• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάιο - Σεπτέμβριο 2020 !

Αρμενία Γερεβάν...έχω πάει!5 μέρες μετά την εισβολή στο Ναγκόρνο-Καραμπάχ

eco05140

Member
Μηνύματα
94
Likes
784
Επόμενο Ταξίδι
Παρισι
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Σαμόα

Ένα χρόνο πριν, μόλις έχει βγάλει η Aegean την διαφήμιση ….έχω πάει…. Και κάπου εκεί θυμάμαι και την Γερεβάν. Αρμενία χώρα που δεν έχω πάει, κοντά σχετικά, βολικές πτήσεις για γεμάτο 3 ήμερο και τσουπ κλείνω τα εισιτήρια. Με αυτά και με εκείνα, δηλαδή τη δουλειά, αναγκάστηκα να αλλάξω τις πτήσεις 4 φορές και με τελευταία ημερομηνία 5 μέρες μετά την εισβολή στο Ναγκορνο Καραμπαχ. Το έτερον ήμισυ, που με τις αλλαγές είχε πληρώσει τα εισιτήρια Αθήνα Γερεβαν σε τιμές Αθήνα Νέα Υόρκη, μου δήλωσε πως αν δεν πηγαίναμε και αυτή τη φορά Αρμενία αυτός θα ακύρωνε τα εισιτήρια και δεν το διαπραγματευόταν. Άρχισα και εγώ τα τηλέφωνα σε πρεσβείες, φίλους που έχουν γνωστούς στην περιοχή για να δω πως είναι η κατάσταση. Εν τέλη, μπορώ να πω πως σαν τουρίστες δεν καταλάβαμε τίποτα, στην πρωτεύουσα αλλά και στις γύρω πόλεις που πήγαμε δεν νιώσαμε κανένα φόβο.

Για την Αρμενία οι Έλληνες δεν χρειάζονται βίζα. Η πτήση της Αεροπορίας Αιγαίου είναι βραδινή και συνήθως γεμάτη. Προσγειωνόμαστε και κλασσικά το ταξί που κλείνω μέσω booking μας περιμένει. Το αεροδρόμιο είναι σχετικά κοντά στην πόλη.

Αν δούμε την Γερεβαν στο χάρτη θα καταλάβουμε πως το κέντρο της είναι κυκλικό και σαν κλασσικοί τουρίστες κινηθήκαμε σε αυτή την περιοχή. Κανά δύο φορές που βγήκαμε εκτός κέντρου η πόλη δεν ήταν όμορφη και αισθανόσουν περίεργα.
2.jpg

Πρώτη μέρα

Ξεκινάμε προς την κεντρική πλατεία. Λοιπόν, εδώ να σχολιάσω πως οι δρόμοι ήταν μεγάλοι, άνετοι, το ίδιο και τα κτίρια, επιβλητικά, μεγάλα και με μία αρχιτεκτονική ιδιαίτερη, σταλινική αλλά και με επιρροές από Ιράν και Αρμενία. Ιδιαίτερος συνδυασμός. Η Πλατεία Δημοκρατίας, η κεντρική πλατεία, με τα σιντριβάνια και τα τριγύρω ιστορικά κτίρια σε χρώματα ροζ-μπεζ-κίτρινο όπου δεσπόζει το Εθνικό Μουσείο, το Ιστορικό Μουσείο και το ξενοδοχείο Marriot. Έχει ένα μεγάλο σιντριβάνι, βασικά έχει ένα μεγάλο σιντριβάνι μπροστά από το ιστορικό μουσείο της κεντρικής πλατείας και πολλά ακόμα σιντριβάνια στη συνέχεια της πλατείας στη Vazgen Sargsyan st. Εκεί το βράδυ μαζεύεται πολύς κόσμος και τα σιντριβάνια "χορεύουν" συνοδεία μουσικής, ενώ το βράδυ αλλάζουν χρώματα. Έχουμε ήδη μαγευτεί από το πόσο μεγάλη έκταση καταλαμβάνει η πλατεία και λίγο το περπάτημα, λίγο η κούραση του ταξιδιού ξεκινάμε την αναζήτηση φαγητού. Γύρω από την κεντρική πλατεία οι δρόμοι είναι γεμάτοι μαγαζάκια που τρώνε οι ντόπιοι (Amiryan str., Abovyan str., Hin Yerevantsi str.). Η αλήθεια είναι πως ελάχιστους τουρίστες βρήκαμε (μα γιατί… το έλεγες εκείνες τις μέρες και εμπόλεμη ζώνη) αλλά τα τουριστικά μαγαζιά φρόντιζαν να έχουν και φωτογραφίες από τα φαγητά τους, γιατί αλλιώς πέρα από τον κιοφτέ και τον ντολμά δεν θα καταλάβαινα τίποτα άλλο.
1.jpg
8.jpg

Εστιατόρια και καφέ μπαρ. Κάνω μία παρένθεση να σημειώσω πως τα εστιατόρια και τα καφέ ήταν ντιζαϊνάτα, προσεγμένα και καθαρά, το ένα καλύτερο από το άλλο, πράγμα που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Επίσης σαν λαός πολύ καθαρός. Οι δρόμοι πεντακάθαροι, αλλά ακόμα και στα εστιατόρια έβαζαν γάντια μίας χρήσης για να σου καθαρίσουν το τραπέζι που καθόταν κάποιος άλλος πριν και γάντια υφασμάτινα για να σου φέρουν το σερβίτσιο σου. Και δεν μιλάω προφανώς για ακριβά μαγαζιά.

Και συνεχίζουμε περπατώντας την Northern Avenue, ένας πλακόστρωτος πεζόδρομος με εντυπωσιακά κτίρια που καταλήγει στο πάρκο της όπερας, λίγο πριν ξεκινήσει το Cascade.
7.jpg
Το πιο εντυποσιακό μνημείο, κατ’ εμέ πάντα, της Γερεβάν είναι το Cascade, που σημαίνει “καταρράκτης” βρίσκεται στο κέντρο της Γιερεβάν και είναι μια πελώρια σκάλα με πολλά μπαλκόνια, στολισμένα με περίτεχνα αγάλματα και μια πανέμορφη διακόσμηση με λουλούδια. Στην κορυφή απολαμβάνεις μια πανοραμική θέα της πόλης και του όρους Αραράτ, αν δεν έχει ομίχλη. Ξεκινάς το ανέβασμα και σε κάθε μπαλκόνι εντυπωσιάζεσαι όλο και περισσότερο από τη θέα. Παγίδα! Γιατί το λέω αυτό… γιατί όταν έχεις ανέβει όλα τα σκαλιά και έχεις φτάσει κορυφή δεν έχεις συνειδητοποιήσει την εξάντληση που νιώθεις γιατί σε παρασύρει η θέα, όταν ήρθε η ώρα για το κατέβασμα δεν μπορούσα να λυγίσω τα γονατάκια μου. Όταν φτάσαμε στο «ισόγειο» αντιληφθήκαμε πως το εσωτερικό του Cascade, στεγάζει το Cafesjian Center for the Arts (γνωστό και ως Cafesjian Museum of Art) που φιλοξενεί έργα μοντέρνας τέχνης και έχει κυλιόμενες σκάλες από την αρχή μέχρι την κορυφή του μνημείου.
3.jpg
4.jpg
6.jpg

Στην κορυφή αυτού του μεγαλοπρεπούς οικοδομήματος, όμοιο με καταρράκτη, βρίσκεται το φθαρμένο Κομμουνιστικό μνημείο - οβελίσκος με άπλετη θέα και προς την πόλη. Επίσης, σχεδόν απέναντι είναι το Victory Parkλ, ένα πολύ μεγάλο πάρκο με ωραία θέα, με λούνα παρκ αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι το Άγαλμα της Μητέρας Αρμενίας. Κρατάει ένα σπαθί και συμβολίζει την ειρήνη μέσω της ισχύος. Θυμίζει εξέχουσες γυναίκες της αρμένικης ιστορίας όπως την Sose Mayrig και άλλες που πήραν τα όπλα για να βοηθήσουν τους άντρες τους στις μάχες ενάντια σε Τούρκους και Κούρδους ατακτους. Μια που είμαστε δίπλα αποφασίζει το έτερον ήμισυ να το επισκεφτούμε πριν κατεβούμε το Cascade. Όταν λοιπόν τελειώσαμε με το πάρκο και κατέβηκα σχεδόν κουτσή το Cascade είχε πάρα πολλά μαγαζιά που μπορούσες να κάτσεις (ή να σωριαστείς στην περίπτωσή μου) και να βλέπεις το οικοδόμημα. Το ένα πιο ωραίο από το άλλο αλλά όχι εμείς θέλαμε να ακούσουμε τους τουριστικούς οδηγούς που προτείναν ταράτσες με θέα. Ψάχνω και εγώ στο ιντερνέτ βρίσκω 5-6 στην γύρω περιοχή και ξεκινάμε για εκεί. Λοιπόν σε όσες ταράτσες πήγαμε ήταν κλειστές και λειτουργούσαν σαν κλαμπ μετά τις 12. Ακόμα και αυτές που ήταν ανοιχτές μετά τις 21.00 ήταν τελείως άδειες. Το σίγουρο είναι πως σε αυτή την πόλη θα βρεις πολλά ωραία μαγαζιά να κάτσεις σχεδόν σε όλο το κέντρο με τις οδούς Moskovyan, Amiryan να έχουν δυνατά σημεία. Εμείς πάντως την μπαρότσαρκα την κάναμε, ακόμα και με εμένα κουτσή. Το αρμένικο κρασί και κονιάκ ήταν πολύ ιδιαίτερα.
5.jpg
10.jpg


 

Attachments

  • 190,5 KB Προβολές: 0

eco05140

Member
Μηνύματα
94
Likes
784
Επόμενο Ταξίδι
Παρισι
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Σαμόα
Δεύτερη μέρα

Για κάποιον περίεργο λόγο πριν πάμε σε κάποιο μέρος γνωρίζουμε έναν ντόπιο (από την περιοχή που θα επισκεφτούμε) που μένει για λίγο στην Ελλάδα και έτσι πριν πάμε Γερεβάν μας σύστησαν έναν οδηγό που θα μπορούσε να μας πάει σε κάποια τουριστικά μέρη στη γύρω περιοχή. Επόμενες στάσεις το Garni και το μοναστήρι, Geghard. Η περιοχή έχει πολλά μέρη που μπορείς να πας για μονοήμερη αλλά επέλεξα τα συγκεκριμένα μνημεία που είναι κοντά και θα είχαμε μετά περισσότερο χρόνο την πόλη.

Το Garni ένα μνημείο που θυμίζει Ελλάδα και προέρχεται από τα βάθη των αιώνων, ονομάζεται το τέμπλο του Γκαρνί. Είναι το μοναδικό στη χώρα που δεν κατέστρεψαν οι χριστιανοί. Αναστηλώθηκε από τους σοβιετικούς τη δεκαετία του 70. Σαν μνημείο δεν είναι κάτι ιδιαίτερο, αλλά είναι σε μία θέση πολύ όμορφη που από κάτω βλέπεις φαράγγια και ένα ποταμό να τρέχει. Επίσης είναι το πολύ 45’ από το κέντρο του Γερεβάν. Στο δρόμο ο οδηγός μας σταμάτησε σε υπαίθρια αγορά που γυναίκες έκαναν το παραδοσιακό τους ψωμί , λάβας, και το έψηναν σε υπόγειο φούρνο, δεν ξέρω πως να το περιγράψω αλλιώς… επίσης δοκιμάσαμε και το γλυκό τους ψωμί. Είναι σαν ψωμί που στη μέρη έχει ζάχαρή σαν της βασιλόπιτας. Πολύ ωραίο.
α.JPG

Ένα τέταρτο πιο κάτω είναι το μοναστήρι Geghard, ηλικίας 800 ετών και λαξευμένο μέσα σε έναν βράχο. Το συγκεκριμένο μοναστήρι ήταν αρκετά μεγάλο και ένα τμήμα του είναι χτισμένο μέσα σε βράχο που τον έχουν λαξεύσει, ενώ το υπόλοιπο είναι χτισμένο δίπλα.

Σε όλη τη διαδρομή ο οδηγός μας έλεγε πως κάθε μέρα κάνει την διαδρομή Γερεβάν-σύνορα με Αζερμπαιτζάν 4-5 φορές την ημέρα για να μεταφέρει αγαθά στους Αρμένιους που ήρθαν από Ναγκορνο Καραμπαχ. Μόλις πριν 5 μέρες είχε γίνει η εισβολή. Στα μέρη που κινηθήκαμε εμείς δεν καταλάβαμε τίποτα.
β.JPG

33.jpg

Επιστρέψαμε μεσημέρι στη Γερεβάν και πήγαμε κατευθείαν στο μπλε τζαμί, ωραίο κτήριο μεγάλο αλλά όχι εντυπωσιακό. Λίγο πιο κάτω μας είχε πει η κοπέλα στην ρεσεπσιον πως βρίσκεται η πιο παλιά εκκλησία της πόλης και είπαμε να την επισκεφτούμε. Η Saint Sargis Vicarial Church λοιπόν δεν βρίσκεται στο κέντρο της Γερεβάν και το καταλαβαίνεις με το που περνάς τον πρώτο δρόμο εκτός κέντρου. Οι περιοχές εκτός κέντρου έχουν μεγάλη διαφορά. Ακόμα και ο κόσμος είναι πιο ταλαιπωρημένος. Πετύχαμε δύο τελετές γάμου στην Αρμενία. Μία που γινόταν σε αυτή την εκκλησία και μία που γινόταν στο κέντρο της πρωτεύουσας. Σε αυτή την τελετή ο κόσμος ήταν απλά ντυμένος, ο γαμπρός φορούσε απλά ρούχα (η νύφη εντυπωσιακή βέβαια) και όλη η τελετή ήταν πολύ απλή. Σε αντίθεση με τον γάμο που είδαμε στο κέντρο όπου η νύφη ήρθε με Berkeley και οι καλεσμένοι ήρθαν σίγουρα από τις Κάννες μετά το κόκκινο χαλί.
55.jpg

Το βραδάκι κατηφορίσαμε πάλι στην πλατεία Δημοκρατίας να δούμε τον χορό των σιντριβανιών που ξεκινάει 21.00 αλλά για κάποιο λόγο δεν έγινε. Προσπαθήσαμε να μάθουμε ρωτώντας αλλά…. Δύσκολο πρότζεκτ τα αγγλικά των Αρμενίων. Δύσκολο πρότζεκτ και για όταν προσπαθούσα να καταλάβω τι έγινε λίγο αργότερα…Εκεί που καθόμασταν και χαζεύαμε στην πλατεία Δημοκρατίας ξαφνικά παρατηρούμε ότι οι 6 δρόμοι που οδηγούν στην πλατεία έχουν κλείσει και δεν περνάν αυτοκίνητα. Επίσης κάτι πεζοί αστυνομικοί έτρεχαν πάνω κάτω. Αρχίζει εμένα να με κόβει κρύος ίδρωτας και βλέπουμε τουλάχιστον 60 περιπολικά να μπαίνουν στην πλατεία με ταχύτητα και να τρέχουν γύρω γύρω. Από τα μεγάφωνα κάτι έλεγαν και γινόταν πανικός από σειρήνες. Ο κόσμος πάντως ανενόχλητος προχωρούσε ενώ εγώ πανικόβλητη έψαχνα την ελληνική πρεσβεία. Το έτερον ήμισυ είχε κάτσει και παρατηρούσε τι γινόταν ενώ εγώ τον τραβούσα προς τον δρόμο της ελληνικής πρεσβείας πεπεισμένη πως έχει γίνει τρομοκρατικό. Τελικά 20 άτομα προσπάθησαν να διαδηλώσουν για το Ναγκορνο Καραμπαχ αλλά διαλύθηκαν… ήρεμα.
66.jpg
44.jpg
22.jpg
11.jpg
 

eco05140

Member
Μηνύματα
94
Likes
784
Επόμενο Ταξίδι
Παρισι
Ταξίδι-Όνειρο
Δυτική Σαμόα
Τρίτη μέρα

Για τις μετακινήσεις μας μέσα στην πόλη χρησιμοποιούσαμε ούμπερ και ήμασταν αρκετά ευχαριστημένοι. Βάζεις την πινέζα όπου θέλεις και τσουπ σε πηγαίνουν. Πληρώνεις μετρητά εννοείται και δεν μπορείς να μιλήσεις, αγγλικά δεν μιλούσε σχεδόν κανείς οδηγός. Έτσι την τελευταία μέρα πήραμε ούμπερ για το Μνημείο Τσίτσερνακαμπερντ που αποτελεί φόρο τιμής σε όλα τα θύματα της Γενοκτονίας των Αρμενίων που έλαβε χώρα το 1915 από τους Οθωμανούς. Το κέντρο του μνημείου αυτού περιλαμβάνει μια αιώνια φλόγα που καίει αδιάκοπα από την τελετή έναρξης. Ο οδηγός τους ούμπερ αγγλικά γιοκ, οπότε ο άνθρωπος θα μας άφηνε εκεί που του βάλαμε την πινέζα, δηλαδή ακριβώς στο μνημείο. Πέρασε από χωματόδρομους χωράφια κάτι περίεργους δρόμους εν τέλη μας άφησε ακριβώς κάτω από το μνημείο, στην πίσω μεριά. Βέβαια μέχρι να γίνει αυτό είχα τρομάξει…το παραδέχομαι, άσε μας βρε άνθρωπε στην είσοδο στον κεντρικό δρόμο. Το μνημείο εντυπωσιακότατο, όπως και το μουσείο της γενοκτονίας που είναι στην υπόγεια πλευρά του μνημείου.
14.JPG
15.JPG

Από εκεί με ούμπερ στον καθεδρικό του Αγίου Γρηγορίου, είναι η μεγαλύτερη αρμένικη εκκλησία στον κόσμο. Πάλι ο οδηγός του ούμπερ μόνο μέσα στην εκκλησία που δεν μας άφησε. Είναι ένα ολόκληρο συγκρότημα που αποτελείται από 3 εκκλησίες, με συνολική έκταση περίπου 3.820τ.μ, ενώ το ύψος του ναού από το έδαφος μέχρι την κορυφή του σταυρού είναι 54 μέτρα. Δίπλα ακριβώς είναι το Vernissage Market and GUM Market οι υπαίθριες αγορές της πόλης που μπορείς να αγοράσεις τα πάντα. Η καθαριότητα είναι αισθητή και στην υπαίθρια αγορά. Μπράβο τους. Επίσης οι Αρμένιοι πολλοι διακριτικοί, καμία πίεση να αγοράσεις κάτι αλλά χαμογελαστοί και εξυπηρετικοί.
11.jpg
12.JPG
13.JPG

Συνεχίσαμε με βόλτες στο κέντρο της πόλης. Η αλήθεια είναι πως μας μάγεψε. Τα βάιμπς της πόλης είναι ιδιαίτερα, νεολαία πολύ, χαρούμενοι άνθρωπο παρόλο που πήγαμε σε περίοδο που αν χώρα πενθούσε. Το κέντρο της πόλης είναι πολύ μεγάλο και έχει αρκετές πλατείες και σποτάκια για να κάτσεις και να χαλαρώσεις. Πραγματικά δεν ξέραμε που να πρωτοκαθίσουμε. Δοκιμάσαμε τον αρμένιο καφέ με παγωτό, όχι στα γούστα μου, τοπικά γλυκά και φαγητά και σιγά σιγά έπρεπε να πάμε για το ξενοδοχείο. Η πτήση ήταν χαράματα. Ο έλεγχος διαβατηρίων δεν μας πήρε πολύ ώρα αν και το αεροδρόμιο είχε πολλές βραδινές πτήσεις. Φεύγοντας τα συναισθήματα πολύ όμορφα, πραγματικά το Cascade και τα μαγαζάκια της περιοχής έμειναν στην μνήμη μου.
17.JPG
16.JPG
18.JPG
19.JPG
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.744
Μηνύματα
910.865
Μέλη
39.481
Νεότερο μέλος
giota69

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom