Λίβανος Καταδρομικά στον Λίβανο

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Το βραδάκι ξανά κατεβαίνω στους δρόμους με σκοπό την περιήγηση στην Hamra. Τι τα θες όμως? Πάλι στο κέντρο κατέληξα! Κατεβαίνω ξανά παραλιακά όπου γίνεται το αδιαχώρητο. Κόσμος και κοσμάκης και κάτι Λιβανέζες.. Μα κάτι γυναίκες.. skip forward...... Η πόλη φωτισμένη. Αυτό που επιβάλλεται στο πεδίο σου είναι οι 30όροφοι πύργοι με κατοικίες πολυτελείας (θυμάστε πόσο τα κοστολογήσαμε έτσι? Ειδικότερα το Marina Tower είναι στα χέρια του φίλου μας από την solidere.) Κοντά στους πύργους, εκκωφαντική μουσική και προετοιμασία για πάρτι πάνω στο λιμάνι. Στους δρόμους παράλληλα και νοτιότερα από την παραλιακή, επικρατεί ερημιά και σκοτάδι. Το δε κέντρο φωτισμένο από τους κρεμάμενους φανούς των καταστημάτων. Πορεία προς το αγαπημένο saifi και ξαποσταίνω στο γλυπτό της κεντρικής πλατείας όπου ο κόσμος είναι λιγοστός. Ξεθεωμένος από το περπάτημα και ικανοποιημένος από την εικόνα, είχα βάλει σε αναστολή την ύπαρξή μου.

Κατεβαίνω και προς souk όπου ο κόσμος ξεχειλίζει από γκλαμουριά! Περπατώντας στο δρόμο βλέπω ένα κατασκεύασμα πάνω σε 4 ρόδες της Mercedes στα 6,3.. Λίγο από δω, λίγο από κει, καταλαβαίνω ότι πρόκειται για την καινούρια SLS η οποία θα ξεκινήσει την καριέρα της στην Ευρώπη μέσα του 2010 ενώ στην Αμερική το 2011! (καλά περιττό να σας πω ότι μάζευα τα σαγόνια μου απ’ τα πλακάκια!). Μάλλον τα δίνουν σε κάποιες φυσιογνωμίες νωρίτερα για να κάνουν το show off τους και να μαζέψουν πελατεία!

Έε.. αυτά για σήμερα καληνύχτα.

Day 2: Ο Hussein είναι κάτω και περιμένει. Πρώτη στάση το Jeita Grotto. Στην διαδρομή μιλάμε για την κατάσταση στην χώρα. Αναφέρω επιγραμματικά αυτά που θυμάμαι: σε όλο τον Λίβανο, η ηλεκτροδότηση γίνεται για 16 με 18 ώρες την ημέρα. Τις υπόλοιπες 8-6 (οι οποίες διασκορπίζονται ανά περιοχή σε κάθε στιγμή της ημέρας) αν επιθυμείς ρεύμα θα πρέπει να πληρώσεις ειδική εταιρία- νταβά για να σου παρέχει. Το ίδιο το κράτος δεν πληρώνει τον νταβά άρα κατά διαστήματα τα φανάρια στην πόλη σβήνουν και αναλαμβάνουν αστυνόμοι. Όλη η Βηρυτός υποφέρει από έλλειψη internet. Πληρώνουν 50 ευρώ τον μήνα και η σύνδεση αφορά ολόκληρη την πόλη. Είναι εντελώς ανέφικτο να συνδεθούν εν μέσω της ημέρας όπου όλοι οι κάτοικοι μπαίνουν. Μόνη λύση να ξυπνάνε αξημέρωτα όπου το traffic είναι χαμηλό. Η κινητή τηλεφωνία είναι στα ύψη ενώ για roaming ούτε συζήτηση. Οι κατάρες που έριχνε στους κυβερνόντες κατά την διάρκεια της συζήτησης ήταν αμέτρητες. Επίσης συζητάμε για το απωθητικό έθιμο της μπούρκας (είδα ελάχιστες μαυροφορεμένες γυναίκες) όπου, χαριτολογώντας της χαρακτηρίζει ως μαύρα πουλιά της κολάσεως (γενικά τα είχε πολλά με τους Σαουδάραβες από προσωπικές του εμπειρίες). Με αυτά και μ’ άλλα (μέχρι και συμβουλές για το από πού να κάνω συνάλλαγμα στην Βενεζουέλα!!!) η χαράδρα που περπατούσαμε μου φάνηκε μικρότερη σε απόσταση και φτάσαμε στο Jeita Grotto. Το Jeita Grotto είναι ένα σύμπλεγμα κρυσταλλικών σπηλαίων, υποψήφιο στην κατηγορία «τα 7 φυσικά θαύματα του κόσμου». Ένα υπόγειο ποτάμι τρέχει κατά μήκος του, συνολικά εκτείνεται σε 9 χιλιόμετρα, εδώ βρίσκεται ο μεγαλύτερος σταλακτίτης του κόσμου (8,2 μέτρα). Αυτά αντιγραμμένα από την σελίδα. Ας το δούμε τώρα με τα δικά μου μάτια..

Αρχικά παίρνεις το εισιτήριό σου και περιμένεις στην ουρά για να πάρεις το τελεφερίκ που θα σε φέρει στην είσοδο του επάνω grotto (upper grotto). Εκεί αφήνεις φωτογραφικές και κινητά σε ντουλαπάκι και μπαίνεις σε τσιμεντένιο τούνελ 100-150 μέτρων. Στο βάθος βλέπεις καθαρά τους πρώτους σταλακτίτες. Και φτάνεις......
.....
......
......
......
......
Έτσι λοιπόν έχω φτάσει στο τέρμα της διαδρομής του upper grotto και ακολουθώ το ίδιο δρόμο προς τα πίσω για να βγω και να πάρω το τρενάκι για το lower grotto.
(άντε ας προσπαθήσω τουλάχιστον αν και τίποτα από όσα πω δεν είναι αρκετό)
Το σπήλαιο είναι Τ-Ε-Ρ-Α-Σ-Τ-Ι-Ο! Δεν υπάρχει!!!! Έχω μπει σε σπήλαια και σπήλαια, τούτο εδώ είναι αδιανόητα μεγάλο.. και σαν να μη φτάνει αυτό, είναι και εκπληκτικά δοσμένο στον κόσμο! Φωταγωγημένο ώστε να βλέπεις όλο του το μέγεθος (αν και τα έντονα φώτα ακόμα και σε ήπια συχνότητα, εμποδίζουν την διαδικασία δημιουργίας των στοιχείων του σπηλαίου). Βλέπω και τον περιβόητο σταλακτίτη στην βάση του οποίου έχουν κόψει τούνελ για να περνάει ο κόσμος (8-10 βήματα μέσα σε ένα σταλακτίτη!) πίσω από εδώ το πράγμα χοντραίνει άγρια! Αυτός ο θάλαμος είναι ακόμα μεγαλύτερος! Αρχικά βλέπεις την σαχλαμαρούλα των λιμνών (βλ. Fontana di trevi) τίγκα στα νομίσματα. Στο βάααθος όμως το τσιμεντένιο μονοπάτι που περπατάμε, αρχίζει να σκαρφαλώνει προς τα επάνω. Από κει χάνεται μέσα στα σκοτάδια. Ανεβαίνοντας την σκάλα, διάφορα μπαλκονάκια σου προσφέρουν μια φαντασμαγορία. Στην κορυφή της σκάλας τώρα και βρίσκεσαι υψομετρικά στο μέσο του σπηλαίου (χάος κάτω, χάος πάνω) το μονοπάτι βρίσκεται τοποθετημένο πάνω σε μικρές προεξοχές του σπηλαίου. Ουφ. Πάμε έξω.

Περιμένουμε το τρενάκι να μας κατεβάσει στο lower grotto (το βαρκάτο). Οι Λιβανέζοι είναι φωνακλάδες, γελαστοί και ίσως κάπως αγνοί. Τι θέλω να πω: το ότι κατεβαίνανε με τρενάκι (σαν του μοναστηρακίου ένα πράμα) τον κατήφορο, ήταν αφορμή για να αισθανθούν ότι βρίσκονται στο rollercoaster “sudden death”! Χαιρετούσαν τους τουρίστες, και ουρλιάζανε μέσα στην τρελή χαρά! Φτάνουμε, προσπερνάω το άγαλμα- μπούρδα, χαζεύω τις μακέτες- σπιτάκια πάνω στον λόφο και ξανά τα ίδια. Μόνο που εδώ δεν κάνω την χαζομάρα να αφήσω φωτογραφική! Μαζί μου! Εδώ μπαίνοντας ακούς νερά να τρέχουν με ορμή. Φτάνεις στην κυρίως αίθουσα και στα αριστερά σου βλέπεις το ορμητικό ποτάμι να χάνεται μέσα στην σπηλιά ενώ μπροστά σου σε περιμένουν οι βάρκες που θα σε κάνουν βόλτα. Και εδώ οι εντυπώσεις είναι οι καλύτερες (αρκετά μεγαλύτερο από το Δυρό). Η καμερούλα μου απαθανάτισε όλη την διαδρομή σε video αλλά σσσουτ! Μη το πείτε πουθενά!
 

Attachments

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Τι με αναγκάζεις τώρα να κάνω, τι με αναγκάζεις.....Να σου τάξω πριβέ και άκρως μυστική ξενάγηση σε 'βαραθροσπηλαιοχάος', όπου θα βρίσκεσαι μόνο εσύ, άντε και κάνα δυο πτεροδάκτυλοι....

Στην επόμενη επίσκεψή σου, το κανονίζουμε........;)
 

rethimno

Member
Μηνύματα
1.770
Likes
1.054
Επόμενο Ταξίδι
Λεσβος
Ταξίδι-Όνειρο
Γύρος του κοσμου
Πολύ καλη και πολύ παραστατική η περιγραφή σου Σπυρο....πραγματικά με ταξιδεψες....:cool:
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Φεύγουμε με πορεία το τελεφερίκ της Harissa. H Harissa είναι ένας οικισμός στα 650μ. υψόμετρο από την μέση στάθμη της θάλασσας. Η θάλασσα από την κορυφή του λόφου απέχει 1,50 χλμ. οριζοντιογραφικά. Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεστε, ο λόφος φαντάζει θεόρατος από χαμηλά. Έκδοση εισιτηρίου για το τελεφερίκ και, λόγω κόσμου, αναχώρηση για Byblos. Η διαδρομή μέχρι εκεί, αδιάφορη έως άσχημη. Βρισκόμαστε σχεδόν 30 χιλιόμετρα μακριά από την ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Ψηλά καταπράσινα βουνά με βαθιές χαράδρες, όλα τους βεβηλωμένα από πολυόροφα τσιμεντένια κουτιά χρώματος «Πλατεία Βάθης». Η Byblos τώρα μου έφερε μνήμες από Τυνησία. Ήταν Φοινικική πόλη που πήρε το όνομά όντας το κύριο λιμάνι που εξάγαγε πάπυρο προς την Ελλάδα. Συγκαταλέγεται στα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς (απ, να κάνω update την λίστα!) από το 1984. Πολύ όμορφη περιοχή, συνδυάζει πολλά πράγματα: το γραφικό και ήσυχο λιμάνι, τους λιθόστρωτους πεζόδρομους με τα tourist maniac καταστήματα, το κάστρο της Βίβλου χτισμένο από τους σταυροφόρους τον 12 αιώνα. Επιστροφή στην Harissa και αναμονή μισάωρου για να ανεβώ στο τελεφερίκ και από την κορυφή του, συνέχεια ανόδου με βαγονάκι πλαγιάς. Από εκεί, επίσκεψη στο άγαλμα της Παναγίας (Notre Dame du Liban) και την ιδιόμορφη εκκλησία του Αγ. Παύλου. Η Παναγία βρίσκεται σε 20μετρό βάθρο ενώ το άγαλμα, 8.5 μέτρα. Στην κορυφή του βάθρου σε οδηγεί μια σπιράλ σκάλα που όλο και στενεύει ανεβαίνοντας. Από εκεί η θέα είναι εφάμιλλη με φωτογράφιση από αεροπλάνο!

Ο Hussein με περιμένει κάτω για να ολοκληρώσει το tour του πηγαίνοντάς με, όπως του ζήτησα, στις περιοχές της Νότιας Βηρυτού όπου δραστηριοποιείτο η Hezbollah (γιατί σύμφωνα με τα λεγόμενά του, δεν υπάρχει πλέον συγκεκριμένη περιοχή) αλλά και τις γειτονίες που έβαλλαν κυρίως οι Ισραηλινές δυνάμεις κατά τον πόλεμο του 2006. Επίσης περάσαμε από τα πρώην σύνορα της πόλης όπου χώριζε τους Φαλαγγιτές από τους Μουσουλμάνους. Εικόνες μιας διαφορετικής πόλης, περισσότερο οικιστικής και λιγότερο εμπορικής με τον υπερτοπικό χαρακτήρα των καταστημάτων των περιοχών που γύρισα εχθές. Κάποια κτίρια από την εποχή του εμφυλίου στέκουν ακόμα ως μάρτυρες. Ακόμα και σε ανακαινισμένα κτίρια, δεν δόθηκε δέουσα σημασία στην αποκατάσταση των αμέτρητων σημαδιών από σφαίρες (βλ. Κατεχόμενη Κύπρος). Όταν περνάς τον δρόμο- σύνορο αισθάνεσαι περίεργα βλέποντας την ζωή να συνεχίζεται αλλά έχοντας εικόνες μίσους, πολέμου και βομβαρδισμών. Θυμήθηκα τις εικόνες που έβλεπα στην τηλεόραση το 2006 και 2007 όπου, με φόντο το αεροδρόμιο στα νότια της πόλης, βόμβες κατέστρεφαν τα προάστια. Βέβαια αυτά τα σύνορα δεν υφίσταντο εκείνη την εποχή αλλά οι εικόνες σε συνδέουν. Ο Hussein μου εξηγεί ότι τα καταστραμμένα των τελευταίων πολέμων, αποκατασταθήκανε άμεσα με κεφάλαια που ήρθανε κυρίως από το Ιράν αλλά και την Σ. Αραβία. Η πόλη γιγαντώθηκε εντός 4ετίας και εκεί που υπήρχε μόνο σκόνη, τώρα στέκουν νεωτεριστικές πολυκατοικίες εν μέσω εντελώς αδιαμόρφωτων περιοχών (χωρίς δρόμους, πεζοδρόμια, φωτισμό)

Άφιξη στο αεροδρόμιο και αποχαιρετισμός. Αν βρεθείτε ποτέ στο αεροδρόμιο, αναζητήστε διπλές φωτογραφίες (εκείνες που αλλάζουν ανάλογα με την γωνία θέασης) κολλημένες στις ζώνες των gates όπου δείχνουν την πόλη πριν και μετά τον πόλεμο. Με τελευταίες τις εικόνες και τις σκέψεις της νότιας Βηρυτού, σπατάλησα περίπου μισή ώρα εδώ. Αμέτρητες φωτογραφίες τράβηξα και θα ποστάρω μερικές.

Έτσι στα ξαφνικά λοιπόν, μέσα σε ένα ΣΚ έμαθα για την χώρα όσα ποτέ δεν ενδιαφέρθηκα ή δεν έψαξα να μάθω. Μια καινούρια χώρα στον χάρτη με την περισσότερη τροφή για σκέψη. Καταδρομικά και μόνος μου στον Λίβανο, όλα μου ήρθανε τυχερά.
 

Attachments

sapienza

Member
Μηνύματα
1.245
Likes
426
Επόμενο Ταξίδι
Roma
Ταξίδι-Όνειρο
Costiera Amalfitana
Πολύ ωραία διήγηση Σπύρο!!!Κι όλα αυτά μέσα σ ένα ΣΚ!!!Εύγε!!!
 

XRISTOS71

Member
Μηνύματα
3.388
Likes
1.500
Σπύρο άψογος με την ιστορία σου ......μπράβο !!!!
αντε τωρα και πρός τα κάτω .....
 

demch1

Member
Μηνύματα
61
Likes
4
πηγα το 2004 λίβανο, μου άρεσε...όπου πάω βάζω ένα ερώτημα στον εαυτό μου θα έμενες μόνιμα? ο λίβανος πήρε αρνητική απάντηση...περισσότερο λόγω των ανατολικών μουσουλμανικών νοοτροπιών...
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.798
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
πηγα το 2004 λίβανο, μου άρεσε...όπου πάω βάζω ένα ερώτημα στον εαυτό μου θα έμενες μόνιμα? ο λίβανος πήρε αρνητική απάντηση...περισσότερο λόγω των ανατολικών μουσουλμανικών νοοτροπιών...
Ο Λιβανος δεν εχει καμια σχεση με τις αλλες χωρες της Μ.Ανατολης.
Ισα ισα που ειδικα την Βυρητο θα την αποκαλουσα σχεδον "ευρωπαϊκη πρωτευουσα" οσον αφορα στα μαγαζια του κεντρου και στην βραδυνη διασκεδαση.
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Ο Λιβανος δεν εχει καμια σχεση με τις αλλες χωρες της Μ.Ανατολης.
Ισα ισα που ειδικα την Βυρητο θα την αποκαλουσα σχεδον "ευρωπαϊκη πρωτευουσα" οσον αφορα στα μαγαζια του κεντρου και στην βραδυνη διασκεδαση.
(πφφ.. βραδυνή διασκέδαση... σε λίγο θα μας πεις ότι είχε και καλό φαγητό στις διάφορες τρώγλες - LeChef- που γυρνοβολούσες... αλλά τι ξέρεις εσύ; 10 εστιατόρια σου πρότεινα και μου πήγες στο decadance Era)
 
Μηνύματα
4.099
Likes
1.798
Επόμενο Ταξίδι
Αμερικη
Ταξίδι-Όνειρο
Wuthering Heights
(πφφ.. βραδυνή διασκέδαση... σε λίγο θα μας πεις ότι είχε και καλό φαγητό στις διάφορες τρώγλες - LeChef- που γυρνοβολούσες... αλλά τι ξέρεις εσύ; 10 εστιατόρια σου πρότεινα και μου πήγες στο decadance Era)
Πιφφφφ για του λογου το αληθες το Le Chef ειναι very famous
Ακομα και ο Anthony Bourdain εκανε ολοκληρη εκπομπη
Περα απο την πλακα διαθεστε λιγο χρονο να το παρακολουθησετε για να παρετε μια γευση για την χωρα
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.086
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom