• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ιορδανία Ιορδανία - Η καλύτερη γνωριμία με την Μέση Ανατολή

Nick_St

Member
Μηνύματα
140
Likes
2.273
Ταξίδι-Όνειρο
Venezuela
Τρεις παιδικοί φίλοι σχεδιάζαμε τον τελευταίο χρόνο ένα ταξίδι σε κάποια κοντινή χώρα εκτός Ευρώπης με το Μαρόκο, την Ιορδανία και την Αίγυπτο να είναι οι επικρατέστερες. Προκρίθηκε εν τέλει η επιλογή της Ιορδανίας μόνο και μόνο λόγω πιο οικονομικών αεροπορικών. Ψάξαμε και τέταρτο άτομο για να μειωθούν τα έξοδα της ενοικίασης αυτοκινήτου με τις βενζίνες, αλλά από Ελλάδα δεν είδαμε προκοπή. Οι μισοί φίλοι και συμφοιτητές νόμισαν ότι πηγαίνοντας θα μας φάει ο ISIS και κιότεψαν, οι άλλοι μισοί που ψήνονταν είπαν όχι λόγω δουλειάς ή υποχρεωτικών μαθημάτων στις σχολές. Η λύση βρέθηκε στο πρόσωπο ενός Άγγλου που είχαμε γνωρίσει σε hostel σε προηγούμενο ταξίδι. Ψωνίσαμε από σβέρκο όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια.

Διάρκεια; Μια εβδομάδα, αρκετός χρόνος για να γυρίσει κανείς τη χώρα. Από σύνορα με Ισραήλ μέχρι σύνορα με Συρία και από Νεκρά Θάλασσα μέχρι έρημο Wadi Rum νομίζω καλύψαμε παραπάνω από όσα σκοπεύαμε αρχικά να δούμε, κάνοντας βέβαια και κάποια περιττά χιλιόμετρα. Αν υπάρχει κάτι που θα έλεγα ότι έχω απωθημένο, τότε αυτό θα ήταν το Wadi Mujib, δεν πήγαμε μιας και είναι κλειστό από Νοέμβρη μέχρι Μάρτη.

Τι μας άρεσε περισσότερο; Οι άνθρωποι! Μοναδικοί, απίστευτα φιλόξενοι. Όλοι τους ήταν πρόθυμοι να βοηθήσουν, όλοι τους χαμογελαστοί, μας χάρισαν πολύ ωραίες στιγμές. Από κει και πέρα, αναμφίβολα η Πέτρα και το τρεκ μας έδωσαν εκπληκτικές εικόνες. Ο συνδυασμός των αρχαίων με τη φύση δημιουργούν ένα υπέροχο αποτέλεσμα. Κάτι πρωτόγνωρο για εμάς η έρημος, πανέμορφο τοπίο, κορυφαία στιγμή το ηλιοβασίλεμα! Στα χαιλαιτ επίσης μπαίνει ο βυθός στην Άκαμπα και δίκαια, το snorkelling αξίζει με τα χίλια.

Τι δε μας άρεσε; Πρώτον η γαϊδουροσκατίλα στην Πέτρα, δεύτερον το υψηλό κόστος για την Πέτρα. Αμελητέο το δεύτερο μπροστά στο πρώτο!

Έκπληξη; Γέρασα. Εξαιρετικά καλοδιατηρημένος χώρος με πολλά πράγματα να δεις.

Κατώτερο των προσδοκιών; Πέτρα by night. Ο ορισμός του overrated κατά την άποψη μου.


DSC_0391 1111.JPG

DSC_0839 1111.JPG
Screenshot_3.jpg

Screenshot_4.jpg

DSC_03580 (267).JPG
 
Last edited:

V_C

Member
Μηνύματα
55
Likes
281
Επόμενο Ταξίδι
ΒΕΛΓΙΟ
Ταξίδι-Όνειρο
ΠΕΡΟΥ
Υπέροχες φωτογραφίες. Πραγματικά περιμένω την συνέχεια καθώς ταξιδεύω σε ένα μήνα και σκοπεύω αντίστοιχα να κινηθώ με αμάξι για 1 εβδομάδα. Αν θέλεις μου προτείνεις την εταιρεία που τελικά κλείσατε το αυτοκίνητο. Θα με ενδιέφερε και μια συνολική εικόνα του κόστους.
 
Last edited:

Ivana

Member
Μηνύματα
910
Likes
1.492
Ταξίδι-Όνειρο
οχ.....όλος ο κόσμος
εμείς είχαμε νοικιάσει από το Montecarlo τον Απρίλιο, όλα ήταν μια χαρα!
 
Μηνύματα
116
Likes
276
Έχω κλείσει και εγώ από την ανωτέρω εταιρεία και έχω μείνει ικανοποιημένος,αυτό που θα συμβουλευα όσους θέλουν να ενοικιάσουν αυτοκίνητο είναι να διαλέξουν κάποιο από 1300cc και πάνω.Εγώ με το 1000αρι που είχα νοικιάσει αν και μόνος,λόγω των υψομετρικών διαφόρων δυσκολευτηκα.
 

Nick_St

Member
Μηνύματα
140
Likes
2.273
Ταξίδι-Όνειρο
Venezuela
Amman

Ξεκινάω από την πρωτεύουσα, το Αμμάν, κατά πολλούς αδιάφορο κομμάτι σε μια επίσκεψη στη χώρα, το λιγότερο ενδιαφέρον θα το πω εγώ. Το Αμμάν είναι μια πόλη που μπορείς να βρεις μια ατέλειωτη βαβούρα με μικρά μαγαζιά, υπαίθριες αγορές, αμάξια και κόρνες παντού, σπίτια με άπειρες φθορές αλλά επίσης και πολυκαταστήματα, πιο ευκατάστατες γειτονιές, προσεγμένα μαγαζιά. Πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, πρώτο μας ταξίδι σε αραβική χώρα, οπότε θελήσαμε να αφιερώσουμε χρόνο στο Αμμάν για να εντρυφήσουμε στο αραβικό τοπίο. Μία μέρα πάντως είναι αρκετή για να δει κάποιος τα βασικά αξιοθέατα και να γυρίσει την πόλη, οι δε αποστάσεις είναι όλες περπατήσιμες.

Είχα προσέξει πως αρκετοί που είχαν επισκεφθεί το Αμμάν, έκαναν λόγο για μία πόλη που μοιάζει αρκετά με την Αθήνα του παρελθόντος. Μπορεί εμείς να μην έχουμε ζήσει στα 70s και 80s, αλλά ναι, είναι αλήθεια, το μεγαλύτερο κομμάτι της πόλης θυμίζει κάτι οικείο. Σε πολλές περιπτώσεις νομίζαμε ότι βρισκόμαστε στην πόλη μας την Λαμία.

Στο Αμμάν για διαμονή επιλέξαμε το Mansour Hotel, ότι πιο φθηνό υπήρχε διαθέσιμο, στα 6 δηνάρια κάθε άτομο ανά βράδυ αν θυμάμαι καλά. Κεντρικότατο. Κρεβάτια είχε. Όλα καλά μέχρι εδώ. Το παράθυρο του δωματίου ήταν χαλασμένο, δεν έκλεινε και έτσι τα βράδια νιώθαμε για τα καλά το κρύο. Ασήμαντο πρόβλημα βέβαια, το προσπεράσαμε γρήγορα. Το πρόβλημα ήταν ότι δεν λειτουργούσε καθόλου το ντουζ. Και τι κάνει κάποιος όταν η απλυσιά έχει βαρέσει κόκκινο; Ψάχνει για χαμάμ! Και πλυθήκαμε και μασαζάκι κάναμε και ωραίο χαβαλέ κάναμε στο χαμάμ με τους Ιορδανούς που δούλευαν εκεί. Από λινάτσες σε άρχοντες, ένα χαμάμ δρόμος.

Στο θέμα του φαγητού, δοκιμάσαμε πολλές επιλογές. Ξεκινήσαμε από τα σιγουράκια και το δημοφιλές Hashem και στη συνέχεια φάγαμε από άλλα τοπικά εστιατόρια στο κέντρο, γευτήκαμε και τα σιροπιαστά τους, παράπονο δεν είχαμε.


K. Faysal Sq. - King Hussein St.
DSC_1712.JPG
DSC_0358.JPG
DSC_1729.JPG


DSC_0359.JPG
DSC_0360.JPG
DSC_0362.JPG
DSC_0364.JPG
DSC_0365.JPG
DSC_1714.JPG
DSC_1715.JPG
DSC_0367.JPG
DSC_1719.JPG
DSC_1722.JPG
DSC_1724.JPG
DSC_0369.JPG
DSC_0370.JPG

DSC_0372.JPG
DSC_0373.JPG
DSC_0374.JPG
DSC_0376.JPG
DSC_0378.JPG


Πολύ συχνό φαινόμενο στην Ιορδανία οι κάδοι να είναι μες στη μέση των δρόμων
DSC_0379.JPG
DSC_0381.JPG


DSC_0383.JPG
DSC_0385.JPG
DSC_0388.JPG
DSC_0390.JPG
DSC_0391 1111.JPG
DSC_0392.JPG
DSC_0393.JPG
DSC_0410.JPG
DSC_0422.JPG
DSC_0426.JPG
DSC_1732.JPG
DSC_1756.JPG
DSC_0427.JPG




DSC_0428.JPG
DSC_0430.JPG
DSC_0431.JPG
DSC_0433.JPG
DSC_1768.JPG
DSC_1767.JPG
DSC_0436.JPG
DSC_0439.JPG
DSC_0444.JPG
DSC_0448.JPG
DSC_0450.JPG
DSC_0451.JPG
DSC_0454.JPG
DSC_0458.JPG


Ρωμαϊκό Θέατρο
DSC_0459.JPG
DSC_0463.JPG
DSC_0467.JPG
DSC_0468.JPG
DSC_0473.JPG
DSC_0478.JPG
DSC_0479.JPG
DSC_0482.JPG
DSC_0484.JPG
DSC_0487.JPG
DSC_0509.JPG
DSC_0512.JPG



DSC_0514.JPG
DSC_0515.JPG
DSC_0519.JPG
DSC_1785.JPG
DSC_0522.JPG
DSC_0526.JPG
DSC_0528.JPG
DSC_0529.JPG
DSC_0530.JPG
DSC_0531.JPG
DSC_0532.JPG
DSC_0534.JPG
DSC_0535.JPG
DSC_0538.JPG
DSC_0539.JPG
DSC_0540.JPG
DSC_0541.JPG
DSC_0542.JPG
DSC_0544.JPG
DSC_0545.JPG
DSC_0546.JPG
DSC_0549.JPG
DSC_0552.JPG
DSC_0555.JPG
DSC_0556.JPG
DSC_0557.JPG
DSC_0558.JPG
DSC_0559.JPG


Η αρχή της Rainbow Street. Εδώ το τοπίο αλλάζει αρκετά μιας και τελειώνουν οι αγορές και οι μικροπωλητές και παίρνουν θέση ωραίες καφετέριες και εστιατόρια ενώ επίσης επί της οδού βρίσκεται και το Βρετανικό Συμβούλιο.
DSC_0561.JPG
DSC_0563.JPG
DSC_0564.JPG
DSC_0565.JPG


Amir Ath Taqafi Street και στη συνέχεια Al Muatasem St.
DSC_0571.JPG
DSC_0573.JPG
DSC_0574.JPG
DSC_0577.JPG
DSC_0579.JPG
DSC_0581.JPG
DSC_0582.JPG
DSC_0583.JPG
DSC_0587.JPG
DSC_0588.JPG
DSC_0590.JPG
DSC_0591.JPG


Prince Muhammad St.
DSC_0595.JPG
DSC_0600.JPG
DSC_0602.JPG


DSC_0604.JPG
DSC_0609.JPG
DSC_0614.JPG
DSC_0616.JPG
DSC_0620.JPG
DSC_0621.JPG
DSC_0628.JPG


Dhirar Ben Al Azwar St.
DSC_0629.JPG
DSC_0632.JPG
DSC_0633.JPG


Al Karmali St.
DSC_0634.JPG
DSC_0635.JPG
DSC_0638.JPG


Jordan National Gallery of Fine Arts Park ακριβώς απέναντι από την γκαλερί.
DSC_0642.JPG
DSC_0643.JPG


King Abdullah I Mosque. Είσοδος 2 JD, δεν τα δώσαμε. Μπήκαμε μέσα από την πίσω πλευρά και την πόρτα της εξόδου μιας και ο φύλακας φαίνεται να είχε πάει βόλτα.
DSC_0646.JPG
DSC_0649.JPG
DSC_0652.JPG
DSC_0653.JPG
DSC_0654.JPG
DSC_0655.JPG
DSC_1822.JPG


Απέναντι από το τζαμί βρίσκεται η ελληνική ορθόδοξη εκκλησία Al Bishara
DSC_0648.JPG


Υπουργείο Εκπαίδευσης, πίσω ακριβώς από το τζαμί.
DSC_0656.JPG


King Hussein Street
DSC_0657.JPG
DSC_0661.JPG
DSC_0662.JPG
DSC_0665.JPG
DSC_0666.JPG
DSC_0670.JPG
DSC_0672.JPG
DSC_0674.JPG
DSC_0675.JPG
DSC_0676.JPG
DSC_0677.JPG
DSC_0678.JPG
DSC_0680.JPG


Συνάντηση των οδών K.Hussein και K.Faysal
DSC_0682.JPG



Amman Citadel
3 JD είσοδος, δωρεάν με το JD Pass
DSC_0397.JPG
DSC_0401.JPG
DSC_0842.JPG
DSC_0844.JPG
DSC_0846.JPG
DSC_0847.JPG
DSC_0848.JPG
DSC_1977.JPG
DSC_1981.JPG
DSC_0849.JPG
DSC_0850.JPG
DSC_0851.JPG
DSC_0853.JPG
DSC_0855.JPG
DSC_1993.JPG

DSC_0857.JPG
DSC_0858.JPG
DSC_0860.JPG


Αρχαιολογικό Μουσείο Ιορδανίας εντός του χώρου της Ακρόπολης. 3 JD είσοδος, δωρεάν με JD Pass. Τίποτα το ιδιαίτερο θα έλεγα.
DSC_1992.JPG


DSC_0861.JPG
DSC_0862.JPG
DSC_0863.JPG
DSC_0864.JPG
DSC_0865.JPG
DSC_0866.JPG
DSC_0868.JPG
DSC_0872.JPG
DSC_0873.JPG
DSC_0874.JPG
DSC_0875.JPG
DSC_0411.JPG
DSC_0417.JPG
DSC_0418.JPG


Εμπορικό πολυκατάστημα The Boulevard και Abdali Mall
20181111_211636.jpg
20181111_212137.jpg
20181111_213444.jpg
20181111_213455.jpg


Mansour Hotel
DSC_1710.JPG
20181112_074650.jpg
 
Last edited:

Nick_St

Member
Μηνύματα
140
Likes
2.273
Ταξίδι-Όνειρο
Venezuela
Γέρασα

Αφήνοντας πίσω την πρωτεύουσα, κατευθυνόμαστε βόρεια για ένα τουρ με βάση τη Γέρασα. Η μετάβαση από το Αμμάν στη Γέρασα είναι αρκετά εύκολη, περίπου 50 λεπτά δρόμος. Αφού είχαμε δικό μας αυτοκίνητο και ελευθερία κινήσεων και χρόνου, αποφασίσαμε να συνεχίσουμε ακόμα πιο βόρεια στη συνέχεια με αποτέλεσμα να φτάσουμε στα σύνορα Ιορδανίας-Συρίας, να περάσουμε από το Irbid και από πολλά χωριά της επαρχίας και τέλος, να επισκεφτούμε το κάστρο Ajloun.

Αυτή η αρχαία σημαντική ελληνική πόλη που ήταν μέρος της Δεκάπολης της Κοίλης Συρίας ήταν η έκπληξη του ταξιδιού. Καλοδιατηρημένος χώρος, πολλά πράγματα να δεις, δεν έχει χαρακτηριστεί άδικα ως η Πομπηία της Μέσης Ανατολής. Ο επισκέπτης πρώτα συναντά την αψίδα του Ανδριανού και τον ιππόδρομο, έπειτα την πολύ όμορφη Οβάλ πλατεία και όσο προχωράει προς το βόρειο κομμάτι έχει την ευκαιρία να θαυμάσει το Νυμφαίο, το βόρειο θέατρο, το ναό της Αρτέμιδος, τον καθεδρικό ναό και πολλά άλλα κτίσματα. 10 δηνάρια είσοδος στον αρχαιολογικό χώρο για όσους δεν έχουν Jordan Pass.

Κάτσαμε γύρω στις 3-4 ώρες μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, κάνοντας πότε πότε τα απαραίτητα breaks είτε για να φωτογραφήσουμε χαμογελαστούς σχιστομάτηδες είτε για να βοηθήσουμε τους ντόπιους μικροπωλητές κουβαλώντας νερά. Στο βόρειο θέατρο δε, μας βγήκε πολύ έντονο το ελληνικό στοιχείο που βάλαμε κλαρίνα στα κινητά κι αρχίσαμε να χορεύουμε τσάμικα.

DSC_0689.JPG
DSC_1829.JPG
DSC_1830.JPG
DSC_1839.JPG
DSC_1842.JPG
DSC_1849.JPG
DSC_1853.JPG
DSC_0693.JPG
DSC_0695.JPG
DSC_0697.JPG
DSC_0698.JPG
DSC_0699.JPG
DSC_0703.JPG
DSC_0706.JPG
DSC_0708.JPG
DSC_0710.JPG
DSC_0711.JPG
DSC_0715.JPG
DSC_0716.JPG
DSC_0717.JPG
DSC_0726.JPG
DSC_0728.JPG
DSC_0730.JPG
DSC_0732.JPG
DSC_0733.JPG
DSC_0734.JPG
DSC_0735.JPG
DSC_0737.JPG
DSC_0739.JPG
DSC_0740.JPG
DSC_0743.JPG
DSC_0744.JPG
DSC_0750.JPG
DSC_0751.JPG
DSC_0752.JPG
DSC_0753.JPG
DSC_0754.JPG
DSC_0755.JPG
DSC_0757.JPG
DSC_0758.JPG
DSC_0760.JPG
DSC_0764.JPG
DSC_0765.JPG
DSC_0766.JPG
DSC_0767.JPG
DSC_0770.JPG
DSC_0785.JPG
DSC_0786.JPG
DSC_0787.JPG
DSC_0788.JPG
DSC_1894.JPG
DSC_0792.JPG
DSC_0795.JPG
DSC_0796.JPG
DSC_0797.JPG
DSC_0806.JPG
DSC_0807.JPG
DSC_0808.JPG
DSC_0809.JPG
DSC_0810.JPG
DSC_0813.JPG
DSC_0814.JPG
DSC_0815.JPG
DSC_0817.JPG
DSC_0818.JPG
DSC_0820.JPG
DSC_0821.JPG
DSC_0822.JPG
DSC_0823.JPG
DSC_0824.JPG
DSC_0826.JPG
DSC_0827.JPG
DSC_0828.JPG
DSC_0831.JPG
DSC_0833.JPG
DSC_0834.JPG
DSC_0835.JPG
DSC_0837.JPG
DSC_0840.JPG



Ajloun Castle

DSC_1912.JPG
DSC_1913.JPG
DSC_1917.JPG
DSC_1918.JPG
DSC_1920.JPG
DSC_1921.JPG
DSC_1926.JPG
DSC_1928.JPG
DSC_1934.JPG
DSC_1965.JPG
DSC_1972.JPG
DSC_1936.JPG
DSC_1937.JPG
DSC_1940.JPG
DSC_1943.JPG
DSC_1944.JPG
DSC_1959.JPG
DSC_1960.JPG



Εικόνες εν κινήσει στα βόρεια της χώρας, ανάμεσα στα σύνορα με Συρία και στο Irbid

20181111_131302.jpg
20181111_131304.jpg
20181111_131316.jpg
20181111_131322.jpg
20181111_131456.jpg
20181111_131500.jpg
20181111_140728.jpg
20181111_140731.jpg
20181111_140740.jpg
20181111_140800.jpg
20181111_140831.jpg
20181111_140927.jpg
20181111_140937.jpg
20181111_141051.jpg
20181111_141056.jpg
20181111_141124.jpg
20181111_141200.jpg
20181111_141202.jpg
20181111_141207.jpg
20181111_141211.jpg
20181111_141243.jpg
20181111_141320.jpg
20181111_141432.jpg
20181111_141442.jpg
20181111_143534.jpg
20181111_143649.jpg
20181111_143728.jpg
20181111_145131.jpg
20181111_145139.jpg
20181111_141025.jpg
20181111_141026.jpg



Σύνορα Ιορδανίας-Συρίας. Άγνωστο το γιατί φτάσαμε μέχρι εκεί, μάλλον λόγω μίας κάποιας χαζομάρας. Κάτσαμε κανα 5λεπτο, ήρθε ένα παλικάρι με την καλασνικόφα να δει ποιοι χαζοί είναι αυτοί που ήρθαν με νοικιασμένο αμάξι στα σύνορα, βεβαιώθηκε ότι οι 4 επιβάτες είναι χαζοί, μας είπε να φύγουμε και υπακούσαμε ευλαβικά.

DSC_1911.JPG
 

Nick_St

Member
Μηνύματα
140
Likes
2.273
Ταξίδι-Όνειρο
Venezuela
Καινούρια μέρα ξημερώνει στην Ιορδανία, ημέρα γενεθλίων για μένα και το μενού λέει τουρ στη δυτική πλευρά της χώρας και για φινάλε Πέτρα by night για να σβήσω εκεί τα κεριά που έχουν δεξιά και αριστερά στο Siq, αφού δεν είχαμε τούρτα.

Ξεκίνημα με Μάνταμπα η οποία είναι γνωστή για τα ψηφιδωτά της και πιο πολύ τον μωσαϊκό χάρτη της περιοχής που βρίσκεται στην ελληνική ορθόδοξη εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Ο συγκεκριμένος χάρτης είναι ο παλαιότερος σωζόμενος χάρτης των Αγίων Τόπων, ενώ αν εξαιρέσεις τις δύο εκκλησίες της πόλης, δεν υπάρχει κάτι άλλο αξιόλογο. Στην εκκλησία του Αι Γιώργη ζητάνε 1 δηνάριο είσοδο, σκούξαμε σαν κλασικοί Έλληνες και αρχίσαμε τα «ούτε να προσευχηθούμε δεν μπορούμε, τι πράγματα είναι τούτα» και μπήκαμε δωρεάν. Γενικά ωραίος και ήρεμος χώρος με ωραίο προαύλιο και ίσως τις πιο καθαρές τουαλέτες που έχω δει ποτέ, ήταν σε ένα container γωνιακό στο οικόπεδο της εκκλησίας, μύριζαν λεβάντα από χιλιόμετρο. Γνωρίσαμε και κάτι ντόπιους influencers που ήθελαν φωτογραφίες πρωινιάτικα, χατίρι δεν τους χαλάσαμε. Όταν δε ο ένας άρχισε να ποζάρει λες και είναι η Tyra Banks στο Sports Illustrated, αρχίσαμε να γελάμε τόσο έντονα που το κάναμε να νιώσει αμήχανα το παλικάρι.

Συνεχίζουμε δυτικότερα και σε περίπου 10 χιλιόμετρα βρίσκουμε το όρος νέμπο, το σημείο όπου λέγεται πως από εκεί ο Μωησής αντίκρισε τη Γη της Επαγγελίας. Εκεί μπορεί κανείς να θαυμάσει την υπέροχη θέα της περιοχής και τα ψηφιδωτά που ανακαλύφθηκαν εκεί. Είσοδος 2 δηνάρια εδώ, δεν συμπεριλαμβάνεται το αξιοθέατο στο Jordan Pass, αλλά εμείς πάλι την κάναμε την αλητεία μας. Περάσαμε ανάποδα στα τουρνικέ χωρίς να γίνουμε αντιληπτοί από τους φύλακες, τόσα χρόνια στο ΟΑΚΑ την έχουμε μάθει καλά τη δουλειά.

Η θερμοκρασία είχε χτυπήσει κόκκινο και εμείς αρχίσαμε να αναρωτιόμαστε αν υπάρχει καλύτερο πράγμα από ένα καυτό σαρανταπεντάλεπτο μπανάκι μέσα στα αλάτια, περιτριγυρισμένοι από εκατοντάδες μύγες και χωρίς να υπάρχει κάποιο μέρος για να ξεπλυθούμε. Ολοταχώς προς νεκρά θάλασσα λοιπόν, ακολουθώντας κάτι συντεταγμένες που είχα αλιεύσει εδώ στο forum οι οποίες έκαναν λόγο για ένα σημείο πάνω στο Jordan Valley Highway όπου έχεις πρόσβαση στη θάλασσα χωρίς να πληρώσεις. Κάπως έτσι βρεθήκαμε στη μέση του πουθενά, μακρυά από τα ξενοδοχεία και τον πολιτισμό ενώ το μόνο ανθρώπινο στοιχείο σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων έμοιαζε να είναι μια ομάδα αστυνομικών χωρίς γνώση αγγλικών αλλά με εξαιρετικό ταλέντο στην παντομίμα. Το μάτι μας πιάνει μια τρύπα στο φράχτη, εδώ είναι η πύλη της κολάσεως λέμε ομόφωνα και πάμε να κατέβουμε τον γκρεμό. Ή από πέσιμο ή από κάψιμο θα πηγαίναμε σε αυτό το ταξίδι και αφού δε σκοτωθήκαμε με τις σαγιονάρες στα κατσάβραχα, είπαμε να κάτσουμε μέσα στη νεκρά θάλασσα σχεδόν μια ώρα. Όταν μας έκοψε επιτέλους να βγούμε έξω, είχαμε όλοι κάτι εγκαύματα που μου θύμισαν μερικές φωτογραφίες που μου έδειχνε η θεία μου που είναι νοσηλεύτρια στο ΚΑΤ.

Ψιλοαδιάφορη θα χαρακτήριζα την εμπειρία της νεκράς θάλασσας, πέρα από το χαβαλέ μεταξύ μας δεν υπήρχε κάτι το ιδιαίτερο. Προσωπικά δεν είχα μεγάλες προσδοκίες, περίμενα ότι δεν θα με ξετρελάνει. Έμοιαζε αρκετά με τα θερμά λουτρά που έχουμε στα Καμένα Βούρλα.

Πηγαίνοντας προς το αμάξι με σκοπό να πάρουμε το δρόμο προς Wadi Musa κάναμε δύο εξαιρετικές επιλογές. Δεν είχαμε βενζίνη, αλλά αντί να συνεχίσουμε νότια με σκοπό να βρούμε βενζινάδικο, εμπιστευτήκαμε τα τσακάλια τους αστυνομικούς και γυρίσαμε προς τα πίσω για περίπου 30 χιλιόμετρα. Φουλάραμε, τσιμπήσαμε και κάτι πρόχειρο στα ιορδανικά Olympus Plaza και θέσαμε στο τραπέζι το ερώτημα αν θα πάμε Al Karak. Χρόνο δεν είχαμε, το κάστρο ανοικτό δεν το προλαβαίναμε, τι πιο φυσιολογικό από το να συμφωνήσουμε ομόφωνα στο να κάνουμε τεράστια παράκαμψη και να πάμε.
Το Al Karak μπορεί να μην έλεγε τίποτα, αλλά η έκφραση των Ελλήνων που βρήκαμε στο αεροδρόμιο για την πτήση της επιστροφής όταν τους είπαμε ότι ήταν το highlight του ταξιδιού, ήταν όλα τα λεφτά. Κοιτιόντουσαν μεταξύ τους κι έλεγαν πως δεν είχαν διαβάσει τίποτα για αυτό το μέρος και τι κρίμα που το έχασαν.

Κατά τις 6 το απόγευμα φτάσαμε στο χωριό Wadi Musa, άπλυτοι και εξαντλημένοι από το αλάτι που είχαμε ακόμα στα κορμιά μας. Ένα γρήγορο ντουζάκι και κατηφορίσαμε προς τον αρχαιολογικό χώρο της Πέτρας για να απολαύσουμε το show. Tο Πέτρα by night λοιπόν είναι ένα θέαμα που μπορούν οι επισκέπτες να παρακολουθήσουν μόνο κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Πέμπτη 20:30-22:30. Περπατάς όλο το Siq με τη συντροφιά κεριών δεξιά και αριστερά, φτάνεις στο θησαυροφυλάκιο όπου το βλέπεις φωτισμένο και έρχεται ο Πέτρος Γαϊτάνος ντυμένος βεδουίνος να ψάλει για κανα μισάωρο. Εδώ οι απόψεις διίστανται, αλλά εγώ το όλο σκηνικό το βρήκα μια καλοστημένη τουριστοπαγίδα, ένα θέαμα πιο overrated κι από τους New York Knicks. Σαφέστατα τα 17 δηνάρια της εισόδου έπαιξαν μεγάλο ρόλο σε αυτό. Στο χώρο πιάσαμε κουβέντα με κάποια άτομα που μας είπαν ότι έχουν έρθει πολλές φορές λόγω του ότι συνόδευαν γκρουπ και ότι παλαιότερα ήταν πολύ καλύτερο το όλο θέαμα.


Μάνταμπα
DSC_2003.JPG
DSC_2005.JPG
DSC_2007.JPG
DSC_2010.JPG
DSC_2012.JPG
DSC_2020.JPG
DSC_2021.JPG
DSC_2023.JPG
DSC_2025.JPG
DSC_2027.JPG
DSC_2032.JPG


Όρος Νέμπο
IMG_20181112_112139.jpg
IMG_20181112_112200.jpg
IMG_20181112_112205.jpg
IMG_20181112_112507.jpg
IMG_20181112_113308.jpg
IMG_20181112_113406.jpg
IMG_20181112_113854.jpg
DSC_2034.JPG
DSC_2035.JPG
DSC_2036.JPG
DSC_2037.JPG
DSC_2038.JPG
DSC_2039.JPG
DSC_2040.JPG
DSC_2041.JPG
DSC_2042.JPG
DSC_2043.JPG
DSC_2044.JPG
DSC_2045.JPG
2046.jpg
2047.jpg
2048.jpg
2049.jpg
2050.jpg
2051.jpg
2054.jpg
2056.jpg
2057.jpg
2058.jpg
2059.jpg
2060.jpg
2073.jpg


Νεκρά Θάλασσα
2074.jpg
2076.jpg
2077.jpg
2079.jpg
2078.jpg
2080.jpg
IMG_20181112_125717.jpg
IMG_20181112_125722.jpg
IMG_20181112_153837.jpg
IMG_20181112_154134.jpg


Petra by night
2081.jpg
2082.jpg
2083.jpg
2084.jpg
2100.jpg
2102.jpg
20181112_212900.jpg
DSC_0889.JPG
DSC_0890.JPG
DSC_0892.JPG
DSC_0895.JPG
DSC_0902.JPG
DSC_0903.JPG
 
Last edited:

Nick_St

Member
Μηνύματα
140
Likes
2.273
Ταξίδι-Όνειρο
Venezuela
Έφτασε η ώρα για τη διήμερη περιήγηση στην Πέτρα, το βαρύ πυροβολικό του ταξιδιού. Ένα από τα νέα 7 θαύματα του κόσμου, η αρχαία αυτή πόλη των Ναβαταίων αποτελεί μοναδικό προορισμό και εμπειρία ζωής για τους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που την επισκέπτονται κάθε χρόνο. Λαξευμένη πάνω στα πετρώματα με κυρίαρχο χρώμα το μπορδοροδοκόκκινο που ανταγωνίζεται επάξια τα χαλιά της Μοιραράκη, η Πέτρα σε μαγεύει από τις πρώτες εικόνες που συναντάς μπαίνοντας στο Siq, τον κύριο δρόμο που οδηγεί στο Θησαυροφυλάκιο. Τα δύο πιο γνωστά και εντυπωσιακά μνημεία είναι το Θησαυροφυλάκιο με πρόσοψη ύψους 40 μέτρων και το Μοναστήρι και ακολουθούν το ρωμαϊκό θέατρο, οι βασιλικοί τάφοι, τα λουτρά, οι οβελίσκοι, ο μεγάλος ναός, η πέτρα Ουμ-αλ-Μπιγιάρα.

Ο αρχαιολογικός χώρος ανοίγει τις πόρτες του στις 6 το πρωί και η αλήθεια είναι πως αξίζει το πρωινό ξύπνημα μιας και τόσο νωρίς οι τουρίστες είναι λίγοι και υπάρχει μία κάποια ηρεμία στην ατμόσφαιρα. Εμείς επιλέξαμε να βγάλουμε το Jordan Pass Explorer που προσφέρει είσοδο για 2 ημέρες στην Πέτρα (50JD η είσοδος για μία ημέρα, 55 για δύο χωρίς Jordan Pass) μιας και είχαμε αρκετό χρόνο, θέλαμε να περπατήσουμε όλα τα μονοπάτια και να απολαύσουμε με την ησυχία μας τα αξιοθέατα. Τσουχτερό το κόστος για την είσοδο, αλλά θες δεν θες θα τα δώσεις. Υπάρχουν 8 μονοπάτια με την πλειοψηφία του κόσμου να ακολουθεί μόνο τα 4 πρώτα που είναι πιο γνωστά και περιλαμβάνουν όλα τα αξιοθέατα. Με γρήγορο ρυθμό προλαβαίνει κανείς να δει σε μία μέρα τα 4 κύρια μονοπάτια (το κόκκινο-1, το πράσινο-2, το πορτοκαλί-3 και το μωβ-4). Καλά παπούτσια όπωσδήποτε και προετοιμαστείτε για πολύ περπάτημα.

Περνώντας από το Visitor Center και αφού πήραμε τους απαραίτητους χάρτες, μπήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο και σε λίγα μόλις μέτρα βρισκόμασταν στο Siq. Ένα φυσικό πέρασμα που οδηγεί τους επισκέπτες μέσω τειχών από κόκκινο βράχο στους ναούς. Εκπληκτικής ομορφιάς το στενό αυτό φαράγγι με τους σχηματισμούς του, σε συναρπάζει και σε προϊδεάζει για αυτά που ακολουθούν. Γύρω στα 40 λεπτά από την ώρα που μπήκαμε στο Siq κι εντελώς ξαφνικά, εμφανίζεται το Θησαυροφυλάκιο και δημιουργεί υπέροχες εικόνες καθώς το καλύπτουν ελαφρώς ακόμα οι βράχοι. Επιβλητικότατο, υψώνεται μπροστά στα μάτια του θεατή και δημιουργεί δέος.

Για την πρώτη ημέρα μας αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε από το τέταρτο μονοπάτι που οδηγεί στο Μοναστήρι, επομένως κατευθυνθήκαμε στο εστιατόριο και μουσείο Basin που οριοθετεί τα μονοπάτια και αποτελεί σημείο έναρξης του μωβ, αφού πρώτα διασχίσαμε όλο το main trail, στο οποίο βρίσκονται ο δρόμος των προσόψεων, το θέατρο χωρητικότητας 15000 θέσεων, η αγορά, το τέμενος κι ο μεγάλος ναός.

Εξίσου επιβλητικό το Μοναστήρι από κοντά, αρκετά μεγαλύτερο από το Θησαυροφυλάκιο. Προχωρώντας λίγα μέτρα πιο πέρα από το καφέ που βρίσκεται απέναντι από το Μοναστήρι, υπάρχουν δύο επιλογές: η πρώτη να ανέβεις σε κάποιον από τους ψηλούς βράχους ώστε να δεις πανοραμικά το τοπίο και η δεύτερη να ακολουθήσεις τις πινακίδες που λένε με καμάρι «to the most beautiful view of the world όλο ευθεία» και να φτάσεις σε ένα μικρό μαγαζάκι ενός βεδουίνου. Για το αν το μέρος έχει την πιο ωραία θέα δε ξέρω να σας πω, αλλά προσφέρει απίστευτη ηρεμία, ενώ ο μόνος ήχος που ακούγεται είναι από το μικρό ποτάμι που ρέει στο φαράγγι. Στη συνέχεια πήγαμε κι εμείς στους βράχους για θέα από ψηλά, κάτσαμε αρκετή ώρα αφού το κορμί δεν έδινε ώθηση να σηκωθεί και να αφήσει τέτοια θέα.


Petra Visitor Center και τα πρώτα βήματα μέχρι το Siq
DSC_0166.JPG
DSC_0167.JPG
1.jpg
2.jpg
DSC_0168.JPG
4.jpg
DSC_0918.JPG
5.jpg



Siq
7.jpg
8.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
DSC_0169.JPG
DSC_0172.JPG
DSC_0173.JPG
DSC_0174.JPG
DSC_0175.JPG
DSC_0176.JPG
DSC_0920.JPG
DSC_0921.JPG
DSC_0922.JPG
DSC_0923.JPG
DSC_0924.JPG
DSC_0925.JPG
DSC_0926.JPG
DSC_0927.JPG
DSC_0928.JPG
DSC_0929.JPG
DSC_0930.JPG
DSC_0931.JPG
DSC_0932.JPG
DSC_0933.JPG
DSC_0934.JPG
DSC_0935.JPG
DSC_0936.JPG
DSC_0937.JPG
DSC_0938.JPG
DSC_0939.JPG
DSC_0941.JPG
DSC_0177.JPG
DSC_0178.JPG
DSC_0179.JPG
13.jpg
DSC_0181.JPG



Treasury
DSC_0942.JPG
DSC_0943.JPG
DSC_0183.JPG
DSC_0946.JPG
DSC_0947.JPG
DSC_0949.JPG
DSC_0951.JPG
DSC_0180.JPG
DSC_0182.JPG
DSC_0184.JPG
14.jpg
15.jpg
16.jpg



Street of Facades-Theatre και δρόμος μέχρι Great Temple όπου τελειώνει το μονοπάτι-1 και αρχίζει ο δρόμος προς το Μοναστήρι
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg
DSC_0958.JPG
DSC_0959.JPG
DSC_0960.JPG
DSC_0962.JPG
DSC_0964.JPG
DSC_0965.JPG
DSC_0966.JPG
DSC_0967.JPG
DSC_0969.JPG
DSC_0972.JPG
DSC_0974.JPG
23.jpg
24.jpg
25.jpg
26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
DSC_0975.JPG



Μονοπάτι-4 προς Μοναστήρι
DSC_0976.JPG
DSC_0977.JPG
35.jpg
36.jpg
37.jpg
38.jpg
39.jpg



DSC_0978.JPG
DSC_0980.JPG
DSC_0981.JPG
DSC_0982.JPG
DSC_0983.JPG
40.jpg
41.jpg
DSC_0984.JPG
DSC_0987.JPG
DSC_0988.JPG




Μοναστήρι
42 monastery.jpg
43.jpg
DSC_0989.JPG
DSC_0990.JPG
DSC_0991.JPG
DSC_0992.JPG
DSC_0993.JPG
DSC_0994.JPG
44.jpg
DSC_0995.JPG
DSC_0996.JPG
DSC_0997.JPG
DSC_0998.JPG
DSC_0999.JPG
DSC_1000.JPG
DSC_1000.JPG
DSC_1001.JPG
DSC_0001.JPG
DSC_0002.JPG
DSC_0003.JPG
DSC_0004.JPG
DSC_0005.JPG
DSC_0006.JPG
DSC_0007.JPG
DSC_0008.JPG
DSC_0009.JPG
DSC_0013.JPG
DSC_0014.JPG
DSC_0019.JPG
DSC_0022.JPG
55.jpg
DSC_0036.JPG
DSC_0037.JPG
DSC_0038.JPG
DSC_0039.JPG
DSC_0040.JPG
DSC_0042.JPG
DSC_0044.JPG
DSC_0045.JPG
DSC_0047.JPG
DSC_0048.JPG
DSC_0049.JPG
DSC_0050.JPG
DSC_0051.JPG



Επιστροφή στο μονοπάτι-1 και κατεύθυνση προς τους τάφους
DSC_0052.JPG
DSC_0053.JPG
DSC_0054.JPG
DSC_0056.JPG
DSC_0057.JPG
DSC_0058.JPG
DSC_0059.JPG
DSC_0060.JPG
DSC_0061.JPG
DSC_0062.JPG
 
Last edited:

greco

Member
Μηνύματα
1.153
Likes
3.351
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Γυρος Τουρκιας
Εκπληκτικες οι φωτο,περιμενω τη συνεχεια!
 

Nick_St

Member
Μηνύματα
140
Likes
2.273
Ταξίδι-Όνειρο
Venezuela
Επόμενο μονοπάτι το Al-Khubtha (το πράσινο-2) με τους τάφους το οποίο καταλήγει στο βράχο ακριβώς απέναντι από το Θησαυροφυλάκιο και προσφέρει θέα από ψηλά. Μαζί με το Al-Deir είναι τα δύο μονοπάτια με το μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Στο τέλος της διαδρομής υπάρχει πάλι ένα μικρό μαγαζάκι ντόπιων που μπορούν κάτσουν οι τουρίστες και να απολαύσουν τη θέα. Η αλήθεια είναι πως η πανοραμική θέα είναι απίστευτη! Και αφού η μόνη επιλογή για να γλυτώσεις δρόμο και να φτάσεις κάτω στο Θησαυροφυλάκιο και στο Siq είναι η ελεύθερη πτώση από το βράχο, αναγκαστικά κάνουμε την ίδια διαδρομή προς τα πίσω, πολύ πιο βατή αυτή τη φορά αφού είναι κατηφόρα.

Επιστροφή στο Siq με κατεύθυνση προς την έξοδο και κάπως έτσι κλείνει η πρώτη μας μέρα στην Πέτρα. Εντύπωση μας προκάλεσε το πόσοι Έλληνες υπήρχαν στον χώρο. Περιμέναμε ότι ειδικά μετά την απόβαση της Ryanair θα υπάρχει έντονο το ελληνικό στοιχείο, αλλά αυτό το πράγμα δεν είχε τελειωμό. Ειδικά στο Πέτρα by night την προηγούμενη μέρα όλη η αριστερή πτέρυγα ήταν Έλληνες, κάναμε και μια συντονισμένη φασαρία όλοι μαζί κάποιες στιγμές, ήμασταν λες και το 'χουμε σκάσει από εκδρομή επτανήσιων (μη θιχτεί κανένας επτανήσιος, χιούμορ κάνουμε).

Το χωριό Wadi Musa όπου είναι η βάση για την Πέτρα, δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να επιδείξει. Εμείς μείναμε στο Valentine Inn, ότι πιο φθηνό υπήρχε διαθέσιμο, νομίζω 6 δηνάρια το άτομο για κάθε βράδυ. Είχε και ένα πολύ καλό μπουφέ τα βράδια, 7 δηνάρια κοστίζει αλλά αν το παίξεις μπατίρι και κλαφτείς λίγο, εύκολα στο αφήνουν 4-5. Είπαμε, παντού παζάρια. Να πω δε, ότι πριν λίγο καιρό φιλοξένησα ένα ζευγάρι Αργεντίνων στην Αθήνα μέσω couchsurfing και πάνω στη συζήτηση ανακαλύψαμε ότι ήταν κι αυτοί στο ίδιο ξενοδοχείο και μάλιστα στο ίδιο δωμάτιο. Ακολουθήσαμε λοιπόν το μοτίβο φαγητό-μασάζ ο ένας στον άλλον-ύπνο νωρίς καθώς η επόμενη μέρα πάλι ήταν αφιερωμένη στην Πέτρα και θα είχε επίσης κάμποσο περπάτημα.

Al-Khubtha Trail (πράσινο μονοπάτι)
DSC_0066.JPG
DSC_0067.JPG
DSC_0068.JPG
DSC_0071.JPG
DSC_0072.JPG
DSC_0073.JPG
59.jpg
60.jpg
DSC_0078.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0080.JPG
DSC_0081.JPG
DSC_0082.JPG
DSC_0084.JPG
DSC_0085.JPG
DSC_0087.JPG
DSC_0088.JPG
DSC_0089.JPG
DSC_0090.JPG
DSC_0091.JPG
DSC_0092.JPG
DSC_0093.JPG
DSC_0094.JPG
DSC_0095.JPG
DSC_0097.JPG
DSC_0098.JPG
DSC_0099.JPG
DSC_0100.JPG
DSC_0103.JPG
DSC_0105.JPG
77.jpg
DSC_0106.JPG
DSC_0109.JPG



Εδώ φαίνεται η εναλλακτική επιλογή ώστε να ανέβει κανείς σε βράχο για να δει πανοραμικά το Θησαυροφυλάκιο. Φαίνεται κάπως επικίνδυνο η αλήθεια είναι.
DSC_0110.JPG
79.jpg


DSC_0111.JPG
DSC_0112.JPG
DSC_0113.JPG
DSC_0114.JPG
DSC_0117.JPG
DSC_0139.JPG
DSC_0141.JPG
DSC_0143.JPG
DSC_0144.JPG
DSC_0146.JPG
DSC_0147.JPG




@greco Σε ευχαριστώ πολύ. Στην Πέτρα βοηθάει πολύ το μέρος για καλές φωτογραφίες. Βέβαια αυτές οι κλασικές φωτογραφίες που βλέπουμε συνήθως στα social media είναι ελαφρώς ή πολύ επεξεργασμένες. Σκέφτηκα κι εγώ να προσπαθήσω να αφαιρέσω τον κόσμο που είναι σε μερικές εικόνες ώστε να βγει καλύτερο το αποτέλεσμα, αλλά βαριόμουν χαχαχ. Όπως και να 'χει, είναι ένα υπέροχο σημείο του πλανήτη που τόσο τα αξιοθέατα όσο και η φύση μαγεύουν κυριολεκτικά.
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.162
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom