kalspiros
Member
- Μηνύματα
- 2.554
- Likes
- 3.996
- Επόμενο Ταξίδι
- remaining UK
- Ταξίδι-Όνειρο
- yeah, whatever...
Ξεκαθάρισμα συρταριών. Πλέον τόσοι ταξιδιωτικοί οδηγοί δεν μου χρειάζονται, έχω το forum. Κατά την διάρκεια λοιπόν της εκκαθάρισης έπεσα σε ένα άρθρο του «Γεωτρόπιο» τεύχος 216 29/05/2004 του Γιώργου Παντούλα για μια πόλη της Βουλγαρίας που μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Το Νεσέμπαρ. Αντί λοιπόν απλώς να το διαβάσω και μετά να το πετάξω, το αντιγράφω εδώ για να διασωθεί (άλλωστε ήθελα να ξανά θυμηθώ λίγο το τυφλό σύστημα!! Πάμε: )
Περίπου 35 χλμ. βόρεια του Μπουργκάζ, στο δρόμο προς τη Βάρνα, μια πινακίδα προς τα δεξιά δείχνει τη διασταύρωση προς τη Νεσεμπάρ. Λίγα χιλιόμετρα ακόμα και να τα πρώτα σπίτια από το νέο τμήμα της πόλης, που δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον και μάλλον μπορεί να χαρακτηριστεί άσχημο. Εδώ μένουν περίπου 4.000 από τους 7.000 κατοίκους της Νεσέμπαρ. Οι υπόλοιποι είναι κάτοικοι της παλιάς πόλης. Αμέσως μετά τα τελευταία κτίρια της απρόσωπης τσιμεντούπολης αρχίζει η μήκους 300 μέτρων στενή λωρίδα γης που ενώνει τη μικρή χερσόνησο της Μεσημβρίας με την ενδοχώρα. Τα 300 αυτά μέτρα είναι κάτι σαν μι μηχανή του χρόνου. Καθώς τα διασχίζω, αισθάνομαι να ταξιδεύω αιώνες πίσω. Αυτή ακριβώς η πρώτη εικόνα της Μεσημβρίας μου θύμισε έντονα τη Μονεμβασιά. Η πανάρχαια ναυτική πολιτεία της Μαύρης Θάλασσας και η μεσαιωνική καστροπολιτεία του Μοριά έχουν πάρα πολλά κοινά σημεία.
Σε κάθε γωνία αυτού του τόπου υπάρχει ένα κομμάτι Ελλάδας. Ακόμη και στις καρδιές των ανθρώπων που το κατοικούν. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στην Μεσημβρία το ποσοστό αυτών που μιλάνε ελληνικά είναι το μεγαλύτερο από κάθε άλλη περιοχή της Βουλγαρίας. Ακόμη και το μικρό γραφείο του Βουλγαροελληνικού Συνδέσμου Μεσημβρίας επιβεβαιώνει την πανάρχαια σχέση της πόλης με τη μακρινή Ελλάδα.
Προτού συνεχίσω να σημειώσω ότι στην κεντρική πλατεία του χωριού είχα πετύχει Βούλγαρους να ψήνουν στις ψησταριές τους ακούγοντας Μητροπάνο σε εκκωφαντική ένταση.
(πηγή:«Γεωτρόπιο» τεύχος 216 29/05/2004 Γιώργος Παντούλας)
Περίπου 35 χλμ. βόρεια του Μπουργκάζ, στο δρόμο προς τη Βάρνα, μια πινακίδα προς τα δεξιά δείχνει τη διασταύρωση προς τη Νεσεμπάρ. Λίγα χιλιόμετρα ακόμα και να τα πρώτα σπίτια από το νέο τμήμα της πόλης, που δεν παρουσιάζει κανένα ενδιαφέρον και μάλλον μπορεί να χαρακτηριστεί άσχημο. Εδώ μένουν περίπου 4.000 από τους 7.000 κατοίκους της Νεσέμπαρ. Οι υπόλοιποι είναι κάτοικοι της παλιάς πόλης. Αμέσως μετά τα τελευταία κτίρια της απρόσωπης τσιμεντούπολης αρχίζει η μήκους 300 μέτρων στενή λωρίδα γης που ενώνει τη μικρή χερσόνησο της Μεσημβρίας με την ενδοχώρα. Τα 300 αυτά μέτρα είναι κάτι σαν μι μηχανή του χρόνου. Καθώς τα διασχίζω, αισθάνομαι να ταξιδεύω αιώνες πίσω. Αυτή ακριβώς η πρώτη εικόνα της Μεσημβρίας μου θύμισε έντονα τη Μονεμβασιά. Η πανάρχαια ναυτική πολιτεία της Μαύρης Θάλασσας και η μεσαιωνική καστροπολιτεία του Μοριά έχουν πάρα πολλά κοινά σημεία.
Σε κάθε γωνία αυτού του τόπου υπάρχει ένα κομμάτι Ελλάδας. Ακόμη και στις καρδιές των ανθρώπων που το κατοικούν. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι στην Μεσημβρία το ποσοστό αυτών που μιλάνε ελληνικά είναι το μεγαλύτερο από κάθε άλλη περιοχή της Βουλγαρίας. Ακόμη και το μικρό γραφείο του Βουλγαροελληνικού Συνδέσμου Μεσημβρίας επιβεβαιώνει την πανάρχαια σχέση της πόλης με τη μακρινή Ελλάδα.
Προτού συνεχίσω να σημειώσω ότι στην κεντρική πλατεία του χωριού είχα πετύχει Βούλγαρους να ψήνουν στις ψησταριές τους ακούγοντας Μητροπάνο σε εκκωφαντική ένταση.
(πηγή:«Γεωτρόπιο» τεύχος 216 29/05/2004 Γιώργος Παντούλας)