• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Τουρκία Μόνος και άγρυπνος στην Κωνσταντινούπολη

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.467
Likes
2.427

Δεν ήταν από τα ταξίδια που συγκαταλέγονταν στα όνειρα μου αλλά βλέποντας και διαβάζοντας αναφορές για αυτήν την πόλη μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να πάω για δεύτερη φορά προτού πάω ακόμη για πρώτη.

Το σχεδιάζαμε για μήνες με κάποια φιλικά πρόσωπα αλλά τελικά κάνανε όλοι πίσω. Η συγχώνευση απογοήτευσης και παράξενης ψυχικής κατάστασης που βίωνα εκείνη την περίοδο με έκαναν να πάρω την απόφαση να πάω μόνος. Μια εξωπραγματική ενέργεια με κατέκλυσε κατατροπώνοντας την απογοήτευση μα ταυτόχρονα άρχισαν να ακούγονται ψίθυροι από τις φοβίες μου. Πως θα πας μόνος χωρίς να ξέρεις Αγγλικά; Θα σε εκμεταλλευτούν, θα σου κλέψουν το πορτοφόλι και δεν θα μπορείς να γυρίσεις πίσω. Τι θα γίνει εάν προκύψει ένα θέμα υγείας; Για μια ολόκληρη εβδομάδα πριν το ταξίδι οι χτύποι της καρδιάς μου είχαν επιταχυνθεί και κοιμόμουν μόλις δύο με τρεις ώρες την ημέρα.

Για να κατευνάσω τις ανησυχίες έγραψα σε ένα χαρτί από την μία πλευρά την κάθε αναποδιά που μπορεί να συμβεί και από δίπλα το πώς θα την αντιμετώπιζα. Λέγεται ότι προέρχεται από τον φιλόσοφο Σενέκα αυτή η τεχνική.

Ένα απόγευμα μιας Δευτέρας στα μέσα του Μαΐου αναχώρησα με το λεωφορείο από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης στις 8 το βράδυ. Κοιτούσα συνεχώς έξω από το παράθυρο για να εισπράξω όλο το φως της ημέρας που θα διαρκούσε για μια ώρα. Ακολουθούσαν εννιά ώρες σκοτάδι. Ακόμη και αυτό με ανατρίχιαζε κάπως. Η διπλανή μου θέση καταλήφθηκε από ένα παλικάρι κάπου στην Ξάνθη. Έβγαλα από ένα μικρό σακουλάκι ένα χαπάκι και το κατάπια με λίγο νερό. Για λόγους εξοικονόμησης χώρου μέσα στο σακίδιο μου δεν είχα πάρει ολόκληρη την συσκευασία. Στην επόμενη στάση άλλαξε θέση. Θα με πέρασε για χρήστη ουσιών μάλλον. Ωραίο κόλπο για να κάθεσαι με απλωμένα πόδια.

Γύρω στις 5 το πρωί μπήκαμε στην πόλη. Δεν είχα κοιμηθεί ούτε λεπτό. Οι αμέτρητοι φαραωνικοί ουρανοξύστες μας υποδέχτηκαν με το αχνό πρώτο φως του ξημερώματος να πέφτει πάνω τους. Κοιτούσα με ανοικτό το στόμα μέσα από την KΝ95.

Άρχισα να σκέφτομαι πάλι πως δεν θα μπορέσω να αντεπεξέλθω μόνος σε αυτό το χάος και έτσι έκανα μια συμφωνία γαλήνης. Ο στόχος θα ήταν να δω πολλά μέρη αλλά ο κανόνας πως αν έβλεπα επαρκώς την παλιά πόλη αυτό θα ήταν αρκετό για να ήμουν ικανοποιημένος.

Μας αποβίβασε το λεωφορείο στον σταθμό Otogar. Και είχε έρθει η ώρα της αλήθειας. Χρειαζόταν να επικυρώσω το εισιτήριο για την Παρασκευή που θα επέστρεφα, να έβγαζα την istanbul card καθώς και να έκανα συνάλλαγμα. Όλα αυτά άυπνος, χτυπημένος από τον λίγο ύπνο των προηγούμενων ημερών και φυσικά χωρίς να γνωρίζω να μιλάω σχεδόν καθόλου Αγγλικά.

Έκανα την επικύρωση χρησιμοποιώντας δύο τρεις λέξεις στα Αγγλικά και μετά περιπλανήθηκα εξωτερικά και εσωτερικά στον λαβυρινθώδες σταθμό, χάνοντας την αίσθηση του προσανατολισμού και ψάχνοντας να βρω το atm της ziraat που γνώριζα ότι υπήρχε εκεί. Μια αίσθηση επιβεβαίωσης για το ότι θα αποτύχαινα στα πάντα άρχισε να προβάλει. Δεν ρώτησα πουθενά γιατί ντρεπόμουν.

Βρήκα τελικά το atm δίπλα στην είσοδο για το metro. Γνωρίζοντας την λέξη withdrawal πέτυχα να πάρω στα χέρια μου μερικές λίρες χωρίς προμήθεια με την Revolut κάρτα. Έβγαλα την Istanbul card σε ένα μηχάνημα εύκολα, έχοντας υπόψη κάποια σχετικά videos στο youtube. Εντόπισα ένα wc μετά από ερωτήσεις και ξεπερνώντας τις ντροπές γιατί δεν υπήρχε κάποια Αγγλική λέξη για να με κατευθύνει. Χρησιμοποίησα την κάρτα για τα μέσα μεταφοράς για να μπω και ξέπλυνα το πρόσωπο για να ξεκινήσω την ημέρα.

Το metro ήταν ηλεκτρικός τελικά. Η πρώτη επαφή με αρκετό ντόπιο κόσμο που πήγαινε στην εργασία του στις 7 το πρωί. Προσπαθούσα να φανώ ότι έκανα την διαδρομή αυτή συχνά. Οι μισοί επιβάτες δεν φορούσαν μάσκα. Κατέβηκα λίγα λεπτά μετά στην στάση Ulubatli. Απείχε δύο κατηφορικά χιλιόμετρα από το Βalat. Την πολύχρωμη περιοχή που είχε κάνει κατάληψη στις σκέψεις μου εδώ και μήνες. Εκεί κατοικούσαν οι ευκατάστατοι Έλληνες. Οι Φαναριώτες.

Στο χέρι είχα το κινητό με τον χάρτη της google. Στην τσάντα υπήρχε και δεύτερο κινητό για ώρα ανάγκης.

Μπροστά μου φανερώθηκαν αμέσως τα παλιά τείχη. Κοιτούσα σαν μικρό παιδί την επιβλητικότητα τους. Στον νου μου ήρθαν σκέψεις για τις αυτοκρατορίες που προστάτεψαν για αιώνες. Οι πρώτες εικόνες σαν πεζός από την πόλη που ξυπνούσε. Γιγαντιαίες σημαίες της Τουρκίας με στύλους σαν βάσεις από ανεμογεννήτριες και πανό με τον Κεμάλ παντού. Διέσχισα την εσωτερική πλευρά των τειχών. Μπροστά και δεξιά μια περιοχή με κατοικίες επενδυμένες με ξύλο που δεν περίμενα να βρω στην παλιά πόλη. Άρχισα να κάνω ζιγκ ζάγκ στα στενά.

IMG_20220517_063419-01.jpeg


Ξαναβγήκα μετά από λίγο για να μην σπαταλήσω όλες τις δυνάμεις εκεί. Μια αγέλη σκυλιών με περίμενε παρακάτω γαβγίζοντας. Βρήκα ένα άνοιγμα στα τείχη και άρχισα να περπατάω από την εξωτερική πλευρά. Πέρασα μια πύλη με κάγκελα και άρχισα να παρατηρώ το τείχος από τα δεξιά μου και κάποια γήπεδα ποδοσφαίρου στα αριστερά. Έφτασα σε αδιέξοδο, πράγμα που σήμαινε ότι έπρεπε να ξαναγυρίσω πίσω. Σε ένα παγκάκι κολάτσισα λίγο από το φαγητό που είχα, δίπλα από το σημείο που ήταν η κερκόπορτα που εξαπέλυσαν την επίθεση τους οι Οθωμανοί όταν κατέλαβαν την Κωνσταντινούπολη. Το αδιέξοδο μάλλον προέκυπτε από το ότι κάνανε εργασίες σε εκείνο το σημείο. Επέστρεψα για να ξεκινήσω την περιήγηση από την εσωτερική μεριά των τειχών.

Κάνανε συντήρηση στην μόνη της χώρας και δεν μπόρεσα να δω και πολλά. Εμφανίστηκαν τα πρώτα πολύχρωμα σπίτια.

IMG_20220517_072002-01.jpeg


Ξαπόστασα λίγο για να θαυμάσω μια θεσπέσια κρυφή γωνιά που είχα βρει από έρευνα, μέχρι που βγήκε ένας τύπος στο ξύλινο μπαλκόνι βήχοντας και έφυγα.

IMG_20220517_074656-01.jpeg


Έφτασα σε μια κουκλίστικη ανηφόρα και πλέον ήμουν μέσα στο πολυαναμενόμενο Balat στις 8 η ώρα. Η απόλυτα ιδανική ώρα για να είσαι εκεί λίγο πριν εμφανιστούν τα μπουλούκια των τουριστών.

IMG_20220517_080301-01.jpeg


Έκανα συνεχώς ελιγμούς σαν χαρούμενο φιδάκι του 3310 της Nokia. Ανεβοκατέβαινα σε δρόμους τσιμεντένιες τσουλήθρες που ένιωθα πως αν σκόνταφτα θα έκανα κωλοτούμπες μέχρι το τελείωμα τους. Οι φωνές των αμέτρητων γλάρων χρωμάτιζαν την πρωινή σιωπή. Στην μεγάλη του γένους σχολή τα Ελληνόπουλα μπαίνανε μέσα για μάθημα φορώντας τις στολές τους.

IMG_20220517_083339-01.jpeg


Μια κυρία με ένα καρότσι που είχε πάνω δύο μωρά κατέβαινε την ιλιγγιώδη κατηφόρα μπροστά από το σχολείο. Μου ζήτησε βοήθεια για να κατεβάσει το καρότσι. Ήμουν σχεδόν σαν πιωμένος μετά από 10 ώρες δρόμο και ξενύχτι. Τσουλούσα μαζί της αργά με το καρότσι στο χέρι καρδιοχτυπώντας μήπως μου φύγει και αρχίσει να κατρακυλάει στην κατηφόρα μαζί με τα μωρά. Με ευχαρίστησε και έφυγε.

Ζούσα σε ένα παράξενο όνειρο που είχε προβληθεί αμέτρητες φορές μέσα μου πριν πάω εκεί. Άρχισε να μου μιλάει κάποιος που ήταν μάλλον μετανάστης. Με ρώτησε αν είμαι Έλληνας και όταν του απάντησα θετικά είπε μεταξύ άλλων και «γεια σου μπατζανάκη». Πρότεινε να τον ακολουθήσω για να μου δείξει ένα πολύχρωμο σπίτι. Προχώρησα λίγα βήματα από πίσω του και παρατήρησα ότι κρατούσε το βαλιτσάκι που έχουν οι λούστροι. Κατέβηκαν αυτόματα όλες οι πληροφορίες για τις απάτες που είχα διαβάσει ότι γίνονται σε τουρίστες. Αρκετές από αυτές έχουν να κάνουν και με τους λούστρους. Ξύπνησα λίγο από τον λήθαργο και αναρωτήθηκα για ποιον λόγο ακολουθώ έναν άγνωστο εκεί που με πάει. Τον χαιρέτησα και έστριψα αριστερά σε μια ανηφόρα. Φώναξε λίγο αλλά ευτυχώς δεν με ακολούθησε.

Σπίτια ερειπωμένα κοντά σε εναλλακτικά καφέ και παλιατζίδικα. Μια τάση αξιοποίησης από την μία και παράλληλα στοιχεία γειτονιάς με ηλικιωμένους να βγαίνουν από τις 8 το πρωί έξω και να κάθονται σε καρέκλες λες και ξεκινάνε την βάρδια τους. Ο κόσμος στους δρόμους να χαιρετιέται και να συμπεριφέρεται όπως οι κάτοικοι ενός χωριού. Παιδάκια να παίζουν αμέριμνα. Οι μυρωδιές από τους φούρνους εκσφενδονίζονταν στους δρόμους. Κτίρια αψεγάδιαστα αλλά ταυτόχρονα και το στοιχείο ενός χαμηλού οικονομικού επιπέδου σε άλλα. Γκράφιτι καλοδουλεμένα σε κάποιες μεριές. Ένα μέρος που ανεβαίνει χωρίς να είναι ακόμη εμπορεύσιμο και το τελευταίο τετραγωνικό μέτρο. Με τα δικά μου δεδομένα η ομορφότερη περιοχή της Ευρώπης.

IMG_20220517_081911-01.jpeg
IMG_20220517_082300-01.jpeg
IMG_20220517_084041-01.jpeg
IMG_20220517_084255-01.jpeg
IMG_20220517_085854-01-01.jpeg
IMG_20220517_091832-01.jpeg
IMG_20220517_092740-01.jpeg
IMG_20220517_093218-01.jpeg

IMG_20220518_091826-01.jpg


Το Φανάρι που μένανε οι Έλληνες από ότι είδα από το google map είναι μια περιοχή μέσα στο Βalat. Μέσα σε αυτό εδρεύει και το Ορθόδοξο Πατριαρχείο. Κάλυψα σχεδόν κάθε δρόμο του. Συνέχισα τους ελιγμούς σε μια διπλανή περιοχή προς το τείχος. Λιγότερα χρώματα αλλά νοοτροπία παλιάς γειτονιάς και εκεί.

Δίπλα από την μεριά του Κεράτιου κόλπου περνάει το τραμ που σε πηγαίνει στο Pierre Loti. Είναι ένας λόφος που τον διασχίζουν τελεφερίκ. Δύο ανεβαίνουν και δύο κατεβαίνουν, οπότε συνήθως έχει αναμονή μεγάλη αλλά όχι την ώρα που ήμουν. Το εισιτήριο ήταν όσο και για όλα τα μέσα μεταφοράς. 7.67 λίρες με την κάρτα αλλά επειδή είχα κάνει μετεπιβίβαση από το τραμ κόστιζε 5,49 λίρες. 1/3 του ευρώ με την τότε ισοτιμία που 1 ευρώ αντιστοιχούσε σε 16 λίρες.

IMG_20220517_105407-01.jpeg


Ατελείωτη θέα από τον λόφο και ένα καφέ με εξωπραγματικές τιμές για την τοποθεσία. Το τσάι είχε 8 λίρες.

IMG_20220517_114030-01.jpg


Αισθάνομαι άβολα να κάθομαι μόνος σε καφετερίες και για αυτό αναζήτησα ένα διαφορετικό μέρος να ξαποστάσω. Βρήκα ένα τοίχος χαμηλό δίπλα στα νεκροταφεία και έκατσα κάτω από μια σκιά. Ήρθαν αμέσως και μου κάνανε παρέα μερικές γάτες. Είναι αξιοπερίεργο το πόσο ήρεμες είναι οι γάτες σε αυτήν την πόλη και πόσο πολλές είναι. Δεν είδα ούτε μια να τρομάζει και να φεύγει σε όποια περιοχή και να πήγα. Ίσως έχει να κάνει αυτό και με την υπερβολική φροντίδα και σεβασμό που τις δείχνουν. Παντού έχει σπιτάκια για αυτές. Τις βλέπεις να κάθονται ακόμη και πάνω σε τραπέζια από καφέ ανενόχλητες.

IMG_20220517_112156-01.jpeg


 

Attachments

Last edited:

Hayate

Member
Μηνύματα
936
Likes
6.052
Επόμενο Ταξίδι
Oπου δεν κανονιζουμε..
Ταξίδι-Όνειρο
Hokkaido χειμωνα
Πάρα πολύ πολύ όμορφη αρχή...
Για την απατη με τους λούστρους τι παιζει πλάκα πλάκα??
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.467
Likes
2.427
Ευχαριστώ πολύ! Να ξεκαθαρίσω καταρχάς από την αρχή πως δεν πάω να το παίξω ειδικός για την Κωσταντινούπολη με μια φορά που πήγα σε ένα forum που υπάρχουν άτομα που έχουν πάει δεκάδες φορές:):haha:

Έχω διαβάσει πολλά για τους λούστρους. Αρκετοί από αυτούς βρίσκουν αφορμές για να σου πιάσουν συζήτηση και στο τέλος σου ζητάνε χρήματα με διάφορους τρόπους και για διάφορες αιτίες. Δεν μπορώ να βρω τώρα την σελίδα που τα έγραφε. Το πιο γνωστό κόλπο πάντως είναι πως αφήνουν την βούρτσα να πέσει ενώ προχωράνε και όταν πας να τους την δώσεις προθυμοποιούνται να σου γυαλίσουν τα παπούτσια δήθεν από ευγνωμοσύνη και μετά σου ζητάνε ένα μεγάλο ποσό. Το αναφέρει εδώ μια ντόπια στο 2:19

Δεν λέω ότι είναι όλοι έτσι βέβαια
 
Last edited:

vasiliss

Member
Μηνύματα
962
Likes
8.812
Επόμενο Ταξίδι
;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Το πιο γνωστό κόλπο πάντως είναι πως αφήνουν την βούρτσα να πέσει ενώ προχωράνε και όταν πας να τους την δώσεις προθυμοποιούνται να σου γυαλίσουν τα παπούτσια δήθεν από ευγνωμοσύνη και μετά σου ζητάνε ένα μεγάλο ποσό.
Δεν το γνώριζα, αλλά μάλλον αυτό πήγε να μας συμβεί στην γέφυρα του Γαλατά τον Αύγουστο.

Από έναν λούστρο έπεσε ή βούρτσα, του φωνάξαμε να την πάρει, μας χιλιοευχαρίστησε και έκανε κίνηση να μας γυαλίσει τα παπούτσια, από ευγνωμοσύνη.
Αλλά για καλή μας τύχη, και κακή δική του, όλοι φορούσαμε πάνινα παπούτσια. :)
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.467
Likes
2.427
Σε ευχαριστώ πάρα πολύ :)
Θα προσπαθήσω να είναι και η συνέχεια ανάλογη και σίγουρα εκτός πεπατημένης μιας και άφησα από έξω αξιοθέατα που είναι στο top10 και επισκέφτηκα αλλά λιγότερο δημοφιλή.
Το κόλπο με την βούρτσα πάντως δεν είναι τίποτα σε σχέση με κάποιο άλλο που διάβασα από πολύ κόσμο σε σχόλια στο YouTube ότι την έχει πατήσει. Δεν έχει να κάνει με τούς λούστρους. Θα γράψω για αυτό στο κατάλληλο σημείο της ιστορίας
 

Iris_90

Member
Μηνύματα
778
Likes
4.046
Επόμενο Ταξίδι
Στο άγνωστο ...
Ταξίδι-Όνειρο
Γιατί , σε νοιάζει ;;;
Πολύ όμορφη ιστορία , η Κωνσταντινούπολη έχει μια ιδιαίτερη ομορφιά , οι φωτογραφίες σου εξαιρετικές !!! Μπράβο για τη τόλμη και την οργάνωση !!! Οι γάτες εκεί είναι εξοικειωμένες με τους ανθρώπους !!!
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.467
Likes
2.427
Αχ σε ευχαριστώ! Πόσο χαίρομαι που άρεσε σε αρκετά άτομα. Αν και αγχώθηκα λίγο για να μην απογοητεύσω στην συνέχεια :)

Σχετικά με τις φωτογραφίες τώρα, αυτές που έχω ανεβάσει από το balat είναι εμπνεόμενες από μια σελίδα που ανήκει σε έναν μόνιμο κάτοικο της περιοχής
Balat İstanbul (@balat.ist) • Instagram photos and videos
που ανεβάζει τα καλύτερα και γράφει και σε ποιους δρόμους είναι.
Οπότε πήγα για στοχευμένη φωτογράφιση μέσω τσεκαρισματος από το googlemap πριν :)
 

MVSylvia

Member
Μηνύματα
716
Likes
2.907
Αν και αγχώθηκα λίγο για να μην απογοητεύσω στην συνέχεια :)
Γραφεις με απιστευτη ειλικρινια και θαρρος να εισαι ευαλωτος οταν εκφραζεσαι (ειδα φοβο, ειδα ανασφαλεια, ειδα τολμη κ αποφασιστικοτητα, γενικα συναισθημα), μεταφερεις την εμπειρια σου ενσωματωμενη στο συναισθηματικο σου πλαισιο κ αυτο πιστεψε με, δεν μπορει να απογοητευσει. Εμενα προσωπικα αυτες ειναι οι αγαπημενες μου ιστοριες (πληροφοριες βρισκεις διαμαντια κ στα τοπικ εκτος ιστοριων), αυτες που διηγουνται ενα ταξιδι οχι ως ενα μεμονωμενο γεγονος αλλα ως κομματι της προσωπικης πορειας του καθενος. Κ εσυ κανεις ακριβως αυτο.
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.467
Likes
2.427
Με ενθάρρυνε πολύ το σχόλιο σου. Σε ευχαριστώ.

Στις προηγούμενες ιστορίες μου δεν είχα καταγράψει πολύ τα συναισθήματα μου. Ένας λόγος ήταν και η ταπεινότητα. Δεν ήθελα να στρέψω δηλαδή την προσοχή στον εαυτό μου υπερβολικά. Σε αυτήν την ιστορία όμως πιστεύω ότι χρειάζεται περισσότερο η καταγραφή τών συναισθημάτων.
Όταν διαβάζω δηλαδή για ένα μοναχικό ταξίδι με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο να δω και πώς ένιωθε αυτός που το έκανε καθώς και κάποια ελαττώματα του και λάθη του. Είναι πιο εφικτή η εμπειρία της εξομοίωσης μέσα από την ανάγνωση έτσι για εμένα και μου δίνει κίνητρο ίσως για να φανταστώ ότι θα κάνω κάτι παρόμοιο. Οπότε έτσι θα συνεχίσει η ιστορία :)
 

evaT

Member
Μηνύματα
1.734
Likes
14.480
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Στις προηγούμενες ιστορίες μου δεν είχα καταγράψει πολύ τα συναισθήματα μου. Ένας λόγος ήταν και η ταπεινότητα. Δεν ήθελα να στρέψω δηλαδή την προσοχή στον εαυτό μου υπερβολικά. Σε αυτήν την ιστορία όμως πιστεύω ότι χρειάζεται περισσότερο η καταγραφή τών συναισθημάτων
Εγώ διαφωνώ. Πάντα προτιμώ τις ιστορίες που καταγράφουν και συναίσθημα, που μας δίνουν την ευκαιρία να μάθουμε και μερικά πράγματα για το συγγραφέα. Ταυτίζομαι περισσότερο.
Το ίδιο γράφω και γω (στο άλλο άκρο ίσως αλλά έτσι μου βγαίνει) πάντως για μένα έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον το "πάντρεμα" των τουριστικών πληροφοριών μέσα από τη ματιά του κάθε φορά ταξιδιώτη/ταξιδευτή/τουρίστα (άλλη πονεμένη ιστορία αυτό!).

Συγχαρητήρια, διαβάζω την ιστορία σου μια και ελπίζω πολύ σύντομα θα ξαναβρεθώ στην αγαπημένη μου Πόλη.
 

kabamarou

Member
Μηνύματα
1.467
Likes
2.427
Σε ευχαριστώ πολύ και εύχομαι να ξαναπάς στην πόλη όσο πιο σύντομα γίνεται.

Πολύ όμορφο αυτό το πάντρεμα που αναφέρεις. Ζαναζείς έτσι ένα ταξίδι σε ένα μέρος που έχεις πάει ήδη η ταξιδεύεις εκεί που δεν μπόρεσες να πας ακόμη.

Ένας αναγνώστης ζει χιλιάδες ζωές πριν πεθάνει. . . Ο άνθρωπος που δεν διαβάζει ποτέ ζει μόνο μία "- George R.R. Martin
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.495
Μέλη
39.404
Νεότερο μέλος
eiriniX

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom