• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

ΟΣΕ Νέες τιμές και περικοπές

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Θεωρω οτι ειμαι χαμενη που δεν εχουμε ενα σωστο και ευρωπαικων προδιαγραφων σιδηροδρομο. Αλλα αυτο ειναι εντελως ανεξαρτητο απο το αν αυτον το σιδηροδρομο πρεπει να τον πληρωνουν και οι κατοικοι των νησων. Με την ιδια λογικη και γιατι οι κατοικοι της Ηπειρου και της Θρακης να πληρωνουν τις αγονες γραμμες των νησιων και παει λεγοντας. Λιγο η πολυ ολοι πληρωνουμε και για παροχες που δεν χρησιμοποιουμε: πχ ενα ατεκνο ζευγαρι πληρωνει μεσω των φορων του για τα σχολεια στα οποια δεν εχει να στειλει παιδια, ενας υγιης για την δημοσια υγεια την οποια δεν χρησιμοποιει γιατι εχει σιδερενια υγεια κλπ. Σε μια κοινωνια και σε ενα κρατος δε μπορουμε να πληρωνουμε μονο για οτι χρησιμοποιουμε, θα πληρωσουμε και μερικα πραγματα που θα χρησιμοποιει μια καποια αλλη μεριδα πληθυσμου.
Αλλα αυτο φυσικα δεν εχει σχεση με τα υπερογκα και εκτος καθε ειδους λογικης χρεη του ΟΣΕ. Και το χειροτερο ειναι οτι ο ΟΣΕ εφτιαξε γραμμες τις οποιες τις (χρυσο)πληρωσε και οι οποιες τωρα πλεον απαξιωνονται.
 

taver

Member
Μηνύματα
12.611
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Θεωρω οτι ειμαι χαμενη που δεν εχουμε ενα σωστο και ευρωπαικων προδιαγραφων σιδηροδρομο. Αλλα αυτο ειναι εντελως ανεξαρτητο απο το αν αυτον το σιδηροδρομο πρεπει να τον πληρωνουν και οι κατοικοι των νησων. Με την ιδια λογικη και γιατι οι κατοικοι της Ηπειρου και της Θρακης να πληρωνουν τις αγονες γραμμες των νησιων και παει λεγοντας. Λιγο η πολυ ολοι πληρωνουμε και για παροχες που δεν χρησιμοποιουμε: πχ ενα ατεκνο ζευγαρι πληρωνει μεσω των φορων του για τα σχολεια στα οποια δεν εχει να στειλει παιδια, ενας υγιης για την δημοσια υγεια την οποια δεν χρησιμοποιει γιατι εχει σιδερενια υγεια κλπ. Σε μια κοινωνια και σε ενα κρατος δε μπορουμε να πληρωνουμε μονο για οτι χρησιμοποιουμε, θα πληρωσουμε και μερικα πραγματα που θα χρησιμοποιει μια καποια αλλη μεριδα πληθυσμου.
Αλλα αυτο φυσικα δεν εχει σχεση με τα υπερογκα και εκτος καθε ειδους λογικης χρεη του ΟΣΕ. Και το χειροτερο ειναι οτι ο ΟΣΕ εφτιαξε γραμμες τις οποιες τις (χρυσο)πληρωσε και οι οποιες τωρα πλεον απαξιωνονται.
Παρότι από κει ξεκίνησε η κουβέντα, η συζήτηση για το αν τα υπεραστικά τρένα πρέπει να αποτελούν κοινωνική παροχή ή όχι, είναι μεγάλη, και βασίζεται και στο οικονομικοπολιτικό μοντέλο που ενστερνίζεται ο καθένας. Είναι σαφές ότι ένας κομμουνιστής πιστεύει ότι πρέπει χωρίς αμφιβολία να αποτελούν κοινωνική παροχή, κι ένας καπιταλιστής πιστεύει επίσης χωρίς αμφιβολία το ακριβώς αντίθετο.

Αλλά έστω ότι δεχόμαστε, χάριν συζητήσεως, ότι πρέπει να αποτελούν παροχή. Με ποιο τρόπο πρέπει να δίδεται αυτή? Χρηματοδοτόντας τα ελλείματα του ΟΣΕ? Όσο και να είναι αυτά? Αυτός είναι - αποδεδειγμένα - ο λιγότερο αποδοτικός τρόπος να γίνεται μια κρατική επιδότηση. Φτάσαμε να πληρώνουμε, χώρια από τα εισιτήρια, για ελλείμματα της τάξης του 1 δις ευρώ το χρόνο - δηλαδή 100 ευρώ ο κάθε Έλληνας - επειδή κανένας δεν κυνήγησε ποτέ τον ΟΣΕ να έχει ισοσκελισμένα οικονομικά (και για άλλους λόγους ακόμα, αλλά ας το απλοποιήσουμε προς το παρόν).

Ο αποδεδειγμένα καλύτερος τρόπος επιδότησης - του οτιδήποτε - είναι η επιδότηση στην κατανάλωση (και όχι στην παραγωγή). Θέλω να επιδοτήσω τις μετακινήσεις του ΧΥΖ από το Α στο Β (με κοινωνικά ή οποιαδήποτε άλλα κριτήρια)? Πολύ ωραία, δίνω στο ΧΥΖ το ποσό που αξίζουν τα εισιτήρια μέσω της μισθοδοσίας ή της φορολογίας του. Κι αν θέλει τα δίνει και πάει με τρένο, αν θέλει με ΚΤΕΛ, αν θέλει με ταξί. Κι ας φροντίσει το τρένο να τον πιάσει πελάτη - αλλά χωρίς να έχει ως "αποκούμπι" τον κρατικό προϋπολογισμό...
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.638
Μηνύματα
905.220
Μέλη
39.376
Νεότερο μέλος
vagelis.kar

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom