Ivanna Petrovna
Member
- Μηνύματα
- 152
- Likes
- 1.104
Iδιαίτερα κατοπιστικές και χρήσιμες οι πληροφορίες των προλαλησάντων! Ας βάλω κι εγώ το δικό μου λιθαράκι στην κουβέντα.
Αγαπητοί @Οι αταξιδευτοι !
Είχα επισκεφτεί την Μάλτα περίπου την περίοδο που σας ενδιαφέρει, τον Δεκέμβριο του 2012, 2 βδομάδες πριν τα Χριστούγεννα. Το νησί ζει έντονα στον ρυθμό των Χριστουγέννων, αδημονεί γι’ αυτά. Αυτό το κατάλαβα κυρίως από το ραδιόφωνο, το οποίο έπαιζε συνέχεια σποτάκια του τύπου “It’s Christmas time!” σε πολύ εορταστικό - έως και χαζοχαρούμενο θα έλεγα- κλίμα, αλλά κι από τα όμορφα φωτάκια έξω στους δρόμους.
Η Μάλτα δεν έχει ξεκάθαρη πολιτισμική ταυτότητα. Οι επηροές των λαών που έχουν περάσει από πάνω της, είναι ολοφάνερες, όπου κι αν κοιτάξεις. Παρ' όλα αυτά, επικρατεί αισθητική ομοιομορφία. Tο χρώμα της άμμου κυριαρχεί, και τα κτίσματα θυμίζουν κάτι από Βόρεια Αφρική; Nότια Ιταλία-Σικελία; Υποθέτω, γιατί δεν έχω επισκεφτεί καμία εκ των τριών. Το τυπικό μαλτέζικο χαρακτηριστικό τους είναι αναμφίβολα τα "μπαλκονέτα" που διαθέτουν στην πλειονότητά τους, τα παλιά κτίρια.
Οι Άγγλοι έχουν κάνει κι αυτοί το πέρασμά τους από την περιοχή. Βρίσκονταν στο νησί από τις αρχές του 1800 μέχρι το 1964, όταν έγινε η ανεξαρτητοποίηση της Μάλτας, κι έχουν αφήσει έντονο το αποτύπωμά τους. Πολλές ταμπέλες, ακόμα και σχετικά “επίσημες”, όπως π.χ. σήμανση στους δρόμους και ονομασίες τους, διαφημιστικά για εκλογές, είναι γραμμένες σε μεγάλο ποσοστό στα αγγλικά. Ακόμα και στο οδικό τους δίκτυο, διατηρούν το αγγλικό σύστημα στα ρεύματα κυκλοφορίας. Επομένως δεν προκαλεί εντύπωση ότι τα αγγλικά είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα της χώρας, μαζί με τα μαλτέζικα.
Τα μαλτέζικα, η τοπική γλώσσα, είναι πολύ μυστήρια και μοιάζει πολύ με τα αραβικά, όμως γράφεται με λατινικό αλφάβητο. Εγώ θα τα χαρακτήριζα κάτι σαν αραβο-ιταλικά! (Βικιπαίδεια: Είναι η μόνη σημιτική γλώσσα που γράφεται με το λατινικό αλφάβητο και είναι επίσης η μόνη σημιτική γλώσσα που ομιλείται ιστορικά στην Ευρώπη.)
Αξιοθέατα; Τα μόνα που ήξερα κι είχα ήδη σταμπάρει ήταν τα 3 sites της Unescο:
http://whc.unesco.org/en/statesparties/mt
1) η πόλη της Valletta (φυσικά προσβάσιμη πάντα)
2) the Megalithic Temples of Malta (απ’ ό, τι βλέπω στο site της Unesco, υπάρχουν σε 4 διαφορετικές τοποθεσίες. Εγώ επισκέφτηκα μόνο τη μία = αυτήν).
Στο τρίτο, το Ħal Saflieni Hypogeum, τώρα που διαβάζω και τα σχόλια των παραπάνω, ομολογώ ότι μετανιώνω που δεν πήγα. Είχα φτάσει μέχρι εκεί, αλλά τσιγκουνεύτηκα τα 20 ευρώ της εισόδου. Δεν χρειάστηκε καμία κράτηση από πριν (προφανώς επειδή ήταν off season).
Η γειτονίτσα κοντά στο Ħal Saflieni Hypogeum, στην πόλη Paola.
Στα δρομάκια της Mdina
Το πάνω νησάκι του νησιωτικού συμπλέγματος της Μάλτας, το Gozo, είναι η αρχαία Ωγυγία, που αναφέρεται στην Οδύσσεια του Ομήρου. Είναι ακόμα πιο ερημιά από το κάτω, το κυρίως νησί, τα χωριουδάκια του είναι σε παρόμοιο στυλ, όμως έχει κάποια μέρη να δεις όπως
Η παραλία της Καλυψώς από ψηλά (έχει σήμανση και είσοδο με ταμπέλα, αλλά μάλλον ήταν κλειστά. Δεν κατεβήκαμε, γιατί δεν υπήρχε ψυχή για να μας διαφωτίσει)
Άλλη μια εντυπωσιακή παραλία, και πάλι στο Gozo
Η μεγαλύτερή του πόλη, Victoria
Το νησί σε πολλά σημεία του, τουριστικά και μη (ειδικά στο Gozo, το πάνω νησάκι, Κυριακάτικα, μεσημέρι) θύμιζε ghost town. Πετύχαμε βροχή και κατά τόπους θυελλώδεις ανέμους. Το κρύο ήταν σε φυσιολογικά για χειμώνα επίπεδα, όσο και για τη γεωγραφική θέση του νησιού.
Οι τιμές των καταλυμάτων ήταν πολύ προσιτές. Πολλά από αυτά, απ’ όσο είδα, διέθεταν σπα κι ανάλογες εγκαταστάσεις. Το σπα στην Μάλτα, ναι, έχει την τιμητική του! Το ξενοδοχείο που έμενα εγώ (και που το εντόπισα επί τόπου, τυχαία), διέθετε και εσωτερική πισίνα. Νομίζω αξίζει να μείνετε σε κάτι τέτοιο.
H όμορφη και κεντρική περιοχή Sliema, συνδυάζει θάλασσα
αλλά και χαλαρές, αυθεντικές γειτονίτσες, με χαμηλά σπίτια, στα στενάκια ακριβώς πίσω από τον παραλιακό, πολυσύχναστο δρόμο της Sliema.
Εδώ το κάθε σπίτι έχει το δικό του όνομα!
Στην περιοχή όπου χτυπούσε η καρδιά του nightlife (μπαρ, κλαμπάκια κλπ) ούτε που τόλμησα να πλησιάσω, γιατί θύμιζε απόβαση από πενθήμερη (ήταν Σάββατο βράδυ).
(Κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται γι' αυτό:
Paceville, the annex to St. Julian's, is a mecca for youngsters who like club crawling and consists mainly of holiday accommodation with the largest concentration of restaurants, bars and clubs in Malta. It is also suitable for the older, more adventurous individuals who enjoy pubs, wine bars, restaurants, rock clubs and jazz clubs. Most establishments open until the early morning hours.)
http://www.visitmalta.com/en/clubbing
Πέραν αυτού, δεν ξέρω κάτι περισσότερο για τη νυχτερινή ζωή. Λογικά επικεντρώνεται στην περιοχή του St.Julian's, και πιο μέσα και παραλιακά. Λεπτομέρειες δεν πολυθυμάμαι, πάντως είχε αρκετή κίνηση, ακόμα και το χειμώνα, εστιατόρια, ταβέρνες κλπ κλπ.
Και βέβαια για την άνεσή σας, αλλά και για να αποφύγετε όλα τα παραπάνω καιρικά φαινόμενα, θα συνιστούσα μετακίνηση με αυτοκίνητο. Η ενοικίαση είναι αρκετά φτηνή κι εμείς νοικιάσαμε μάλιστα με μετρητά, χωρίς πιστωτική κάρτα. Επειδή μένετε στην Κύπρο, δε θα έχετε πρόβλημα με την δεξιοτίμονη οδήγηση και την κίνηση των οχημάτων στο αριστερό ρεύμα.
Και για να κλείσουμε, με τα χαρακτηριστικά, τοπικά τυροπιτοειδή της Μάλτας, τα περίφημα pastizzi (edit: τα συγκεκριμένα ονομάζονται qassatat). Κυκλοφορούν σε διάφορες παραλλαγές και συνδυασμούς στη γέμιση: τυρί, σπανάκι-τόνο, πουρέ από μπιζέλια. Να 'χα τώρα ένα!
Καλό σας ταξίδι αν το αποφασίσετε, και αναμένουμε νεότερα από το όμορφο νησί!
Αγαπητοί @Οι αταξιδευτοι !
Είχα επισκεφτεί την Μάλτα περίπου την περίοδο που σας ενδιαφέρει, τον Δεκέμβριο του 2012, 2 βδομάδες πριν τα Χριστούγεννα. Το νησί ζει έντονα στον ρυθμό των Χριστουγέννων, αδημονεί γι’ αυτά. Αυτό το κατάλαβα κυρίως από το ραδιόφωνο, το οποίο έπαιζε συνέχεια σποτάκια του τύπου “It’s Christmas time!” σε πολύ εορταστικό - έως και χαζοχαρούμενο θα έλεγα- κλίμα, αλλά κι από τα όμορφα φωτάκια έξω στους δρόμους.
Η Μάλτα δεν έχει ξεκάθαρη πολιτισμική ταυτότητα. Οι επηροές των λαών που έχουν περάσει από πάνω της, είναι ολοφάνερες, όπου κι αν κοιτάξεις. Παρ' όλα αυτά, επικρατεί αισθητική ομοιομορφία. Tο χρώμα της άμμου κυριαρχεί, και τα κτίσματα θυμίζουν κάτι από Βόρεια Αφρική; Nότια Ιταλία-Σικελία; Υποθέτω, γιατί δεν έχω επισκεφτεί καμία εκ των τριών. Το τυπικό μαλτέζικο χαρακτηριστικό τους είναι αναμφίβολα τα "μπαλκονέτα" που διαθέτουν στην πλειονότητά τους, τα παλιά κτίρια.
Οι Άγγλοι έχουν κάνει κι αυτοί το πέρασμά τους από την περιοχή. Βρίσκονταν στο νησί από τις αρχές του 1800 μέχρι το 1964, όταν έγινε η ανεξαρτητοποίηση της Μάλτας, κι έχουν αφήσει έντονο το αποτύπωμά τους. Πολλές ταμπέλες, ακόμα και σχετικά “επίσημες”, όπως π.χ. σήμανση στους δρόμους και ονομασίες τους, διαφημιστικά για εκλογές, είναι γραμμένες σε μεγάλο ποσοστό στα αγγλικά. Ακόμα και στο οδικό τους δίκτυο, διατηρούν το αγγλικό σύστημα στα ρεύματα κυκλοφορίας. Επομένως δεν προκαλεί εντύπωση ότι τα αγγλικά είναι η δεύτερη επίσημη γλώσσα της χώρας, μαζί με τα μαλτέζικα.
Τα μαλτέζικα, η τοπική γλώσσα, είναι πολύ μυστήρια και μοιάζει πολύ με τα αραβικά, όμως γράφεται με λατινικό αλφάβητο. Εγώ θα τα χαρακτήριζα κάτι σαν αραβο-ιταλικά! (Βικιπαίδεια: Είναι η μόνη σημιτική γλώσσα που γράφεται με το λατινικό αλφάβητο και είναι επίσης η μόνη σημιτική γλώσσα που ομιλείται ιστορικά στην Ευρώπη.)
Αξιοθέατα; Τα μόνα που ήξερα κι είχα ήδη σταμπάρει ήταν τα 3 sites της Unescο:
http://whc.unesco.org/en/statesparties/mt
1) η πόλη της Valletta (φυσικά προσβάσιμη πάντα)
2) the Megalithic Temples of Malta (απ’ ό, τι βλέπω στο site της Unesco, υπάρχουν σε 4 διαφορετικές τοποθεσίες. Εγώ επισκέφτηκα μόνο τη μία = αυτήν).
Στο τρίτο, το Ħal Saflieni Hypogeum, τώρα που διαβάζω και τα σχόλια των παραπάνω, ομολογώ ότι μετανιώνω που δεν πήγα. Είχα φτάσει μέχρι εκεί, αλλά τσιγκουνεύτηκα τα 20 ευρώ της εισόδου. Δεν χρειάστηκε καμία κράτηση από πριν (προφανώς επειδή ήταν off season).
Η γειτονίτσα κοντά στο Ħal Saflieni Hypogeum, στην πόλη Paola.
Στα δρομάκια της Mdina
Το πάνω νησάκι του νησιωτικού συμπλέγματος της Μάλτας, το Gozo, είναι η αρχαία Ωγυγία, που αναφέρεται στην Οδύσσεια του Ομήρου. Είναι ακόμα πιο ερημιά από το κάτω, το κυρίως νησί, τα χωριουδάκια του είναι σε παρόμοιο στυλ, όμως έχει κάποια μέρη να δεις όπως
Η παραλία της Καλυψώς από ψηλά (έχει σήμανση και είσοδο με ταμπέλα, αλλά μάλλον ήταν κλειστά. Δεν κατεβήκαμε, γιατί δεν υπήρχε ψυχή για να μας διαφωτίσει)
Άλλη μια εντυπωσιακή παραλία, και πάλι στο Gozo
Η μεγαλύτερή του πόλη, Victoria
Το νησί σε πολλά σημεία του, τουριστικά και μη (ειδικά στο Gozo, το πάνω νησάκι, Κυριακάτικα, μεσημέρι) θύμιζε ghost town. Πετύχαμε βροχή και κατά τόπους θυελλώδεις ανέμους. Το κρύο ήταν σε φυσιολογικά για χειμώνα επίπεδα, όσο και για τη γεωγραφική θέση του νησιού.
Οι τιμές των καταλυμάτων ήταν πολύ προσιτές. Πολλά από αυτά, απ’ όσο είδα, διέθεταν σπα κι ανάλογες εγκαταστάσεις. Το σπα στην Μάλτα, ναι, έχει την τιμητική του! Το ξενοδοχείο που έμενα εγώ (και που το εντόπισα επί τόπου, τυχαία), διέθετε και εσωτερική πισίνα. Νομίζω αξίζει να μείνετε σε κάτι τέτοιο.
H όμορφη και κεντρική περιοχή Sliema, συνδυάζει θάλασσα
αλλά και χαλαρές, αυθεντικές γειτονίτσες, με χαμηλά σπίτια, στα στενάκια ακριβώς πίσω από τον παραλιακό, πολυσύχναστο δρόμο της Sliema.
Εδώ το κάθε σπίτι έχει το δικό του όνομα!
Στην περιοχή όπου χτυπούσε η καρδιά του nightlife (μπαρ, κλαμπάκια κλπ) ούτε που τόλμησα να πλησιάσω, γιατί θύμιζε απόβαση από πενθήμερη (ήταν Σάββατο βράδυ).
(Κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται γι' αυτό:
Paceville, the annex to St. Julian's, is a mecca for youngsters who like club crawling and consists mainly of holiday accommodation with the largest concentration of restaurants, bars and clubs in Malta. It is also suitable for the older, more adventurous individuals who enjoy pubs, wine bars, restaurants, rock clubs and jazz clubs. Most establishments open until the early morning hours.)
http://www.visitmalta.com/en/clubbing
Πέραν αυτού, δεν ξέρω κάτι περισσότερο για τη νυχτερινή ζωή. Λογικά επικεντρώνεται στην περιοχή του St.Julian's, και πιο μέσα και παραλιακά. Λεπτομέρειες δεν πολυθυμάμαι, πάντως είχε αρκετή κίνηση, ακόμα και το χειμώνα, εστιατόρια, ταβέρνες κλπ κλπ.
Και βέβαια για την άνεσή σας, αλλά και για να αποφύγετε όλα τα παραπάνω καιρικά φαινόμενα, θα συνιστούσα μετακίνηση με αυτοκίνητο. Η ενοικίαση είναι αρκετά φτηνή κι εμείς νοικιάσαμε μάλιστα με μετρητά, χωρίς πιστωτική κάρτα. Επειδή μένετε στην Κύπρο, δε θα έχετε πρόβλημα με την δεξιοτίμονη οδήγηση και την κίνηση των οχημάτων στο αριστερό ρεύμα.
Και για να κλείσουμε, με τα χαρακτηριστικά, τοπικά τυροπιτοειδή της Μάλτας, τα περίφημα pastizzi (edit: τα συγκεκριμένα ονομάζονται qassatat). Κυκλοφορούν σε διάφορες παραλλαγές και συνδυασμούς στη γέμιση: τυρί, σπανάκι-τόνο, πουρέ από μπιζέλια. Να 'χα τώρα ένα!
Καλό σας ταξίδι αν το αποφασίσετε, και αναμένουμε νεότερα από το όμορφο νησί!
Last edited: