travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.861
- Likes
- 16.112
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
Η Λιβύη που γνώρισα
Μέρος 1
Έχω πάει σε δυο χώρες που πλέον έχουν καταστραφεί και δεν είναι, προς το παρόν τουλάχιστον, επισκέψιμες. Χώρες που αφού επέστρεψα τις αναθυμόμουν για καιρό, κύρια για τις αρχαιότητες που αντίκρισα και πλέον μου φέρνει λύπη η θύμησή τους. Είναι η Συρία και η Λιβύη. Είναι χώρες κοντινές μας και πήγαμε τότε, στην πρώτη λόγω οικονομικής στενότητας και στην δεύτερη γιατί τότε αποφεύγαμε τα μεγάλα ταξίδια την περίοδο των Χριστουγέννων.
Εγώ σε αυτή την ιστορία θα περιγράψω αυτά που είδα στη Λιβύη. Είναι η μικρή μου ιστορία για μια χώρα που ζήλεψα, ό,τι και να λένε για τον Καντάφι. Δεν ξέρω πόσους σκότωσε και πόσο καταπίεσε, αλλά δεν ήταν δουλειά κανενός άλλου παρά του Λιβυκού λαού να ασχοληθεί μαζί του. Εγώ είδα μια χώρα που λειτουργούσε κανονικά και με ασφάλεια (για τον τουρίστα, όπως εγώ). Είδα ανθρώπους να χαίρονται, να μη ζητιανεύουν και να μην παζαρεύουν. Περήφανους και γελαστούς κατοίκους, φτωχούς βέβαια αλλά όχι πεινασμένους.
Είδα αρχαιότητες αναστηλωμένες με τρόπο που στη χώρα μας δεν υπάρχει. Ούτε μισοσκαψίματα εδώ κι εκεί, ούτε μισοτελειωμένες δουλειές της σκαπάνης.
Δε μιλώ για μια χώρα που η φυσική της ομορφιά σου κόβει την ανάσα. Όμως δεν πήγαμε γι αυτό στη Λιβύη. Είχαμε ακούσει και διαβάσει για τις αρχαιότητες. Εγώ στα αρχαιολογικά δεν είμαι της λεπτομέρειας, αλλά σε ένα αρχαιολογικό χώρο που ξέρω ότι έχει μια σημαντική ιστορία εκστασιάζομαι και δε σταματώ να τραβώ φωτογραφίες. Μου έρχεται να τρέχω από δω κι από εκεί για να τα δω όλα γρήγορα όσες φορές μπορώ περισσότερες. Έτσι ένιωθα στη Λιβύη του 2009.
Πήγαμε με πρακτορείο, το Versus, με αρχηγό την καταπληκτική Μαντώ που τα έδινε όλα στην ξενάγηση. Βέβαια εμένα οι ξεναγήσεις ποτέ δε με κέρδισαν, ούτε και τώρα. Τρέχω να δω και να ξαναδώ. Μου αρέσει το μάτι και όχι τόσο το αυτί. Ποτέ (σχεδόν) δε μετάνιωσα για κάτι που δεν άκουσα, αλλά πολύ συχνά μετανιώνω γι αυτά που δεν βλέπω.
Τότε δώσαμε στο πρακτορείο 1250 ευρώ ενώ εκεί δε χαλάσαμε σχεδόν τίποτα. Άντε 50 ευρώ ο καθένας. Το γκρουπ είχε κάπου 20 άτομα.
Φύγαμε με απευθείας πτήση για Τρίπολη και από εκεί χωρίς καθυστέρηση με άλλη πτήση για Βεγγάζη. Αλλά και στη Βεγγάζη δε μείναμε, αλλά με πούλμαν κάναμε άλλα 220 χιλιόμετρα για να φτάσομε το βράδυ στη Σούσα (Susah), στην ανατολική Λιβύη. Από το ξενοδοχείο μας φαινόταν τα ερείπια της αρχαίας πόλης Απολλωνία, δίπλα στη θάλασσα. Την επομένη επισκεφτήκαμε το χώρο ως τουρίστες.
Σε κοντινή απόσταση από τη Σούσα είναι ο αρχαιολογικός χώρος της Κυρήνης με τεράστιο ενδιαφέρον. Αρχικά επισκεφτήκαμε το μουσείο. Λίγο στριμωγμένα τα εκθέματα γιατί ήταν τόσα πολλά, αλλά καθόλου δε μας πείραξε. Άλλο να λέω κι άλλο να βλέπεις.
Σειρά είχε ο ναός του Δία:
Επί τέλους είδαμε και τον χώρο της αρχαίας Κυρήνης:
Το απόγευμα και το βράδυ ήταν αφιερωμένα σε βόλτα στο σημερινό χωριό Σούσα. Κανονική ανατολή του 15ου αιώνα. Το πιο εντυπωσιακό για μένα ήταν που συναντήσαμε ντόπιους που μιλούσαν λίγα κρητικά, ως παλιοί κρητικοί που λόγω θρησκείας τους έστειλαν εδώ πριν από 100 τόσα χρόνια.
Όλοι στην παρέα από την Κρήτη είμαστε!
Θέλω να σημειώσω ότι σε όλη την εκδρομή μας συνόδευαν δύο αστυνομικοί με πολιτικά. Καθόταν στα πίσω καθίσματα του πούλμαν και στις ξεναγήσεις δεν άφηναν τους ντόπιους να μας μιλούν. Βέβαια όταν χωριζόμασταν δεν μπορούσαν να είναι κοντά σε όλους και αν θέλαμε βρίσκαμε τρόπο για να έρθομε σε επαφή με Λίβυους. Η προσοχή ήταν αυξημένη ιδιαίτερα εδώ στην Ανατολική πλευρά της χώρας. Σήμερα, μετά από όλα αυτά τα γεγονότα στη χώρα, καταλαβαίνω ότι από τότε η ανατολική περιοχή είχε πρόβλημα με τον Καντάφι.
Μέρος 1
Έχω πάει σε δυο χώρες που πλέον έχουν καταστραφεί και δεν είναι, προς το παρόν τουλάχιστον, επισκέψιμες. Χώρες που αφού επέστρεψα τις αναθυμόμουν για καιρό, κύρια για τις αρχαιότητες που αντίκρισα και πλέον μου φέρνει λύπη η θύμησή τους. Είναι η Συρία και η Λιβύη. Είναι χώρες κοντινές μας και πήγαμε τότε, στην πρώτη λόγω οικονομικής στενότητας και στην δεύτερη γιατί τότε αποφεύγαμε τα μεγάλα ταξίδια την περίοδο των Χριστουγέννων.
Εγώ σε αυτή την ιστορία θα περιγράψω αυτά που είδα στη Λιβύη. Είναι η μικρή μου ιστορία για μια χώρα που ζήλεψα, ό,τι και να λένε για τον Καντάφι. Δεν ξέρω πόσους σκότωσε και πόσο καταπίεσε, αλλά δεν ήταν δουλειά κανενός άλλου παρά του Λιβυκού λαού να ασχοληθεί μαζί του. Εγώ είδα μια χώρα που λειτουργούσε κανονικά και με ασφάλεια (για τον τουρίστα, όπως εγώ). Είδα ανθρώπους να χαίρονται, να μη ζητιανεύουν και να μην παζαρεύουν. Περήφανους και γελαστούς κατοίκους, φτωχούς βέβαια αλλά όχι πεινασμένους.
Είδα αρχαιότητες αναστηλωμένες με τρόπο που στη χώρα μας δεν υπάρχει. Ούτε μισοσκαψίματα εδώ κι εκεί, ούτε μισοτελειωμένες δουλειές της σκαπάνης.
Δε μιλώ για μια χώρα που η φυσική της ομορφιά σου κόβει την ανάσα. Όμως δεν πήγαμε γι αυτό στη Λιβύη. Είχαμε ακούσει και διαβάσει για τις αρχαιότητες. Εγώ στα αρχαιολογικά δεν είμαι της λεπτομέρειας, αλλά σε ένα αρχαιολογικό χώρο που ξέρω ότι έχει μια σημαντική ιστορία εκστασιάζομαι και δε σταματώ να τραβώ φωτογραφίες. Μου έρχεται να τρέχω από δω κι από εκεί για να τα δω όλα γρήγορα όσες φορές μπορώ περισσότερες. Έτσι ένιωθα στη Λιβύη του 2009.
Πήγαμε με πρακτορείο, το Versus, με αρχηγό την καταπληκτική Μαντώ που τα έδινε όλα στην ξενάγηση. Βέβαια εμένα οι ξεναγήσεις ποτέ δε με κέρδισαν, ούτε και τώρα. Τρέχω να δω και να ξαναδώ. Μου αρέσει το μάτι και όχι τόσο το αυτί. Ποτέ (σχεδόν) δε μετάνιωσα για κάτι που δεν άκουσα, αλλά πολύ συχνά μετανιώνω γι αυτά που δεν βλέπω.
Τότε δώσαμε στο πρακτορείο 1250 ευρώ ενώ εκεί δε χαλάσαμε σχεδόν τίποτα. Άντε 50 ευρώ ο καθένας. Το γκρουπ είχε κάπου 20 άτομα.
Φύγαμε με απευθείας πτήση για Τρίπολη και από εκεί χωρίς καθυστέρηση με άλλη πτήση για Βεγγάζη. Αλλά και στη Βεγγάζη δε μείναμε, αλλά με πούλμαν κάναμε άλλα 220 χιλιόμετρα για να φτάσομε το βράδυ στη Σούσα (Susah), στην ανατολική Λιβύη. Από το ξενοδοχείο μας φαινόταν τα ερείπια της αρχαίας πόλης Απολλωνία, δίπλα στη θάλασσα. Την επομένη επισκεφτήκαμε το χώρο ως τουρίστες.
Σε κοντινή απόσταση από τη Σούσα είναι ο αρχαιολογικός χώρος της Κυρήνης με τεράστιο ενδιαφέρον. Αρχικά επισκεφτήκαμε το μουσείο. Λίγο στριμωγμένα τα εκθέματα γιατί ήταν τόσα πολλά, αλλά καθόλου δε μας πείραξε. Άλλο να λέω κι άλλο να βλέπεις.
Σειρά είχε ο ναός του Δία:
Επί τέλους είδαμε και τον χώρο της αρχαίας Κυρήνης:
Το απόγευμα και το βράδυ ήταν αφιερωμένα σε βόλτα στο σημερινό χωριό Σούσα. Κανονική ανατολή του 15ου αιώνα. Το πιο εντυπωσιακό για μένα ήταν που συναντήσαμε ντόπιους που μιλούσαν λίγα κρητικά, ως παλιοί κρητικοί που λόγω θρησκείας τους έστειλαν εδώ πριν από 100 τόσα χρόνια.
Όλοι στην παρέα από την Κρήτη είμαστε!
Θέλω να σημειώσω ότι σε όλη την εκδρομή μας συνόδευαν δύο αστυνομικοί με πολιτικά. Καθόταν στα πίσω καθίσματα του πούλμαν και στις ξεναγήσεις δεν άφηναν τους ντόπιους να μας μιλούν. Βέβαια όταν χωριζόμασταν δεν μπορούσαν να είναι κοντά σε όλους και αν θέλαμε βρίσκαμε τρόπο για να έρθομε σε επαφή με Λίβυους. Η προσοχή ήταν αυξημένη ιδιαίτερα εδώ στην Ανατολική πλευρά της χώρας. Σήμερα, μετά από όλα αυτά τα γεγονότα στη χώρα, καταλαβαίνω ότι από τότε η ανατολική περιοχή είχε πρόβλημα με τον Καντάφι.