Yorgos
Member
- Μηνύματα
- 9.976
- Likes
- 52.467
- Επόμενο Ταξίδι
- Umhlanga
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού τότε, τώρα, πάντα
Κεφάλαιο 22: Και δυο μέρες στη Τζακάρτα
Πήγαμε στο αεροδρόμιο με την ησυχία μας, ο Πάνος μάλιστα πρόλαβε να κάνει και το πρωινό του μπανάκι. Το ίδιο μωβ αμάξι ήρθε για να μας πάει στο αεροδρόμιο του Langgur, αλλά αυτή τη φορά ο οδηγός ήταν άλλος. Η πτήση ήταν και πάλι με μετεπιβίβαση στο Ambon και χρειάστηκε και πάλι να αποκτήσουμε κάρτα επιβίβασης εκεί, σε αντίθεση με ό,τι μας είχαν πει στο τσεκ-ιν. Γενικώς πολύ καλά ενημερωμένοι δεν είναι για τις πτήσεις με ανταπόκριση (ή και χωρίς ανταπόκριση!), οπότε θέλει πολλή προσοχή στις εσωτερικές πτήσεις της Ινδονησίας.
Κάτσαμε για λίγο μαζί και στο αεροδρόμιο του Makassar κι ήρθε η ώρα να αποχωριστώ και τον Πάνο που πετούσε για Ντουμπάι μέσω Μπάλι, αν και τελικώς μερικούς μήνες μετά ξαναβρεθήκαμε να ταξιδεύουμε παρέα, αυτή τη φορά σε εντελώς άλλα μήκη και πλάτη. Στην πτήση προς Τζακάρτα είχα και μερικές απίθανες ντόπιες με παραδοσιακή στολή με φτερά στο κεφάλι, που χάρηκαν πολύ όταν τους ζήτησα να τις βγάλω φωτογραφίες. Νομίζω ήταν οι πιο φολκλόρ συνεπιβάτισσες που είχα ποτέ.
Φτάνοντας στη Τζακάρτα παζάρεψα λίγο και πήρα ένα ταξί με 220.000, συμπεριλαμβανομένων των διοδίων, που ήταν πιο ακριβά από την Αττική Οδό. Προφανώς πρόκειται για νέο δρόμο, δεν υπήρχαν τέτοιες υποδομές όταν ήμουν... νέος. Έκλεισα ένα Hotel Cool Living στο κέντρο με 18€ με πρωινό, σε ένα μικρό σοκάκι τύπου hutong, από αυτά που έχουν απομείνει. Γιατί κατά τα άλλα, τρόμαξα να τη γνωρίσω την πόλη! Ειδικά από το roof garden του ξενοδοχείου ένιωσα να πνίγομαι από τους ουρανοξύστες, η αντίθεση ανάμεσα στις λιγοστές αυλές και τα τεράστια κτίρια γύρω-γύρω ήταν έντονη κι ένιωσα κι εγώ ότι γερνάω. Η αλήθεια είναι πως 23 χρόνια είναι πολλά, λογικό όχι απλά να αλλάξει εντελώς μια πόλη αναπτυσσόμενης χώρας, αλλά να είναι και μη αναγνωρίσιμη.
Έκανα ένα ντουσάκι στο μικροσκοπικό αλλά με έξυπνη διαρρύθμιση δωμάτιο και ήρθε ο παλιός μου φίλος Μ να με πάρει για να πάμε βόλτα. Πήγαμε σε ένα roof garden ενός ουρανοξύστη στον... πεντηκοστό όροφο και τα είπαμε για τα παλιά, για τα νέα και γι αυτά που έρχονται, καθώς και για τη νέα ζωή του στη Τζακάρτα, περιτρυγιρισμένοι από την ελίτ της ινδονησιακής νεολαίας σε μια πρωτεύουσα που φαντάζει άλλος πλανήτης σε σχέση με το Kri, το Μanado, το Ngurbloat και τα λοιπά μέρη που επισκέφθηκα σε αυτό το ταξίδι. Αργά το βράδυ πήγαμε και στο Malio, αλλά μάλλον πια έχω γεράσει για τέτοιες εξόδους. Έπεσα σχετικά νωρίς για ύπνο γιατί είχα κοιμηθεί λίγο λόγω της βροχής αλλά και γιατί ήθελα το επόμενο πρωί να περπατήσω την πόλη όσο περισσότερο γινόταν πριν πάω για γεύμα με μια άλλη φίλη από παλιά.
Το πρωινό ήταν αξιοπρεπές στην ταράτσα του ξενοδοχείου μου, που μετά το χτεσινό πεντηκοστό όροφο ντρεπόμουν να την ονομάσω roof garden πια. Είχε ξημερώσει για τα καλά, οπότε η θέα στις περικυκλωμένες από ουρανοξύστες αυλές ήταν πολύ πιο ξεκάθαρη, όσο και το ότι η ανάπτυξη της χώρας δεν έρχεται με τον ίδιο ρυθμό για όλους.
Αφού πλέον ήμουν μόνος κάλεσα GoRide, μοτοτάξι δηλαδή, με σκοπό να πάω στο λιμάνι. Η βόλτα ήταν εξαιρετική σε μια πόλη τόσο άσχημη και χαοτική αλλά και τόσο χαώδη. Μου φάνηκε ότι το GoRide είναι φτηνός και... σωστός τρόπος να δεις το χάος της συσσωρευμένο. Τα παλιά κανάλια της πάλαι ποτέ Batavia εξακολουθούν να είναι πενταβρώμικα και η παλιά ολλανδική πόλη είναι από τα πιο φτωχικά κομμάτια της πόλης, αλλά και από τα πιο αναλλοίωτα. Οι φωνές, η πολυκοσμία και το χάος μου θύμισαν κάτι από το παρελθόν και, μετά από μια βόλτα στην κεντρική πλατεία Fatahillah, χώθηκα στα στενά της Chinatown και το Changra, όπου δε φαίνεται να έχουν αλλάξει και πολλά: μικροπωλητές με την πραμάτεια τους στο δάπεδο, στενάκια που χαίρεσαι να χάνεσαι (και να μη χαίρεσαι πάλι χάνεσαι, οπότε καλύτερα να χαρείς κιόλας), όλοι κάτι κουβαλάνε, κάτι μασουλάνε, κάτι πουλάνε, από ημερολόγια για την κινέζικη πρωτοχρονιά μέχρι φρούτα όλων των ειδών, με λίγα λόγια η Ασία που αγαπήσαμε.
Χρειάστηκα χρήματα και ρωτώντας βρήκα ένα ανταλλακτήριο... άλλης εποχής. Έχοντας λεφτά στην τσέπη πλέον πήγα στο Dharma Bakti, τον ιστορικό βουδιστικό ναό με τη “νεότερη” επέκταση επάνω αλλά και το παλαιότερο κομμάτι στο ισόγειο. Πολυάριθμοι οι πιστοί και συγκινητική η ευλάβεια με την οποία άφηναν τις προσφορές τους, κάποια πράγματα φαίνεται πως δεν αλλάζουν.Ξανακάλεσα GoRide και πήγα στο τζαμί Istlqal, τεράστιο και σύγχρονο, αν και μάλλον πιο ενδιαφέρουσα είναι η συνύπραξη με τον καθεδρικό ναό που βρίσκεται ακριβώς απέναντι. Πέρασα κι από τα κλασικά, δηλαδή την πλατεία Merdeka, το μνημείο του Σουκάρνο και το προεδρικό παλάτι, για μια βόλτα καλά είναι. Γενικώς η Τζακάρτα είναι από τα λιγότερο ενδιαφέροντα μέρη της χώρας και ειδικά για τέτοια χώρα με τόοοοσα πράγματα να δεις δε νομίζω πως αξίζει να αφιερώσει κανείς πάνω από ένα βιαστικό stopover.
Μετά από ένα γρήγορο ντουσάκι πήρα άλλο ένα GoRide για το Lara Djonggrang, ένα παραδοσιακό εστιατόριο, όπου θα έτρωγα με μια άλλη παλιά φίλη κι αγαπημένη, μαζί με τον άντρα της. Είπαμε τα της Κούβας , της Ινδονησίας, της Ελλάδας, γελάσαμε, φάγαμε πολύ καλά (σημειώνετε!) σε υπέροχο χώρο κι ήρθε η ώρα να φύγω για το αεροδρόμιο, με Gojek αυτή τη φορά, αφού τα μηχανάκια δεν επιτρέπονται στην υπερταχεία για το αεροδρόμιο. Είχε πολλή κίνηση, αλλά με είχαν προειδοποιήσει, οπότε έφτασα στην ώρα μου στο ομολογουμένως εντυπωσιακό νέο αεροδρόμιο, που μου θύμισε λίγο το ερντογανικό της Κωνσταντινούπολης. Η Scoot έφυγε στην ώρα της, αν και με το που προσγειωθήκαμε στη Σιγκαπούρη το αεροσκάφος έπαθε μπλακάουτ, με αποτέλεσμα η αποβίβαση να γίνει με τη χρήση φακών από τα κινητά των επιβατών, ορισμένοι εκ των οποίων ψιλοπανικοβλήθηκαν, ειδικά όταν είδαν τον πιλότο να διαβάσει...το εγχειρίδιο!
Τέλος πάντων, όλα καλά πήγαν, επέστρεψα στην Ελλάδα και στην πτήση της επιστροφής έκανα αυτό που θεωρώ το αγαπημένο μου επιστέγασμα: ανασκόπηση του ταξιδιού και φυσικά η απαραίτητη βαθμολογία της χώρας. Ολ δις ιν δε νεξτ εντ λαστ τσάπτερ.