• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ρωσία Ιστορία για ένα νεκρό Lada

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...

Σκόρπια λόγια.


Πρώτη επαφή με Ρωσία, τρίτη επαφή με χώρα της πρώην μεγάλης Ρωσίας. Πρώτη επαφή, κατεβαίνω από το αεροδρόμιο και προχωράω προς τον έλεγχο διαβατηρίων. Μπαίνοντας στον κυρίως χώρο το πρώτο πράγμα που βλέπω; Ένα TGI Friday’s. Βγαίνοντας από το αεροδρόμιο; Χλιδάτα αμάξια κυρίως Γερμανικά. Και από άλλες χώρες όμως, οι ναυαρχίδες των αυτοκινητοβιομηχανιών. Μια ιστορία για ένα νεκρό Lada λοιπόν το οποίο το είδα να χαροπαλεύει κουρασμένο και παραμελημένο στις άκρες λιγοστών δρόμων μαζί με όλα όσα πρέσβευε. Η πιο δυτικοποιημένη πόλη της Ρωσίας με καλωσορίζει.

Για άλλη μια φορά το πρώτο κομμάτι της ιστορίας μου δεν θα περιέχει απτές πληροφορίες για την διαμονή και το ταξίδι σας εδώ παρά μόνο όλες εκείνες τις παρατηρήσεις που σε κάθε χώρα κάνω και είναι εκείνες που με αναγκάζουν να προβαίνω σε καταγραφή. Δυο λόγια μόνο για την διαδρομή αεροδρόμιο- μετρό.


Βγαίνοντας από το Pulkovo 2 (το terminal εξωτερικού της πόλης) μπορείτε να κατεβείτε στο κέντρο με το λεωφορείο 13 το οποίο ξεκινάει από στάση στα αριστερά της εξόδου του αεροδρομίου. Στη συνέχεια σταματάτε στην γραμμή μετρό Moskovskaya και τα υπόλοιπα είναι εύκολα.


Επιστροφή στις παρατηρήσεις. Εδώ στην Moskovskaya, τα περισσότερα θυμίζουν το κοντινό παρελθόν της χώρας. Τα μπλοκ, τα φαγωμένα πεζοδρόμια από γυμνό και σκασμένο μπετό, το μεγαλόπρεπο Μνημείο της Νίκης. Αυτή ήταν και η περιοχή την οποία προσπάθησε ο Στάλιν να την αναδείξει ως το νέο κέντρο της πόλης, μακριά από το «πολύ» παραποτάμιο κέντρο. Στην υπόλοιπη παραμονή μου όμως στην πόλη, τίποτα δεν θυμίζει το καθεστώς. Στην Οδησσό είναι έκδηλο παντού αλλά και στην Μόσχα, όπως μαθαίνω. Όχι όμως εδώ. Δίπλα στο Neva, οι διαφημίσεις βρίσκονται παντού υποσχόμενες ένα καλύτερο μέλλον. Ένα μέλλον σαν εκείνο της γριούλας, καμία δεκαετία μεγαλύτερη απ’ την Θεοπούλα, που χειριζόταν το iphone της περίτεχνα, ένα μέλλον γεμάτο ipad που επιδείχνονταν κρατώντας τα οι κάτοχοί τους μπροστά απ’ το στήθος τους, ένα μέλλον όπου το δικό μου ipod έμοιαζε με ένα απόλυτα μίζερο πεπαλαιωμένο κατασκεύασμα άγνωστης προέλευσης για τους νέους της πόλης. Οι διαφημίσεις ορισμένες φορές σε κάνουν να λουφάζεις με την επιθετικότητά τους με κορωνίδα εκείνη ενός sport αυτοκινήτου με την λεζάντα “This is me” σε σμαραγδένια γραμματοσειρά.

Στην Αγία Πετρούπολη να έρθετε κατά την διάρκεια των λευκών ημερών:

  • Αν είστε άντρας: Τα Ρώσικα κάλλη δεν χρειάζονται παρουσίαση, ανά πάσα στιγμή γύρω σας θα βρίσκονται πανέμορφες, ψηλές και «ελαφρά» ντυμένες καλλονές
  • Αν είστε γυναίκα: Οι Ρώσοι έχουν εκνευριστικά καλλίγραμμα σώματα και φροντίζουν να τα δείχνουν έχοντας τα πουκάμισα ανοιχτά ή μη φορώντας τίποτα
  • Αν είστε φωτογράφος (άντρας ή γυναίκα!): καθώς ο ήλιος βρίσκεται στο στερέωμα για 19 ώρες (ενώ τις άλλες 3 από τις 5 χαράζει και δύει) εκτελεί σχεδόν έναν ολόκληρο κύκλο γύρω από την πόλη και τα κτίριά της με αποτέλεσμα όλες οι όψεις τους να μπορούν να φωτογραφηθούν και με ήλιο και χωρίς. Για παράδειγμα, προτείνεται τις πρωινές ώρες να τις περνάτε νότια του Neva ώστε να βλέπετε καθαρά το Vasilefski και το Petrogradchaya και το απόγευμα το αντίθετο όπου φωτίζεται το Hermitage.
(μιας κι είστε φρόνιμοι, θα σας δείξω και ένα παράδειγμα διαμπερούς φωτισμού)
alh4.googleusercontent.com__G2n_zQymsrw_TfjiglWJCLI_AAAAAAAAAFo_D32bfjcvZtI_s512_DSC06135.JPG


Το όλο θέμα βέβαια με τις τεράστιες μέρες δημιουργεί το πρόβλημα της πλήρους απορρυθμίσεις με αποτέλεσμα τουλάχιστον τις πρώτες μέρες, η συνεχής συμβουλή του ρολογιού σας να είναι απαραίτητη, διαφορετικά θα καταλήξετε να γυρνάτε στο ξενοδοχείο κατά τις 02:00 το βράδυ.

Μια ακόμα γενικότητα έχει να κάνει με τις διαβάσεις πεζών. Βεβαίως σταματάνε στις αφύλαχτες διαβάσεις με κάθε σεβασμό. Σε κάποιες όμως πάνω σε μεγάλους άξονες, υπάρχει το φαναράκι του Σταμάτη και του Γρηγόρη συνοδευόμενο από ένα χρονόμετρο που μετράει αντίστροφα την κάθε φάση. Στις περισσότερες απ’ αυτές είναι αδύνατο να τις περάσεις με χαλαρό βηματισμό. Ο χρόνος είναι υπολογισμένος ώστε να αναγκάζεσαι να το κόψεις σβέλτα. Αυτό βέβαια δεν είναι εφικτό για μια μερίδα κόσμου η οποία αναγκάζεται να περιμένει στην μέση του δρόμου στο διάζωμα, για τον δεύτερο Γρηγόρη. Τούτη η χώρα απαιτεί να είσαι αρτιμελής καθώς, επιπροσθέτως στο προηγούμενο, οι υποδομές για ανάπηρους είναι πενιχρές.

Στους δρόμους υπάρχουν χιλιάδες bars. Κάθε κολωνάκι των προστατευτικών κάγκελων των καναλιών φιλοξενεί είτε παρατημένα μπουκάλια (καθώς άλλωστε οι κάδοι αχρήστων στην πόλη είναι ελάχιστοι), είτε ντόπιους ακουμπισμένους σε αυτά εν μέσω ζωηρών συζητήσεων πάνω από τα παγωμένα νερά των καναλιών.
alh4.googleusercontent.com__dfgJMz0O7nY_Tfjgwc2yzPI_AAAAAAAAAEY_EvtaOennxEs_s720_DSC05696.JPG



Κάποια στιγμή θα γράψω και για το ποιόν των ανθρώπων αλλά αυτό θα γίνει πιο μετά συνοδευόμενο από μια λαμπρή αντίθεση…
 

Attachments

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Γράψε ρε συ πρώτα 2 κουβέντες να καταλάβει ο κόσμος... Πότε πήγες, πως, με ποιούς...
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Ά σωστά, δεν το κρατάω πλέον μυστικό. Αλλά και πάλι ας περιμένουν. Αν πω από τώρα τα χουνέρια που σου έκανε η Swiss, ποιό το νόημα...??
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Η Αγία Πετρούπολη είναι ένας προορισμός που επιθυμώ πολύ να επισκεφτώ! Η ιστορία σου με βάζει στο κλίμα της πόλης...Ανυπομονώ για τη συνέχεια!
 

taver

Member
Μηνύματα
12.612
Likes
29.891
Ταξίδι-Όνειρο
Iles Kerguelen
Ά σωστά, δεν το κρατάω πλέον μυστικό. Αλλά και πάλι ας περιμένουν. Αν πω από τώρα τα χουνέρια που σου έκανε η Swiss, ποιό το νόημα...??
Τι φταίει η Swiss που ένας οδηγός στις Κάννες με πήγε στο αεροδρόμιο μόλις λίγα λεπτά πριν την πτήση?
 

_antonis_

Member
Μηνύματα
3.357
Likes
1.237
Γράψε ρε συ πρώτα 2 κουβέντες να καταλάβει ο κόσμος... Πότε πήγες, πως, με ποιούς...
Ε...ψιλοδικαιολογείται, αφού ξεκινάει με τη φράση ''σκόρπια λόγια''.

Σπύρο, μεγάλο πρόβλημα με τον φωτισμό κόντρα, ε; Να θές να δείς καλά και να μη σ'αφήνει.... :haha:
 

danev

Member
Μηνύματα
519
Likes
253
Επόμενο Ταξίδι
Αυστρια-Τσεχια-Σλοβακια.
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΚΑ ΦΙΟΡΔ
...Εδώ στην Moskovskaya, τα περισσότερα θυμίζουν το κοντινό παρελθόν της χώρας. Τα μπλοκ, τα φαγωμένα πεζοδρόμια από γυμνό και σκασμένο μπετό, το μεγαλόπρεπο Μνημείο της Νίκης. Αυτή ήταν και η περιοχή την οποία προσπάθησε ο Στάλιν να την αναδείξει ως το νέο κέντρο της πόλης, μακριά από το «πολύ» παραποτάμιο κέντρο...

Σε διαμέρισμα ακριβώς δίπλα στην Moskovskaya, έμεινα την τελευταία φορά και μάλιστα στις <λευκές νύχτες>! Ανεπανάληπτη εμπειρία ο τρόπος που οι κάτοικοι ζουν τις <νύχτες> αυτές! Ειδικά όταν μεταμεσονύκτιες ώρες ανοίγουν οι γέφυρες του Νέβα για τα πλοια και έτσι η κυκλοφορία σταματά! :clap:
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Σε διαμέρισμα ακριβώς δίπλα στην Moskovskaya, έμεινα την τελευταία φορά και μάλιστα στις <λευκές νύχτες>! Ανεπανάληπτη εμπειρία ο τρόπος που οι κάτοικοι ζουν τις <νύχτες> αυτές! Ειδικά όταν μεταμεσονύκτιες ώρες ανοίγουν οι γέφυρες του Νέβα για τα πλοια και έτσι η κυκλοφορία σταματά! :clap:
Τ' ακούτε βρε οι δυο σας??? Που σας είχα φάει τ' αυτιά για τούτο το θέαμα κι εσείς πηγαίνατε για ύπνο???

Σπύρο, μεγάλο πρόβλημα με τον φωτισμό κόντρα, ε; Να θές να δείς καλά και να μη σ'αφήνει.... :haha:
Αν εξαιρέσεις κάποια ηθελημένα flair effect κατά τ' άλλα μεγάλο πρόβλημα το οποίο όμως σου το λύνει η πόλη... (ά, εσύ μάλλον μιλάς για τον φωτισμό μέσα στο μετρό, έ; )

Τι φταίει η Swiss που ένας οδηγός στις Κάννες με πήγε στο αεροδρόμιο μόλις λίγα λεπτά πριν την πτήση?
Κάποιοι μου άνοιξαν τα μάτια και μου παρουσίασαν ένα νέο και πιο πιθανό σενάριο το οποίο λέει ότι προστατεύεις την συμμαχία...:D
 

danev

Member
Μηνύματα
519
Likes
253
Επόμενο Ταξίδι
Αυστρια-Τσεχια-Σλοβακια.
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΟΡΒΗΓΙΚΑ ΦΙΟΡΔ
Τ' ακούτε βρε οι δυο σας??? Που σας είχα φάει τ' αυτιά για τούτο το θέαμα κι εσείς πηγαίνατε για ύπνο???
Τρείς είσασταν? Ε, θα είχατε γίνει 6, για να μην πω 9 και κόψετε φλέβες!:bleh:
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Ποιοι αυτοί οι δύο;;;:D

Χάσατε "Λευκές Νύχτες"!!!!!!!
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Εντάξει βρε παιδιά, είπα μπούρδα (άκου κει "λευκές μέρες"!!!)
Με τον taver και τον samion... θα τα πούμε όλα, είχε γέλιο η υπόθεση....
 

kalspiros

Member
Μηνύματα
2.554
Likes
3.996
Επόμενο Ταξίδι
remaining UK
Ταξίδι-Όνειρο
yeah, whatever...
Everlasting sunshine

Βρισκόμασταν μέσα στο λεωφορείο 13 σωστά; Μπήκαμε από μια από τις πίσω πόρτες ενώ βγήκαμε από μπροστά και πληρώσαμε περίπου μισό ευρώ. Στη συνέχεια:

Υπάρχουν δύο τινά για την πληρωμή του Μετρό της Αγίας Πετρούπολης. Είτε βγάζετε τα μικρά νομισματάκια που τα χρησιμοποιείται στις εισόδους προς τις αποβάθρες με ακριβώς τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούσατε τα πενηντάρικα για το Bubble Bubble, είτε βγάζε κάρτα δέκα διαδρομών για μια βδομάδα. Συγκρίνετε τις τιμές γιατί υπάρχει πιθανότητα η κάρτα να σας βγαίνει πιο ακριβή από τα νομισματάκια (25 ρούβλια έκαστος). Διαλέγω κάρτα για να το παίξω hi tech (τρομάρα μου… με τέτοιο ipod?) και αρχίζω την κατάβαση με τις κυλιόμενες σκάλες (αλλά Βουδαπέστη δηλαδή γρηγορότερες από τις δικές μας). Κατάβαση σημαίνει ότι θα βρίσκεστε επί 2:30 λεπτά σε δαύτες! Φανταστείτε ότι πρέπει να κατεβείτε περίπου 70 μέτρα κάτω από τη γη, βάθος επιλεγμένο για να γίνουν με ασφάλεια οι διατρήσεις κάτω από τα κανάλια και τον Neva αλλά και για να χρησιμοποιηθούν ως καταφύγια.
alh4.googleusercontent.com__mr7puALiUp8_TfjhMCNXugI_AAAAAAAAAEo_UQM8yTUn_f4_s720_DSC05801.JPG

Εδώ στην μπλε γραμμή τα πράγματα είναι απλώς τυπικά (σε αντίθεση με την φαντασμαγορική κόκκινη). Πολυκαιρισμένοι σταθμοί, χωρίς έμπνευση, με μια κεντρική αποβάθρα. Επιλέξτε την κατεύθυνσή σας και κατεβείτε προς την πόλη (ο σταθμός Nevsky Prospect είναι «μονόδρομος»). Θα πρέπει ή να μετράτε τους σταθμούς, ή να παρακολουθείτε τα ονόματα στους σταθμούς (τα οποία όμως σπανίζουν) ή τέλος να προσπαθείτε να καταλάβετε τα Ρώσικα των μεγαφώνων, πράγμα που καλό θα ήταν να το χρησιμοποιήσετε ως την τελευταία διέξοδο. Για να τελειώσω με τα tips για το μετρό, πρώτων προμηθευθείτε καινούριο χάρτη καθώς κάποια πράγματα έχουν αλλάξει όπως π.χ. η μισή γραμμή 4 (κίτρινη) που έχει μετονομαστεί σε γραμμή 5 (μωβ) και δεύτερων προσοχή στους σταθμούς μεταβιβάσεως καθώς οι πλείστοι διαθέτουν δύο ονόματα. Τέλος, τα βαγόνια είναι πνιγμένα στις διαφημίσεις ενώ κάποια είναι βαμμένα με την ίδια μπογιά και τεχνοτροπία που βάφονταν τα καράβια στην δεκαετία του ’70!

Στο ξενοδοχείο τώρα, πιάνω συζήτηση με την ρεσεψιονίστ. Γνωρίζει τα προβλήματα της Ελλάδας και μου εκφράζει την επιθυμία της να έρθει αλλά και τον προβληματισμό της ως προς τους λόγους που μας διατηρούν εντός Σένγκεν τούτη την περίοδο ενώ θα μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε ορδές Ρώσων τουριστών που, λόγω δυσκολίας στην απόκτηση βίζας, προτιμούν άλλους «υποδεέστερους» προορισμούς (σύμφωνα με τα λεγόμενά της πάντα).

Καιρός για την πρώτη βολτούλα στην πόλη και την λέω βολτούλα καθώς.. εντάξει, δεν ξεπέρασε και τα 11 χιλιόμετρα… Ήταν ακριβώς τόσα…

Το ξενοδοχείο βρίσκεται καράκέντρο στην Γκοστίνι Ντβορ. Κινούμαι με κατεύθυνση προς τον ναό της Αναστάσεως, την εκκλησία «ζαχαρωτό» της πόλης. Εγώ δεν τα είχα δει πουθενά αλλού αυτά τα πράγματα άρα χρειάστηκε να την απολαύσω για κανένα δίλεπτο μέχρι να τραβήξω την πρώτη φωτογραφία.
alh4.googleusercontent.com__r_wrTGaFpgo_TfjibZeqY4I_AAAAAAAAAFk_t288BIodrpo_s512_DSC06115.JPG

alh4.googleusercontent.com__ftKfIyKmzlo_TfjgNfIaAfI_AAAAAAAAAEE_B_TIpGV798s_s720_DSC05619.JPG
alh5.googleusercontent.com__h3_eOyzJqwI_TfjgUfPfXrI_AAAAAAAAAEM_jwsQxbIoz6w_s720_DSC05623.JPG

Στην συνέχεια συνεχίζω βόρια προς το κανάλι Μόικα το οποίο και το περπατάω μέχρι την οδό των Εκατομμυριούχων και την Nevsky Prospect.
alh4.googleusercontent.com__j0Cp5gknHBw_TfjgUuvJpwI_AAAAAAAAAEI_6oPUUxoKSnw_s720_DSC05635.JPG

Στην διαδρομή εντοπίζω όλο και περισσότερους νεαρούς Ρώσους να κυκλοφορούν με ανθοδέσμες στα χέρια, στοιχείο που φανερώνει πως περίπου λειτουργεί το καμάκι εδώ πάνω. Επίσης το άλλο που παρατήρησα είναι ότι στους δρόμους δεν υπάρχουν πολλοί επαίτες αλλά όσοι υπάρχουν, δέχονται πολύ συχνά την ευσπλαχνία των συμπολιτών τους. Ήταν αρκετές οι φορές όπου ντόπιοι έκαναν μεταβολή και έψαχναν για πολύ ώρα τα πορτοφόλια τους μέχρι να βρούνε τα χρήματα που αναλογούν στην αγαθοεργία της ημέρας τους. Με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζουν και τους μουσικούς του δρόμου.

Στρίβω αριστερά στην βαρετή και προβλέψιμη Nevsky με κατεύθυνση τον ναό Kazan
alh5.googleusercontent.com__f2iuENGir_s_Tfjf2jE6r7I_AAAAAAAAAD4_apRcJBl8gSE_s512_DSC05614.JPG

απ’ όπου θα συνεχίσω μέσω του καναλιού Griboedova μέχρι την Sennaya Ploshchad, την τεράστια πλατεία με την πλούσια ιστορία. Σε αυτή την διαδρομή θα βρείτε της Γέφυρα της Τράπεζας με τους Γρύπες με τα χρυσά φτερά στις άκρες της, που χρονολογείται από το 1826.
alh5.googleusercontent.com__WCU3QFdrjO0_TfjgkbzvBvI_AAAAAAAAAEQ_UCp9BeR8P50_s720_DSC05688.JPG

Η διαδρομή συνεχίζετε σε αυτό το κανάλι δίπλα από πολύχρωμα κτίρια φωτισμένα με το μαλακό φως του απομεσήμερου.
alh4.googleusercontent.com__9x5nASV99To_TfjhH2W8tOI_AAAAAAAAAEk_6K8jcElARKI_s720_DSC05785.JPG

Στάση στην Sennaya όπου, σε αντίθεση με τα όσα πούνε οι κακές γλώσσες, έφαγα το πρώτο και τελευταίο Subway σάντουιτς. Ά, η Sennaya δε λέει πλέον μία. Μη χάσετε τον χρόνο σας. Συνεχίζω στο Griboedova μέχρι το αδιάφορο για την δική μου αισθητική (όποια κι αν είναι αυτή) Θέατρο Μαριίνσκι και το Ωδείο Ρίμσκι. Από κει κατευθείαν πορεία προς την μεγάλη μου προσδοκία, το νησί της Νέας Ολλανδίας. Περικυκλωμένο από κανάλια, το προσεγγίζεις μόνο από δύο γέφυρας στα βόριά του οι οποίες την περίοδο αυτή είναι κλειστές. Τούτο το νησί έχει μια είσοδο απ’ όπου μπαίνανε τα καραβάκια, φορτώνονταν με ξυλεία από τις γύρω αποθήκες και έβγαιναν από τα ανατολικά γεμάτα και έτοιμα για την συνέχεια του ταξιδίου τους. Δυστυχώς, το είδα μόνο από μακριά.

Φτάνοντας στο τέλος τούτης της μέρας (μόνο και μόνο επειδή το πρόδιδε το ρολόι μου καθώς μαζεύτηκα στο ξενοδοχείο με μια λιακάδα αλά 18:30 Ελληνική) βγαίνω για πρώτη φορά στον Neva και προχωράω μέχρι τον Άγιο Ισαάκ, έναν επιβλητικό ναό που δεσπόζει στην πόλη με τον χρυσό του τρούλο.
alh4.googleusercontent.com___ltzCUIqdWk_Tfjgtiwp0jI_AAAAAAAAAEU_Bht74cL4fts_s720_DSC05733.JPG

Μια βόλτα τέλος από το κατάστημα των Faberge, αγόρασα καμιά δεκαριά από δαύτα (μου έχουν περισσέψει κάποια, αν θέλει κάποιος να μου κάνει την χάρη και να επωμιστεί μερικά, θα το χαρώ πολύ)
alh3.googleusercontent.com__89PYyt4Q1Fw_Tfjg4jqcVDI_AAAAAAAAAEc_ywvqAYrW1O4_s720_DSC05783.JPG

και πάω για ύπνο αλά Al Pacino στο Insomnia.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.269
Μέλη
39.402
Νεότερο μέλος
Nefeli Iakovou

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom