Εντυπώσεις από τα πλοία της ακτοπλοΐας μας

thanos75

Member
Μηνύματα
1.502
Likes
3.985
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
Σήμερα το απόγευμα το διάβασα τυχαία και μάλιστα με έπιασε τόση νοσταλγία που το κοινοποίησα στο fb! :p
Πώς ένα πλοίο "ντροπή" για την ελληνική ακτοπλοϊα καταλήγει υλικό υπέροχων φοιτητικών αναμνήσεων! :)
Δυστυχώς από ένα σημείο και μετά η εταιρία του Γεράσιμου Αγούδημου (G.A. Ferries) είχε πράγματι τα πιο κακοσυντηρημένα πλοία, ειδικά στο ξενοδοχειακό (όχι τόσο στο μηχανολογικό τομέα κατά τη γνώμη μου-βλάβες συνέβαιναν και συμβαίνουν σε κάθε εταιρία, άλλο που η συγκεκριμένη εταιρία τισ διαχειριζόταν επικοινωνιακά με τραγελαφικό πραγματικά τρόπο). Και ο ίδιος ο Γεράσιμος Αγούδημος, δεν θα τον έλεγε κανείς πρότυπο ακτοπλόου και φάνηκε έντονα από την οικονομική κατάληξη της εταιρίας του και τον τρόπο διαχείρισης της. Περισσότερο σε "παπατζή μεγαλοπαράγοντα" που του άρεσε να έχει στενές σχέσεις με την εκάστοτε εξουσία μου έβγαζε. Και με τον Ανδρέα Παπανδρέου είχε τακιμιάσει καλά και με τον Κωστάκη τον Καραμανλή είχε πάρει πολλά φιλιά ζωής στα τότε χρόνια της παρακμής της εταιρίας του. Τεσπα...ας είναι ελαφρύ το χρώμα του...Προσωπικά πάντα θεωρούσα τα πλοία ως το μόνο μέσο συγκοινωνίας που έχει "ψυχή"...οι λαμαρίνες τους εάν μιλούσαν θα μπορούσαν να μας πουν πολλές όμορφες και λιγότερο όμορφες ιστορίες. Και σίγουρα και τα πλοία του Γεράσιμου Αγούδημου είχαν ψυχή, ανεξάρτητα από τον τρόπο διαχείρισής του από τον "πατέρα" τους.
Και μια ακόμα επισήμανση κυρίως στο άρθρο του κυρίου Πολιτάκη. Το Ρομίλντα ειδικά υπήρξε ένα από τα καλοτάξιδα πλοία που πέρασαν ποτέ από το Αιγαίο. Ούτε κουνήματα, ούτε κραδασμούς ακόμα και με χοντρές θάλασσες. Ναι μεν δεν είχε ταχύτητα, η εταιρία του μπορεί να το μεταχειριζόταν ως filler, όμως υπήρξε ένα από τα πιο στιβαρά γιαπωνέζικα σκαριά που πέρασαν από την ακτοπλοιά μας.
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.524
Likes
9.556
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο

thanos75

Member
Μηνύματα
1.502
Likes
3.985
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
  • IMO number: 7368499
  • Callsign: SVAI
History
Χίλια συγγνώμη...το μπέρδεψα με τα Μιλενα/Νταλιανα που ήταν όντως γιαπωνέζικα. Πάντως η Ολλανδέζα τελικα Ρομιλντα ηταν πιο καλοταξιδη
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.748
Likes
52.148
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Δεν ακούγεται άσχημο να υπάρχει σαν επιλογή, αλλά πόσος κόσμος τελικά θα αγκαλιάσει κάτι τέτοιο;
Αν θέλουμε να μιλήσουμε σοβαρά, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις στη χώρα μας, με τέτοια πληθώρα νησιών, είναι επιεικώς για γέλια. Η αργές σα το θάνατο, η πανάκριβες. Φυσικά όλα αυτά κρύβουν πίσω συμφέροντα που εξυπηρετούνται χρόνια τώρα και φυσικα είναι αδύνατο να αλλάξει αυτό. Τα παραδείγματα, άπειρα.
Πάμε στο συγκεκριμένο τώρα. Οκ, οι σποράδες με αργό είναι στα όρια του ανεκτού. Να υπενθυμίσω ότι μέχρι πέρυσι που υπήρχε το γρήγορο, το κόστος ήταν 120€.
Ποιός να επιλέξει να κάνει 15 ώρες για Πάρο, και 18 για Σαντορίνη (γιατί κάπου τόσο θα βγαίνει).
Εγώ πάντως σε καμία περίπτωση. Ούτε πιτσιρικάς δε θα το έκανα.
Ναι φυσικά, οι βενζίνες και τα διόδια όπως λέει το άρθρο είναι απαγορευτικά (άλλη μια συζήτηση που θα βάλουμε τα γέλια αν την ανοίξουμε), αλλά γι αυτό υπάρχουν και τα αεροπλάνα.
Και μη μου πει κανείς ότι στην Ελληνική οικογένεια από το Βορρά, το πρόβλημα έως τώρα ήταν το πλοιο...
Τέλος, αυτό που αναφέρει για τουριστικά γραφεία και καλύτερες τιμές, θα το αφήσω ασχολίαστο, εν ετει 2018...
 

noraki

Member
Μηνύματα
47
Likes
157
Επόμενο Ταξίδι
ΜΑΛΤΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΚΟΛΟΜΒΙΑ
Θα συμφωνησω με την προσεγγιση που εκανες...αλλα στα 18 μου που εκανα τα πρωτα ταξδια στις κυκλαδες με καραβια τυπου " ΜΙΛΕΝΑ " κ " ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ" δεν με ενδιεφεραν οι 18 ωρες παρα μόνο ο προορισμος!Η αλήθεια βέβαια ειναι ότι τοτε δεν υπήρχαν χαμηλού κοστους πτήσεις Εαν είναι κατι που συμφέρει οι κονομικα ίσως κ να εχει ανταπόκριση από τον κόσμο...
 

thanos75

Member
Μηνύματα
1.502
Likes
3.985
Επόμενο Ταξίδι
μάλλον Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Καλιφόρνια-Χαβάη
Το ζουμί σε τέτοια δρομολόγια είναι οι μεταφορικές εταιρίες, κοινώς οι νταλίκες. Εκεί πια βρίσκεται το "ζεστό χρήμα" για τις ακτοπλοϊκές εταιρίες. Εάν υπάρχει ενδιαφέρον για εμπορικό μεταφορικό έργο μπορεί κ να ευοδωθεί
 

Orfeasraf

Member
Μηνύματα
581
Likes
484
Δεν ακούγεται άσχημο να υπάρχει σαν επιλογή, αλλά πόσος κόσμος τελικά θα αγκαλιάσει κάτι τέτοιο;
Αν θέλουμε να μιλήσουμε σοβαρά, οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις στη χώρα μας, με τέτοια πληθώρα νησιών, είναι επιεικώς για γέλια. Η αργές σα το θάνατο, η πανάκριβες. Φυσικά όλα αυτά κρύβουν πίσω συμφέροντα που εξυπηρετούνται χρόνια τώρα και φυσικα είναι αδύνατο να αλλάξει αυτό. Τα παραδείγματα, άπειρα.
Πάμε στο συγκεκριμένο τώρα. Οκ, οι σποράδες με αργό είναι στα όρια του ανεκτού. Να υπενθυμίσω ότι μέχρι πέρυσι που υπήρχε το γρήγορο, το κόστος ήταν 120€.
Ποιός να επιλέξει να κάνει 15 ώρες για Πάρο, και 18 για Σαντορίνη (γιατί κάπου τόσο θα βγαίνει).
Εγώ πάντως σε καμία περίπτωση. Ούτε πιτσιρικάς δε θα το έκανα.
Ναι φυσικά, οι βενζίνες και τα διόδια όπως λέει το άρθρο είναι απαγορευτικά (άλλη μια συζήτηση που θα βάλουμε τα γέλια αν την ανοίξουμε), αλλά γι αυτό υπάρχουν και τα αεροπλάνα.
Και μη μου πει κανείς ότι στην Ελληνική οικογένεια από το Βορρά, το πρόβλημα έως τώρα ήταν το πλοιο...
Ανοίγεις πολλές και μεγάλες κουβέντες, στα περισσότερα είσαι λάθος, κατά τη γνώμη μου. Συνοπτικά θα πω τα εξής :

Το κόστος των ακτοπλοϊκών ναι, σε κάποιες περιπτώσεις, πχ στα ενδοκυκλαδικα ειναι υπερτιμιμενες. Πχ Μυκονος - Σαντορίνη 80€. Δεν αφορά ομως τους Έλληνες, κατα 95% ξένοι τουρίστες κάνουν αυτή τη διαδρομή. Στις περισσότερες περιπτώσεις όμως το εισιτήριο ειναι πολύ φθηνό αν σκεφτεί κανείς το κοστος που έχουν να ανταποκριθουν οι Ναυτιλιακές ιδιαίτερα φέτος που το κόστος καυσίμων είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με πέρυσι. Μην ξεχνάμε πως τις πληροτητες που βλέπετε το καλοκαιρι τα πλοία τις εχουν μονο το καλοκαίρι, το υπόλοιπο 9μηνο είναι άδεια . Ανατρέξτε και σε άλλες διαδρομές της Μεσογείου και συγκρίνετε το κόστος του εισιτηρίου με την απόσταση...

Τώρα, οσο αναφορα το δρομολόγιο αυτό προφανώς και θα έχει πολύ μεγάλη επιτυχία, οχι για πανω απο 80 μέρες του χρόνου ομως. Να θυμιζω την πολύ μεγάλη επιτυχία που ειχε δρομολόγιο του διαγορα απο Θεσσαλονίκη για Β. Α. Αιγαίο και Δωδεκάνησα που ο μόνος λόγος που κόπηκε ηταν πως έφυγε ενα αλλο πλοιο απο το Πειραιά - Δωδεκάνησα και ο Διαγόρας χρειάστηκε να καλύψει το κενό. Να σας παραπεμψω επισης λιγο ανατολικοτερα στο λιμανι της Καβάλας που το επίσης πολύωρο δρομολογιο του νησος Ροδος έχει τεράστια επιτυχία.

Για τους 18αριδες της Θεσσαλονίκης που τελειώνουν τις πανελλήνιες απ όσο γνωριζω ο δημοφιλεστερος καλοκαιρινός προορισμός είναι η Πάρος. Με μια αναχώρηση 7 το απογευμα απο εκει και αφιξη 10 το πρωι στην παρο ειναι ταμαμ. Διαφορετικά θες ειτε νυχτερινό λεωφορειο/τραινο για Αθήνα και μετά πρωινό βαπορι είτε το πρωί οδικώς για Αθήνα και με απογευματινο δρομολόγιο για παρο, πληρώνεις ομως μια διανυχτερευση χαμενη ετσι.

Μην ξεχναμε πως και ενας Βούλγαρος ή μακ.. ουπς, Σκοπιανός ήθελα να πω, μπορει να φύγει μς την άνεση του το πρωι απο το σπιτι του, να κάνει μια βόλτα στη Θεσσαλονίκη και να πάρει το βαπορθ για τα νησιά το απόγευμα, γλιτώνοντας έτσι το πολύωρο οδηγημα ως την Αθήνα. Μην ξεχναμε πως και το οδηγημα ως την Αθήνα με το υψηλό κόστος καυσίμων κ διοδίων ειναι αποτρεπτικό.

Οπως και να έχει υπάρχουν πάρα πολλά πολύ επιτυχημένα παραδείγματα πολυωρων ταξιδιών και το συγκεκριμένο θα τα παει αρκετά καλά.
 

katkats

Moderator
Μηνύματα
10.090
Likes
13.186
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ν. Αμερική
Σου απαντάω εδώ για να μην είμαστε off και για να συνεχίσει εδώ η συζήτηση
Η αλήθεια είναι ότι η συγχώνευση blue star κ Hellenic seaways έχει προκαλέσει ντόμινο αλλαγών
Όσο για αυτό το έχω νιώσει "στο πετσί μου": αλλαγές πλοίων (τράμπα blue star με νήσος) 2-3 μέρες πριν. Και τώρα βλέπω ότι για το νησί έχουμε μόνο hellenic :icon_evil::icon_evil::icon_evil:
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.740
Μηνύματα
910.528
Μέλη
39.474
Νεότερο μέλος
Dio1985

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom