιο φθηνά από το νερό και κρασί Massandra.
Η βραδιά τελείωσε με μια βόλτα στην παραλία. Ήταν αργά, ο κόσμος εκεί μαζεύεται νωρίς.

 
Last edited:

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.568
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος του κοσμου
as14.postimg.org_o4glm8x4x_IMAG0022.jpg

Η αγορά

as12.postimg.org_wcnt8azjh_IMAG0034.jpg

Το λιμάνι της Γιάλτας

as13.postimg.org_q38uv6gyv_IMAG0039.jpg

Γιάλτα

as23.postimg.org_dn1khx03f_IMAG0040.jpg

Γιάλτα

as2.postimg.org_c4i11l521_IMAG0050.jpg

Τελεφερίκ

as11.postimg.org_dqggg2aab_IMAG0053.jpg

ΑΙ Πέτρι

as11.postimg.org_5z4bv8vir_IMAG0060.jpg

Άγρια μανιτάρια

as18.postimg.org_x5qyig2l5_IMAG0069.jpg

Μπαχτσισεράι

as24.postimg.org_3vjkjz5np_IMAG0084.jpg

Κήποι

as22.postimg.org_v18xnklrl_IMAG0098.jpg

Παράλια Μαύρης Θάλασσας

as21.postimg.org_io3wlsyjb_IMAG0102.jpg

Η Εκκλησία της Αναστάσεως του Χριστού

as18.postimg.org_ya7p1z1uh_IMAG0104.jpg

Η φωλιά του Swallow
 

DRAKFIREMAN

Member
Μηνύματα
272
Likes
244
Επόμενο Ταξίδι
θα δούμε
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη-Ιαπωνία
Άσπα πολύ καλή η αφήγησή σου. Ήμασταν περίπου το ίδιο διάστημα Ουκρανία. Κρίμα να μην έχω λίγες μέρες ακόμα να πάω Κριμαία. Φαίνεται υπέροχη!
 

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.568
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος του κοσμου
Ευχαριστώ πολύ. Ήταν πολύ ωραία και κυρίως είχε καλύτερο καιρό από το Κίεβο, όπου πεθάναμε στο κρύο. Σύντομα θα γράψω και την συνέχεια.
 

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.568
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος του κοσμου
Η λατρεμένη Οδησσός

Το Σάββατο είχε ξύπνημα πολύ νωρίς. Είχαμε κανονίσει με βαν να πάμε στην Οδησσό. Η τιμή που μας έδωσε ο George ήταν 3200γριβνα, κατά πολύ μικρότερη από όλες τις άλλες που βρήκαμε. Η απόσταση 670 χιλμ και η διάρκεια 8 ώρες περίπου.

Ο οδηγός ένας ευγενικός νέος, μας περίμενε από τις 7πμ κάτω από το διαμέρισμά μας.

Ξεκινήσαμε χαρούμενοι την διαδρομή μας μέσω Συμφερούπολης. Περάσαμε από τα οινοποιεία Masandra. Η χερσόνησος της Κριμαίας είναι πολύ εύφορη. Στην περιοχή Masandra υπάρχουν οι μεγαλύτεροι αμπελώνες της Ουκρανίας. Ατελείωτα στρέμματα με αμπέλια, στοιχισμένα και περιποιημένα, εκτείνονται σε απόσταση όσο πιάνει το μάτι σου.

Το οινοποιείο υπάρχει από τα μέσα του 19ου αιώνα. Τα κελάρια χτίστηκαν το 1894, οι σήραγγες είναιί βαθιά μέσα στο βουνό. Η θερμοκρασία τέλεια 13-14 βαθμούς Κελσίου, εξασφαλίζοντας ότι τα κρασιά αποθηκεύονται σε άριστη κατάσταση.

Το υποτροπικό κλίμα αέρα της περιοχής και οι ασπίδες προστασίας των οροσειρών δημιουργούν μοναδικές συνθήκες για την παραγωγή υψηλής ποιότητας επιτραπέζιων και επιδορπίων κρασιών, τα οποία σε συνδυασμό με την εξαιρετική αποθήκευση στα κελάρια, έχουν κερδίσει μια θέση στα καλύτερα κρασιά του κόσμου.

Η Massandra Collection χτίστηκε αρχικά από τον πρίγκιπα Lev Sergeivich Golitzin, ο οποίος ήταν συλλέκτης των Massandra καθώς και των καλύτερων κρασιών από όλο τον κόσμο. Η συλλογή εμπλουτίστηκε το 1922, όταν ο Στάλιν διέταξε όλα τα κρασιά που βρίσκονται σε πολλά παλάτια του Τσάρου να μετακινηθούν προς τα κελάρια. Μερικά κρασιά φέρουν την σφραγίδα του τσάρου.

Ο κατάλογος είναι συναρπαστικός, Ένα μπουκάλι εμφιαλωμένο Yquem του 1865 για τον Τσάρο εκτιμάται £ 7.000, μια Massandra 1948 Tokay για £ 165, και βαθμολογείται με 96 πόντους από τον Robert Parker. Τα νεότερα κρασιά από τη δεκαετία του 1980 είναι διαθέσιμα με λιγότερα όπως £ 20 ανά φιάλη.

Εμείς αρκεστήκαμε σε αυτά που είχαμε αγοράσει από την αγορά της πόλης. Πράγματι ήταν απ'τα καλύτερα κρασιά που έχω πιει.

Η ιδιωτική αυτή διαδρομή μας επέτρεπε να σταματάμε όπου θέλουμε, να βλέπουμε τα μικρά χωριά και τις πόλεις μέχρι τον τελικό προορισμό μας. Ο οδηγός προσεκτικός αλλά ο δρόμος γεμάτος λακκούβες......

Η πρώτη μας στάση για τσιγάρο.. σε ένα μπακάλικο όπου αγοράσαμε εκπληκτικό σαλάμι χειροποίητο. Η δεύτερη ήταν πιο καλή. Δύο κυρίες πουλούσαν στην άκρη του δρόμου κάτι καρβελάκια ψωμιού γεμισμένα με κιμά, τα οποία είχαν ψήσει και διατηρούσαν ζεστά σε πυρακτωμένη πέτρα. Την γεύση τους δεν την ξεχνώ. Η τρίτη όμως ήταν η καλύτερη. Σταματήσαμε σε ένα είδος υπαίθριας αγοράς που είχε ότι μπορείς να φανταστείς. Εμείς ζητήσαμε καπνιστά ψάρια, και είχε όλων των μεγεθών. Επίσης χαβιάρι, μπρικ και όλων των ειδών τα κηπευτικά με καλύτερα όλων τα σταφύλια. Το χαβιάρι που αγοράσαμε εκεί έκανε 3ε τα 200γρ και ήταν εξίσου ωραίο με το πιο ακριβό που αγοράσαμε αργότερα
as23.postimg.org_4uhcezrvf_IMAG0107.jpg

as18.postimg.org_gwrc5uj6x_IMAG0109.jpg

Στην διαδρομή παρατηρούσαμε τα χωράφια με κηπευτικά, πατάτες, καρπούζια, πιπεριές, μελιτζάνες, ότι έχουμε και εμείς εδώ. Διασχίσαμε τις μικρές λωρίδες γης που ενώνουν την χερσόνησο με την υπόλοιπη Ουκρανία. Πήγαμε σε μια λαϊκή αγορά. Ανακατευτήκαμε με τους κατοίκους, νοιώσαμε την δύσκολη ζωή τους, γεμάτη ακρίβεια.

Στις 4μμ φθάσαμε στο διαμέρισμά μας στην Οδησσό, όπου μας περίμενε χαμογελαστή η Όλγα.

Το διαμέρισμα 3 δωματίων δίπλα στον κεντρικό πεζόδρομο, ανακαινισμένο πρόσφατα, καθαρότατο, μόλις 70ε την ημέρα για τις 5.

Χωρίς να καθυστερήσουμε καθόλου ξεχυθήκαμε στους δρόμους να ανακαλύψουμε τα μυστικά της πόλης που κατοικήθηκε για χρόνια από τους ´Έλληνες. Είχε για Δήμαρχο τον Έλληνα Μαρασλή για 16 χρόνια. Είναι στενά συνδεδεμένη με τη διαχρονική παρουσία του Ελληνισμού στην περιοχή. Για τούτη την παρευξείνια πολιτεία της Ουκρανίας, που γέννησε τη Φιλική Εταιρεία, ο διάσημος Πούσκιν ισχυριζόταν ότι «...εδώ αναπνέει κανείς ολόκληρη την Ευρώπη». Είναι μια πόλη πλημμυρισμένη από ποιητική ομορφιά, αίγλη και ερωτισμό, γεμάτη ιστορικές μνήμες και νοσταλγικές εικόνες ενός έντονου παρελθόντος. Με πλούσια πολιτισμική και πνευματική παράδοση και λάμψη. Η Οδησσός της Φιλικής Εταιρίας και του «Θωρηκτού Ποτέμκιν», που αιώνες τώρα ανασαίνει την αύρα του Εύξεινου Πόντου, πρόθυμη να μας μυήσει στα άδυτα μιας αισθησιακής πολιτείας. Αρχιτεκτονική πανδαισία και κομψότητα, ανυπέρβλητα μνημεία και αγάλματα, πολυάριθμα μουσεία, υπέροχα νεοκλασικά οικοδομήματα, πλατιές λεωφόροι και ειδυλλιακά πάρκα συνιστούν τις τρανταχτές αποδείξεις της μεγάλης οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης .Η Οδησσός «μυρίζει» έντονα Ελλάδα και αυτό σίγουρα μας άρεσε πολύ! εκπλαγείτε Στον νου μας έρχονται ασυναίσθητα οι εμπνευσμένοι στίχοι του Εμπειρίκου: «Καημένη Οντέσα, και καημένη, κατακαημένη Ρωσία, εσύ η πλατυτέρα όχι των ουρανών, μα σίγουρα όλων των χωρών.

Ξεκινήσαμε από την στοά Passage (διακρίνεται για την πλούσια μπαρόκ διακόσμησή της, με αγάλματα και ψηφιδωτά).
as18.postimg.org_hy0rmgey1_IMAG0115.jpg


Συνεχίσαμε με το Εθνικό Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου.
as16.postimg.org_enp9ozied_IMAG0168.jpg
Σχεδιασμένο από τους Αυστριακούς αρχιτέκτονες Felner & Gelmer (1887) σε μπαρόκ ρυθμό, είναι διακοσμημένο με προτομές και γλυπτά μυθικών μορφών. Το Εθνικό Θέατρο Όπερας και Μπαλέτου της Οδησσού, που ανεγέρθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας του δημάρχου Γρηγορίου Μαρασλή, είναι ένα από τα πέντε καλύτερα θέατρα της Ευρώπης, όσον αφορά την ακουστική. Παρακολουθήσαμε παράσταση το ίδιο βράδυ και θαμπωθήκαμε από το εσωτερικό του κτηρίου και τους συντελεστές. Επίσης και από την τιμή, 2ε είχε το εισιτήριο,πράγμα που επιτρέπει σε όλο το λαό να έχει πρόσβαση στα θεάματα.


Απέναντι το Motzart cafe .
as11.postimg.org_9ch2kv2f7_IMAG0132.jpg
Ήταν το αγαπημένο μέρος του Πούσκιν, του Γκόγκολ και του Τσέχοφ.

Περπατώντας στη λεωφόρο Primorsky (πρώην Nicholas Boulevard), εκτός από την υπέροχη θέα στο λιμάνι θαυμάσαμε έναν μεγάλο αριθμό ιστορικών κτιρίων και μνημείων της πόλης. που πρέπει το άγαλμα του Ρώσου συγγραφέα Πούσκιν, το Δημαρχείο, το κανόνι-μνημείο της αγγλικής φρεγάτας «Τίγρης» (ένα λάφυρο από τον πόλεμο της Κριμαίας), το παλάτι Vorontsov (την κατοικία ενός πρώην κυβερνήτη της πόλης), το χάλκινο άγαλμα του Δούκα του Ρισελιέ, το άγαλμα της Αικατερίνης, με τον ομώνυμο δρόμο και φυσικά τη διάσημη «Σκάλα Ποτέμκιν», το ιστορικό σύμβολο της πόλης. στην παραλία της . Ήταν το αγαπημένο μέρος περιπάτου του Πούσκιν, του Γκόγκολ και του Τσέχοφ.

Η βροχή μας ανάγκασε να γυρίσουμε εξαντλημένες και συνεπαρμένες, αφήνοντας για αύριο τα υπόλοιπα.

Η Κυριακή ξεκίνησε με αρκετό κρύο. Ο καιρός άρχιζε να αλλάζει. Που να ξέραμε τι μας περιμένει. Πήγαμε να δούμε μια εκκλησία τεράστια, στο πάρκο απέναντι από το σπίτι. Οι Ουκρανοί όπως και όλοι οι Ρώσοι χτίζουν μετά μανίας εκκλησίες και μάλιστα τεράστιες. Στην συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς την οδό Γκρέσκαγια. Τα κτίρια με προσόψεις Ελληνικές. Έβλεπες κίονες, Καρυάτιδες, αγάλματα και φθάσαμε στο ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
as14.postimg.org_r4wzjxmip_IMAG0152.jpg
as14.postimg.org_4rtuavayp_IMAG0156.jpg
Το Μουσείο (οδός Krasnij Pereulok 18) στεγάζεται στην κατοικία του Έλληνα εμπόρου και εθνικού ευεργέτη Γρηγορίου Γρ. Μαρασλή, δημάρχου της πόλης της Οδησσού για δεκαέξι χρόνια (1878-1895). Ανακαινίστηκε με πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ελληνικού Πολιτισμού και από το 1994 λειτουργεί ως Μουσείο της Φιλικής Εταιρείας. Ανάμεσα στα εκθέματα του μουσείου περιλαμβάνονται πρωτότυπα έργα από τη δράση των Φιλικών, έγγραφα στον κρυπτογραφικό κώδικα των Φιλικών, φωτογραφίες και γκραβούρες, χάρτες, κατάλογοι των μελών της Φιλικής Εταιρείας, επιστολές και χειρόγραφες προκηρύξεις του Αλέξανδρου Υψηλάντη, αρχηγού της Φιλικής Εταιρείας. Σε μια αίθουσα του μουσείου αναπαριστώνται τα τρία ιδρυτικά μέλη της Φιλικής Εταιρείας (Σκουφάς, Τσακάλωφ, Ξάνθος) να κάθονται γύρω από ένα τραπέζι Δεν μπορώ να περιγράψω τα συναισθήματά μου και την χαρά μου που βρέθηκα εκεί όπου ξεκίνησε η επανάσταση της Απελευθέρωσης της Ελλάδας από τους Τούρκους. Στο μουσείο υπάρχει μια εξαίρετη, μεγάλη βιβλιοθήκη με ελληνικά βιβλία και συγγράμματα.

Η δενδροφυτεμένη λεωφόρος Prymorsky Boulevard,
as22.postimg.org_wyxmydcap_IMAG0198.jpg
με τα καλοδιατηρημένα οικοδομήματα του 19ου αιώνα, τους πεζόδρομους και τα σκιερά πάρκα, είναι η περιοχή όπου οι κάτοικοι της Οδησσού απολαμβάνουν καθημερινά τον περίπατό τους, όπως έκαναν άλλωστε πολλοί διάσημοι επισκέπτες της πόλης (Τσέχοφ, Γκόγκολ, Πούσκιν) κατά το παρελθόν. Εμείς δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό. Περπατήσαμε μέχρι τις σκάλες. Τις κατεβήκαμε και περάσαμε απέναντι στην προκυμαία και στο λιμάνι. Στα Σοβιετικά Χρόνια, οι Σκάλες ονομαζόντουσαν Σκάλες Πριμόρσκι αλλά το 1955 μετονομάστηκαν σε Σκάλες Ποτέμκιν, για τον εορτασμό της 50ης επετείου από την εξέγερση του Θωρηκτού Ποτέμκιν.
Με την ανεξαρτησία της Ουκρανίας, οι σκάλες ονομάστηκαν ξανά σκάλες Πριμόρσκι, αν και χρησιμοποιείται ευρύτατα και σήμερα το όνομα Σκάλες Ποτέμκιν.
as21.postimg.org_gl4x70b53_IMAG0185.jpg

Τα 192 σκαλοπάτια της Οδησσού έγιναν διάσημα από τον Ρώσο σκηνοθέτη Σεργκέι Αϊζενστάιν , ο οποίος γύρισε (το 1925) σ' αυτά τις σκηνές της εξέγερσης για το ιστορικό έπος του «Θωρηκτό Ποτέμκιν». Επειδή οι σκάλες είναι πολλές υπάρχει και τελεφερίκ για την άνοδο και την κάθοδο.

Επιστρέψαμε από τον ίδιο δρόμο (Prymorsky Boulevard) και τότε άρχισε η βροχή. Ο καιρός όμως δεν σταματούσε τον κόσμο. Ήταν Κυριακή και είχαν ξεχυθεί στους δρόμους. Στον κεντρικό πεζόδρομο συνέβαιναν διάφορα hapenings. Εκεί ανακατευτήκαμε και εμείς και μπήκαμε στο ρυθμό της πόλης. Μια ζεστή σοκολάτα μας βοήθησε να ζεσταθούμε.

Το βράδυ φάγαμε πολύ καλά σε ένα υπόγειο ταβερνάκι με πέτρινη διακόσμηση και καλό κρασί. Πέρασε γρήγορα η ώρα μέχρι να πάμε στο σταθμό, όπου είχαμε αφήσει τις βαλίτσες μας για φύλαξη έναντι 2ε την κάθε μία. Το τραίνο μας για το Κίεβο έφευγε στις 1 μετά τα μεσάνυχτα.
as9.postimg.org_qzg9wgc4f_IMAG0169.jpg
 
Last edited:

DRAKFIREMAN

Member
Μηνύματα
272
Likes
244
Επόμενο Ταξίδι
θα δούμε
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη-Ιαπωνία
πολύ όμορφη και η αφήγηση και οι φωτογραφίες.Με βλέπω να ξαναπηγαίνω Ουκρανία αλλά αυτή τη φορά Οδησσό, Συμφερούπολη και Κριμαία!
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.218
Likes
26.921
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Καταπληκτικές και οι φωτογραφίες και η αφήγηση.
 

greco

Member
Μηνύματα
1.153
Likes
3.351
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Συγχαρητηρια κι απο μενα,πραγματικα εχεις δυναμη στο γραψιμο.
 

aspa

Member
Μηνύματα
580
Likes
1.568
Επόμενο Ταξίδι
Κολομβία
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος του κοσμου
Ευχαριστώ πολύ όλους για τα καλά σας λόγια. Οι ιστορίες γράφονται πιό πολύ για να βοηθούν τους μελοντικούς ταξιδευτές της κάθε χώρας που αναφερόμαστε. Έχει και συνέχεια.
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.218
Likes
26.921
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Ευχαριστώ πολύ όλους για τα καλά σας λόγια. Οι ιστορίες γράφονται πιό πολύ για να βοηθούν τους μελοντικούς ταξιδευτές της κάθε χώρας που αναφερόμαστε. Έχει και συνέχεια.
Την περιμένουμε. :)
 

DRAKFIREMAN

Member
Μηνύματα
272
Likes
244
Επόμενο Ταξίδι
θα δούμε
Ταξίδι-Όνειρο
Νέα Υόρκη-Ιαπωνία
Άσπα τη γίνεται με τη συνέχεια της ιστορίας σου?Τελείωνέ την αν θες τώρα που είναι και επίκαιρη η Ουκρανία με τα επεισόδια στο Κίεβο!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.601
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom