Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 9.980
- Likes
- 52.508
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Περιεχόμενα
Στην πτήση για Τεχεράνη-Μανάμα ο Τζόρντι κοιμάται τον ύπνο του δικαίου και δεν ήθελα να τον ενοχλήσω, αλλά στην πτήση για Αθήνα δε μου τη γλίτωσε: «Ξύπνα ρε! Ώρα να δώσουμε τα βραβεία.» Το αγουροξυπνημένο βλέμμα του μου λέει ότι δεν έχει καταλάβει καν πού είμαστε. «Είμαστε στο αεροπλάνο, το Ιράν μας τελείωσε, σε 3,5 ώρες πετάς για Βαρκελώνη κι ακόμη δεν έχουμε ούτε τις υποψηφιότητες των βραβείων». Συνεχίζει να με κοιτάει με φρεσκάδα αγκινάρας και όρεξη οπαδού της Μπόκα που πάει στη δουλειά του μετά από μια εντός έδρας τεσσάρα από τη Ρίβερ. Βάζει το κεφάλι του στα χέρια του κι ακολουθεί σιωπή. Πάνω που φοβάμαι ότι θα κάνω την απονομή μόνος μου η ταλαιπωρημένη του φωνή ακούγεται σιγά: «Ποια είναι η πρώτη κατηγορία;»
Βγάζω το τσαλακωμένο, καταξεσκισμένο, μουλιασμένο και μισοσάπιο τετραδιάκι μου από την τσάντα. Το πήρα 0,85? στο αεροδρόμιο Mehrabad και τη δουλίτσα του την έκανε τέλεια. Επί ένα μήνα εκτέλεσε χρέη ημερολογίου, λεξικού, σημειωματάριου και αυτοσχέδιου χάρτη. Τώρα θα έχει την τύχη να φιλοξενήσει και τις υποψηφιότητες για τα βραβεία του Ιράν…
Ακολουθούν οι υποψηφιότητες και τα βραβεία όπως αποδόθηκαν από τη…διμελή επιτροπή, αντί για ταξιδιωτική ιστορία γιατί αν κάτσω να αντιγράψω όοοολο το ημερολόγιο δε θα τελειώσουμε ποτέ (και περιέχει και προσωπικά δεδομένα). Περιορίσαμε τις υποψηφιότητες σε εκείνες που είχαν πιθανότητες να πάρουν πρώτη θέση.
Yazd: Κτίρια φτιαγμένα από λάσπη, σοκάκια από λάσπη, δαιδαλώδης αρχιτεκτονική, όμορφα τζαμιά, εντυπωσιακά αρχοντικά και βασικά μια πόλη για περπάτημα, σημεία της οποίας δε φαίνεται ν αέχουν αλλάξει και πολύ τους τελευταίους αιώνες.
Tabriz: Σχετικά μοντέρνα πόλη με μπόλικη ζωή (όχι νυχτερινή, τέτοια πράγματα στο Ιράν…), το καλυμμένο παζάρι έχει μήκος…35χλμ, ωραία πάρκα, πολύς κόσμος, νεολαία, γκομενίτσες που μας δίνανε τα τηλέφωνά τους στο δρόμο (κατά τα άλλα σεμνά και ταπεινά) και γενικά η πιο ζωντανή πόλη που είδαμε, σε κάθε γωνία και μια νέα εικόνα, ενδιαφέρουσα η παρουσία Αζέριων που δίνουν άλλον αέρα.
Sanandaj: Η πρωτεύουσα του ιρανικού Κουρδιστάν, πολύ ευχάριστη ως ρυμοτομία, εξαιρετικό κλίμα, φανταστικοί άνθρωποι, όμορφα μουσεία, μηδέν τουρισμός και πολύ trendy αλλά ταυτόχρονα και παραδοσιακή, για παράδειγμα οι περισσότεροι άνδρες φορούσαν τις παραδοσιακές κούρδικες βράκες. Διαμάντι.
Kashan: Το alter ego της Yazd στο μικρότερο, οικογενειακότερο, λιγότερο τουριστικό αλλά και ελαφρώς λιγότερο συντηρημένο. Από τις πολύ θετικές εκπλήξεις του ταξιδιού και τα αρχοντικά του ήταν τα ομορφότερα που είδαμε στη χώρα.
ΝΙΚΗΤΗΣ: Ομόφωνα η Esfahan, μερικά πράγματα είναι κλασικά, δε χωρούν πρωτοτυπίες. Δεύτερη η Yazd, τρίτο το Kashan.
Τζαμί Lotfollah, δίπλα στο προαναφερόμενο: Μικρό, αλλά φοβερά καλοδουλεμένο, απίστευτα χρώματα, οι φωτογραφίες φαίνεται να είναι από photoshop
Τζαμί της Παρασκευής, πάλι στην Εσφαχάν: Τεράστιος αίθριο απ’ όπου βλέπει κανείς τα τέσσερα κτίρια να υψώνονται επιβλητικά, φανταστικό για φωτογραφίες, τρομερή αρμονία αν και λιγότερη λεπτομέρεια από τα άλλα
Τζαμί της Παρασκευής στη Yazd: Ωραίοι μιναρέδες, στο εσωτερικό θυμίζει πολύ το τζαμί του Ιμάμη
Nasir-Ol-Molk στη Shiraz: Φανταστικά χρώματα, αποτέλεσμα του συνδυασμού χαλιών και οροφής. Μικρό και πολύ ήσυχο.
ΝΙΚΗΤΗΣ: Ισοπαλία μεταξύ του Ιμάμη και του Lotfollah, στην Τρίτη θέση το τζαμί της Παρασκευής στην Esfahan.
Ανατολικά του Khal Khal: Κι εκεί που νομίζαμε ότι όλο το Ιράν είναι έρημος, στα ξεκούδουνα εμφανίζονται κοιλάδες με απέραντο πράσινο, ορυζώνες, τσοπάνοι με παλτά και κοπάδια από πρόβατα να γεμίζουν καταπράσινους λόφους με άσπρες βουλίτσες. Ρε μήπως είμαστε στη Σκωτία; Όχι, μόλις λίγα χιλιόμετρα από την Κασπία είμαστε.
Διαδρομή με τραίνο Andimenshk-Dorud: Ξερά τοπία, όπου άνθρωποι ζουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Επί 5,5 ώρες το τραινάκι αγκομαχεί περνώντας μέσα από δεκάδες τούνελ (142 μας είπαν μερικοί) χαρίζοντας θέες σε απόκρημνα βράχια, καταπράσινα ποτάμια και των βουνών Zardkouh.
Zandan-e-Soleiman: Ένας τεράστιος λόφος στη μέση της ερήμου, όταν τον σκαρφαλώνεις συνειδητοποιείς πως πρόκειται για ηφαίστειο με απίστευτο κρατήρα και συγκλονιστική πανοραμική θέα προς το Takt-e-Soleiman.
ΝΙΚΗΤΗΣ: Ισοπαλία μεταξύ Zandan-e-Soleiman κα Kalutsι, τρίτη θέση το Khal Khal.
(συνεχίζεται)
Βγάζω το τσαλακωμένο, καταξεσκισμένο, μουλιασμένο και μισοσάπιο τετραδιάκι μου από την τσάντα. Το πήρα 0,85? στο αεροδρόμιο Mehrabad και τη δουλίτσα του την έκανε τέλεια. Επί ένα μήνα εκτέλεσε χρέη ημερολογίου, λεξικού, σημειωματάριου και αυτοσχέδιου χάρτη. Τώρα θα έχει την τύχη να φιλοξενήσει και τις υποψηφιότητες για τα βραβεία του Ιράν…
Ακολουθούν οι υποψηφιότητες και τα βραβεία όπως αποδόθηκαν από τη…διμελή επιτροπή, αντί για ταξιδιωτική ιστορία γιατί αν κάτσω να αντιγράψω όοοολο το ημερολόγιο δε θα τελειώσουμε ποτέ (και περιέχει και προσωπικά δεδομένα). Περιορίσαμε τις υποψηφιότητες σε εκείνες που είχαν πιθανότητες να πάρουν πρώτη θέση.
- Κατηγορία «Ομορφότερη Πόλη»
Yazd: Κτίρια φτιαγμένα από λάσπη, σοκάκια από λάσπη, δαιδαλώδης αρχιτεκτονική, όμορφα τζαμιά, εντυπωσιακά αρχοντικά και βασικά μια πόλη για περπάτημα, σημεία της οποίας δε φαίνεται ν αέχουν αλλάξει και πολύ τους τελευταίους αιώνες.
Tabriz: Σχετικά μοντέρνα πόλη με μπόλικη ζωή (όχι νυχτερινή, τέτοια πράγματα στο Ιράν…), το καλυμμένο παζάρι έχει μήκος…35χλμ, ωραία πάρκα, πολύς κόσμος, νεολαία, γκομενίτσες που μας δίνανε τα τηλέφωνά τους στο δρόμο (κατά τα άλλα σεμνά και ταπεινά) και γενικά η πιο ζωντανή πόλη που είδαμε, σε κάθε γωνία και μια νέα εικόνα, ενδιαφέρουσα η παρουσία Αζέριων που δίνουν άλλον αέρα.
Sanandaj: Η πρωτεύουσα του ιρανικού Κουρδιστάν, πολύ ευχάριστη ως ρυμοτομία, εξαιρετικό κλίμα, φανταστικοί άνθρωποι, όμορφα μουσεία, μηδέν τουρισμός και πολύ trendy αλλά ταυτόχρονα και παραδοσιακή, για παράδειγμα οι περισσότεροι άνδρες φορούσαν τις παραδοσιακές κούρδικες βράκες. Διαμάντι.
Kashan: Το alter ego της Yazd στο μικρότερο, οικογενειακότερο, λιγότερο τουριστικό αλλά και ελαφρώς λιγότερο συντηρημένο. Από τις πολύ θετικές εκπλήξεις του ταξιδιού και τα αρχοντικά του ήταν τα ομορφότερα που είδαμε στη χώρα.
ΝΙΚΗΤΗΣ: Ομόφωνα η Esfahan, μερικά πράγματα είναι κλασικά, δε χωρούν πρωτοτυπίες. Δεύτερη η Yazd, τρίτο το Kashan.
- Κατηγορία «ομορφότερο τζαμί»
Τζαμί Lotfollah, δίπλα στο προαναφερόμενο: Μικρό, αλλά φοβερά καλοδουλεμένο, απίστευτα χρώματα, οι φωτογραφίες φαίνεται να είναι από photoshop
Τζαμί της Παρασκευής, πάλι στην Εσφαχάν: Τεράστιος αίθριο απ’ όπου βλέπει κανείς τα τέσσερα κτίρια να υψώνονται επιβλητικά, φανταστικό για φωτογραφίες, τρομερή αρμονία αν και λιγότερη λεπτομέρεια από τα άλλα
Τζαμί της Παρασκευής στη Yazd: Ωραίοι μιναρέδες, στο εσωτερικό θυμίζει πολύ το τζαμί του Ιμάμη
Nasir-Ol-Molk στη Shiraz: Φανταστικά χρώματα, αποτέλεσμα του συνδυασμού χαλιών και οροφής. Μικρό και πολύ ήσυχο.
ΝΙΚΗΤΗΣ: Ισοπαλία μεταξύ του Ιμάμη και του Lotfollah, στην Τρίτη θέση το τζαμί της Παρασκευής στην Esfahan.
- Κατηγορία «καλύτερο τοπίο»
Ανατολικά του Khal Khal: Κι εκεί που νομίζαμε ότι όλο το Ιράν είναι έρημος, στα ξεκούδουνα εμφανίζονται κοιλάδες με απέραντο πράσινο, ορυζώνες, τσοπάνοι με παλτά και κοπάδια από πρόβατα να γεμίζουν καταπράσινους λόφους με άσπρες βουλίτσες. Ρε μήπως είμαστε στη Σκωτία; Όχι, μόλις λίγα χιλιόμετρα από την Κασπία είμαστε.
Διαδρομή με τραίνο Andimenshk-Dorud: Ξερά τοπία, όπου άνθρωποι ζουν σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Επί 5,5 ώρες το τραινάκι αγκομαχεί περνώντας μέσα από δεκάδες τούνελ (142 μας είπαν μερικοί) χαρίζοντας θέες σε απόκρημνα βράχια, καταπράσινα ποτάμια και των βουνών Zardkouh.
Zandan-e-Soleiman: Ένας τεράστιος λόφος στη μέση της ερήμου, όταν τον σκαρφαλώνεις συνειδητοποιείς πως πρόκειται για ηφαίστειο με απίστευτο κρατήρα και συγκλονιστική πανοραμική θέα προς το Takt-e-Soleiman.
ΝΙΚΗΤΗΣ: Ισοπαλία μεταξύ Zandan-e-Soleiman κα Kalutsι, τρίτη θέση το Khal Khal.
(συνεχίζεται)
Attachments
-
52,7 KB Προβολές: 194