travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.857
- Likes
- 16.049
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Από τη Surabaya στο Malang
Η Σουραμπάγια είναι μία πόλη γνωστή στην Ελλάδα από το τραγούδι Surabaya Johnny των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολτ Μπρεχτ. Όπως έχω ήδη πει, δεν ήταν στο πρόγραμμα, αλλά μας προέκυψε στην πορεία. Αφού λοιπόν βρεθήκαμε σε αυτή την πόλη, αποφασίσαμε να κάνουμε μία βόλτα να τη δούμε. Τη σημερινή μέρα άλλωστε, δεν είχαμε να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα ως το Malang, και έτσι θεωρήσαμε ότι είχαμε το χρόνο να κάνουμε μία πρωινή βόλτα στα πιο ενδιαφέροντα μέρη, τα οποία είχαμε εντοπίσει από το προηγούμενο βράδυ. Έτσι στις 8:00 ήρθε ο Juda και μας πήρε για τη βόλτα.
Πήγαμε σε μία απόσταση περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων, όπου ο οδηγός μας πάρκαρε το αυτοκίνητο και μας άφησε μόνους. Εμείς πρώτα επισκεφτήκαμε το υποβρύχιο της Σουραμπάγια, όπως ονομάζεται. Σε ένα μεγάλο χώρο εκθέτουν ένα παλιό υποβρύχιο και μπορείς να μπεις και μέσα να δεις πως ήταν τότε ένα τέτοιο σκάφος.
Και το εσωτερικό:
Μετά από το υποβρύχιο βάλαμε στο GPS να περπατήσουμε μέχρι ορισμένα ενδιαφέροντα σημεία της πόλης. Ένα ήταν το δημαρχείο, το οποίο σαν κτίριο δεν έλεγε και πολλά. Ένα άλλο κτήριο ήταν το Balai Pemuda και μετά πήγαμε στην θεωρητικά διάσημη οδό Tunjungan. Τίποτε από όλα αυτά δεν μας τράβηξε. Και ενώ είχαμε σκοπό να φωνάξουμε τον οδηγό να μας πάει στην κεντρική πλατεία της Σουραμπάγια, αποφασίσαμε να πάμε με τα πόδια. Μισή ώρα ήταν το περπάτημα.
Πράγματι ήταν όμορφα. Η πλατεία έχει στη μέση ένα τεράστιο οβελίσκο και γύρω-γύρω κήπους και κάποια αγάλματα.
Εκεί κοντά είδαμε και την παλιά πόλη, που είναι παλιές κατοικίες που μένουν άνθρωποι, οι οποίοι τις έχουν καλοφτιαγμένες, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο. Έχουν όμως κάποιο χρώμα.
Όταν πια η ώρα είχε περάσει ήρθε ο οδηγός και μας πήγε στο ξενοδοχείο, από όπου στις 11:00 φύγαμε με προορισμό την πόλη Malang. Σε αυτή την πόλη θα μέναμε δύο μέρες κανονικά για να δούμε το ηφαίστειο Βromo. Όμως στην περιοχή του ηφαιστείου υπήρχε εκείνη την περίοδο μεγάλη πυρκαγιά και δεν επιτρεπόταν η προσέγγιση. Έτσι αποφασίσαμε να μείνουμε μόνο μία μέρα στο Malang και φυσικά δεν θα βλέπαμε το Βromo. Θεωρώ πως ήταν μια μεγάλη απώλεια, γιατί από φωτογραφίες φαινόταν υπέροχο.
Στη διαδρομή για το Malang επισκεφτήκαμε με παράκαμψη έναν καταρράκτη με το όνομα Dlundung. Δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο αλλά είδαμε, επιτέλους, και τον πρώτο καταρράκτη σε αυτή τη χώρα με τα τόσο πολλά νερά. Αργότερα βέβαια είδαμε και πολλούς άλλους. Ιδιαίτερα στο Μπαλί. Είναι αλήθεια ότι δεν είχαμε δει ακόμα κανένα μεγάλο ποτάμι.
Στη διαδρομή είδαμε και ένα ωραίο ναό:
Λίγο πριν τις 3:00 φτάσαμε στο Malang και αρχικά κάναμε μια μικρή βόλτα στην κεντρική πλατεία, που εδώ την ονομάζουν Alun-alun. Έτσι ονομάζουν όλες τις κεντρικές πλατείες στις πόλεις στην Ιάβα. Στο Malang η πλατεία ήταν όμορφη κυρίως για κάποια τζαμιά που είχε στη μία πλευρά και σχετικά καλά κτίρια στις άλλες. Το ξενοδοχείο που μέναμε ήταν ακριβώς στη μία πλευρά της πλατείας.
Η Ντίνα πάντα δημοφιλής:
Αργότερα φύγαμε με τον οδηγό μας και πήγαμε να δούμε ένα «χωριό», όπως ονομάζεται, The Rainbow Village. Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ γιατί κάτι χαμόσπιτα με κεραμίδια, όπως είναι όλα στη χώρα, τα έχουν χρωματίσει με τα διάφορα χρώματα του ουράνιου τόξου. Φυσικά αυτό που βλέπεις είναι πάρα πολύ όμορφο. Όλα εκεί είναι χρωματισμένα, και στα δρομάκια τα στενά, και τα κεραμίδια, και κάποιες γέφυρες. Το χωριό κόβεται στη μέση από ένα μικρό ποτάμι και τα σπίτια είναι στις δύο πλαγιές που ανεβαίνουν από το ποτάμι προς τα επάνω. Κάναμε βόλτα, μάλλον στα γρήγορα γιατί πιστεύαμε ότι έχουμε κι άλλα πράγματα να δούμε. Όντως είχα σημειώσει κάποια σημεία ενδιαφέροντος, αλλά δυστυχώς αντιληφθήκαμε ότι είναι πολύ μακριά για να πηγαίναμε την ίδια μέρα. Έτσι τα αφήσαμε για ένα άλλο ταξίδι στην Ινδονησία!
Να σημειώσω ότι δίπλα στο The Rainbow Village, υπάρχει και το χωριό The Blue Village, το οποίο είναι δίπλα και έχει χρωματισμένα όλα τα σπίτια στο μπλε. Το είδαμε στα γρήγορα περνώντας με το αυτοκίνητο από έναν υπερυψωμένο δρόμο αλλά δεν σταματήσαμε. Το κάναμε την επόμενη μέρα το πρωί φεύγοντας από την περιοχή.
Στη διαδρομή της επιστροφής για το ξενοδοχείο είδαμε κάποιες ωραίες πλατείες και σταματήσαμε για φωτογραφήσεις. Έχω την εντύπωση ότι το Malang είναι πολύ όμορφη πόλη και πιο ενδιαφέρουσα σε σχέση με τις άλλες που είδαμε. Η Σουραμπάγια δεν μας άρεσε καθόλου.
Στο ξενοδοχείο που επιστρέψαμε, καθίσαμε οι πέντε της παρέας και συζητήσαμε για τη συνέχεια του ταξιδιού μας. Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο οδηγό σε όλο το υπόλοιπο ταξίδι, αφού μας έκανε μια καλή οικονομικά προσφορά.
Να πω και κάτι σχετικό με την χώρα. Ότι δηλαδή δεν υπάρχουν φανάρια για πεζούς. Ίσως να είχε στην Τζακάρτα και να μην το θυμάμαι, και ελάχιστα στο Μπαλί. Οι οδηγοί δεν δίνουν καμία σημασία στους πεζούς. Εκτός αν είναι να τους αποφύγουν για να μην τους κτυπήσουν. Για να περάσουν οι πεζοί τους δρόμους, συνήθως τους βοηθάνε αυτοί που εκτελούν χρέη αυτόκλητων τροχονόμων. Όπως είπα περιμένουν κάποιο φιλοδώρημα. Και αυτό με το φιλοδώρημα γίνεται μέρα νύχτα, είτε στους δρόμους που περνάνε αυτοκίνητα και διαβάτες, είτε στα σημεία που παρκάρουν τα αυτοκίνητα. Για να σε βοηθήσουν πρέπει συνήθως να σταματήσουν την κυκλοφορία. Αυτό γινόταν κυρίως στην Ιάβα. Φανάρια για αυτοκίνητα υπάρχουν λίγα και συνήθως οι οδηγοί σταματάνε στο κόκκινο μετά από μερικά δευτερόλεπτα αφού έχει ανάψει. Είναι λίγο επικίνδυνα εδώ να οδηγείς, και ευτυχώς έχουμε τον Juda ο οποίος μας έχει εξυπηρετήσει σε αυτό. Οι άνθρωποι φαίνονται πάρα πολύ καλοί και είναι σχεδόν πάντα με χαμόγελο. Επίσης η ευγένειά τους μου θυμίζει λίγο από Ιαπωνία. Όταν σου δίνουν τα χρήματα από τα ρέστα σε ένα μαγαζί κάνουν την κίνηση ακριβώς που κάνουν και οι Γιαπωνέζοι.
Η Σουραμπάγια είναι μία πόλη γνωστή στην Ελλάδα από το τραγούδι Surabaya Johnny των Κουρτ Βάιλ και Μπέρτολτ Μπρεχτ. Όπως έχω ήδη πει, δεν ήταν στο πρόγραμμα, αλλά μας προέκυψε στην πορεία. Αφού λοιπόν βρεθήκαμε σε αυτή την πόλη, αποφασίσαμε να κάνουμε μία βόλτα να τη δούμε. Τη σημερινή μέρα άλλωστε, δεν είχαμε να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα ως το Malang, και έτσι θεωρήσαμε ότι είχαμε το χρόνο να κάνουμε μία πρωινή βόλτα στα πιο ενδιαφέροντα μέρη, τα οποία είχαμε εντοπίσει από το προηγούμενο βράδυ. Έτσι στις 8:00 ήρθε ο Juda και μας πήρε για τη βόλτα.
Πήγαμε σε μία απόσταση περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων, όπου ο οδηγός μας πάρκαρε το αυτοκίνητο και μας άφησε μόνους. Εμείς πρώτα επισκεφτήκαμε το υποβρύχιο της Σουραμπάγια, όπως ονομάζεται. Σε ένα μεγάλο χώρο εκθέτουν ένα παλιό υποβρύχιο και μπορείς να μπεις και μέσα να δεις πως ήταν τότε ένα τέτοιο σκάφος.
Και το εσωτερικό:
Μετά από το υποβρύχιο βάλαμε στο GPS να περπατήσουμε μέχρι ορισμένα ενδιαφέροντα σημεία της πόλης. Ένα ήταν το δημαρχείο, το οποίο σαν κτίριο δεν έλεγε και πολλά. Ένα άλλο κτήριο ήταν το Balai Pemuda και μετά πήγαμε στην θεωρητικά διάσημη οδό Tunjungan. Τίποτε από όλα αυτά δεν μας τράβηξε. Και ενώ είχαμε σκοπό να φωνάξουμε τον οδηγό να μας πάει στην κεντρική πλατεία της Σουραμπάγια, αποφασίσαμε να πάμε με τα πόδια. Μισή ώρα ήταν το περπάτημα.
Πράγματι ήταν όμορφα. Η πλατεία έχει στη μέση ένα τεράστιο οβελίσκο και γύρω-γύρω κήπους και κάποια αγάλματα.
Εκεί κοντά είδαμε και την παλιά πόλη, που είναι παλιές κατοικίες που μένουν άνθρωποι, οι οποίοι τις έχουν καλοφτιαγμένες, αλλά όχι κάτι ιδιαίτερο. Έχουν όμως κάποιο χρώμα.
Όταν πια η ώρα είχε περάσει ήρθε ο οδηγός και μας πήγε στο ξενοδοχείο, από όπου στις 11:00 φύγαμε με προορισμό την πόλη Malang. Σε αυτή την πόλη θα μέναμε δύο μέρες κανονικά για να δούμε το ηφαίστειο Βromo. Όμως στην περιοχή του ηφαιστείου υπήρχε εκείνη την περίοδο μεγάλη πυρκαγιά και δεν επιτρεπόταν η προσέγγιση. Έτσι αποφασίσαμε να μείνουμε μόνο μία μέρα στο Malang και φυσικά δεν θα βλέπαμε το Βromo. Θεωρώ πως ήταν μια μεγάλη απώλεια, γιατί από φωτογραφίες φαινόταν υπέροχο.
Στη διαδρομή για το Malang επισκεφτήκαμε με παράκαμψη έναν καταρράκτη με το όνομα Dlundung. Δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο αλλά είδαμε, επιτέλους, και τον πρώτο καταρράκτη σε αυτή τη χώρα με τα τόσο πολλά νερά. Αργότερα βέβαια είδαμε και πολλούς άλλους. Ιδιαίτερα στο Μπαλί. Είναι αλήθεια ότι δεν είχαμε δει ακόμα κανένα μεγάλο ποτάμι.
Στη διαδρομή είδαμε και ένα ωραίο ναό:
Λίγο πριν τις 3:00 φτάσαμε στο Malang και αρχικά κάναμε μια μικρή βόλτα στην κεντρική πλατεία, που εδώ την ονομάζουν Alun-alun. Έτσι ονομάζουν όλες τις κεντρικές πλατείες στις πόλεις στην Ιάβα. Στο Malang η πλατεία ήταν όμορφη κυρίως για κάποια τζαμιά που είχε στη μία πλευρά και σχετικά καλά κτίρια στις άλλες. Το ξενοδοχείο που μέναμε ήταν ακριβώς στη μία πλευρά της πλατείας.
Η Ντίνα πάντα δημοφιλής:
Αργότερα φύγαμε με τον οδηγό μας και πήγαμε να δούμε ένα «χωριό», όπως ονομάζεται, The Rainbow Village. Εμένα μου άρεσε πάρα πολύ γιατί κάτι χαμόσπιτα με κεραμίδια, όπως είναι όλα στη χώρα, τα έχουν χρωματίσει με τα διάφορα χρώματα του ουράνιου τόξου. Φυσικά αυτό που βλέπεις είναι πάρα πολύ όμορφο. Όλα εκεί είναι χρωματισμένα, και στα δρομάκια τα στενά, και τα κεραμίδια, και κάποιες γέφυρες. Το χωριό κόβεται στη μέση από ένα μικρό ποτάμι και τα σπίτια είναι στις δύο πλαγιές που ανεβαίνουν από το ποτάμι προς τα επάνω. Κάναμε βόλτα, μάλλον στα γρήγορα γιατί πιστεύαμε ότι έχουμε κι άλλα πράγματα να δούμε. Όντως είχα σημειώσει κάποια σημεία ενδιαφέροντος, αλλά δυστυχώς αντιληφθήκαμε ότι είναι πολύ μακριά για να πηγαίναμε την ίδια μέρα. Έτσι τα αφήσαμε για ένα άλλο ταξίδι στην Ινδονησία!
Να σημειώσω ότι δίπλα στο The Rainbow Village, υπάρχει και το χωριό The Blue Village, το οποίο είναι δίπλα και έχει χρωματισμένα όλα τα σπίτια στο μπλε. Το είδαμε στα γρήγορα περνώντας με το αυτοκίνητο από έναν υπερυψωμένο δρόμο αλλά δεν σταματήσαμε. Το κάναμε την επόμενη μέρα το πρωί φεύγοντας από την περιοχή.
Στη διαδρομή της επιστροφής για το ξενοδοχείο είδαμε κάποιες ωραίες πλατείες και σταματήσαμε για φωτογραφήσεις. Έχω την εντύπωση ότι το Malang είναι πολύ όμορφη πόλη και πιο ενδιαφέρουσα σε σχέση με τις άλλες που είδαμε. Η Σουραμπάγια δεν μας άρεσε καθόλου.
Στο ξενοδοχείο που επιστρέψαμε, καθίσαμε οι πέντε της παρέας και συζητήσαμε για τη συνέχεια του ταξιδιού μας. Αποφασίσαμε να συνεχίσουμε με τον ίδιο οδηγό σε όλο το υπόλοιπο ταξίδι, αφού μας έκανε μια καλή οικονομικά προσφορά.
Να πω και κάτι σχετικό με την χώρα. Ότι δηλαδή δεν υπάρχουν φανάρια για πεζούς. Ίσως να είχε στην Τζακάρτα και να μην το θυμάμαι, και ελάχιστα στο Μπαλί. Οι οδηγοί δεν δίνουν καμία σημασία στους πεζούς. Εκτός αν είναι να τους αποφύγουν για να μην τους κτυπήσουν. Για να περάσουν οι πεζοί τους δρόμους, συνήθως τους βοηθάνε αυτοί που εκτελούν χρέη αυτόκλητων τροχονόμων. Όπως είπα περιμένουν κάποιο φιλοδώρημα. Και αυτό με το φιλοδώρημα γίνεται μέρα νύχτα, είτε στους δρόμους που περνάνε αυτοκίνητα και διαβάτες, είτε στα σημεία που παρκάρουν τα αυτοκίνητα. Για να σε βοηθήσουν πρέπει συνήθως να σταματήσουν την κυκλοφορία. Αυτό γινόταν κυρίως στην Ιάβα. Φανάρια για αυτοκίνητα υπάρχουν λίγα και συνήθως οι οδηγοί σταματάνε στο κόκκινο μετά από μερικά δευτερόλεπτα αφού έχει ανάψει. Είναι λίγο επικίνδυνα εδώ να οδηγείς, και ευτυχώς έχουμε τον Juda ο οποίος μας έχει εξυπηρετήσει σε αυτό. Οι άνθρωποι φαίνονται πάρα πολύ καλοί και είναι σχεδόν πάντα με χαμόγελο. Επίσης η ευγένειά τους μου θυμίζει λίγο από Ιαπωνία. Όταν σου δίνουν τα χρήματα από τα ρέστα σε ένα μαγαζί κάνουν την κίνηση ακριβώς που κάνουν και οι Γιαπωνέζοι.