• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Κινηματογραφική κουβέντα....

galat

Member
Μηνύματα
851
Likes
2.126
Επόμενο Ταξίδι
...
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική

Δες'τε την και για μένα...


Kάτι τέτοιες στιγμές είναι που ζηλεύω εσάς τους Αθηναίους. Καθηλωμένος στην Σύρο περιμένοντας φίλους για το Σαββατοκύριακο, είδα με πόνο ψυχής στην εφημερίδα να παίζεται μιά ταινία για την οποία έχω ακούσει πολλά και ήθελα πολύ να δώ.

Συν τοις άλλοις είχα και την ioanna να ξύνει πληγές που χάνω και τους Pink Martini.

H ταινία για την οποία μιλάω είναι μία γαλλική ταινία του 1934, άπαικτη μέχρι σήμερα σε δημόσια προβολή στην Ελλάδα. Η ταινία L'atalante.

"Mία από τις ιστορικότερες κινηματογραφικές στιγμές του προπολεμικού ευρωπαϊκού σινεμά, μία αυθεντική λυρική όσο και ωμά ρεαλιστική ματιά στο έρωτα. Η μοναδική μεγάλου μήκους ταινία του Ζαν Βιγκό, που πέθανε στα 29 του χρόνια και αγαπημένο φίλμ της Νουβέλ Βαγκ, του Τζάρμους και του Κοστουρίτσα.." (Αθηνόραμα).

Διαβάζουμε από την Ελευθεροτυπία και τον Νίνο Μικελίδη :

L' Atalante. Γαλλία, 1934. Σκηνοθεσία: Ζαν Βιγκό. Σενάριο: Ζαν Βιγκό, Αλμπέρ Ριερά, από ιδέα του Ζαν Γκινέ. Φωτογραφία: Μπόρις Κάουφμαν. Μουσική: Μορίς Ζομπέρ. Ηθοποιοί: Μισέλ Σιμόν, Ζαν Νταστέ, Ντίτα Πάρλο, Ζιλ Μαργαρίτης. 89'

Ενα πανέμορφο ποίημα στον «τρελό» έρωτα και τη δύναμή του, σε μια μυθική σήμερα ταινία που προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έπειτα από 76 χρόνια! Απολαύστε την!

Ξαναβλέποντας το όμορφο, λυρικό αριστούργημα του Ζαν Βιγκό, που προβάλλεται για πρώτη φορά στο εμπορικό κύκλωμα στην Ελλάδα (είχε προβληθεί για πρώτη φορά πριν από τρία χρόνια στο Πανόραμα της «Ε»), βλέπει κανείς πόσο «στάσιμη» έχει μείνει από τότε η κινηματογραφική γλώσσα. Γιατί ούτε το χρώμα ούτε το σινεμασκόπ ούτε τα ειδικά, ψηφιακά ή άλλα εφέ ούτε το πολυδιαφημιζόμενο σύστημα 3-D έχουν, στην πραγματικότητα, προσθέσει τίποτα το ουσιαστικό στη γλώσσα της κινηματογραφικής αφήγησης, κάτι που να μην το έχει κιόλας εισαγάγει στην εκπληκτική «Αταλάντη» του ο Ζαν Βιγκό (1905-1934).
Γιος αναρχικού επαναστάτη, που γύρισε μόνο τρεις ταινίες (οι άλλες δύο ήταν το ντοκιμαντέρ «Για τη Νίκαια» και η εκπληκτική «Διαγωγή μηδέν»), ο Βιγκό πέθανε στα 29 του χρόνια από λευχαιμία, ένα μήνα αφού η ταινία του, αρχικά με τον τίτλο «Le chaland qui passe» («Η μαούνα που περνά»), προβλήθηκε σε μία μόνον αίθουσα χωρίς επιτυχία. Μόνον αργότερα, που ξαναβγήκε στις αίθουσες με τον πρωτότυπο τίτλο της σε ολοκληρωμένη βερσιόν, η κριτική την υποδέχτηκε με ενθουσιασμό.

Το έξοχο αυτό κινηματογραφικό ποίημα, αφιερωμένο στον «τρελό έρωτα» (l' amour fou, κατά τους σουρεαλιστές) αφηγείται μια απλή, ρεαλιστική ιστορία, που πίσω της κρύβει μερικά από τα πιο πρωτοποριακά στοιχεία της τότε εποχής. Αρχίζει με τον γάμο ενός νεαρού καπετάνιου με μια νέα κοπέλα, που, μετά την τελετή, τη μεταφέρει στη μικρή του μαούνα, την «Αταλάντη», ένα μεταφορικό εμπορευμάτων που κινείται στον Σηκουάνα. Ομως, η νεαρή γυναίκα, που θέλει να γνωρίσει το Παρίσι, εγκαταλείπει για ένα σύντομο διάστημα τον άντρα της, καταλαβαίνει όμως πόσο τον αγαπά κι επιστρέφει κοντά του.

Ο Βιγκό διανθίζει την ερωτική ιστορία του με σουρεαλιστικές εικόνες, γεμάτες πάθος, ζωντάνια και ατόφια ποίηση. Μια γαμήλια πομπή, με την οποία αρχίζει η ταινία και που καταλήγει στο μικρό πλοίο στον Σηκουάνα, η νιόπαντρη γυναίκα που, φορώντας ακόμη το νυφικό της, μεταφέρεται στο πλοίο, ο παράξενος γερο-ναυτικός (ο μοναδικός Μισέλ Σιμόν σ' έναν απολαυστικό ρόλο), παλιός τυχοδιώκτης με ρομαντική ψυχή, με τατουάζ σ' ολόκληρο το κορμί του που ζει σε μια καμπίνα γεμάτη αλλόκοτα σουβενίρ (τα καμένα χέρια ενός φίλου που φυλάει σε μια μπουκάλα με οινόπνευμα, ο φωνόγραφος, ένα ξυπνητήρι, το μουσικό κουτί, μια κούκλα που περπατά), ο εκκεντρικός γυρολόγος (Ζιλ Μαργαρίτης) που φλερτάρει τη γυναίκα του καπετάνιου της «Αταλάντης», και πάνω απ' όλα το «χωρισμένο» για ένα διάστημα ζευγάρι, ξαπλωμένος ο ένας μακριά από τον άλλο, που δεν μπορούν να κοιμηθούν, με τον άντρα να σηκώνεται και να βουτά ξαφνικά στα νερά του ποταμού για να δει τη μορφή της αγαπημένης που τον έχει εγκαταλείψει (σε μια από τις πιο όμορφες σκηνές της ταινίας), το ψάξιμο για να τη βρει, η συμφιλίωση του ζευγαριού και ο θρίαμβος του μεγάλου, τρελού έρωτα είναι σκηνές που σπάνια έδωσε ο κινηματογράφος με τόση ομορφιά, λυρισμό και δύναμη.
 
Last edited by a moderator:
Μηνύματα
2.510
Likes
3.281
Ταξίδι-Όνειρο
ΙΑΠΩΝΙΑ
Θα την έχω κι εγώ στα υπ όψην!Στη Θεσνίκη δεν ήρθε ακόμα πάντως..η δεν την πήρα είδηση:haha:
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.539
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Και πολυ φοβαμαι οτι δε θα ερθει. Εχω παρατηρησει πολλες φορες οτι παιζονται στην Αθηνα ταινιες που δεν βρισκουν το δρομο τους να ανεβουν μεχρι πανω. Ειδικα οσες ειναι παλιες. Νομιζω οτι ως επι τω πλειστον στην Αθηνα προβαλλονται στο Φιλιπ.
Ας περιμενουμε κανενα Μπακογιαννοπουλο μπας και την προβαλλει στην τηλεοραση.
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Πάει ο πρώην αγαπημένος Shyamalan οριστικά. Μετά το ανεκδιήγητο “Happening” φοβάμαι να δω το “Airbender” που έχει πιάσει πάτο όπου προβλήθηκε. Πάει και ο Fincher. Μιλάμε για άπειρα χασμουρητά και στο “Zodiac” και στον “Benjamin Button”. Ήρθε η σειρά ενός καινούριου ήρωα: “Christopher Nolan”. Από το «Memento» είχε μπει ένα αστεράκι δίπλα στο όνομά του. Ακολούθησε το πιο μέτριο αλλά και πάλι ενδιαφέρον «Insomnia», τα «Batman» και το tricky «Prestige». Το «Inception» το περίμενα επί εποχή post production καθώς πρωταγωνιστεί και η εκπληκτική πιτσιρίκα Ellen Page (δείτε το Hard Candy). Πρόκειται για μια χορταστική περιπέτεια, εικαστικά άρτια, ένα blockbuster όπως οφείλουν να είναι όλα τους. με λίγο μυαλό παραπάνω
 

perictione

Member
Μηνύματα
66
Likes
82
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα σου΄ρχομαι (25/08)
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Πάει ο πρώην αγαπημένος Shyamalan οριστικά. Μετά το ανεκδιήγητο “Happening” φοβάμαι να δω το “Airbender” που έχει πιάσει πάτο όπου προβλήθηκε. Πάει και ο Fincher. Μιλάμε για άπειρα χασμουρητά και στο “Zodiac” και στον “Benjamin Button”. Ήρθε η σειρά ενός καινούριου ήρωα: “Christopher Nolan”. Από το «Memento» είχε μπει ένα αστεράκι δίπλα στο όνομά του. Ακολούθησε το πιο μέτριο αλλά και πάλι ενδιαφέρον «Insomnia», τα «Batman» και το tricky «Prestige». Το «Inception» το περίμενα επί εποχή post production καθώς πρωταγωνιστεί και η εκπληκτική πιτσιρίκα Ellen Page (δείτε το Hard Candy). Πρόκειται για μια χορταστική περιπέτεια, εικαστικά άρτια, ένα blockbuster όπως οφείλουν να είναι όλα τους. με λίγο μυαλό παραπάνω
Τον Shyamalan ποτέ δεν τον θεώρησα καλό σκηνοθέτη. Ναι η έκτη αίσθηση ήταν φοβερή ταινία και πολύ πρωτότυπη αλλά μια καλή ταινία μπορεί να κάτσει στον οποιονδήποτε. Η διάρκεια είναι που κάνει τον καλό σκηνοθέτη. Άσε που και η 6η αίσθηση στηριζόταν στο πολύ καλό σενάριο. Σκηνοθετικά δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Από εκεί και πέρα όμως όλες οι άλλες ταινίες που έχει κάνει ήταν πανάθλιες! Εκτός του άφθαρτου που απλά διασώθηκε ως μέτρια και τις 2 τελευταίες που δεν άντεξα να πάω να δω και άλλο Shyamalan και δεν ξέρω.

Ο Fincher είναι άλλη ιστορία. Είναι πολύ καλός σκηνοθέτης, έχοντας κάνει καταπληκτικές ταινίες όπως το fight club, το se7en, το the game ή ακόμα και το Alien 3 που για το είδος του και για sequel ήταν καλό. Συμφωνώ όμως ότι οι 2 τελευταίες ήταν αφόρητα βαρετές, αν και σκηνοθετικά ήταν πάρα πολύ καλές. Οπότε δυστυχώς, για μένα, ο Fincher είναι ένας πολύ καλός σκηνοθέτης που αποφάσισε να γυρνάει βαρετές ταινίες.

Ο Nolan είναι ο αγαπημένος μου από τους νέους σκηνοθέτες. Είναι ένας φοβερός σκηνοθέτης που αποφάσισε να γυρνάει ταινίες δράσης και να κάνει block buster σκηνοθετώντας τα καταπληκτικά και με πολύ καλοστημένα σενάρια κάτι που δεν συνηθίζεται στο είδος (και γι' αυτό γενικά δεν μου αρέσουν τα blockbuster). π.χ. Τα batman ήταν και τα 2 πολύ καλά, κάτι που θεωρώ ότι είναι φοβερά δύσκολο να πετύχει κάποιος ειδικά με έναν πολυπαιγμένο ήρωα όπως ο Batman, και στο Inception πραγματικά έδωσε τον καλύτερό του εαυτό! Ο Nolan, μας μεταφέρει στον κόσμο των ονείρων και στο ρόλο του μαέστρου (χωρίς υπερβολή) σκηνοθέτησε μια ταινία πολλαπλών επιπέδων αριστουργηματικά δεμένων μεταξύ τους, περιβάλλοντάς την με μία υπέροχη μουσική. Την ταινία την περίμενα φυσικά κι εγώ πώς και πώς αφού ως τώρα καμία από αυτές που έχει γυρίσει δεν με έχει απογοητεύσει, και έτρεξα να τη δω στην πρεμιέρα της! Και φυσικά ανταμείφθηκα και με το παραπάνω! Η ταινία συγκαταλέγεται λοιπόν στα "αριστουργήματα" του Nolan και δεδομένου του νεαρού της ηλικίας του πιστεύω θα ακολουθήσουν πολλά ακόμα!
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Ναι, όντως, όταν μιλούσα για τους παραπάνω δεν τους έβλεπα απλά σαν σκηνοθέτες αλλά τις ταινίες που έφερναν στον κόσμο. τώρα αν ο Shyamalan στηρίζεται μόνο στα σενάρια ok, αυτό που έβλεπα μου άρεσε. άσε που σε αντίθεση με τους περισσότερους, εγώ θεωρώ το "Σκοτεινό χωριό" μία από τις καλύτερες ταινίες του (ξανά, μόνο και μόνο από το σενάριο)
Το αυτό και για τον Fincher. Ας πάρει όσα εύσημα σκηνοθεσίας για τις δυο τελευταίες του ταινίες. Έλα όμως που βλέπονταν μόνο στο x2..
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Eν συντομία κι από μένα:
Nolan: Άπαιχτος, συμφωνώ.
Fincher: Καλός. Δε συμφωνώ με το x2, είναι κάποιες ταινίες που ο ρυθμός πρέπει να είναι αργός...
M. Night Shyamalan: Αίσχος. Ποτέ δε συμπάθησα ταινία του.. Καμμία ταινία του. Είναι μάλλον το χειρότερο υποπροϊόν του Χόλυγουντ (μετά τον Γουίλ Σμίθ φυσικά, μην ξεχνιόμαστε).
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Μα εδώ δεν έχουμε να κάνουμε τόσο με τον ρυθμό όσο με την διάρκεια (158 και 166 λεπτά αντίστοιχα!!). Και το «4 μήνες, 3 βδομάδες, 2 μέρες» ήταν αργό αλλά δεν θα με πείραζε να ήταν και πιο αργό. Όχι όμως να πατούσε και τις 2,5 ώρες?! Φαντάσου την «Rosetta» του Dardenne στα 150 λεπτά για να καταλάβεις πόσο ζορίστηκα με τον Fincher!

O Shyamalan πραγματεύεται πράγματα που πάντα γούσταρα. Εξωγήινους, τέρατα, φαντάσματα, ξωτικά..... Τώρα αν τον τοποθετείς αμέσως μετά τον Will Smith που ακριβώς τοποθετείς τον Ben Affleck και τον Jerry Bruckheimer???:lol:
 

perictione

Member
Μηνύματα
66
Likes
82
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα σου΄ρχομαι (25/08)
Ταξίδι-Όνειρο
Αλάσκα
Η διάρκεια από μόνη της δεν χαλάει μία ταινία. Και το inception 2:30 ώρες είναι και παρακαλάς να μην τελειώσει. Ούτε ο αργός ρυθμός χαλάει μια ταινία. Συμφωνώ με τον Taver ότι σε κάποιες ταινίες ταιριάζει. π.χ. οι ταινίες του Sergio Leone, κάποιες ταινίες του Kubrick, οι 2 νονοί του Coppola, είναι όλες τους τεράστιες ταινίες με πολύ αργό ρυθμό αλλά είναι πραγματικά αριστουργήματα που δεν χορταίνεις να βλέπεις. Για μένα απλά ο Fincher απέτυχε να κάνει τέτοιου είδους ταινίες. Τουλάχιστον δεν άρεσαν σε μένα.

Το είδος που πραγματεύεται ο Shyamalan εξ' ορισμού δεν αφήνει πολλά περιθώρια για "ποιοτικές" ταινίες αλλά κάποιοι στο παρελθόν τα έχουν καταφέρει καλά. π.χ. Carpenter. Για να μην πω για το shinning του Kubrick που μας έδειξε ότι ακόμα και σε αυτό το είδος μπορείς να παράγεις αριστουργήματα!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.211
Μέλη
39.401
Νεότερο μέλος
Engie

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom