Georgia86
Member
- Μηνύματα
- 179
- Likes
- 1.320
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ιαπωνία
Περιεχόμενα
Τέταρτη μέρα
Το πρωί με βρήκε να ψάχνω για πρωινό στο κοντινό σούπερ μάρκετ. Αφού αγόρασα ότι ήθελα ξεκινήσαμε για την πρώτη ολόκληρη μέρα στην Αυστρία. Παρόλο που είχε ήλιο έκανε φοβερό κρύο και ο αέρας θέριζε αλλά με το περπάτημα ζεσταινόμασταν. Για να πάμε στον προορισμό μας επιλέξαμε το λεωφορείο της γραμμής 5α που θα μας άφηνε πολύ κοντά σε δύο-τρία αξιοθέατα που είχαμε σημειώσει. Θέλαμε να πάμε στο κάστρο Μπελβεντέρε και αποφασίσαμε να περπατήσουμε μέχρι τον Ναό του Αγίου Καρόλου. Ο Κάρολος ΣΤ έκανε «τάμα» πως αν απαλλαγεί η πόλη από την πανώλη θα χτίσει έναν ναό για τον Άγιο Κάρολο, η ανέγερση ξεκίνησε το 1716 και τελείωσε το 1737. Έχει αρχιτεκτονικές επιρροές από την Ρώμη και την Ελλάδα.
Από εκεί φύγαμε για να βρούμε την στάση του τράμ για να πάμε στο κάστρο Μπελβεντέρε που φέτος κλείνει τα 300 χρόνια του! Δεν ήταν εύκολο να διακρίνουμε την στάση του τραμ καθώς δεν υπήρχε ευδιάκριτη σήμανση. Δεν ήταν μακριά από εκεί αλλά η μικρή γκρίνιαζε γιατί ήθελε να πιεί μια σοκολάτα και πριν επισκεφτούμε το Κάστρο ψάξαμε να βρούμε μια καφετέρια και πέσαμε επάνω σε μια ελληνική καφετέρια / ρεστοράν. Πληρώσαμε έξι ευρώ για την σοκολάτα και προχωρήσαμε προς το Κάστρο. Όπως και σε ότι είχαμε δει ως τώρα είχαν αρχίσει την προετοιμασία για τα Χριστούγεννα και τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Έκανε φοβερό κρύο και είχα σκεπάσει την μικρή με το κασκόλ μου γιατί κρύωνε πολύ
Δεν καθίσαμε αρκετή ώρα όμως, μετά μάθαμε ότι είχε και υπέροχους κήπους που δυστυχώς δεν τους είδαμε. Από εκεί φύγαμε και πήγαμε στην στάση του τραμ που θα μας πήγαινε στο μετρό U4 και στον κήπο Σενμπρούν για να επισκεφτούμε το Κάστρο αλλά και τον ζωολογικό κήπο που βρίσκεται εκει.
Ο ζωολογικός κήπος της Βιέννης γεννήθηκε σαν ιδέα γύρω στο 1745 από τον άντρα της Μαρίας Τερέζας και φυσικά η κατασκευή του ήταν σε πολύ μικρότερο μέγεθος από ότι είναι τώρα. Στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο σώθηκαν χάρη στις προσπάθειες των κατοίκων της Βιέννης μόνο 400 ζώα. Ενώ τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο καταστράφηκε μεγάλο μέρος του και πέθαναν από τους βομβαρδισμούς πάνω από χίλια ζώα. Με το τέλος του πολέμου βρετανικές και σοβιετικές δυνάμεις ενωθήκαν για να βοηθήσουν στην ανακατασκευή του ζωολογικού κήπου. Πλέον έχει 770 είδη ζώων και το νούμερο τους φτάνει τα 8,500. Δεν μου αρέσει να επισκέπτομαι ζωολογικούς κήπους γιατί δεν μου αρέσει να βλέπω τα ζώα φυλακισμένα αλλά σκεφτήκαμε ότι θα ήταν μια ωραία ευκαιρία να δει η μικρή τα ζώα και παράλληλα να της εξηγήσουμε περί αιχμαλωσίας. Η μικρή δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον στα ζώα αλλά της τράβηξε την προσοχή κάθε ξυλαράκι πεσμένο στο έδαφος αλλά και τα ψεύτικα ζωάκια που έβλεπε διάσπαρτα στον χώρο. Ουσιαστικά δώσαμε 50 ευρώ για να κάνει ότι έκανε και σε έναν απλό δρόμο της Βιέννης.
Φάγαμε αρκετό κρύο και τώρα ξεκίνησε και το ψιλόβροχο και έχοντας δει ένα μεγάλο κομμάτι του ζωολογικού κήπου φύγαμε για το παλάτι. Μέχρι να πάμε είχε αρκετό περπάτημα και τα πόδια μας έκαιγαν, είχαμε κουραστεί από το πρωί στους δρόμους.
Τα Ανάκτορα Σενμπρούν αποτελούσαν τα θερινά ανάκτορα των Αψβούργων από τον 18ο αιώνα έως την αρχή του 20ο αιώνα, υπέροχο κληρονόμημα της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας. Βάση φωτογραφιών μπροστά από το παλάτι έχει κήπους αλλά ίσως λόγω καιρού δεν υπήρχαν όταν πήγαμε εμείς. Αν ανεβείς την ανηφόρα θα βρεθείς μπροστά στους άλλους κήπους του παλατιού εμείς όμως δεν ανεβήκαμε. Θέλαμε να πάμε απευθείας από εκεί στην ρόδα που εχθές δε καταφέραμε να δούμε αλλά πήγαμε πρώτα από το σπίτι γιατί υπήρχε πρόβλημα με το ηλεκτρονικό τσιγάρο του συζύγου και έπρεπε να το φτιάξει. Στο σπίτι φτιάξαμε τοστ με υλικά που είχα αγοράσει από το σούπερ μάρκετ ALDI που θύμιζε αρκετά LIDL. Δεν κάτσαμε αρκετά μετά από λίγη ξεκούραση ξεκινήσαμε με την μικρή που είχε κοιμηθεί για την ρόδα της Βιέννης.
Η είσοδος κοστίζει 13,50 ανά άτομο και τα παιδιά κάτω των τριών μπαίνουν δωρεάν. Η ρόδα κατασκευάστηκε το 1897 για να τιμήσει τα πενήντα χρόνια στον θρόνο του βασιλιά Franz Joseph. Προχωρώντας προς την είσοδο της ρόδας μπορείς να χαζέψεις σε ένα μικρό μουσείο που έχουν φτιάξει για τους επισκέπτες. Κάθε βαγόνι χωράει γύρω στα δέκα άτομα και ένα από αυτά είναι εστιατόριο όπου μπορείς να δειπνήσεις. Στο δικό μας βαγόνι ήμασταν τρία ζευγάρια και η μικρή μας. Κάποια στιγμή ένας κύριος έκανε πρόταση γάμου στην σύντροφο του και ήταν πολύ συγκινητικό. Η βόλτα με την ρόδα κράτησε λίγο πάνω από δέκα λεπτά και όταν κατεβήκαμε φύγαμε καρφί για τα συγκρουόμενα που τα αγαπάει πολύ η κόρη.
Μας είχε πιάσει μεγάλη πείνα και αποφασίσαμε να επισκεφτούμε ένα πολύ γνωστό ρεστοράν το Melker Stiftskeller. Για να φτάσεις στο χώρο του εστιατορίου πρέπει κατέβεις δυο απότομες σκάλες (κάτι πολύ δύσκολο με ένα καρότσι) και αμέσως βρίσκεσαι σε ένα κάπως σκοτεινό χώρο που θυμίζει «σπηλιά». Το 1430 είχε χρησιμοποιηθεί για να αποθηκεύονται κρασιά και λάχανα για πώληση στην Βιέννη για αυτό και όντως νιώθεις πως βρίσκεσαι πίσω στον χρόνο. Παραγγείλαμε ένα λουκάνικο μερίδα και δύο σνίτσελ, μοσχαρίσια μας έφεραν αν και εγώ νόμιζα πως έπαιρνα χοιρινά. Για ποτό ο Στάθης πήρε μπύρα και εγώ μια κόκα κόλα. Όλα αυτά μας κόστισαν 60 ευρώ και μπορώ να πω πως το πιο νόστιμο ήταν η πατατοσαλάτα που ήταν από τις καλύτερες που έχω φάει. Μια βόλτα στην νυχτερινή Βιέννη ήταν ότι ακριβώς χρειαζόμασταν!
Τι όμορφη που ήταν η πόλη το βράδυ και πόσο ακόμα πιο αρχοντική. Με το μετρό κατεβήκαμε στον καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου όπου έπαιζε και εκκλησιαστική μουσική. Μια βόλτα στον κεντρικό δρόμο με τα μαγαζιά και τις καφετέριες ήταν υπέροχη και στην βόλτα μας σταμάτησα σε ένα μαγαζί και αγόρασα το γνωστό γλυκό Sachertorte. Ουσιαστικά πρόκειται για κεικ σοκολάτας με μια στρώση μαρμελάδας στην μέση. Δεν είναι ιδιαίτερα γλυκό αλλά εμένα μου άρεσε. Η μικρή διάλεξε ένα γλυκό «παγώτο» με γέμιση marshmallow και το έφαγε με θέα τον καθεδρικό του Αγ. Στέφανου. Από εκεί ήμασταν έτοιμοι για τον γυρισμό στο σπίτι και ξεκούραση μέχρι την επόμενη μέρα.
Το πρωί με βρήκε να ψάχνω για πρωινό στο κοντινό σούπερ μάρκετ. Αφού αγόρασα ότι ήθελα ξεκινήσαμε για την πρώτη ολόκληρη μέρα στην Αυστρία. Παρόλο που είχε ήλιο έκανε φοβερό κρύο και ο αέρας θέριζε αλλά με το περπάτημα ζεσταινόμασταν. Για να πάμε στον προορισμό μας επιλέξαμε το λεωφορείο της γραμμής 5α που θα μας άφηνε πολύ κοντά σε δύο-τρία αξιοθέατα που είχαμε σημειώσει. Θέλαμε να πάμε στο κάστρο Μπελβεντέρε και αποφασίσαμε να περπατήσουμε μέχρι τον Ναό του Αγίου Καρόλου. Ο Κάρολος ΣΤ έκανε «τάμα» πως αν απαλλαγεί η πόλη από την πανώλη θα χτίσει έναν ναό για τον Άγιο Κάρολο, η ανέγερση ξεκίνησε το 1716 και τελείωσε το 1737. Έχει αρχιτεκτονικές επιρροές από την Ρώμη και την Ελλάδα.
Από εκεί φύγαμε για να βρούμε την στάση του τράμ για να πάμε στο κάστρο Μπελβεντέρε που φέτος κλείνει τα 300 χρόνια του! Δεν ήταν εύκολο να διακρίνουμε την στάση του τραμ καθώς δεν υπήρχε ευδιάκριτη σήμανση. Δεν ήταν μακριά από εκεί αλλά η μικρή γκρίνιαζε γιατί ήθελε να πιεί μια σοκολάτα και πριν επισκεφτούμε το Κάστρο ψάξαμε να βρούμε μια καφετέρια και πέσαμε επάνω σε μια ελληνική καφετέρια / ρεστοράν. Πληρώσαμε έξι ευρώ για την σοκολάτα και προχωρήσαμε προς το Κάστρο. Όπως και σε ότι είχαμε δει ως τώρα είχαν αρχίσει την προετοιμασία για τα Χριστούγεννα και τις χριστουγεννιάτικες αγορές. Έκανε φοβερό κρύο και είχα σκεπάσει την μικρή με το κασκόλ μου γιατί κρύωνε πολύ
Δεν καθίσαμε αρκετή ώρα όμως, μετά μάθαμε ότι είχε και υπέροχους κήπους που δυστυχώς δεν τους είδαμε. Από εκεί φύγαμε και πήγαμε στην στάση του τραμ που θα μας πήγαινε στο μετρό U4 και στον κήπο Σενμπρούν για να επισκεφτούμε το Κάστρο αλλά και τον ζωολογικό κήπο που βρίσκεται εκει.
Ο ζωολογικός κήπος της Βιέννης γεννήθηκε σαν ιδέα γύρω στο 1745 από τον άντρα της Μαρίας Τερέζας και φυσικά η κατασκευή του ήταν σε πολύ μικρότερο μέγεθος από ότι είναι τώρα. Στον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο σώθηκαν χάρη στις προσπάθειες των κατοίκων της Βιέννης μόνο 400 ζώα. Ενώ τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο καταστράφηκε μεγάλο μέρος του και πέθαναν από τους βομβαρδισμούς πάνω από χίλια ζώα. Με το τέλος του πολέμου βρετανικές και σοβιετικές δυνάμεις ενωθήκαν για να βοηθήσουν στην ανακατασκευή του ζωολογικού κήπου. Πλέον έχει 770 είδη ζώων και το νούμερο τους φτάνει τα 8,500. Δεν μου αρέσει να επισκέπτομαι ζωολογικούς κήπους γιατί δεν μου αρέσει να βλέπω τα ζώα φυλακισμένα αλλά σκεφτήκαμε ότι θα ήταν μια ωραία ευκαιρία να δει η μικρή τα ζώα και παράλληλα να της εξηγήσουμε περί αιχμαλωσίας. Η μικρή δεν έδειξε κανένα ενδιαφέρον στα ζώα αλλά της τράβηξε την προσοχή κάθε ξυλαράκι πεσμένο στο έδαφος αλλά και τα ψεύτικα ζωάκια που έβλεπε διάσπαρτα στον χώρο. Ουσιαστικά δώσαμε 50 ευρώ για να κάνει ότι έκανε και σε έναν απλό δρόμο της Βιέννης.
Φάγαμε αρκετό κρύο και τώρα ξεκίνησε και το ψιλόβροχο και έχοντας δει ένα μεγάλο κομμάτι του ζωολογικού κήπου φύγαμε για το παλάτι. Μέχρι να πάμε είχε αρκετό περπάτημα και τα πόδια μας έκαιγαν, είχαμε κουραστεί από το πρωί στους δρόμους.
Τα Ανάκτορα Σενμπρούν αποτελούσαν τα θερινά ανάκτορα των Αψβούργων από τον 18ο αιώνα έως την αρχή του 20ο αιώνα, υπέροχο κληρονόμημα της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας. Βάση φωτογραφιών μπροστά από το παλάτι έχει κήπους αλλά ίσως λόγω καιρού δεν υπήρχαν όταν πήγαμε εμείς. Αν ανεβείς την ανηφόρα θα βρεθείς μπροστά στους άλλους κήπους του παλατιού εμείς όμως δεν ανεβήκαμε. Θέλαμε να πάμε απευθείας από εκεί στην ρόδα που εχθές δε καταφέραμε να δούμε αλλά πήγαμε πρώτα από το σπίτι γιατί υπήρχε πρόβλημα με το ηλεκτρονικό τσιγάρο του συζύγου και έπρεπε να το φτιάξει. Στο σπίτι φτιάξαμε τοστ με υλικά που είχα αγοράσει από το σούπερ μάρκετ ALDI που θύμιζε αρκετά LIDL. Δεν κάτσαμε αρκετά μετά από λίγη ξεκούραση ξεκινήσαμε με την μικρή που είχε κοιμηθεί για την ρόδα της Βιέννης.
Η είσοδος κοστίζει 13,50 ανά άτομο και τα παιδιά κάτω των τριών μπαίνουν δωρεάν. Η ρόδα κατασκευάστηκε το 1897 για να τιμήσει τα πενήντα χρόνια στον θρόνο του βασιλιά Franz Joseph. Προχωρώντας προς την είσοδο της ρόδας μπορείς να χαζέψεις σε ένα μικρό μουσείο που έχουν φτιάξει για τους επισκέπτες. Κάθε βαγόνι χωράει γύρω στα δέκα άτομα και ένα από αυτά είναι εστιατόριο όπου μπορείς να δειπνήσεις. Στο δικό μας βαγόνι ήμασταν τρία ζευγάρια και η μικρή μας. Κάποια στιγμή ένας κύριος έκανε πρόταση γάμου στην σύντροφο του και ήταν πολύ συγκινητικό. Η βόλτα με την ρόδα κράτησε λίγο πάνω από δέκα λεπτά και όταν κατεβήκαμε φύγαμε καρφί για τα συγκρουόμενα που τα αγαπάει πολύ η κόρη.
Μας είχε πιάσει μεγάλη πείνα και αποφασίσαμε να επισκεφτούμε ένα πολύ γνωστό ρεστοράν το Melker Stiftskeller. Για να φτάσεις στο χώρο του εστιατορίου πρέπει κατέβεις δυο απότομες σκάλες (κάτι πολύ δύσκολο με ένα καρότσι) και αμέσως βρίσκεσαι σε ένα κάπως σκοτεινό χώρο που θυμίζει «σπηλιά». Το 1430 είχε χρησιμοποιηθεί για να αποθηκεύονται κρασιά και λάχανα για πώληση στην Βιέννη για αυτό και όντως νιώθεις πως βρίσκεσαι πίσω στον χρόνο. Παραγγείλαμε ένα λουκάνικο μερίδα και δύο σνίτσελ, μοσχαρίσια μας έφεραν αν και εγώ νόμιζα πως έπαιρνα χοιρινά. Για ποτό ο Στάθης πήρε μπύρα και εγώ μια κόκα κόλα. Όλα αυτά μας κόστισαν 60 ευρώ και μπορώ να πω πως το πιο νόστιμο ήταν η πατατοσαλάτα που ήταν από τις καλύτερες που έχω φάει. Μια βόλτα στην νυχτερινή Βιέννη ήταν ότι ακριβώς χρειαζόμασταν!
Τι όμορφη που ήταν η πόλη το βράδυ και πόσο ακόμα πιο αρχοντική. Με το μετρό κατεβήκαμε στον καθεδρικό του Αγίου Στεφάνου όπου έπαιζε και εκκλησιαστική μουσική. Μια βόλτα στον κεντρικό δρόμο με τα μαγαζιά και τις καφετέριες ήταν υπέροχη και στην βόλτα μας σταμάτησα σε ένα μαγαζί και αγόρασα το γνωστό γλυκό Sachertorte. Ουσιαστικά πρόκειται για κεικ σοκολάτας με μια στρώση μαρμελάδας στην μέση. Δεν είναι ιδιαίτερα γλυκό αλλά εμένα μου άρεσε. Η μικρή διάλεξε ένα γλυκό «παγώτο» με γέμιση marshmallow και το έφαγε με θέα τον καθεδρικό του Αγ. Στέφανου. Από εκεί ήμασταν έτοιμοι για τον γυρισμό στο σπίτι και ξεκούραση μέχρι την επόμενη μέρα.
Last edited: