• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Μάιο 2020 !

Γκάμπια Μάλι Μαυριτανία Μπενίν Μπουρκίνα Φάσο Νίγηρας Σενεγάλη Τόγκο Δ.Αφρική: Togo, Benin, Niger, Burkina Faso, Mali, Senegal, Mauritania, Gambia

pan

Member
Μηνύματα
20
Likes
9
Επόμενο Ταξίδι
Περού;
καταλαβενεις οτι τοσοι μηνες & τοσα μερη σε τοσες λιγες γραμμες δεν γινεται....

(Ναι, αλλά γράφω κι άλλα πράγματα... Το travelstories είναι το διάλειμμα ανάμεσα σε αυτά.)

τελος παντων, αξιζει να περιμενουμε.
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.375
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Νίγηρας:


1.Γενικώς, πού πήγαμε, τι κάναμε:
Δημοκρατία του Νίγηρα, το πιο φτωχό κράτος του κόσμου, μεγαλοπαραγωγός ουρανίου και ένα από τα πιθανότερα σημεία να απαχθεί κανείς. Από την ώρα που άρχιζα να διαβάζω στα σοβαρά για τη χώρα αυτή, μου έκανε κλικ. Φανταστικά τοπία, ενδιαφέρουσες φυλές, εξωτικές αγορές και μηδέν τουρίστες λόγω των απαγωγών που έδιναν και έπαιρναν (και συνεχίζουν απ’ ό,τι φαίνεται, με αποτέλεσμα η ταξιδιωτική οδηγία να εξακολουθεί να υφίσταται:
French bridegroom and best man seized and killed in Niger | World news | The Guardian ). Είχαμε πει με τον Τζόρντι πως βρέξει-χιονίσει θα πάμε κι ακόμη κι αν δεν καταφέρναμε να βγούμε από την πρωτεύουσα (όπως μας προειδοποίησε η πρεσβεία του Νίγηρα στο Κοτονού), τουλάχιστον θα βλέπαμε όσο το δυνατόν περισσότερα. Τελικώς δεν βρέθηκε κανείς αρκετά τρελός που να θέλει να μας πάει στην έρημο Tenere ή στο Air, τα δυο πιο σημαντικά φυσικά αξιοθέατα, αλλά καταφέραμε με τα πολλά να δούμε πολλά πράγματα: την ανθρώπινη πρωτεύουσα Niamey, τις αγορές του βορά, το πέραν πάσης προσδοκίας Agadez, το εξωτικό Zinder, τη βόλτα ανάμεσα σε καμηλοπαρδάλεις σε απόσταση αναπνοής, τους ιπποπόταμους να ξεπετάγονται δίπλα στο κανό μας και τους ανθρώπους να είναι φτωχότατοι αλλά φιλικότατοι και αξιοπρεπέστατοι. Πριν το ταξίδι υπολόγιζα πως ο Νίγηρας θα ήταν η θετική έκπληξη και τελικώς ήταν κάτι παραπάνω, σε βαθμό που όταν αφήσαμε τη χώρα για να μπούμε στην (έτσι κι αλλιώς απογοητευτική) Μπουρκίνα Φάσο, με έπιασε και μια μίνι κατάθλιψη. Ο Νίγηρας ήταν η καλύτερη δυνατή εισαγωγή στο Sahel, που στο κάτω-κάτω ήταν και το κυρίως πιάτο του ταξιδιού.


  • Απρόοπτα:

Καταρχήν απρόοπτο ήταν που μας άφησαν να μπούμε χωρίς προβλήματα και που κανείς ποτέ δε ζήτησε λάδωμα, παρά το ότι είχαμε διαβάσει πως είναι η χειρότερη από τις χώρες του Sahel σε αυτόν τον τομέα. Εκπληκτικά αυθεντικός ο κόσμος στις αγορές της Filingue και Baleyara, όπου είδαμε και σκλάβους για πρώτη φορά (το φαινόμενο επαναλήφθηκε στο Μάλι και τη Μαυριτανία), γνωρίσαμε περήφανους οπαδούς του Bin Laden, παραβρεθήκαμε σε διαφωνία εν ώρα αγοραπωλησίας καμηλών και κάποιοι χριστιανοί (δηλαδή μουσουλμάνοι) φιλοτιμήθηκαν να μας πάρουν και με ωτοστόπ διότι ξεμείναμε και κινδυνέψαμε να περάσουμε τη νύχτα με τις καμήλες. Η Γαλλική τηλεόραση πήγε να καλύψει το θέμα των απαγωγών των Γάλλων εργαζομένων στα ορυχεία ουρανίου και οι δημοσιογράφοι της δεν πήραν άδεια να πάνε ούτε μέχρι το Agadez, σε αντίθεση με μας (!), οπότε μιας που βαριόντουσαν δεν είχαν τι να κάνουν και μας πήραν και συνέντευξη ως τους μόνους τουρίστες στη χώρα και γίναμε πρώτα νούμερα σε όλη τη Γαλλία (με είδαν και τα ανίψια μου στη Reims και μου έστειλαν e-mail!). Ο Άραβας ιδιοκτήτης της εταιρείας λεωφορείων που πήραμε για το Agadez μας παρακάλεσε να μην ξυριστούμε και να φοράμε τουρμπάνια για τις 14 ώρες του ταξιδιού, ώστε να μη φαίνεται από μακριά πως έχει ξένους το λεωφορείο και μας την πέσουν τίποτε απαγωγείς, παρότι συνοδευόμασταν από στρατιωτικό κονβόι. Το Agadez ήταν από μόνο του ένα απρόοπτο, με προσκλήσεις σε σπίτια ντόπιων, την πιο απίθανη αγορά που έχω δει ποτέ και μια πόλη που με μαγνήτισε όσο καμία σε όλα μου τα ταξίδια στην Αφρική, ένιωθα λες και βρισκόμασταν στο χωριό του Αλί Μπαμπά, ενώ οι ντόπιοι μας ευχαριστούσαν που φτάσαμε ως εκεί και μας ρωτούσαν «πότε θα έρθουν κι άλλοι τουρίστες» σε μια περιοχή που πριν λίγα χρόνια ανακαλύφθηκε από τον τουρισμό και μέσα σε τρία χρόνια βυθίστηκε στην απομόνωση λόγω των απαγωγών της Αλ Κάιντα. Δεχθήκαμε επίθεση από νυχτερίδες σε ένα αρχαίο τζαμί (οι μισές έπεσαν ξερές μετά τη σύγκρουση με τα κεφάλια μας), είδαμε ένα δάσκαλο να χτυπάει τα παιδιά με αυτοσχέδιο μαστίγιο σε ισλαμικό σχολείο, μπήκαμε σε κάτι απίθανα σπίτια από λάσπη με εκπληκτική αρχιτεκτονική, είδαμε νομάδες να κυκλοφορούν με τα σπαθιά και τα τόξα τους στις αγορές, γνωρίσαμε μια ξένη που μένει στο Agadez κι εξεπλάγη που είδε ξένους στην πόλη «μετά από τόσον καιρό», ήπιαμε τσάι σε ένα απίθανο μπουντρούμι με τον επικεφαλής του παζαριού που θέλησε να μας γνωρίσει, χαθήκαμε σε κάτι στενά στο Zinder και ήταν αδύνατον να ξεφύγουμε από τις αγκαλιές διακοσίων παιδιών που μας ακολουθούσαν εκστασιασμένα όπου πηγαίναμε τσιρίζοντας κι εν τέλει βρήκαμε κι ένα χεσμένο σώβρακο στη ντουλάπα ενός στοιχειωμένου ξενοδοχείου, προτού πάρουμε την επιστροφή για το Niamey, μακράν την πιο φιλική πρωτεύουσα που επισκεφθήκαμε σε όλο το ταξίδι.


  • Τι μας άρεσε:
Καταρχήν το Agadez, μιλάμε για πόλη που ακροβατεί ανάμεσα στο στοιχειωμένο και το μυθικό και μάλλον ήμασταν τυχεροί που καταφέραμε να το δούμε πριν ξαναρχίσουν τα γαλλικά τσάρτερ να φέρνουν τουρίστες σε εβδομαδιαία βάση. Ο κόσμος, που ήταν εκπληκτικός, όλοι ήθελαν να βγαίνουν φωτογραφίες, μας έσφιγγαν το χέρι άγνωστοι, μας έβαζαν στις αυλές τους, ενώ και οι αστυνομικοί και οι στρατιωτικοί ευγενέστατοι και πλακατζήδες. Επιτέλους είδαμε αρχιτεκτονική της προκοπής που κατά περιπτώσεις έκοβε και την ανάσα, το φαγητό για πρώτη φορά πέρασε τη βάση (αν και μετά από Τόγκο και Μπενίν τα στάνταρ μας είχαν πέσει πολύ), ο καιρός ήταν άψογος (γλιτώσαμε από τις καταρρακτώδεις βροχές των δύο προηγούμενων χωρών), οι βιβλικές εικόνες στα ατέλειωτα ταξίδια με το λεωφορείο ήταν ταξίδι στο χρόνο, η ασφάλεια που νιώσαμε σε όλα τα μέρη που επισκεφθήκαμε και η –επιτέλους- εξαιρετική ποιότητα των δρόμων που επιμελήθηκε η νέα χούντα της χώρας και το ότι ταξιδεύαμε σε έστω απερίγραπτα λεωφορεία κι όχι σα σαρδέλες έχοντας στα γόνατά μας τεράστιες γιαγιάδες, το ότι σχεδόν όλοι μιλούσαν Γαλλικά κι ότι για πρώτη φορά βρήκαμε και wi-fi (από εδώ κι έπειτα υπήρχε σε όλα τα αστικά κέντρα και σε κάποιες χώρες πιο τουριστικές όπως η Μπουρκίνα Φάσο, ακόμη και σε χωριά).


  • Τι δεν μας άρεσε:

Το ότι δεν μπορέσαμε να πάμε να δούμε τα κυριότερα φυσικά αξιοθέατα της χώρας, διότι βρίσκονται στην έρημο, περιοχή που ελέγχεται από την Αλ Κάιντα είναι το μεγάλο μείον, αλλά δε βρέθηκε κανείς που να δεχτεί να μας πάει μέχρι εκεί και είναι απολύτως κατανοητό. Η σκουπιδίλα που επικρατούσε σε όλες τις πόλεις και ειδικά σε Zinder και Agadez, όπου η δυσωδία ανά περιοχές ήταν αφόρητη. Οι τεράστιες αποστάσεις ανάμεσα σε πόλεις (δύο 14ωρα και δύο επτάωρα ταξίδια…) μας κούρασαν πολύ, το ότι δεν μπορέσαμε να πάμε στο Τσαντ, η ακραία φτώχεια σε κάποιες περιοχές, το πόσα τραβάει αυτή η χώρα από ανυδρίες, χούντες, τρομοκράτες, αποικιοκρατία και επιδημίες…







  • Βαθμολογία:

· Αρχαία 3
· Αρχιτεκτονική 5
· Φαγητό 6
· Φύση 7
· Άνθρωποι 8
· Κόστος 7
· Ποικιλία 4
· Αυθεντικότητα 12
· Μοναδικότητα 5
· Ασφάλεια 5


ΣΥΝΟΛΟΝ: Έλαβον 63, δηλαδή βρίσκεται την 26η θέση σε σύνολο 60 χωρών, αξιοπρεπέστατη επίδοση αν λάβει κανείς υπόψη πως το πλασάρισμα στην πρώτη εικοσάδα είναι εξαιρετικά δύσκολο και πως λόγω του θέματος της ασφάλειας δεν είχαμε πρόσβαση σε ορισμένα από τα κυριότερα αξιοθέατα της χώρας. Από την άλλη, αυτή η παντελής έλλειψη τουριστών μας προσέφερε απλόχερα μια χώρα στην πιο αγνή μορφή της… Ήταν η δεύτερη εντυπωσιακότερη χώρα στο ταξίδι και κάλυψε πλήρως τις προσδοκίες του να εξελιχθεί στην ευχάριστη έκπληξη της δυτικοαφρικανικής περιπλάνησης. Οπωσδήποτε θα επιστρέψω όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες ώστε να δω τις προϊστορικές σπηλαιογραφίες, τα εντυπωσιακά βουνά και τους μυθικούς σχηματισμούς της ερήμου. Αλλά ακόμη κι έτσι, έφυγα «χορτάτος» από μια χώρα που ανέβασε κατά πολύ την ποιότητα του ταξιδιού.
 

Borealis

Member
Μηνύματα
3.817
Likes
7.707
Ελπίζω όταν βρεις χρόνο να θελήσεις να μας περιγράψεις πως λειτουργεί το καθεστώς των σκλάβων που ανέφερες.
 

dim kyr

Member
Μηνύματα
2.066
Likes
6.317
Ταξίδι-Όνειρο
Μπαγκλαντες
Με την Σενεγάλη μουσιέ τι θα γίνει?
Θα περιμένω για πολύ ακόμα? Αντε και δεν έχω πάρει και τα ηρεμόλ μου....
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.533
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Αναρωτιέμαι ποιές είναι οι 26 χώρες που σου έχουν προσφέρει μεγαλύτερες συγκινήσεις. :roll:
Το περίμενα πώς και πώς αυτό το κεφάλαιο γιατί κλαίω ακόμα με μαύρο δάκρυ που δεν μπορώ να πάω.
Έχει κι εκείνο το απίθανο Gerewol festival τον Σεπτέμβρη.
Για όσους πιθανά δεν το γνωρίζουν:
a4.bp.blogspot.com__bKAR0Ix1ZGo_SfAG5_6C_lI_AAAAAAAAAGw_bZQoCm7a4f859d9a660212abb59cea9f546668.jpg

Οι εν λόγω είναι νεαροί που ανήκουν στη φυλή Wodaabes (κοντά στο Agadez). Tις μέρες του φεστιβάλ, έχοντας βαφτεί, ακολουθούν τελετουργικό αναδεικνύοντας ο καθένας την ομορφιά του με έναν "ιδιαίτερο τρόπο", με σκοπό να γοητεύσουν... τη μέλλουσα σύζυγο. Γαμπροπάζαρο κοινώς, αλλά μοναδικές εικόνες αδέλφια μου :cry::cry::cry:
Περισσότερα στο ακόλουθο υπέροχο βίντεο (αξίζει να του αφιερώσετε λίγο χρόνο, εγώ πάω να κλάψω):
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.083
Likes
10.717
Έχω "φύγει" απλά!!! :clap:
Έχω μαγευτεί ιδιαίτερα διαβάζοντας για μία χώρα που στο μυαλό όλων μας είναι απαγορευτική να πας, επικίνδυνη, δεν έχω δεί ποτέ εικόνες από εκεί, δεν ξέρω άλλον άνθρωπο που έχει πάει...μπλα μπλα μπλα.... Δώσε και φωτος please!!!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.164
Likes
14.533
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Έχω "φύγει" απλά!!! :clap:
Έχω μαγευτεί ιδιαίτερα διαβάζοντας για μία χώρα που στο μυαλό όλων μας είναι απαγορευτική να πας, επικίνδυνη, δεν έχω δεί ποτέ εικόνες από εκεί, δεν ξέρω άλλον άνθρωπο που έχει πάει...μπλα μπλα μπλα.... Δώσε και φωτος please!!!
Κάποια εποχή πηγαινοέρχονταν τα τσάρτερ στο Agadez...
Τώρα νέκρα. Ο κίνδυνος των απαγωγών (που έχουν και θλιβερή κατάληξη) έχει κάνει τη περιοχή απαγορευμένη ζώνη.
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.795
Likes
7.607
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Αναρωτιέμαι ποιές είναι οι 26 χώρες που σου έχουν προσφέρει μεγαλύτερες συγκινήσεις. :roll:
Το περίμενα πώς και πώς αυτό το κεφάλαιο γιατί κλαίω ακόμα με μαύρο δάκρυ που δεν μπορώ να πάω.
Έχει κι εκείνο το απίθανο Gerewol festival τον Σεπτέμβρη.

Οι εν λόγω είναι νεαροί που ανήκουν στη φυλή Wodaabes (κοντά στο Agadez). Tις μέρες του φεστιβάλ, έχοντας βαφτεί, ακολουθούν τελετουργικό αναδεικνύοντας ο καθένας την ομορφιά του με έναν "ιδιαίτερο τρόπο", με σκοπό να γοητεύσουν... τη μέλλουσα σύζυγο. Γαμπροπάζαρο κοινώς, αλλά μοναδικές εικόνες αδέλφια μου :cry::cry::cry:

το ειχα δει πιο παλιά καπου στη τηλεοραση και είχα ξετρελαθει , αλλά δεν θυμομουν ότι ειναι στο Νιγηρα !!
Φοβερες τσαχπινιες με το στριφογυρισμα των ματιων τους!! Τυχερες οι κοπελες !!
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.795
Likes
7.607
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Γιωργο , οπως παντα καταπληκτικος !!!:clap:
Εστω και επιδερμικα μας δινεις μια γευση απο χωρες που δεν εχω δει ουτε ....στον υπνο μου:haha:
να εισαι καλα .....
 

Yorgos

Member
Μηνύματα
9.957
Likes
52.375
Επόμενο Ταξίδι
Umhlanga
Ταξίδι-Όνειρο
Περού τότε, τώρα, πάντα
Αυτό το φεστιβάλ το χάσαμε για μόλις 2 μέρες... Κι αυτό επειδή οι δυο πρώτες εταιρείες λεωφορείων που βρήκαμε αρνούνταν να πάρουν ξένους. Όταν βρήκαμε την τρίτη (και φαρμακερή) ήταν αργά...

Προσπαθώ να ανεβάσω καμιά φωτογραφία αλλά δεν μου κάθεται, θα ξαναδοκιμάσω αργότερα, κοστίζει σε χρήμα και σε νεύρα το άτιμο.
 

pattyyy

Member
Μηνύματα
1.565
Likes
1.273
Επόμενο Ταξίδι
χμ...
Ταξίδι-Όνειρο
νότια αφρική
Η ιστορία σου με ταξιδεύει σε μέρη μακρινά και μυστηριώδη...Σε ευχαριστώ γι'αυτό το νοερό ταξίδι!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.629
Μηνύματα
904.813
Μέλη
39.370
Νεότερο μέλος
jsjsjsjs13

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom