Βιετνάμ Καμπότζη Ταϊλάνδη ΝΑ Ασία για 3 μέρες ως 3 μήνες. Πόσο ακριβώς; Θα δείξει.

poised

Member
Μηνύματα
981
Likes
7.888
Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"

Ξυπνήσαμε πάλι χαλαρά καθώς δεν είχαμε και πολλά πράγματα, δηλαδή τίποτα να κάνουμε μέχρι να πάρουμε το λεωφορείο αργότερα για Ανόι. Ο καιρός, αν και καλύτερος, ήταν ακόμα βαριά συννεφιασμένος με ίσως περισσότερο κρύο (ή οι αντοχές μου είχαν μειωθεί μετά από δύο μέρες που κρύωνα), οπότε και η μικρή ελπίδα που είχα για το φαρσιπάν εξανεμίστηκε.

Μαζέψαμε και κατεβήκαμε για πρωινό. Δε θα το πιστέψετε αλλά εκείνη την μέρα είχε... banana pancake και χυμό, "ότι άλλο θέλαμε το πληρώναμε". Η βιετναμέζα τσαντίστηκε, μου είπε ότι δεν θα έτρωγε άλλο pancake, το σιχάθηκε, θα έπαιρνε κάτι στη πόλη μετά. Μάλιστα μπήκε στη σελίδα του καταλύματος στο booking ή agoda, δε θυμάμαι που είχαμε κλείσει, με στόχο να κάνει αρνητική κριτική. Εκεί είδε μία από τις φωτογραφίες του καταλύματος να είναι ένα τραπέζι με επάνω του ένα πιάτο banana pancake και χυμό, το οποίο μας φάνηκε αστείο αλλά όταν είδαμε κάποιον να έχει αφήσει σχόλιο-κριτικής στο κατάλυμα "banana pancake, banana pancake, banana pancake, banana pancake, banana pancake" μας έπιασε γέλιο και μας πέρασε η τσαντίλα. Ήταν από αυτές τις περιπτώσεις που ακόμα και αν είχαμε δει την φωτογραφία και το σχόλιο πριν πάμε δεν θα το είχαμε καταλάβει μέχρι εκείνη την στιγμή. Ίσως οι ιδιοκτήτες θεωρούσαν ότι όλοι οι ξένοι αυτό τρώνε για πρωινό οπότε τους κάνανε και χάρη.

Φορτώσαμε για άλλη μία φορά τα πράγματα και πήραμε το μηχανάκι για την πόλη. Εκεί περάσαμε το χρόνο μας με διαδικαστικά τύπου να αφήσουμε τα πράγματα στο σταθμό, να επιστρέψουμε το μηχανάκι στον τύπο που το είχαμε πάρει (που κλασικά έκανε όσο χρόνο ήθελε να έρθει) αλλά και να ψάξει η βιετναμέζα για χαπάκια για την ζαλάδα για το ταξίδι γιατί της είχαν τελειώσει. Με τα πολλά βρήκαμε ένα φαρμακείο και πήγε και πήρε... ένα. Μα καλά ρε παιδάκι μου, γιατί δε παίρνεις 5-10 να έχεις αφού τα χρησιμοποιείς; Ε δε το σκέφτηκα, ένα χρειαζόμουν.

Μου είχαν τελειώσει οι αντιβιώσεις για τα έντερα σε περίπτωση διάρροιας και μιας που πηγαίναμε στο φαρμακείο είπα στην βιετναμέζα να πάρει να υπάρχει για παν ενδεχόμενο. Δεν ήξεραν τη συγκεκριμένη αντιβίωση στο βιετνάμ, μας πρότεινε μία άλλη. Δεν την πήρα γιατί δεν είχα άμεση ανάγκη, επίσης δεν θα έπαιρνα μία τυχαία αντιβίωση που προτείνει φαρμακοποιός χωρίς ιατρική συμβουλή. Έστειλα σε ένα φίλο γιατρό στην Ελλάδα να τον ρωτήσω αν είναι ανάλογο. Η απάντησή του ήταν κάτι τύπου "αυτό είναι νοσοκομειακή αντιβίωση και η δόση για ελέφαντες, το δίνουν έτσι εύκολα στα φαρμακεία εκεί;".

Γενικά όπως διαπίστωσα και τα επόμενα χρόνια, τα φαρμακεία είναι ανεξέλεγκτα στο βιετνάμ, βγάζουν την άδεια στο όνομα ενός φαρμακοποιού που δεν είναι ποτέ εκεί (δεν υποχρεούται) και το τρέχουν άσχετοι που εκπαιδεύονται στο να "πουλήσουν", λίγο θυμίζει τον Βέγγο φαρμακοποιό. Όσο πιο γρήγορη η αλλαγή που νιώθει ο άλλος τόσο καλύτερο θεωρείται το φαρμακείο, οπότε πας με ίωση και σου δίνουν ισχυρή αντιβίωση (εδώ όσοι ξέρουν φρικάρουν καθώς καταλαβαίνουν ότι δε κάνει τίποτα), 4 κουτιά πολυβιταμίνες (δεν κάνουν τίποτα), μπόλικα ντεπόν (άμα δε πονάει δεν υπάρχει πρόβλημα), "τσάι" με ιαλουρονικό οξύ, γκότζι μπέρυ, σκόνη από δόντια παγκολίνου και απόσταγμα από μπαλάκια ουρακοτάγκου (δε κάνει τίποτα εκτός του να παχαίνει καθώς είναι πρακτικά ζάχαρη με γεύση), προβιοτικά να φτιάξεις αυτό που θα χαλάσει η αντιβίωση που δεν χρειαζόσουν και πέντε πακέτα τσιρότα να έχεις για το σπίτι. Δίνεις ένα 20ρικο και σου λένε ότι την επόμενη μέρα θα νιώθεις καλύτερα, κάτι που θα γινόταν έτσι και αλλιώς, αλλά όσοι δε ξέρουν θα το αποδώσουν στο "θαύμα" του φαρμακείου ενώ ταυτόχρονα έχει αυξηθεί η αντοχή στις αντιβιώσεις και έχεις αφήσει μερικούς ξεδοντιάρες παγκολίνους και ανίκανους ουρακοτάνγκους κάπου σε κάποιο δάσος.

Φύγαμε με κανονικό sleeper λεωφορείο, που παρόλο που ήταν μέρα ήταν ότι τέλειο να κάνεις το ταξίδι ξαπλωτός. Φυσικά δεν θα κοιμόμουν, είχα κοιμηθεί καλά τις προηγούμενες μέρες στο χωριό που δεν είχαμε τι να κάνουμε (απορώ πως η βιετναμέζα πάλι ξεράθηκε όλο το ταξίδι), οπότε πέρασα σχεδόν όλες τις ώρες του ταξιδιού στο ίντερνετ ακούγοντας streaming έναν ιντερνετικό σταθμό (τότε δεν ήταν διαδεδομένο) και κοιτάζοντας πράγματα στο ίντερνετ. Μου έκανε εντύπωση ότι ακόμα και πάνω στα βουνά δεν έκοψε ποτέ, στην Ελλάδα στην εθνική έξω από τη Λαμία είχε χρειαστεί να κάνω μία κλήση μέσω ίντερνετ (χωρίς καν βίντεο) και κοβόταν 3 φορές το λεπτό.

Τελευταία εικόνα της πόλης πριν φύγουμε
img_63.jpg


(συνεχίζεται)
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.432
Likes
49.879
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
τα φαρμακεία είναι ανεξέλεγκτα στο βιετνάμ, βγάζουν την άδεια στο όνομα ενός φαρμακοποιού που δεν είναι ποτέ εκεί (δεν υποχρεούται) και το τρέχουν άσχετοι που εκπαιδεύονται στο να "πουλήσουν", λίγο θυμίζει τον Βέγγο φαρμακοποιό
Επική παρομοίωση, κλαίω... :haha: :haha:

 

poised

Member
Μηνύματα
981
Likes
7.888
Τα λεωφορεία εκτός από τον οδηγό έχουν και έναν που εκτελεί χρέη βοηθού. Στην μεγάλη στάση στη μέση της διαδρομής για ξεκούραση και τουαλέτα μας είχε ρωτήσει όλους σε ποια περιοχή πηγαίναμε και έτσι όταν φτάναμε Ανόι έκαναν ανάλογες στάσεις. Από την στιγμή που μπήκαμε στη πόλη είχα ένα άγχος να είμαι έτοιμος να κατέβω γιατί ήταν μία μικρή διαδικασία, δεν υπήρχε χώρος να προετοιμάσεις τα πράγματά σου ξαπλωτός και χρειαζόταν να βάλω παπούτσια πριν βγω που είχαν κορδόνια, οπότε παίρνανε περισσότερο χρόνο. Κάθε φορά που ερχόταν ο βοηθός προς τα πίσω έκανα να σηκωθώ και μου έκανε νόημα όχι, μέχρι που είπε στην βιετναμέζα (καθόταν πιο πέρα) να μου μεταφράσει πως όταν έρθει η ώρα θα μου πει και χαλάρωσα.

Κάποια στιγμή σε μία έξοδο ενώ είχαμε μπλέξει στη κίνηση και πηγαίναμε αργά αργά για να πιάσει δεξιά για μία ακόμα στάση, είδα τον βοηθό να κοιτάει προς τα πίσω χωρίς να πει κάτι παρόλο που συναντήθηκαν τα βλέμματά μας. Λίγο πριν σταματήσει το λεωφορείο έτρεξε ξαφνικά πίσω να μας φωνάξει να κατεβούμε και μάλιστα γρήγορα. Δηλαδή είχαμε 5 λεπτά που προσεγγίζαμε σαν τη χελώνα ξεκίνα-σταμάτα και 15 δευτερόλεπτα πριν φτάσουμε έπρεπε μας βάζει να τρέχουμε σαν τους μουρλούς.

Ε εντάξει, πρόβλημά τους αν βιάζονται, ας μίλαγαν νωρίτερα. Δεν είναι ότι το πήγα με το πάσο μου αλλά δεν έτρεχα πανικόβλητος κιόλας. Έκατσα στο σκαλάκι δίπλα στον οδηγό να βάλω τα παπούτσια μου, ο οποίος παραμίλαγε στα βιετναμέζικα χωρίς να με κοιτάει και εγώ τον έγραφα επίτηδες στα από τέτοια μου διατηρώντας το επιτηδευμένα αφελές βλέμμα του "δε καταλαβαίνω την έκρηξή σου". Πόση ώρα άλλωστε παίρνει να βάλεις τα παπούτσια, ένα λεπτό; Ε τόσο "καθυστέρησα". Άλλες φορές σε ανάλογες περιπτώσεις είχα βγει με τα κορδόνια λυτά στο δρόμο, εκείνη τη μέρα βρήκα σωστό να του "δείξω" πως όπως έστρωσε έπρεπε να κοιμηθεί. Στην πράξη μία τρύπα στο νερό έκανα και απλά την στραβωμάρα μου ικανοποιούσα. Κάποια στιγμή φώναξε στην βιετναμέζα η οποία με την σειρά της μου φώναξε να κάνω γρήγορα με ύφος που δε μου άρεσε και πολύ αλλά δεν ήταν η στιγμή να το λύσουμε. Τελείωνα έτσι και αλλιώς και βγήκα έξω αφού τους είπα και ευγενικά αντίο ότι και καλά δε κατάλαβα τίποτα.

Ξεκίνησε το λεωφορείο που δεν είχε και που να πάει από την κίνηση, με το ζόρι προχώρησε ένα μέτρο, φορτώθηκα τα πράγματα και αφού ξεκινήσαμε να προχωράμε ρώτησα την βιετναμέζα γιατί μου φώναξε με αυτό τον τρόπο. Ε μου λέει δε καταλαβαίνεις τι μου έλεγε ο οδηγός, σε έβριζε και εσένα και μένα. Δηλαδή τι έλεγε; Βαριές κουβέντες, μπιπ τη μάνα σου, κλπ. Φόρτωσα, όχι γιατί παρεξηγήθηκα τόσο για τις βρισιές αλλά για τη δειλία του να βρίζει ενώ ήξερε ότι δεν το καταλάβαινα και μάλιστα χωρίς να με κοιτάει, πιθανώς γιατί ήταν χέστης. Και καλά πες εμένα, τη βιετναμέζα που ήταν ήδη έξω γιατί, επειδή μπορούσε; Ανέβασα πίεση και το πήρα να γυρίσω προς τα πίσω να χεστούμε κανονικά με τον "μάγκα". Έτσι όπως (δε) το σκεφτόμουν εκείνη την ώρα αυτός θα πλήρωνε όλες τις προηγούμενες τσαντίλες από τουκτουκτζήδες, ταξιτζήδες, οδηγούς κάθε φύσης και ρεντ-ε-μοτορμπάικατζήδες του ταξιδιού.

Μου λέει η βιετναμέζα κάτι αντίστοιχο του "μη τι πας να κάνεις" το οποίο ενεργοποίησε λίγο τον εγκέφαλο να σκεφτεί τι πάω να κάνω. Το λεωφορείο δεν είχε απομακρυνθεί πολύ, το προλάβαινα με λίγο τρέξιμο αλλά ήταν ήδη στο ενδιάμεσο ρεύμα. Τι θα έκανα, θα έτρεχα με τα μπαγκάζια σαν χελωνονιντζάκι ανάμεσα στα μηχανάκια να ανοίξω την πόρτα του οδηγού να τον κατεβάσω έξω να τον δείρω; Να καθόμουν να τον έβριζα και εγώ από τον δρόμο ετεροχρονισμένα; Βλακείες. Οπότε δεν έκανα τίποτα, απλά είπα στην βιετναμέζα την επόμενη φορά να μου πει αν κάποιος με βρίζει. Και τι θα κάνεις είπε; Άστο πάνω μου είπα σαν κόκκορας, στην πράξη δε ξέρω τι θα έκανα, μπορεί και τίποτα, αλλά τουλάχιστον να το ήξερα.

(συνεχίζεται)
 
Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.685
Likes
14.213
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Έτσι όπως (δε) το σκεφτόμουν εκείνη την ώρα αυτός θα πλήρωνε όλες τις προηγούμενες τσαντίλες από τουκτουκτζήδες, ταξιτζήδες, οδηγούς κάθε φύσης και ρεντ-ε-μοτορμπάικατζήδες του ταξιδιού.

τώρα σκέφτομαι τι μπινελίκι έχουμε φάει εμείς, από Βιετναμεζοάραβες και όχι μόνο...Ευτυχώς ανταποδίδει ο travel mate μου, η σωφεράτζα μου ο Τάσος στα ελληνικά και κάπως έρχεται το πράγμα σε μια ισορροπία.

ευτυχώς που το γράφεις γιατί δεν το πιστεύουμε με τίποτα :haha:
 

poised

Member
Μηνύματα
981
Likes
7.888
ευτυχώς που το γράφεις γιατί δεν το πιστεύουμε με τίποτα :haha:
Δε ξέρω τι λες, εγώ μια χαρά ρυθμό βλέπω και προχωράμε σιγούλια σιγούλια, καλύτερα απ' ότι περίμενα δεδομένων των συνθηκών.

Αλλά το συνεχίζεται το γράφω όταν ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η μέρα που περιγράφω, μιας που από την αρχή προέκυψε να έχω "κόψει" τα κεφάλαια (περίπου) ανά μέρα.
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.539
Μηνύματα
900.307
Μέλη
39.275
Νεότερο μέλος
loukiasofroniou60

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom