Κούβα Η Κούβα πριν το άνοιγμα στον Τουρισμό

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
γράψε στο word και κάνε copy paste στο απάντηση απο κάτω οπως γράφομε και εμείς ...θα το φτιάξουν οι ειδικοί.
συνέχισε please!
μα αυτό σου λέω ρενατα ότι κάνω και μου λέει, το μήνυμα σου είναι μικρό. το ΄φερνω έτοιμο από το word
μηπωσ πρέπει να πάω στη σελίδα που λέει απαντηση με αντιπαράθεση; αυτή είναι η πρώτη που έγραψα
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Όμως αρκετά σας κούρασα με θεωρίες. Καιρός για περιπέτειες..

Δυο σταθμοί ΤV υπήρχαν. Canal 6 (seis). Kai canal 3 (tres). Κάθε ώρα ο εκφωνητής έλεγε με αργή και σταθερή φωνή: Canal seis desde la Habana. Cuba. Primer Territorio libre del America.(Πρώτη ελεύθερη χώρα στην Αμερική!!). Και συνέχιζε το πρόγραμμα. Φανταστείτε τόσους μήνες εκεί, να έχει μπει στο κεφάλι μας, να το ακούμε ακόμα και στον ύπνο μας.
Υπήρχε μια ευγενικότατη τήρηση της «σειράς», είτε στα λεωφορεία είτε αλλού, που όπως γνωρίζετε σ΄αυτά τα καθεστώτα, οι ουρές ήταν στο πρόγραμμα, ακόμα και στην αγορά του πιο απλού προϊόντος. Πολλές φορές περιμέναμε το λεωφορείο για βόλτα έξω απ΄ τη πόλη, ουρά ένας πίσω απ΄ τον άλλο, αναμονή με υπομονή. Ο επόμενος λοιπόν που ερχόταν, παρόλο που φαινόταν που πρέπει να σταθεί, ρωτούσε : quien es el ultimo?(ποιος είναι ο τελευταίος ;) έτσι ήξερε μετά από ποιόν έχει σειρά. Το μάθαμε κι΄ αυτό κι΄ αναγκαστικά το εφαρμόζαμε. Εκεί το συνήθισα και το ρωτώ εδώ ιδίως στα ιατρεία που δεν ξέρεις ποιος είναι πριν από σένα. Το εισιτήριο στα λεωφορεία είχε 5 σεντάβος (0,05 του πέσο).
Εκείνη την εποχή έτυχε η ανάθεση στη Κούβα η διοργάνωση του πρώτου παγκόσμιου φεστιβάλ φοιτητών και νεολαίας (νομίζω ήταν το πρώτο). Οι μεγάλες αφίσες κρεμασμένες στους τοίχους το έγραφαν: “Primer festival Mundial Juventud y Estudiantes”. Όλοι ο νεολαία του κόσμου στην Αβάνα. Ετοιμασίες, συστάσεις στους κατοίκους, καλλωπισμός κλπ. Βοήθεια προς τη χώρα, απ όλες τις «αδελφές» . Ενώ βρισκόμασταν στην Rotterdam και όπως συνήθως θα φορτώναμε από εκεί. Μας λένε ξαφνικά , πηγαίνετε Βάρνα Βουλγαρίας να φορτώσετε για Κούβα. Ωραία, να περάσουμε κι από τα δικά μας νερά. Πράγματι γεμίσαμε τα αμπάρια που γινόταν και ψυγεία 15 χιλιάδες τόνους τυριά και κοτόπουλα (σφαγμένα …). Φτάνοντας Αβάνα μας λένε ότι ήμαστε το πρώτο πλοίο που φέρνει βοήθεια για το φεστιβάλ, και γι΄αυτό αύριο πρωί θα γίνει μια γιορτή στη προβλήτα, δίπλα στο πλοίο, θα υπάρχει και «κανάλι». Χμ!! ορίστε τι τους φέρνουμε και μας ταράζουν στην αστυνόμευση. Πράγματι την επόμενη ετοίμασαν εξέδρα, μικρόφωνα για την ομιλία, η τv έτοιμη, αρκετοί Κουβανοί και πολλοί μαθητές και μαθήτριες, με τις σχολικές τους στολές. Πάνω στη εξέδρα ο Κουβανός ομιλητής και δίπλα του ο καπετάνιος μας, ένας 65ρης
Μ΄ ένα κόκκινο καπελάκι στο κεφάλι και γυαλιά ηλίου, και η TV να τραβά. Εμείς οι υπόλοιποι σκορπισμένοι γύρω-γύρω ανακατευτήκαμε με τις μαθήτριες, και παρακολουθούσαμε την ομιλία. Έχετε δει τη στολή τους; Η φούστα λίγο πιο μακριά από τη φούστα μιας τενίστριας. Το πράγμα όμως έπαιρνε άλλη τροπή γιατί έπιανες κουβέντα σε κάποια, και αμέσως μαζευόντουσαν 5-6 και δεν πρόσεχαν την ομιλία. Ο καθηγητής τους πιο πέρα να προσέχει . Βγάζει κι΄ ένας νεαρός δικός μας ένα πακετάκι τσίχλες να κεράσει , γίνηκε μεγαλύτερο σούσουρο, και τους λέω, παιδιά κάτσετε ήσυχα μέχρι να τελειώσει η τελετή. Πολύωρη η ομιλία όπως πάντα στη Κούβα, κάτω από το ήλιο. Τέλειωσε η ομιλία , χειροκροτήσαμε, το ίδιο και ο καπετάνιος που τον έπαιρνε η tv, έμεινε και χρόνος για ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων….Προλάβαμε και το φεστιβάλ μερικές μέρες πριν λήξη. Συναντήσαμε τους Έλληνες νεολαίους, τους διακρίναμε εύκολα στην παλιά Αβάνα, τους ενημερώσαμε πώς να κινηθούν.
Ένα απόβραδο περπατούσα στον παραλιακό, κάτω από τα δένδρα και κοντά στο κάστρο που ανέφερα πιο πάνω. Από μπροστά μου ακουγόταν μια μουσική που δυνάμωνε όσο προχωρούσα. Είχε νυχτώσει καλά, και έφτασα σ΄ ένα μικρό κυκλικό κτίσμα ανάμεσα στα δένδρα. Απ έξω είχαν αφίσες με χορογραφία. Χωρίς πολύ-πολύ να το σκεφτώ, βγάζω εισιτήριο τρία πέσος και μπαίνω μέσα. Αμφιθέατρο, γύρω-γύρω οι εξέδρες, στην μέση η πίστα που χόρευαν. Ανοικτό φυσικά, κάτω από τον ουρανό, ερημικό τοπίο. Μουσική πανδαισία, μουσική αγγέλων, μουσική της αφρικάνικης ζούγκλας ή της ερήμου; Ή από τις φυτείες ζαχαροκάλαμου όταν τις φυσά ο άνεμος; Εκεί στη καυτή νύχτα κάτω από τ΄ αστέρια. Καμία σχέση με γνωστό μας λατινικό ρυθμό ή κλασικό ευρωπαϊκό. Οι χορεύτριες στο κέντρο με τους προβολείς να τις συνοδεύουν στις κινήσεις, με αραχνοΰφαντα πέπλα, να κινούνται στο ρυθμό της μουσικής. Χάρμα οφθαλμών, ψυχική ευδαιμονία, ανάταση. Αν βρισκόταν αυτό στη Αθήνα, σκέφθηκα, θα έπαιζε στην καλύτερη αίθουσα με πανάκριβα εισιτήρια. (ίσως κάτι όμοιο νάχει περάσει μετά το «άνοιγμα…») . Τέλειωσε, άναψαν τα φώτα. Τότε φίλοι μου παρουσιάστηκε μπροστά μου ένας άλλος κόσμος. Αυτός που δεν σουλατσάρει στα πάρκα και στις πλατείες της Κούβας. Καλοντυμένος, όμορφος, κομψός, χαμηλών τόνων. Ιδίως οι κυρίες κομψές και απλές, το ντύσιμο χωρίς υπερβολές, κυρίως κουλτουριάρικο, δεν είχε ελλείψεις.
Οι μέρες παραμονή μας στην Αβάνα κάποτε τελειώνουν. Πρέπει να πάμε και στα άλλα λιμανάκια. Τι χαρά που αφήναμε το λιμάνι με τα βρώμικα νερά!! Μόνο μπλε δεν ήταν. Κίτρινα, καφέ, πράσινα. Έτσι κι΄ έπεφτες μέσα δε γλύτωνες την αρρώστια. Ξεκινούσαμε κανονική κρουαζιέρα. Αγαλλίαση. Έσχιζε το καράβι το βαθύ μπλε το πράσινο νησί δεξιά μας, ο καθαρός αέρας, ο ήλιος, η πάντα ήρεμη θάλασσα. Περνάμε έξω από το Veradero. Τη μεγαλύτερη λένε παραλία της Καραϊβικής. Κάποτε την επισκεφθήκαμε 4-5 άτομα. Ήμασταν μόνο εμείς. Κάναμε το μπάνιο μας, το ξενοδοχείο σχεδόν κλειστό. Δεν υπήρχε γκρουπ τουριστών, γι αυτό δεν ήταν οργανωμένοι Πάμε στον υπαίθριο χώρο του για μπύρα, δεν είχε μπύρες, πήραμε τηγανητή παπάγια, κι΄ένα ζεστό αναψυκτικό!!!!!. Τα ψυγεία δε δούλευαν. Φύγαμε απογοητευμένοι. Σ’ αυτά τα μικρά μέρη βλέπαμε όλο τον κοινωνικό ιστό, την καθημερινή ζωή. Γραφικά λιμανάκια με τα μεγάλα εντυπωσιακά κάστρα τους, ένα θαυμάσιο λιμάνι στο Trinidad, σε συνδυασμό με το κάστρο, μια στενή είσοδος, ανάμεσα από πύργους και απότομα βουνά. Κάναμε μια είσοδο στο Τρίνιδαδ, που τέτοια δεν έχω ξανακάνει σε κανένα μέρος του κόσμου. Μπαίναμε σ΄ένα στενό στόμιο, δεξιά να είναι ένα απότομο βουνό, μ΄ ένα τεράστιο πύργο πάνω του , κι αριστερά ένα καταπράσινο ακατοίκητο νησί. Μπροστά βλέπαμε μόνο πράσινα βουνά. Πίσω τους δεν ξέραμε τι βρίσκεται. Κανένα κτίσμα, καμιά ανθρώπινη παρουσία. Και μόλις περάσαμε το στόμιο του κόλπου μπήκαμε σε μια πελώρια λίμνη γεμάτη κάστρα και στο βάθος το Trinidad.
Οι δρόμοι σ’ αυτές τις πόλεις, αρχιτεκτονικά χαραγμένοι με τα φαρδιά πεζοδρόμια, τα ξύλινα πολύχρωμα, αεράτα σπίτια, με τη κουνιστή ψάθινη πολυθρόνα στο μπαλκόνι, ανοιχτές πόρτες και παράθυρα, μαγαζάκια μικρά, ήρεμη ζωή μες στη φύση. Το βράδυ να βρίσκεις στη βόλτα σου μια αλάνα με μια εξέδρα στη μέση, και πάνω οι γνωστοί μας πλέον καλλιτέχνες της Κούβας. Κι ο κόσμος να μην παίρνει ανάσα. Ο Κουβανέζικος ρυθμός να μεσουρανεί. Αυτοί που αργότερα βγήκαν έξω από τα σύνορα τους, που τόσο αγαπήθηκε η μουσική τους, αλλά μόνο όταν την ακούσεις εκεί, θα μπει στο είναι σου, και θα την καταλάβεις.
Αρχιτεκτονικοί ρυθμοί, κάθε εποχής κι εδώ. Santiago de Cuba, δεύτερο μεγάλο λιμάνι της χώρας, όπως προανέφερα, και πάντα πηγαίναμε. Δίπλα στα ιστορικά βουνά της Sierra Maestra, του βουνού που κρύβονταν οι αντάρτες, που ξεκίνησε η επανάσταση. Santiago κτισμένη σε λόφο , εδώ δεν έχει πεδιάδες . Εδώ κατοικούν οι σκληροπυρηνικοί του καθεστώτος. Εδώ η καρδιά της επανάστασης Οι 95 στους 100 είναι καταδότες. Προσέξετε μας έλεγαν. Εδώ δε κάνουν στραβά μάτια. Φόβος και τρόμος για τις κοπέλες που πλησιάζεις. Μια πλατεία με εκκλησία, και ένα ξενοδοχείο, ένα γκρουπ με τρία άτομα να παίζουν τους κουβανέζικους ρυθμούς, αλλά εδώ δε μαζεύονται για χορό, δεν είδα αλεγρία . Άνθρωποι σοβαροί, κλειστοί. Αλλά το κέντρο και οι γύρω δρόμοι φίλοι μου, σαν να φτιάχτηκαν από καλλιτέχνη, κάθε γωνίτσα την ιδιαιτερότητα της, ο ευρωπαϊκός ρυθμός σε όλη του τη η δόξα. Εδώ δεν βλέπεις χρώματα, αλλά μάρμαρο .
Μας πήγαν εκδρομή στη Sierra Maestra . Μέσα στο καταπράσινο βουνό, ανάμεσα από φαράγγια, λόφους, και κάθε τόσο στους δρόμους, μνημεία, μικρά ή μεγάλα. Μνημεία πεσόντων αγωνιστών. Θαυμάσιο τοπίο.
Ένα βράδι έρχεται ο λοστρόμος στο πλοίο, ματωμένα τα μπράτσα του, και τα πόδια του, σκισμένο το παντελόνι του. Ρε τι έγινε; Τον ρωτάμε. Γνώρισα μια κοπελιά, μας λέει. Σήμερα είχαμε ραντεβού, με βλέπει και με νόημα μου λέει ακολούθα. Είχε βραδιάσει. Μπαίνει στο λεωφορείο, μπαίνω κι΄εγώ, μακριά απ΄ αυτή. Περάσαμε τη πόλη, έξω πίσσα σκοτάδι, θάμνοι και δάση. Σε μια στάση κατεβαίνει, κατεβαίνω κι΄εγώ από την άλλη πόρτα. Περιμένομε να φύγει το λεωφορείο. Δεξιά μας απέραντη έκταση όλο θάμνοι και στο σκοτάδι δεν ξεχώριζα τι είδος βλάστηση ήταν. Έλα λέει μαζί μου, πάμε. Και μπαίνουμε μέσα σ΄ αυτούς του θάμνους προχωρούσαμε με δυσκολία, τα κεφάλια μας ξεχώριζαν και έπρεπε να βαδίζουμε σκυφτοί. Τα πόδια μας τα χέρια μας να μπερδεύονται στα αγκάθια. Τελικά φτάνουμε σ΄ένα μέρος λίγο καθαρό από θάμνους αλλά πάνω από δυο μέτρα δεν ήταν. Μετά από τις αγκαλιές και τα φιλιά, βγάζει μια εφημερίδα, την απλώνει, κι εκεί ξαπλώνει. Εγώ ξάπλωσα πάνω της, δεν είχα και που αλλού να ξαπλώσω, αλλά τα γόνατα μου και οι αγκώνες μου, υπέφεραν. Αλλά ήταν θαυμάσιο παιδιά μας λέει. Εκεί στην ερημιά στους κάμπους της Κούβας, στο νυχτερινό αέρα, κάτω από τ΄ άστρα!!!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
μα αυτό σου λέω ρενατα ότι κάνω και μου λέει, το μήνυμα σου είναι μικρό. το ΄φερνω έτοιμο από το word
μηπωσ πρέπει να πάω στη σελίδα που λέει απαντηση με αντιπαράθεση; αυτή είναι η πρώτη που έγραψα

OK φίλη μου. έκανα το λάθος και το κολλούσα πριν την υποσημείωση
καλό διάβασμα
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Καβούρια και αστακοί.
Στα μικρά λιμάνια τα νερά ήταν πεντακάθαρα. Τις ελεύθερες ώρες μας το ρίχναμε στο ψάρεμα. Υπήρχαν πολλά καβούρια. Φτιάξαμε στεφάνι από χοντρή συρματόβεργα, ράψαμε γύρω του ένα δίχτυ. Στη μέση ένα χοντρό σίδερο να βουλιάζει εύκολα, και πάλι στο κέντρο δέναμε κόκαλα από τα κρέατα του μάγειρα. Από τη κουπαστή του πλοίου το μαϊνάραμε σιγά-σιγά στη θάλασσα μέχρι να κάτσει στο βυθό. Το αφήναμε μισή ώρα, και μετά με μια απότομη κίνηση στην αρχή, το τραβούσαμε πάνω, γεμάτο με καβούρια. Μικρά, μεγάλα, άσπρα καβούρια, σαν αυτά που πουλάνε τα ψυγεία στα μάρκετ. Το Cardenas ένα όμορφο λιμανάκι στα βόρεια του νησιού. Φτάσαμε σ΄ένα κλειστό όρμο με καταπράσινα νησάκια γύρω-γύρω. Ερημιά, κανένα κτίριο γύρω μας. Μόνο η όμορφη φύση .Το λιμάνι ήταν πιο μέσα σ΄ ένα κανάλι. Το πρώτο απόγευμα κατεβάσαμε μια από τις σωσίβιους βάρκες, και επήγαμε μερικοί από μας παρακάτω για ψάρεμα. Δεν προλαβαίναμε να βγάζουμε ψάρια, με κάθε ρίξιμο της πετονιάς στο νερό, πάντα έβγαινε ψάρι. Διαφορετικά είδη και απ΄ όλα τα μεγέθη. Τις επόμενες μέρες ξεκινούσαμε από τις πέντε το πρωί μέχρι δώδεκα που αρχίζει η ζέστη. Μαζί μας ερχόταν και η γυναίκα κάποιου απ το πλήρωμα επτά μηνών έγκυος και ψάρευε. Μοναδική εμπειρία Σ’ αυτά τα μέρη γίνεται κανείς «μεγάλος ψαράς!!!».[1] Μια μέρα σε ένα μίλι απόσταση από μας, βλέπουμε δυο βάρκες και οι βαρκάρηδες να χτυπούνε με τα κουπιά τη θάλασσα. Πάμε κοντά τους να δούμε τι γίνεται. Πλησιάζουμε και βλέπουμε μέσα στις βάρκες αστακούς και σακιά γεμάτα. Δώσαμε ότι είχαμε μαζί μας, αναψυκτικά τσιγάρα και μας έδωσαν δυο σακιά αστακούς. Μας εξέπληξε η κίνηση τους γιατί κι’ αυτά ήταν κρατικά, και μας τους έκαναν δώρο, κι΄ όχι ανταλλαγή. Εξ ‘αλλου αυτά που δώσαμε δεν άξιζαν. Επιστέφουμε στο καράβι ανεβαίνουμε μαζί με τη βάρκα, βλέπουν οι άλλοι τα σακιά, -Τι έχουν τα σακιά; -Αστακούς, -Σιγά ρε χα χα χα!!!! Τους αδειάζομε όλους στο κατάστρωμα ζωντανούς όπως ήταν, κι΄ έγινε χαλασμός!!
Περιττό βέβαια να σας πω, ότι αστακοί και γαρίδες, δεν πάνε στο πιάτο του λαού. Ξενοδοχεία για τους ξένους, και εξαγωγή. (φορτώναμε εμείς για την Ευρώπη). Σε κάποιο άλλο λιμανάκι, ψάρευα από τη προβλήτα δίπλα στο πλοίο, και αντί για ψάρι, τράβηξα αστακό. Πρώτη φορά που μου συνέβη.
Το ασήμι .
Το Κουβανέζικοχαρτονόμισμα του ενός πέσο, ήταν ανοιχτοπράσινο, από τη μια πλευρά η φωτογραφία του Jose Martin, και από τη άλλη ο Fidel με τους συντρόφους του πάνω σε τανκ, και γύρω-γύρω ο ενθουσιώδης λαός. Με μικρά γράμματα έγραφε :Entrada a la Habana 8 de enero de 1959. Η πανηγυρική είσοδος των επαναστατών στην Αβάνα. Κυκλοφορούσαν παράνομα ασημένια δολάρια και ασημένια πέσος του 19ου αιώνα. Τα θυμάστε από τις συναλλαγές στα έργα γουέστερν. Αυτά που έχουν και οι σαράφηδες στην οδό Αθηνάς. Μας τα έδιναν οι Κουβανέζοι εργάτες στο πλοίο. Φυσικά όχι χωρίς αντάλλαγμα. Τα αντάλλασαν με γυναικεία μαντίλια κεφαλής, με φτηνά αρώματα, κλπ. Γι΄ αυτούς δεν είχαν αξία, δεν μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν πουθενά .
Η μάντρα.
Τώρα να γράψω την επόμενη περιγραφή ή να μην τη γράψω; Όμως δεν μπορώ να μη τη γράψω γιατί αυτή την εικόνα δεν την έχω ξαναδεί στον κόσμο που έχω γυρίσει. Μαζί μ΄ένα φίλο μου κάποιο απόγευμα παίρνουμε το λεωφορείο να πάμε όπου μας βγάλει, να δούμε κι΄ άλλα μέρη έξω από την Αβάνα. Παίρνουμε τον παραλιακό, περνάμε την περιοχή των μεγάλων ξενοδοχείων, συνεχίζουμε πάντα δεξιά μας η θάλασσα. Είδαμε μια κατοικημένη περιοχή με μεγάλα πάρκα, και κόσμο, μας άρεσε και κατεβήκαμε. Κάναμε τις βόλτες μας, νύχτωσε, απομακρυνθήκαμε λίγο από τη πολυκοσμία, και βρεθήκαμε μπροστά σε μια περιφραγμένη περιοχή, με τοίχο τριών μέτρων ύψος. Πλησιάζοντας στην είσοδο είδαμε μέσα ένα ελεύθερο χώρο μεγάλο σαν γήπεδο, στο βάθος ένα πολυώροφο κτήριο χωρίς επιγραφή για γράφει τι είναι. Από την είσοδο του κτιρίου ξεκινούσε μια ουρά από ζευγαράκια πιασμένοι χέρι-χέρι, που το μήκος της ήταν γύρω στα 70 μέτρα. Μπας και περιμένουν άδεια γάμου; Όχι μας είπε κάποιος. Είναι ξενοδοχείο και περιμένουν στη σειρά να περάσουν μια δυο ώρες……Το κόμμα φροντίζει για όλα Κι΄ εδώ πάλι η απαραίτητη ερώτηση: «ποιος είναι τελευταίος;»

Εθελοντική εργασία

(μπήκα στην έβδομη σελ. του word, δεν το περίμενα. Παιδιά τελειώνω)
[1] Στη παρέα μας εδώ, βλέπω ότι πολλοί πάνε ταξίδια πολυήμερα, σε μέρη εξωτικά. Ο χρόνος τότε είναι αρκετός να ασχοληθεί κάποιος και με το ψάρεμα, γιατί εκεί δεν είναι όπως τους βλέπουμε στην προβλήτα, και κάθε ώρα τραβάνε ένα ψαράκι. Όσοι ασχοληθείτε θα βρεθείτε προ εκπλήξεων. Πολλές φορές περιμέναμε αγκυροβολημένοι πάνω από μήνα, μέχρι να μπούμε σε λιμάνι. Όταν είχε ψάρι, δεν μας ένοιαζε καθόλου. Είχαμε πανηγύρια. Γί αυτό σε κάποια ενότητα θα πω σε ποια μέρη απ αυτά που ταξιδεύετε μπορείτε να ψαρέψετε .
 
Last edited by a moderator:

KIKI

Member
Μηνύματα
2.805
Likes
7.807
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
σας παρακολουθω με μεγαλο ενδιαφερον ...
Σε ποιες χρονιες περιπου αναφερεστε ;
γιατι και τωρα δεν εχουν αλλαξει και πολλα πραγματα σε πολλα απο τα θεματα που αναφερεστε ...
 

renata

Member
Μηνύματα
5.544
Likes
1.964
Επόμενο Ταξίδι
μαλαισία
soudiane στο ειπα έ???σήμερα εκτός το τσιμπούκι που καπνίζω φοράω και καπελάκι!!!
φο-βε-ρός!!!
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
soudiane στο ειπα έ???σήμερα εκτός το τσιμπούκι που καπνίζω φοράω και καπελάκι!!!
φο-βε-ρός!!!
ωραίο!!!!!!!μου δίνετε κουράγιο:clap::clap:
Κική πάντα πριν το άνοιγμα δηλ πριν 1990. στο τέλος θα ήθελα infos ομοιότητες
απ αυτούς που έχουν πάει.
 

soudianos

Member
Μηνύματα
3.755
Likes
6.505
Ταξίδι-Όνειρο
Βερακρούζ
Εθελοντική εργασία. Τα Σαββατοκύριακα οι Κουβάνοι εργάζονται εθελοντικά στις φυτείες ζαχαροκάλαμου. Δεν είναι υποχρεωτική, αλλά τους δίνει πόντους για εξυπηρέτηση στις δημόσιες υπηρεσίας, τη πρόσβαση σε καλά μαγαζιά, σημειώνεται στη κομματική τους ταυτότητα. Τις Κυριακές ιδίως βλέπεις στους αυτοκινητόδρομους να τρέχουν ανοικτά φορτηγά γεμάτα από νεολαίους, φοιτητές, κορίτσια και αγόρια, να τραγουδούν και να χαιρετούν με ενθουσιασμό.
Στο Santiago de Cuba , ένας ντόπιος μου είπε μια ιστορία: Ένας μεθυσμένος Κουβάνος στα πρώτα χρόνια της επανάστασης, μπήκε σ΄ένα μπαρ, και αντί να ζητήσει ένα ποτό Cuba libre, λέει dame la mentira dela dia (δώσε μου το ψέμα της ημέρας). Μέσα ήταν ένας του κόμματος, βγάζει το πιστόλι, τον πυροβολεί τρεις φορές, πάρτον κάτω. Δεν του έκαναν τίποτα.
Τα κανάλια της ΤV κάθε βράδι ακριβώς στις 8.30, έδειχναν με κινούμενα σχέδια ένα παιδάκι αγκαλιά με το μαξιλάρι του να χασμουριέται, να το συνοδεύει μια υπνωτική μουσική, και να πηγαίνει στο κρεβάτι του. Παδάκια : ώρα για ύπνο!!
Επίλογος Από το Cienguegos νότια του νησιού, απολύθηκα και επέστρεψα στην Ελλάδα. Με το λεωφορείο κάναμε πέντε ώρες ταξίδι για την Αβάνα. Ανάμεσα από καταπράσινους κάμπους, μεγάλες φυτείες ζαχαροκάλαμου και ανανάδων. Ένας αστυνομικός με στολή με συνόδευε!!! Φτάνουμε στο σταθμό λεωφορείων στην Αβάνα, πάω να πάρω τις βαλίτσες μου, μου λέει όχι. Πάμε στην αίθουσα αναμονής. Οι βαλίτσες ήρθαν στην αίθουσα με ιμάντα, όπως στα αεροδρόμια!!! Με πήγε σ΄ένα κτίριο κοντά στην παλιά Αβάνα, όπου υπήρχαν κι΄ άλλοι ευρωπαίοι σε αναμονή για έξοδο από την Κούβα. Μια τεράστια αίθουσα, τα κρεβάτια μεταλλικά διπλά, πάνω-κάτω όπως στους στρατώνες. Έμεινα τρεις μέρες, φαγητό το πρωί γάλα, μεσημεριανό και βραδινό ρύζι ανακατεμένο με κονσέρβα, ή φασόλια μαύρα, απ΄ αυτά που τους φέρναμε από το Μεξικό.
Εκείνες τις μέρες γνώρισα στο πάρκο της παλιάς Αβάνας, ένα Έλληνα που τριγύριζε εκεί τα απογεύματα. Ωραίος, ψηλός, αθλητικός. Μου είπε ότι είναι καπετάνιος, αλλά μένει τώρα εκεί γιατί είναι παντρεμένος με Κουβάνα και προσπαθεί με διαβήματα στον ΟΗΕ να την πάρει να φύγουν από το νησί. Δεν τη πίστεψα την ιστορία αλλά δεν του το έδειξα. Παντρεμένος ναι, αλλά κάτι άλλο υπήρχε. Στενοχωρήθηκα γιατί ήταν πατριώτης μου, από γνωστή οικογένεια εμπόρων των Χανίων. Λέτε να δουλεύει εκεί σαν ξεναγός τώρα;
Διάβασα κάπου από τις ιστορίες σας για τη Κούβα, ότι κάποιος είδε εκεί τη ομορφότερη κοπέλα στον κόσμο. Ήμουν σε λεωφορείο, περνούσαμε δίπλα από παλιά κλασικά αρχοντικά με το κήπο τους και με περίφραξη γύρω-γύρω. Ξαφνικά βλέπω εκεί μια κοπέλα που ομορφιά της με συγκλόνισε. Είπα κι εγώ ότι δεν έχω ξαναδεί ωραιότερη. Χρώμα επιδερμίδας ελαφρό καστανό, μαλλιά το ίδιο, φορούσε ένα ριχτό φουστανάκι μέχρι τα γόνατα. Αλλά αυτό που την έκανε ξεχωριστή ήταν η χάρις των κινήσεων της κεφαλής και του σώματος. Πότε-πότε ξεχώριζαν πολύ ωραίες κοπέλες.
Με ειδοποίησαν για την αναχώρηση, με την Ιβέρια για Μαδρίτη. Στο αεροδρόμιο νέκρα. Ξαφνικά μια ευχάριστη έκπληξη. Βλέπω στην αίθουσα του αεροδρομίου 5-6 φίλους μου Μεξικάνους από τη Veracruz που μόλις έφτασαν για επίσκεψη. Οι ιστορίες που τους λέγαμε εκεί, τους έκαναν να ταξιδέψουν να δουν τη Κούβα. Το αεροπλάνο από τη αίθουσα απείχε γύρα στα 80 μέτρα. Πήγαινες με τα πόδια. Παίρνω τις χειραποσκεύες και ξεκινώ. Εκείνη τη στιγμή ήμουν μόνο εγώ. Δύο παράλληλες γραμμές σχημάτιζαν ένα διάδρομο μέχρι τη σκάλα. Στη μέση αυτής της απόστασης δυο αστυνομικοί με στολή, ο ένας απέναντι από το άλλο, ακίνητοι, κοίταζαν προς το μέρος μου από τη στιγμή που ξεκίνησα. Σοβαροί, αγέλαστοι, αυστηροί, το βλέμμα τους σταθερά πάνω μου. Γιατί με κοιτάζουν έτσι; Δεν αισθανόμουν καλά Κανείς δε είναι ποτέ σίγουρος εδώ. Σκέφτηκα τα «αναμνηστικά μου!» στη βαλίτσα Διατήρησα τη ψυχραιμία μου. Στο αριστερό μου χέρι κρατούσα ένα πελώριο κόκκινο σομπρέρο σαν αυτά που φορούν οι Mariachis, έδειχνα και τουρίστας. Πλησιάζοντας κοντά τους πέταξα ένα antios, και συνέχισα τα υπόλοιπα τελευταία μου βήματα στο νησί που πέρασα 16 μήνες απ΄ τη ζωή μου.
Αντίο Κούβα. Γεια σας φίλοι μου. Σας παραδέχομαι………..
 

Dorotija

Member
Μηνύματα
1.297
Likes
701
Επόμενο Ταξίδι
Να είναι η Κρακοβία?
Ταξίδι-Όνειρο
Yemen
Πολύ όμορφη ιστορία για έναν προορισμό με μεγάλο ενδιαφέρον! Μπράβο soudianos :clap:

Αν κατάλαβα καλά, τελικά έφυγες από εκεί με θετικά συναισθήματα για τη χώρα...
 

skiouros82

Member
Μηνύματα
727
Likes
53
Επόμενο Ταξίδι
μας τσάκισε ο covid
Ταξίδι-Όνειρο
japan me cherry blossom
πολυ ομορφη η ιστορια ,σας ευχαριστουμε πολυ!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.080
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom