spoovonthemove
Member
- Μηνύματα
- 33
- Likes
- 202
- Επόμενο Ταξίδι
- Οδικώς Ανατολική Ευρώπη
- Ταξίδι-Όνειρο
- Στην Νορβηγία
Από Βρότσλαβ και Νότια Σιλεσία οδηγούμε στον τελευταίο προορισμό του road trip στην Πολωνία, την ξακουστή Κρακοβία. Ένας προορισμός γνωστός τόσο για την ιστορία του όσο και για τις ομορφιές του και ιδιαίτερα αγαπητός απ'ότι μαθαίνω στους Έλληνες ταξιδιώτες.
Θα ξεκινήσουμε νωρίς το πρωί και θα αφήσουμε πίσω μας το Βρότσλαβ και θα κινηθούμε νοτιοανατολικά με πρώτο προορισμό το Auschwitz-Birkenau (για το οποίο θα αναφερθώ σε διαφορετικό post) και εν συνεχεία τη πόλη της Κρακοβίας.
Η Κρακοβία είναι η 2η μεγαλύτερη πόλη της Πολωνίας μετά την Βαρσοβία με πλυθησμό περί του 1,5 εκ. (μητροπολιτική έκταση), την διαρρέει επίσης ο ποταμός Βιστούλας, ενώ υπήρξε πρωτεύουσα της χώρας έως το 1596.
Πρόκειται για μία διαδρομή περίπου 300 χλμ και 4 ωρών χαλαρής οδήγησης και θα φτάσουμε αργά το απόγευμα. Θα αφήσουμε το αυτοκίνητο πέριξ της παλαιάς πόλης, καθώς δεν επιτρέπεται η είσοδος σε αυτοκίνητα, και θα τακτοποιηθούμε στο μικρό αλλά πλήρες λειτουργικό studio με παράθυρο και καταπληκτική θέα στον κεντρικότατο και γεμάτο μαγαζιά δρόμο Szewska. Η διαμονή μας είναι κλεισμένη μέσω γνωστής πλατφόρμας ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων και μας κόστισε μόλις 80€ για δύο διανυκτερεύσεις.
Βρίσκόμαστε μία ανάσα από την ιστορική Παλιά Πλατεία της Κρακοβίας, η οποία και αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα περίκλειστης μεσαιωνικής πόλης με το Δημαρχείο, το Ναό, το κάστρο στο ποτάμι, πάρκο (τάφρος) τριγύρω, την Κεντρική Αγορά, την οχύρωση, κάτι που αποτυπώνεται έντονα και στον χάρτη αν το παρατηρήσει κανείς.
Δίχως καθυστέρηση θα ξεκινήσουμε την περιήγησή μας στη πόλη, βράδυ για μία ακόμη φορά, και θα μπούμε στην μεγαλοπρεπή Κεντρική πλατεία. Πραγματικά εντυπωσιάζει με το μέγεθός της, ενώ σφύζει από ζωή. Στο κέντρο βρίσκεται η κλειστή αγορά ή αλλιώς αίθουσα υφασμάτων με πολλά περίπτερα κυρίως με τουριστικά και παραδοσιακά προϊόντα, ο Πύργος του Δημαρχείου, τριγύρω πολλά μαγαζιά για φαγητό και ποτό και στο βάθος δεσπόζει η επιβλητική Γοτθική Ρωμαιοκαθολική εκκλησία της Παναγίας.
Η εκκλησία κλέβει τις εντυπώσεις με την ομορφιά της και το μέγεθός της ενώ η καρτποσταλική τοποθεσία της την καθιστά εξαιρετικά πολυφωτογραφημένη, και όχι άδικα. Χρονολογείται ότι κατασκευάστηκε τον 14ο αιώνα, ενώ αξίζει να επισκεφθείτε το αναλυτικό και καλαίσθητο site της όπου θα βρείτε εκτός των άλλων και διαθέσιμα tours για να επισκεφθείτε το εσωτερικό της. Στην πλατεία θα συναντήσουμε μνημεία όπως το άγαλμα αφιερωμένο στον εθνικιστή συγγραφέα και ποιητή Άνταμ Μιτσκιέβιτς, το μεγάλο κεφάλι γλυπτό με τίτλο Eros bendato καθώς και την ρομανική εκκλησία του Αγίου Άνταλμπερτ του 11ου αιώνα. Να μήν παραλείψουμε ότι και όλα τα πέριξ δρομάκια της πλατείας είναι πανέμορφα με εμπορικά μαγαζιά και όμορφα κτίρια και αξίζει μία βόλτα και σε αυτά.
Η κεντρική πλατεία αποτελεί την μεγαλύτερη σε εμβαδόν μεσαιωνική πλατεία της Ευρώπης, ενώ ολόκληρη η παλαιά πόλη αποτελεί από το 1978 παγκόσμιο μνημείο κληρονομιάς της UNESCO.
Από τους τριγύρω δρόμους θα ξεχωρίσουμε και θα περπατήσουμε τον Grodzka με σκοπό να φτάσουμε στο επόμενο μνημείο UNESCO της πόλης, το Βασιλικό Κάστρο Βαβέλ. Στην διαδρομή αυτή θα σταθώ στην απόλυτα μεσαιωνική ατμόσφαιρα καθώς και σε μνημεία όπως τον μπαρόκ καθολικό Ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου και τον ρομανικό πέτρινο Ναό του Αγίου Ανδρέα του 110υ αιώνα. Πλησιάζοντας το τέρμα του δρόμου θα φανεί και το επιβλητικό πανέμορφο κάστρο Βαβέλ, χαρακτηριστικό σημείο της πόλης στις όχθες του Βιστούλα. Θα περπατήσουμε τριγύρω από την οχύρωση καθώς θα επισκεφτούμε το σημείο και ημέρα για να είναι προσβάσιμοι όλοι οι χώροι του.
Φυσικά δέν παραλείπουμε να φωτογραφήσουμε και τον διάσημο δράκο που βγάζει φωτιές ακριβώς κάτω από τα τείχη. Πρόκειται για ένα γλυπτό με μορφή δράκου, αποτυπώνοντας έναν μύθο της λαικής παράδοσης για την ύπαρξη τέτοιων πλασμάτων, και το οποίο μέσω ενός μηχανισμού βγάζει φλόγες από το στόμα του κάθε λίγα λεπτά. Πριν την ενεργοποίηση ακούγεται ένας χαρακτηριστικός ήχος σαν σφύριγμα οπότε και θα πρέπει να είστε έτοιμοι για φωτογραφία ή βίντεο!
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι όχθες του ποταμού Βιστούλα ειδικά στο σημείο του κάστρου, είναι ουσιαστικά ένα τεράστιο καλοφτιαγμένο πάρκο αναψυχής με γκαζόν, δέντρα, παγκάκια διαδρομές για ποδήλατα και περπάτημα καθώς και πλοιάρια για βόλτες στο ποτάμι. Πραγματικά οργανωμένο και ωραίο μέρος!
Μετά την βραδυνή βόλτα ώρα για παραδοσιακό φαγητό στο Pierogarnia Krakowiacy, Πολωνικό εστιατόριο με σούπες, πιερογκί κτλ κτλ. Πολύ ωραίο φαγητό, οικονομικό, καθαρός και ωραίος χώρος. Επιστροφή στο δωμάτιο για ξεκούραση μετά από ακόμη μία γεμάτη από εικόνες και εμπειρίες μέρα.
Η δεύτερη μέρα μας στην Κρακοβία θα ξεκινήσει με την υποχρέωσή μου να παραδώσω το αυτοκίνητο που νοικιάσαμε για το ταξίδι μας. Η παράδοση θα γίνει ανέπαφα σε parking slot της εταιρίας στο μεγαλύτερο εμπορικό της πόλης βορειοδυτικά της παλιάς πόλης, το Galeria Krakowska.
Εκεί θα επισκεφτώ για κάποιες γρήγορες αγορές το εμπορικό και κατά την επιστροφή μου με τα πόδια θα βγάλω πρωϊνές φωτογραφίες από ενδιαφέροντα σημεία της παλιάς πόλης όπως η οχύρωση Μπάρμπικαν του 1490 και η Πύλη St. Florian's, ίσως η ομορφότερη είσοδος στη παλιά πόλη και μία από τις διασωθέντες οχυρώσεις, καθώς τον 19ο αιώνα ο Αυστριακός Αυτοκράτορας Φραγκίσκος ο Β' αποφάσισε να ρευστοποιήσει τις οχυρώσεις της πόλης - δηλ. κατστρέφοντας τις κατασκευές να πουλήσει τα υλικά ή να τα χρησιμοποιήσει αλλού εξοικονομώντας πόρους. Ευτυχώς κάποια διασώθηκαν!!
Στη συνέχεια θα κατευθυνθούμε ΝΑ του Βαβέλ περνώντας τον Βιστούλα προς την συνοικία Ποντγκόρζε, την ιστορική γειτονιά όπου - δυστυχώς - έγινε γνωστή λόγω του εβραϊκού γκέτο που δημιουργήθηκε εκεί κατά τη διάρκεια της Ναζιστικής κατοχής. Θα σταθούμε στην πλατεία με τις καρέκλες, την Plac Bohaterów Getta, με ιδιαίτερο συμβολισμό καθώς στα γλυπτά - καρέκλες αποτυπώνονται οι χιλιάδες θάνατοι, τα δεινά και οι απελάσεις προς στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Εβραίων του γκέτο της Κρακοβίας. Συνέχεια στο γνωστό σε όλους εργοστάσιο του Σίντλερ, του επιχειρηματία που κατάφερε να σώσει χιλιάδες Εβραίους παίρνοντάς τους στην δούλεψή του, και που αποτυπώθηκε περίφημα στην πασίγνωστη Οσκαρική ταινία. Δυστυχώς δέν θα επισκεφτώ το εσωτερικό, παρόλα αυτά προτρέπω όποιον βρεθεί εκεί να το κάνει. Επόμενη στάση στον δρόμο Lwowska όπου διασώζονται κομμάτια από το τοίχος που οριοθετούσε το θλιβερό γκέτο.
Γενικά η γειτονιά, πέραν των ιστορικών σημείων δέν παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δέν έχει ιδιαίτερη κίνηση, αποτελείται από χαμηλά παλιά σπίτια και διάσπαρτα κάποια καλαίσθητα μαγαζάκια φαγητού-ποτού. Παρατήρησα μια συγκέντρωση καλλιτεχνικών χώρων και δραστηριοτήτων τριγύρω από τους χώρους του εργοστασίου του Σίντλερ, χωρίς όμως να μάθω λεπτομέρειες.
Θα επιστρέψουμε προς το κέντρο από την εντυπωσιακή εκκλησία St. Joseph's και μέσω της γέφυρας Father Bernatek’s θα βρεθούμε στην γειτονιά Καζιμιέρζ όπου και θα περπατήσουμε παραποταμίως στις-για άλλη μια φορά-πολύ περιποιημένες και οργανωμένες παραποτάμιες διαδρομές της πόλης, εώς ότου φτάσουμε στο κάστρο Βαβέλ.
Τερματίζοντας την όμορφη διαδρομή μας στις όχθες του ποταμού Βιστούλα θα φανεί πρώτος ο Πύργος Σάντομιρ (Baszta Sandomierska) στη νοτιοανατολική γωνία των γοτθικών αμυντικών τειχών του λόφου Βάβελ δίπλα στην Πύλη των Βερναρδίνων (Wawel Bernardine Gate) απ'όπου και θα εισέλθουμε στο χώρο του κάστρου.
Το κάστρο Βαβέλ χρονολογείται από τον 14ο αιώνα, αποτελούσε για αιώνες την κατοικία των Πολωνών βασιλιάδων, ενώ υπάρχουν πολλές μεταγενέστερες προσθήκες. Αρχιτεκτονικά αποτελεί ένα συνοθύλευμα μεσαιωνικού, αναγεννησιακού και μπαρόκ ρυθμού.
Ο προαύλιος χώρος είναι εντυπωσιακός και όμορφος ενώ πέραν του κυρίως κτιρίου του παλατιού, δεσπόζει ο Καθεδρικός Ναός της Κρακοβίας, όπου και γινόταν η στέψη των Πολωνών μοναρχών. Ο Ναός έχει επίσης επισκέψιμους βασιλικούς τάφους, μουσείο και εντυπωσιακό καμπαναριό με την μεγαλύτερη καμπάνα (Sigismund Bell) να ζυγίζει σχεδόν 10 τόνους. Υπάρχει εκδοτήριο ακριβώς απέναντι από την είσοδο του Ναού και το απλό εισητήριο κοστίζει περίπου 5€ ενώ υπάρχει και δυνατότητα αγοράς online μέσω της αντίστοιχης ιστοσελίδας.
Το εσωτερικό του Ναού είναι άκρως εντυπωσιακό και διατηρημένο - ανακαινισμένο και αξίζει να αφιερώσετε χρόνο στα εκθέματα που υπάρχουν διάσπαρτα εντός. Αντίστοιχα προσβάσιμο είναι και το εσωτερικό του παλατιού, το οποίο όμως δέν επισκέφτηκα.
Μετά από την περιήγησή μας στα "βασιλικά" μέρη της Κρακοβίας θα επιστρέψουμε πιο κεντρικά πάλι για βόλτα, θα περάσουμε από το Θέατρο Juliusz Słowacki, θα πάρουμε στο χέρι φρεσκότατο Zapiekanki od 1980 roku, και θα καταλήξουμε για χαλαρό, απογευματινό πλέον, καφέ στο πρωτότυπο Cat Café Kociarnia, καφέ με γάτες!
Μετά από την απαραίτητη ξεκούραση, νυχτερινή εξόρμηση στα σοκάκια της Κρακοβίας. Θα βρεθούμε στον δρόμο Świętego Tomasza και στο μαγαζί - μπυραρία Posiadówka, το οποίο αποδείχθηκε πολύ ωραίο και ατμοσφαιρικό με ποικιλία από ντόπιες μπύρες και συνοδευτικά τοπικά πιάτα. Η τιμή για αυτά που σας δείχνω στη φωτογραφία μαζί με 4 μπύρες, λίγο κάτω από 15€. Κάπως έτσι θα κλείσει η τελευταία μέρα στη Κρακοβία καθώς την επομένη το πρωί αναχωρούμε από το τοπικό αεροδρόμιο για Ελλάδα.
Το πρωί θα φάμε πρωινό σε φούρνο-καφέ ακριβώς έξω από τη παλιά πόλη και απέναντι από τη στάση του λεωφορείου για αεροδρόμιο (Teatr Bagatela). Η διαδρομή περίπου 16 χλμ, 45 λεπτά με την τιμή του εισιτηρίου του λεωφορείου κοντά στα 1,5€. Προσοχή για όσους μετακινηθούν με αυτόν το τρόπο διότι υπάρχει μετεπιβίβαση σε άλλο λεωφορείο στο ενδιάμεσο. Το αεροδρόμιο John Paul II σχετικά μικρό αλλά καθαρό και σύγχρονο.
Η επιβίβασή μας στο αεροπλάνο θα σηματοδοτήσει και το τέλος του ταξιδιού στην Πολωνία έπειτα από εννέα φανταστικές ημέρες από τις οποίες σας μετέφερα τις προσωπικές μου εικόνες και εμπειρίες.
Σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμα μέρη για έναν ταξιδιώτη, όπως το ορυχείο Βιελίτσκα και το Εθνικό Μουσείο της Κρακοβίας, παρόλα αυτά δεν παρουσιάζω έναν τουριστικό οδηγό αλλά ταξιδιωτικά βιώματα. Συνέχεια σε καινούργιους προορισμούς σύντομα!!
Attachments
-
312,9 KB Προβολές: 0
-
201,7 KB Προβολές: 0