Bahari
Member
- Μηνύματα
- 1.848
- Likes
- 1.483
Και μια και είμαστε στη Γαλικία, ας ακούσουμε τις Faltriqueira, τέσσερις γυναίκες που τραγουδάνε, χωρίς τη συνοδεία οργάνων, κυρίως, στα γαλικιανά.
Αυτή ακριβώς είναι η διαφορά ανάμεσα στο έθνικ και την παραδοσιακή μουσική. Να ξεκαθαρίσω οτι δεν είμαι οπαδός της "καθαρής" παράδοσης, απλά γιατί δεν πιστεύω οτι μπορεί να υπάρξει τέτοια. Ο πολιτισμός είναι ζωντανός και δέχεται επιδράσεις και εξελίσεται. Αλίμονο αν δεν ήταν έτσι. Απλά θα ήταν κάτι νεκρό. Σε σχέση όμως με το έθνικ έγινε λίγο τεχνητά. Αυτό περιέχει λίγο και το στοιχείο του πολιτιστικού "βιασμού". Υπάρχουν πολλά παραδείγματα όπως η χρήση των μαζικά παραγόμενων, και άρα φτηνών, μουσικών οργάνων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να "χαθούν" σπουδαία όργανα, όμορφες φυσικές κλίμακες, που θυσιάστηκαν στο βωμό των συγκερασμένων και πανάρχαιοι τρόποι παιξίματος. Άλλο παράδειγμα η περίπτωση των μουσικών της Αφρικής. Οι μουσικές αυτές είχαν λίγες μελωδικές δυνατότητες, καθόλου πολυτονία αλλά είχαν τη μοναδική στον κόσμο πολυρυθμία. Στα έθνικ ακούσματα των Αφρικανών μουσικών ακούμε όμορφες μελωδίες αλλά οι ρυθμοί περιορίστηκαν σε λίγους από τον τεράστιο πλούτο που υπήρχε. Όλα αυτά βέβαια δεν σημαίνουν ότι η έθνικ μουσική δεν έχει σπουδάια κομμάτια. Όπως όλα τα είδη έχει πολύ όμορφα δείγματα, αλλά έχει και αρκετά από αδιάφορα ώς και σαβούρα.Ευχαριστούμε πολύ, για τις πολύ ωραίες παραδοσιακές μουσικές, που μας δείχνεις. Κατά την άποψή μου οι παραδοσιακές μουσικές του κόσμου αποτελούν σίγουρα μέρος της έθνικ μουσικής. Για την ακρίβεια αποτελούν το υπόβαθρό της, τα θεμέλιά της. Βέβαια η έθνικ μουσική πάει ένα βήμα μπροστά, αφού εξελίσσει και αναμειγνύει τις μουσικές αυτές με τα νέα ακούσματα και τα νέα παγκοσμιοποιημένα μουσικά ρεύματα της εποχής. Και πάλι ευχαριστούμε.
Πολύ ευχάριστο "κόλλημα". Θα συμφωνήσω μαζί σου για τους ήχους, τους ρυθμούς και τις λεπτές αποχρώσεις τους, που χάνονται, σαν αποτέλεσμα των νέων μουσικών οργάνων, των νέων μουσικών συνηθειών κλπ. 'Ομως δεν μπορεί να γίνεται αλλιώς. Ο κόσμος προχωράει και τα πράγματα αλλάζουν. Αλλάζει ο κινηματογράφος (πάνε οι παλιές μαυρόασπρες ταινίες), αλλάζει η ζωγραφική και η γλυπτική (τώρα μόνο hapennigs για εντυπωσιασμό), αλλάζει η αρχιτεκτονική (πάνε οι παλιές τεχνικές) κλπ. Σίγουρα πράγματα χάνονται, αλλά και πολλά άλλα κερδίζονται. Εγω, από την φύση μου είμαι αισιόδοξο άτομο, βλέπω και την θετική τους πλευρά.Αυτή ακριβώς είναι η διαφορά ανάμεσα στο έθνικ και την παραδοσιακή μουσική. Να ξεκαθαρίσω οτι δεν είμαι οπαδός της "καθαρής" παράδοσης, απλά γιατί δεν πιστεύω οτι μπορεί να υπάρξει τέτοια. Ο πολιτισμός είναι ζωντανός και δέχεται επιδράσεις και εξελίσεται. Αλίμονο αν δεν ήταν έτσι. Απλά θα ήταν κάτι νεκρό. Σε σχέση όμως με το έθνικ έγινε λίγο τεχνητά. Αυτό περιέχει λίγο και το στοιχείο του πολιτιστικού "βιασμού". Υπάρχουν πολλά παραδείγματα όπως η χρήση των μαζικά παραγόμενων, και άρα φτηνών, μουσικών οργάνων. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να "χαθούν" σπουδαία όργανα, όμορφες φυσικές κλίμακες, που θυσιάστηκαν στο βωμό των συγκερασμένων και πανάρχαιοι τρόποι παιξίματος. Άλλο παράδειγμα η περίπτωση των μουσικών της Αφρικής. Οι μουσικές αυτές είχαν λίγες μελωδικές δυνατότητες, καθόλου πολυτονία αλλά είχαν τη μοναδική στον κόσμο πολυρυθμία. Στα έθνικ ακούσματα των Αφρικανών μουσικών ακούμε όμορφες μελωδίες αλλά οι ρυθμοί περιορίστηκαν σε λίγους από τον τεράστιο πλούτο που υπήρχε. Όλα αυτά βέβαια δεν σημαίνουν ότι η έθνικ μουσική δεν έχει σπουδάια κομμάτια. Όπως όλα τα είδη έχει πολύ όμορφα δείγματα, αλλά έχει και αρκετά από αδιάφορα ώς και σαβούρα.
Όπως κατάλαβες ακούω τα πάντα αλλά η παραδοσιακή μου προσφέρει μια ευχαρίστηση ιδιαίτερη. Γι αυτό και αυτό το κόλλημα εδώ και αρκετές δεκαετίες.
Στην χθεσινή συνάντηση υπήρξε συμφωνία για κάποια συνάντηση στη Σύρο. Οπότε αυτό μπορεί να συνδυαστεί με την πρότασή σου για συνάντηση εκτός Αθηνών. Χαρά μου να τα πούμε.Υ.Γ. Και εγώ λυπήθηκα που δεν θα μπορέσω απόψε αλλά δυστυχώς δεν γίνεται αλλιώς. Σίγουρα πρέπει να τα πούμε όμως. Και μάλιστα θα έλεγα να κανονίζαμε και κάτι έξω από την πόλη και κυρίως Σάββατο που δεν γίνεται ο κακός χαμός.
Να με διορθωνεις οταν χρειαζεται γιατι ο οιστρος του νεοφωτιστου οδηγει καμμια φορα σε ατοπηματαΤο συγκεκριμενο τραγουδι το βρηκα σε ενα cd με παραδοσιακα της Σαρδηνιας και μετα το αναζητησα πολυ-πολυ γρηγορα στο youTube..Έχεις δίκιο Πηγή μου, είναι πολύ ωραίο κομμάτι. Μου επιτρέπεις όμως μια μικρή διόρθωση; Πρόκειται για ένα ναπολιτάνικο τραγούδι των αρχών του 16ου αιώνα