Ισημερινός Εκουαδόρ: Αμαζόνιος - Άνδεις - Γκαλάπαγκος

VickyM

New Member
Μηνύματα
2
Likes
42
Επόμενο Ταξίδι
ΑΙΘΙΟΠΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΠΑΠΟΥΑ-ΝΕΑ ΓΟΥΙΝΕΑ
Rosa συγχαρητήρια. Μόλις διάβασα το άρθρο σου και με συνεπήρε ο τρόπος που εκφράζεσαι.Άψογη! Έχω πάει και εγώ στα μέρη που αναφέρεις (κάπως έτσι όπως εσύ, με ένα backpack στη πλάτη και με πολλά ευτράπελα στο 20-μερο) και με γύρισες 3 χρόνια πίσω. Με ταξίδεψες ξανά. Να΄σαι καλά και πάντα τέτοια.;)
 
Last edited by a moderator:

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Σ΄ευχαριστώ πολύ, Vicky! Πολύ χαίρομαι που ακολουθήσαμε τα ίδια μονοπάτια! Ελπίζω μόνο να μη σου έτυχαν κι οι ίδιες αναποδιές...(ή μάλλον, ελπίζω να σου έτυχαν, αφού αυτές οι αναμνήσεις είναι που με κάνουν και γελάω ακόμα, τόσα χρόνια αργότερα...)
Πολλά και χαμογελαστά ταξίδια σου εύχομαι!:D
 

VickyM

New Member
Μηνύματα
2
Likes
42
Επόμενο Ταξίδι
ΑΙΘΙΟΠΙΑ
Ταξίδι-Όνειρο
ΠΑΠΟΥΑ-ΝΕΑ ΓΟΥΙΝΕΑ
Σε ευχαριστώ Rosa μου. Όσο για τις αναποδιές ναι μου έτυχαν κάποιες. Ευτυχώς δεν τραυματίστηκα στο τρένο και δεν θαλασσοπνίγηκα στα Galapagos (για την ακρίβεια μου έτυχε και εμένα βαρκάκι “roller coaster” – εεε είπαμε Ειρηνικός είναι αυτός- αλλά καμία σχέση με τις ώρες και το μέγεθος της δικιά σου εμπειρίας). Είχα όμως περιπετειούλα στην περιοχή του Αμαζονίου με κατσαρίδες (είχαν φωλιά στα καλάμια της καλύβας μας και ήταν άπειρες, τεράστιες φτερωτές και η κουνουπιέρα της καλύβας κοντή- καταλαβαίνεις :shock:) μια απόπειρα κλοπής στον δρόμο σε μια φίλη μας και ένα μικρό προβληματάκι (ευτυχώς στον γυρισμό) με τα backpacks που με τα τόσα transits ακολούθησαν ανεξάρτητη πορεία. Έχεις δίκιο όμως ότι τώρα που τα σκέφτομαι γελάω πάρα πολύ. Κάποια στιγμή μπορεί να γράψω δυο λόγια.
Να είσαι καλά και να μας ταξιδεύεις.
 

dimitri

Member
Μηνύματα
5
Likes
2
Επόμενο Ταξίδι
Κρουαζιέρα στα Ελληνικά ν
Ταξίδι-Όνειρο
Νεπάλ
Τα πιράνια

Έγερση ξημερώματα, έξι το πρωί και πεταγόμαστε όρθιοι, μόλο που ξενυχτήσαμε. Με τους αγκώνες στην κουπαστή μέχρι αργά, απολαμβάναμε τη σιγαλιά και τα αναπάντεχα σκουξίματα του δάσους. Κι όσο να πεις για ύπνο, δε σφαλνάγανε τα βλέφαρα, από τις τεσσεράμισι στριφογυρνάμε με αδημονία στις κουκέτες. Πρωινό στα γρήγορα και τα 'τουκάν', δέκα άτομα όλοι κι όλοι στην ομάδα μας, επιβιβαζόμαστε στις βάρκες. Πάμε για tierras coloradas, εξηγεί η Ισαβέλλα, και πλησιάζοντας στην όχθη, αντιλαμβανόμαστε αμέσως το γιατί. Λοξά πλατώματα από αμουδερό, κόκκινο χώμα στεφανώνουν τη βόρεια όχθη του Αγουαρίκο, εκεί απ' όπου ξεκινά το μονοπάτι που θα διασχίσει αυτό το δάσος της terra firma. Πανύψηλα και ογκώδη δέντρα με τεράστιους κορμούς, κληματσίδες που κρεμιόνται σαν κουρτίνα από ψηλά, στο χώμα ορδές ολάκερες από φιλόπονα, θεόρατα μυρμήγκια σκαρφαλώνουν με ζήλο πάνω από τα λαγούμια που έχουν σκάψει με επιμέλεια οι αρμαδίλλοι. Στο τέρμα του μονοπατιού, κι ύστερα από κάμποση ώρα περπάτημα, φτάνουμε στο Σάτσα Ούκρου, το 'λόφο με τη ζούγκλα', όπως είχανε ονομάσει το μέρος οι Κίτσουα. Εδώ η χαμηλή βλάστηση είναι αραιότερη, οι πυκνές φυλλωσιές κρατούν τις ηλιαχτίδες μακριά απ' το χώμα. Γύρω απ' το ψηλότερο δέντρο, οι υπεύθυνοι για τις εν Αμαζονίω περιπλανήσεις μας, έχουν χτίσει έναν ψηλό, ξύλινο πύργο, που ορθώνεται περίπου δέκα μέτρα πάνω από το έδαφος. Σκαρφαλώνουμε κι έχουμε μια πρώτη θέα του δάσους από ψηλά, καθώς και μια καμπή του Ρίο Αγουαρίκο παρακάτω. Πέρα από τα γαλακτερά νερά, μια απέραντη έκταση από πράσινο, ως εκεί που φτάνει το μάτι. Παντού τριγύρω πράσινο, ένας μαλακός, δαψιλής τάπητας με αφράτο, ανάερο πέλος. Μπαμπακένια συννεφάκια ακραγγίζουν τις κορφές του, υδρατμοί της ζεστής μέρας που ζυγώνει. Πουθενά κάποιο ορόσημο, ένα σημείο για να προσανατολιστεί κανείς, αν τυχόν και ξεστρατίσει…

Δεύτερη εξόρμηση της μέρας σ' ένα μέρος απροσπέλαστο. Ιγκαπό, το ντόπιο όνομά του, η 'πλημμυρισμένη γη'. Ακολουθούμε έναν ξύλινο, υπερυψωμένο διάδρομο που χώνεται δύο χιλιόμετρα στην ενδοχώρα. Διασχίζουμε τις στενές σανίδες με προσοχή, αποφεύγοντας κάθε είδους σερνάμενο ή πετούμενο που απαντούμε στο διάβα μας, ιδιαίτερα αν το πλάσμα συνοδεύεται από φανταχτερά, έντονα χρώματα, που σηματοδοτούν και προειδοποιούν τα αρπακτικά και τους περίεργους πως καλά θα κάνουνε να μείνουν μακριά του. Γύρω μας η γη πλημμυρισμένη, το μονοπάτι άλλοτε αγγίζει γη κι άλλοτε κρέμεται πάνω από τα θολά νερά, μικρά, πορτοκαλόχρωμα μανιτάρια ξεφυτρώνουν πάνω στις ξύλινες σανίδες. Περπατάμε αργά, χαζεύοντας. Ξάφνου ένα αμυδρό, βαθύ, απειλητικό γουργούρισμα. Μένω κάγκελο. Το ίδιο κι ο Σ. Στήνουμε αυτί. Κοιταζόμαστε. Τίποτα. Ανταλλάσουμε ματιές. Του τύπου, 'τ' άκουσες κι εσύ; Τι να 'τανε;' Οι υπόλοιποι έχουν ξεμακρύνει. Έχουμε μείνει τελευταίοι. Γύρω μας σιωπή. Το γουργούρισμα ακούγεται ξανά. Σα ρονρόνισμα. Σαν κατσαρόλι που μόλις πήρε να βράζει. Σα γατί, μπορείς να πεις. Είναι σαφές. Κάτι, μεγάλο, κρυμμένο, (πεινασμένο;...) γρυλλίζει. Ξανακοιταζόμαστε. Ξανανταλλάσουμε ματιές. Του τύπου 'τ' άκουσα κι εγώ. Και δε με ενδιαφέρει να καθίσω να μάθω τι ήτανε'. Ανοίγουμε το βήμα. Προλαβαίνουμε τους υπόλοιπους. Ρωτάμε, θα το ακούσατε κι εσείς, δε μπορεί. Μας κοιτούν με περιέργεια. Είδηση δεν έχουν πάρει. Χρόνια μετά, στη θύμησή του, συνεχίζω να αμφιβάλλω πως ήταν τάπιρος ή βραδύπους αυτό το ον που μας παρατηρούσε…

Κοντά δυο ώρες κρατάει το αργό σουλάτσο στις σανίδες. Στο τέρμα του, η έκπληξη. Σε μια φαρδιά και ξύλινη, υπερυψωμένη επιφάνεια, φιγουράρουνε οι δικές μας, οι προσωπικές μας αχυροκαλύβες. Πακούγια Καμπ. Μια όαση μέσα στη ζούγκλα. Μαλακά στρώματα ριγμένα καταγής, αιώρες κρεμασμένες απ' τα δέντρα. Εδώ θα φάμε μεσημεριανό, σερβιρισμένο μέσα σε τεράστια, πλατιά και μακρόστενα φύλλα. Ο μάγειρας θα μας παρουσιάσει με ζήλο τις δημιουργίες του. Καλαμπόκια, βουνά από ρύζι, cebiche το λατρεμένο μας, μικρές, πράσινες μπανάνες μαγειρεμένες με τρόπους ων ουκ έστιν αριθμός, νοστιμιές αληθινές, ένα πικ νικ κομμένο και ραμμένο για τα μέτρα μας, βγαλμένο απ' την τρελή μας φαντασία.

Όσο να ετοιμαστεί το φαγητό, η Σούζαν ενημερώνει άλλη μια φορά για τον φυτικό και το ζωικό κόσμο που μας περιβάλλει. Το Ρίο Πακούγια που αντικρίζετε, εξηγεί, βαφτίστηκε έτσι από τους Κίτσουα. 'Πακού', ένα είδος πιράνια, 'για', σημαίνει ποτάμι. Εδώ τα πιράνια αφθονούν, αλλά τα κοφτερά δοντάκια τους που πασίγνωστα τα έχουν κάνει, τροχίζονται πάνω σε σκληρούς καρπούς κι όχι σε σάρκες ζώων. Κι άλλα πολλά λέει η Σούζαν, που 'χει περάσει χρόνους επί χρόνων οδηγώντας τους αδαείς σαν και του λόγου μας στη ζούγκλα. Στο τέλος της φυσιολατρικής εισήγησης, η αμερικάνα μας φυλάει έκπληξη κι αμφίβολο ρεγάλο. Προτού ολοκληρώσει καν τη φράση της, πετάει από πάνω της τα ρούχα της και ρίχνεται με το μαγιό στα ολόμαυρα νερά του ποταμού Πακούγια. Καμ ον, ιτς σέιφ, διαβεβαιώνει αρχίζοντας τις απλωτές. Οι υπόλοιποι την κοιτάζουν σαστισμένοι. Κάνα δυο τολμηροί ακολουθούν, μαζί και το αγαπημένο μου 'τουκάν', που σπεύδει να βουτήξει άφοβα από την ξύλινη αποβάθρα. 'Πρόσεχε μη μου βγεις ξεπουπουλιασμένος', κρώζω εγώ, μα ο Σ. το διασκεδάζει. Η αφεντιά μου ρίχνει κλεφτές ματιές μια στα κατάμαυρα νερά που μου θυμίζουν τσάι Κεϋλάνης, και μια στο ντόπιο παλικάρι που έχει ρίξει την πετονιά και καρτερικά περιμένει να σοδιάσει το πρώτο πιράνια. Ώσπου να βγουν απ' την τσαγιέρα οι τολμηροί, το έχει πιάσει και καμαρωτά το επιδεικνύει. Ετούτο είναι το φοβερό και τρομερό πλάσμα? Δεν είναι μεγαλύτερο απ' την παλάμη του, ασημοπράσινο, προγναθικό, είναι η αλήθεια, με μια σειρά από μικρά, τριγωνικά και τροχισμένα δόντια, μα διόλου το καρχαριοειδές που είχα την εντύπωση πως θα 'βλεπα. Ας είναι, φτηνά τη γλιτώσαμε και σήμερα, ιαγουάροι και πιράνια σας ξεφύγαμε, ας απολαύσουμε τώρα το γεύμα.

Η ώρα κυλά με γευστική μακαριότητα κι έρχεται η στιγμή της αναχώρησης. Η επιστροφή θα είναι πλωτή, οι ξύλινες πιρόγες περιμένουν να μας γυρίσουν στο Ορεγιάνα. Αραδιασμένες δυο δυο, ενωμένες κάθετα με τέσσερις σανίδες, ένα είδος πρωτόγονου καταμαράν, στο πιο στενό του. Ο κύριος Μπόλα, ο σοκολατένιος οδηγός μας, παίρνει θέση, πίσω του ακριβώς κι εμείς, για να μπορούμε να θαυμάζουμε σ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής το απιστεύτου κάλλους σώμα του με τις γραμμώσεις και τους μύες που κανένα γυμναστήριο ή συμπλήρωμα διατροφής δεν είναι ικανό να σμιλέψει. Στο Ορεγιάνα για ολιγόωρη ξεκούραση, κι όταν βραδιάζει, βγαίνουμε πάλι με τις βάρκες. Όπου δείτε κάτι να κοκκινίζει, πείτε το, μας εξηγούν, ψάχνουμε πλάσματα νυχτόβια. Δεν έχει νόημα έστω και να αποπειραθώ να περιγράψω τι συναισθήματα βιώσαμε τη νύχτα εκείνη. Παντού τριγύρω μας σκοτάδι βαθύ, η σιγαλιά απερίγραπτη, το γλυκό γλουγλούκισμα του νερού. Καϊμάνους δε βρήκαμε, τα πλάσματα κρατήθηκαν μακριά μας, όμως ακόμα με στοιχειώνει εκείνη η αίσθηση μιας εσχατιάς που όμοια της ακόμα μια φορά στο παρελθόν και μια στο μέλλον έμελλε να νιώσω.
Σαν καινούριος σ' αυτό το φόρουμ, που κάνω και την πρώτη μου καταχώρηση-απάντηση, ελπίζω να μην έχω παραβεί κάποιον από τους κανονισμούς και να χρησιμοποιώ τον σωστό τρόπο όσον αφορά την καταχώρηση σχολίου.
Είναι όμορφος και γλαφυρός ο τρόπος αφήγησης, δεν θα ήθελα όμως να μείνει κάποιος με την εντύπωση ότι όλα τα πιράνια είναι ακίνδυνα. Υπάρχουν 4-5 είδη που είναι πραγματικά επικίνδυνα και επιθετικά και εκτός από τις μαρτυρίες των εντοπίων υπάρχουν και φωτογραφίες με ανθρώπους μισοφαγωμένους από πιράνια.
Ναι, έχω κολυμπήσει κι εγώ στον Αμαζόνιο (στο Ρίο Νέγκρο) αλλά εκεί που κολυμπούσαν και άλλοι και που δεν υπήρχαν τα σαρκοφάγα.
Επειδή η αφήγηση επικεντρώνεται σε ένα γεγονός που δεν έχω λόγους να αμφισβητήσω, καλό θα είναι να αξιοποιούμε ξεχωριστά κάθε περίπτωση.
Δείτε και την ιστοσελίδα: Most Ferocious | Piranha
Ευχαριστώ
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Σ' ευχαριστώ, dimitri, και για τα καλά σου λόγια και για την επισήμανση.
Εννοείται ότι, σε τέτοιες περιοχές (εκτός κι αν είμαστε οι ίδιοι βιολόγοι με συγκεκριμένη εμπειρία και ειδικές γνώσεις περί της τοπικής ορνιθοπανίδας) ακολουθούμε πάντα τις οδηγίες και συμβουλές του εξειδικευμένου οδηγού μας. Όπως έπραξα εγώ, όπως έπραξες κι εσύ, όπως θα πράξουν και οι επόμενοι ταξιδιώτες που είναι μάλλον απίθανο να βρεθούν ολομόναχοι και ανεξάρτητοι σε ένα τόσο απομακρυσμένο και με ιδιαίτερες δυσκολίες όσον αφορά την πρόσβαση, σημείο.
Τώρα, περί των πιράνια, το διαδίκτυο βρίθει από αναφορές και σάιτς. Μια περισσότερο διαφωτιστική σελίδα που θα μπορούσα να αναφέρω θα ήταν η Piranhas: Busting a few myths , όπου εξηγούνται ως ένα βαθμό οι ιστορίες περί ακόρεστης αδηφαγίας που ακολουθούν το συγκεκριμένο είδος. Οι περισσότερες αγγίζουν τα όρια του μύθου. Παρόλα αυτά, επειδή υπάρχουν και περιπτώσεις, όπου, λόγω υπερπληθυσμού, χαμηλής στάθμης νερών και έλλειψης τροφής, σημειώνονται πράγματι επιθέσεις σε ανθρώπους (όπως συνέβη για τους ίδιους λόγους μόλις την περασμένη βδομάδα στη Βραζιλία, όπου αναφέρθηκαν τσιμπήματα σε δάχτυλα ποδιών και αστραγάλων, χωρίς ωστόσο κανένα σοβαρό περιστατικό), γι αυτό και πάλι είναι ασφαλέστερο να ακολουθούμε κατά γράμμα αυτό που μας λέει ο οδηγός μας, όπως συμβούλεψα και τη φίλη μας Lullu σε προηγούμενο ποστ.
Καλά και ασφαλή ταξίδια σου εύχομαι!
 

deka

Member
Μηνύματα
471
Likes
347
Επόμενο Ταξίδι
Mama Africa
Ταξίδι-Όνειρο
Περού/Γουατεμάλα/Ν.Πάσχα
Τι θησαυρός ήταν αυτή η ιστορία!?!?! Λίγο ο προορισμός, λίγο η σπαρταριστή αφήγηση και το ταλέντο της Ρόζας κι έχουμε μία από τις καλύτερες ιστορίες στο travel stories! Πάντα τέτοια εύχομαι! :)
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Σ' ευχαριστώ πολύ, μου έδωσε μεγάλη χαρά το σχόλιό σου!:D:D:D
Καλά ταξίδια και σε σένα, όπου η καρδιά σου ποθεί!
 

isabelle

Member
Μηνύματα
904
Likes
4.190
Ευτυχώς που (ξανα)θεσπίστηκε η ψηφοφορία του λαού του τράβελστορις για την καλύτερη ιστορία του μήνα, κι έτσι υποχρεώνομαστε τα πιο πρόσφατα μέλη όπως ελόγου μου σε οργανωμένο αναδρομικό διάβασμα. Έτσι "ανακάλυψα" αυτό το έξοχο δείγμα ταξιδιωτικής λογοτεχνίας, κι αν λυπάμαι για κάτι είναι που δεν κυκλοφορεί σε βιβλιαράκι να μπορώ να το χαρίζω στους φίλους μου. Ρόζα εύγε ξανά και ξανά!
:clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap::clap:

υ.γ. Τελικά από τον πολύ ζήλο να διαβάσω όλες τις ιστορίες για να είναι ακριβοδίκαια η κρίση μου δεν πρόλαβα να ψηφίσω ("χρωστάω" ακόμα να διαβάσω τρεις ιστορίες), αλλά ελάχιστη σημασία εχει. Η πανηγυρική πρωτειά είναι έτσι κι αλλιώς γεγονός!
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Isabelle, σ' ευχαριστώ από καρδιάς για το γενναιόδωρο σχόλιο...Είναι τόσες οι φορές που οι ιστορίες οι δικές σου και του Κώστα με έκαναν να ταξιδέψω και να ονειρευτώ, που το σχόλιό σου με τιμά ιδιαίτερα...:D
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Isabelle, σ' ευχαριστώ από καρδιάς για το γενναιόδωρο σχόλιο...Είναι τόσες οι φορές που οι ιστορίες οι δικές σου και του Κώστα με έκαναν να ταξιδέψω και να ονειρευτώ, που το σχόλιό σου με τιμά ιδιαίτερα...:D
Aν και ξέρω πόσο δύσκολο είναι, θα ήταν δώρο για μας τους αναγνώστες των ιστοριών αν ξανάγραφες κάποια ιστορία.... (λέμε τώρα)
 
Μηνύματα
1.666
Likes
1.327
Επόμενο Ταξίδι
Κρακοβία-Βαρσοβία
Ταξίδι-Όνειρο
...Ιθάκη...
Aν και ξέρω πόσο δύσκολο είναι, θα ήταν δώρο για μας τους αναγνώστες των ιστοριών αν ξανάγραφες κάποια ιστορία.... (λέμε τώρα)
και εγώ πάνω στην ίδια βάση συμφωνώ και επαυξάνω. Έχω την εικόνα μπροστά μου. Άνοιξη (πρόσεξε το χρονικό περιθώριο που σου δίνω), στο γραφείο σου, με την υπέροχη θέα μπροστά σου. Το σπίτι ήσυχο, και εσύ να μας λες για το Νεπάλ, ή την Βιρμανία, ή τα Καμένα Βούρλα. Δεν με νοιάζει, ότι και να γράψεις, φτάνει να γράψεις.
 

Rosa

Member
Μηνύματα
1.635
Likes
1.966
Ταξίδι-Όνειρο
Trobriand Islands...
Τι να απαντήσω τώρα εγώ σε κάτι τόοοοοσο γλυκό, εεεεε? Τι να απαντήσω? Θα κάτσω σε μια γωνιά και θα κοκκινίζω! :oops::oops::oops::oops::oops:...:oops:!

(Ιστοριούλα θέλω κι εγώ να γράψω, αλλά ας όψεται η έλλειψη χρόνου...Με την πρώτη ευκαιρία, όμως....:xmas_biggrin:)
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.738
Μηνύματα
910.493
Μέλη
39.472
Νεότερο μέλος
Στέλιος Μίκυ

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom