hydronetta
Member
- Μηνύματα
- 4.171
- Likes
- 14.603
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- όπου δεν έχω πάει
Mε avatar το ροζουλί γουρούνι, αποτελεί σχήμα οξύμωρο να τρέφω μια ιδιαίτερη αγάπη στην Ινδία, μια χώρα όπου οι χοίροι θεωρούνται ζώο ακάθαρτο προς βρώση, θλιβερό γαστρονομικό προνόμιο μόνο των εξαθλιωμένων της κοινωνικής πυραμίδας της χώρας (άντε και κάποιων φυλών). Aν κι οι γελάδες λατρεύονται και απολαμβάνουν ασυλίας από τα μπάρμπεκιου ή την κατσαρόλα, εντούτοις τα γρυλίζοντα τετράποδα και υπάρχουν και κυκλοφορούν ανενόχλητα στις ρούγες καταβρογχίζοντας οτιδήποτε εκτελώντας χρέη απορριμματοφόρου. Ως εκ τούτου έχω το ελευθέρας να επισκέπτομαι τη χώρα.
Τρίτο ταξίδι λοιπόν στην Ινδία (αμετανόητα θα επανακάμψω στο μέλλον, διότι μια Ινδία το ψυχίατρο τον κάνει πέρα), το οποίο περιελάμβανε εκτός της κλασικής διαδρομής από το Βαρανάσι ως το Δελχί (επιτέλους) και μια 7ήμερη διαδρομή στην επαρχία της Orissa.
Orissa; μα, κατά πού πέφτει αυτή;
Στα βορειοδυτικά παράλια του κόλπου της Βεγγάλης η επαρχία της Odisha (Orissa) παραμένει ακόμα στην αφάνεια από τον μαζικό τουρισμό που πλημμυρίζει άλλες, πιο επιφανείς περιοχές της αχανούς μα γοητευτικής Ινδίας. Μέχρι κι οι Ινδοί (πέρα από τα μνημεία θρησκευτικού ενδιαφέροντος που βουλιάζουν από επισκέπτες) την σνομπάρουν. Ευλογία θα σχολίαζα για τον ανήσυχο ταξιδιώτη.
Κι αν αναρωτηθείτε γιατί να πάει κανείς εκεί, θα απαντήσω πώς:
- είναι η φυσική της ομορφιά με τους δασωμένους λόφους, τα ποτάμια και τις παραλίες,
- η ιστορία και τα μνημεία της,
- μα κυρίως η ενδιαφέρουσα φυλετική κουλτούρα που διαμορφώνουν ένα συναρπαστικό συνονθύλευμα που δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο τον ταξιδιώτη
Αυτό ήταν και το κίνητρο του ταξιδιού στη περιοχή. Να γνωρίσουμε τις φυλές της Orissa, να ξεκλέψουμε ματιές σε παραδοσιακές κοινωνίες που κι αυτές με την έλευση του “πολιτισμού” αλλάζουν. Πόθος δικός μου, που έπρεπε όμως να το συνδυάσω με ολίγον Βαρανάσι και τους γνωστούς τουριστικούς προορισμούς στον ινδικό βορρά, για να πεισθεί ο φίλος travelogatos να ακολουθήσει. Με το δέλεαρ που ακούει στη μαγική γι’αυτόν λέξη Βαρανάσι δεν χρειάστηκε δεύτερη σκέψη.
Τελικά όμως (ακόμα και για τον travelogato που δεν είχε την σκορδοκαΐλα) η Orissa όχι μόνο δεν απογοήτευσε, αντίθετα μας πρόσφερε απλόχερα εικόνες απροσδόκητα όμορφες.
H περιήγηση οργανώθηκε σε συνεργασία με το τοπικό πρακτορείο Dulcimer Tours καθώς είναι επιβεβλημένη από την ινδική κυβέρνηση η παρουσία συνοδού για να επισκεφθείς τις φυλές στα χωριά τους.
Ο Jitu, ιδιοκτήτης του πρακτορείου, συνοδός/ξεναγός μας για κάποιες μέρες, υπήρξε άψογος κι υπομονετικός να απαντά σε ένα καταιγισμό emails, όπου ρωτούσα χίλιες δυο λεπτομέρειες, κόβοντας και ράβοντας το προτεινόμενο πρόγραμμα ως την τελευταία ώρα.
Και έκτοτε πάντα στέλνει ευχές επ´ευκαιρία οιασδήποτε αφορμής του ινδικού ή χριστιανικού εορτολογίου. Το να εύχεσαι Happy Holi σ’έναν μη ινδουιστή αποτελεί πρωτοτυπία για μένα, αλλά εξομολογούμαι ότι είναι από τα ταξιδιωτικά απωθημένα μου να βρεθώ τότε στην Ινδία για να γίνω μουλτικολόρ από τις εκσφενδομιζόμενες πολύχρωμες πούδρες.
Ελάτε λοιπόν να ταξιδέψουμε σε μια λιγότερο γνωστή γωνιά ενός κόσμου πολύχρωμου, μοναδικά διαφορετικού, που λέγεται Ινδία.
Ιncredible India για την ακρίβεια…
ΥΓ. Οι πληροφορίες για μερικές από τις φυλές προήλθαν από βιβλιογραφία που μου έστειλε ο Jitu, καθώς ακόμα και στο διαδίκτυο οι αναφορές είναι πενιχρές. Η ιστορία αυτή αφιερώνεται στους ανθρώπους αυτούς που ακόμα ανθίστανται στην ομογενοποίηση, διατηρώντας τις παραδόσεις και τον τρόπο ζωής τους.
Τρίτο ταξίδι λοιπόν στην Ινδία (αμετανόητα θα επανακάμψω στο μέλλον, διότι μια Ινδία το ψυχίατρο τον κάνει πέρα), το οποίο περιελάμβανε εκτός της κλασικής διαδρομής από το Βαρανάσι ως το Δελχί (επιτέλους) και μια 7ήμερη διαδρομή στην επαρχία της Orissa.
Orissa; μα, κατά πού πέφτει αυτή;
Στα βορειοδυτικά παράλια του κόλπου της Βεγγάλης η επαρχία της Odisha (Orissa) παραμένει ακόμα στην αφάνεια από τον μαζικό τουρισμό που πλημμυρίζει άλλες, πιο επιφανείς περιοχές της αχανούς μα γοητευτικής Ινδίας. Μέχρι κι οι Ινδοί (πέρα από τα μνημεία θρησκευτικού ενδιαφέροντος που βουλιάζουν από επισκέπτες) την σνομπάρουν. Ευλογία θα σχολίαζα για τον ανήσυχο ταξιδιώτη.

Κι αν αναρωτηθείτε γιατί να πάει κανείς εκεί, θα απαντήσω πώς:
- είναι η φυσική της ομορφιά με τους δασωμένους λόφους, τα ποτάμια και τις παραλίες,


- η ιστορία και τα μνημεία της,


- μα κυρίως η ενδιαφέρουσα φυλετική κουλτούρα που διαμορφώνουν ένα συναρπαστικό συνονθύλευμα που δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο τον ταξιδιώτη




Αυτό ήταν και το κίνητρο του ταξιδιού στη περιοχή. Να γνωρίσουμε τις φυλές της Orissa, να ξεκλέψουμε ματιές σε παραδοσιακές κοινωνίες που κι αυτές με την έλευση του “πολιτισμού” αλλάζουν. Πόθος δικός μου, που έπρεπε όμως να το συνδυάσω με ολίγον Βαρανάσι και τους γνωστούς τουριστικούς προορισμούς στον ινδικό βορρά, για να πεισθεί ο φίλος travelogatos να ακολουθήσει. Με το δέλεαρ που ακούει στη μαγική γι’αυτόν λέξη Βαρανάσι δεν χρειάστηκε δεύτερη σκέψη.
Τελικά όμως (ακόμα και για τον travelogato που δεν είχε την σκορδοκαΐλα) η Orissa όχι μόνο δεν απογοήτευσε, αντίθετα μας πρόσφερε απλόχερα εικόνες απροσδόκητα όμορφες.
H περιήγηση οργανώθηκε σε συνεργασία με το τοπικό πρακτορείο Dulcimer Tours καθώς είναι επιβεβλημένη από την ινδική κυβέρνηση η παρουσία συνοδού για να επισκεφθείς τις φυλές στα χωριά τους.
Ο Jitu, ιδιοκτήτης του πρακτορείου, συνοδός/ξεναγός μας για κάποιες μέρες, υπήρξε άψογος κι υπομονετικός να απαντά σε ένα καταιγισμό emails, όπου ρωτούσα χίλιες δυο λεπτομέρειες, κόβοντας και ράβοντας το προτεινόμενο πρόγραμμα ως την τελευταία ώρα.
Και έκτοτε πάντα στέλνει ευχές επ´ευκαιρία οιασδήποτε αφορμής του ινδικού ή χριστιανικού εορτολογίου. Το να εύχεσαι Happy Holi σ’έναν μη ινδουιστή αποτελεί πρωτοτυπία για μένα, αλλά εξομολογούμαι ότι είναι από τα ταξιδιωτικά απωθημένα μου να βρεθώ τότε στην Ινδία για να γίνω μουλτικολόρ από τις εκσφενδομιζόμενες πολύχρωμες πούδρες.
Ελάτε λοιπόν να ταξιδέψουμε σε μια λιγότερο γνωστή γωνιά ενός κόσμου πολύχρωμου, μοναδικά διαφορετικού, που λέγεται Ινδία.
Ιncredible India για την ακρίβεια…

ΥΓ. Οι πληροφορίες για μερικές από τις φυλές προήλθαν από βιβλιογραφία που μου έστειλε ο Jitu, καθώς ακόμα και στο διαδίκτυο οι αναφορές είναι πενιχρές. Η ιστορία αυτή αφιερώνεται στους ανθρώπους αυτούς που ακόμα ανθίστανται στην ομογενοποίηση, διατηρώντας τις παραδόσεις και τον τρόπο ζωής τους.