Βιετνάμ Ινδία Ινδονησία Καμπότζη Ταϊλάνδη Ινδία - Ταϊλάνδη - Καμπότζη - Βιετνάμ - Μπαλί

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.150
Likes
10.962
Σε ευχαριστώ πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες.
Πολύ πιθανόν να φτάνω ξημερώματα στις 3 30 . Παίζει να ξεκινήσουμε για μασαι μαρα τέτοια ώρα?
Κι εμεις 3.30 ειχαμε φτασει...οπως γραφω και στην ιστορια μου για Κενυα http://www.travelstories.gr/community/threads/kenya-h-μαύρη-καλλονή.30596/, ηρθε και μας πηρε εκεινη την ωρα ο οδηγος απο το αεροδρομιο, μας πηγε σε ενα ωραιο ξενοδοχειο για πρωινο ενοσω περιμεναμε να ξημερωσει και κατα τις 7.30 ξεκινησαμε για το Παρκο... για λογους ασφαλειας ο οδηγος επεμενε να μην ξεκινησουμε πριν ξημερωσει.
 

mbthemis

Member
Μηνύματα
57
Likes
99
Σήμερα κάναμε τα εμβόλια τύφου και κίτρινου πυρετού. Επίσης έκανα τσεκ για ηπατίτιδα Β σε μικροβιολογικό (είναι απαραίτητη αν δεν θυμάστε αν το έχετε κάνει) και το έχω κάνει οπότε απομένει το εμβόλιο Ηπατίτιδας Α και το τριπλό Τέτανος διφθερίτιδα πολιομυελίτιδα.

Τα εμβόλια για τον τύφο και το κίτρινο πυρετό τα κάνετε στην διεύθυνση εμβολιασμού (Λ. Αλεξάνδρας 196 2131600382-85) ή και στην Διεύθυνση εμβολ. Δυτ. Αθήνας (2132100938-9 Ιερά Οδός 294 Αιγάλεω). Πρέπει να κλείσετε ραντεβού πριν πάτε και να πληρώσετε στην τράπεζα (κάνει και το e-banking) σε λογαριασμό του ινστιτούτου Παστέρ, 6,39€ για το κίτρινο πυρετό και 10,65€ για το τύφο. Μετά σας τα κάνουν εκεί και σας δίνουν και το κίτρινο βιβλιαράκι με τις σφραγίδες και όλα.
Επίσης αν τους ζητήσετε σας συνταγογραφούν και τα malarone (προσοχή παραπεμπτικό όχι συνταγογράφηση ΕΟΠΥ).

Για τα εμβόλιο Ηπατίτιδας Α και το τριπλό Τέτανος διφθερίτιδα πολιομυελίτιδα θα πρέπει να πάτε σε κάποιο Νοσοκομείο που να έχει τμήμα εμβολίων αφού πάρετε παραπεμπτικό από κάποιο γιατρό (η ΕΟΠΠΥ συνταγογράφηση) κάνετε τα εμβόλια.

Σημαντικό γιατί η καλή μου με τρέλανε. Για όποιους φοβούνται : η ταυτόχρονη λήψη των ανωτέρω εμβολίων δεν προκαλεί πρόβλημα βάση του οργανισμού υγείας των ΗΠΑ. (ακούγονται πολλά άλλα έξω)
παραθέτω παρακάτω τα links.
http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/rr5907a1.htm
Simultaneous Administration of Other Vaccines or Drugs Determination of whether to administer YF vaccine and other immunobiologics simultaneously (i.e., administration on the same day but at a different injection site) should be made on the basis of convenience to the traveler in completing the desired vaccinations before travel and on information regarding possible immune interference.
No evidence exists that inactivated vaccines and YF vaccine interfere with the immune response to the vaccine. Therefore, inactivated vaccines can be administered either simultaneously or at any time before or after YF vaccination (127). YF vaccine should be administered either simultaneously or 30 days apart from other live viral vaccines because the immune response to one live virus vaccine might be impaired if administered within 30 days of another live-virus vaccine (131,132). Limited data suggest that the serologic response to YF vaccine is not inhibited by administration of measles vaccine nonsimultaneously within 30 days of YF vaccine administration (133). However, the serologic response to measles vaccine was not assessed in this study. Oral Ty21a typhoid vaccine can be administered simultaneously or at any interval before or after YF vaccine attributable to the different routes of administration (34).
Vaccines that have been administered simultaneously with YF vaccine without interfering in the immune response to the vaccines or resulting in unusual safety profiles include Bacillius Calmette-Guerin (134), diphtheria (135,136), hepatitis A (137,138), hepatitis B (139), influenza (140), measles (133), meningococcal (Menomune) (141), pertussis (136), polio (135), smallpox (136,142), tetanus (135,136), and typhoid (both injectable [138] and oral [143,144]). No data exist regarding possible interference between YF vaccine and rabies, human papillomavirus, Japanese encephalitis, live attenuated influenza, or varicella virus vaccines (145).
Studies of persons administered YF vaccine and immune globulin simultaneously found no alteration of the immunologic response to YF vaccine when compared with controls (i.e., YF vaccine alone) (146,147). Although chloroquine inhibits replication of YFV in vitro, it does not affect antibody responses to YF vaccine adversely among persons receiving antimalarial prophylaxis (148).
No data exist for YF vaccine and the potential suppression of the tuberculin skin test (TST) response. However, because the use of live attenuated measles vaccine theoretically can suppress TST reactivity resulting in a false-negative reaction, ACIP's General Recommendations on Immunization suggest that TST should be administered at the same time as YF vaccine or 4 weeks after receipt of YF vaccine (127). Alternatively, TST screening can be performed and read before administering YF vaccine. However, if YF vaccine has been administered recently, TST screening should be delayed for at least 4 weeks after vaccination (127).
 
Last edited by a moderator:

mbthemis

Member
Μηνύματα
57
Likes
99
Το ταξίδι μας άρχισε, επειδή δεν μπορώ να βρω το link για τις ταξιδιωτικές ιστορίες θα το βάλω εδώ. Την στιγμή που γράφω τώρα είμαστε Ζανζιβάρη. Το ταξίδι Ξεκίνησε με Κένυα και μετά Ζανζιβάρη (Τανζανία), Κό Σαμούι (Ταυλάνδη), Μπάλι (Ινδονησία) και τέλος Ινδία, οπότε επειδή έχει αλλάξει σε σχέση με τον αρχικό τίτλο ελπίζω να μην υπάρχει πρόβλημα. Ελπίζω να φτάσουμε σε όλα καλά και να σας γράψω για όλα. Ξεκινάω με Κένυα και Ζανζιβάρη.
 

mbthemis

Member
Μηνύματα
57
Likes
99
ΚΕΝΥΑ
Η πτήση της etihad, από Αθήνα για Άμπου Ντάμπι με το αεροπλάνο Α300 ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη.
Με παιχνιδοκονσόλα που θα ζήλευε και το gameboy και τουλάχιστον 60 ταινίες να διαλέξεις ( ο καθένας ατομικά στο κάθισμά του), το 4ωρο ταξίδι περνάει πολύ άνετα.
Φτάνοντας στο αεροδρόμιο του Άμπου Ντάμπι, εντυπωσιάζεσαι αρχικά από την κυκλική κατασκευή, αλλά μετά από λίγο σου φαίνεται φτωχό και ψάχνεις τρόπους για να περάσεις τις 4 ώρες αναμονής. Σκεφτήκαμε να βγούμε για να δούμε την πόλη, αλλά η απίστευτη υγρασία (τα πάντα κολάνε πάνω σου και κάθε είδους γυαλί θολώνει), όπως και το ραμαζάνι και η βραδινή ώρα μας απέτρεψαν. Αν κάποιος ταξιδεύει βράδυ ίσως το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να δει το εμπορικό κέντρο MarinaMallπου όπως μας είπαν είναι ανοιχτό μέχρι αργά.
HKenyaairlinesπαρόλο που είναι εξυπηρετικότατη, σε καμιά περίπτωση δεν είναι Etihad.
Φτάνοντας στο αεροδρόμιο στις 6 το πρωί συμπληρώνεις 2 φόρμες εισόδου και με 40 ευρώ ή 50 δολάρια μπαίνεις στην χώρα της Κένυας.
Ξεκινώντας το ταξίδι με τον οδηγό μας, τον Μουακίο (Mwakioαπό το γραφείο PrivateSafaris) ξεκινάμε με μια τεράστια κίνηση στους δρόμους του Ναϊρόμπι, μιας και οι άνθρωποι πήγαιναν στις δουλειές τους. Βλέπεις πολλούς μα πάρα πολλούς ανθρώπους να περπατούν όχι όπως εμείς σε πεζοδρόμια αλλά σε χωράφια και σε χωματόδρομους σε ένα χαοτικό πλήθος. Πολλές μικρές παράγκες στις άκρες των δρόμων πουλάνε πράγματα στους περαστικούς, σπίτια με συρματοπλέγματα, και φορτηγά που επιτελούν το ρόλο των λεωφορείων με ίσως και 100 άτομα πάνω τους, δημιουργούν μια πολύ διαφορετική εικόνα από ότι έχουμε συνηθίσει. Σκόνη και χώμα παντού.
Η διαδρομή προς την πόλη Ναρόκ την τελευταία πόλη πριν το πάρκο Μασάι Μάρα είναι γεμάτη με χωριά και σπίτια που σε εμάς φαίνονται παράγκες και τα οποία είναι χρωματισμένα είτε με διαφημίσεις πολυεθνικών είτε με τις διαφημίσεις των προϊόντων που πουλούν μέσα . Η εικόνα αυτή είναι χαρακτηριστική στην Κένυα και είναι μάλλον και η πιο ενδεικτική της. Η πόλη του Ναρόκ δεν αποτελεί εξαίρεση. Μια πόλη αρκετά μεγάλη με τους δρόμους γεμάτους από κόσμο και αυτοκίνητα. Εάν θέλετε σουπερμάρκετ εδώ είναι η τελευταία σας ευκαιρία πριν το Μασάι Μάρα (πηγαίνοντας λίγο πιο μέσα στην πόλη θα βρείτε το Naives) . Hδιαδρομή από το Ναρόκ προς το πάρκο Μασάι Μάρα είναι αρκετά μεγάλη και ο χωματόδρομος ίσως σας κουράσει, αφού θα έχει αρκετή σκόνη και χτυπήματα του αυτοκινήτου από τις λακούβες. Γενικά σκόνη υπάρχει αρκετή στο ταξίδι αυτό.
Φτάνοντας στο πάρκο αμέσως αρχίζεις να βλέπεις άγρια ζώα. Η επιλογή του καταλύματος είναι σημαντική για την εμπειρία που θα αποκομίσετε από το μέρος. Το sekenaniπου μείναμε εμείς είναι χτισμένο σε μια πλαγία μέσα στη βλάστηση (πιο πυκνή από ότι συνήθως συναντάς στη περιοχή) και είναι μάλλον από τα πιο όμορφα καταλύματα μιας και είναι φτιαγμένο σε αρμονία με το περιβάλλον (υπερυψωμένες από το έδαφος σκηνές και ξύλινες γεφυρούλες) ενώ έχει και μια δόση πολυτέλειας ( σκηνές με ξύλινο πάτωμα, μπανιέρα και τουαλέτα μέσα στην σκηνή), ενώ μόλις ανοίγεις τα παράθυρα νιώθεις και είσαι αμέσως μέσα στην βλάστηση. Ακολουθώντας τους αυστηρούς κανόνες υγιεινής για τέτοιες χώρες (πλένεις δόντια και πίνεις μόνο από εμφιαλωμένο νερό και λοιπές προφυλάξεις για τα φαγητά) είσαι καλυμμένος. Στο ξενοδοχείο εκτός από τις μαϊμούδες που είδαμε (οι οποίες μας κατούρησαν την σκηνή μια φορά θέλοντας να μαρκάρουν την περιοχή τους) κυκλοφορούν κάθε είδους άγριων ζώων, οπότε τα βράδια υπήρχαν φρουροί (πολλές φορές Μασάι με στολή φύλακα) που όταν χρειαζόταν κάποιος ένοικος περπατούσε την νύχτα τον συνόδευαν με το δόρυ και το ρόπαλο ανα χείρας.
Ξεκινώντας το gamedriveόπως ονομάζουν το σαφάρι, αμέσως βλέπεις πολλές μα πολλές ζέβρες και γκνου ή αλλιώς (wilderbests όπως τα ονομάζουν). Η περίοδος του Ιουλίου είναι η περίοδος της μετανάστευσης των ζώων από την Τανζανία προς την Κένυα κατά την οποία εξαιρετικά μεγάλοι πληθυσμοί ζώων μετακινούνται για να βρουν περισσότερο γρασίδι. Οι θερμοκρασίες τον Ιούλιο είναι χαμηλές το πρωί και το βράδυ (12 βαθμούς περίπου) και κοντά στους 30 την ημέρα. Η εικόνα που συναντάτε είναι πανέμορφη. Μετά από λίγο χρόνο μέσα στο πάρκο αντιλαμβάνεσαι την αντίθεση σε σχέση με την τηλεόραση. Εδώ τα ζώα δεν είναι μέσα στο άγχος και τα λιοντάρια δεν είναι συνέχεια μέσα στη έξαψη για κυνήγι. Τα πάντα είναι χαλαρά και όλα τα ζώα απολαμβάνουν το γρασίδι και είναι σαν να είσαι σε μια περιοχή που εκτός από τις αγελάδες και τις κατσίκες των Μασάι ενδημούν και βοσκούν ζέβρες γκνού, ελέφαντες, εντυπωσιακές καμηλοπαρδάλεις, στρουθοκάμηλοι, ιμπάλα, αντιλόπες, αγριογούρουνα, ιλαντ (μεγάλη αντιλόπη σαν ταρανδος) ντικι (μικρή αντιλόπη σαν τα σκυλιά μινιατούρες), ενώ οι ιπποπόταμοι και οι κροκόδειλοι απολαμβάνουν τα νερά του ποταμού Μάρα και τα λιοντάρια και οι ύαινες απολαμβάνουν την σκιά των δέντρων, πάντα όμως σε επιφυλακή. Στο πάρκο οι περιηγήσεις γίνονται με φορτηγάκια με ανοιχτή και υπερυψωμένη την οροφή που είναι ένα πολύ χρήσιμο σκίαστρο για τον ήλιο. Στο σαφάρι πολλές φορές είσαι μαζί με τόσα άλλα φορτηγάκια – 4χ4 που σου δημιουργούν την αίσθηση ενός μεγάλου ζωολογικού κήπου, όπου πάρα πολλές φωτογραφικές μηχανές αποθανατίζουν τα ζώα, τα οποία κοιτούν αδιάφορα και συνηθισμένα τους περίεργους που ξεπετάγονται από τα παράθυρα και τις οροφές των προστατευμένων οχημάτων τους. Αυτό που σε επαναφέρει στην σκέψη ότι δεν είναι όλα τόσο γαλήνια πάντα, είναι τα κουφάρια των φαγωμένων ζώων που συναντάς αραιά στους δρόμους της περιοχής. Οι δρόμοι είναι φυσικά χωμάτινοι και γεμάτοι τέτοια περίοδο με φορτηγά και τζιπάκια με τουρίστες.
Οι Μασάι και κυρίως τα παιδιά τους φροντίζουν τις κατσίκες, τα πρόβατα, και τις αγελάδες τους και ζουν μέσα σε αυτό ακριβώς το περιβάλλον με μόνη προστασία την κόκκινη φορεσιά ριχτάρι τους, το δόρυ τους, ένα μαχαίρι και ένα μικρό ρόπαλο. Χωρίς φόβο παιδιά από 7 εώς 15 ετών προστατεύουν τα ζωντανά τους από τσακάλια, ύαινες, λιοντάρια και άλλα αρπακτικά, μόνα τους, διανύοντας τεράστιες αποστάσεις με τα πόδια περιπλανώμενα στην αχανή έκταση που βόσκουν τα κοπάδια τους. Τα μεγαλύτερα θα ξενυχτήσουν δίπλα σε μια φωτιά προστατεύοντάς τα ζωντανά από τους κινδύνους της νύχτας. Με την φωτογράφηση οι Μασάι δεν τα πάνε ιδιαίτερα καλά οπότε αν είστε φανατικοί στο να τους αποθανατίσετε να είστε έτοιμοι για επίμονες αιτήσεις για αποζημίωση σε σελίνια ή δολάρια.
Η περιοχή της Μάρα αποτελείται από λόφους, βουνά, πεδιάδες και ποτάμια και τον Ιούλιο θα βρείτε και το πράσινο αλλά και το χρυσαφένιο από τον ήλιο χρώμα των πεδιάδων.
Αξίζει μια μέρα να κάνετε το ημερήσιο gamedriveπαίρνοντας μαζί σας το φαγητό για πικνικ, ώστε να μπορέσετε να ταξιδέψετε μακρύτερα μιας και οι αποστάσεις είναι μεγάλες. Καλό είναι όμως να συνεχίσετε και μετά το μεσημέρι μέχρι το βράδυ το σαφάρι (εφόσον φυσικά αντέξετε) βγαίνοντας από τα συνηθισμένα δρομάκια, χαμηλώνοντας ταχύτητα και απολαμβάνοντας ήχους, μυρωδιές και φυσικά τα ζώα σε ρυθμούς πιο κοντά στους δικούς τους.
Το σαφάρι είναι πολλές φορές θέμα τύχης για το αν θα δεις όλα ή τα περισσότερα από τα ζώα. Για να εντοπίσετε τους μεγάλους θηρευτές προσέξτε τα γκνου και τις ζέβρες εαν κοιτούν ανήσυχα σε κάποιο σημείο διαφορετικό από εσάς, ή κοιτάξτε που είναι μαζεμένα τα περισσότερα φορτηγάκια των τουριστών. Ύαινες και λιοντάρια θα βρείτε την ημέρα κάτω από θάμνους ή κάτω από την σκιά μεγάλων δέντρων ή ακόμα και επάνω σε αυτά. Να δεις τους θηρευτές να κυνηγούν είναι εξαιρετικά σπάνιο, και τα πλάνα των ντοκιμαντέρ απαιτούν συνήθως εβδομάδες παρακολούθησης και αναμονής ωσότου υπάρξει δράση. Πολύ σημαντικός είναι ο οδηγός σας, ο χαρακτήρας του, και η εμπειρία του για το πόσα ζώα θα δείτε αλλά και με ποιο τρόπο θα τα δείτε. Η βραδιά μετά το σαφάρι έκλεισε με δείπνο κάτω από μια μεγάλη σκηνή, και με μια σύναξη και κουβεντούλα των ενοίκων γύρω από μια φωτιά στην αυλή – ταράτσα του καταλύματος.
Το ταξίδι από το Μασάϊ Μάρα έως την λίμνη Νακούρου είναι πολύωρο και κουραστικό. Ο δρόμος είναι μονής λωρίδας με πάρα πολλά φορτηγά τα οποία οδηγούνται σε πολύ χαμηλή ταχύτητα εξαναγκάζοντάς σε, σε επικίνδυνα πολλές φορές, προσπεράσματα. Τύφλα να έχει η Αθηνών Πατρών. Φτάνοντας όμως στην λίμνη Νακούρου και μπαίνοντας στο πάρκο τα πάντα αλλάζουν. Εδώ κυριαρχεί το πράσινο. Τα πάντα είναι μέσα στη βλάστηση και τα ζώα δεν μεταναστεύουν από εδώ μιας και το πάρκο είναι περιφραγμένο εξ ολοκλήρου. Το ξενοδοχείο Sarovaπου μείναμε είχε όλες τις ανέσεις και όσοι επιθυμούν μια πιο συμβατική εμπειρία, μάλλον θα το προτιμήσουν. Στη λίμνη Νακούρου τα φλαμίνγκο είναι μέσα στη πρώτη λίστα με τα αξιοθέατα. Εδώ συναντήσαμε λιοντάρια να απολαμβάνουν την απογευματινή μπόρα στην βροχή, βούβαλους να ξαπλώνουν στην φρέσκια λάσπη, καινούρια είδη φυτοφάγων ταρανδοειδών, όπως και τα υπόλοιπα 2 είδη από τα bigfive που δεν είχαμε δει στο Μασάι Μάρα, τον ρινόκερο, και την λεοπάρδαλη. Η λεπάρδαλη είναι δύσκολο να εντοπιστεί και δεν αγαπά την πολυκοσμία και την φασαρία, οπότε ήμασταν τυχεροί που την εντοπίσαμε πάνω στα κλαδιά των δέντρων τα οποία παρεμπιπτόντως αγαπά πολύ. Ο οδηγός μας ήταν πολύ περήφανος μιας και ήταν αυτός που την εντόπισε από μια απίθανη απόσταση, να ξεκουράζεται σε ένα σπασμένο κορμό δέντρου. Την απολάυσαμε για λίγο μόνοι μας, και μετά ξεκίνησε μια τεράστια συρροή από αυτοκίνητα αφού διαδόθηκε το νέο και στους υπόλοιπους οδηγούς. Η βραδιά έκλεισε με φαγητό και ντόπιο κρασί. Το φαγητό στη Κένυα μαγειρεύεται με έντονα μπαχαρικά και οι γεύσεις είναι διαφορετικές αλλά όχι εντελώς ξένες. Η εκδρομή στο σαφάρι συνήθως είναι με πλήρες γεύματα, έτσι και εμείς είχαμε το πρωινό το μεσημεριανό, και το βραδινό μας στο ξενοδοχείο.
Ο γυρισμός στο Ναϊρόμπι περιλάμβανε και μια μινι βόλτα από την πρωτεύουσα, η οποία αναπτύσσεται με φρενήρεις ρυθμούς (τα προάστια είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο) ενώ το κέντρο είναι απροσπέλαστο τις καθημερινές από την κίνηση. Στο αεροδρόμιο η πτήση της fly540 ή 540 πιο απλά, για Ζανζιβάρη αναχωρούσε σύμφωνα με τους πίνακες ανακοινώσεων στις 4 αντί τις 3 παρόλο που η υπάλληλος στην υποδοχή στο checkinεπέμενε πως θα φύγει στις 3. Προσοχή λοιπόν στις πτήσεις αυτές από Αφρικανικές χώρες μιας και το αεροπλάνο όντως αναχώρησε στις 3, ενώ η επιβίβαση ξεκίνησε ταυτόχρονα με μια άλλη πτήση, από την ίδια θύρα επιβίβασης, προκαλώντας σύγχυση σε κάποιες ανυποψίαστες Αμερικανίδες οι οποίες παρολίγο να βρεθούν σε κάποια άλλη εξωτική πόλη της Αφρικής. Επίσης προς έκπληξή μας, δεν μας έγινε κανένας έλεγχος για νερά και λοιπά υγρά. Τέλος ενώ είχαμε κάνει ηλεκτρονική κράτηση των θέσεών μας μόλις μπήκαμε στο αεροπλάνο μας ανακοινώθηκε ότι κάθετε όπου θέλει ο καθένας . Η πτήση πάντως ήταν καλή και ευχάριστοι ενώ οι τυχεροί μπορεί να δουν και το βουνό Κιλιμάντζαρο εάν δεν έχει συννεφιά.
 

mbthemis

Member
Μηνύματα
57
Likes
99
ΖΑΝΖΙΒΑΡΗ (ΤΑΝΖΑΝΙΑ)
Η Ζανζιβάρη από ψηλά προϊδεάζει τον επισκέπτη πως δεν είναι τόσο μικρή όσο φανταζόταν όταν την έβλεπε στους χάρτες. Κατά την άφιξή σας θα επιδείξετε τα απαραίτητα πιστοποιητικά εμβολιασμού για τον κίτρινο πυρετό (λόγω ότι ερχόμασταν από την ενδημική Κένυα) και θα αγοράσετε βίζα για την είσοδο στη χώρα (50 δολάρια το άτομο). Καλό είναι μετά με την λήψη των αποσκευών σας να λάβετε τοπικά shillingsτα οποία έχουν πολύ διαφορετική ισοτιμία από αυτά της Κένυας από το ΑΤΜ της Barclaysπου υπάρχει στο αεροδρόμιο ή από το ανταλλακτήριο νομισμάτων εφόσον το προτιμάτε. Γενικά οι ντόπιοι και στην Κένυα και στην Τανζανία συστήνουν την Barclaysγια τις συναλλαγές των ξένων σε σχέση με τις τοπικές τράπεζες. Εάν δεν σας περιμένουν από το ξενοδοχείο για να σας μεταφέρουν, τα ταξί αμέσως θα σας ξεκινήσουν τα παζάρια δείχνοντας σας τιμές έως και 20 δολάρια σε καταλόγους για να σας πάνε στο Στόουν Town. Μια δίκαιη τιμή για το StoneTownείναι λίγο πάνω από τα 12.000 σελίνια που μεταφράζονται κοντά στα 6 ευρώ. Παζαρέψτε ελεύθερα και αυστηρά μιας και θα σας εμφανίσουν καταλόγους με άλλες τιμές η θα το παίξουν και καλά τσαντισμένοι, αλλά μια χαρά θα σας πάνε τελικά.
Τα φιλοδωρήματα είναι μέρος της κουλτούρας και εδώ όπως και στην Κένυα, και προϋπολογίστε ότι ένα σημαντικό ποσό θα σας φύγει σε αυτά. Καλό είναι να δίνετε ένα με 2 δολάρια σε χαρτονομίσματα (μιας και τα κέρματα δεν τα προτιμούν αφού δεν τους τα αλλάζουν στην τράπεζα) ή ακόμα καλύτερα σε τοπικά σελίνια. Μην δώσετε μεγάλα ποσά μιας και θα γίνεται πόλος έλξης μετά για ακόμη περισσότερα. Τα ευρώ εδώ περνούν μόνο σε μεγάλα ξενοδοχεία, ενώ τα δολάρια θα γίνουν αποδεκτά σε ισοτιμίες όμως που είναι εις βάρος σας.
Τον Ιούλιο στην Ζανζιβάρη παρόλο που η περίοδος βροχών έχει τελειώσει, οι σποραδικές βροχές μάλλον θα σας τύχουν οπότε καλό είναι να είστε σχετικά προετοιμασμένοι. Οι θερμοκρασίες είναι αρκετά καλές μεταξύ 18 και 30 βαθμών οπότε θα είστε σχετικά άνετα.
Η πρώτη εικόνα του StoneTown είναι γεμάτη ανάμικτα συναισθήματα. Οι δρόμοι γεμάτοι σκουπίδια, νερά, μπουκάλια και μυρωδιές. Οι άνθρωποι είναι κατά 90% μουσουλμάνοι και σε υποδέχονται πολλές φορές πιεστικά για να ψωνίσεις ή για να σου παρέχουν τις υπηρεσίες τους. Η προβλήτα στη θάλασσα με τον Ινδικό ωκεανό και η θέα από την ταράτσα του ξενοδοχείου Μάρου Μάρου που μείναμε εμείς, σε ταξιδεύει στα παραμύθια από τις χίλιες και μια νύχτες και τον Αλαντίν. Προσοχή χρειάζεται στις βόλτες σας μιας και πολλοί θα έρθουν να σας σφίξουν το χέρι και να σας πιάσουν την συζήτηση με απώτερο σκοπό να σας πουλήσουν διάφορα. Στην πόλη από τα καλύτερα ξενοδοχεία φάνηκε να είναι το Serena το οποίο είναι και πάνω στην θάλασσα, εφόσον μπορείτε να το αντέξετε οικονομικά. Το MaruMaru είναι σε στρατηγικό σημείο αρκεί να ζητήσετε δωμάτιο με παράθυρο, όχι τόσο για την θέα, αλλά για την υγρασία η οποία στο δωμάτιο είναι αρκετή και στους τοίχους. Πέραν αυτού καθαρότατο και άψογο πλην της χρέωσης έξτρα 5% εάν θες να πληρώσεις με πιστωτική κάρτα στο οτιδήποτε.
Η εκδρομή στην πόλη είναι ταξίδι σε άλλο κόσμο, στενά σοκάκια, σκουπίδια και νερά στους δρόμους, παιδάκια παντού ξυπόλυτα και κοριτσάκια ντυμένα με μαντήλες κάθε λογής χρώματος ακόμα και από την ηλικία των 5 χρονών. Πηγαίνοντας στα τοπικά παζάρια συναντάτε πλήθος κόσμου να συνωστίζονται μπροστά από τους πάγκους, σε μια ατμόσφαιρα γεμάτη σκόνη και καυσαέριο, ενώ στο χώμα σωρός από απόνερα και σκουπίδια. Πολλές πραμάτειες εκτίθενται κάτω στο χώμα και οι κουρελούδες οριοθετούν την περιοχή του καταστήματος ενώ σωρός κόσμου ψωνίζει . Δεν μπορείτε να δείτε την ομορφιά αν φοβηθείτε αυτό που βλέπετε, μόνο αν σταθείτε, αφεθείτε και συνειδητοποιήσετε που είστε και τι εικόνες βλέπετε, θα καταλάβετε την ομορφιά της σύνθεσης. Η παραλιακή είναι πιο χαλαρή και πιο τουριστική. Εκεί κάθε βράδυ σχηματίζεται μια τοπική αγορά από ψήστες οι οποίοι σε πάγκους επιδεικνύουν και ψήνουν επιτόπου θαλασσινά και λοιπά τοπικά εδέσματα για τους πιο τολμηρούς . Παίζουν οι πιθανότητες για στομαχικά προβλήματα αλλά οι μυρωδιές και οι γεύσεις στον ουρανίσκο είναι προκλητικές…
Για πιο ασφαλές και διαφορετικό φαγητό κατευθυνθείτε προς το Lazuli το οποίο είναι ένα μικρό ταβερνάκι, σε ένα στενάκι κοντά στο SerenaHotelμε εύγευστα τυλιχτά αλλά και ψάρια σε μια μίξη ντόπιας κουζίνας με ευρωπαϊκή παρουσίαση και πολύ καλές τιμές για την ποιότητα που τρως. Άλλες επιλογές για φαγητό είναι το HouseofSpiceαλλά και το Emerson για τα οποία μας είπαν καλά λόγια αλλά δεν προλάβαμε να τα τιμήσουμε. Για δείπνο με ηλιοβασίλεμα υπάρχει η ταράτσα του MaruMaru, το εστιατόριο Archipelago με μπαλκόνι πάνω στην θάλασσα, αλλά και μια τοπική ταβέρνα πάνω στην άμμο που βρίσκεται δίπλα από το Archipelago.
Οι εκδρομές που προσφέρουν τα ξενοδοχεία όπως και οι λοιπές παροχές έχουν τιμές Ευρώπης αλλά είναι 3 πλάσιες από αυτές που θα βρείτε σε κάποιο τοπικό τουριστικό γραφείο . Προτιμήστε κάποιο μεγάλο τουριστικό για να πάρετε καλύτερη ποιότητα ακόμα και αν οι τιμές δεν είναι τόσο φθηνές όσο σε κάποια άλλα. Η πρώτη εκδρομή που κάναμε εμείς στο νότιο κομμάτι είναι ο εντοπισμός δελφινιών. Στο νότιο κομμάτι του νησιού στο χωριό Κιμζικάζι θα σας βάλουν σε ένα τοπικό βαρκάκι και στα ανοιχτά αν είστε τυχεροί θα δείτε δελφίνια να κολυμπούν και πολύ πιθανόν να κολυμπήσετε και εσείς μαζί τους όπως κάναμε και εμείς. Καταπληκτική εμπειρία πραγματικά που αξίζει να ζήσετε. Συμβουλή: να φέρετε μαζί σας αμωνία ή fenistilμιας και ενδημούν εκεί μπλε μέδουσες ή Portuguese Man of War, οι οποίες είναι αρκετά επώδυνες και δυστυχώς κατέφαγαν την καλή μου. Συνιστάται πλύσιμο με θαλασσινό νερό (όχι φρέσκο τα κάνει χειρότερα) και η ντόπια συνταγή είναι να τρίψετε λεμόνι πάνω του και να το ξεπλύνετε μετά.
Η παραλία στο kimzikaziείναι πολύ κοντά στο χωριό Zambianiκαι στο χωριό Paje. Μιας και είναι στο νότο αν κάνετε την εκδρομή για τα δελφίνια ζητήστε από τα πρακτορεία να περάσετε από τα χωριά αυτά και να φάτε και εκεί αν μπορέσετε μιας και υπάρχουν αρκετές ταβέρνες πάνω στην παραλία. Μια άλλη εκδρομή που είναι πολύ ενδιαφέρουσα είναι η επίσκεψη σε φάρμες καλλιέργειας μπαχαρικών το λεγόμενο spicetour. Εκεί θα δείτε σχεδόν όλα τα μπαχαρικά που υπάρχουν στην κουζίνα σας, τα φυτά από τα οποία βγαίνουν, θα μυρίσετε τα φύλλα τους, τις ρίζες τους και θα γευτείτε πολλούς από τους καρπούς από τα πιο γνωστά αλλά και άγνωστα μπαχαρικά και φρούτα. Ειδικά οι γυναίκες νομίζω θα ξετρελαθούν όπως φυσικά και η δική μου.
Ενδιαφέρον στις εκδρομές αυτές είναι οι εικόνες που συναντάτε κατά την διαδρομή. Οι ντόπιοι ταξιδεύουν σε ανοιχτά φορτηγάκια εν είδη λεωφορείων τα οποία τα ονομάζουν ντάλαντάλα και από τα οποία πολλές φορές κρέμονται σαν τσαμπιά από σταφύλια. Στα σπίτια τους (για εμάς παράγκες) που είναι φτιαγμένα είτε από πέτρα είτε από φοινικόδεντρα θα δείτε δίπλα στον δρόμο 2 χρονα παιδάκια να παίζουν στο χώμα και σε βρώμικες αυλές, τα πιο μεγάλα να παίζουν με ρόδες ή σβόλους (εικόνες από παιχνίδια του παρελθόντος), ενήλικες να κοιμούνται στο χώμα ή στο τσιμέντο, αγρότες να καλλιεργούν τα χωράφια τους, γυναίκες να μαγειρεύουν για το βράδυ σε φωτιές στην αυλή, ή να κουβαλούν στο κεφάλι με δεξιοτεχνία λογής λογής πράγματα. Όλα αυτά διαδραματίζονται δίπλα στον αυτοκινητόδρομο σε ένα καταπράσινο σκηνικό από φοινικόδεντρα, μπανανιές, και πλήθος εξωτικών δέντρων. Είναι απίστευτο πως μέσα σε τόση φτώχεια συναντάς τόσα χαμόγελα, και πως ο τόσο προκλητικός πλούτος των πολυτελών ξενοδοχείων που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στα χωριά δεν προκαλεί κύματα εγκληματικότητας. Δεν νιώθεις και δεν είσαι απόλυτα ασφαλής στην Ζανζιβάρη αλλά οι πιθανότητες να συμβεί κάτι είναι μάλλον πιο μικρές από κάποιες πιο αναπτυγμένες περιοχές του πλανήτη.
Τον Ιούλιο στην Ζανζιβάρη είναι η εποχή του Ραμαζανιού και οι μουσουλμάνοι απαγορεύεται να πίνουν (ακόμα και νερό), να καπνίζουν και να τρώνε όσο ο ήλιος είναι στον ουρανό. Καλό είναι να αποφύγει κανείς να σε δημόσιους χώρους να κάνει κάποιο από τα ανωτέρω για να μην προκαλέσει ανεπιθύμητη προσοχή. Μόλις πέσει ο ήλιος και ακουστεί ο ήχος του Μουεζίνη οι εξαντλημένοι από την νηστεία της ημέρας Ζανζιβαριανοί τρώνε και πίνουν και μυρωδιές και άνθρωποι ξεχύνονται στους δρόμους. Στην προβλήτα του λιμανιού, τη νύχτα, τα αγόρια κάνουν επιδείξεις θεαματικών βουτιών από ύψος 10 μέτρων συγκεντρώνοντας πλήθος θεατών που επευφημούν τους πιο καλούς και τους προτρέπουν για όλο και πιο εντυπωσιακές φιγούρες. Η ατμόσφαιρα είναι πανηγυρική και το χαμόγελο είναι αποτυπωμένο στα χείλη μας.

Το επόμενο πρωί κανονίσαμε με το τουριστικό γραφείο ένας οδηγός να μας περάσει από όλες τις παραλίες και τα χωριά του νησιού για να πάρουμε μια γεύση. Χαρακτηριστικό των ανατολικών ακτών είναι η εντονότατη παλίρροια. Αν τα νερά τα πετύχετε στην άμπωτη τότε θα απολαύσετε την εικόνα τους αλλά σίγουρα όχι το μπάνιο. Τα χωριά στις παραλίες είναι φτωχά αλλά έχουν χαρακτήρα και μια χαλαρή ατμόσφαιρα που σε κερδίζει. Η αντίθεση με τα πολυτελέστατα ξενοδοχεία δίπλα τους είναι τεράστια . Τα παιδιά παίζουν στους δρόμους και στο χώμα και παρά την μεγάλη φτώχεια τους είναι χαρούμενα και χαμογελαστά. Μια μεγάλη διαφορά με τις δυτικές κοινωνίες είναι ότι οι άνθρωποι είναι συνέχεια έξω από τα σπίτια τους και τα παιχνίδια των παιδιών και οι δραστηριότητες των μεγάλων γίνονται στην ύπαιθρο, ακόμα και ο ύπνος είναι υπαίθριος. Στην Ευρώπη κλεινόμαστε στα σπίτια μας και πολλές φορές δεν ξέρουμε τον γείτονά μας. Οι παραλίες της ανατολικής ακτής είναι αρκετά όμορφες και έχουν παρόμοιο χαρακτήρα όλες, λευκή, πολύ ψιλή άμμο που σχεδόν λασπώνει, μεγάλες ακτές αβαθείς για 500 έως 1000 μέτρα στο νερό, και βάρκες παραδοσιακές ξύλινες να πλέουν.. Στο νότο στο χωριό Pajeοι ντόπιοι ψαράδες είχαν βγάλει 3 σελάχια τα τεμάχιζαν, τα άλειφαν με λευκή άμμο για να τα διατηρήσουν, και τα πουλούσαν επιτόπου στην ακτή, ενώ πιο πέρα οι Ευρωπαίοι ασχολούντουσαν με το kitesurfing. Πιο βόρεια στο χωριό Kiwengaπήγαμε στο μόνο μέρος που δεν έχει ακόμα καταληφθεί από Ιταλούς, και το παραδοσιακό χωριό και η θάλασσα μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις, ενώ στο χωριό Matemweτα παιδάκια του χωριού ήθελαν να γίνουν φωτογράφοι με την φωτογραφική μου, σε τέτοιο βαθμό, που η καλή μου μετά το τέλος του παιχνιδιού με γέμισε με αντισηπτικό τζελ προτού με ξαναπλησιάσει. Σε κάθε παραλία βρίσκαμε ντόπιους να είναι ντυμένοι σαν Μασσάι , δίχως όμως να έχουν καμία σχέση με τους γνήσιους Μασσάι της Κένυας και της ενδοχώρας της Τανζανίας. Οι περισσότεροι πουλούσαν πράγματα ή ασκούσαν το επάγγελμα του ζιγκολό για νεαρές Ευρωπαίες. Στη Ζανζιβάρη οι γυναικοπαρέες είναι πολλές, και το νησί έχει γίνει σεξοτουριστικός προορισμός για τις κοπέλες που τους αρέσουν οι μαύροι και αναζητούν μια καλοκαιρινή περιπέτεια. Σε όσες τολμηρές το σκεφτούν θα συμβουλέψω να το ψάξουν πολύ πριν το τολμήσουν γιατί το aidsστην περιοχή είναι μάστιγα όπως και πολλές άλλες αρρώστιες φυσικά. Φτάνοντας στο βορειότερο τμήμα του νησιού η παραλία της Kendwaπροσεγγίζει λίγο περισσότερο τις ελληνικές παραλίες, ενώ στο βορειότερο κομμάτι του νησιού βρίσκεται το χωριό Nungwi το οποίο είναι γεμάτο με ξενοδοχεία πάνω στη θάλασσα. Ανάμεσα στα ξενοδοχεία βρίσκεται το τοπικό παραδοσιακό ψαροχώρι με ναυπηγούς χωρικούς που κατασκευάζουν με τα χέρια εξολοκλήρου τις βάρκες και τα αλιευτικά για όλο το νησί. Είναι εκπληκτική πραγματικά η βόλτα στην παραλία του χωριού μετά το ξενοδοχείο DoubletreeHiltonγια να δείτε πως κατασκευάζονται χειροποίητες εξολοκλήρου βάρκες και πλοιάρια. Τα πλοιάρια αυτά είναι κατασκευασμένα όπως στην εποχή του ομήρου όπου τα πάντα είναι δεμένα με σχοινιά και τα ξύλα σκαλισμένα με το χέρι εξ ολοκλήρου και μπορεί κάποιος να τα απολαύσει εφόσον αγοράσει κάποια από τις εκδρομές για κολύμπι και βουτιές στον ύφαλο του διπλανού νησιού Mnemba. Το νησί Mnembaείναι προστατευόμενο θαλάσσιο πάρκο και έχει πλήθος πολύχρωμων τροπικών ψαριών. Η αναζήτηση καλού φαγητού είναι πρόκληση εφόσον θέλετε να πληρώσετε λογικές τιμές. Το LangiLangiίσως ικανοποιήσει, ενώ σε κάποιες παραλιακές ταβέρνες θα φάτε πιο απλά αλλά με καλύτερη απόδοση τιμής ποιότητας. Για μπάνιο δεν θα ικανοποιηθούν οι απαιτητικοί, αλλά σίγουρα θα αποζημιωθούν με πανέμορφες εικόνες κατάλευκης άμμου στις ακτές όλης της περιοχής. HΖανζιβάρη είναι ένας προορισμός που σε προτρέπει να χαλαρώσεις . Άλλωστε και οι ντόπιοι με το σύνθημα HakunaMatataπου σημαίνει Νο Problemκινούνται σε αντίστοιχους χαλαρούς ρυθμούς. Χρήσιμες λέξεις στα σουαχίλι που χρησιμοποιούνται στην Τανζανία και στην Κένυα είναι οι: Τζάμπο – Hello, Ασάντε Σάνα = σε ευχαριστώ, Κουαχέρι = Goodbye, Ντίο = Ναι, Απάνα = όχι.
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.651
Μηνύματα
906.138
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom