taver
Member
- Μηνύματα
- 12.612
- Likes
- 29.891
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Εκανα λοιπόν και το πρώτο ταξίδι από το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, οπότε ας δώσω εντυπώσεις.
Το πρώτο συναίσθημα που προκαλεί το αεροδρόμιο αυτό, με το που αποβιβάζεσαι από τη φυσούνα, είναι ένα δέος, ένα αίσθημα μεγαλοπρέπειας. Αυτός φαίνεται ήταν κι ο σκοπός του κατασκευαστή, που έχει αφήσει τεράστιους αχανείς χώρους και μεγάλες αποστάσεις χωρίς προφανή σκοπό. Η αισθητική του κτηρίου είναι καλή (μολονότι θυμίζει έντονα το T3 στο Πεκίνο). Υπάρχουν κατασκευαστικές μικροκακοτεχνίες στο κτήριο και φαίνονται - π.χ. η ψευδοροφή σε πολλά σημεία δεν είναι καλά τοποθετημένη, κάποιες τουαλέτες είχαν ήδη πρόβλημα βουλώματος μετά από ένα μήνα λειτουργίας, κλπ. Αλλά αυτά ήταν το μκρότερο πρόβλημα.
Η διαμόρφωση του κτηρίου είναι σε σχήμα ενός μακρόστενου κεντρικού τέρμιναλ, από το οποίο φεύγουν σε διάφορες κατευθύνσεις διάδρομοι με πύλες επιβίβασης. Στους τελευταίους (πύλες Α,Β,D,F για διεθνείς πτήσεις και G για πτήσεις εσωτερικού) υπάρχουν κυλιόμενοι διάδρομοι, αλλά ΟΧΙ και στο κεντρικό μέρος του κτηρίου, στο οποίο βρίσκονται οι κεντρικές του λειτουργίες, και οι πύλες "C" και "E". Γενικώς το terminal πάσχει από οργάνωση, που θα χρειαστεί αρκετές φορές να πάτε από τη μια άκρη του ως την άλλη (χωρίς κυλιόμενο διάδρομο φυσικά, καθώς ο Σουλτάνος φροντίζει για τη υγεία σας).
Η σήμανση είναι κάκκιστη. Άλλα λένε οι ταμπέλες, άλλα ισχύουν στην πραγματικότητα. Φτάνουμε από ASB, συνειδητοποιώντας ότι η Τουρκμένα Τσεκινατζού (το μόνο συνωφρυωμένο είδος ανθρώπου στο Τουρκμενιστάν, οι μόνοι άνθρωποι που δεν ανταπέδιδαν καν χαιρετισμό) είχε κάνει λάθος στο interline της βαλίτσας του συνταξιδιώτη μου που είχε κλείσει χωριστά εισιτήρια, και αντί μετά την πτήση ASB-IST να τη στείλει στην πτήση IST-LHR, την έστειλε σε μια πτήση LGW-IST, την πρώτη πτήση που βρήκε δηλαδή στο άλλο εισιτήριό του. Πήγαμε στο transfer desk που ήταν στη μέση του terminal, και από κει μας στείλανε στο lost+found, και άρα στο arrivals immigration (τέρμα στην άλλη άκρη), για να περάσουμε στην αίθουσα με τους ιμάντες αποσκευών, στην άλλη άκρη του οποίου ήταν το lost+found. Παραλάβαμε τελικά τη βαλίτσα του από το "oversize baggage" (δε χρειάζεται να σας πω σε ποιά άκρη ήταν αυτό, προφανώς στην άλλη από αυτή στην οποία βρισκόμασταν).
Βγήκαμε στις αφίξεις, και ο συνεπιβάτης μου ήθελε πλέον να παραδώσει τη βαλίτσα του για πτήση για Λονδίνο (είχε χωριστά εισιτήρια κι όχι εννιαίο). Περιμέναμε 3 φορές σε ουρά για το check-in: Μία εκεί που λέει "All Flights" (τζίφος), μια εκεί που μας έστειλε και λέει "USA, UK, Canada & Israel" στο διάδρομο "J" (τζίφος - δεν υπήρχε κανείς στους γκισέδες!), και μία ακόμα τέλος εκεί που έλεγε ειδικά "London" στο διάδρομο "Η". Ευτυχώς που μου έκοψε και ρώτησα μια κοπελίτσα με "Ask me" μπλουζάκι (την τρίτη που ρώτησα, δηλαδή, γιατί οι δυο πρώτες δε μιλάγανε Αγγλικά) και πήγαμε στη σωστή ουρά. Αλλά κι εκεί, τζίφος. "Δε μπορούμε να δεχτούμε την αποσκευή σας πάνω από τρεις ώρες πριν την πτήση". Ωραία λέμε, πάμε στο left luggage. Τζίφος και πάλι: Δεν υπάρχει left luggage στο αεροδρόμιο, ούτε στο Ατατούρκ είχε, υπάρχουν όμως lockers. Κάποια κοντά στην είσοδο 1, και κάποια κοντά στην είσοδο 8 (τέρμα στην άλλη άκρη). Πήγαμε στην είσοδο 8, τα βρήκαμε όλα, και τα 15, γεμάτα, οπότε πήγαμε στην είσοδο 1, όπου ήταν κι αυτά όλα γεμάτα, όποτε ξαναγυρίσαμε στην είσοδο 8 (κάτω από την οποία είναι τα λεωφορεία για το κέντρο, που τελικά πήγαμε ΜΕ τη βαλίτσα γιατί είχαμε 10 ώρες και βάλε ως τις πτήσεις μας για Λονδίνο και Αθήνα, και σιγά μην καθόμασταν εκεί. Ευτυχώς, στο κέντρο της πόλης υπάρχουν left luggage...
(Τα λεωφορεία χρεώνουν 18 Τουρκικές λίρες ανά διαδρομή προς Taksim, και μπορείς να πληρώσεις με Istanbulkart ή με ανέπαφη κάρτα πληρωμής, αλλά όχι με μετρητά. Έχει όμως ΑΤΜ και μηχάνημα στο οποίο μπορείς να εκδόσεις ή να φορτίσεις την Istanbulkart με κάρτα. Αν προτιμήσετε ταξί, υπολογίστε κάπου 160 λίρες one-way - τιμή μέσω uber).
Στην αναχώρηση πάλι, τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα. Όχι ότι θα γλυτώσεις την άσκηση δηλαδή, αλλά τουλάχιστον υπάρχει μονοσήμαντη διαδρομή και είναι λίγο καλύτερα οργανωμένοι (προσοχή όμως αν η πτήση σας έχει ήδη καθυστέρηση, γιατί η ώρα αναχώρησης μπορεί να αλλάξει και για... νωρίτερα!). Εκτός αν θες να πας στο lounge. Γιατί, αν θες να πας στο Lounge, πρέπει να ξέρεις ότι πλέον τα lounge της Turkish Airlines είναι 2, άλλο για τους επιβάτες business class κι άλλο για τους κατόχους χρυσών καρτών, και μολονότι τα δυο lounge είναι κοντά μεταξύ τους, οι είσοδοι τους απέχουν κάνα χιλιόμετρο και ΔΕΝ υπάρχει κυλιόμενος διάδρομος. Κι όπως μάθαμε the hard way, αν είσαι επιβάτης business class με χρυσή κάρτα και θες να βάλεις μέσα και δεύτερο επιβάτη, πρέπει να πας στο lounge των χρυσών καρτών, όχι της business class. Όπως καταλαβαίνετε, και τις δυο φορές πήγα πρώτα στο business lounge, έφαγα πόρτα και πήγα στο gold lounge (και μετά ξαναγύρισα στο business μόνος μου γιατί η πτήση προς Αθήνα είχε καθυστερησάρα). Τα δυο lounge είναι πάνω κάτω τα ίδια μεταξύ τους, και αισθητικώς κατώτερα από το παλιό lounge στο Ataturk. Μεταξύ τους, η μόνη ουσιώδης διαφορά που βρήκα στο business lounge είναι ότι έχει μια αίθουσα με εκθέματα από τη συλλογή της Istanbul Modern (κι ότι έχει και ειδική είσοδο για ΑΜΕΑ). Επισυνάπτω τα σχεδιαγράμματα των δυο lounge.
Το πρώτο συναίσθημα που προκαλεί το αεροδρόμιο αυτό, με το που αποβιβάζεσαι από τη φυσούνα, είναι ένα δέος, ένα αίσθημα μεγαλοπρέπειας. Αυτός φαίνεται ήταν κι ο σκοπός του κατασκευαστή, που έχει αφήσει τεράστιους αχανείς χώρους και μεγάλες αποστάσεις χωρίς προφανή σκοπό. Η αισθητική του κτηρίου είναι καλή (μολονότι θυμίζει έντονα το T3 στο Πεκίνο). Υπάρχουν κατασκευαστικές μικροκακοτεχνίες στο κτήριο και φαίνονται - π.χ. η ψευδοροφή σε πολλά σημεία δεν είναι καλά τοποθετημένη, κάποιες τουαλέτες είχαν ήδη πρόβλημα βουλώματος μετά από ένα μήνα λειτουργίας, κλπ. Αλλά αυτά ήταν το μκρότερο πρόβλημα.
Η διαμόρφωση του κτηρίου είναι σε σχήμα ενός μακρόστενου κεντρικού τέρμιναλ, από το οποίο φεύγουν σε διάφορες κατευθύνσεις διάδρομοι με πύλες επιβίβασης. Στους τελευταίους (πύλες Α,Β,D,F για διεθνείς πτήσεις και G για πτήσεις εσωτερικού) υπάρχουν κυλιόμενοι διάδρομοι, αλλά ΟΧΙ και στο κεντρικό μέρος του κτηρίου, στο οποίο βρίσκονται οι κεντρικές του λειτουργίες, και οι πύλες "C" και "E". Γενικώς το terminal πάσχει από οργάνωση, που θα χρειαστεί αρκετές φορές να πάτε από τη μια άκρη του ως την άλλη (χωρίς κυλιόμενο διάδρομο φυσικά, καθώς ο Σουλτάνος φροντίζει για τη υγεία σας).
Η σήμανση είναι κάκκιστη. Άλλα λένε οι ταμπέλες, άλλα ισχύουν στην πραγματικότητα. Φτάνουμε από ASB, συνειδητοποιώντας ότι η Τουρκμένα Τσεκινατζού (το μόνο συνωφρυωμένο είδος ανθρώπου στο Τουρκμενιστάν, οι μόνοι άνθρωποι που δεν ανταπέδιδαν καν χαιρετισμό) είχε κάνει λάθος στο interline της βαλίτσας του συνταξιδιώτη μου που είχε κλείσει χωριστά εισιτήρια, και αντί μετά την πτήση ASB-IST να τη στείλει στην πτήση IST-LHR, την έστειλε σε μια πτήση LGW-IST, την πρώτη πτήση που βρήκε δηλαδή στο άλλο εισιτήριό του. Πήγαμε στο transfer desk που ήταν στη μέση του terminal, και από κει μας στείλανε στο lost+found, και άρα στο arrivals immigration (τέρμα στην άλλη άκρη), για να περάσουμε στην αίθουσα με τους ιμάντες αποσκευών, στην άλλη άκρη του οποίου ήταν το lost+found. Παραλάβαμε τελικά τη βαλίτσα του από το "oversize baggage" (δε χρειάζεται να σας πω σε ποιά άκρη ήταν αυτό, προφανώς στην άλλη από αυτή στην οποία βρισκόμασταν).
Βγήκαμε στις αφίξεις, και ο συνεπιβάτης μου ήθελε πλέον να παραδώσει τη βαλίτσα του για πτήση για Λονδίνο (είχε χωριστά εισιτήρια κι όχι εννιαίο). Περιμέναμε 3 φορές σε ουρά για το check-in: Μία εκεί που λέει "All Flights" (τζίφος), μια εκεί που μας έστειλε και λέει "USA, UK, Canada & Israel" στο διάδρομο "J" (τζίφος - δεν υπήρχε κανείς στους γκισέδες!), και μία ακόμα τέλος εκεί που έλεγε ειδικά "London" στο διάδρομο "Η". Ευτυχώς που μου έκοψε και ρώτησα μια κοπελίτσα με "Ask me" μπλουζάκι (την τρίτη που ρώτησα, δηλαδή, γιατί οι δυο πρώτες δε μιλάγανε Αγγλικά) και πήγαμε στη σωστή ουρά. Αλλά κι εκεί, τζίφος. "Δε μπορούμε να δεχτούμε την αποσκευή σας πάνω από τρεις ώρες πριν την πτήση". Ωραία λέμε, πάμε στο left luggage. Τζίφος και πάλι: Δεν υπάρχει left luggage στο αεροδρόμιο, ούτε στο Ατατούρκ είχε, υπάρχουν όμως lockers. Κάποια κοντά στην είσοδο 1, και κάποια κοντά στην είσοδο 8 (τέρμα στην άλλη άκρη). Πήγαμε στην είσοδο 8, τα βρήκαμε όλα, και τα 15, γεμάτα, οπότε πήγαμε στην είσοδο 1, όπου ήταν κι αυτά όλα γεμάτα, όποτε ξαναγυρίσαμε στην είσοδο 8 (κάτω από την οποία είναι τα λεωφορεία για το κέντρο, που τελικά πήγαμε ΜΕ τη βαλίτσα γιατί είχαμε 10 ώρες και βάλε ως τις πτήσεις μας για Λονδίνο και Αθήνα, και σιγά μην καθόμασταν εκεί. Ευτυχώς, στο κέντρο της πόλης υπάρχουν left luggage...
(Τα λεωφορεία χρεώνουν 18 Τουρκικές λίρες ανά διαδρομή προς Taksim, και μπορείς να πληρώσεις με Istanbulkart ή με ανέπαφη κάρτα πληρωμής, αλλά όχι με μετρητά. Έχει όμως ΑΤΜ και μηχάνημα στο οποίο μπορείς να εκδόσεις ή να φορτίσεις την Istanbulkart με κάρτα. Αν προτιμήσετε ταξί, υπολογίστε κάπου 160 λίρες one-way - τιμή μέσω uber).
Στην αναχώρηση πάλι, τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα. Όχι ότι θα γλυτώσεις την άσκηση δηλαδή, αλλά τουλάχιστον υπάρχει μονοσήμαντη διαδρομή και είναι λίγο καλύτερα οργανωμένοι (προσοχή όμως αν η πτήση σας έχει ήδη καθυστέρηση, γιατί η ώρα αναχώρησης μπορεί να αλλάξει και για... νωρίτερα!). Εκτός αν θες να πας στο lounge. Γιατί, αν θες να πας στο Lounge, πρέπει να ξέρεις ότι πλέον τα lounge της Turkish Airlines είναι 2, άλλο για τους επιβάτες business class κι άλλο για τους κατόχους χρυσών καρτών, και μολονότι τα δυο lounge είναι κοντά μεταξύ τους, οι είσοδοι τους απέχουν κάνα χιλιόμετρο και ΔΕΝ υπάρχει κυλιόμενος διάδρομος. Κι όπως μάθαμε the hard way, αν είσαι επιβάτης business class με χρυσή κάρτα και θες να βάλεις μέσα και δεύτερο επιβάτη, πρέπει να πας στο lounge των χρυσών καρτών, όχι της business class. Όπως καταλαβαίνετε, και τις δυο φορές πήγα πρώτα στο business lounge, έφαγα πόρτα και πήγα στο gold lounge (και μετά ξαναγύρισα στο business μόνος μου γιατί η πτήση προς Αθήνα είχε καθυστερησάρα). Τα δυο lounge είναι πάνω κάτω τα ίδια μεταξύ τους, και αισθητικώς κατώτερα από το παλιό lounge στο Ataturk. Μεταξύ τους, η μόνη ουσιώδης διαφορά που βρήκα στο business lounge είναι ότι έχει μια αίθουσα με εκθέματα από τη συλλογή της Istanbul Modern (κι ότι έχει και ειδική είσοδο για ΑΜΕΑ). Επισυνάπτω τα σχεδιαγράμματα των δυο lounge.
Attachments
-
837 KB Προβολές: 0
Last edited: