• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Βουλγαρία Η άγια… σοφία της Σόφιας!

Georgia86

Member
Μηνύματα
179
Likes
1.320
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία

Όταν ψάχναμε για οικονομικούς προορισμούς που θα μπορούσαμε να επισκεφτούμε στο άμεσο μέλλον η Βουλγαρία έμοιαζε να πληροί όλες τις προϋποθέσεις. Από διάφορες ιστορίες που διαβάσαμε εδώ μάθαμε πως είχε αρκετά πράγματα να προσφέρει σε έναν ταξιδιώτη και πως ήταν ένας οικονομικός προορισμός τον οποίο μπορείς να εξερευνήσεις μέσα σε λίγες ημέρες μοναχά. Προσωπικά έψαχνα έναν τέτοιο προορισμό που θα μπορούσα να γυρίσω σε δυο μέρες γιατί δεν ήμουν σίγουρη πως θα μου έδιναν παραπάνω μέρες άδεια από την εργασία μου. Όταν η Ryanair έβγαλε προσφορά το εισιτήριο στα δέκα ευρώ κλείσαμε αμέσως θέσεις. Θα φεύγαμε στις 10/10 και θα γυρίζαμε στις 12/10. Είχαμε δυο γεμάτες μέρες να περιηγηθούμε στα μνημεία της Σόφιας και την Πέμπτη τα ξημερώματα θα επιβιβαζόμασταν στο ταξί που θα μας πήγαινε στο αεροδρόμιο.
Στο αεροδρόμιο πήγαμε με το αυτοκίνητο και το αφήσαμε σε ένα από τα πολλά παρκινγκ κοντά στον αερολιμένα μιας και ήταν πιο οικονομικά από το να πάρουμε τα ΜΜΜ. Το αεροπλάνο - που ήταν γεμάτο από κόσμο - απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Ελ. Βενιζέλου στις 8.50 χωρίς καθυστέρηση και προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Σόφια περίπου μια ώρα αργότερα. Με το που βγήκαμε από το αεροσκάφος μας ήρθε η μυρωδιά καμένου ξύλου και το ελαφρά παγωμένο αεράκι. Ο καιρός ήταν αίθριος και χαρήκαμε γιατί αυτό θα μας βοηθούσε πολύ στην εξερεύνηση μας.
Προχωρήσαμε προς τον έλεγχο διαβατηρίων όπου καθυστερήσαμε, ειδικά σε εμάς που δώσαμε τις ταυτότητες μας άργησαν αρκετά μέχρι να περάσουν τα στοιχεία μας και μας έκαναν και σύσταση να βγάλουμε διαβατήριο για πιο γρήγορη εξυπηρέτηση. Τελειώνοντας από εκεί τρέξαμε να πάρουμε την βαλίτσα μου από τον χώρο παραλαβής αλλά δεν έβρισκα πουθενά την αποσκευή μου και ψάχνοντας από εδώ και από εκεί ανακάλυψα πως είχε πέσει από την πίσω πλευρά του ιμάντα και έπρεπε να βρω κάποιον υπεύθυνο να μου την πιάσει. Αφού βρέθηκε η βαλίτσα ξεκινήσαμε για το μετρό. Μόλις βγήκαμε από το αεροδρόμιο αντικρίσαμε το βουνό Vitosha που ήταν χιονισμένο και πανέμορφο. Αν είχαμε κλείσει και τρίτη μέρα για τις διακοπές μας σίγουρα θα το είχαμε επισκεφτεί.

DSC01626.JPG

Κατευθυνθήκαμε προς την είσοδο του μετρό, μόλις μπεις στα δεξιά σου βρίσκεται ο κισσές των εισιτηρίων. Βγάλαμε τέσσερα ημερήσια εισιτήρια που μας κόστισαν 4 λεβ το ένα και ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο μας. Η στάση που βρισκόταν πιο κοντά στο ξενοδοχείο μας ήταν η Serdika, μεταξύ των δύο αυτών στάσεων (αεροδρομίου-Serdika) βρίσκονταν άλλες έντεκα. Οι στάσεις ήταν μακριά η μια από την άλλη και ο συρμός αργός οπότε κάναμε αρκετή ώρα να φτάσουμε στην στάση μας.
Το ξενοδοχείο μας που λεγόταν Hotel Central Point ήταν στο πιο κεντρικό σημείο της πόλης. Η στάση Serdika ήταν κυριολεκτικά δύο βήματα από το ξενοδοχείο μας και μόλις έβγαινες από τα έγκατα της γης προς το φώς έβλεπες πως περιτριγυριζόταν από τα πιο σημαντικά μνημεία. Ένα από αυτά ήταν και το άγαλμα της Άγιας Σοφίας.
Στην υποδοχή μας περίμενε ένας νεαρός ο οποίος μιλούσε καλά αγγλικά και μας εξυπηρέτησε σε ότι του ζητήσαμε. Γνωρίζαμε από πριν ότι το δωμάτιο μας δεν θα ήταν έτοιμο πριν την μία για αυτό και απλά αφήσαμε τα πράγματα μας σε ασφαλή μέρος και φύγαμε για να εξερευνήσουμε την πόλη!

DSC01631.JPG

DSC01628.JPG

DSC01629.JPG


Η πρώτη αναγνωριστική βόλτα μας πήγε στην κλειστή κεντρική αγορά της Σόφιας. Ήταν αρκετά μικρή, στο πάνω όροφο είχε ένα σούπερ μάρκετ και ο κάτω όροφος ήταν γεμάτος με πάγκους με λαχανικά, τυριά και τα σχετικά. Αγοράσαμε κάτι να φάμε, μια τοπική τυρόπιτα και μια λουκανικόπιτα, σε πολύ καλές τιμές. Νομίζω ούτε δύο ευρώ και για τα δύο· τα πήραμε στο χέρι και προχωρήσαμε προς την εβραϊκή συναγωγή. Η δεύτερη εν λειτουργία συναγωγή της Βουλγαρίας και η μεγαλύτερη των Βαλκανίων· λειτούργησε για πρώτη φορά το 1909 και στον χώρο της βρίσκεται ο μεγαλύτερος πολυέλαιος της χώρας. Η συναγωγή ήταν όμορφη, με ωραίο δάπεδο και φυσικά ο πολυέλαιος ήταν συμπαθητικός. Στον χώρο είχε και ένα μικρό μουσείο αλλά δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε την σημαντικότητα αρκετών κειμηλίων μιας και δεν είμαστε γνώστες της θρησκείας. Είναι ο μόνος θρησκευτικός χώρος που επισκεφτήκαμε σε όλο το ταξίδι που μας ζήτησαν αντίτιμο για την είσοδο μας. Σε κοντινή απόσταση βρίσκεται το τζαμί που ονομάζεται Banya Bashi και χτίστηκε το 1566. Το Banya Bashi σημαίνει «πολλά μπάνια» και του έδωσαν αυτό το όνομα γιατί χτίστηκε επάνω σε ζεστές φυσικές πηγές. Την ήμερα που πήγαμε εμείς έκαναν κάποιες εργασίες στον χώρο αλλά μας επέτρεψαν να μπούμε μέσα στο τζαμί, έπρεπε μοναχά να βγάλουμε τα παπούτσια μας και εγώ να καλύψω τα μαλλιά μου. Ήταν ένας μικρός χώρος και απλός χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν ήταν όμορφος.

DSC01634.JPG

DSC01639.JPG

DSC01643.JPG


20171010_120353.jpg

Δίπλα από το τζαμί είναι το ιστορικό μουσείο της Σόφιας. Το μουσείο στεγάζεται σε ένα εκπληκτικά όμορφο κτήριο που παλιά φιλοξενούσε τα λουτρά της πόλης. Το αντίτιμο αν αποφασίσεις να επισκεφτείς τα εκθέματα είναι 8 λεβ, δηλαδή γύρω στα 4 ευρώ, εμείς δεν μπήκαμε αλλά απολαύσαμε τον εξωτερικό χώρο που ήταν πανέμορφος. Η πλατεία έξω από το μουσείο έχει ένα υπέροχο σιντριβάνι και έναν καλό συντηρημένο κήπο. Επίσης στο χώρο υπάρχει και ένα μικρό κομμάτι με αρχαία ρωμαϊκά λουτρά.

DSC01653.JPG

DSC01654.JPG

DSC01655.JPG

Φεύγοντας από το τζαμί και το μουσείο περπατήσαμε για λίγο για να γνωρίσουμε την πόλη. Ο καιρός ήταν εξαίσιος, αν και έκανε κρύο ήταν αναζωογονητικό και καθόλου ενοχλητικό. Κατευθυνθήκαμε προς την πλατεία Νezavisimost και βρεθήκαμε μπροστά στο πρώην κομμουνιστικό μέγαρο που τώρα στεγάζει κάποια από τα γραφεία της τωρινής κυβερνήσεως. Το κτήριο αυτό μαζί με τα άλλα δύο που βρίσκονται στα αριστερά και δεξιά του ονομάζονται Largo και είναι από τα πιο όμορφα παραδείγματα του σοσιαλιστικού κλασικισμού. Στα δύο αυτά κτήρια στεγάζονται ένα πολυτελές εμπορικό κέντρο, το υπουργείο παιδείας, το γραφείο του Προέδρου καθώς και άλλα κυβερνητικά γραφεία. Η περιοχή είναι πανέμορφη και όλοι οι δρόμοι γύρω της λιθόστρωτοι, για αυτό θα σας εφιστούσα την προσοχή διότι δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις το κομμάτι του λιθόστρωτου που είναι δρόμος από αυτό που είναι πεζοδρόμιο! Μπροστά από την προεδρική φρουρά πετύχαμε και το γκρουπ από το Sofia free tour, μια ομάδα νεαρών που προσφέρουν δωρεάν τις υπηρεσίες τους και σε πηγαίνουν στα πιο σημαντικά σημεία της πόλης λέγοντας σου κάποιες σημαντικές πληροφορίες για αυτά. Την καλοκαιρινή περίοδο υπάρχουν τρείς δωρεάν τουριστικές περιηγήσεις στις 10 και 11 το πρωί και στις 6 το απόγευμα. Εμείς επιλέξαμε να παραβρεθούμε στην απογευματινή περιήγηση γιατί μας βόλευε καλύτερα και έτσι προχωρήσαμε μοναχοί μας για να εξερευνήσουμε την πόλη.

DSC01663.JPG

DSC01666.JPG

DSC01671.JPG

DSC01676.JPG


Περνώντας την πύλη του κτηρίου όπου στεγάζεται το υπουργείο παιδείας βρισκόμαστε δίπλα στον ναό του Αγίου Γεωργίου (Ροτόντα) . Χτίστηκε τον 4ο αιώνα και τους τοίχους του κοσμούν νωπογραφίες από τον 12ο ,13ο και 14ο αιώνα. Ο εσωτερικός χώρος είναι μικρός αλλά πολύ όμορφος. Γύρω από τον ναό βρίσκονται τα αρχαία απομεινάρια των ρωμαϊκών λουτρών που οι φυσικές πήγες γέμιζαν με ζεστό θαυματουργό νερό.

DSC01679.JPG

DSC01680.JPG


Αποφασίσαμε να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο για να τακτοποιήσουμε τα πράγματα μας στο δωμάτιο. Ενώ σαν χώρος δεν ήταν κακός η τουαλέτα ήταν σκέτη απογοήτευση. Δεν υπήρχε διαχωριστικό ανάμεσα στην μπανιέρα και το πάτωμα οπότε αν ήθελες να κάνεις ένα μπάνιο τα νερά θα έπεφταν σε όλο το πάτωμα, μύριζε απαίσια (μούχλα, αποχέτευση) και το ταβάνι ήταν τόσο χαμηλό μπροστά από το νιπτήρα που κοντέψαμε να σπάσουμε το κεφάλι μας. Λυπηθήκαμε πολύ γιατί κατά τα άλλα ήταν ένα όμορφο ξενοδοχείο.

DSC01696.JPG

DSC01694.JPG


Μόλις τακτοποιηθήκαμε εγκαταλείψαμε το δωμάτιο και βγήκαμε για περπάτημα. Ο προορισμός μας ήταν η Vitosha, ο κεντρικός εμπορικός δρόμος της Σόφιας, και μετά το πολιτιστικό κέντρο της πόλης. Η Vitosha είναι ένας από τους πιο κεντρικούς δρόμους της Σόφιας και είναι γεμάτος με εμπορικά καταστήματα αλλά και πολλά ρεστοράν, έχει επίσης πολλά ανταλλακτήρια συναλλάγματος. Στο τέλος του πεζόδρομου της Vitosha βγήκαμε μπροστά από το πολιτιστικό κέντρο. Η πλατεία μπροστά από το πολιτιστικό κέντρο ήταν πολύ όμορφη και έτσι αποφασίσαμε να ξεκουραστούμε σε κάποιο από τα παγκάκια της και να θαυμάσουμε το πράσινο και τα σιντριβάνια που πετούσαν το νερό με πολύ ενδιαφέροντες συνδυασμούς. Η μέρα ήταν ηλιόλουστη· χαρά θεού. Δυστυχώς μπροστά από το πολιτιστικό κέντρο εκτελούνταν έργα και δεν μπορούσαμε να το θαυμάσουμε όπως θα θέλαμε. Συνεχίσαμε την βόλτα μας στο πάρκο, λίγο πιο κάτω βρήκαμε έναν ναό που ήταν αφιερωμένος στους μάρτυρες που έχουν πολεμήσει για την Βουλγαρία, δίπλα από την μικρή εκκλησία είναι ένα μέρος όπου είναι γεμάτο με ονόματα (φαντάζομαι των πεσόντων).

DSC01701.JPG

DSC01705.JPG

DSC01711.JPG


DSC01714.JPG

Είχε έρθει η ώρα να φάμε το μεσημεριανό μας. Είχαμε σημειώσει μερικά εστιατόρια που θέλαμε να επισκεφτούμε, ένα από τα αυτά ήταν και το Hadjidraganov's Cellars (Hadjidraganovite Izbi). Στον δρόμο προς το ρεστοράν σταμάτησα σε ένα βιβλιοπωλείο και αγόρασα ένα βιβλίο, κάτι που κάνω σε κάθε χώρα που πηγαίνω· ένα αναμνηστικό δώρο για τον εαυτό μου! Δυσκολευτήκαμε να βρούμε το ρεστοράν γιατί μπερδέψαμε τις οδούς και αναγκάστηκα να ζητήσω οδηγίες από μια γυναίκα που δεν μιλούσε αγγλικά αλλά στο τέλος καταλήξαμε στο σωστό ρεστοράν γιατί οι κάτοικοι της Σόφια είναι πολύ εξυπηρετικοί.
Η εσωτερική διακόσμηση του εστιατορίου ήταν παραδοσιακή, με ξύλινα έπιπλα, κεντητές λεπτομέρειες και παραδοσιακές φορεσιές. Το μενού ήταν πλούσιο και οι επιλογές πάρα πολλές. Καταλήξαμε σε ένα κότσι με πατάτες φούρνου και μια σούπα με μανιτάρια πορτσίνι μέσα σε ένα καρβέλι ψωμί! Το φαγητό ήταν εξαίσιο και πάμφθηνο, πληρώσαμε πέντε ευρώ το άτομο.

DSC01715.JPG

20171010_153137.jpg
20171010_154653.jpg
20171010_154830.jpg


Είχαμε αρκετή ώρα μέχρι τις έξι που θα μαζευόμασταν για την δωρεάν τουριστική ξενάγηση και αποφασίσαμε να περπατήσουμε στην πόλη να την γνωρίσουμε καλύτερα και έτσι καταλήξαμε στην δημόσια βιβλιοθήκη και μια υπαίθρια αγορά βιβλίου. Δυστυχώς ήταν όλα τα βιβλία στα Βουλγάρικα δεν μπόρεσα να αγοράσω κάτι. Κάναμε βόλτα στα στενάκια της πόλης, μπήκαμε σε ένα μαγαζί με τουριστικά είδη και αγοράσαμε δωράκια για τους συγγενείς και φίλους μας και κατευθυνθήκαμε προς την εκκλησία της Αγίας Κυριακής (St Nedelya). Ο ιερός ναός της Αγ. Κυριακής χτίστηκε το 1867 και έκτοτε έχει αναστυλωθεί πολλές φορές μετά από διάφορες (κυρίως πυρκαγιές) καταστροφές , μια από αυτές διαδραματίστηκε το 1925 όταν ένα τάγμα κομμουνιστών έβαλε βόμβα που κόστισε την ζωή σε 150 άτομα, εκτός του ανθρώπου που ήθελαν να σκοτώσουν, ειρωνεία!

20171010_164756.jpg

20171010_165010.jpg
20171010_165033.jpg


Επόμενος σταθμός είναι το Κρατικό Θέατρο Ιβάν Βάζοφ, το εθνικό και παλαιότερο θέατρο της χώρας. Ιδρύθηκε το 1904 και τότε ονομαζόταν απλά «Εθνικό θέατρο». Μου άρεσε πολύ σαν κτήριο, από αρχιτεκτονικής άποψης φυσικά, ήταν καλά διατηρημένο με ωραία χρώματα και εξωτερική διακόσμηση. Ο χώρος τριγύρω διατίθεται για βόλτα, έχει ένα όμορφο πάρκο με σιντριβάνια και καφετέριες.

DSC01721.JPG

DSC01724.JPG



Το σημείο συνάντησης για το Free Sofia Tour (δωρεάν ξενάγηση στην Σόφια) είχε οριστεί έξω από το Παλάτι της δικαιοσύνης , που βρίσκεται στην αρχή της Vitosha, την είσοδο του οποίου κοσμούσαν δυο τεράστια μαύρα (προφανώς ψεύτικα) λιοντάρια. Το λιοντάρι είναι το εθνικό ζώο της Βουλγαρίας και θα το βρεις να κοσμεί το εθνικό οικόσημο της αλλά και το νόμισμα της χώρας. Η κοπέλα που ανέλαβε να μας ξεναγήσει ήταν η Άλεξ. Τα αγγλικά της ήταν πολύ καλά και ήταν αρκετά φιλική και έτοιμη να απαντήσει σε κάθε ερώτηση μας. Επειδή όμως η πόλη είναι αρκετά μικρή πολλά από τα αξιοθέατα, ίσως και τα ¾, που μας έδειξε η ξεναγός τα είχαμε ήδη δει και το μόνο που κερδίσαμε από την ξενάγηση ήταν μερικές πληροφορίες που δεν γνωρίζαμε, οι οποίες όμως ήταν πολύ διαφωτιστικές όσο αφορά την σημαντικότητα της περιοχής την περίοδο της Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας .

20171010_175537.jpg


Μια από τις στάσεις μας, πολλά θα τα αναφέρω την δεύτερη μέρα για αυτό δεν θα μπω σε λεπτομέρειες , ήταν και ο σταθμός του μετρό Serdika όπου είχαν ανακαλυφθεί δυο από τους αρχαιότερους δρόμους που χρησιμοποιούσαν οι Ρωμαίοι για να επισκέπτονται την πόλη. Εκτός από την αρχαία πόλη της Serdika που βρέθηκε κατά την διάρκεια των έργων του Μετρό στον χώρο, υπάρχει και η κρύπτη του 4ου αιώνα που επάνω της κτίστηκε μεταξύ του 13ου και 14ου αιώνα, μια μικρή εκκλησία αφιερωμένη στον St Pekta. Λειτουργεί ακόμα και μέσα της μπορεί κάποιος να εντοπίσει μερικά κομμάτια της νωπογραφίας από την εποχή της ανέγερση της , υπάρχει ένας μύθος που λέει πως ο εθνικός ήρωας της Βουλγαρίας ο Vasil Levski είναι θαμμένος εκεί. Η ανακάλυψη πως η πόλη είχε αρχαιολογική αξία αλλά και σημαντικό ρόλο στην ρωμαϊκή αυτοκρατορία ήταν κάτι που με εξέπληξε ευχάριστα .

DSC01686.JPG

DSC01687.JPG



Το άγαλμα της Αγίας Σοφίας λίγο πιο πέρα πήρε την θέση του αγάλματος του Λένιν και η αρχαία μορφή της σίγουρα ενόχλησε την εκκλησία που θεώρησε πως ήταν πολύ «ειδωλολατρική» και δεν μπορούσε να την αποδεχτεί. Εμάς μας άρεσε, θα θέλαμε όμως το βράδυ να έχει κάποιο προβολέα για να είναι πιο εντυπωσιακό έτσι ψηλά που την έχουν βάλει!

DSC01630.JPG


Όταν έπεσε ο ήλιος το κρύο έγινε πιο έντονο αλλά και πάλι δεν ήταν αρκετό ώστε να μας ενοχλήσει. Η βόλτα στην πόλη παρέα με άλλους τουρίστες ήταν πολύ όμορφη και περιελάμβανε επισκέψεις στο εθνικό θέατρο Ιβάν Βάζοφ , στην εκκλησία του Αλεξάντρερ Νεβσκί, στην πινακοθήκη και σε άλλα πολλά που όπως προείπα θα αναφερθώ λεπτομερώς στην δεύτερη μέρα. Η Άλεξ μας είπε μια μικρή ιστορία για τους λιθόστρωτους δρόμους που βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα! Ο κόσμος πίστευε πως οι δρόμοι είχαν στρωθεί με εκείνες τις χρυσαφί( ή καλύτερα κίτρινες) πλάκες σαν δώρο για τον γάμο του βασιλιά από την Αυστρία αλλά στην πραγματικότητα είχαν τοποθετηθεί από την κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να καλυτερεύσουν την εμφάνιση της περιοχής και επειδή είχε κοστίσει πολύ, η κυβέρνηση είπε αυτό το ψέμα για να καλύψει την οικονομική ατασθαλία! Οι πλάκες προερχόντουσαν από την Βουδαπέστη, ίσως για αυτό είναι τόσο όμορφες.. Αν και άκρως επικίνδυνες γιατί γλιστράνε πολύ όταν βρέχει. Κάναμε άλλη μια σύντομη βόλτα στην πόλη και γυρίσαμε στο ξενοδοχείο. Τσιμπήσαμε κάτι και αμέσως ξαπλώσαμε γιατί ήμασταν κουρασμένοι από το ταξίδι.

DSC01732.JPG

DSC01734.JPG

DSC01740.JPG


DSC01747.JPG

 

Attachments

Last edited:

Klair

Member
Μηνύματα
2.359
Likes
28.491
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πόσο τυχεροί που είδατε τα συντριβάνια να λειτουργούν!
Εμείς, δεν πετύχαμε κανένα, μα κανένα σε λειτουργία. Τί κρίμα!

@Στάθης, οι καρμικές συμπτώσεις συνεχίζονται, αφού φάγαμε στο ίδιο εστιατόριο, το ίδιο φαγητό (κότσι με πατάτες φούρνου).:haha::haha:

Τα του ξενοδοχείου τα είπαμε στη δική μου ιστορία, μην τα ξαναλέμε:lol:

Περιμένω τη συνέχεια! Δεν μπορεί, πάλι κάτι κοινό θα προκύψει. Είμαι σίγουρη!
 

Georgia86

Member
Μηνύματα
179
Likes
1.320
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Πόσο τυχεροί που είδατε τα συντριβάνια να λειτουργούν!
Εμείς, δεν πετύχαμε κανένα, μα κανένα σε λειτουργία. Τί κρίμα!

@Στάθης, οι καρμικές συμπτώσεις συνεχίζονται, αφού φάγαμε στο ίδιο εστιατόριο, το ίδιο φαγητό (κότσι με πατάτες φούρνου).:haha::haha:

Τα του ξενοδοχείου τα είπαμε στη δική μου ιστορία, μην τα ξαναλέμε:lol:

Περιμένω τη συνέχεια! Δεν μπορεί, πάλι κάτι κοινό θα προκύψει. Είμαι σίγουρη!
χεχε, θα ερθει και η συνεχεια!! Εμεις απο σιντριβανια καλα τα πηγαμε!
 

Στάθης

Member
Μηνύματα
547
Likes
1.110
Ταξίδι-Όνειρο
Ισλανδία
@Klair Φαντάζομαι πως τα συντριβάνια τα κλείνουν απο κάποια ημερομηνία και μετά λόγο κρύου και πάγου.

Αυτό με το εστιατόριο και το φαγητό το ειδα και εγω στην ιστορία σου αλλα ειπα να μην το σχολιάσω,ήδη ειχα σχολιάσει αρκετές καρμικες συμπτώσεις!! :haha:
 
Last edited:

orck

Member
Μηνύματα
662
Likes
1.011
Εχω και εγω ενα διημερο ταξιδι στην Βουλγαρια, με προβληματιζει τι να κανω με την επιστροφη που ειναι, εαν θυμαμαι καλα, στις 6 το πρωι. Δεν νομιζω να αξιζει να πληρωσω διανυκτερευση για υπνο μεχρις τις 3 αλλα δεν ειμαι πλεον τοσο νεος να παω το βραδυ στο αεροδρομιο και να περιμενω μεχρι τις 6 το πρωι.... Περιμενω την συνεχεια της ιστοριας σου.
 

Georgia86

Member
Μηνύματα
179
Likes
1.320
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Εχω και εγω ενα διημερο ταξιδι στην Βουλγαρια, με προβληματιζει τι να κανω με την επιστροφη που ειναι, εαν θυμαμαι καλα, στις 6 το πρωι. Δεν νομιζω να αξιζει να πληρωσω διανυκτερευση για υπνο μεχρις τις 3 αλλα δεν ειμαι πλεον τοσο νεος να παω το βραδυ στο αεροδρομιο και να περιμενω μεχρι τις 6 το πρωι.... Περιμενω την συνεχεια της ιστοριας σου.
Η πτήση της επιστροφής είναι στις 6:50 και εμείς από το ξενοδοχείο φύγαμε 4:30 το πρωί.Πήραμε ταξί και σε λιγότερο από 20 λεπτά ήμασταν εκεί μιας και οι δρόμοι ήταν άδειοι. Αξίζει να κλείσεις ένα δωμάτιο πιστεύω, θα κουραστείς πολύ να καθίσεις 7 ώρες στο αεροδρόμιο. Απλά κοίτα για κάποιο οικονομικό.
 
Last edited:

Georgia86

Member
Μηνύματα
179
Likes
1.320
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Ξυπνήσαμε ξεκούραστοι και έτοιμοι να (ξανά)επισκεφτούμε μερικά από τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Σόφιας με το φως της ημέρας. Λίγο πριν ξεκινήσουμε την περιήγηση μας πετάχτηκα μέχρι το μαγαζί που βρισκόταν λίγο πιο πάνω από το ξενοδοχείο μας για να πάρω φαγητό και έναν καφέ· στο μαγαζί συνομίλησα στα Ελληνικά με έναν βούλγαρο που ζει μεταξύ Σόφιας και Ελλάδας. Φαγωμένοι και γεμάτοι ενέργεια αρχίσαμε την βόλτα μας με κατεύθυνση τον ναό του Αλεξάντερ Νέφσκι , πήραμε έναν δρόμο που δεν είχαμε περπατήσει την προηγουμένη,έτσι για δούμε καινούργιες γειτονιές. Βρήκαμε με την βοήθεια του χάρτη τον σωστό δρόμο και κατευθυνόμενοι προς την εκκλησία βρεθήκαμε έξω από την εθνική όπερα της Βουλγαρίας, ένα όμορφο άλλα απλό κτήριο με αρχιτεκτονική επηρεασμένη από την αρχαία Ελλάδα, απ’έξω από το κτήριο βρίσκεται το άγαλμα του Aleksandar Stamboliyski ενός παλαιότερου πρωθυπουργού της Βουλγαρίας.

DSC01757.JPG


Ύστερα από λίγο περπάτημα καταλήξαμε στην ρώσικη εκκλησία του Αγίου Νικολάου που την είχαμε δει και εχθές το βράδυ, από τους πιο όμορφους ναούς που έχω δει. Μικρή σε μέγεθος αλλά αρχοντική και με έντονη μοσχοβίτικη αρχιτεκτονική, φαντάζομαι πως παρόμοιες θα υπάρχουν παντού στην Αγ. Πετρούπολη. Όπως σε κάθε ναό στην Σόφια έτσι και στον Αγ. Νικόλαο υπάρχει ένα μαγαζάκι μέσα που μπορείς να αγοράσεις το κεράκι σου. Η εκκλησία βρίσκεται σε ένα πολύ μικρό παρκακι που προσφέρεται για ξεκούραση και για να έχεις λίγη ησυχία μετά τον εκκλησιασμό. Λίγο πιο κάτω υπήρχε μια υπαίθρια αγορά με διάφορές αντίκες, διακοσμητικά και ενθύμια. Σε πολλούς πάγκους έβρισκες διάφορα κειμήλια από την ναζιστική εποχή τύπου αγκράφες, στρατιωτικές ταυτότητες, διακοσμητικά κτλ , περίεργο να βλέπεις αυτά τα χαρακτηριστικά τόσο άνετα αραδιασμένα όταν κάποτε (ακόμα και τώρα που πολλοί άνθρωποι θρηνούν ακόμα τους νεκρούς τους) η εμφάνιση τους έσπερνε τον τρόμο. Υπήρχαν επίσης και πολλά ενθύμια από την εποχή του κομμουνισμού. Από το παζάρι αγοράσαμε ένα ασημένιο δακτυλίδι που μας άρεσε για ελάχιστα ευρώ και μερικά δωράκια για τους φίλους μας.

DSC01759.JPG

DSC01763.JPG

20171011_104813.jpg


Μια ακόμα εκκλησία που επισκεφτήκαμε εχθές το βράδυ και αποφασίσαμε να την δούμε με το φως του ηλίου είναι ο ναός της Αγίας Σοφίας, του ναού που έδωσε το όνομα της στην πόλη! Η ξεναγός μας είπε πως τα παλιά τα χρόνια, τότε που η πόλη είχε άλλο όνομα, όταν οι ταξιδιώτες έφταναν στην πόλη το πρώτο πράγμα που έβλεπαν ήταν η εκκλησία της Αγίας Σοφίας για αυτό αναφωνούσαν «α, φτάσαμε στην Σοφία!» και κάπως έτσι ανά τα χρόνια η πόλη πήρε το όνομα της. Η καμπάνα της δεν βρίσκεται μέσα ή απάνω της αλλά δίπλα της, στερεωμένη σε ένα δέντρο. Το εσωτερικό είναι πολύ ενδιαφέρον, έχουν διασωθεί κάποια κομμάτια της παλιάς εκκλησίας και μπορείς να τα δεις στους τοίχους και στο δάπεδο, έχουν κάνει καλή αναπαλαίωση. Στο υπόγειο του ναού βρίσκεται ένα πολύ ωραίο μουσείο. Είναι από τα λίγα κτήρια που έχουν διασωθεί από την Βυζαντινή εποχή και αξίζει να την επισκεφτείς. Δίπλα απο τον ναό βρίσκεται και το μνημείο που είναι αφιερωμένο στον άγνωστο στρατιώτη.

DSC01764.JPG

DSC01765.JPG

DSC01771.JPG


Λίγο πιο κάτω βρίσκεται ο καθεδρικός ναός της Σόφιας ο οποίος είναι αφιερωμένος στον ρώσο άγιο Αλεξάντερ Νέβσκι (κατά την διάρκεια του πρώτου παγκόσμιου πολέμου είχαν αλλάξει το όνομα του ναού γιατί η Βουλγαρία και η Ρωσία ήταν σε αντίπαλο στρατόπεδο) . Είναι μια πανέμορφη και επιβλητική βασιλική με χρυσό θόλο τον οποίο τον πλαισιώνουν διάφοροι άλλοι μικροί θόλοι σε ένα πανέμορφο γαλαζοπράσινο χρώμα. Η ανέγερση της ολοκληρώθηκε το 1912 και χτίστηκε για να τιμήσει όλους τους Ρώσους στρατιώτες που έχασαν την ζωή τους στον Ρώσο-Τουρκικό πόλεμο, για αυτό τον λόγο είναι αφιερωμένη σε άγιο ρωσικής καταγωγής. Είναι η μεγαλύτερη εκκλησία που έχω δει και από τις πιο εντυπωσιακές. Στην πόρτα της εισόδου του ναού είναι κολλημένο ένα χαρτί που σε ενημερώνει πως για να βγάλεις φωτογραφίες τον εσωτερικό χώρο του ναού χρειάζεται να πληρώσεις 5 ευρώ και για βίντεο κάτι παραπάνω , κάτι που βρήκα άκομψο. Η εκκλησία είναι πολύ όμορφη εσωτερικά , ευρύχωρη και με υπέροχη αρχιτεκτονική. Φανήκαμε τυχεροί και στον ναό δεν είχε πολύ κόσμο οπότε την απολαύσαμε με την ησυχία μας.

DSC01773.JPG


Εκτός από την καθεδρικό ναό στην περιοχή υπάρχουν πολλά άλλα κτήρια που αξίζει κανείς να δει όπως η ιερά σύνοδος, η οποία είναι πολύ όμορφη και ακριβώς δίπλα από την εκκλησία. Στο κτήριο αυτό στεγάζονται τα γραφεία της ιεράς συνόδου.
Μερικά βήματα πιο κάτω βλέπεις την εθνική σχολή καλών τεχνών της Σόφιας και την ακαδημία των επιστημών. Το κοινοβούλιο βρίσκεται απέναντι από την ακαδημία επιστημών· είναι ένα λιτό αλλά όμορφο κτήριο με νέο-αναγεννησιακή αρχιτεκτονική. Απέναντι από τον κοινοβούλιο βρίσκεται ένα μνημείο αφιερωμένο στον Tsar Osvoboditel του απελευθερωτή της Βουλγαρίας από τον Οθωμανικό ζυγό το οποίο είναι πολύ εντυπωσιακό!

20171011_112043.jpg

20171011_112332.jpg


DSC01792.JPG


20171011_112711.jpg


Προχωρώντας προς το πάρκο Borisova Gradina και την Γέφυρα των αετών συναντήσαμε το παλαιότερο πανεπιστήμιο της Βουλγαρίας και την Knyazheska Gradina, την πλατεία που φιλοξενεί το μνημείο του Σοβιετικού στρατού. Την Orlov Most (η γέφυρα των αετών) την βρήκα πολύ συμπαθητική . Η Orlov Most είναι τοποθετημένη σε έναν κόμβο όπου ενώνονται τέσσερεις δρόμοι και την διασχίζει ο ποταμός Perlovska. Τις άκρες της γέφυρας κοσμούν οι τέσσερεις αετοί που συμβολίζουν την ανάγκη για ελευθερία. Για κάποιο λόγο περίμενα πως θα είχε ένα αξιοσέβαστο μέγεθος αλλά η Orlov Most είναι πολύ μικρή. Από την Orlov Most μέχρι το πάρκο Borisova Gradina η απόσταση είναι μικρή και το περπάτημα πολύ ευχάριστο. Ο ψυχρός αέρας κάνει το βάδισμα πιο εύκολο και ο ήλιος σε ξεγελάει με την φωτεινότητα του!

DSC01793.JPG

DSC01794.JPG

DSC01796.JPG


Στο Borisova Gradina εκτός από τις μεγάλες εκτάσεις με την υπέροχη βλάστηση και τα γλυκύτατα σκιουράκια βρίσκονται το εθνικό στάδιο της Σόφιας «Vasil Levski» και το γήπεδο της ΤΣΣΚΑ Σόφιας. Σε εμάς τους Αθηναίους που μας έχει λείψει η καθημερινή επαφή με την φύση το πάρκο δίνει μια καλή ευκαιρία ξεκούρασης και αναζωογόνησης. Κάτσαμε αρκετή ώρα σε ένα παγκάκι του πάρκου και παρατηρούσαμε το περιβάλλον, ξεκουράσαμε και τα πόδια μας και σχεδιάσαμε τις επόμενες μας κινήσεις για το υπόλοιπο της τελευταίας μας μέρας στην Σόφια. Αποφασίσαμε να επισκεφτούμε τα δυο γήπεδα της περιοχής και μετά να κάνουμε την βόλτα μας στα πέριξ μέχρι να έρθει η ώρα για το μεσημεριανό μας.

DSC01801.JPG

DSC01802.JPG



Στο στάδιο «Vasil Levski» δεν καταφέραμε να μπούμε αλλά στο γήπεδο της ΤΣΣΚΑ δεν βρήκαμε κανένα εμπόδιο και έτσι προχωρήσαμε με την εξερεύνηση μας. Αν μου έλεγε κάποιος πως με το που περάσαμε την απεριποίητη είσοδο του γηπέδου μεταφερθήκαμε στην δεκαετία του ’80,θα τον πίστευα. Το γήπεδο θέλει οπωσδήποτε δουλειά για να φτάσει τα σημερινά δεδομένα. Βγάλαμε λίγες φωτογραφίες επάνω στο γρασίδι και αποχωρήσαμε.

DSC01803.JPG

DSC01805.JPG

DSC01807.JPG


Είχαμε πολύ ώρα να «σκοτώσουμε» μέχρι να φάμε τον μεσημεριανό μας για αυτό αποφασίσαμε να πάρουμε το τραμ, ένα οποιοδήποτε συρμό, για να αξιοποιήσουμε τα εισιτήρια που είχαμε αγοράσει εχθές. Ήταν τελικά σωστή η απόφαση μας γιατί το τραμ μας πήγε από μια εξαίρετη διαδρομή μέσα από το πάρκο και νιώθαμε λες και βρισκόμασταν μέσα στην καρδιά του δάσους, το χειμώνα με το χιόνι θα ήταν πραγματικά πανέμορφα. Φτάσαμε μέχρι το τέλος της διαδρομής και θαυμάσαμε το βουνό Vitosha το οποίο βλέπαμε για πρώτη φορά από τόσο κοντά. Γυρίσαμε με τον ίδιο συρμό γιατί είχε φτάσει η ώρα να επισκεφτούμε το εστιατόριο που είχαμε επιλέξει. Στην διαδρομή της επιστροφής γνωρίσαμε μια ηλικιωμένη γυναίκα που μας έπιασε την κουβέντα, εκείνη στα Βουλγάρικα εμείς με αγγλικά και ελληνικά προσπαθήσαμε να συνεννοηθούμε και πιστεύω πως τα καταφέραμε καλά. Όταν έχουν οι άνθρωποι διάθεση να συνεννοηθούν όλα γίνονται!

DSC01818.JPG
,
DSC01820.JPG


Η διαδρομή μέχρι το ρεστοράν μας ήταν άγνωστη και μας έδωσε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε μια πλευρά της πόλης που δεν είχαμε δει την προηγουμένη μέρα. Είδαμε το πολύ όμορφο κτήριο του πανεπιστήμιου της φυσικής! Παρόλο που η Σόφια έχει πολύ ωραία κτήρια υπάρχουν πολλά στο κέντρο (και στις κοντινές περιοχές) που δείχνουν έντονα σημάδια κακής συντήρησης, η πόλη είναι σε ανάκαμψη στα σίγουρα! Το εστιατόριο ήταν κάπως μακριά εντέλει αλλά αυτό δεν μας πείραξε γιατί είχαμε διαβάσει τα καλύτερα και θέλαμε να το επισκεφτούμε. Το Pod Lipite είναι ένα κλασσικά παραδοσιακό Βουλγάρικο εστιατόριο που βρίσκεται στην οδό Elin Pelin 1 και που από την πρόσοψη του δεν καταλαβαίνεις ότι επρόκειτο για ρεστοράν. Κάτι που αλλάζει όταν μπαίνεις μέσα όπου συναντάς έναν πολύ ζεστό, ήσυχο, και πολύ ελκυστικά διακοσμημένο χώρο. Δεν είχε πολύ κόσμο και αυτοί οι λιγοστοί συνδαιτυμόνες δεν έκαναν καθόλου φασαρία. Καθίσαμε στο τραπέζι μας και ο ευγενικότατος σερβιτόρος μας ρώτησε από που είμαστε και όταν του απαντήσαμε αμέσως μας χαιρέτησε στα ελληνικά. Παραγγείλαμε μια πολέντα με κομματάκια χοιρινό, ένα spread με ντομάτα και κόκκινη πιπεριά και ένα πιάτο με πατάτες , κομμάτια κρέας, κρέμα και πιπεριές. Ήταν νόστιμα εκτός από την πολέντα που δεν την ευχαριστηθήκαμε. Δυστυχώς δεν χορτάσαμε με αυτά τα πιάτα για αυτό παραγγείλαμε και έναν κεφτέ, ναι έναν και μοναδικό! Μετά το φαί περπατήσαμε μέχρι την στάση Vasil Levski και πήραμε το μετρό με προορισμό την στάση Serdika όπου βρισκόταν το ξενοδοχείο μας. Είχαμε στα σχέδια μας ξεκούραση και μετά απογευματινή/βραδινή βόλτα στην πόλη.

20171011_102654.jpg

DSC01822.JPG


20171011_135201.jpg

20171011_144337.jpg

20171011_152039.jpg


DSC01830.JPG


Φεύγοντας από το ξενοδοχείο μας ανακαλύψαμε πως έπρεπε να ανταλλάξουμε χρήματα. Αποφασίσαμε να το κάνουμε αργότερα γιατί θέλαμε να επισκεφτούμε τον καθολικό ναό του St Joseph που ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας αλλά και ένα τοπικό σούπερ μάρκετ για να αγοράσουμε λιχουδιές που βρισκόταν λίγο κάτω. Πρέπει να σας ενημερώσω πως αγόρασα ένα πακετάκι κρουτον με γεύση τζατζίκι και το βρήκα νοστιμότατο! Γυρίσαμε στο ξενοδοχείο να αφήσουμε τα ψώνια μας από το σουπερ μάρκετ και συνεχίσαμε την βόλτα μας. Όταν ήρθε η ώρα να κάνουμε συνάλλαγμα δεν βρίσκαμε κανένα ανταλλακτήριο κοντά μας και χαθήκαμε ψάχνοντας τον σωστό δρόμο για αυτό αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω από εκεί που ήρθαμε και να κατευθυνθούμε προς την Vitosha. Στην παραμονή μας στην Σόφια περάσαμε κάμποσες φορές από το θέατρο Ιβαν Βαζοφ, μπορώ να πω πως είναι το σημείο της Σόφιας που είδαμε περισσότερο. Ο χρόνος μας πίεζε γιατί έκλειναν στις 8 και δεν είχαμε περιθώριο για να κάνουμε άσκοπες βόλτες, βρήκαμε το ανταλλακτήριο που μας έδινε την καλύτερη ισοτιμία και κάναμε την συναλλαγή μας. Αν και πρέπει να πω πως μου φάνηκε κάπως… περίεργο το ανταλλακτήριο. Ήταν το μοναδικό με τέτοια ούρα και δεν μου έδωσε και απόδειξη. όμως δεν αντιμετώπισα κανένα πρόβλημα με τα χρήματα που μου έδωσαν! Με χρήματα στις τσέπες μας κάναμε πιο ήρεμοι την βόλτα μας στην Vitosha· ολοκληρώσαμε τις αγορές μας σε ένα μαγαζί γεμάτο με προϊόντα με το παραδοσιακό τριαντάφυλλο και γεμίσαμε τον μυαλό μας με εικόνες από τον περίφημο αυτόν δρόμο.

DSC01833.JPG

DSC01844.JPG


Για φαί επιλέξαμε ένα από τα πιο «διάσημα» εστιατόρια που βρήκαμε όταν κάναμε έρευνα για το ταξίδι μας. Το εστιατόριο βρίσκεται στην 75, Kozloduy st και ο πλησιέστερος σταθμός του μετρό είναι ο Lavov Most. Απέξω βρίσκεται η γέφυρα των Λεόντων. Αυτή και η γέφυρα των αετών οριοθετούσαν τα σύνορα της πόλης, αυτή μου άρεσε πιο πολύ από των αετών. Ήταν πιο εντυπωσιακή. Η περιοχή μας θύμισε μερικές γειτονιές της Βουδαπέστης, όπως φαίνονταν το βράδυ. Η απόσταση από το μετρό μέχρι το εστιατόριο δεν ήταν μεγάλη αλλά χαθήκαμε και ζητήσαμε βοήθεια από δυο πολύ συμπαθείς ανθρώπους που ενώ δεν γνώριζαν αγγλικά, μας βοήθησαν με το παραπάνω. Το Hadjidraganovite kashti κινείτε στο ίδιο ύφος με τα προηγούμενα εστιατόρια που επισκεφτήκαμε. Παραδοσιακό με την διακόσμηση που βρίσκει κανείς σε όλα τα τουριστικά εστιατόρια. Ήταν κατάμεστο από πελάτες αν και ο χώρος του ήταν αρκετά μεγάλος. Μας έβαλαν να καθίσουμε σε ένα τεράστιο ξύλινο στρογγυλό τραπέζι όπου από πάνω του είχε μια παραδοσιακή καμινάδα, πολύ μας άρεσε! Παραγγείλαμε μια ποικιλία διαφόρων spread μαζί με φρυγανισμένο ψωμί, που την βρήκα εξαιρετική και με ενδιαφέροντες συνδυασμούς γεύσεων, και μια ποικιλία κρεατικών περασμένα σε σούβλα. Ήταν πολύ καλό το γεύμα μας, φάγαμε του σκασμού. Περάσαμε ευχάριστα το τελευταίο μας βράδυ στην Βουλγαρία και προχωρώντας προς το μετρό προσπαθήσαμε να μαζέψουμε όσες περισσότερες αναμνήσεις μπορούσαμε. Σε λίγες μοναχά ώρες θα ερχόταν το ταξί για να μας μεταφέρει στο αεροδρόμιο.

DSC01845.JPG

DSC01848.JPG

DSC01850.JPG

DSC01852.JPG

DSC01854.JPG

DSC01855.JPG

DSC01856.JPG


Το ξυπνητήρι χτύπησε στις 4 ακριβώς, σε μισή ωρίτσα θα ερχόταν ο ταξιτζής και εμείς σκουντουφλάγαμε από την νύστα! Η διαδρομή μέχρι τον αερολιμένα ήταν μελαγχολική..

Η Σόφια είναι ένας πολύ οικονομικός προορισμός για ένα διήμερο/τριήμερο που έχει να σου προσφέρει αρκετά να δεις αλλά με την ησυχία σου, χωρίς να ξεποδαριαστείς για να τα επισκεφτείς. Αν κάποιος αναζητάει ένα ταξίδι για να χαλαρώσει με έναν φίλο/φίλη ή τον/την σύντροφο του , τότε την συνιστώ ανεπιφύλαχτα.

DSC01863.JPG
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.631
Likes
22.559
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Στον δρόμο προς το ρεστοράν σταμάτησα σε ένα βιβλιοπωλείο και αγόρασα ένα βιβλίο, κάτι που κάνω σε κάθε χώρα που πηγαίνω· ένα αναμνηστικό δώρο για τον εαυτό μου!
Το πιο ωραίο δώρο που μπορείς να κάνεις στον εαυτό σου!!! Ταξίδια και βιβλία.-
Well done :)
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.655
Μηνύματα
906.614
Μέλη
39.405
Νεότερο μέλος
Ioanna Kara

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom