• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Γεωργία Γεωργία (საქართველო - Sakartvelo): 6/2018, 12 γεμάτες μέρες …

mysteredgar

Member
Μηνύματα
328
Likes
1.189
Επόμενο Ταξίδι
Αργεντινή
Ταξίδι-Όνειρο
Κιλιμάντζαρο
Και εγώ μαζί με την isabelle έχω μείνει με το στόμα ανοιχτό. Πραγματικά μπράβο! :clap:Λεπτομερέστατη σε όλα και σίγουρα μεγάλη βοήθεια για όσους θα ταξιδέψουν στο μέλλον.
 

malysa

Member
Μηνύματα
1.048
Likes
1.831
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά

SVANETI
(Georgian: სვანეთი) - η περιοχή των χιλιάδων πύργων



Για τις εκδρομές στην δυτική Γεωργία (Μestia & τριγύρω από Kutaisi), επέλεξα το πρακτορείο https://www.budget-georgia.com/
(
λόγω των καλών κριτικών στο T.A. (tripadvisor) και των εγγυημένων αναχωρήσεων του).

Η από κοινού ηλεκτρονική επικοινωνία μας, έγινε με τον ιδιοκτήτη του πρακτορείου Giga Paghava (που εδρεύει στο Kutaisi), με άμεση ανταπόκριση. Οι τιμές στο site του ισχύουν, αρκεί να μην τις κοιτάζετε πολύ νωρίτερα, καθώς αλλάζουν για την περίοδο του καλοκαιριού.
Οι γενικές εντυπώσεις μου, ήταν μέτριες για όλα τα tours στα οποία συμμετείχα… σε αντίθεση με τα πολύ καλά σχόλια που είχα διαβάσει στο T.A. (tripadvisor)…. οι συνοδοί ήταν διεκπεραιωτικοί ή ψιλοάσχετοι, εξαιρουμένου ενός φοιτητή, που αγαπούσε αυτό που έκανε και ήταν οργανωτικός (καλός συντονισμός χρόνου)..!

Από Τυφλίδα λοιπόν, βρέθηκα να διανυκτερεύω στο Kutaisi, για να φύγω το πρωί της επομένης (8η μέρα του ταξιδιού μου), με το πουλμανάκι του Giga (και μαζί με καμιά 10αριά ακόμη άλλους τουρίστες), ακολουθώντας το αποκαλούμενο «Mestia, SVANETI Mountains are calling» tour ( η απόφασή μου πάρθηκε με σκοπό να αποφύγω να κάνω τη διαδρομή Zugdidi – Mestia με marshrutkas… )….
Το πουλμανάκι για τη Mestia, ήταν σε άριστη κατάσταση (στην περίπτωση που σας ενδιαφέρει η άνεσή σας).

Το παραπάνω tour, κόστισε όχι και λίγα (115 lari , ~ 41€) συν 45lari (23€) για τη απογευματινή επιστροφή μου από Mestia στο Kutaisi (την επόμενη μέρα).
Nα πω την αλήθεια, όταν τελικά είδα τη διαδρομή, σκέφθηκα ότι την πάτησα σαν αμερικανός τουρίστας… τσάμπα οι φοβίες μου για το δρόμο Zugdidi - Mestia….

ΤIPS
  • Η περίοδος που ενδείκνυται για Svaneti περιοχή, είναι Μάιος μέχρι Οκτώβρη… από βροχές πιθανότητα να συναντήσετε και αυτή τη περίοδο… μέσα Ιουνίου τις 2 μέρες που βρέθηκα προς τα εκεί έβρεξε αρκετά! Το χειμώνα, οι δρόμοι κλείνουν (λόγω του χιονιού) αλλά τους ανοίγουν …
  • Τέλη Μαρτίου πάντως, που έτυχε να επικοινωνήσω με τον Giga, έκανε το σχετικό tour (και η Mestia όπως μου είπε είχε χιόνι) …
  • Η full καλοκαιρινή σαιζόν, μας είπαν ότι είναι ο Ιούλιος και Αύγουστος.
  • Για τη διαδρομή Τbilisi – Mestia παραμείνετε στην καλύτερη λύση (εάν δεν θέλετε να ρισκάρετε με Vanilla sky πτήση) : τρένο βραδινό (8 ώρες, 21.45 -6.00πμ) Tbilisi-Zugdidi και μετά με marshrutkaς για Mestia (περιμένουν έξω από το σταθμό τρένου). Θα κερδίσετε έτσι και μία διανυκτέρευση.
  • Eπίσης, θεωρώ πως εάν πάρετε για Zugdidi, το πρωινό τρένο από Τιφλίδα (6ώρες, 8.10πμ -13.50 ), πάλι θα περιμένουν marshrutkas εκεί, για να σας μεταφέρουν στη Mestia (υπολογίστε 4.5 -5 ώρες με τις marshrutkas, από Zugdidi για να φθάσετε Mestia).... απλά επικοινωνήστε με το γραφείο τουρισμού στη Mestia για επιβεβαίωση… https://biletebi.ge/startup.aspx?id=90
  • Κutaisi –Mestia με τρένο : νομίζω ότι δεν βολεύει γιατί φθάνει απόγευμα Zugdidi… μάλλον θα πρέπει να μείνετε Zugdidi, για να φύγετε το πρωί για Mestia με marshrutkas… ίσως πρέπει να το πάρετε από το σταθμό Rioni… http://www.visitkutaisi.com/en/travel-kit/transport/train
  • Zugdidi –Mestia με marshrutkas… απλά, έχουν πολύ στενά καθίσματα και πιθανόν να ανεβείτε στη Μestia ολίγον στριμωγμένα…. Οι αποσκευές σας τοποθετούνται απ΄εξω στην οροφή, οπότε φροντίστε για προστασία στην περίπτωση βροχής (που πιθανόν να συναντήσετε ακόμη και εάν ξεκινήσετε με λιακάδα). Τώρα τι να σας πω, εάν σας τύχει τρελοδηγός, που να έχει κατεβάσει και κανά μπουκάλι chacha πριν…
  • Εάν έχετε νοικιάσει αυτοκίνητο, θα έλεγα ότι το συμβατικό θα σας δυσκολέψει πιθανότατα (παρότι στο δρόμο είδαμε τέτοια να ανεβαίνουν… ) Λόγω των βροχών οι δρόμοι γεμίζουν λακούβες ή χώματα από τα βουνά…. Ενδείκνυται 4Χ4…
  • Από Kutaisi για Mestia, διάβασα ότι με 25 lari φεύγουν λεωφορεία, αλλά δεν έχουν σταθερά δρομολόγια… και νομίζω πάνε από άλλο δρόμο, λιγότερο καλό από αυτό του Zugdidi.
  • Από Mestia όμως για Kutaisi, εάν δεν έχετε αυτοκίνητο ή δεν θέλετε marsrhrutkas, περίπου στις 5.300μμ θα πληρώσετε 45 lari την καλοκαιρινή περίοδο (ή 25lari εκτός σεζόν), μέσω του budget-georgia… …«ρωτώντας πας στην πόλη» που λέει και το σοφό ρητό, οπότε ερευνήστε το… www.visitkutaisi.com
  • Zugdidi-Mestia… διαλέξτε τη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου, για να έχετε την καλύτερη θέα (εξαιρουμένης της διαδρομής μετά το φράγμα Enguri και για ~ 10χλμ που αξίζει η αριστερή πλευρά, για να χαζεύεις τον ποταμό)… προσωπικά καθώς καθόμουν πίσω στην 5άδα του μικρού πούλμαν, σαν τα μικρά παιδιά , άλλαζα θέση…!

Η διαδρομή ήταν ανάμεσα σε μικρά χωριά και ανάμεσα σε…. αγελάδες… καταμεσίς του δρόμου … και να μην κουνιούνται καθόλου…συνήθως όρθιες να σε κοιτούν…

Τα σπίτια εδώ των χωριών, περισσότερο περιποιημένα από τα μισογκρεμισμένα της Τιφλίδας,… κάποια από αυτά θα σου θυμίσουν το οθωμανικό στυλ των σπιτιών (oda houses)…
https://www.georgianjournal.ge/disc...-houses-in-samegrelo-told-through-photos.html


Dadiani palace (στο Ζudgidi)

Το πέρασμα από την πόλη Ζudgidi (που σημαίνει ‘μεγάλος λόφος’), έγινε με επίσκεψη στο Dadiani palace, που αποτελούσε την επίσημη κατοικία του ζεύγους Niko Dadiani και της συζύγου του Ekaterine Chavchavadze (19ος αιώνα).
Το ζεύγος απ΄ότι κατάλαβα πρέπει να ήταν πολυταξιδεμένο και κοινωνικό, γιατί υπήρχαν εξαιρετικής ποιότητας αντικείμενα από το εξωτερικό, δωρεές από διάσημους προς το ζεύγος και συλλογές (πχ προσωπικά αντικείμενα-γράμματα και βιβλία του Ναπολέοντα και η νεκρική μάσκα του).
Μουσείο πλέον από το 1921, με 41.000 αντικείμενα, αλλά για το κοινό ανοικτά παραμένουν δύο μόνο δωμάτια, με υποχρεωτική ξενάγηση.
Το κάθε παλάτι που σέβεται τον εαυτό του, έχει εξαιρετικούς κήπους… το ίδιο και αυτό…
TIP
  • Εάν θέλετε οπωσδήποτε να το δείτε και είναι Σαββατοκύριακο, πηγαίνετε αρκετά πρωί, για να αποφύγετε τη μεγάλη ουρά, καθώς επιπλέον λίγοι-λίγοι μπαίνουν (υποχρεωτική, οργανωμένη ξενάγηση).
  • Και σαφώς η οικογένεια είχε και τη θερινή της κατοικία , στο Salkhino ( Dadiani summer residence) κοντά στο Kutaisi. Νομίζω πλέον, οι εσωτερικοί του χώροι είναι κλειστοί για το κοινό.
http://georgianmuseums.ge/?lang=eng&id=1_1&sec_id=11&th_id=243
https://www.tripadvisor.com.gr/Attr...e-Salkhino_Samegrelo_Zemo_Svaneti_Region.html

DSC_0899.JPG



Μετά από το Dadiani palace, χρειαστήκαμε μιάμιση ώρα περίπου, για να φθάσουμε και να δούμε από κοντά, το φράγμα Enguri (Enguri water reservoir), που «ποτίζει» και "ξεδιψά" τη δυτική πλευρά της χώρας. Στα μελλοντικά του σχέδια, αισιοδοξεί να προσελκύσει περισσότερο τον τουρισμό (ως και Paragliding σκέφθονται)… πάντως ένα πολυόροφο κτίριο που βρισκόταν εκεί και έμοιαζε με ξενοδοχείο-εστιατόριο, ήταν κενό….

DSC_0914.JPG



DSC_0919.JPG



DSC_0915.JPG



DSC_0917.JPG


Και πάμε στα επόμενα, ακόμη πιο ωραία!!


Mestia (1.500m υψόμετρο)


Ανεβαίνοντας σε μεγαλύτερο υψόμετρο, η συννεφιά κυριαρχεί και η βροχή αρχίζει να εμφανίζεται. Περνώντας από κατάφυτα βουνά και στο βάθος οι ψηλές χιονισμένες κορφές του Καυκάσου, βρήκαμε σε διάφορα σημεία, χαλασμένο το δρόμο από τις βροχές και οδικά έργα σε εξέλιξη ή απομάκρυνσης βράχων που τον είχαν κλείσει.


DSC_0981.JPG


DSC_0991.JPG



DSC_0997.JPG



DSC_1004.JPG


DSC_1016.JPG


DSC_1018.JPG


DSC_1019.JPG



Eίμαστε πλέον στην περιοχή Svaneti, με τα υψηλότερα κατοικήσιμα χωριά της χώρας εκεί. Οι κάτοικοί τους, βουνίσιοι, με τα δικά τους χαρακτηριστικά, τη δική τους μουσική, διάλεκτο και φαγητά…

Σε 3 ώρες (μετά το φράγμα Enguri), βρεθήκαμε στη Mestia που επσήμως θα την συναντήσετε ως Seti και θα τη δείτε ανάμεσα στις κορφές του βουνού Ushba.
Η Mestia, είναι το σημείο κόμβος της περιοχής. Από εδώ ξεκινούν πολλές διαδρομές trekking προς το υψηλότερα χωριά ή προς τον παγετώνα Chaladi κ.ά.

Την περίοδο που βρέθηκα εκεί, δεν είδα πολλούς τουρίστες σχετικά… εντύπωση άλλη μου έκανε, ότι υπήρχαν πολλά καταλύματα κλειστά (πιθανόν λειτουργεί περισσότερο τον χειμώνα, λόγω του κοντινού Ski Resort Tetnuldi που αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο χιονοδρομικό κέντρο μετά το Guduari)….


Μestia (από την ταράτσα του Εθνογραφικού μουσείου)
DSC_1056.JPG



κεντρική πλατεία Seti (εκδηλώσεις για την λήξη του σχολικού έτους)
DSC_1086.JPG


κεντρική πλατεία Seti
DSC_1102.JPG



DSC_1107.JPG



DSC_1108.JPG
DSC_1137.JPG


DSC_1140.JPG


DSC_1142.JPG





DSC_1152.JPG


DSC_1066.JPG


DSC_1141.JPG

Πίσω από την κεντρική πλατεία και δίπλα στο Café Leila θα βρείτε το γραφείο Τουρισμού (Seti Square 7) , μέσω του οποίου μπορείτε να κανονίσετε τις μεταφορές σας (πχ για Ushguli, Zugdidi) ή διάφορα trekkings.

Το κτίριο του Εθνογραφικού μουσείου (Svaneti Historical-Ethnographic Museum), είναι υπερμοντέρνο, βγάζει μάτι δηλαδή, ανάμεσα στις ξύλινες στέγες, τους Svan πύργους και… τις αγελάδες…
Εισιτήριο 7lari. …. Ανεβείτε και στην ταράτσα του (από εξωτερική σκάλα), για να δείτε τη Mestia από λίγο ψηλότερα.
http://museum.ge/index.php?lang_id=ENG&sec_id=50
https://georgiaabout.com/2013/08/09/svaneti-museum-of-history-and-ethnography/

DSC_1286.JPG



DSC_1051.JPG



DSC_1054.JPG



Γενικά στη χώρα παίζει πολύ το μοντέρνο αρχιτεκτονικό στυλ (δες την γέφυρα της ειρήνης στην Τυφλίδα και παρακάτω το Κοινοβούλιο στο Kutaisi κ.ά.).
Εξάλλου και το κτίριο του αεροδρομίου της ( Queen Tamar Airport, 2010), ανήκει σε ένα από τα πιο πρωτότυπα κτίρια αεροδρομίων……. κατ΄εμέ … σαν την μύγα μες το γάλα …
https://www.georgianjournal.ge/disc...ts-so-beautiful-youll-want-to-be-delayed.html


Svan Towers (9-13ου αιώνα)

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό-σύμβολο, που κάνει όλη την περιοχή να ξεχωρίζει, φυσιολατρικά και ιστορικά, είναι οι πέτρινοι πύργοι των σπιτιών (Svan Towers), απόρθητοι από τους επιδρομείς.

Κάθε σπίτι αποτελείται από το κυρίως οίκημα (“machubi”) που αποτελείται από το ισόγειο & υπόγειο, στο οποίο ισόγειο έμενε η οικογένεια μαζί με τα ζώα στον ίδιο χώρο (με ξύλινα χωρίσματα) ενώ το ισόγειο λειτουργούσε ως αποθηκευτικός χώρος, κελάρι και «ψυγείο» και από τον πύργο (“koshki”) 4 ορόφων και περίπου 28μ ύψους, που αποτελούσε το καταφύγιό τους από τους επιδρομείς.

Η Mestia όπως και το Ushguli, ανήκουν στη λίστα UNESCO (1996) λόγω αυτών των πύργων, πολλοί πύργοι από τους οποίους, αναπαλαιώνονται ή αναστηλώνονται.

Η επίσκεψη σε ένα τέτοιο πύργο, αξίζει, για να ακούσετε την ξενάγηση και το πώς κατανέμονταν τα πάντα όλα (άνθρωποι και ζώα, φαγητά και κρασιά) στον ίδιο χώρο.
Επίσκεψη πραγματοποιήσαμε στον πύργο-σπίτι της οικογένειας Margiani, 12ου αιώνα, (μουσείο πλέον). Εάν δεν τον βρείτε ανοικτό, όλο και θα σας δει και θα έλθει η κυρία που τελεί και χρέη ξεναγού, για να σας ανοίξει και να σας ξεναγήσει στο κυρίως οίκημα). Εάν ανεβείτε πάνω στον πύργο, είναι πολύ στενός ο διάδρομος… Στην ίδια οικογένεια ανήκουν 4 άλλοι ανακαινισμένοι πύργοι.

πληροφορίες για τους Svat towers

Svan towers
DSC_1114.JPG



DSC_1121.JPG

πύργο-σπίτι της οικογένειας Margiani
DSC_1069.JPG



DSC_1078.JPG



Διαμονή
Η μία και μοναδική διαμονή μου στη Mestia, έγινε στο Guest House Svan-Ski (60lari, ~ € 20)
Κεντρικό το σημείο, το δωμάτιο αν και παλαιό, πεντακάθαρο, με δικό του εσωτερικό ανακαινισμένο μεγάλο μπάνιο… μια χαρά ήταν, αν δεν ψάχνετε για πολυτέλειες… Πρωινό δεν σερβίρει, αλλά στη κουζίνα του έχει δωρεάν τα σχετικά για καφέ και ψυγείο και κουζίνα. Ο οικοδεσπότης ευγενέστατος και μιλάει Αγγλικά.
Δίπλα του υπάρχει ένας μικρός φούρνος και σούπερ μάρκετ για τα νερά σας (παρότι όλοι μας έλεγαν ότι μια χαρά το νερό πίνεται …)
https://www.booking.com/hotel/ge/sv...6f7f7e2bdd910267;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl

Guest House Svan-Ski
DSC_1154.JPG



DSC_1079.JPG


DSC_1136.JPG



TIPS
  • Εννοείται ότι θα μείνετε Mestia… μην τυχόν και κάνετε το λάθος να την δείτε ως ημερήσια εκδρομή…. Αξίζει να περπατάς μόνος σου το απόγευμα, ή με λίγο κόσμο… περπατήστε προς το τέλος του χωριού, μετά τη γέφυρα, ή ανεβείτε στα στενά του…. αλλά και εδώ …. προσοχή στις αγελάδες… ειδικά κατά το απόγευμα ή νωρίς το πρωί, που επιστρέφουν στο στάβλο τους ή βγαίνουν για να κάνουν την βόλτα τους…
  • Για την ώρα, η Mestia αναπτύσσεται…. δεν σε ενοχλεί κανείς…. (τουλάχιστον την περίοδο που πήγα εγώ…) σε λίγα χρόνια δεν ξέρω…
  • Εάν είστε πρωινός τύπος, ξυπνήστε πριν τις 8.00πμ, για να απολαύσετε τη Mestia χωρίς κόσμο, και να χαζέψετε τα χαμηλά σύννεφα που την περιτριγυρίζουν.
  • Αξίζει (εάν σας το επιτρέψει ο καιρός) να πάρετε το τελεφερίκ (μήκους 1.50χλμ) για το Hatsvali ski resort (10χλμ από την Mestia), απλά και μόνο για να απολαύσετε τις κορφές και πλαγιές του Καύκασου ακόμη από πιο ψηλά. Δυστυχώς, λόγω καιρού ήταν κλειστό…. https://www.georgianjournal.ge/disc...gian-ski-resorts-offer-their-vacationers.html
  • Αν αγαπάτε το TREKKING θα τρελαθείτε με τις περιοχές της Μestia –Ushguli. Βάλτε 2 διανυκτερεύσεις στη Mestia & οπωσδήποτε στο Ushguli!!! ‘Η ίσως συνδυάστε το, κατανέμοντας 2 διανυκτερεύσεις σε 2 χωριά (αυτό έκαναν 2 γερμανίδες, που μας το περιέγραψαν με τις καλύτερες εντυπώσεις).


Φαγητό (Mestia)


1) Στο Svaneti, έχουν και τα δικά τους φαγητά:

  • Πιάτα με βάση την πατάτα (εεε σίγουρα λόγω του εδάφους οι πατάτες τους έχουν άλλη νοστιμιά… εμ τι … μόνο εμείς θα έχουμε στη Νάξο τις καλές πατάτες!!)
  • Kubdaar (Kubdari) μοιάζει με κρεατόπιτα…. νόστιμο πιάτο, αλλά αρκετά βαρύ… σίγουρα είναι για τουλάχιστον δύο άτομα…
  • Tah-M-Jab (Tashmijabi) λιωμένη πατάτα με τυρί…. μην τυχόν και το ξεχάσετε !!οπωσδήποτε!
  • https://georgiastartshere.com/5-foods-you-have-to-eat-in-svaneti/
2) Δίπλα στο κατάλυμα Guest House Svan-Ski υπάρχει ένας μικρός φούρνος, ο οποίος, ακόμη και το απόγευμα βγάζει ζεστά ψωμιά και τυροπιτοειδή για να αγοράσετε.

3) Cafe-Bar Buba (Queen Tamar str 3)

... δοκιμάσαμε Kubdaar (Kubdari) …προσοχή!! είναι μερίδα για 2 άτομα… & οπωσδήποτε Tah-M-Jab (Tashmijabi) …μιαμ..μιαμ.. Η ευρωπαϊκή σαλάτα, ceasar’s, που μοιράστηκα με έναν τυπά αμερικανό (που ζει 20 χρόνια στη Ρώμη και δουλεύει στα U.N.) ήταν γευστικότατη και υπεραρκετή, με πικάντικα κομμάτια κοτόπουλου..
https://www.facebook.com/bubabarrr/?utm_source=tripadvisor&utm_medium=referral

4) Cafe Laila δίπλα στο γραφείο Τουρισμού… κάθισα μόνο για καφέ το πρωί…

Χρήσιμα urls:
Kubdaar (Kubdari)
DSC_1044.JPG




DSC_1149.JPG



σ.σ. όλες οι φωτογραφίες της ιστορίας, είναι όπως τραβήχτηκαν από το κινητό μου... το μοναδικό πείραγμα τους είναι ως προς το μέγεθος... για αυτό, please στην επιείκεια σας
 

malysa

Member
Μηνύματα
1.048
Likes
1.831
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά

Ushguli (UNESCO)



Για το Usghuli χρησιμοποίησα το budget-Georgia έναντι 55lari.
Μέγιστη βλακεία… δεν χρειάζονταν … γιατί τελικά με marshrutkas από το χωριό πήγα, μαζί με άλλους 7…
Εάν εξαιρέσεις ότι ο οδηγός ήταν ένας κούκλος 30άρης, δεν μιλούσε γρι Αγγλικά…. μουγγός σχεδόν ανέβηκε, μουγγός κατέβηκε…. (μ’ αρέσει που το budget-georgia έγραφε «(English and Russian speaker drivers)»….)

TIPS

  • Πίσω από την τετράγωνη πλατεία, υπάρχει το Γραφείο Τουρισμού, με το οποίο από την προηγούμενη θα συνεννοηθείτε μόνοι σας, χωρίς μεσάζοντες, για την μετάβαση στο Ushguli.
  • Η αναχώρηση γίνεται στις 10.00πμ και η επιστροφή στις 5.00μμ.
  • Για τη διαδρομή των 40-45 χλμ από τη Mestia, υπολογίστε 2-2.5 ώρες, ανάλογα με τον καιρό της μέρας και της προηγούμενης… ( Καθώς είχε βρέξει πολύ την προηγούμενη και συνέχιζε τη μέρα που πήγα, περάσαμε από ποταμάκια, είχαν υποχωρήσει κάποια σημεία και γίνονταν έργα, max ταχύτητα ήταν τα 30km/h).
  • Δεν θα πρότεινα, να πάτε με δικό σας τουτού, εκτός και αν είναι 4Χ4 και έχετε ξαναοδηγήσει σε τέτοιο στυλ «δρόμων».

Όλο το βράδυ στη Mestia έκανε κατακλυσμό και το πρωί με την αυγούλα, ξύπνησα στις 7.00πμ, να προλάβω την πόλη μόνη και να την περπατήσω… εγώ και ...οι αγελάδες που λέγαμε….

Στο δρόμο πριν φθάσετε στα χωριά του Ushguli, θα δείτε διάφορα χωριουδάκια, όπως τα Ipari και Kala, που απ΄ότι διάβασα μπορείτε να επισκεφθείτε και εκκλησίες τους με ωραίες τοιχογραφίες.

Η διαδρομή εδώ θα σε αφήσει ΑΦΩΝΟ!
…(δεν ξέρω ίσως υπερβάλλω… ελπίζω και κάποιος άλλος να εκφράσει την άποψή του… μπας και γω είμαι χαζοχαρούμενο….)

Τουλάχιστον την περίοδο που πήγα εγώ… και ας πω εδώ ότι, παρά τη μπόρα που πολλές φορές συναντήσαμε, τη λάτρεψα τη διαδρομή…. τρελαμένη γενικά με το φαινόμενο της βροχής, θεωρώ ότι η συννεφιά και η βροχή ταιριάζει σε αυτά τα μέρη!!!

Στο δρόμο σας , θα συναντήσετε αρκετούς τουρίστες να πηγαίνουν προς τα χωριά είτε πεζή είτε με τα ποδήλατα είτε με τις μηχανές τους…
Θα δείτε μακριά ή και θα συναντήσετε, από άλογα να τρέχουν στις πλαγιές ή και στο δρόμο, μέχρι γουρουνάκια και αγελάδες.
Το ποτάμια (που παντού είχαν καφέ χρώμα) θα τα συναντάτε συνέχεια σε όλη τη διαδρομή από Mestia.


DSC_1166.JPG


DSC_1183.JPG



DSC_1192.JPG


DSC_1199.JPG


DSC_1206.JPG



Η περιοχή του Ushguli (Upper Svaneti) αποτελείται από 4 χωριά (Zhibiani, Chvibiani, Murqmeli & Chazhashi) σε υψόμετρο από 2.060μ έως 2.200μ.
Στη λίστα της UNESCO σαφώς, κρυμμένα στους πρόποδες του βουνού (και παγετώνα) Shkhara, με περίπου 200 (?!...) πύργους να τα στολίζουν και να κατοικούνται από 70 οικογένειες , ενώ για πολλούς μήνες, λόγω του χιονιού, είναι αποκλεισμένα απ΄ όλους και όλα….
Αποτελούν το πιο ‘τουριστικό’ ίσως σημείο της περιοχής με 2-3 εστιατόρια-καφέ και θεωρούνται από τα υψηλότερα κατοικήσιμα χωριά στην Ευρώπη (οι ντόπιοι το αναφέρουν ως το υψηλότερο….).


DSC_1210.JPG


DSC_1212.JPG



DSC_1217.JPG



Όταν φθάσαμε στο χωριό Chazhashi , είχαμε ελεύθερο χρόνο για 2 ώρες.
Έβρεχε όμως δυνατά για καμιά ώρα, με αποτέλεσμα όλοι οι λοιποί να περιμένουν μέσα στην καφετέρια, την βροχή να κοπάσει … εγώ έξω, κάτω από μία μπλε ομπρέλα και δίπλα σε ένα φράχτη, κοίταζα τριγύρω μου…. το ποτάμι με τη δυνατή ροή, τα άλογα, τα γουρουνάκια, τα σύννεφα, τις πλαγιές, εκείνο το έντονο πράσινο ..ένα πράγμα, βρε παιδί μου ούτε καλοβαλμένο γκαζόν να ήταν...

DSC_1228.JPG


DSC_1230.JPG


DSC_1239.JPG



Όταν μείωσε ένταση η βροχή, κατάφερα να ανέβω και να δω απ΄έξω (καθώς ήταν κλειστή) την εκκλησία Lamaria (12ος αιώνας). Oι ντόπιοι πιστεύουν ότι εδώ έχει θαφτεί η βασίλισσα Tamara (η μοναδική βασίλισσα μονάρχης, μορφή για την εποχή της, που ανέδειξε τη χώρα σε μία από τις καλύτερες εποχές ευημερίας της).

Περπάτησα στους λασπωμένους δρόμους του χωριού, αποφεύγοντας τα κόπρανα των αγελάδων και μύριζα το καμένο ξύλο από τα τζάκια, είδα τους βοσκούς να μαζεύουν τα γουρουνάκια και τις αγελάδες για να τα κλείσουν στους στάβλους….
Επιστρέφοντας, η βροχή είχε σταματήσει και όλοι ξεμύτισαν έξω σαν τα σαλιγκάρια, για να περπατήσουν στο χωριό.


(από την Lamaria εκκλησία, η θέα προς το χωριό.... και η καφετέρια με τη μπλε ομπρέλα που περίμενα να κοπάσει η βροχή..)
DSC_1244.JPG


DSC_1281.JPG




DSC_1242.JPG


DSC_1249.JPG




Από τo ύψωμα που βρίσκεται η εκκλησία lamaria, η κλασσική φωτογραφία, που θα δείτε παντού να φιγουράρει, όταν ψάχνετε για Ushguli….
DSC_1254.JPG




DSC_1256.JPG



(στον αριστερό λόφο, είναι η εκκλησία Lamaria με τον πύργο της)
DSC_1262.JPG




DSC_1268.JPG


DSC_1270.JPG



DSC_1277.JPG



Στη Μestia επιστρέψαμε στις 5.00μμ και κατόπιν με το βανάκι του budget-georgia, πήραμε το δρόμο επιστροφής προς το Kutaisi ….. αποχαιρετώντας τις χιονισμένες βουνοκορφές και τις πράσινες πλαγιές….

‘Όλο το βράδυ εκείνο, έκανε ΤΟΝ κατακλυσμό στο Kutaisi …. συνοδευόμενο με διακοπή ρεύματος….

Στο κατάλυμα, για 2 ώρες έμεινα με τα ρεσώ, στη βεράντα, να αναλογίζομαι τη μέρα που έφυγε .....
και με παράπονο....
... να σκέφτομαι, πόσο λάθος είχα κάνει, που δεν είχα βάλει 1 διανυκτέρευση τουλάχιστον στο Ushguli………….


DSC_1258.JPG


DSC_1259.JPG




 

Attachments

Last edited:

malysa

Member
Μηνύματα
1.048
Likes
1.831
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά

Borjomi – Rabati (Akhaltsikhe ) -Vardzia



H εκδρομή Borjomi-Rabati –Vardzia, έγινε από Kutaisi (215 χλμ, ~ 4ώρες συνολικά στο πήγαινε), με αναχώρηση 8.00πμ και επιστροφή αργά το βράδυ (11.00μμ), με αρκετή βροχή αρκετές φορές.
To κόστος ήταν 105lari + 13lari είσοδοι.


DSC_1315.JPG



Τρόπος παραγωγής παραδοσιακού ψωμιού της περιοχής (σε μέγεθος μικρής λαγάνας με σταφίδες, ψήνεται στα τοιχώματα ενός πέτρινου όρθιου φούρνου)…
DSC_1313.JPG



DSC_1314.JPG



Borjomi (ბორჯომი)


Εδώ η μικρή πόλη αποπνέει έναν αέρα δροσιάς και φρεσκάδας, καθώς βρίσκεται στην ανατολική πλευρά του Borjomi- Kharagauli National park, σε μία εντυπωσιακή τοποθεσία, πνιγμένη μέσα στα έλατα με το κλασικό ποτάμι Mtkvari να τη διασχίζει, σε υψόμετρο 750μ και ανάμεσα σε ένα φαράγγι.
Διάσημη από τον 19Ο αιώνα, για τις πηγές και το μεταλλικό νερό της, οι θεραπευτικές ιδιότητες του οποίου βελτιώνουν το πεπτικό και ανοσοποιητικό σύστημα & μεταβολισμό και με εξαγωγή αυτού ( Borjomi mineral water) σε τουλάχιστον 30 χώρες.
Αποτελούσε και το θέρετρο της ρωσικής αυτοκρατορίας και μετέπειτα το σοβιετικό καθεστώς είχε μετατρέψει όλα τα αρχοντικά σε σανατόρια, προς χρήση αυτών από την τότε ελίτ. Αποτελούσε και την προτίμηση του Στάλιν, κατά τους θερινούς μήνες.

‘Έχοντας τα παραπάνω χαρακτηριστικά, η πόλη αυτή συνεχίζει να αποτελεί και σήμερα το μεγαλύτερο θέρετρο spa της χώρας (κυρίως τον χειμώνα..)

DSC_1318.JPG


DSC_1323.JPG


DSC_1332.JPG


Στον κεντρικό δρόμο, ένα από τα πιο ιστορικά κτίρια της πόλης, που δεσπόζει και εντυπωσιάζει είναι το Blue Palace “Firuza» (Μπλε παλάτι). Χτισμένο το 1892, ως κατοικία για τον πρόξενο του Ιράν (…εμ, δεν είναι τυχαίο το γαλάζιο του χρώματός του….).
Δυστυχώς, πλέον δεν είναι επισκέψιμο από το ευρύ κοινό, καθώς ανακαινίστηκε και αποτελεί ξενοδοχείο (Hotel Golden Tulip Borjomi).
https://www.booking.com/hotel/ge/golden-tulip-borjomi.el.html


DSC_1337.JPG



Εδώ υπάρχουν για το κοινό, 2 ιαματικές πηγές μεταλλικού νερού.
Η πηγή του ζεστού νερού, είναι έξω από το πάρκο, με τα διάφορα τουριστικά μαγαζάκια. Η γεύση του νερού είναι ιδιαίτερα έντονη και άσχημη … προσωπικά μία γουλιά κατάφερα να πιω…. από περιέργεια…μύριζε σαν χαλασμένο αυγό…
Η άλλη πηγή του κρύου νερού, βρίσκεται μέσα στο κεντρικό πάρκο, κάτω από ένα εντυπωσιακό κιόσκι.

Προσεγμένο και εντυπωσιακό το πάρκο (Borjomi central Park, με είσοδο 2lari), ακόμη και πάρκο παιχνιδιών για τα παιδιά έχει. Προς το τελείωμα του, θα δείτε μνημείο-άγαλμα αφιερωμένο στον Προμηθέα …. (σούπερ μοντέρνο… )

Υπάρχει τελεφερίκ (μέσα στο πάρκο), που σε ανεβάζει στο λόφο, για να απολαύσεις τη θέα προς τη πόλη και τη γύρω περιοχή (πάνω υπάρχει και ένα καφέ).

DSC_1346.JPG


DSC_1351.JPG


DSC_1359.JPG


DSC_1363.JPG


TIPS
  • Από Τιφλίδα, έρχεστε με τρένο (2 δρομολόγια /μέρα)
  • Inka Café (Aprili str 9) στον κεντρικό δρόμο προς το πάρκο, σε ένα πέτρινο-ξύλινο κτίριο, για καφεδάκι ή σνακ. Ξεκίνησε να λειτουργεί και ως ξενοδοχείο (Inka home ) https://www.booking.com/hotel/ge/inka-home.el.html
  • Μία ωραία διαδρομή, που αξίζει περισσότερο το χειμώνα με τα χιόνια ( απ΄ότι διάβασα) είναι η διαδρομή Borjomi –Bakuriani ή το ανάποδο (27χλμ), με το τρενάκι μουτζούρη (“Kukushka”)… υπολογίστε 2.5 ώρες η κάθε διαδρομή (μουτζούρης όχι αστεία…. ) αυτό φυσικά προϋποθέτει τουλάχιστον μία διανυκτέρευση στο Borjomi /Bakuriani.. Tα δρομολόγια του “Kukushka» είναι:
  • Romanovs’ Palace
Ένα παλάτι, που μου είχε κάτσει να δω (όταν θα πηγαίναμε δύο άτομα το ταξίδι) και τελικά δεν κατάφερα…. αλλά νομίζω ότι αξίζει να το αναφέρω...
Kοντά στο Borjomi (6χλμ νοτιοδυτικά), στο χωριό Likani (αναφέρεται έτσι και ως Likani palace), χτίστηκε στα τέλη 19ου αιώνα (1892-1895) υπό τις διαταγές του Τσάρου της Ρωσίας Νικόλα Β’ και αποτελούσε και το εξοχικό του Μεγάλου Δούκα Νικολάι Μιχαήλοβιτς της Ρωσίας.
Εντυπωσιακό εξωτερικά (και απ΄ότι διάβασα), επίσης με σημαντικά έπιπλα/αντικείμενα στα δωμάτια του (τραπέζι δώρο από τον Ναπολέοντα, πολυθρόνες από τον Σάχη της Περσίας, χειροποίητος πάγκος μπιλιάρδου, ταπετσαρίες κ.ά.)

https://travelinborjomi.ge/en/sights/12/romanovs-palace
https://georgiaabout.com/2014/08/23/romanov-palace-in-likani/

Rabati Castle (στην πόλη Akhaltsikhe)


Στο ύψωμα ενός λόφου, θα περπατήσετε ανάμεσα στα σύγχρονα κτίρια (κατώτερο τμήμα) και στα παλαιά, μιας οχυρωμένης πόλης που η ιστορία της ξεκινά από τον 12ο αιώνα. Πλέον όλα σχεδόν είναι αναπαλαιωμένα, προσδίδοντας ένα πολύ σύγχρονο (σχετικά) στυλ στην οχυρωμένη πόλη. Τριγυρίζοντας θα ανεβείτε στο υψηλότερο σημείο της για να πανοραμικά το Rabat και τη νέα (κατοικήσιμη) πόλη Akhaltsikhe.
Εντός της οχυρωμένης πόλης, πλέον υπάρχουν και 2-3 καφέ εστιατόρια και τουριστικά μαγαζάκια.
Αν θυμάμαι καλά η είσοδος έχει 6lari….

https://georgiaabout.com/2012/08/24/about-sights-rabati-castle-a-jewel-in-the-crown/
https://www.advantour.com/georgia/akhaltsikhe/rabat-fortress.htm
DSC_1382.JPG



DSC_1396.JPG



DSC_1399.JPG



DSC_1404.JPG




Vardzia

Νότια της χώρας και πάνω σε βράχια, στην πλαγιά ενός λόφου, θα σας εντυπωσιάζουν αυτές οι σπηλιές που αποτελούσαν τον 12ο αιώνα, ένα μοναστηριακό συγκρότημα και πόλη, σε 13 επίπεδα.
Η πόλη εγκαταλείφθηκε τον 6ο αιώνα κατά την εισβολή των Οθωμανών και το μεγαλύτερο τμήμα της, καταστράφηκε μετά από σεισμό το 1283.
Κατά τους θρύλους, το όνομα της Vardzia, έχει σχέση με τη βασίλισσα Ταμάρ, η οποία όταν χάθηκε ανάμεσα στις σπηλιές, αναζητώντας την, φώναξε "I'm here" ("Ac var dzia" στα γεωργιανά).

Η περιήγηση είναι ενδιαφέρουσα… αρκεί να μην είσαι υψοφοβικός…. Ανεβοκατεβείτε και μπείτε στις σπηλιές…. σε μια σπηλιά, θα δείτε ένα εκκλησάκι της Ανάληψης (ή Κοίμησης?) της Θεοτόκου, το οποίο λειτουργεί αραιά και που. Μέσα σε αυτό θα δείτε και μέρος τοιχογραφίας που απεικονίζει τη βασίλισσα Ταμάρ (βασ:1184-1213).

TIPS
  • Πλέον από το εκδοτήριο (είσοδος 5lari), υπάρχει βανάκι που σε ανεβάζει δωρεάν μέχρι την είσοδο των σπηλιών.
  • Η κάθοδος και έξοδος από τις σπηλιές, περνάει από ένα στενό (σκοτεινό) τούνελ και κατόπιν κατηφορίζεις προς το σημείο των εκδοτηρίων.
  • Μην πάτε Δευτέρα, καθώς είναι κλειστό.
  • Θεωρώ ότι τους καλοκαιρινούς μήνες με ζέστη, θα έχει μία κούραση (εμείς βρεθήκαμε εκεί με συννεφιά και μετέπειτα με κατακλυσμό, που μας ανάγκασε για 10 λεπτά να μείνουμε μέσα σε μία σπηλιά).
  • Πολύ κοντά στη Vardzia, στις όχθες του ποταμού Mtkvari και κοντά σε ένα γεφυράκι, υπάρχουν καφέ και εστιατόρια… τα αναφέρουν ως Café Vardzia…. αξίζει να καθίσετε εάν θέλετε για φαγητό ή καφέ… προτιμήστε αυτό στην απέναντι πλευρά του ποταμού…θεωρώ ότι είναι το λιγότερο τουριστικό (… και από ιδία άποψη)
  • Εάν είναι να επιλέξετε ένα από τα δύο (Uplistsikhe ή Vardzia), θα επέλεγα Vardzia!

https://georgiaabout.com/2012/07/09/about-sights-the-cave-city-of-vardzia/
https://www.journalofnomads.com/cave-city-vardzia/


φαγητό στις όθχες του ποταμού Mtkvari, απέναντι από την Vardzia
DSC_1425.JPG


DSC_1431.JPG


Vardzia
DSC_1433.JPG



DSC_1449.JPG



DSC_1456.JPG



Khertvisi Fortress
DSC_1463.JPG



περπάτημα με ψιλόβροχο, σε σχοινένια εναέρια πεζογέφυρα στον ποταμό Mtkvari (μετά τη Vardzia)... λίγο πριν, μια γιαγούλα με τα ψώνια της επέστρεφε απ΄εκεί, στο χωριό της...
DSC_1474.JPG


DSC_1476.JPG





 

malysa

Member
Μηνύματα
1.048
Likes
1.831
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά

Kutaisi (ქუთაისი)


H Wizz Air βάζοντας το χεράκι της ή καλύτερα βάζοντας πολύ φθηνές πτήσεις από διάφορες πόλεις, προσέλκυσε τους ταξιδιώτες, στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας και περιοχή Imereti.

Από τις παλαιότερες πόλεις της ΥπερΚαυκασίας (η ιστορίας της φθάνει την 2η χιλιετία π.Χ), πρωτεύουσα του άλλοτε βασιλείου της Κολχίδας, κατόπιν του ενωμένου Γεωργιανού βασιλείου (10-12ος αιώνας) και μετέπειτα του βασιλείου του Imereti (14-15ος αιώνας) και πλέον σήμερα πρωτεύουσα της περιοχής Imereti.

Γενικά η περιοχή είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μυθολογία μας όσον αφορά στο χρυσόμαλλο δέρας, καθώς στο ποταμό Rioni, που διασχίζει την πόλη (με τα καφέ νερά του, που κατεβαίνουν από τα βουνά του Καύκασου), η μυθολογία αναφέρει ότι οι βοσκοί ρίχνοντας τις προβιές των ζώων για ώρες στο ποτάμι, ήταν τόσο πλούσιο από χρυσό, που «κολλούσε» στις προβιές (εξ ‘ ου ίσως και το χρυσόμαλλο δέρας…)

Νότια της περιοχής υπάρχει και το Vani εξάλλου, που τα ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών εντυπωσιάζουν (ειδικά στο Εθνικό μουσείο στην Τιφλίδα). https://en.wikipedia.org/wiki/Vani

Εδώ στην περιοχή Imereti έζησαν πολλοί ‘Έλληνες με δικά τους χωριά… πλέον εγκαταλελειμμένα…

Και σε αυτήν την περιοχή, εμείς οι Έλληνες ως ταξιδιώτες, θα νοιώσουμε μία φιλικότητα από τους ντόποιους…
Απλά εδώ είναι ακόμη πιο δύσκολα τα πράγματα σχετικά με τη γλώσσα επικοινωνίας… τυχεροί όσοι γνωρίζετε Ρώσικα…

Να ξαναπώ και εδώ, ότι εάν έρχεστε από την Τιφλίδα, συμφέρει να κατεβείτε στο σταθμό Rioni (7χλμ), από το να περιμένετε 40-45 λεπτά μέσα στο τρένο, για να αναχωρήσει μετά για τον σταθμό Kutaisi I (τουλάχιστον αυτό συνέβει σε εμένα, με το πρωϊνό τρένο από Τυφλίδα…)

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το τοπικό λεωφορείο #1, που κάνει την κυκλική διαδρομή της πόλης και περνάει και από τους σταθμούς Kutaisi I (σταθμός τρένων), και Kutaisi II (σταθμός λεωφορείων).

Η πόλη έχει κάποια μικρά τριγυρίσματα.
Όμως αυτό που την κάνει ευρέως γνωστή είναι οι περιοχές τριγύρω από αυτήν, που αξίζει να επισκεφθείς…. σπήλαια (Sataplia, Prometheus κ.ά.) , φαράγγια (Okatse, Martvilli κ.ά.) και μοναστήρια/εκκλησίες (Motsameta, Gelati…).

Bagrati Cathedral

Στην απέναντι πλευρά της πόλης, πάνω σε λόφο, δεσπόζει από παντού ο καθεδρικός ναός της πόλης (Bagrati Cathedral).

Αρχικά χτίστηκε στην εποχή του Bagrat III (975-1014), του πρώτου βασιλιά του Ενωμένου Βασιλείου της Γεωργίας. Αποτελεί το σύμβολο της ενωμένης Γεωργίας, καταστράφηκε μετέπειτα από τους Οθωμανούς (17ος αιώνας) και αργότερα αναστηλώθηκε. Το 2009, ανακαλύφθηκε στον περίγυρό του, τάφος με σημαντικό αριθμό χρυσών κοσμημάτων και άλλων αντικειμένων.

https://mygeotrip.com/bagrati-cathedral/
http://www.georgianholidays.com/sights/unesco-world-heritage-sites/bagrati

DSC_1801.JPG


DSC_1797.JPG


‘Αλλα σημεία του Kutaisi:

Η πρώτη γέφυρα που θα συναντήσετε είναι η Λευκή γέφυρα (White / Tetri bridge)
Την περίοδο που πήγα εγώ, η Λευκή γέφυρα ήταν κλειστή λόγω έργων. Στην γέφυρα Rustaveli (εκεί κοντά είναι και το Γραφείο Τουρισμού).

Η επόμενή της (στα δεξιά σας) είναι η γέφυρα Rustaveli.
Εκεί κοντά είναι και το γραφείο Τουρισμού.
Διασχίζοντας τη γέφυρα, στα δεξιά σας και απέναντι θα δείτε ένα εντυπωσιακό γλυπτό και από εκεί εάν θέλετε ανεβαίνετε προς τον Bagrati καθεδρικό.

Το κεντρικό πάρκο της πόλης (Central Garden ) είναι κάτω απ΄την κεντρική πλατεία του συντριβανιού της Κολχίδας.
Εδώ θα δείτε 2-3 ενδιαφέροντα αγάλματα (υπάρχει και ένα άγαλμα που αναπαριστά ένα συγκρότημα 4 αδελφών (κοριτσιών)… εδώ δεν ισχύει το πάρκο ανάσας της πόλης, καθώς η περιοχή έχει από μόνη της αρκετό πράσινο…!

Με τελεφερίκ (δεξιά της Λευκής γέφυρας), θα περάσετε απέναντι στο λόφο και βοτανικό κήπο "Kolchuri". Διάβασα ότι υπάρχει εκεί και ένα εκκλησάκι μέσα στο κορμό ενός δέντρου…δεν πήγα για να δω εάν ισχύει…

Υπάρχει και η σκεπαστή αγορά της πόλης (Bazaar), κοντά στην γέφυρα Rustaveli, εάν θέλετε να δείτε πως κινείται ο κόσμος για τα καθημερινά ψώνια του…. προσωπικά δεν εντυπωσιάστηκα.

Opera Theater : κτίριο που στην κορυφή του δεσπόζουν αγάλματα των 12 θεών του Ολύμπου

Lado Meskhishvili State Drama Theater (Davit Aghmashenebeli Sq 1)
Πίσω από την κεντρική πλατεία με το συντριβάνι της Κολχίδας (Colhis fountain) Εδώ μπορείτε να παρακολουθήσετε παραστάσεις με παραδοσιακούς χορούς και μουσική κ.ά. Το θεωρούν ως το πιο εντυπωσιακό κτίριο στη περιοχή http://www.meskhishvilitheatre.ge/

Imereti King’s residence (Okros Chardakhi)
Ανάμεσα στις γέφυρες Rustaveli και White. Είναι κλειστό (υπό αναπαλαίωση). Αποτελούσε την κατοικία των βασιλέων του Imereti. Θα δείτε ότι οι σκάλες του στον κάτω όροφο οδηγούν στον ποταμό Rioni.

Kutaisi State Historical museum (10.00-18.00) & γωνία Tesereteli & Pushkin
μικρό μουσείο.. προσωπικά εντυπωσιάστηκα από τις περίτεχνες εκκλησιαστικές εικόνες και εκκλησιαστικά βιβλία… υπάρχουν και ευρήματα αρχαιολογικών ανασκαφών, παραδοσιακές φορεσιές και παλαιά αντικείμενα καθημερινής χρήσης. Δυστυχώς μόνο 2 αίθουσες ήταν ανοικτές για το κοινό. ‘Ήμασταν οι μόνοι επισκέπτες……
Εάν σας αρέσει το έντονο χρώμα του χρυσού, υπάρχει μαγαζάκι στο υπόγειο, με αντίγραφα κοσμήματα έναντι 20-50lari το καθένα
https://georgiaabout.com/2014/10/04/kutaisi-state-historical-museum/


Εξω από την πόλη, δυτικά πηγαίνοντας για Tskaltubo, χτίστηκε (2012) το Parliament of Georgia (κτίριο Κοινοβουλίου). ‘Ένα ακόμη από τα φουτουριστικά κτίρια της χώρας (προσωπικά μου φάνηκε σαν προσγειωμένο u.f.o.), με σκοπό την μετεγκατάσταση του Κοινοβουλίου από την Τιφλίδα στο Kutaisi (κουλή σκέψη..… ) … η μετεγκατάστασή του όμως έχει αναβληθεί και παραμένει αχρησιμοποίητο …… Κόστος κατασκευής 50 εκατ. ευρώ….

TIPS

Εδώ η ισοτιμία είναι χειρότερη. Εάν βρίσκεστε Τιφλίδα, προμηθευτείτε από εκεί lari…


Εστιατόρια-καφέ
  • El Depo (Galaktion Tabidze St. 30).
(πρόταση εστιατορίου από την πέτρα του σκανδάλου τον συμφορουμίτη @tupacgr13_)
βρήκα πεντανόστιμο το κεμπάπ τους, ωραίος χώρος εστιατορίου, θα συναντήσετε ντόπιους. Ζητήστε να σας φέρουν ketchυp, που δεν έχει καμία σχέση με αυτό που γνωρίζουμε…είναι εξαιρετική κόκκινη σάλτσα φρέσκιας ντομάτας με μαϊντανό, για να συνοδεύσει τα κρεατικά σας. Οι ντόπιοι, είδα ότι έπαιρναν όλοι χινκάλι .
O ίδιος ιδιοκτήτης έχει και το El paso, (απέναντι από την πλατεία-συντριβάνι της Κολχίδας), εξίσου καλό απ΄ότι μου είπαν οι ιδιοκτήτες του καταλύματός μου
Kόστος γεύματος 17 lari, ~ 7€ ( 1 μπύρα, 1 μεγάλο κεμπάπ και 1 μερίδα πατάτες)
https://www.tripadvisor.com.gr/Rest...6-Reviews-El_Depo-Kutaisi_Imereti_Region.html

  • Tea House Foe-Foe (Rustaveli street 5, απέναντι από την ¨Οπερα)
Ιδιαίτερος χώρος εσωτερικά, φημίζεται για τα τσάγια του. Ο διπλός espresso στα 6 lari, ενώ θα έλεγα να αποφύγετε την επιλογή γλυκού.
https://www.tripadvisor.com.gr/Rest...Tea_House_Foe_Foe-Kutaisi_Imereti_Region.html

  • Cafe Neta (Tamar Mepe the queen str 15)
κοντά στο κατάλυμά μου, μικρό κουκλίστικο φουρνο-καφε-ζαχαροπλαστείο με ωραιότατα προϊόντα. τα γλυκά του (πάστες, τάρτες) στα 3lari, ο διπλός espresso 7 lari.
https://www.facebook.com/pg/BakeshopNeta/photos/?ref=page_internal

  • McDionalds στην κεντρική πλατεία με το συντριβάνι
Τώρα θα μου πείτε, το McDonalds μας λες…? απλά είναι 24 ώρες ανοικτό, για την περίπτωση που σώνει και καλά ψάχνετε να φάτε ή να πιείτε κάτι, στα μαύρα χαράματα (που είναι οι πτήσεις της Wizz air)……
Διαμονή

Για τη διαμονή μου στο Kutaisi, επέλεξα το Nana’s Home (20€/διανυκτέρευση)
https://www.booking.com/hotel/ge/nana-39-s-home-kutaisi.el.html

Ευρύχωρο σπίτι με 3-4 δωμάτια, ανακαινισμένα, άνετα, με κοινή κουζίνα και ωραία αυλή-βεράντα. Οι ιδιοκτήτες του, μαμά Nana γλυκύτατη (παρότι δεν μιλάει καθόλου Αγγλικά) και ο γιός της David ευγενέστατος. Δεν μένουν στο κατάλυμα… απλά έρχεται (κυρίως το απόγευμα-βράδυ), για λίγες ώρες η Nana..
Πρωινό θα φτιάξετε μόνοι σας. Είδη καφέ, τσαγιών κλπ θα βρείτε να υπάρχουν στην κουζίνα…
Θα το συνιστούσα ανεπιφύλακτα, καθώς επιπλέον είναι και σε κεντρικό σημείο.
Αναλαμβάνουν και μεταφορά προς/από αεροδρόμιο (David the Builder Kutaisi International Airport) στα 20lari.


Χρήσιμα urls για Kutaisi & πέριψ

DSC_0822.JPG



White bridge & ποταμός Rioni
DSC_0852.JPG


DSC_0826.JPG



DSC_0831.JPG


Κλειστή αγορά της πόλης
DSC_0841.JPG


Opera Theater
DSC_0849.JPG



DSC_0854.JPG


στην απέναντι πλευρά, από τη γέφυρα Rustaveli
DSC_0856.JPG


DSC_0858.JPG


Rioni ποταμός από τη Rustaveli γέφυρα
DSC_0860.JPG


θέα προς την Rustaveli γέφυρα
DSC_0863.JPG


DSC_0866.JPG


στο βάθος ο καθεδρικός ναός Bagrati
DSC_0869.JPG



κεντρική πλατεία με το συντριβάνι της Κολχίδας (Colhis fountain) με φόντο το Lado Meskhishvili State Drama Theater
DSC_0875.JPG



στη δεξιά πλευρά του Lado Meskhishvili State Drama Theater
DSC_0878.JPG


οδός Al. Pushkin
DSC_0886.JPG



κτίριο Κοινοβουλίου (που δεν λειτουργεί)
DSC_1482.JPG


Kutaisi State Historical museum
DSC_1764.JPG


Kutaisi State Historical museum
DSC_1770.JPG


DSC_1784.JPG



κεντρικό πάρκο, το συγκρότημα των 4 αδελφών
DSC_1788.JPG


το τελεφερίκ που πηγαίνει στον Βοτανικό κήπο και λόφο "Kolchuri", δεξιά τα σκαλοπάτια από το Imereti King’s residence

DSC_1792.JPG



βεράντα του Nana's Home

DSC_0804.JPG




Cafe Neta

DSC_0815.JPG
 
Last edited:

malysa

Member
Μηνύματα
1.048
Likes
1.831
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά


Φαράγγια, σπήλαια & μοναστήρια (από Kutaisi)


Για να επισκεφθείτε τα φαράγγια και τα σπήλαια της περιοχής, εάν επιλέξετε κάποια οργανωμένη εκδρομή, θα χρειαστούν πιστεύω δύο μέρες, εάν δεν θέλετε να τρέχετε σαν τους τρελούς και στα γρήγορα.

Για παράδειγμα, η μία εκδρομή που έκανα με το budget (Prometheus Cave , Okatse Canyon , Martvili Canyon) αναφέρει και το σπήλαιο Sataplia… αν προλαβαίνεις (όπως γράφει…) … με την καμία, δεν προλαβαίνεις να το επισκεφθείς, καθώς στο πρόγραμμα έχει και φαγητό.

Η λύση που αναφέρει ο @tupacgr13, (οδηγός δικός σου), είναι ίσως η καλύτερη από ότι του budget
(http://www.kutaisi-tripstation.com/ENG/ENGLISH.html

Η δεύτερη εκδρομή που επέλεξα (Bagrati - Motsameta & Gelati μοναστήρια κλπ), θα μπορούσε να περιλαμβάνει και το Sataplia σπήλαιο και να μην έχει το bagrati και λοιπά άλλα εντός πόλης…
… αλλά όταν ταξιδεύεις μόνος σου, κάποιες στιγμές, αναγκάζεσαι να διαμορφώνεις το ταξίδι αλλιώς….. τέλος πάντων…

Τώρα εάν έχετε δικό σας μεταφορικό μέσο, υπολογίστε το χρόνο σας και τη διάθεσή σας για παραμονή στο κάθε σημείο.
Πάντως όλες οι διαδρομές ήταν εξίσου όμορφες, καθώς πολλές φορές περνούσες μέσα από ψηλά δέντρα (πεύκα ή έλατα)…

TIP

  • Εάν σκοπεύετε να δείτε τα φαράγγια και τα σπήλαια, μπορείτε από το πρώτο που θα επισκεφθείτε να εκδώσετε ένα ενιαίο εισιτήριο εισόδων (combo ticket), 50 lari που συμφέρει. Εμείς δυστυχώς ξεκινώντας από το Okatse canyon, δεν μπορέσαμε να το εκδώσουμε, καθώς είχαν τελειώσει )!!??..)
  • Να θυμάστε μόνο ότι τα σπήλαια και τα φαράγγια είναι κλειστά τη Δευτέρα.


Χάρτης διαδρομών, για να δείτε περί τίνος πρόκειται…
Kutaisi_caves_canyons_map.jpg


DSC_1487.JPG


DSC_1488.JPG




DSC_1549.JPG



Gelati Monastery Complex (11 km from Kutaisi)

Μόλις 11χλμ από το Kutaisi, και αυτό το μοναστήρι είναι σε πανοραμική θέση. Ανήκει στην λίστα UNESCO και αποτελείται από ένα ολόκληρο συγκρότημα, σε εργασίες αναπαλαίωσης με εξαιρετικές τοιχογραφίες , αγιογραφίες και ψηφιδωτά.

Εντύπωση θα σας κάνουν τα κεραμίδια του, τα οποία μοιάζουν να είναι από πορσελάνη και γυαλίζουν έντονα κάτω από τον ήλιο.

Χτίστηκε (αρχές 12ου αιώνα), υπό τις εντολές του βασιλιά David Agmashenebeli τον 4ο (τον Δαυβίδ τον Χτίστη, όπως σημαίνει στα γεωργιανά, λόγω των μεγάλων έργων που τελέστηκαν την εποχή του), ως ανάμνηση της νίκης του εναντίον των Σελτζούκων. Μόνο που ο καημένος δεν πρόλαβε να το δει τελειωμένο (εκεί θα δείτε και τον τάφο του).
Στην κεντρική εκκλησία αλλά και στα παρεκκλήσια, υπήρχαν εξαιρετικές τοιχογραφίες και ψηφιδωτά. Σε κάποιο σημείο μάλιστα, είδαμε τοιχογραφία με τον βασιλιά Δαυβίδ που στο ένα του χέρι κρατούσε αντίγραφο της εκκλησίας και στο άλλο ένα πάπυρο (πιθανότατα τιμής ένεκεν της Βιβλιοθήκης- Ακαδημίας Gelati που είχε δημιουργήσει, η σπουδαιότητα της οποίας είχε ξεπεράσει τα σύνορα της χώρας, ενώ πολλοί την συνέκριναν με την Ακαδημία Αθηνών… απ΄ότι είχα διαβάσει…)

Καθώς είμασταν μόνο 5 άτομα στην εκδρομή, ο φοιτητής-συνοδός μας πρέπει να ήταν fan του βασιλιά και των έργων του, γιατί δεν άφησε πέτρα για πέτρα και τοίχο για τοίχο που να μην μας τα αναλύσει (να είναι καλά το παιδί!...)
https://mygeotrip.com/gelaty-monastery-complex/
https://whc.unesco.org/en/list/710

Gelati Monastery Complex
DSC_1747.JPG


θέα από το Gelati Monastery Complex
DSC_1741.JPG


DSC_1735.JPG


DSC_1707.JPG



Μόλις 6 χλμ ΒΔ του Kutaisi, πάνω σε ύψωμα, πνιγμένο βρίσκεται αυτό το μικρό μοναστήρι Μotsameta .
Η τοποθεσία του εντυπωσιάζει! Πνιγμένο στα δέντρα, να κοιτά ένα φαράγγι!

DSC_1702.JPG


DSC_1692.JPG


DSC_1697.JPG




Okatse Canyon (50χλμ βόρεια του Kutaisi)

Εντυπωσιάστηκα όταν για πρώτη φορά το ανέφερe o @tupacgr13 , μιας και δεν μου είχε ξανατύχει να περάσω από εναέρια γέφυρα τέτοιου στυλ σε φαράγγι.

Βρίσκεται στα 45χλμ ΒΔ του Kutaisi, στο χωριό Gordi. Επισκέψιμο είναι όλες τις μέρες εκτός από Δευτέρα και σαφώς, εκτός από τις μέρες που οι βροχές δεν το επιτρέπουν ( για λόγους ασφάλειας).

Αρχικά φθάνετε στο ΚΕΝΤΡΟ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ (Visitor’s centre), που και αυτό αποτελεί ένα από τα φουτουριστικά κτίρια της χώρας. Εκεί θα δείτε και την μακέτα του φαραγγιού και της εναέριας γέφυρας.
Στο σημείο αυτό, θα σας περιμένει να επιστρέψετε και το αυτοκίνητο με το οποίο έχετε πάει (ή εκεί θα πρέπει να αφήσετε το αυτοκίνητό σας).
Από εκεί, θα αγοράζετε το εισιτήριο σας, για την είσοδο στην γέφυρα.
Στο κτίριο υπάρχουν πεντακάθαρες τουαλέτες και στην περιοχή 1-2 μικρά εστιατόρια για καφέ ή σνακ.

Από το Κέντρο των επισκεπτών, η πρόσβαση προς την ΕΙΣΟΔΟ ΓΙΑ ΕΝΑΕΡΙΑ ΓΕΦΥΡΑ (ψηλά στο φαράγγι), μπορεί να γίνει με 2 τρόπους:

  • Με τα πόδια, μέσα από το Dadiani park (2χλμ, 30 λεπτά διαδρομής… αλλά καλύτερα θα σας τα πει ο @tupacgr13, που το έκανε πεζή)
  • Με βανάκια (έναντι 50 lari όλο το βανάκι 6-7 ατόμων, πήγαινε-έλα), μέσω ενός κακοτράχηλου δρόμου (10 λεπτών διαδρομής) και το πήγαινε και το έλα στην τιμή αυτή.… αυτή τη λύση βρήκα εγώ η τεμπέλα…
Από την είσοδο, ανεβοκατεβαίνετε διάφορα σημεία με την εναέρια γέφυρα (800μ), που τελειώνει σε μία εξέδρα.
Δεν είναι πισωγύρισμα η επιστροφή, αλλά σας πάει από άλλο σημείο (ανηφορίζοντας) και σας βγάζει στο ίδιο σημείο Εισόδου που μπήκατε….
Τώρα από εκεί, για να επιστρέψετε στο Κέντρο επισκεπτών (που σας περιμένει το κανονικό σας αυτοκίνητο) ή επιστρέφετε με τα πόδια (μέσω του Dadiani park) ή με το βανάκι των 6-7 ατόμων που ανέφερα παραπάνω.

Εμείς σταθήκαμε τυχεροί, γιατί εκείνη την περίοδο είχε ελάχιστους επισκέπτες και μπορούσες να απολαύσεις με την ησυχία σου την διαδρομή (εξαιρουμένου του ότι ο γλυκύτατος φοιτητής-συνοδός βιαζόταν να προλάβουμε και τα άλλα που ήταν στο πρόγραμμα και συνέχεια με έψαχνε, όταν κοντοστεκόμουν στην ουρά των άλλων για να απολαύσω με την ησυχία μου το τοπίο!!...)

ΤIPS

  • Τα σκαλοπάτια που είχα διαβάσει ότι είναι 544, θεωρώ ότι δεν είναι τόσα… προσωπικά δεν με κούρασε καθόλου η όλη η διαδρομή.
  • Τη μέρα που πήγα εγώ, είχε δροσούλα… θεωρώ ότι με ζέστη, οπωσδήποτε δεν πρέπει να ξεχάσετε το νεράκι σας μαζί…
  • Για το όλο πακέτο (κέντρο επισκεπτών-γέφυρα –κέντρο επισκεπτών), υπολογίστε εκεί, τουλάχιστον 1.5 ώρα ότι θα χρειαστείτε (με τη γρήγορη λύση του βανακίου από το κέντρο επισκεπτών).
  • Εάν είστε υψοφοβικός, μην το επισκεφθείτε…
  • Εκεί κοντά στο φαράγγι, υπάρχουν και οι καταρράκτες Kinchkha (9χλμ από Okatse)… διάβασα ότι υπάρχουν 3 διαφορετικά σημεία για να τους δεις
http://tripedia.info/attraction/okatse-canyon/
http://www.visitkutaisi.com/en/seeanddo/mustseeanddo/khoni/57-kinchkhawaterfall
http://georgiantour.com/kinchkha/


DSC_1546.JPG



DSC_1498.JPG


DSC_1507.JPG


DSC_1517.JPG


DSC_1519.JPG


DSC_1520.JPG


DSC_1525.JPG


DSC_1526.JPG


DSC_1542.JPG





Martvili φαράγγι

Σε μια εξαιρετικής φύσης διαδρομής, υπάρχει το φαράγγι Martvili. Η βαρκάδα (10 λεπτών !!...) που κάνεις στο ποτάμι-λίμνη, δεν θα έλεγα ότι ήταν τίποτε ιδιαίτερο… ειδικά εάν είναι γεμάτο με βάρκες-φουσκωτά από πιτσιρίκια που τραγουδούν ή φωνάζουν… το τοπίο δεν λέω …είναι όμορφο…

Όμως, αξίζει να περπατήσεις ένα κομμάτι από το φαράγγι (κατεβαίνοντας στην αριστερή σου πλευρά). Εδώ θα δεις τη φύση στα καλά της με καταρράκτες, ποτάμια …. αν έχετε ξαναδεί (που πιθανότατα έχετε…) ίσως να μην εντυπωσιαστείτε…. (να λάβουμε υπόψην ότι η χώρα μας στολίζεται από πολλές ομορφιές…σπήλαια, φαράγγια, ποτάμια κλπ.. που οι περισσότεροι έχουμε δει…. )
http://georgiantour.com/martvili/

DSC_1553.JPG


DSC_1573.JPG


DSC_1596.JPG


DSC_1599.JPG


DSC_1604.JPG



Prometheus Cave (პრომეთე მღვიმე)- σπήλαιο του Προμηθέα


Ένα από τα σπουδαιότερα αξιοθέατα της περιοχής και από τα σπουδαιότερα σπήλαια παγκοσμίως με πολλά χιλιόμετρα διαδρομών με ποταμό και μία μικρή λίμνη.
Οφείλω να ομολογήσω ότι παρότι έχω δει αρκετά σπήλαια στη ζωή μου και στη χώρα μας έχουμε αρκετά σημαντικά, το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον, παρότι ανοικτά για το κοινό είναι περίπου 1.000μέτρα. Μικρό τμήμα του (300μ) μπορείς να το διανύσεις και με βαρκούλα.

Η ξενάγηση είναι υποχρεωτική… και το κακό ήταν ότι έτυχε να πέσουμε σε ρώσικη ξενάγηση (καθώς οι περισσότεροι δεν ήθελαν να περιμένουν την επόμενη ξενάγηση που ήταν στα αγγλικά…) και μάλιστα το κακό δεν ήταν κυρίως αυτό, αλλά ότι υπήρχε ένα γκρουπ 30 ατόμων…. ευτυχώς είχα τη δυνατότητα να τους αφήνω μπροστά μου και να κοιτάζω με την ησυχία μου στο σπήλαιο…

Το μόνο κακό που του βρήκα ήταν, ο εντελώς λάθος φωτισμός του σε διάφορα σημεία του (έντονα χρώματα που αλλοίωναν την ομορφιά του σπηλαίου….) :(
Η φωτογράφιση επιτρέπεται…εννοείται χωρίς φλας….

TIP

  • Λάβετε υπόψην ότι για να μπείτε στο σπήλαιο θα χρειαστεί να κατεβείτε καμιά 50αριά σκαλοπάτια
  • Στη διαδρομή προς το Prometheus σπήλαιο, 3-4χλμ πριν φθάσετε, στο δεξιό σας χέρι θα βρείτε ένα μικρό εστιατόριο με κήπο.. Αξίζει να καθίσετε εκεί για φαγητό (το φαγητό ήταν από τα καλύτερα που έφαγα όλες τις μέρες στη χώρα…) Απλά επειδή είναι ολίγον αργοί, η κίνηση του φοιτητή-συνοδού να σταματήσουμε να παραγγείλουμε και να καθήσουμε εκεί μετά το σπήλαιο Prometheus, ήταν πολύ έξυπνη και συντονιστική!
https://georgiaabout.com/2012/10/12/about-sights-prometheus-cave/


{ … ο David από το κατάλυμμα, μου ανέφερε ότι τον Σεπτέμβρη, θα ανοίξει για το κοινό και ένα άλλο σπήλαιο… έψαξα στο Internet, να δω περί τίνος πρόκειται, αλλά δεν τα κατάφερα…)



DSC_1671.JPG





Sataplia Caves (Sataplia Nature reserve )

Και εδώ είναι που την πάτησα (και λύσσαξα από το κακό μου…) κάνοντας την εκδρομή με το budget (Prometheus Cave , Okatse Canyon , Martvili Canyon ), δεν έφθανε ο χρόνος για το σπήλαιο Sataplia !!... :harakiri::(:(

To σπήλαιο είναι μόλις 11χλμ BΔ του Kutaisi., προσβάσιμα τα ~ 300μ αυτού για το κοινό.
Σε αυτό θα συναντήσετε και αποτυπώματα δεινοσαύρων, όπως επίσης και μία γυάλινη εξέδρα με θέα… αλλά καλύτερα τα έχει περιγράψει ο tupacgr13 που πήγε.
https://georgiaabout.com/2012/07/18/about-sights-sataplia-cave/


εξαιρετικό φαγητό σε ταβερνάκι στο δρόμο για Prometheus cave
DSC_1680.JPG



από/προς Prometheus cave , διάφορες εξοχικές κατοικίες

DSC_1626.JPG


DSC_1632.JPG


DSC_1639.JPG



DSC_1644.JPG



 
Last edited:

malysa

Member
Μηνύματα
1.048
Likes
1.831
Επόμενο Ταξίδι
έλα μου ντε...
Ταξίδι-Όνειρο
3η βραχονησίδα αριστερά
Ταξιδεύοντας… συναντώντας ανθρώπους… Ας θυμηθώ μερικούς…

Τις μεσόκοπες γυναίκες στις αυλές των μισογκρεμισμένων σπιτιών να ξεκουράζονται το απόγευμα …
Tα παιδιά να παίζουν στους μαχαλάδες του Tbilisi.. και ένα, να παίζει με ένα αυτοσχέδιο αεροπλανάκι (μία σελίδα κρεμασμένη από σχοινάκι), πετώντας το από το ξύλινο μπαλκόνι, κάπου στα σοκάκια του Solokaki…

Τον γλυκύτατο Otari (ταξιτζή) στο Tbilsii, που δεν μιλούσε γρι Αγγλικά, αλλά καταφέραμε να συνεννοηθούμε όταν χρειάστηκε…
όταν σταμάτησε πηγαίνοντας προς το λόφο Mtatsminda, για να μου δείξει ότι στον κατηφορικό δρόμο, το αυτοκίνητο πήγαινε προς τα πίσω,
όταν πίνοντας το καφεδάκι μας και τρώγοντας τα ponchiki μας στο λόφο Mtatsminda, μου εξήγησε πως ο τρόπος που οι ντόπιοι τα τρώνε είναι με τα χέρια και όχι με μαχαιροπίρουνο,
όταν, καθώς με περίμενε (κάθε φορά), καθάριζε συνέχεια το αυτοκίνητό του και έβαζε πετσέτα στο κάθισμά μου για να μην το βρίσκω ζεστό όταν επέστρεφα…
όταν αφήνοντας με στο σταθμό του τρένου για Κutaisi μου έσφιξε το χέρι και χαμογελαστός μου είπε «Μaria…good….”

Τον ιδιοκτήτη του καφεστιατορίου στο Ushguli, που ήλθε τρέχοντας να με βοηθήσει, να βγάλω το βρεγμένο αδιάβροχό μου, όταν είχα μπουρδουκλωθεί και κατόπιν να προσπαθεί να το κρεμάσει στο ξύλινο τοίχο του εστιατορίου του, για να στεγνώσει...

Τη Nana (από το κατάλυμα μου στο Kutaisi, πρέπει να ήταν συνομήλική μου…) χαμογελαστή κάθε απόγευμα να τρέχει να δει εάν χρειαζόμουν κάτι όταν καθόμουν στην βεράντα… και συνέχεια να μου λέει «ნელ-ნელა» (νέλα-νέλα, «σιγά-σιγά») για να προσέχω το σκαλοπατάκι βγαίνοντας στη βεράντα ή το βράδυ (με τη διακοπή του ρεύματος) για να μην κουτουλήσω πουθενά…

Την Uma, Ινδή που ζει και δουλεύει πλέον στις ΗΠΑ, που ταξίδευε για δύο βδομάδες στη Γαλλία κάνοντας trekking… βρεθήκαμε στην εκδρομή στο Kazbegi (μία μέρα πριν ταξιδέψει στην Ινδία να δει τους δικούς της) … Πιάσαμε τους εαυτούς μας να τριγυρίζουμε μαζί, σαν να γνωριζόμαστε χρόνια και να συζητάμε και γελάμε, σαν παλιές φίλες… για τις ζωές μας, για το κοινό αντικείμενο και καταστάσεις της δουλειάς μας, για τα ταξίδια μας και τις χώρες μας.. να συμφωνούμε και οι δύο, ότι υπήρχαν εικόνες λόφων στο Kazbegi που ξεπερνούσαν την ομορφιά των λόφων της Σκωτίας (που είχαμε δει) …

Το ζευγάρι των νέων Κινέζων, που σπούδαζαν στο Cambridge και περιχαρείς παρήγγειλαν και δοκίμασαν σχεδόν τα πάντα από τη γεωργιανή κουζίνα (στην εκδρομή στη Vardzia..)… τόσο που το αγόρι, παραλίγο να σκάσει από το φαγητό …

…. και άλλους …


Και τελικά, το ταξίδι είναι αυτό που σου αφήνει περνώντας ο καιρός….

το πράσινο των λόφων του Kazbegi, η ηρεμία του τοπίου στην Trinity εκκλησία, οι διαδρομές προς την περιοχή των καλών κρασιών (Kakheti), τα ποτάμια αναπόσπαστο κομμάτι της χώρας σχεδόν σε όλες τις διαδρομές μου, τα σύννεφα στα βουνά των μοναχικών χωριών του Usghuli, η απλότητα των σπιτιών και των ανθρώπων που ζουν εκεί…


…. Κάπου εδώ τελειώνει η «ταξιδιωτική μου ιστορία»……


DSC_1828.JPG
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.167
Likes
14.538
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
@malysa μου δεν υπάρχουν λόγια για να σε ευχαριστήσει κανείς
αναλυτική, επιμελέστατη κι ένας ταξιδιωτικός οδηγός για όποιον μοναχικό ή μη (εμού συμπεριλαμβανομένου) θέλει να επισκεφθεί τη χώρα. Αν είχες πάει και στο Tusheti θα ήταν τέλειο αλλά δεν πειράζει.... next time
 

giannoula

Member
Μηνύματα
1.302
Likes
2.452
Επόμενο Ταξίδι
who knows???
με γύρισες με την ιστορία σου λιγα χρόνια πίσω... Όταν για χρόνια
η γλυκύτατη μου Julia φρόντιζε την μαμά μου μέχρι το τέλος. Την αγάπησα τόσο σαν να ήταν 2η μαμά μου... Καθημερινά μου μιλούσε για την χώρα της και μου έφτιαχνε δικές τους συνταγές.. Σαν το χατζαπουρι δεν έχει!! Ακόμα μιλάμε πολύ συχνά και αυτό αποδεικνύει ότι σύνορα η αγάπη δε γνωρίζει.. Σ' ευχαριστώ!!
 

kalove

Member
Μηνύματα
436
Likes
1.640
Επόμενο Ταξίδι
Παρίσι
Ταξίδι-Όνειρο
Εθνικά πάρκα ΗΠΑ
Υπέροχη ιστορία. Εγώ θα την χαρακτήριζα "ένας τουριστικός οδηγός με συναίσθημα"
Ευχαριστούμε πολύ. Στο επόμενο τώρα! Ξέρεις, εκεί πού δώσαμε ραντεβού!!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.744
Μηνύματα
910.745
Μέλη
39.480
Νεότερο μέλος
christinalkp

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom