nasos_traveler
Member
- Μηνύματα
- 257
- Likes
- 1.046
- Επόμενο Ταξίδι
- Παταγονία-Γη του πυρός.
Κωνσταντινούπολη
Το ταξίδι το πραγματοποίησα μέσα Οκτωβρίου. Ίσως, η καλύτερη περίοδο μιας και δεν είναι τόσο τουριστική και ο καιρός είναι ακόμα καλός. Η μεταβίβαση από και προς έγινε με Turkish airlines στα 120 ευρώ. Για διαμονή επέλεξα κοντά στην πλατιά Ταξιμ , στην ISTICLACL το ξενοδοχείο Ayramin Hotel. Εξαιρετικό, πεντακάθαρο, ευγενικό προσωπικό, υπέροχο πρωινό και ακριβός απέναντι υπάρχει και αστυνομικό τμήμα. Super safe επιλογή. Το συστήνω ανεπιφύλακτα. Τιμή για 4 βράδια στα 200 ευρώ. Για τα τουριστικά αξιοθέατα επέλεξα να αγοράσω στην Istanbul museum pass για να αποφύγω τις ουρές - Γύρω στα 35 ευρώ για 5 μέρες όπου περιλαμβάνει
Και πολλά άλλα.
Εγώ πήγα μόνο στα παραπάνω και μου βγήκε ποιο οικονομικό με την κάρτα.
Μπορείτε να την προμηθευτείτε στους περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους και το TIP εδώ είναι να την αγοράσετε από κάποιο μέρος όπου δεν έχει ουρές Εγώ την αγόρασα από το μουσείο των μωσαϊκών ( που βρίσκεται κοντά στην Αγία Σοφία ) που δεν είχε καθόλου κόσμο την πρώτη μέρα που έφτασα .
Όσο αφορά τον internet στο κινητό προτίμησα να νοικιάσω ένα ασύρματο router που μου έδινε απεριόριστο ίντερνετ για 4 μέρες στα 30 ευρώ. Το παράγγειλα πριν το ταξίδι από το παρακάτω site και το παρέλαβα στο ξενοδοχείο όταν έφθασα. Έχει και επιλογή να το παραλάβεις από το αεροδρόμιο με μια επιπλέον χρέωση ( Δεν το συνιστώ γιατί το αεροδρόμιο είναι χαώδες και θα χάσετε αρκετό χρόνο μέχρι να βρείτε το σημείο παραλαβής )
https://alldaywifi.com
1 Μέρα
Η πτήση ήταν πρωινή και έφθασα γύρω στις 7:30. Το νέο αεροδρόμιο είναι απλά τεράστιο. Αφού βρήκα την έξοδο μετά από αρκετή ώρα, χρησιμοποίησα την κάρτα Revolut για να βγάλω μερικά χρήματα με μια μικρή προμήθεια. Για να πάω στο κέντρο της Πόλης, χρησιμοποίησα το λεωφορείο της εταιρίας HAVAIST που κάνει τα δρομολόγια. Εγώ αγόρασα από το μηχάνημα μια card όπου τη χρησιμοποίησα για την είσοδο μου στο λεωφορείο. Φυσικά, εκτός από την Istanbul card μπορεί κάποιος να χρησιμοποίησή οποιαδήποτε κάρτα τράπεζας.
Η διαδρομή ήταν γύρω στα 50 λεπτά. Αφού βρήκα το ξενοδοχείο μου έφυγα κατευθείαν για την Αγία Σοφία. Κάπου στην αρχή της Istaclal βρίσκετε ο άγιος Αντώνιος της Πάδοβας.
Εντυπωσιακός Καθολικός Ναός στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης .
Λίγο παρακάτω ο πύργος του Γάλατα.
Κάποια στιγμή συνάντησα τη γέφυρα του Γαλατά όπου αχνοφαινόταν η Αγία Σοφία.
Αφού διέσχισα την γέφυρα χαζεύοντας τους ψαράδες
και μετά από αρκετό ανηφορικό περπάτημα έφθασα στο ΣΟΥΛΤΑ ΑΝΧΜΕΤ. Η κεντρική πλατεία της παλιάς Κωνσταντινούπολης που περιλαμβάνει τα κυριότερα αξιοθέατα : την Αγία Σοφία, το μπλε τζαμί, τον Ιππόδρομο, τη βασιλική Κινστερνα (υπόγειο Υδραγωγείο , το μαυσωλείο του Σουλτάνου Αχμέτ κ.α.) Τεράστια και άνετη για βόλτα και επίσκεψη στα αξιοθέατα αυτά. Και μόνο να σταθείς στη μέση της πλατείας θαυμάζοντας τα μνημεία-ιστορικούς ογκόλιθους (Αγία Σοφία, Μπλε Τζαμί κ.ά.) Σε πιάνει δέος! Βυζαντινή Αυτοκρατορία, Οθωμανική Αυτοκρατορία και μια σημερινή πολυπληθής Κωνσταντινούπολη που η καρδιά της χτυπάει εδώ…Από τη μία μεριά η Αγία Σοφία και από την άλλη μεριά το Μπλε τζαμί. Αφού τα θαύμασα εξωτερικά, έκανα μερικές βόλτες, αγόρασα τη museum card από το μουσείο των ψηφιδωτών και επέστρεψα πίσω στην Ταξιμ αφού θα τα επισκεπτόμουν τις επόμενες μέρες.
Φυσικά, πριν περάσω τη γέφυρα του Γάλατα δεν έχασα την ευκαιρία να φάω το φημισμένο Μπαλικ εκμέκ ή ψαροσάντουιτς που προσφέρουν στα καίκια. Πολύ νόστιμο για street food. (Προσοχή στα κοκάλα).
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Περατζάδα στην Ιστικλακ.
Πάρα πολύ κόσμος ανά πάσα ώρα και στιγμή. Μικροπωλητές πωλούν κάστανα, καλαμπόκια, μύδια κ.α ανάμεσα στις χλιδατες μπουτίκ και τα εστιατόρια και καφέ. Ενδιάμεσα περνάει η γραμμή τραμ. Πεζόδρομος που δεν γίνεται να μην το διασχίσεις όσο βρίσκεσαι στην Κωνσταντινούπολη.
Στα στενάκια υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές για καφέ, τσάι και φαγητό ή ποτό. Για φαΐ προτείνω το μαγαζί Canim Cigerim οπου με 6 ευρω τρως του σκασμού.
2 Μέρα
Ξεκίνημα από την Αγία Σοφία.
Εξαιρετικός ναός με ιστορία πάνω από 1500 χρόνια, στην πλατεία Σουλταναχμετ με πολύ εύκολη πρόσβαση. Έχει μετατραπεί σε μουσείο με ελάχιστα εκθέματα βέβαια, ενώ βρίσκεται σε φάση αναστύλωσης και εργασιών συντήρησης. Η Αγία Σοφία είναι ένα αξιοθέατο που όλοι οι επισκέπτες της Πόλης θα δουν κυρίως όμως οι Έλληνες για λόγους ιστορικούς. Μεγαλειώδες ,δεν μπορεί εύκολα να περιγράψει κάποιος την Αγία Σοφία, μένεις άναυδος από την αρχιτεκτονική τα ψηφιδωτά και την ιστορία της, πρέπει οπωσδήποτε να το επισκεφτεί κάποιος έστω και μια φορά στη ζωή του. Κράταγα χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών μου όσον αφορά την εντύπωση που θα μου άφηνε η επίσκεψη στο τόσο "ιδιαίτερο" μέρος.Έχω να πω πως έμεινα έκπληκτος!Η επιβλητικότητα του όγκου της εξωτερικά, η ομορφιά των καμπύλων γραμμών των τρούλων, σου κεντρίζουν το ενδιαφέρον θες δε θες.
Το σημείο όπου γινόταν η στέψη του αυτοκράτορα
Επόμενη στάση το αρχαιολογικό μουσείο.
Αν και υπό ανακαίνιση, αξίζει να επισκεφθείτε το κλασικό αρχαιολογικό της Κωνσταντινούπολης.
Βρείτε και διαβάστε για τα εκθέματα που έχει, διαθέστε χρόνο για να τα βρείτε, καθίστε μπροστά τους μερικά λεπτά τουλάχιστον.
Πρόσβαση: Το αρχαιολογικό μουσείο βρίσκετε δίπλα στο παλάτι Τοπ Καπί, του οποίου η πρόσβαση είναι πίσω από την Αγία Σοφία.Η αίθουσα με τη λεγόμενη σαρκοφάγο του Αλέξανδρου ιδιαίτερα εντυπωσιακή όπως και η αίθουσα με τμήματα ακροπόλεων ναών της Μικράς Ασίας.
Από κει κατευθύνθηκα προς τον ιππόδρομο ή ότι έχει απομένει. Εκεί βρίσκετε το μέρος όπου κάποτε βρισκόταν ο Ιππόδρομος των Βυζαντινών. Ωστόσο, θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τα τρία και μοναδικά στοιχεία που μας φέρνουν στην εποχή του.
Οι πληροφοριακές πινακίδες αναφέρονται μόνο στους οβελίσκους και στον τρίποδα που υπάρχουν στον χώρο και καθόλου στο μνημείο που υπήρχε εκεί για περισσότερα από χίλια χρόνια και δίνει την ονομασία στον χώρο. Ήταν το κέντρο και η έδρα της εξουσίας μιας βυζαντινής αυτοκρατορίας και οτι παραμένει σήμερα, ήταν μνημεία που επιβιώνουν όπως η Στήλη των Φιδιών, τον Αιγυπτιακό Οβελίσκος του Θεοδώσιου και την στήλη του Κων/νου Ζ΄. Ο ιππόδρομος καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Σταυροφόρους, όχι απο τους Οθωμανούς
Η Γερμανική Κρήνη βρίσκεται στα όρια του Ιπποδρόμου, κοντά στην αφετηρία για τους αγώνες των αρμάτων που κάποτε κρατούνταν εκεί.
Τρικάρηνος Ὄφις επίσης γνωστός ως και η στήλη των όψεων, ο τρίποδας των Δελφών, τρικέφαλο φίδι, οφιόσχημη στήλη, ή ο τρίποδας των Πλαταιών, είναι αρχαία ορειχάλκινη στήλη στην περιοχή του Ιπποδρόμου της Κωνσταντινούπολης. Αποτελούσε τη στήριξη ενός αρχαίου ελληνικού χρυσού τρίποδα των αρχών του 5ου αιώνα π.Χ. Ο οποίος αρχικά βρισκόταν στους Δελφούς, και αργότερα μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Α´ το 324. Ο τρίποδας κατασκευάστηκε προς ανάμνηση των Ελλήνων οι οποίοι σκοτώθηκαν πολεμώντας στη μάχη των Πλαταιών (479 π.Χ.) Εναντίον των Αχαιμενιδών Περσών κατά τους Περσικούς πολέμους, και σύμφωνα με τον Ηρόδοτο το μέταλλο που χρησιμοποιήθηκε προήλθε από το λιώσιμο των Περσικών όπλων και λαφύρων. Ο τρίποδας είχε ύψος 8 μέτρα και οι κεφαλές των φιδιών παρέμεναν ακέραιες επάνω στη στήλη ως και τα τέλη του 17ου αιώνα.
Οβελίσκος του Tούθμωσις Γ' (Θεοδοσίου)
Ένας άλλος αυτοκράτορας που κόσμησε τον Ιππόδρομο ήταν ο Μεγάλος Θεοδόσιος, ο οποίος το 390 έφερε έναν οβελίσκο από την Αίγυπτο και τον έστησε στο μέσο του Ιπποδρόμου. Λαξευμένος από ροζ γρανίτη, κτίστηκε αρχικά στο ναό του Καρνάκ στο Λούξορ κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Τούθμωσις Γ' περίπου το 1490 π.Χ. Ο Θεοδοσίος εέβαλε να κόψουν τον οβελίσκο σε τρία κομμάτια και να τον φέρουν στην Κωνσταντινούπολη. Το κορυφαίο τμήμα επιβιώνει και στέκεται σε ένα μαρμάρινο βάθρο. Ο οβελίσκος έχει επιβιώσει σχεδόν 3.500 χρόνια σε εκπληκτικά καλή κατάσταση.
Κτιστός Οβελίσκος (στήλη του Κωνσταντίνου Ζ´)
Τον 10ο αιώνα ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος έχτισε άλλον έναν οβελίσκο στο άλλο άκρο του Ιπποδρόμου. Ήταν αρχικά καλυμμένος με επιχρυσωμένες χάλκινες πλάκες, που κλάπηκαν από τα λατινικά στρατεύματα στην Τέταρτη Σταυροφορία. Ο πέτρινος πυρήνας αυτού του μνημείου σώζεται μέχρι σήμερα.
Επόμενη στάση η βασιλική Κινστερνα.
Είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα του Ιουστινιανού. Υπήρχαν αρχικά 336 μαρμάρινοι κίονες ύψους 8 μέτρων σε 12 σειρές με 28 κίονες η καθεμία και σε απόσταση 4 μέτρων. Μεγάλο μέρος της δεξαμενής είναι κατασκευασμένο από ερείπια παλαιότερων κτισμάτων. Δυο κίονες στη Β.Δ. πλευρά υποβαστάζονται από ογκόλιθους με ανάγλυφες κεφάλες Μέδουσας. Οι κίονες προέρχονται από κάποιο νυμφαίο και μεταφέρθηκαν εκεί πιθανώς από τον Ιουστινιανό. Η δεξαμενή είχε σκοπό να προμηθεύει νερό σε ολόκληρη τη βυζαντινή περίοδο στο παρακείμενο Μέγα Παλάτι όπου είχε την έδρα του ο βυζαντινός αυτοκράτορας. Το εισιτήριο είναι 4€..αξίζει!!!
Επόμενη στάση η Κινστέρνα του Θεοδόσιου.
Η Κινστερνα Του Θεοδοσίου είναι ένα Εντυπωσιακό υδραγωγείο στην οδό Piyer Loti Caddesi. Το επισκέφθηκα καθώς ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και πολύ κοντά στην Αγία Σοφία. Την εποχή αυτή φιλοξενεί εκθέματα. Επίσης, αποτελεί μνημείο της Unesco. Είναι σκεπαστή δεξαμενή νερού. Ο συνδυασμός του νερού, οι κίονες, η δροσιά ακόμα και τις πιο ζεστές μέρες είναι κάτι το μοναδικό. Κατασκευάστηκε μεταξύ 428 και 443. Οι κίονες κατασκευάστηκαν με μάρμαρο από την Προκόννησο. Μαζί με άλλες Κινστέρνες, όπως η Βασιλική και του Φιλόξενου, τροφοδοτούσαν την Πόλη με νερό.Οι εργασίες αποκατάστασης κράτησαν περίπου 8 χρόνια και επαναλειτουργεί πια ως μουσείο. Υπάρχει και ασανσέρ που σε κατεβάζει στο χώρο. Η είσοδος είναι δωρεάν.
Στάση για φαί, βόλτα στην Αγία σοφία και συνέχεια για το μεγάλο παζάρι.
Συνάντησα τη στήλη του Κωνσταντίνου.
Αυτή η στήλη ύψους 35 μέτρων, που βρίσκεται λίγο έξω από το Μεγάλο Παζάρι, ανεγέρθηκε με τη διαταγή του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου για τον εορτασμό της πόλης ως Νέα Ρώμη το 330 μ.Χ. Έπεσε από σεισμό το 416 μ.Χ., και στη συνέχεια ενισχύθηκε με μεταλλικούς δακτυλίους, Αρχικά έστεκε ένα μεγάλο άγαλμα του Κωνσταντίνου ντυμένο ως Απόλλωνα, το οποίο ανατράπηκε από μια καταιγίδα το 1106 μ.Χ.
Έπειτα πήγα στο Kapali Carsi
Αρχικά σε ενθουσιάζει αρκετά ...από κάποια στιγμή κι έπειτα γίνεται αποπνικτικό...οι έμποροι τρομερά πιεστικοί σε σημείο να μη σε αφήνουν να χαζέψεις τίποτα με το παραμικρό σε τραβάνε κι γίνονται αγενής..θέλει προσοχή γιατί οι τιμές είναι αρκετά υψηλές εκεί μέσα σε σχέση με το ίδιο προϊόν έξω..αξίζει ωστόσο να γευτείς την ευκαιρία αυτή ως κάτι το διαφορετικό.Σαν χώρος είναι πανέμορφος. Είναι μια στοά γεμάτη μαγαζιά με παρακλάδια πλακόστρωτη . Αυτό που δεν μου άρεσε και με κούρασε γρήγορα ήταν πως η αγορά επαναλαμβανόταν. Παντού μαγαζιά με κοσμήματα, τσάντες, γλυκά και μαντήλια. Όλο αυτό σε κουράζει πολύ γρήγορα και θες να βγεις. Γενικά είναι μια ακριβή αγορά με πάρα πολύ κόσμο που γρήγορα χάνεις το ενδιαφέρον σου.
3 Μέρα.
Η μέρα ξεκίνησε με επίσκεψη στο Μπλε τζάμι.
Ασχέτως θρησκευτικών πεποιθήσεων δεν μπορεί κανείς να μην παραδεχτεί ότι το Μπλε Τζαμί είναι ένα εντυπωσιακό κτίριο, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Ο επισκέπτης υποχρεώνεται να βγάλει τα παπούτσια του, να τα τοποθετήσει σε πλαστικές σακούλες και να τα κρατά στο χέρι κατά την περιήγηση του στο εσωτερικό του τζαμιού. Επίσης, υπάρχει αυστηρός ενδυματολογικός κώδικας, όπως σε όλα τα τζαμιά. Απαγορεύονται τα σορτς (και για τους άντρες), οι κοντές φούστες, τα έξωμα, και επιβάλλεται κάλυμμα κεφαλιού (όχι όμως κουκούλα ή σκούφος) για τις γυναίκες. Η είσοδος είναι δωρεάν, όπως άλλωστε σε όλα τα τζαμιά που αποτελούν εν ενεργεία χώρους λατρείας. Στην έξοδο υπάρχουν ειδικοί κάδοι για να πετάξετε τις σακούλες.
Το μόνο κακό είναι ότι γίνονται έργα και είναι γεμάτο σκαλωσιές και κουρτίνες. Την Αγία Σοφία δε την φτάνει!!!
Επόμενη στάση το Τοπ Καπί
Το Τοπ Καπι ομολογώ ότι με εντυπωσίασε ευχάριστα παρόλο που δεν το περίμενα! Είναι μια τεράστια έκταση στην οποία βρίσκονται τα παλάτια των σουλτάνων και το χαρέμι, όλο ήταν πανέμορφο και εντυπωσιακό. Θεμελιωμένο από τον Μωαμεθ τον πορθητή, αποτέλεσε για αιώνες το παλάτι των Οθωμανών Σουλτάνων.
Χτισμένο στο λόφο πίσω από την Αγία Σοφία με εξαιρετική θέα, είχαν τον έλεγχο της πόλης και της θάλασσας του Βοσπόρου .
Εντυπωσιακά και γεμάτα χλιδή εκθέματα και διαμερίσματα μαρτυρούν την κυριαρχία μιας άλλης εποχής .
Φροντίστε για την επίσκεψη σας από πριν, οτι λειτουργούν όλοι οι χώροι μια και μονίμως γίνονται εργασίες .
Άγια Ειρήνη
Η εκκλησία βρίσκεται ανάμεσα στον ναό της Αγίας Σοφίας και το πολύ μεταγενέστερο παλάτι Τοπ Καπί.
Στον ναό της Αγίας Ειρήνης πραγματοποιήθηκε το 381 η Δεύτερη Οικουμενική Σύνοδος. Ήταν η έδρα του πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης μέχρι να χτιστεί η εκκλησία της Αγίας Σοφίας το 537. Ο αρχικός ναός κάηκε το 532 κατά τη διάρκεια της Στάσης του Νίκα και ο Ιουστινιανός αποφάσισε να την ξανακτίσει.
Οι Γενίτσαροι χρησιμοποίησαν τον ναό ως οπλοστάσιο μέχρι το 1826.
Για πολλά χρόνια, η Αγία Ειρήνη ήταν προσβάσιμη μόνο κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων ή με ειδική άδεια. Από τον Ιανουάριο του 2014, το μουσείο της Αγίας Ειρήνης, το οποίο υπάγεται στο Μουσείο της Αγίας Σοφίας, είναι ανοικτό στο κοινό.
Στην συνέχεια πήγα για καφεδάκι στο ξενοδοχείο Seven Hill Hotel, οπόυ στην ταράτσα του έχει καφέ-εστιατόρειο και οπου μπορεί κανείς να θαμάσει απο τα δεξιά το Μπλε Τζαμί και απο τα αριστερά την Αγία Σοφια.
Από κει έφυγα προς την προβλήτα Eminonu για να συναντήσω την Αιγυπτιακή αγορά.
Φοβερές μυρωδιές, άπειρα μπαχαρικά, γλυκά και μυρωδικά.
Πραγματικός παράδεισος για τους γνώστες.
Επίσης έχει ξηρούς καρπούς και ροφήματα
Από κει κατέβηκα στην προβλήτα Eminonu όπου πήρα το καραβάκι της Turyol για να κάνω την κρουαζιέρα στον Βόσπορο.
Η κρουαζιέρα στοιχίζει 20 λίρες -δηλ. 3,5 ευρώ.
Μια υπέροχη υδάτινη διαδρομή, γεμάτη παλάτια και ανάκτορα που βρέχονται από τον Βόσπορο, από τη μια πλευρά η ασιατική και από την άλλη η ευρωπαϊκή Τουρκία.
Πολλές εικόνες, πολλά πράγματα να δεις.
Αξίζει οπωσδήποτε
Και κάπως έτσι τελείωσε και αυτή η μέρα.
4 Μέρα
Για αρχή πήγα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Αν έχετε διάθεση για περπάτημα, είναι μόλις 30 λεπτά από τη Γέφυρα Γαλατά και η διαδρομή είναι παραλιακή και πολύ όμορφη!
Το κέντρο της ορθοδοξίας, σεμνά και ταπεινά διακονεί όλη την οικουμένη. Η συγκίνησή βαθύτατη για κάθε Έλληνα και κάθε ορθόδοξο χριστιανό. Δεν μπορεί κάνεις να περάσει από την Πόλη χωρίς να προσκυνήσει εκεί.
Ο ναός του Αγίου Γεωργίου με το υπέροχο τέμπλο, τα ιερά λείψανα, τη στήλη "Φραγγέλωσης" και τη μοναδική Παναγία της Κυζίκου είναι απαραίτητη στάση για κάθε Ορθόδοξο που επισκέπτεται την Κωνσταντινούπολη.
Ο ναός είναι στολισμένος με πολύ ωραίες εικόνες και αγιογραφίες με ωραίο τέμπλο. Εδώ φυλάσσονται τα οστά των τριών ιεραρχών του Μεγάλου Βασιλείου ,του Ιωάννου του Χρυσόστομου και του Γρηγορίου του Ναζιανζηνου. Στην δεξιά πλευρά του ναού υπάρχει το καρφί που σταύρωσαν τον Χριστό .
Λίγο παραδίπλα από το πατριαρχείο βρίσκονται γραφικά καφέ οπού μπορείτε να αράξετε για καφέ.
και πήρα τον δρόμο για την Μεγάλη του Γένους Σχολή.
Αυτή είναι η ελληνική ονομασία του εμβληματικού αυτού κτιρίου. Αποτελεί σημείο αναφοράς και είναι εύκολα αναγνωρίσιμο με τις χαρακτηριστικές κόκκινες πλίνθους του, που τις φέραν από τη Γαλλία. Τα ποικίλα διακοσμητικά στοιχεία της πρόσοψης του προσδίδουν ιδιαίτερο χαρακτήρα.
Επόμενη στάση η μονή της Χώρας. Περπάτημα κάνα 20 λεπτό από το Πατριαρχείο
Άλλο ένα στολίδι του χριστιανισμού και της ορθοδοξίας.
Τα ωραιότερα ψηφιδωτά και από τις πιο υπέροχες βυζαντινές τοιχογραφίες.
Τα συγκλονιστικότερα ψηφιδωτά της Ορθοδοξίας σε ένα κόσμημα πολλών αιώνων!Μετά την Αγιά Σοφία εκτιμώ ότι πρέπει να είναι το δεύτερο σημείο για έναν Ορθόδοξο και όχι μόνο που πρέπει να επισκεφτεί. Μπαίνοντας μέσα και αντικρίζοντας αυτά τα κομψοτεχνήματα που άντεξαν τόσους αιώνες και τόσες καταστροφές μένεις αποσβολωμένος!Μην το χάσετε
Συνάντησα και τα τοίχοι της Πόλης και επέστρεψα πίσω.
Περατζάδα στη γέφυρα του Γάλατα, όπου εκεί δεσπόζει το τέμενος του Σουλειμανιγιέ όπου εκεί βρίσκετε και τι μαυσωλείο του Σουλεΐμάν του Μεγαλοπρεπή.
Τελευταία βόλτα στη γέγυρα του Γαλατά και στο Σουλταταχμετ.
και επιστροφή στην Ταξίμ για φαΐ, και βραδινή περατζάδα στην Ιστικλάλ.
Και έτσι τελείωσε και αυτό το ταξίδι με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Σίγουρα θα ξανά επιστρέψω στο πολύ κοντινό μέλλον.
Το ταξίδι το πραγματοποίησα μέσα Οκτωβρίου. Ίσως, η καλύτερη περίοδο μιας και δεν είναι τόσο τουριστική και ο καιρός είναι ακόμα καλός. Η μεταβίβαση από και προς έγινε με Turkish airlines στα 120 ευρώ. Για διαμονή επέλεξα κοντά στην πλατιά Ταξιμ , στην ISTICLACL το ξενοδοχείο Ayramin Hotel. Εξαιρετικό, πεντακάθαρο, ευγενικό προσωπικό, υπέροχο πρωινό και ακριβός απέναντι υπάρχει και αστυνομικό τμήμα. Super safe επιλογή. Το συστήνω ανεπιφύλακτα. Τιμή για 4 βράδια στα 200 ευρώ. Για τα τουριστικά αξιοθέατα επέλεξα να αγοράσω στην Istanbul museum pass για να αποφύγω τις ουρές - Γύρω στα 35 ευρώ για 5 μέρες όπου περιλαμβάνει
- Αγία Σοφία ( skip the line )
- Τοπ Καπι
- Αγία Ειρήνη
- Μονής της Χώρας
- Αρχαιολογικό μουσείο
Και πολλά άλλα.
Εγώ πήγα μόνο στα παραπάνω και μου βγήκε ποιο οικονομικό με την κάρτα.
Μπορείτε να την προμηθευτείτε στους περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους και το TIP εδώ είναι να την αγοράσετε από κάποιο μέρος όπου δεν έχει ουρές Εγώ την αγόρασα από το μουσείο των μωσαϊκών ( που βρίσκεται κοντά στην Αγία Σοφία ) που δεν είχε καθόλου κόσμο την πρώτη μέρα που έφτασα .
Όσο αφορά τον internet στο κινητό προτίμησα να νοικιάσω ένα ασύρματο router που μου έδινε απεριόριστο ίντερνετ για 4 μέρες στα 30 ευρώ. Το παράγγειλα πριν το ταξίδι από το παρακάτω site και το παρέλαβα στο ξενοδοχείο όταν έφθασα. Έχει και επιλογή να το παραλάβεις από το αεροδρόμιο με μια επιπλέον χρέωση ( Δεν το συνιστώ γιατί το αεροδρόμιο είναι χαώδες και θα χάσετε αρκετό χρόνο μέχρι να βρείτε το σημείο παραλαβής )
https://alldaywifi.com
1 Μέρα
Η πτήση ήταν πρωινή και έφθασα γύρω στις 7:30. Το νέο αεροδρόμιο είναι απλά τεράστιο. Αφού βρήκα την έξοδο μετά από αρκετή ώρα, χρησιμοποίησα την κάρτα Revolut για να βγάλω μερικά χρήματα με μια μικρή προμήθεια. Για να πάω στο κέντρο της Πόλης, χρησιμοποίησα το λεωφορείο της εταιρίας HAVAIST που κάνει τα δρομολόγια. Εγώ αγόρασα από το μηχάνημα μια card όπου τη χρησιμοποίησα για την είσοδο μου στο λεωφορείο. Φυσικά, εκτός από την Istanbul card μπορεί κάποιος να χρησιμοποίησή οποιαδήποτε κάρτα τράπεζας.
Η διαδρομή ήταν γύρω στα 50 λεπτά. Αφού βρήκα το ξενοδοχείο μου έφυγα κατευθείαν για την Αγία Σοφία. Κάπου στην αρχή της Istaclal βρίσκετε ο άγιος Αντώνιος της Πάδοβας.
Εντυπωσιακός Καθολικός Ναός στο κέντρο της Κωνσταντινούπολης .
Λίγο παρακάτω ο πύργος του Γάλατα.
Κάποια στιγμή συνάντησα τη γέφυρα του Γαλατά όπου αχνοφαινόταν η Αγία Σοφία.
Αφού διέσχισα την γέφυρα χαζεύοντας τους ψαράδες
και μετά από αρκετό ανηφορικό περπάτημα έφθασα στο ΣΟΥΛΤΑ ΑΝΧΜΕΤ. Η κεντρική πλατεία της παλιάς Κωνσταντινούπολης που περιλαμβάνει τα κυριότερα αξιοθέατα : την Αγία Σοφία, το μπλε τζαμί, τον Ιππόδρομο, τη βασιλική Κινστερνα (υπόγειο Υδραγωγείο , το μαυσωλείο του Σουλτάνου Αχμέτ κ.α.) Τεράστια και άνετη για βόλτα και επίσκεψη στα αξιοθέατα αυτά. Και μόνο να σταθείς στη μέση της πλατείας θαυμάζοντας τα μνημεία-ιστορικούς ογκόλιθους (Αγία Σοφία, Μπλε Τζαμί κ.ά.) Σε πιάνει δέος! Βυζαντινή Αυτοκρατορία, Οθωμανική Αυτοκρατορία και μια σημερινή πολυπληθής Κωνσταντινούπολη που η καρδιά της χτυπάει εδώ…Από τη μία μεριά η Αγία Σοφία και από την άλλη μεριά το Μπλε τζαμί. Αφού τα θαύμασα εξωτερικά, έκανα μερικές βόλτες, αγόρασα τη museum card από το μουσείο των ψηφιδωτών και επέστρεψα πίσω στην Ταξιμ αφού θα τα επισκεπτόμουν τις επόμενες μέρες.
Φυσικά, πριν περάσω τη γέφυρα του Γάλατα δεν έχασα την ευκαιρία να φάω το φημισμένο Μπαλικ εκμέκ ή ψαροσάντουιτς που προσφέρουν στα καίκια. Πολύ νόστιμο για street food. (Προσοχή στα κοκάλα).
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση. Περατζάδα στην Ιστικλακ.
Πάρα πολύ κόσμος ανά πάσα ώρα και στιγμή. Μικροπωλητές πωλούν κάστανα, καλαμπόκια, μύδια κ.α ανάμεσα στις χλιδατες μπουτίκ και τα εστιατόρια και καφέ. Ενδιάμεσα περνάει η γραμμή τραμ. Πεζόδρομος που δεν γίνεται να μην το διασχίσεις όσο βρίσκεσαι στην Κωνσταντινούπολη.
Στα στενάκια υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές για καφέ, τσάι και φαγητό ή ποτό. Για φαΐ προτείνω το μαγαζί Canim Cigerim οπου με 6 ευρω τρως του σκασμού.
2 Μέρα
Ξεκίνημα από την Αγία Σοφία.
Εξαιρετικός ναός με ιστορία πάνω από 1500 χρόνια, στην πλατεία Σουλταναχμετ με πολύ εύκολη πρόσβαση. Έχει μετατραπεί σε μουσείο με ελάχιστα εκθέματα βέβαια, ενώ βρίσκεται σε φάση αναστύλωσης και εργασιών συντήρησης. Η Αγία Σοφία είναι ένα αξιοθέατο που όλοι οι επισκέπτες της Πόλης θα δουν κυρίως όμως οι Έλληνες για λόγους ιστορικούς. Μεγαλειώδες ,δεν μπορεί εύκολα να περιγράψει κάποιος την Αγία Σοφία, μένεις άναυδος από την αρχιτεκτονική τα ψηφιδωτά και την ιστορία της, πρέπει οπωσδήποτε να το επισκεφτεί κάποιος έστω και μια φορά στη ζωή του. Κράταγα χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών μου όσον αφορά την εντύπωση που θα μου άφηνε η επίσκεψη στο τόσο "ιδιαίτερο" μέρος.Έχω να πω πως έμεινα έκπληκτος!Η επιβλητικότητα του όγκου της εξωτερικά, η ομορφιά των καμπύλων γραμμών των τρούλων, σου κεντρίζουν το ενδιαφέρον θες δε θες.
Το σημείο όπου γινόταν η στέψη του αυτοκράτορα
Επόμενη στάση το αρχαιολογικό μουσείο.
Αν και υπό ανακαίνιση, αξίζει να επισκεφθείτε το κλασικό αρχαιολογικό της Κωνσταντινούπολης.
Βρείτε και διαβάστε για τα εκθέματα που έχει, διαθέστε χρόνο για να τα βρείτε, καθίστε μπροστά τους μερικά λεπτά τουλάχιστον.
Πρόσβαση: Το αρχαιολογικό μουσείο βρίσκετε δίπλα στο παλάτι Τοπ Καπί, του οποίου η πρόσβαση είναι πίσω από την Αγία Σοφία.Η αίθουσα με τη λεγόμενη σαρκοφάγο του Αλέξανδρου ιδιαίτερα εντυπωσιακή όπως και η αίθουσα με τμήματα ακροπόλεων ναών της Μικράς Ασίας.
Από κει κατευθύνθηκα προς τον ιππόδρομο ή ότι έχει απομένει. Εκεί βρίσκετε το μέρος όπου κάποτε βρισκόταν ο Ιππόδρομος των Βυζαντινών. Ωστόσο, θα μπορούσαν να υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τα τρία και μοναδικά στοιχεία που μας φέρνουν στην εποχή του.
Οι πληροφοριακές πινακίδες αναφέρονται μόνο στους οβελίσκους και στον τρίποδα που υπάρχουν στον χώρο και καθόλου στο μνημείο που υπήρχε εκεί για περισσότερα από χίλια χρόνια και δίνει την ονομασία στον χώρο. Ήταν το κέντρο και η έδρα της εξουσίας μιας βυζαντινής αυτοκρατορίας και οτι παραμένει σήμερα, ήταν μνημεία που επιβιώνουν όπως η Στήλη των Φιδιών, τον Αιγυπτιακό Οβελίσκος του Θεοδώσιου και την στήλη του Κων/νου Ζ΄. Ο ιππόδρομος καταστράφηκε ολοσχερώς από τους Σταυροφόρους, όχι απο τους Οθωμανούς
Η Γερμανική Κρήνη βρίσκεται στα όρια του Ιπποδρόμου, κοντά στην αφετηρία για τους αγώνες των αρμάτων που κάποτε κρατούνταν εκεί.
Τρικάρηνος Ὄφις επίσης γνωστός ως και η στήλη των όψεων, ο τρίποδας των Δελφών, τρικέφαλο φίδι, οφιόσχημη στήλη, ή ο τρίποδας των Πλαταιών, είναι αρχαία ορειχάλκινη στήλη στην περιοχή του Ιπποδρόμου της Κωνσταντινούπολης. Αποτελούσε τη στήριξη ενός αρχαίου ελληνικού χρυσού τρίποδα των αρχών του 5ου αιώνα π.Χ. Ο οποίος αρχικά βρισκόταν στους Δελφούς, και αργότερα μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Κωνσταντίνο Α´ το 324. Ο τρίποδας κατασκευάστηκε προς ανάμνηση των Ελλήνων οι οποίοι σκοτώθηκαν πολεμώντας στη μάχη των Πλαταιών (479 π.Χ.) Εναντίον των Αχαιμενιδών Περσών κατά τους Περσικούς πολέμους, και σύμφωνα με τον Ηρόδοτο το μέταλλο που χρησιμοποιήθηκε προήλθε από το λιώσιμο των Περσικών όπλων και λαφύρων. Ο τρίποδας είχε ύψος 8 μέτρα και οι κεφαλές των φιδιών παρέμεναν ακέραιες επάνω στη στήλη ως και τα τέλη του 17ου αιώνα.
Οβελίσκος του Tούθμωσις Γ' (Θεοδοσίου)
Ένας άλλος αυτοκράτορας που κόσμησε τον Ιππόδρομο ήταν ο Μεγάλος Θεοδόσιος, ο οποίος το 390 έφερε έναν οβελίσκο από την Αίγυπτο και τον έστησε στο μέσο του Ιπποδρόμου. Λαξευμένος από ροζ γρανίτη, κτίστηκε αρχικά στο ναό του Καρνάκ στο Λούξορ κατά τη διάρκεια της βασιλείας του Τούθμωσις Γ' περίπου το 1490 π.Χ. Ο Θεοδοσίος εέβαλε να κόψουν τον οβελίσκο σε τρία κομμάτια και να τον φέρουν στην Κωνσταντινούπολη. Το κορυφαίο τμήμα επιβιώνει και στέκεται σε ένα μαρμάρινο βάθρο. Ο οβελίσκος έχει επιβιώσει σχεδόν 3.500 χρόνια σε εκπληκτικά καλή κατάσταση.
Κτιστός Οβελίσκος (στήλη του Κωνσταντίνου Ζ´)
Τον 10ο αιώνα ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος Πορφυρογέννητος έχτισε άλλον έναν οβελίσκο στο άλλο άκρο του Ιπποδρόμου. Ήταν αρχικά καλυμμένος με επιχρυσωμένες χάλκινες πλάκες, που κλάπηκαν από τα λατινικά στρατεύματα στην Τέταρτη Σταυροφορία. Ο πέτρινος πυρήνας αυτού του μνημείου σώζεται μέχρι σήμερα.
Επόμενη στάση η βασιλική Κινστερνα.
Είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα του Ιουστινιανού. Υπήρχαν αρχικά 336 μαρμάρινοι κίονες ύψους 8 μέτρων σε 12 σειρές με 28 κίονες η καθεμία και σε απόσταση 4 μέτρων. Μεγάλο μέρος της δεξαμενής είναι κατασκευασμένο από ερείπια παλαιότερων κτισμάτων. Δυο κίονες στη Β.Δ. πλευρά υποβαστάζονται από ογκόλιθους με ανάγλυφες κεφάλες Μέδουσας. Οι κίονες προέρχονται από κάποιο νυμφαίο και μεταφέρθηκαν εκεί πιθανώς από τον Ιουστινιανό. Η δεξαμενή είχε σκοπό να προμηθεύει νερό σε ολόκληρη τη βυζαντινή περίοδο στο παρακείμενο Μέγα Παλάτι όπου είχε την έδρα του ο βυζαντινός αυτοκράτορας. Το εισιτήριο είναι 4€..αξίζει!!!
Επόμενη στάση η Κινστέρνα του Θεοδόσιου.
Η Κινστερνα Του Θεοδοσίου είναι ένα Εντυπωσιακό υδραγωγείο στην οδό Piyer Loti Caddesi. Το επισκέφθηκα καθώς ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και πολύ κοντά στην Αγία Σοφία. Την εποχή αυτή φιλοξενεί εκθέματα. Επίσης, αποτελεί μνημείο της Unesco. Είναι σκεπαστή δεξαμενή νερού. Ο συνδυασμός του νερού, οι κίονες, η δροσιά ακόμα και τις πιο ζεστές μέρες είναι κάτι το μοναδικό. Κατασκευάστηκε μεταξύ 428 και 443. Οι κίονες κατασκευάστηκαν με μάρμαρο από την Προκόννησο. Μαζί με άλλες Κινστέρνες, όπως η Βασιλική και του Φιλόξενου, τροφοδοτούσαν την Πόλη με νερό.Οι εργασίες αποκατάστασης κράτησαν περίπου 8 χρόνια και επαναλειτουργεί πια ως μουσείο. Υπάρχει και ασανσέρ που σε κατεβάζει στο χώρο. Η είσοδος είναι δωρεάν.
Στάση για φαί, βόλτα στην Αγία σοφία και συνέχεια για το μεγάλο παζάρι.
Συνάντησα τη στήλη του Κωνσταντίνου.
Αυτή η στήλη ύψους 35 μέτρων, που βρίσκεται λίγο έξω από το Μεγάλο Παζάρι, ανεγέρθηκε με τη διαταγή του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου για τον εορτασμό της πόλης ως Νέα Ρώμη το 330 μ.Χ. Έπεσε από σεισμό το 416 μ.Χ., και στη συνέχεια ενισχύθηκε με μεταλλικούς δακτυλίους, Αρχικά έστεκε ένα μεγάλο άγαλμα του Κωνσταντίνου ντυμένο ως Απόλλωνα, το οποίο ανατράπηκε από μια καταιγίδα το 1106 μ.Χ.
Έπειτα πήγα στο Kapali Carsi
Αρχικά σε ενθουσιάζει αρκετά ...από κάποια στιγμή κι έπειτα γίνεται αποπνικτικό...οι έμποροι τρομερά πιεστικοί σε σημείο να μη σε αφήνουν να χαζέψεις τίποτα με το παραμικρό σε τραβάνε κι γίνονται αγενής..θέλει προσοχή γιατί οι τιμές είναι αρκετά υψηλές εκεί μέσα σε σχέση με το ίδιο προϊόν έξω..αξίζει ωστόσο να γευτείς την ευκαιρία αυτή ως κάτι το διαφορετικό.Σαν χώρος είναι πανέμορφος. Είναι μια στοά γεμάτη μαγαζιά με παρακλάδια πλακόστρωτη . Αυτό που δεν μου άρεσε και με κούρασε γρήγορα ήταν πως η αγορά επαναλαμβανόταν. Παντού μαγαζιά με κοσμήματα, τσάντες, γλυκά και μαντήλια. Όλο αυτό σε κουράζει πολύ γρήγορα και θες να βγεις. Γενικά είναι μια ακριβή αγορά με πάρα πολύ κόσμο που γρήγορα χάνεις το ενδιαφέρον σου.
3 Μέρα.
Η μέρα ξεκίνησε με επίσκεψη στο Μπλε τζάμι.
Ασχέτως θρησκευτικών πεποιθήσεων δεν μπορεί κανείς να μην παραδεχτεί ότι το Μπλε Τζαμί είναι ένα εντυπωσιακό κτίριο, τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Ο επισκέπτης υποχρεώνεται να βγάλει τα παπούτσια του, να τα τοποθετήσει σε πλαστικές σακούλες και να τα κρατά στο χέρι κατά την περιήγηση του στο εσωτερικό του τζαμιού. Επίσης, υπάρχει αυστηρός ενδυματολογικός κώδικας, όπως σε όλα τα τζαμιά. Απαγορεύονται τα σορτς (και για τους άντρες), οι κοντές φούστες, τα έξωμα, και επιβάλλεται κάλυμμα κεφαλιού (όχι όμως κουκούλα ή σκούφος) για τις γυναίκες. Η είσοδος είναι δωρεάν, όπως άλλωστε σε όλα τα τζαμιά που αποτελούν εν ενεργεία χώρους λατρείας. Στην έξοδο υπάρχουν ειδικοί κάδοι για να πετάξετε τις σακούλες.
Το μόνο κακό είναι ότι γίνονται έργα και είναι γεμάτο σκαλωσιές και κουρτίνες. Την Αγία Σοφία δε την φτάνει!!!
Επόμενη στάση το Τοπ Καπί
Το Τοπ Καπι ομολογώ ότι με εντυπωσίασε ευχάριστα παρόλο που δεν το περίμενα! Είναι μια τεράστια έκταση στην οποία βρίσκονται τα παλάτια των σουλτάνων και το χαρέμι, όλο ήταν πανέμορφο και εντυπωσιακό. Θεμελιωμένο από τον Μωαμεθ τον πορθητή, αποτέλεσε για αιώνες το παλάτι των Οθωμανών Σουλτάνων.
Χτισμένο στο λόφο πίσω από την Αγία Σοφία με εξαιρετική θέα, είχαν τον έλεγχο της πόλης και της θάλασσας του Βοσπόρου .
Εντυπωσιακά και γεμάτα χλιδή εκθέματα και διαμερίσματα μαρτυρούν την κυριαρχία μιας άλλης εποχής .
Φροντίστε για την επίσκεψη σας από πριν, οτι λειτουργούν όλοι οι χώροι μια και μονίμως γίνονται εργασίες .
Άγια Ειρήνη
Η εκκλησία βρίσκεται ανάμεσα στον ναό της Αγίας Σοφίας και το πολύ μεταγενέστερο παλάτι Τοπ Καπί.
Στον ναό της Αγίας Ειρήνης πραγματοποιήθηκε το 381 η Δεύτερη Οικουμενική Σύνοδος. Ήταν η έδρα του πατριαρχείου της Κωνσταντινούπολης μέχρι να χτιστεί η εκκλησία της Αγίας Σοφίας το 537. Ο αρχικός ναός κάηκε το 532 κατά τη διάρκεια της Στάσης του Νίκα και ο Ιουστινιανός αποφάσισε να την ξανακτίσει.
Οι Γενίτσαροι χρησιμοποίησαν τον ναό ως οπλοστάσιο μέχρι το 1826.
Για πολλά χρόνια, η Αγία Ειρήνη ήταν προσβάσιμη μόνο κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων ή με ειδική άδεια. Από τον Ιανουάριο του 2014, το μουσείο της Αγίας Ειρήνης, το οποίο υπάγεται στο Μουσείο της Αγίας Σοφίας, είναι ανοικτό στο κοινό.
Στην συνέχεια πήγα για καφεδάκι στο ξενοδοχείο Seven Hill Hotel, οπόυ στην ταράτσα του έχει καφέ-εστιατόρειο και οπου μπορεί κανείς να θαμάσει απο τα δεξιά το Μπλε Τζαμί και απο τα αριστερά την Αγία Σοφια.
Από κει έφυγα προς την προβλήτα Eminonu για να συναντήσω την Αιγυπτιακή αγορά.
Φοβερές μυρωδιές, άπειρα μπαχαρικά, γλυκά και μυρωδικά.
Πραγματικός παράδεισος για τους γνώστες.
Επίσης έχει ξηρούς καρπούς και ροφήματα
Από κει κατέβηκα στην προβλήτα Eminonu όπου πήρα το καραβάκι της Turyol για να κάνω την κρουαζιέρα στον Βόσπορο.
Η κρουαζιέρα στοιχίζει 20 λίρες -δηλ. 3,5 ευρώ.
Μια υπέροχη υδάτινη διαδρομή, γεμάτη παλάτια και ανάκτορα που βρέχονται από τον Βόσπορο, από τη μια πλευρά η ασιατική και από την άλλη η ευρωπαϊκή Τουρκία.
Πολλές εικόνες, πολλά πράγματα να δεις.
Αξίζει οπωσδήποτε
Και κάπως έτσι τελείωσε και αυτή η μέρα.
4 Μέρα
Για αρχή πήγα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Αν έχετε διάθεση για περπάτημα, είναι μόλις 30 λεπτά από τη Γέφυρα Γαλατά και η διαδρομή είναι παραλιακή και πολύ όμορφη!
Το κέντρο της ορθοδοξίας, σεμνά και ταπεινά διακονεί όλη την οικουμένη. Η συγκίνησή βαθύτατη για κάθε Έλληνα και κάθε ορθόδοξο χριστιανό. Δεν μπορεί κάνεις να περάσει από την Πόλη χωρίς να προσκυνήσει εκεί.
Ο ναός του Αγίου Γεωργίου με το υπέροχο τέμπλο, τα ιερά λείψανα, τη στήλη "Φραγγέλωσης" και τη μοναδική Παναγία της Κυζίκου είναι απαραίτητη στάση για κάθε Ορθόδοξο που επισκέπτεται την Κωνσταντινούπολη.
Ο ναός είναι στολισμένος με πολύ ωραίες εικόνες και αγιογραφίες με ωραίο τέμπλο. Εδώ φυλάσσονται τα οστά των τριών ιεραρχών του Μεγάλου Βασιλείου ,του Ιωάννου του Χρυσόστομου και του Γρηγορίου του Ναζιανζηνου. Στην δεξιά πλευρά του ναού υπάρχει το καρφί που σταύρωσαν τον Χριστό .
Λίγο παραδίπλα από το πατριαρχείο βρίσκονται γραφικά καφέ οπού μπορείτε να αράξετε για καφέ.
και πήρα τον δρόμο για την Μεγάλη του Γένους Σχολή.
Αυτή είναι η ελληνική ονομασία του εμβληματικού αυτού κτιρίου. Αποτελεί σημείο αναφοράς και είναι εύκολα αναγνωρίσιμο με τις χαρακτηριστικές κόκκινες πλίνθους του, που τις φέραν από τη Γαλλία. Τα ποικίλα διακοσμητικά στοιχεία της πρόσοψης του προσδίδουν ιδιαίτερο χαρακτήρα.
Επόμενη στάση η μονή της Χώρας. Περπάτημα κάνα 20 λεπτό από το Πατριαρχείο
Άλλο ένα στολίδι του χριστιανισμού και της ορθοδοξίας.
Τα ωραιότερα ψηφιδωτά και από τις πιο υπέροχες βυζαντινές τοιχογραφίες.
Τα συγκλονιστικότερα ψηφιδωτά της Ορθοδοξίας σε ένα κόσμημα πολλών αιώνων!Μετά την Αγιά Σοφία εκτιμώ ότι πρέπει να είναι το δεύτερο σημείο για έναν Ορθόδοξο και όχι μόνο που πρέπει να επισκεφτεί. Μπαίνοντας μέσα και αντικρίζοντας αυτά τα κομψοτεχνήματα που άντεξαν τόσους αιώνες και τόσες καταστροφές μένεις αποσβολωμένος!Μην το χάσετε
Συνάντησα και τα τοίχοι της Πόλης και επέστρεψα πίσω.
Περατζάδα στη γέφυρα του Γάλατα, όπου εκεί δεσπόζει το τέμενος του Σουλειμανιγιέ όπου εκεί βρίσκετε και τι μαυσωλείο του Σουλεΐμάν του Μεγαλοπρεπή.
Τελευταία βόλτα στη γέγυρα του Γαλατά και στο Σουλταταχμετ.
και επιστροφή στην Ταξίμ για φαΐ, και βραδινή περατζάδα στην Ιστικλάλ.
Και έτσι τελείωσε και αυτό το ταξίδι με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Σίγουρα θα ξανά επιστρέψω στο πολύ κοντινό μέλλον.
Attachments
-
211,3 KB Προβολές: 0
-
177 KB Προβολές: 0
-
301 KB Προβολές: 0
-
307,7 KB Προβολές: 0
-
267,5 KB Προβολές: 0
-
287,2 KB Προβολές: 0
-
384,7 KB Προβολές: 0
-
192,9 KB Προβολές: 0
-
379,9 KB Προβολές: 0
-
248,9 KB Προβολές: 0
-
247,2 KB Προβολές: 0